Naamsverandering? - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7
 Naamsverandering? 

Naamsverandering?
Nee, VC Eendracht Aalst 2002 houden  11%  [ 11 ]
Ja, naar VC Eendracht Aalst  11%  [ 11 ]
Ja, naar VC Eendracht Aalst 1919  5%  [ 5 ]
Ja, terug naar KSC Eendracht Aalst  72%  [ 71 ]
Totaal aantal stemmen : 98

 Naamsverandering? 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: Naamsverandering?
Hallo, mensen, wij zijn gewoon geen "koninklijke" vereniging meer, we voldoen niet aan de voorwaarden...
Citeer:
In België kan een vereniging de titel "Koninklijk" krijgen, hiertoe moet de vereniging minstens 50 jaar bestaan. Er wordt ook naar andere criteria gekeken.
Bron: Wikipedia

En tenzij de regelgeving recent gewijzigd is mag je die naam dan ook niet voeren.
En eerlijk gezegd, uit respect voor de "slachtoffers" van het faillissement (mensen waarbij KSC EA schulden had en die hun geld niet gezien hebben) vind ik dat ook correct.
Wordt eens wakker, hé zeg. Je mag fier zijn op je club en zijn geschiedenis maar je moet nu ook niet doen alsof er begin van de jaren 2000 niks gebeurd is, hé. Elk faillissement is voor een aantal betrokkenen een drama. Niet vergeten, al was het maar om alert genoeg te blijven dat zich die dingen niet opnieuw voordoen omdat we opnieuw gaan geloven dat de bomen tot in de hemel groeien...
Daarom ook dat ik het zeer ok vind dat we een nieuwe naam hebben, al had dat jaartal er wat mij betreft niet bij gemoeten.


10 Jun 2010, 21:03
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Naamsverandering?
Zonder me uit te laten over het feit of we al dan niet onze naam moeten wijzigen, ben ik daar niet zo zeker van dat wij geen koninklijke meer mogen zijn. Het reglement is niet zo duidelijk. Wat is een nieuwe club? Wij - en ons stamnummer - bestaan toch al sinds 1919.


10 Jun 2010, 22:14
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Naamsverandering?
In Mechelen hebben ze dat nochtans zonder schaamte blijven gebruiken (en waarom niet trouwens)...
KV, anders nochtans het grote voorbeeld van Salvador ;)

_________________
If you never try, you'll never know


10 Jun 2010, 22:16
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Jun 2007, 19:22
Berichten: 260
Locatie: Bambrugge (Erpe-Mere)
Bericht Re: Naamsverandering?
miguelito schreef:
Bram schreef:
geef mij maar het 1e , een mix tussen traditie en het heden (y)


dat was ook mijn uitgangspunt. Krijg dat schild niet meer naar beneden.
heb de kroon en koninklijk weggelaten omdat we een "nieuwe" club zijn en ik geen royalist :rolandjen: ben.

Maar het schild moet terug.
Persoonlijk vind ik een Eendracht versie van het FC Basel logo ook een mooi idee, maar ik vind die bal niet.
Mischien een schild en lauriertakken met 90 tussen de gekruiste takken?
Iendracht Back to Glory

EDIT
Afbeelding

Ik vind mijn eerste versie wel beter


hey Miguelito,

ik heb de 1919 en 90 net iets verplaatst,

zo mischien?

Afbeelding


10 Jun 2010, 22:25
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Naamsverandering?
Bram schreef:
In Mechelen hebben ze dat nochtans zonder schaamte blijven gebruiken (en waarom niet trouwens)...
KV, anders nochtans het grote voorbeeld van Salvador ;)


hebbe ze in mechelen niet de K van koninklijke verandert naar de K van katholieke? zo blijft het KV mechelen maar staat de K gewoon voor iets anders...

alejah, kdacht toch dat het zoiets was

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


11 Jun 2010, 12:22
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Naamsverandering?
't enige wat ze gedaan hebben is YR voor gezet (yellow - red ) maar de rest is nog wel degelijk ongewijzigd.

_________________
If you never try, you'll never know


11 Jun 2010, 12:33
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Naamsverandering?
Wij konden dus gewoon KSC Eendracht Aalst 1919 genomen hebben in 2002 + behoud van het logo.


11 Jun 2010, 13:11
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: Naamsverandering?
Zienaa schreef:
Wij konden dus gewoon KSC Eendracht Aalst 1919 genomen hebben in 2002 + behoud van het logo.

"Koninklijke" mag je niet gebruiken en KV doet dat ook niet meer, maar de "K" bij ons kan ook staan voor "Karnavalesk" :) of "Krankzinnig" :p of zoiets... Wie biedt meer...

En by the way, ik ben (allang) geen KV-supporter meer, wel geweest (tot in Straatsburg toe), maar ik heb ook niks tegen die ploeg, tegen geen enkele ploeg, trouwens. Ik kan heel hard voor den Iendracht zijn zonder tegen iemand anders te moeten zijn, dat is mij echtwaar te min...
En als 't goed is mag je 't zeggen, vind ik, en de supporters van KV zijn goed (en de onzen ook, trouwens) en hebben hun ploeg indertijd op een indrukwekkende wijze gered. Ge kunt dat erg vinden of niet en ge moogt daar nu zo veel over twisten als ge wilt, maar 't is wel zo...


11 Jun 2010, 20:06
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 09 Jun 2010, 5:44
Berichten: 10
Leeftijd: 43
Locatie: puerto de la cruz
Bericht Re: Naamsverandering?
Citeer:
hey Miguelito,
ik heb de 1919 en 90 net iets verplaatst,
zo mischien?
Afbeelding


mooi, maar ik vind mijn allereerste versie nog het mooist.
het schild moet terug.
jullie, ik kan niet want ik woon te ver, kunen misschien actie voeren om het schild terug te krijgen. maar ik denk dat het duur is voor een toekomstige neo-tweede-klasser :)


12 Jun 2010, 4:48
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 09 Jun 2010, 5:44
Berichten: 10
Leeftijd: 43
Locatie: puerto de la cruz
Bericht Re: Naamsverandering?
Bartos schreef:
Zonder me uit te laten over het feit of we al dan niet onze naam moeten wijzigen, ben ik daar niet zo zeker van dat wij geen koninklijke meer mogen zijn. Het reglement is niet zo duidelijk. Wat is een nieuwe club? Wij - en ons stamnummer - bestaan toch al sinds 1919.

waarom werden we dan niet kvc eendracht aalst?
Het schild moet terug, of de oude letters in de ajuin. De ajuin is mooi en goed gevonden, maar het lijkt eerder een bedrijfslogo.


12 Jun 2010, 4:55
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Jun 2007, 19:22
Berichten: 260
Locatie: Bambrugge (Erpe-Mere)
Bericht Re: Naamsverandering?
salvador schreef:
Zienaa schreef:
Wij konden dus gewoon KSC Eendracht Aalst 1919 genomen hebben in 2002 + behoud van het logo.

"Koninklijke" mag je niet gebruiken en KV doet dat ook niet meer, maar de "K" bij ons kan ook staan voor "Karnavalesk" :) of "Krankzinnig" :p of zoiets... Wie biedt meer...

En by the way, ik ben (allang) geen KV-supporter meer, wel geweest (tot in Straatsburg toe), maar ik heb ook niks tegen die ploeg, tegen geen enkele ploeg, trouwens. Ik kan heel hard voor den Iendracht zijn zonder tegen iemand anders te moeten zijn, dat is mij echtwaar te min...
En als 't goed is mag je 't zeggen, vind ik, en de supporters van KV zijn goed (en de onzen ook, trouwens) en hebben hun ploeg indertijd op een indrukwekkende wijze gered. Ge kunt dat erg vinden of niet en ge moogt daar nu zo veel over twisten als ge wilt, maar 't is wel zo...


Yellow Red Koninklijke Voetbalclub Mechelen

Volgens wikipedia ...

wikipedia is mischien wel niet 100 procent betrouwbaar,

ik vraag me nu af wat het officieel is Koninklijk of toch iets anders :p,

mss kan iemand navragen bij de KBVB


12 Jun 2010, 9:29

Lid geworden op: 11 Feb 2011, 9:15
Berichten: 2
Bericht Re: Naamsverandering?
Topic is wel al wat ouder, maar 'k was op google iets aan het opzoeken over de naamsverandering rfc malinois naar kfc malinois en kwam ondere andere hier op dus 'k dacht ga is lezen.

Volgens mij moogt ge uw koninklijke titel behouden zolang ge uw stamnummer hebt. Bij ons staat de K wel degelijk voor koninklijke omdat we zijn opgericht in 1904. Dat we nu YRKVM heten maakt niet uit, We heetten vroeger eerst FCM, dan RFCM en dan KVM en dankzij het stanmnummer hebben we ook ons palmares nog.

Dus ergens zou ik het raar vinden dat een club als Eendracht aalst, dat zijn palmares nog heeft danzij het reddden van jullie stamnummer anderzijds maar 8 jaar bestaat. Dat is tegendraads. Het stamnummer is heilig, zo lang dat bestaat bestaat uw traditie club.

Zelfs Germinal beerschot heet officieel KFC Germinal Beerschot omdat ze spelen met het stamnummer van Ekeren
KV Kortrijk bestond uit een fusie tussen Kortrijk sport en Stade Kortrijk en draagt ook de naam koninklijke bij de oprichting. ze bestaan sinds 1971 en spelen met het stamummer van kortrijk Sport de oudste club.


11 Feb 2011, 9:36
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Naamsverandering?
Veerle schreef:
Topic is wel al wat ouder, maar 'k was op google iets aan het opzoeken over de naamsverandering rfc malinois naar kfc malinois en kwam ondere andere hier op dus 'k dacht ga is lezen.

Volgens mij moogt ge uw koninklijke titel behouden zolang ge uw stamnummer hebt. Bij ons staat de K wel degelijk voor koninklijke omdat we zijn opgericht in 1904. Dat we nu YRKVM heten maakt niet uit, We heetten vroeger eerst FCM, dan RFCM en dan KVM en dankzij het stanmnummer hebben we ook ons palmares nog.

Dus ergens zou ik het raar vinden dat een club als Eendracht aalst, dat zijn palmares nog heeft danzij het reddden van jullie stamnummer anderzijds maar 8 jaar bestaat. Dat is tegendraads. Het stamnummer is heilig, zo lang dat bestaat bestaat uw traditie club.

Zelfs Germinal beerschot heet officieel KFC Germinal Beerschot omdat ze spelen met het stamnummer van Ekeren
KV Kortrijk bestond uit een fusie tussen Kortrijk sport en Stade Kortrijk en draagt ook de naam koninklijke bij de oprichting. ze bestaan sinds 1971 en spelen met het stamummer van kortrijk Sport de oudste club.



Waarom zouden wij maar 8 jaar bestaan?


11 Feb 2011, 13:04
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Naamsverandering?
ze zegt juist het tegenovergestelde Jeroen ;)

_________________
If you never try, you'll never know


11 Feb 2011, 13:16
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jan 2008, 11:09
Berichten: 816
Leeftijd: 44
Locatie: Wieze
Bericht Re: Naamsverandering?
Bram schreef:
ze zegt juist het tegenovergestelde Jeroen ;)


Ze heeft het inderdaad over die walgelijke 2002 achter onze naam


11 Feb 2011, 15:33
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst