Nieuw Stadion | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 11
 Nieuw Stadion 
Auteur Bericht
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Dec 2008, 17:02
Berichten: 1333
Bericht Nieuw Stadion
Nieuw stadion Aalst aan Tragel?

AALST - Voorzitter Dirk De Bruecker wil Eendracht in eerste instantie uitbouwen tot een stabiele tweedeklasser, maar de ruime achterban droomt nu al van eerste klasse. Het oubollige Pierre Cornelisstadion lijkt evenwel geen optie omdat de helft van het stadion wegens een gebrek aan stabiliteit dan tegen de grond moet.

CD&V, de partij van burgemeester Ilse Uytersprot, opperde al dat de site op De Tragel een alternatief kan bieden. Zowel een evenementenhal voor basketclub Okapi Aalstar als een stadion voor Eendracht zouden er dan onderdak krijgen. Voor de verkiezingen in 2012 worden wel geen concrete stappen ondernomen.


21 Apr 2011, 7:32
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1775
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Nieuw Stadion
Dus als ik het goed begrijp is het best dat we noste jaar nog niet naar eerste gaan ?


21 Apr 2011, 7:52
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
Afbeelding

_________________
Century game 22 juni 2019


21 Apr 2011, 7:54
Reserve

Lid geworden op: 21 Mei 2010, 22:47
Berichten: 286
Leeftijd: 35
Bericht Re: Nieuw Stadion
ist dan de bedoeling da ze daar vanalles gaan afbreken?

tga zowiezo goed overwogen moeten worden.

trouwens voor vele cafekes zal dat toch ook een serieus verschil maken denk ik

en dan wil ik MINSTENS 20.000 plaatsen :)


21 Apr 2011, 8:03
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: Nieuw Stadion
es 'n traugel in iejne kiejr e stik groeiter gewerren? 'n Okapi én 'n Iendracht .... da verbeitert door nog.

Door zen al verhoolen oever verteltj mannekes, ni te doeng.


21 Apr 2011, 8:04
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2297
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
'commerciële partners', ik wil liever wel geen inBevStadion of Belgacom-Arena ofzo... ;)


21 Apr 2011, 8:06
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Nieuw Stadion
Waar dat precies zou moeten komen blijft al gelijk, maar dat ze de 3 grootste volkstrekkers van Aalst gaan onderbrengen onder 1dak is een heel goed idee. Okapi een zaal, de Carnaval een zaal en den Iendracht een stadion, allemaal in elkaar. Zou een schitterende zaak zijn.

Spijtig van ons stadion, waar we al sinds 1928 spelen, maar dat is er zo stilaan ook wel aan te zien.
Je kan niet blijven aanpassen, eens moet dat tegen de grond. En dat zal voor vele supporters met veel hartzeer zijn.
Als je dan een nieuw stadion wil opzetten zal dat volgens mij niet op de huidige locatie lukken/mogen.

Hopelijk maken ze er niks ongezellig van!
Modern, niet te groot, dicht bij het veld en een geen all-seater-stadion.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


21 Apr 2011, 8:12
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Nieuw Stadion
Zienaa schreef:
'commerciële partners', ik wil liever wel geen inBevStadion of Belgacom-Arena ofzo... ;)


'Viano-mesthoop-Arena'
'VeraPlus-Veranda'
'De Smaele- GlazenBol'
'TotalSolar-Zonnebankcenter'
'Arijs-Mausoleum'

Allemaal mogelijk :plat:

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


21 Apr 2011, 8:15
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2297
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
The Blackwans schreef:
Modern, niet te groot, dicht bij het veld en een geen all-seater-stadion.


Is het tegenwoordig niet verplicht om een all-seater te hebben?


21 Apr 2011, 8:15
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Nieuw Stadion
Zienaa schreef:
The Blackwans schreef:
Modern, niet te groot, dicht bij het veld en een geen all-seater-stadion.


Is het tegenwoordig niet verplicht om een all-seater te hebben?


Genk heeft nog een staantribune in hun mooie stadion, Anderlecht ook.
Ik denk dat staanplaatsen nog mogen als je je minimum aan zitplaatsen hebt.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


21 Apr 2011, 8:16
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: Nieuw Stadion
Ik zou daar toch allemaal nog niet te veel van verwachten.
Hier in Aalst zijn de laatste jaren al veel ballons de lucht in gelaten.

Als je ziet hoe moeilijk het voor de eersteklassers is om een nieuw stadion te realiseren. Dan zou het mij toch verwonderen dat Aalst hier plots een pionier in gaat worden. (o.a. het vinden van een commerciële partner, m.a.w. een investeerder om dit stadion te financieren. Niet onmogelijk maar zeker niet evident, Okapi heeft die investeerder wel gevonden maar het kostenplaatje tussen een zaal en stadion zal wel enorm verschillend zijn.

Zoals hier boven al gemeld, den Tragel heeft daarvoor veel te weinig plaats: evenementenhal, tragelweg, ruimte voor de huidige commerciele panden (daarmee bedoel ik geen winkelcentrum zoals sommigen citeren, maar grotere handelszaken zoals er nu zijn) waar is er dan in godsnaam plaats om daar een nieuw stadion te zetten?
Al die plans herzien is dan een mogelijkheid en dan kan men alles opnieuw in vraag stellen en dan zijn we weer x aantal jaar verwijderd van die nieuwe basket/evenenmentenzaal. Vergeet ook niet dat er subsidies klaarliggen voor de realisatie van die nieuwe tragelweg, dus daar kan men al niet meer omheen.

Uiteraard zou ik ook veel liever op termijn een stadion voor Eendracht Aalst zien, maar waarom kan daar eens niet goed over nagedacht worden alvorens voor de zoveelste keer weer wilde plans de wereld in te sturen, daar heeft nu eens niemand baat bij.
Als het dan al mogelijk zou zijn op de Tragel, dan is daar tenminste over nagedacht en kan men iets concreet voorleggen. Nu worden er ideeën met de natte vinger gelanceerd.

Nu maakt men weer iedereen zijn hoofd zot, maar het is zoals Voorzitter de Bruecker zegt. laat ons eerst rechtstaan alvorens we willen lopen.

Ik wil hier zeker niet de pessimist of spelbreker zijn, maar probeer gewoon de realist te zijn en de feiten voor te leggen zoals ze nu voor liggen.

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


Laatst gewijzigd door Bart Van den Neste op 21 Apr 2011, 8:54, 1 keer totaal gewijzigd.



21 Apr 2011, 8:42
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Nieuw Stadion
We hebben al een nieuw stadion staan op den Osbroek en een aan de Siesegemlaan. :lol:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


21 Apr 2011, 8:47
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Nieuw Stadion
't Zal al de max zen als ons huidig stadion in orde zal geraken naar tweede klasse normen. :D

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


21 Apr 2011, 8:53
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2297
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
Evenementenhal en stadion kunnen toch in één complex ondergebracht worden, bijvoorbeeld zoals de Amsterdam ArenA maar dan in Aalst :lol:


21 Apr 2011, 8:58
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31
Berichten: 1759
Leeftijd: 58
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Nieuw Stadion
in Gent is men daar ook al een aantal jaren zoet mee, idem dito in Brugge.
Je hebt zowel kwa ligging als bereikbaarheid maar 1 optie en dat is de Siesegemkouter.
Gronden dienen te worden vrijgemaakt door de stad, het bouwen van een multifunctioneel complex kan maar door 1 persoon gerealiseerd worden in Aalst: De Nul. Maak daar idd een mooi, winkelcomplex rond,bij, met voldoende parkeermogelijheden en geef de concesies voor x aantal jaar aan De Nul, hij moet er uiteindelijk toch ook zijn boterham aan verdienen. En al dit zorgt voor bijkomende werkgelegenheid. Alleen vrees ik dat het bij dromen zal blijven ;)

_________________
geer'n bè


21 Apr 2011, 9:06
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 127 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst