Ex-spelers - Pagina 183 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3205 berichten ]  Ga naar pagina 1 181 182 183 184 185 214
 Ex-spelers 
Auteur Bericht
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5737
Bericht Re: Ex-spelers
https://youtu.be/PspdX7JfQtQ


13 Apr 2018, 9:15
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31 Jan 2018, 19:51
Berichten: 140
Bericht Re: Ex-spelers
waly 2 schreef:
https://youtu.be/PspdX7JfQtQ


Prachtig!!


13 Apr 2018, 9:51
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31 Jan 2018, 19:51
Berichten: 140
Bericht Re: Ex-spelers
http://nehandaradio.com/2012/12/29/the- ... n-belgium/


13 Apr 2018, 9:52
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31 Jan 2018, 19:51
Berichten: 140
Bericht Re: Ex-spelers
Afbeelding


13 Apr 2018, 9:54
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Ex-spelers
hans007 schreef:
http://nehandaradio.com/2012/12/29/the-day-moses-chunga-cried-in-belgium/


legend...


13 Apr 2018, 9:57
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Ex-spelers
De twee namen die ik meest onthouden heb uit de bijna 45 jaar Eendracht Aalst zijn inderdaad Salvador en Chunga!


13 Apr 2018, 9:58
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Ex-spelers
Jean schreef:
De twee namen die ik meest onthouden heb uit de bijna 45 jaar Eendracht Aalst zijn inderdaad Salvador en Chunga!


akkoord, maar ik doe er , weliswaar in mindere mate gespeeld hier, de Gillle en den Dries bij, iedereen kon in die verschillende periodes zien dat die gingen uitgroeien tot grote internationale spelers, niet rekening gehouden met karakter en jeugd natuurlijk.
De ouderen kan ik niet beoordelen want dan was ik er nog niet

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


13 Apr 2018, 10:09
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Ex-spelers
zwetzat schreef:
Jean schreef:
De twee namen die ik meest onthouden heb uit de bijna 45 jaar Eendracht Aalst zijn inderdaad Salvador en Chunga!


akkoord, maar ik doe er , weliswaar in mindere mate gespeeld hier, de Gillle en den Dries bij, iedereen kon in die verschillende periodes zien dat die gingen uitgroeien tot grote internationale spelers, niet rekening gehouden met karakter en jeugd natuurlijk.
De ouderen kan ik niet beoordelen want dan was ik er nog niet


Dat waren inderdaad ook heel goeie spelers maar hoe langer het geleden is hoe groter de legende... :EA:


13 Apr 2018, 10:21
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1903
Bericht Re: Ex-spelers
Chunga ! :love: :love: :love:

tegen Sint-Niklaas had hem eens geen goesting. bleef gewoon in de middencirkel staan, zetten zijnen voet op den bal en begon een spreekwoordelijke sigaret te rollen op zijn gemak. en die van Sint Niklaas maar tegen dien bal stampen: die boegeerde genen centimeter. kon zo zijn blijven staan tot het eindsignaal als hij gewild had.

maar on a lower level inzake pure voetbalmagie toch ook ne Fred 'trompetje' van der Hoorn niet vergeten, diejen zijn coaching was de olie op de motor in dat team toen.

_________________
may the FORCE be with you.


13 Apr 2018, 10:34
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Ex-spelers
Urban kon ook ballen als hij er zin in had!


13 Apr 2018, 10:49
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1903
Bericht Re: Ex-spelers
Jean schreef:
Urban kon ook ballen als hij er zin in had!


zijn rushes van ons goal naar den overkant waren legendarisch. zeker alst er nen bak Safir aan den anderen kant stond.

_________________
may the FORCE be with you.


13 Apr 2018, 11:19
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31 Jan 2018, 19:51
Berichten: 140
Bericht Re: Ex-spelers
Er zijn veel legendes gepasseerd natuurlijk. Denk maar aan Luc Limpens, Hans De Shrijver, Zakas, Van Roy,.... Van Wambeke ook,... en Okpara... Maar Chunga en in nog grotere mate Salvador als ik mijn vader en vele anderen mag geloven, waren spelers waarvoor je speciaal voor hen kwam kijken. De Bilde had dat ook wel, maar die heeft het achteraf zodanig verkorven dat ik hem niet in dat rijtje zet.


13 Apr 2018, 11:37
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Ex-spelers
Jean schreef:
hans007 schreef:
http://nehandaradio.com/2012/12/29/the-day-moses-chunga-cried-in-belgium/


legend...

---
Ik heb beiden zien veel spelen, zowel SALVA als CHUNGA, (en ook De Bilde)
Beiden waren fenomenaal.
Maar het verschil tussen de 2 was "-de constante-".
SALVA was altijd fenomenaal; Behalve als hij gekwetst geraakte.
Steeds tovenaar, sambavoetballer, dribbelwonder, kopbalsterk, rake assists....
Of er moest noodzakelijk penalty op gemaakt worden, wat dikwijls het geval was...
CHUNGA moest je altijd afwachten tot hij er zin in had. En zo niet, was hij onzichtbaar.
Zo ja, , dan was hij verbazingwekkend.
Ik kreeg het soms op mijn heupen, als hij "lui" was, En geen goesting had , Omdat ik wist, waartoe hij in staat was...

De Bilde vergelijk ik met Salva op hetzelfde niveau : nl Top van 2de klasse. en in bijstand van een sterkere ploeg in 2deklasse voor De Bilde.
Als ik die dan vergelijk, was SALVA écht superieur, en dus nr 1 bij Eendracht.
In eerste klasse, en niet verminkt door al die beenouwers in 2de klasse,
zou SALVA ook een kijkstuk zijn geweest in de hoogste divisie... Heel jammer voor hem...
Daarom is SALVA mijn nr 1

Uiteraard zijn er ook nog steengoede voetballers bij Eendracht geweest; Zonder daar afbreuk aan te doen. Deze komen dan (misschien onterrecht) in de schaduw te staan van een doelpuntenmachine, die voor spektakel zorgde. Ons supporters-oog, wil ook wél iets, nietwaar?

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


13 Apr 2018, 13:41
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Ex-spelers
Heb nog de laatste "momenten/jaren" gezien van Salvador, alles van Chunga en van Gilles. Akkoord, wat gebeurde met Porte was onvergefelijk, maar wat die gast hier laten zien heeft was toch ronduit fenomenaal?!!
Die heeft (vele) matchen in zijn eentje beslist he, en niet tegen de minste ploegen! De propagandamatch van Aalst op Anderlecht (3-2) daar liet hij zelfs de Anderlechtsupporters de handen op elkaar krijgen. Kort voordien was zijn transfer wel al geregeld, maar dan nog. Op Brugge (1-3 of 2-3) de verdedigers van Brugge dolgedraaid...om van onze bewuste thuismatch tegen datzelfde Brugge nog te zwijgen.

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


13 Apr 2018, 17:51
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Ex-spelers
DavidSeal schreef:
Heb nog de laatste "momenten/jaren" gezien van Salvador, alles van Chunga en van Gilles. Akkoord, wat gebeurde met Porte was onvergefelijk, maar wat die gast hier laten zien heeft was toch ronduit fenomenaal?!!
Die heeft (vele) matchen in zijn eentje beslist he, en niet tegen de minste ploegen! De propagandamatch van Aalst op Anderlecht (3-2) daar liet hij zelfs de Anderlechtsupporters de handen op elkaar krijgen. Kort voordien was zijn transfer wel al geregeld, maar dan nog. Op Brugge (1-3 of 2-3) de verdedigers van Brugge dolgedraaid...om van onze bewuste thuismatch tegen datzelfde Brugge nog te zwijgen.

--
Ik ontken niet dat de prestaties van Gilles op eerste klasse niveau, tegen topclubs zoals tegen Anderlecht en Club Brugge, en hij tevens de Gouden schoen behaalde; het 2deklasse niveau overstijgt.
Op dat vlak staat Gilles inderdaad op nummer 1 bij Eendracht.
Zo is hij onevenaarbaar, want we hadden nooit eerder zo'n palmares-vedette.
We hebben er bij Eendracht ook maar 2 jaar kunnen van genieten.

Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur toch naar Salvador, gezien zijn sympatieke uitstraling op het veld, zijn constante hoge prestaties gedurende een langere periode bij Eendracht, en zijn fair gedrag, ondanks zoveel beenhakkers hem moesten verminken om hem af te stoppen.
Salva daardoor niet de mogelijkheid kreeg om door te groeien in eerste klasse.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


14 Apr 2018, 7:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3205 berichten ]  Ga naar pagina 1 181 182 183 184 185 214


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst