Interview Bestuur - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6
 Interview Bestuur 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: Interview Bestuur
@ mein lieber StanyBMT

wat is het nu? zijn de jaarrekening vrij verkrijgbaar (zoals je eerst beweert), oder braucht man "einen langen Arm", zoals je nadien beweert??
:?

Anyway, ik hou je aan de deal dat we eens afspreken, want zou graag je analyse van de cijfertjes willen weten. (en als het klopt wat je zegt, zal ik het hier ook vermelden).

En wat "het beschermen" van de 4 spelers betreft : dikken bull shit. Dan had je maar op voorhand moeten zwijgen. Ik denk dat dit veel geblaat, maar weinig wol is. Dus : Scheiss drauf !!!

bis bald ! (en vergeet de cijfers van EA niet!)
mit freundlichen Gruessen (aus Jakarta diesmal :cool: )

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


18 Aug 2010, 9:04
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Dec 2008, 17:02
Berichten: 1333
Bericht Re: Interview Bestuur
voorbijganger schreef:
StanyMTBer schreef:
eintracht frankfurt schreef:

zou je mij dan eens aub de jaarrekeningen kunnen doorsturen (of een link)?
ik ben namelijk recent naar Abu Dhabi verhuisd en de plaatselijke oliejseik heeft jammer genoeg geen kopie in zijn bezit.

En op die manier ben ik dan ook zeker dat je je kommentaar effectief op objectieve info hebt gebaseerd. Want ik betwijfel ten sterkste dat je ook maar een cijfer (voor of na de komma) uit de EA jaarrekening hebt geanalyseerd.
Tot de degelijkheid van uw bronnen bewezen is, ben ik eerder geniegd het interview te geloven...

Als je het kan opsturen, pm me dan, zal je dan mijn adres in Belgie geven.

bij voorbaat dank
:wave:

ah, by the way : en graag ook de details van de getuigenissen die je hebt gekregen. Zou het zelf bij een volgende gelegenheid als ik in Aalst ben persoonlijk willen natrekken. Want je bent heel goed in het zeggen van niets in je posts. Respect voor ieders mening, maar als je beweert dat je je baseert op betrouwbare getuigenissen, zeg dan ook wat je weet en van wie.
Het bestuur is open naar de supporters, dus als je kritiek hebt, dan mag dat maar speel dan ook open kaarrt !! Anders moet je zwijgen.


Wel beste vriendje, mijn peter heeft jaren aan het hoofd gestaan van de belastingsinspectie niet moeilijk om er via een lange arm aan te geraken in mijn geval, je mag het wel inkijken, maar het opsturen dat doe ik zeker niet!
PM me om af te spreken, no problem!
De put is weliswaar gedolven in het verleden maar zeggen dat men erop vooruit is gegaan? Men heeft het een en ander verschoven van post dat is alles, maar het blijven wel kosten...
Zoals in iedere onderneming probeert men dat te verbloemen... maar wie weet waar te kijken vindt het wel terug.

Ik zal pas open kaart spelen over spelers en leugens hieromtrent als den trainer en de kiekenboer weg is, er zijn nu nog 4 spelers in de kern die de waarheid kennen en ik ga hen zeker niet in een lastig parket proppen.

Mit freundlichem gruß,


Stany den Mountainbike fahrer

Wa nen dikke zeveraar braven. Er is nen put van 400.000 ballen. Dat is geen geheim, iedereen weet dat. En dan zo de taal van de kleuters te hanteren :'mijn peter werkt bij de belastingsinpectie". Astublieft e zeg. Wa heeft de belastingen hier zelfs mee te maken? Precies of we verduisteren hier zwart geld of dergelijk. DAT zou ik pas stom vinden. We verduisteren geld maar laten ook nog nen put na. Dan zijn we wel heel slechte verduisteraars e.
Eerst zegt ge dat de gegevens beschikbaar en online zijn. En dan is het dat ge er via nen langen arm moet aangeraken. Wat is het nu eigenlijk?
Als ge het mij vraagt, en ook aan velen hier aanwezig, dan zijde gewoon enen dat interessant komt doen en denken dat ge alles weet omdat ge na een match een paar pilskes hebt gedronken en stond te dansen met begrafenissen Arijs ofzo. Iedereen heeft dat al gedaan waarschijnlijk. Niks nieuws.
4 spelers + Stany kennen de waarheid? Welke waarheid? Dat we schulden hebben.. dat is geen waarheid. dat is gewoon een vaststaand feit.

(ik ben al benieuwd in welke bochten ge u nu gaat wringen om een antwoord te geven dat op niks zal slaan)

Als ge alles aan elkaar knoopt, dan ziet ge dat het allemaal dikke zever is. Mijn raad is gewoon :"kunt ge het allemaal beter? Goed, leg dan 400.000€ neer en ga eens rond de tafel gaan zitten met het bestuur en iedereen is tevreden. Kunt ge het zelf niet ophoesten, zwijg dan en heb vertrouwen in uw bestuur".


Ik denk dat "StanyMTBer" geen supporter van den iendracht is, ik denk eerder dat het een jaloerse buur is


18 Aug 2010, 9:09
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 26 Dec 2008, 19:12
Berichten: 693
Leeftijd: 58
Bericht Re: Interview Bestuur
salvador schreef:
StannyMTBer, ik weet niet echt wat je bezielt maar het levert in elk geval niet veel constructiefs op.
Ik weet wel dat je een grote Thomas Troch fan bent, en dat je heel denigrerend doet over de trainer. Zit er rancune achter omdat Troch op een zijspoor geplaatst is? In elk geval, de resultaten van vorig jaar en het enthousiasme van de ploeg nu en de op 't eerst zich wijze aankopen geven trainer en technische staf gelijk. Dat gelijk is in voetbal altijd voorlopig, maar zolang het draait zoals het draait hebben ze gelijk...
Je uitspraken over de clubkas vind ik vreemd. Als je peter "aan het hoofd heeft gestaan van de belastinginspectie" dan hoop ik dat hij wijs genoeg is om discreet te zijn, anders zou hij nog wel diep kunnen vallen. Al heb ik daar zo mijn twijfels bij.
In elk geval: als je echt bezorgd bent om de ploeg en je hebt daar (rechtmatig verkregen) bewijzen van, zeg het dan met bewijzen, maar in elk ander geval: zwijg...

Laat ons gewoon eens met zijn allen achter de ploeg gaan staan, een positieve sfeer creëren. Ik weet ook wel dat het niet kan dat alle financiële problemen van de baan zijn, en ik wil gerust geloven dat het bestuur het wat mooier voorstelt dan het is, maar alleen door samen in een enthousiaste sfeer verder te bouwen zullen we er samen uitgeraken en dat is waar ik (met de weinige mogelijkheden die ik daarvoor heb) aan wil meewerken omdat ik hou van deze club...

I rest my case...
(y) (y) AMEN

_________________
EENDRACHT. DE CLUB VAN ONS HART !!!


18 Aug 2010, 10:29
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Interview Bestuur
http://www.nbb.be (menu links, balanscentrale)

tuurlijk is dat vrij opvraagbaar, ik dacht een goeie 10 euro, ze moeten ondertussen natuurlijk wel neergelegd zijn dan.
Maar maak u niet veel illusies, de kans dat ge veel te weten zult komen met onze balans te lezen lijkt mij vrij klein. De schulden zullen inderdaad rond het al vermelde bedrag liggen en dat lijkt mij het voornaamste wat ge er uit zult kunnen opmaken.

Wat mij meer interesseert is rond december eens de cijfers te kunnen horen na 1 jaar (echt werken) en te zien hoeveel vooruitgang er is gemaakt. 100.000 per jaar afkorten lijkt mij zeer ambitieus, zeker omdat er een aantal schulden zeer neipend waren.
Tegen dan zouden ze ook moeten hun laatste jaarrekening neergelegd hebben en is de informatie die gegeven wordt dan ook controleerbaar... maar zelfs dan vraag ik mij af hoeveel we er mee zijn. Uiteindelijk is het toch maar 1 persoon die er de stekker moet uittrekken, zoals bij elke club ongeveer. (geen afbreuk aan de rest trouwens, integendeel)

_________________
If you never try, you'll never know


18 Aug 2010, 10:37
Miniem

Lid geworden op: 18 Aug 2009, 17:30
Berichten: 46
Bericht Re: Interview Bestuur
Mijn peterken heeft het mij uitgewezen, ik ben NIET tegen Eendracht Aalst, wel tegen mensen die leugens verspreiden om zichzelf zo op te blinken tegenover het bredere publiek die alles zomaar aannemen.
Ik denk dat we in het verleden genoeg belogen en bedrogen zijn en DAARDOOR neem ik het allemaal met een serieuze schep zout.

Jullie maken van mij in jullie stoute dromen maar wat jullie willen, ik heb zeker het hart op de juiste plaats enkel niet tegenover mensen die leugens verspreiden.

Goed, dat ik nog geloof in Thomas -en veel meer mensen niet- dat is mijn zaak, het geld wordt weliswaar op zijn bankrekening gestort maar men weigert er iets voor terug te krijgen, nu daar heb ik zeker een heel groot probleem mee, net zoals diene schoolmeester een kei was om contracten te geven aan paniektransferts na 1 testmatchke en dan 4-6 maand later het mag uitbetalen... Dat is allemaal geld van de vereniging die de put groter maken!
Daar konden we dan iets anders mee gedaan hebben, enkel hoe men dat nu tracht af te handelen met Troch is dan ook weer typisch, ze(allez de kiekenboer) wachten te lang om duidelijkheid te scheppen(voor 1 juli) en nu kan die nergens meer op een deftig niveau(3de) naartoe.
Ik had gehoopt dat de kiekenboer wist wat hij deed, welnu hij is er eigenhandig verantwoordelijk voor dat we hem nog een heel contractjaar gaan mogen uitbetalen, het is dus op meerdere vlakken gene correcte vent en daardoor heeft die voor mij afgedaan. Al had ik bij aanvang op beter gehoopt, transferts die niet afkwamen enz....
Dat vind ik toch een rommeltje, je huiswerk moet afzijn op het einde van het seizoen en niet eind juli.

Dat ik geen bronnen onthul is niet enkel mijn zaak, ok misschien begin ik er dan ook beter niet over, maar ik neem dat een A-kern speler met zijn neus op de feiten zit, ok dat het voor niemand leuk is als ie een keer niet in de kern zit.
Dat ik die spelers hier ga bekend maken, dat hadden jullie wellicht best gewild maar ik ga mezelf niet verbranden om bij jullie(ocharme 10% van het legioen) het hoge woord te gaan verkondigen.
Wat ik wel lees is dat hier een paar serieuze dromers zitten en jaar in jaar uit verkondigen dat het debiel is om een ploeg als Heist of Wetteren in 2de klasse te zien spelen en dat wij daar veel beter zouden staan(waar ik wel mee akkoord ben) maar daar moet je eerst geld voor hebben.
Je kan niet langs de ene kant een put delven om het daarna langs ramen en deuren naar buiten te zwieren.
Ik sta gewoon eventjes op de rem, als jullie dat niet afkunnen en ik jullie natte dromen verbrod, sorry en droom gerust verder, ik droom maar van 1 iets en dat is een schuldeloos Eendracht Aalst!

En aan Salvador, ik zal meer dan enthousiast zijn als ik Euromillions zou winnen, want dan help ik de club zeker mee, nu doe ik het voorlopig met het abonnement van mij en mijne kleinen!

Met vriendelijke groet ook aan Jakarta!


De Stany!


18 Aug 2010, 15:37
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Interview Bestuur
StanyMTBer schreef:
Mijn peterken heeft het mij uitgewezen, ik ben NIET tegen Eendracht Aalst, wel tegen mensen die leugens verspreiden om zichzelf zo op te blinken tegenover het bredere publiek die alles zomaar aannemen.
Ik denk dat we in het verleden genoeg belogen en bedrogen zijn en DAARDOOR neem ik het allemaal met een serieuze schep zout.

Jullie maken van mij in jullie stoute dromen maar wat jullie willen, ik heb zeker het hart op de juiste plaats enkel niet tegenover mensen die leugens verspreiden.

Goed, dat ik nog geloof in Thomas -en veel meer mensen niet- dat is mijn zaak, het geld wordt weliswaar op zijn bankrekening gestort maar men weigert er iets voor terug te krijgen, nu daar heb ik zeker een heel groot probleem mee, net zoals diene schoolmeester een kei was om contracten te geven aan paniektransferts na 1 testmatchke en dan 4-6 maand later het mag uitbetalen... Dat is allemaal geld van de vereniging die de put groter maken!
Daar konden we dan iets anders mee gedaan hebben, enkel hoe men dat nu tracht af te handelen met Troch is dan ook weer typisch, ze(allez de kiekenboer) wachten te lang om duidelijkheid te scheppen(voor 1 juli) en nu kan die nergens meer op een deftig niveau(3de) naartoe.
Ik had gehoopt dat de kiekenboer wist wat hij deed, welnu hij is er eigenhandig verantwoordelijk voor dat we hem nog een heel contractjaar gaan mogen uitbetalen, het is dus op meerdere vlakken gene correcte vent en daardoor heeft die voor mij afgedaan. Al had ik bij aanvang op beter gehoopt, transferts die niet afkwamen enz....
Dat vind ik toch een rommeltje, je huiswerk moet afzijn op het einde van het seizoen en niet eind juli.

Dat ik geen bronnen onthul is niet enkel mijn zaak, ok misschien begin ik er dan ook beter niet over, maar ik neem dat een A-kern speler met zijn neus op de feiten zit, ok dat het voor niemand leuk is als ie een keer niet in de kern zit.
Dat ik die spelers hier ga bekend maken, dat hadden jullie wellicht best gewild maar ik ga mezelf niet verbranden om bij jullie(ocharme 10% van het legioen) het hoge woord te gaan verkondigen.
Wat ik wel lees is dat hier een paar serieuze dromers zitten en jaar in jaar uit verkondigen dat het debiel is om een ploeg als Heist of Wetteren in 2de klasse te zien spelen en dat wij daar veel beter zouden staan(waar ik wel mee akkoord ben) maar daar moet je eerst geld voor hebben.
Je kan niet langs de ene kant een put delven om het daarna langs ramen en deuren naar buiten te zwieren.
Ik sta gewoon eventjes op de rem, als jullie dat niet afkunnen en ik jullie natte dromen verbrod, sorry en droom gerust verder, ik droom maar van 1 iets en dat is een schuldeloos Eendracht Aalst!

En aan Salvador, ik zal meer dan enthousiast zijn als ik Euromillions zou winnen, want dan help ik de club zeker mee, nu doe ik het voorlopig met het abonnement van mij en mijne kleinen!

Met vriendelijke groet ook aan Jakarta!


De Stany!


Besefte gij zelf wel ALS er al iets aan is dat ge de namen van die spelers al lang verraden hebt zonder ze te zeggen.Misschien hier best een slotje opzetten?(alé van mij moet het niet,maar dezen topic gaat toch op niets uitdraaien,dan mensen die wat paniek zaaien).


18 Aug 2010, 16:08
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40
Berichten: 2290
Leeftijd: 45
Locatie: HERNE
Bericht Re: Interview Bestuur
Wa da ge hier allemaal leest... :hmm:

_________________
Justice for the 96! YNWA!

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!


18 Aug 2010, 16:21
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31
Berichten: 1759
Leeftijd: 58
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Interview Bestuur
en waar ga je op dit moment Thomas zetten, in de veronderstelling dat hij terug kan keren naar de A-kern? Het enige wat je kan krijgen, indien je hem nu terugneemt is wrevel in de kleedkamer, want Thomas die niet speelt, is gewoon om moeilijkheden vragen. Je wrijft hier mensen tal van zaken aan, maar vergeet er wel bij te vermelden dat Thomas zich meer dan één keer heeft bezondigd aan de kleedkamerregels en meer dan één keer op de vingers is getikt, tot het uiteindelijk onvermijdelijk was dat hij naar de B-kern werd gestuurd. Even een klein citaat van Thomas: ik zal, als de situatie blijft zoals ze is, volledig meewerken aan een transfer. Waar heeft hij op dit moment nu al aan meegewerkt .....Zaken vertellen zoals ze zijn biker. Ikzelf was ook een geweldige fan van Thomas, ken het huishouden behoorlijk goed en geloof mij zijn verwijdering was meer dan terecht. Dat hij blij is dat hij op dit moment zijn conditie mag onderhouden met de B-kern. Op heel wat plaatsen kan je in je eentje komen trainen, met een verplichte aanwezigheid om je contract na te komen. In het belang van de club en in het belang van Thomas vindt hij hopelijk voor 31 aug een ploeg, anders zou het wel eens kunnen gedaan zijn met zijn carrière en laat dat nu eens iets zijn wat ook wij niet willen, daarvoor heeft hij, zeker wat mij betreft, teveel verdiensten.
Je andere speculaties zijn op geen enkel punt gefundamenteerd. Wees blij dat er nog mensen bereid zijn om te investeren in onze club, zonder hen, heb je geen reden meer van bestaan.
:EA:

_________________
geer'n bè


18 Aug 2010, 16:27
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Interview Bestuur
:whistle:

Anderlecht boekt 5,5 miljoen euro verlies
Voetbalclub Anderlecht boekt in 2009 een verlies van 5,5 miljoen euro. Operationeel noteerde de club een verlies van 3,2 miljoen euro, dat nog werd verzwaard door 2,3 miljoen euro uitzonderlijke kosten. Dat meldt het weekblad Trends, op basis van de bij de Nationale Bank (NBB) neergelegde balansen.


De Anderlecht-top Roger Vanden Stock en Herman Van Holsbeeck © belga

“Operationeel maakten we geen verlies”, nuanceert Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck. “Maar in tegenstelling tot andere jaren hadden we in 2009 geen uitgaande transfers die de afschrijvingen voor de spelers die we in het verleden kochten -Boussoufa, De Sutter, Biglia,…- nog wel verder liepen. Daardoor is er een netto-verlies.” De uitzonderlijke kosten komen voor rekening van de Football Academy en SD Media. Het eerste kocht de gronden voor het Jeugdcentrum in Neerpede, het andere verkocht de business seats. Beiden werden in het kader van de omvorming tot een nv gewaardeerd op in totaal 2,3 miljoen euro.

Ook het jaar tevoren was er een verlies van 3,8 miljoen euro. Dat werd toen toegeschreven aan de vroege Europese uitschakeling door het Wit-Russische BATE Borisov. Daardoor speelde de club, die een boekjaar hanteert dat gelijkloopt met het kalenderjaar en niet met het voetbalseizoen, geen Europese matchen. Ondanks een extraatje van 3,5 miljoen euro uit de Uefa Cup-campagne (de huidige Euro League, nvdr) moest de club toen een bestaande lening uitbreiden tot 6,4 miljoen euro om de gemiste inkomsten te compenseren. Financieel expert René Trullemans voorspelde toen al dat de inkomsten in 2009 een verdere duik zouden nemen. De omzet ging er met vijf miljoen euro op achteruit, van 40,7 naar 35,6 miljoen euro.

Door de omvorming tot een nv zakte ook het eigen vermogen - zeg maar: de som van wat er overblijft als de club theoretisch gezien zou ophouden te bestaan, alle activa te verkopen en zijn schulden te vereffenen - van 9,1 naar 3,6 miljoen euro. Positief neveneffect is dan weer dat de schuldenberg afnam van 28 naar 17,9 miljoen euro, vooral omdat een aantal langlopende leningen eindelijk werden afbetaald. Het balanstotaal, de som van alle activa, halveerde bijna van 39,6 naar 23 miljoen euro.

Nochtans zette de Brusselse club in het boekjaar 2009 wel degelijk een sterke Europese prestatie neer, waarin het groepswinnaar werd in de Europa League in een poule met Ajax, Dinamo Zagreb en Timisoara. Het overwinterde voor het eerst sinds lang nog eens Europees, vooraleer begin dit jaar door Hamburg te worden uitgeschakeld. Maar de inkomsten van die campagne belanden pas dit jaar in de boeken.

Woensdagavond trad de ploeg trouwens in het strijdperk op bezoek bij Partizan Belgrado, waar het 2-2 gelijkspeelde in de voorronde van de Champions League. Slagen de Brusselaars erin over twee matchen de betere te zijn van de Servische kampioen, dan wacht een lucratief verblijf in de groepsfase van het kampioenenbal. Van Holsbeeck: “Indien we daarbij zijn, dan zal 2010 boekhoudkundig uiteraard een pak beter zijn, want dan spreek je over 10 tot 15 miljoen euro inkomsten.”

Het is overigens het laatste volledige jaar dat RSC Anderlecht als vzw haar balansen neerlegt bij de Nationale Bank. Eerder besliste de club al zichzelf om te vormen tot een naamloze vennootschap (oprichtingskapitaal: 10 miljoen euro), om op die manier gemakkelijker aan vers kapitaal te komen. Die wordt in principe operationeel na het sluiten van de transferperiode. In de raad van bestuur komen naast voorzitter Roger Vanden Stock en zijn dochter Julie, en hun neef Philippe Collin, ook Pascal Minne (Petercam), Emmanuel Van Innis (Electrabel/GDF Suez), Michaël Verschueren (zoon van ex-Anderlecht-manager Michel), en Etienne Davignon en diens neef. Daarnaast is er nog een groep aandeelhoouders die geen bestuurder worden, zoals de familie Van Caeneghem, Pol Goossens en Alexandre Van Damme van de brouwerijgroep InBev.

L.H.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


20 Aug 2010, 21:02
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Interview Bestuur
Bakkie schreef:
:whistle:

Anderlecht boekt 5,5 miljoen euro verlies
Voetbalclub Anderlecht boekt in 2009 een verlies van 5,5 miljoen euro. Operationeel noteerde de club een verlies van 3,2 miljoen euro, dat nog werd verzwaard door 2,3 miljoen euro uitzonderlijke kosten. Dat meldt het weekblad Trends, op basis van de bij de Nationale Bank (NBB) neergelegde balansen.


De Anderlecht-top Roger Vanden Stock en Herman Van Holsbeeck © belga

“Operationeel maakten we geen verlies”, nuanceert Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck. “Maar in tegenstelling tot andere jaren hadden we in 2009 geen uitgaande transfers die de afschrijvingen voor de spelers die we in het verleden kochten -Boussoufa, De Sutter, Biglia,…- nog wel verder liepen. Daardoor is er een netto-verlies.” De uitzonderlijke kosten komen voor rekening van de Football Academy en SD Media. Het eerste kocht de gronden voor het Jeugdcentrum in Neerpede, het andere verkocht de business seats. Beiden werden in het kader van de omvorming tot een nv gewaardeerd op in totaal 2,3 miljoen euro.

Ook het jaar tevoren was er een verlies van 3,8 miljoen euro. Dat werd toen toegeschreven aan de vroege Europese uitschakeling door het Wit-Russische BATE Borisov. Daardoor speelde de club, die een boekjaar hanteert dat gelijkloopt met het kalenderjaar en niet met het voetbalseizoen, geen Europese matchen. Ondanks een extraatje van 3,5 miljoen euro uit de Uefa Cup-campagne (de huidige Euro League, nvdr) moest de club toen een bestaande lening uitbreiden tot 6,4 miljoen euro om de gemiste inkomsten te compenseren. Financieel expert René Trullemans voorspelde toen al dat de inkomsten in 2009 een verdere duik zouden nemen. De omzet ging er met vijf miljoen euro op achteruit, van 40,7 naar 35,6 miljoen euro.

Door de omvorming tot een nv zakte ook het eigen vermogen - zeg maar: de som van wat er overblijft als de club theoretisch gezien zou ophouden te bestaan, alle activa te verkopen en zijn schulden te vereffenen - van 9,1 naar 3,6 miljoen euro. Positief neveneffect is dan weer dat de schuldenberg afnam van 28 naar 17,9 miljoen euro, vooral omdat een aantal langlopende leningen eindelijk werden afbetaald. Het balanstotaal, de som van alle activa, halveerde bijna van 39,6 naar 23 miljoen euro.

Nochtans zette de Brusselse club in het boekjaar 2009 wel degelijk een sterke Europese prestatie neer, waarin het groepswinnaar werd in de Europa League in een poule met Ajax, Dinamo Zagreb en Timisoara. Het overwinterde voor het eerst sinds lang nog eens Europees, vooraleer begin dit jaar door Hamburg te worden uitgeschakeld. Maar de inkomsten van die campagne belanden pas dit jaar in de boeken.

Woensdagavond trad de ploeg trouwens in het strijdperk op bezoek bij Partizan Belgrado, waar het 2-2 gelijkspeelde in de voorronde van de Champions League. Slagen de Brusselaars erin over twee matchen de betere te zijn van de Servische kampioen, dan wacht een lucratief verblijf in de groepsfase van het kampioenenbal. Van Holsbeeck: “Indien we daarbij zijn, dan zal 2010 boekhoudkundig uiteraard een pak beter zijn, want dan spreek je over 10 tot 15 miljoen euro inkomsten.”

Het is overigens het laatste volledige jaar dat RSC Anderlecht als vzw haar balansen neerlegt bij de Nationale Bank. Eerder besliste de club al zichzelf om te vormen tot een naamloze vennootschap (oprichtingskapitaal: 10 miljoen euro), om op die manier gemakkelijker aan vers kapitaal te komen. Die wordt in principe operationeel na het sluiten van de transferperiode. In de raad van bestuur komen naast voorzitter Roger Vanden Stock en zijn dochter Julie, en hun neef Philippe Collin, ook Pascal Minne (Petercam), Emmanuel Van Innis (Electrabel/GDF Suez), Michaël Verschueren (zoon van ex-Anderlecht-manager Michel), en Etienne Davignon en diens neef. Daarnaast is er nog een groep aandeelhoouders die geen bestuurder worden, zoals de familie Van Caeneghem, Pol Goossens en Alexandre Van Damme van de brouwerijgroep InBev.

L.H.



bij ons is dat negatief :D


20 Aug 2010, 21:06
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Interview Bestuur
El Corredor schreef:
Bakkie schreef:
:whistle:

Anderlecht boekt 5,5 miljoen euro verlies
Voetbalclub Anderlecht boekt in 2009 een verlies van 5,5 miljoen euro. Operationeel noteerde de club een verlies van 3,2 miljoen euro, dat nog werd verzwaard door 2,3 miljoen euro uitzonderlijke kosten. Dat meldt het weekblad Trends, op basis van de bij de Nationale Bank (NBB) neergelegde balansen.


De Anderlecht-top Roger Vanden Stock en Herman Van Holsbeeck © belga

“Operationeel maakten we geen verlies”, nuanceert Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck. “Maar in tegenstelling tot andere jaren hadden we in 2009 geen uitgaande transfers die de afschrijvingen voor de spelers die we in het verleden kochten -Boussoufa, De Sutter, Biglia,…- nog wel verder liepen. Daardoor is er een netto-verlies.” De uitzonderlijke kosten komen voor rekening van de Football Academy en SD Media. Het eerste kocht de gronden voor het Jeugdcentrum in Neerpede, het andere verkocht de business seats. Beiden werden in het kader van de omvorming tot een nv gewaardeerd op in totaal 2,3 miljoen euro.

Ook het jaar tevoren was er een verlies van 3,8 miljoen euro. Dat werd toen toegeschreven aan de vroege Europese uitschakeling door het Wit-Russische BATE Borisov. Daardoor speelde de club, die een boekjaar hanteert dat gelijkloopt met het kalenderjaar en niet met het voetbalseizoen, geen Europese matchen. Ondanks een extraatje van 3,5 miljoen euro uit de Uefa Cup-campagne (de huidige Euro League, nvdr) moest de club toen een bestaande lening uitbreiden tot 6,4 miljoen euro om de gemiste inkomsten te compenseren. Financieel expert René Trullemans voorspelde toen al dat de inkomsten in 2009 een verdere duik zouden nemen. De omzet ging er met vijf miljoen euro op achteruit, van 40,7 naar 35,6 miljoen euro.

Door de omvorming tot een nv zakte ook het eigen vermogen - zeg maar: de som van wat er overblijft als de club theoretisch gezien zou ophouden te bestaan, alle activa te verkopen en zijn schulden te vereffenen - van 9,1 naar 3,6 miljoen euro. Positief neveneffect is dan weer dat de schuldenberg afnam van 28 naar 17,9 miljoen euro, vooral omdat een aantal langlopende leningen eindelijk werden afbetaald. Het balanstotaal, de som van alle activa, halveerde bijna van 39,6 naar 23 miljoen euro.

Nochtans zette de Brusselse club in het boekjaar 2009 wel degelijk een sterke Europese prestatie neer, waarin het groepswinnaar werd in de Europa League in een poule met Ajax, Dinamo Zagreb en Timisoara. Het overwinterde voor het eerst sinds lang nog eens Europees, vooraleer begin dit jaar door Hamburg te worden uitgeschakeld. Maar de inkomsten van die campagne belanden pas dit jaar in de boeken.

Woensdagavond trad de ploeg trouwens in het strijdperk op bezoek bij Partizan Belgrado, waar het 2-2 gelijkspeelde in de voorronde van de Champions League. Slagen de Brusselaars erin over twee matchen de betere te zijn van de Servische kampioen, dan wacht een lucratief verblijf in de groepsfase van het kampioenenbal. Van Holsbeeck: “Indien we daarbij zijn, dan zal 2010 boekhoudkundig uiteraard een pak beter zijn, want dan spreek je over 10 tot 15 miljoen euro inkomsten.”

Het is overigens het laatste volledige jaar dat RSC Anderlecht als vzw haar balansen neerlegt bij de Nationale Bank. Eerder besliste de club al zichzelf om te vormen tot een naamloze vennootschap (oprichtingskapitaal: 10 miljoen euro), om op die manier gemakkelijker aan vers kapitaal te komen. Die wordt in principe operationeel na het sluiten van de transferperiode. In de raad van bestuur komen naast voorzitter Roger Vanden Stock en zijn dochter Julie, en hun neef Philippe Collin, ook Pascal Minne (Petercam), Emmanuel Van Innis (Electrabel/GDF Suez), Michaël Verschueren (zoon van ex-Anderlecht-manager Michel), en Etienne Davignon en diens neef. Daarnaast is er nog een groep aandeelhoouders die geen bestuurder worden, zoals de familie Van Caeneghem, Pol Goossens en Alexandre Van Damme van de brouwerijgroep InBev.

L.H.



bij ons is dat negatief :D


Eind dit seizoen is dat bij ons ook positief,nen dikke speler verkopen ;)

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


20 Aug 2010, 21:25
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Interview Bestuur
panoleon schreef:
en waar ga je op dit moment Thomas zetten, in de veronderstelling dat hij terug kan keren naar de A-kern? Het enige wat je kan krijgen, indien je hem nu terugneemt is wrevel in de kleedkamer, want Thomas die niet speelt, is gewoon om moeilijkheden vragen. Je wrijft hier mensen tal van zaken aan, maar vergeet er wel bij te vermelden dat Thomas zich meer dan één keer heeft bezondigd aan de kleedkamerregels en meer dan één keer op de vingers is getikt, tot het uiteindelijk onvermijdelijk was dat hij naar de B-kern werd gestuurd. Even een klein citaat van Thomas: ik zal, als de situatie blijft zoals ze is, volledig meewerken aan een transfer. Waar heeft hij op dit moment nu al aan meegewerkt .....Zaken vertellen zoals ze zijn biker. Ikzelf was ook een geweldige fan van Thomas, ken het huishouden behoorlijk goed en geloof mij zijn verwijdering was meer dan terecht. Dat hij blij is dat hij op dit moment zijn conditie mag onderhouden met de B-kern. Op heel wat plaatsen kan je in je eentje komen trainen, met een verplichte aanwezigheid om je contract na te komen. In het belang van de club en in het belang van Thomas vindt hij hopelijk voor 31 aug een ploeg, anders zou het wel eens kunnen gedaan zijn met zijn carrière en laat dat nu eens iets zijn wat ook wij niet willen, daarvoor heeft hij, zeker wat mij betreft, teveel verdiensten.
Je andere speculaties zijn op geen enkel punt gefundamenteerd. Wees blij dat er nog mensen bereid zijn om te investeren in onze club, zonder hen, heb je geen reden meer van bestaan. :EA:

(y) :kiss:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


21 Aug 2010, 8:47
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Interview Bestuur
Kwist niet goed waar ik het moest zetten,vandaag in sportleven:
CLUBS IN AANLEG VAN SCHORSING VAN SPORTACTIVITEITEN

Voor verschuldigde bedragen aan de Algemene Thesaurie:

0090 V.C. EENDR. AALST 2002
DEBRUECKER DIRK
DECOOMAN KOEN
VANHAUWERMEIREN LUC
DEROOSE FRANK


25 Aug 2010, 15:52
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Interview Bestuur
Bomber schreef:
Iendrachter90 schreef:
Kwist niet goed waar ik het moest zetten,vandaag in sportleven:
CLUBS IN AANLEG VAN SCHORSING VAN SPORTACTIVITEITEN

Voor verschuldigde bedragen aan de Algemene Thesaurie:

0090 V.C. EENDR. AALST 2002
DEBRUECKER DIRK
DECOOMAN KOEN
VANHAUWERMEIREN LUC
DEROOSE FRANK



:?


Meestal zijn die vermeldingen maar een storm in een glas water,kzette het maar ter informatie.Wat ermee bedoelt wordt zou ik niet weten.


25 Aug 2010, 15:55
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 4378
Leeftijd: 36
Bericht Re: Interview Bestuur
Raar.. :wadde:


25 Aug 2010, 17:30
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AlostanA, Neutralboy en 85 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst