Nieuw Stadion - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10 11
 Nieuw Stadion 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 16:47
Berichten: 806
Leeftijd: 40
Bericht Re: Nieuw Stadion
Ik vind het wel opvallend dat ze een inspectie doen van een stadion NA de toekenning van een licentie.
Op wat baseert de licentiecommisie zich dan?


05 Mei 2011, 11:32
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Nieuw Stadion
voorbijganger schreef:
Ik vind het wel opvallend dat ze een inspectie doen van een stadion NA de toekenning van een licentie.
Op wat baseert de licentiecommisie zich dan?


Ik denk dat ons stadion wat betreft de licentievoorwaarden wel voldoet aan tweede klasse hoor. Het zal eerder qua veiligheid zijn dat het problemen kan geven. Daarmee ook dat die inspectie precies eerder uitging van politie en brandweer.


05 Mei 2011, 11:48
Vaste Waarde

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 16:47
Berichten: 806
Leeftijd: 40
Bericht Re: Nieuw Stadion
Bartos schreef:
voorbijganger schreef:
Ik vind het wel opvallend dat ze een inspectie doen van een stadion NA de toekenning van een licentie.
Op wat baseert de licentiecommisie zich dan?


Ik denk dat ons stadion wat betreft de licentievoorwaarden wel voldoet aan tweede klasse hoor. Het zal eerder qua veiligheid zijn dat het problemen kan geven. Daarmee ook dat die inspectie precies eerder uitging van politie en brandweer.


Iemand een idee van wat de voorwaarden zijn voor de toekenning van een licentie op basis van het stadion?
Het lijkt me precies of ze houden enkel rekening met het aantal toeschouwers dat binnen kunnen dan iets anders.
Want als ik bovenstaande redenering volg, dan ga ik er vanuit dat de licentiecommissie niet teveel rekening houdt met veiligheidsvoorschriften - en maatregelen.


05 Mei 2011, 11:52
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Nieuw Stadion
Ik denk dat men naast het aantal zitplaatsen voor de licentie ook naar de lichtsterkte kijkt.


05 Mei 2011, 11:57
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
voorbijganger schreef:
Bartos schreef:
voorbijganger schreef:
Ik vind het wel opvallend dat ze een inspectie doen van een stadion NA de toekenning van een licentie.
Op wat baseert de licentiecommisie zich dan?


Ik denk dat ons stadion wat betreft de licentievoorwaarden wel voldoet aan tweede klasse hoor. Het zal eerder qua veiligheid zijn dat het problemen kan geven. Daarmee ook dat die inspectie precies eerder uitging van politie en brandweer.


Iemand een idee van wat de voorwaarden zijn voor de toekenning van een licentie op basis van het stadion?
Het lijkt me precies of ze houden enkel rekening met het aantal toeschouwers dat binnen kunnen dan iets anders.
Want als ik bovenstaande redenering volg, dan ga ik er vanuit dat de licentiecommissie niet teveel rekening houdt met veiligheidsvoorschriften - en maatregelen.


over installaties beschikken die aan de volgende specifieke criteria beantwoorden:
a) Het stadion moet uitgerust zijn met een verlichtingsinstallatie met een gemiddelde verlichtingssterkte van minstens 400 lux.
b) het speelveld moet een lengte hebben van minstens 100 meter en hoogstens 110 meter, een breedte van minstens 60
meter en hoogstens 75 meter. Het moet in perfecte staat zijn en de club moet bewijzen dat ze over het nodige materiaal en
personeel voor het onderhoud beschikt,
c) de kleedkamers moeten ruim zijn;
d) binnen de installaties of in de onmiddellijke nabijheid ervan moet een parkeerterrein aangelegd zijn. Het moet voldoende
groot zijn om de wagens te parkeren van de bestuursleden van de thuisclub en de bezoekers, van de scheidsrechters en
assistent-scheidsrechters, evenals van de leden van de bondsinstanties die houder zijn van een kaart "Uitvoerend Comité";
e) er moet een receptiezaal voorzien zijn;
f) uitgerust zijn met een medisch kabinet, dat voldoet aan de normen van de voetbalsport. Het moet bovendien beantwoorden
aan de noden van het jeugdvoetbal en de medische opvolging van de beoefenaars dient gewaarborgd te zijn;
g) de sanitaire voorzieningen moeten toereikend zijn;
h) het stadion moet een capaciteit hebben van minstens 3.000 plaatsen, waarvan 750 zitplaatsen;
i) de officiële tribune moet duidelijk gescheiden zijn van de overige zitplaatsen.
Met het oog op de toekenning van de licentie gebeurt de keuring van de installaties in opdracht van het Licentiedepartement
door de door hem aangeduide personen met een deskundigheid inzake keuring van de terreinen. Het ontvangen rapport van
deze deskundigen kan, buiten het kader van de toekenning van de licentie, voor verder gevolg worden overgemaakt aan het belgisch voetbalcomite


05 Mei 2011, 11:59
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Nieuw Stadion
Het komt zelfs op tv, op VRT1 komt er tijdens de uitzending van de radio onderaan die balk: Dringende herstellingswerken Pierre-Cornelisstadion in Aalst.
Het stadsbestuur weet waar het aan toe is.

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


06 Mei 2011, 11:40
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Dec 2008, 17:02
Berichten: 1333
Bericht Re: Nieuw Stadion

Pierre Cornelisstadion wordt opgelapt



AALST - Binnenlandse Zaken heeft zijn inspectieverslag over het Pierre Cornelisstadion afgeleverd en heel wat tekortkomingen aangeduid. De stad Aalst wil geen tijd verliezen en start de komende weken al een opsmukbeurt.
De competitie in tweede klasse zal half augustus beginnen. Het wordt reppen om het stadion van Eendracht Aalst tegen dan klaar te stomen voor tweede klasse. 'We gaan dan ook niet langer wachten met de opknapbeurt', zegt schepen van Openbare Werken Ann Van de Steen (SP.A). 'Concreet worden nu al de ondersteuningsstutten onder de staantribune vervangen en ook het loszittend voegwerk gaan wij met onze eigen mensen repareren.' Ook Eendracht zelf zal enkele aanpassingen moeten uitvoeren. Momenteel wordt al de grasmat aangepast.

Maar het inspectieverslag bracht meer tekortkomingen aan het licht. Zo moeten er infoborden opgehangen worden, de vuilnisbakken moeten verankerd zijn en er zijn extra boringen nodig om de stabiliteit van de tribune te testen. Om een camerasysteem te plaatsen heeft de club tijd tot oktober 2011 maar ook dat zal een serieuze investering worden.

De inspectie baseert zich overigens op de nieuwe regelgeving, ook al is die bij gebrek aan een regering nog niet gestemd. Een van de nieuwe regels is dat er internet moet zijn in alle kantines, ook dus in die achter de staantribune.

Het verslag bevestigt dat het stadion verloederd is. Er werden de laatste jaren amper onderhoudswerken uitgevoerd. In het verslag is overigens amper sprake van de Europatribune, onderzoek wees uit de steunbalk onder de ruiten dient vervangen te worden.

Geld voor kleine clubs

'Alles kunnen wij natuurlijk niet oplossen. We willen niet te veel geld vergooien want dit blijft tenslotte een oud stadion. Achteraan gaan we ook het ijzeren dranghek en het afdak afbreken. Dat mag er niet meer staan. Met onze smidse gaan we bekijken hoe we de afsluiting kunnen vastzetten.'

Ook voor andere voetbalclubs in de stad heeft de schepen goed nieuws: 'Er zijn ook kleinere clubs in de stad die wat hulp kunnen gebruiken. Mijn collega Bart Van Lysebeth en ik hebben daar al over gepraat. We bekijken hoe we daar wat geld voor kunnen vrijmaken. We vergeten die kleinere clubs zeker niet.'


13 Mei 2011, 8:09
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
Waarom moet er in godsnaam internet zijn in die kantines achter de K?


13 Mei 2011, 8:29
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 16:23
Berichten: 1681
Leeftijd: 55
Locatie: Erembodegem
Bericht Re: Nieuw Stadion
om online drank te bestellen voor onder de rust ...? :lol:


13 Mei 2011, 9:16
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13
Berichten: 5023
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
Bericht Re: Nieuw Stadion
Om direct opt forum de reacties te kunnen lezen :?

_________________
22/04/2007 - 17/04/2011


13 Mei 2011, 9:19
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Nieuw Stadion
Verbechio schreef:
Om direct opt forum de reacties te kunnen lezen :?
Ge zoekt het allemaal te ver, dat is om de live-score te kunnen volgen ;)

_________________
If you never try, you'll never know


13 Mei 2011, 9:30
Vaste Waarde

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 16:47
Berichten: 806
Leeftijd: 40
Bericht Re: Nieuw Stadion
Das nu toch echt wel heerlijk typisch Aalst e.
In plaats van eens deftig te renoveren zodat alles op punt staat, gaan ze hier en daar een vijs bijdraaien, een plank bijsteken en een stukske beton vervangen.
En in plaats van firmas in te huren dat het deftig kunnen doen, gaan ze eens luisteren bij de 'lokale smidse'.
In plaats van meteen alles eens grondig te doen zodat alles op punt staat voor de komende jaren..
Want ze mogen dringend eens van de illusie afstappen dat we binnenkort in een heel nieuw stadion gaan spelen. Dit is Aalst en binnen 10 jaar staan we nog altijd op ons vertrouwd plekske in de K.


13 Mei 2011, 10:02
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 22:53
Berichten: 539
Leeftijd: 41
WLM: malderlewinssi@yahoo.com
Bericht Re: Nieuw Stadion
Ik denk niet dat dat typisch Aalst is als je ziet hoe een grote stad als Gent even hard sukkelt met de eerstesteenlegging van hun nieuw stadion. Ik vind het op zich zelfs niet slecht dat het maar bij een kleine oplapbeurt blijft, dat betekent dat het in de kopjes begint te dagen dat de enige goede oplossing een nieuw stadion (of tribune) is.


13 Mei 2011, 10:34
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Nieuw Stadion
Het is nu ook niet zo dat de schatkist van onze schat overvol zit, en die van den Eendracht is er niet veel beter aan toe.
Derbij, zelfs met een overvolle kas zouden ze er goed aan doen om hun inderdaad te beperken tot de belangrijkste kosten. Als je die lijst met opmerkingen bekijkt, het zijn nu niet meteen de kosten mbt onze veiligheid die het zwaarst zullen uitvallen hé.

Draadloos internet en camera's :hmm:
Ik voel mij alvast veel veiliger. :wadde:

_________________
If you never try, you'll never know


13 Mei 2011, 10:45
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 23:13
Berichten: 3421
Leeftijd: 36
Locatie: Haaltert
WLM: vickytjen_11@hotmail.com
Bericht Re: Nieuw Stadion
Bram schreef:
Het is nu ook niet zo dat de schatkist van onze schat overvol zit, en die van den Eendracht is er niet veel beter aan toe.
Derbij, zelfs met een overvolle kas zouden ze er goed aan doen om hun inderdaad te beperken tot de belangrijkste kosten. Als je die lijst met opmerkingen bekijkt, het zijn nu niet meteen de kosten mbt onze veiligheid die het zwaarst zullen uitvallen hé.

Draadloos internet en camera's :hmm:
Ik voel mij alvast veel veiliger. :wadde:


Volgens mij is dat gewoon een eis van de onderkroiper. Zo kan hij zich focussen op foto's én kan hij die meteen online zetten. ;)

_________________
Runner-up Miss Forum 2008

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D


13 Mei 2011, 11:00
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst