Nieuw Stadion - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 11
 Nieuw Stadion 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2302
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
Jeroen schreef:
AlostanA schreef:
elfahem schreef:
Iedereen is er op dit ogenblik ten volle van overtuigd dat we best eerst een stabiele tweedeklasser worden, maar in de veronderstelling dat we daar in lukken (binnen een termijn van bijvoorbeeld 5 jaar), zal de roep om promotie naar eerste steeds luider worden. Het is een utopie te denken dat Aalst een club is die zich 10 of 15 jaar in de buik van tweede klasse gaat nestelen. De Aalstenaar is een man van emoties en daar komen stijgen en zakken van z'n favoriete clubje bij kijken. (Je zal maar in Westerlo geboren zijn, sympathiek clubje maar o zo saai.) Als je dan ook weet dat het project van een nieuw stadion een meerjarenproject is (en in Aalst kan dat tellen) dan kan je daar best maar tijdig mee beginnen.
Ik ga me niet pro of contra een nieuw stadion uitspreken maar die beslissing is ook zeer belangrijk voor de werken die we aan ons huidige stadion moeten uitvoeren. Smijten we daar geld tegen of houden we het bij de obligate instandhoudingswerkjes? De staantribune gaat het overigens geen 10 jaar meer uithouden. In dat licht hoeft de discussie die hier wordt gevoerd, naar aanleiding van, laat ons eerlijk zijn, een balonnetje dat Uttersprot oplaat, zeker niet overbodig te zijn. Zelfs los van een gedroomde promotie naar eerste zal de toekomst van ons stadion de komende jaren zeker een hot item zijn (... tenzij we niet in ons opzet slagen, we in tweede een financiële nachtmerrie beleven en de vrije val wordt ingezet, maar daar houden we voorlopig geen rekening mee.)


Ik geloof echt niet dat je tegen een potentiële of bestaande sponsor uitgelegd krijgt dat je bvb. vijf jaar nodig hebt om te stabiliseren. Bovendien de factor 'toeval' niet onderschatten, wat als je daar volgend jaar vanboven staat in tweede?


Wat is daar zo raar aan?

Als we volgend jaar vanboven staan, laat ons dan maar de eindronde halen en dan als het eromdraait verliezen. Promotie naar eerste zou rampzalig zijn voor het voortbestaan op lange termijn... (zie hier 5km verder...)



Hoe gaat gij daar dan staan supporteren tijdens die eindronde :D ?


21 Apr 2011, 15:39
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Nieuw Stadion
AlostanA schreef:
elfahem schreef:
Iedereen is er op dit ogenblik ten volle van overtuigd dat we best eerst een stabiele tweedeklasser worden, maar in de veronderstelling dat we daar in lukken (binnen een termijn van bijvoorbeeld 5 jaar), zal de roep om promotie naar eerste steeds luider worden. Het is een utopie te denken dat Aalst een club is die zich 10 of 15 jaar in de buik van tweede klasse gaat nestelen. De Aalstenaar is een man van emoties en daar komen stijgen en zakken van z'n favoriete clubje bij kijken. (Je zal maar in Westerlo geboren zijn, sympathiek clubje maar o zo saai.) Als je dan ook weet dat het project van een nieuw stadion een meerjarenproject is (en in Aalst kan dat tellen) dan kan je daar best maar tijdig mee beginnen.
Ik ga me niet pro of contra een nieuw stadion uitspreken maar die beslissing is ook zeer belangrijk voor de werken die we aan ons huidige stadion moeten uitvoeren. Smijten we daar geld tegen of houden we het bij de obligate instandhoudingswerkjes? De staantribune gaat het overigens geen 10 jaar meer uithouden. In dat licht hoeft de discussie die hier wordt gevoerd, naar aanleiding van, laat ons eerlijk zijn, een balonnetje dat Uttersprot oplaat, zeker niet overbodig te zijn. Zelfs los van een gedroomde promotie naar eerste zal de toekomst van ons stadion de komende jaren zeker een hot item zijn (... tenzij we niet in ons opzet slagen, we in tweede een financiële nachtmerrie beleven en de vrije val wordt ingezet, maar daar houden we voorlopig geen rekening mee.)


Ik geloof echt niet dat je tegen een potentiële of bestaande sponsor uitgelegd krijgt dat je bvb. vijf jaar nodig hebt om te stabiliseren. Bovendien de factor 'toeval' niet onderschatten, wat als je daar volgend jaar vanboven staat in tweede?


Tja, dan zal je toch de rede op de emotie moeten laten zegevieren en bewust niet overgaan, maar dat is niet echt een scenario waar ik rekening mee hou. Niet zakken zou al heel mooi zijn.

Ik denk dat een potentiële of bestaande sponsor er trouwens nog minder baat bij heeft om onmiddellijk te promoveren en nadien het balonnetje doorprikt te zien worden. Heeft niet elke gezonde onderneming (= sponsors en ook onze club) naast een kortetermijnvisie niet ook een langetermijnvisie? Soit, ik ben geen economist, maar dat lijkt me de logica zelve.


21 Apr 2011, 15:43
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 23:13
Berichten: 3421
Leeftijd: 37
Locatie: Haaltert
WLM: vickytjen_11@hotmail.com
Bericht Re: Nieuw Stadion
ik speel dan toch liever een seizoen "de kop" om dan met alle verstand de promotie te laten passeren dan te sukkelen onderaan ze... Ok, het is spijtig als je financieel het sportieve niet kan volgen, maar liever een promotie laten schieten dan 2 jaar later elke zondagnamiddag noodgedwongen in je zetel naar herhalingen van De Paradijsvogels te moeten kijken ze!

_________________
Runner-up Miss Forum 2008

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D


21 Apr 2011, 16:19
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 22:53
Berichten: 539
Leeftijd: 41
WLM: malderlewinssi@yahoo.com
Bericht Re: Nieuw Stadion
Laat er ons vanuit gaan dat we binnen dit en vijf jaar mee kunnen spelen voor de titel of eindronde in tweede klasse (als alles goed gaat, sportief en financieel), dan vind ik het niet meer dan logisch dat er nu al wordt gedacht aan een nieuwe tribune of stadion. Uiteindelijk zal dat nieuw stadion er toch ooit moeten komen, de ligging van het huidig stadion mag dan wel interessant zijn om nostalgische redenen, qua veiligheid is dat toch helemaal niet geschikt. Lapmiddelen als dat weggetje naar de Leopoldlaan, dat kan je als uiterst noodmiddel wel gebruiken, maar het is verre van ideaal (zou dat ook geen privegrond zijn?).

Ik ben absoluut geen kenner van alles war daarvoor nodig is qua geld, lobbywerk,papieren en weet ik veel wat, maar voor de uitbouw van de club en de stad is een nieuwe sportinfrastructuur broodnodig! Als je ziet hoe centrumsteden als Sint-Niklaas en Mechelen moderniseren, dan moet Aalst de moed hebben om hetzelfde te doen.


21 Apr 2011, 19:12
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Nieuw Stadion
malder schreef:
Laat er ons vanuit gaan dat we binnen dit en vijf jaar mee kunnen spelen voor de titel of eindronde in tweede klasse (als alles goed gaat, sportief en financieel), dan vind ik het niet meer dan logisch dat er nu al wordt gedacht aan een nieuwe tribune of stadion. Uiteindelijk zal dat nieuw stadion er toch ooit moeten komen, de ligging van het huidig stadion mag dan wel interessant zijn om nostalgische redenen, qua veiligheid is dat toch helemaal niet geschikt. Lapmiddelen als dat weggetje naar de Leopoldlaan, dat kan je als uiterst noodmiddel wel gebruiken, maar het is verre van ideaal (zou dat ook geen privegrond zijn?).

Ik ben absoluut geen kenner van alles war daarvoor nodig is qua geld, lobbywerk,papieren en weet ik veel wat, maar voor de uitbouw van de club en de stad is een nieuwe sportinfrastructuur broodnodig! Als je ziet hoe centrumsteden als Sint-Niklaas en Mechelen moderniseren, dan moet Aalst de moed hebben om hetzelfde te doen.


akkoord met je post.

Maar Aalst moet de moed hebben? Moed is één ding, een zak vol zilverlingen een ander... :D

als je ziet hoe dat stadiondossier van Okapi verloopt, dan ben ik sceptisch voor een bijkomende voetbalarena.

en nog iets, als je ziet wat er allemaal in de gemeenteraad zetelt....


21 Apr 2011, 19:16
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Nieuw Stadion
El Corredor schreef:
malder schreef:
Laat er ons vanuit gaan dat we binnen dit en vijf jaar mee kunnen spelen voor de titel of eindronde in tweede klasse (als alles goed gaat, sportief en financieel), dan vind ik het niet meer dan logisch dat er nu al wordt gedacht aan een nieuwe tribune of stadion. Uiteindelijk zal dat nieuw stadion er toch ooit moeten komen, de ligging van het huidig stadion mag dan wel interessant zijn om nostalgische redenen, qua veiligheid is dat toch helemaal niet geschikt. Lapmiddelen als dat weggetje naar de Leopoldlaan, dat kan je als uiterst noodmiddel wel gebruiken, maar het is verre van ideaal (zou dat ook geen privegrond zijn?).

Ik ben absoluut geen kenner van alles war daarvoor nodig is qua geld, lobbywerk,papieren en weet ik veel wat, maar voor de uitbouw van de club en de stad is een nieuwe sportinfrastructuur broodnodig! Als je ziet hoe centrumsteden als Sint-Niklaas en Mechelen moderniseren, dan moet Aalst de moed hebben om hetzelfde te doen.


akkoord met je post.

Maar Aalst moet de moed hebben? Moed is één ding, een zak vol zilverlingen een ander... :D

als je ziet hoe dat stadiondossier van Okapi verloopt, dan ben ik sceptisch voor een bijkomende voetbalarena.

en nog iets, als je ziet wat er allemaal in de gemeenteraad zetelt....


Dat laatste geldt voor elke stad of gemeente. Een paar mensen die in staat zijn écht iets te doen bewegen en de rest is pure aanvulling die zich dan eens bezighuidt met de wafelenbak van de middenstand, of ne stoepsteen die ietskeswat te veel naar omhoog ligt. het is nu eenmaal zo dat er in belgie voor 5 bewoners ene politieker moet zijn.


21 Apr 2011, 19:55
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2302
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
El Corredor schreef:
en nog iets, als je ziet wat er allemaal in de gemeenteraad zetelt....


Ik ben aan het twijfelen om me op een lijst te laten zetten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.


21 Apr 2011, 20:21
Reserve

Lid geworden op: 21 Mei 2010, 22:47
Berichten: 286
Leeftijd: 35
Bericht Re: Nieuw Stadion
Zienaa schreef:
El Corredor schreef:
en nog iets, als je ziet wat er allemaal in de gemeenteraad zetelt....


Ik ben aan het twijfelen om me op een lijst te laten zetten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.


direct 6000 stemmen :p


21 Apr 2011, 20:28
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Nieuw Stadion
Aan het begin van deze topic zei ik dat een nieuw stadion op de huidige locatie onmogelijk is.
Nu, dat is helemaal niet onmogelijk ; vervangen van huidige tribunes door nieuwe, het 'draaien' van het stadion, ... dat is allemaal mogelijk. Maar dan zit je meteen met een hoop kosten en zit je meteen aan je limiet omdat je daarna echt wel geen ruimte meer hebt voor uitbreiding. Hoe spijtig het ook is.

Of zoiets ten koste zal gaan van de sfeer betwijfel ik. Akkoord, het volkse zal er iets meer af zijn, maar alle inkomsten die nu naar naburige kroegen gaan gaan dan recht in de zak van onze club. Elders is dat de doodsteek van de goede sfeer, niet in Aalst me dunkt. Wij maken er overal een feest van, zelfs in een koud stadion als 't Kiel.
Zeker als op een nieuwe locatie ook Okapi en de Carnavalswereld deel uitmaken van het project.

Het is inderdaad ook zo dat we kort na onze titel niet meteen moeten gaan zweven. Maar een ambitieuze club moet vooruit kijken. Niet beginnen plannen en bouwen als het moment daar is, maar vooraf al onderzoek doen. Laat ons inderdaad eerst schuldenvrij worden en de club uitbouwen tot een stabiele 2deklasser met doorgroeimogelijkheden.
Maar ondertussen al kijken naar wat mogelijk is mag zeker, moet zelfs ...

Als we trouwens nog veel matchen gaan meemaken in de K zoals de laatste 2 dan zal er zelfs geen firma van afbraakwerken nodig zijn, het dak ging er zo al bijna af!

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


22 Apr 2011, 7:23
Knaap

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 9:42
Berichten: 76
Bericht Re: Nieuw Stadion
eerst moeten we natuurlijk proberen in tweede klasse te blijven, het niveauverschil is toch aanzienlijk als je ziet naar Rupel-Boom, alle lof voor het huidige bestuur die er alles aan doet om met de voetjes op de grond te blijven wat niet gemakkelijk is in aalst & de club gezond te houden.
Ik volg de mening van eerder aangehaalde berichten hier, ze moeten op zoek gaan naar 1 of 2 kapitaalkrachtige partners zoals Jan De Nul die de knowhow hebben en het stadium kunnen bouwen en er zelf ook bij gebaat zijn, als je die mensen kunt overtuigen om in een mooi project mee te stappen is er veel mogelijk want zij hebben de mogelijkheden om er vaart achter te zetten.
Omschakelen naar een NV en iedereen aandelen geven die mee investeert kan de oplossing zijn, ik zou wel spijt hebben als het huidige stadium wordt afgebroken maar we moeten vooruit niks aan te doen, de gedachte van een multifunctioneel stadium zou de max zijn en uniek in ons land, een prachtig project, dromen mag, wie geen dromen heeft kan niks realiseren, wie partners zoekt zal ze vinden, wie niks doet of risceert zal nooit het normale niveau overstijgen.


22 Apr 2011, 11:58
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2302
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw Stadion
jamie schreef:
Omschakelen naar een NV


:crazy:

We zijn Anderlecht niet é, daar moe ge serieus wat kapitaal voor hebben ze.


22 Apr 2011, 12:09
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4819
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Nieuw Stadion
Zienaa schreef:
jamie schreef:
Omschakelen naar een NV


:crazy:

We zijn Anderlecht niet é, daar moe ge serieus wat kapitaal voor hebben ze.


De naam van het nieuwe complex: het NIVEA-stadion.
Naamloze Internationale Vereniging Eendracht Aalst. ;) :lol:

_________________
oilsjt, goi alien...


22 Apr 2011, 12:35
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Nieuw Stadion
jamie schreef:
eerst moeten we natuurlijk proberen in tweede klasse te blijven, het niveauverschil is toch aanzienlijk als je ziet naar Rupel-Boom, alle lof voor het huidige bestuur die er alles aan doet om met de voetjes op de grond te blijven wat niet gemakkelijk is in aalst & de club gezond te houden.
Ik volg de mening van eerder aangehaalde berichten hier, ze moeten op zoek gaan naar 1 of 2 kapitaalkrachtige partners zoals Jan De Nul die de knowhow hebben en het stadium kunnen bouwen en er zelf ook bij gebaat zijn, als je die mensen kunt overtuigen om in een mooi project mee te stappen is er veel mogelijk want zij hebben de mogelijkheden om er vaart achter te zetten.
Omschakelen naar een NV en iedereen aandelen geven die mee investeert kan de oplossing zijn, ik zou wel spijt hebben als het huidige stadium wordt afgebroken maar we moeten vooruit niks aan te doen, de gedachte van een multifunctioneel stadium zou de max zijn en uniek in ons land, een prachtig project, dromen mag, wie geen dromen heeft kan niks realiseren, wie partners zoekt zal ze vinden, wie niks doet of risceert zal nooit het normale niveau overstijgen.


Ok ge moogt dromen, da's waar maar zo simpel is het allemaal niet he... NV, De Nul, we verdelen lekker de aandelen.... multifunctioneel stadion.... ik weet ni zenne...


22 Apr 2011, 12:35
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: Nieuw Stadion
Ik wil toch wel even verduidelijken waarom de Tragel naar mijn denken eigenlijk niet doenbaar is:
Op de eerste foto zie je de enige mogelijkheid waar het stadion zou kunnen komen. (rood kadertje)
Daar zou men normaal commerciële ruimte voorzien (dat stuk begint naast den ALDI, gebouw dat blijft staan)

Ik ben echt enorm gul geweest met mijn afmetingen, hou geen rekening met nodige parking, afstand tegenover de straat (Dendermondsesteenweg) een voorziene groen.
Op de tweede foto zie je het Pierre Cornelisstadion. Ik heb het ook omkaderd (enkel stadion en tribunes)
De twee foto's heb ik uit Google Maps gehaald en dit met een zelfde schaalgrootte.

Als je beide kadertjes eens gaat meten dan zal je zien dat het Pierre Cornelisstadion maar +/- juist gepast in het kadertje op de tragel kan (in de lengte heb je wat meer plaats over, maar in de breedt dan weer iets te weinig, en nogmaals ik ben enorm gul geweest met de afmetingen op de tragel, je zou nog wat achteruit kunnen maar doordat je vooraan ook afstand van de straat zult moeten voorzien zal dit niet veel schelen)

Dit gaat dan nog maar over het stadion zoals het nu is, ik ben zeker geen architect, maar een nieuw stadion zal meer oppervlakte nodig hebben (corrigeer mij als ik verkeerd ben, ik heb het ook maar vluchtig opgemaakt hoor)
Je kan zeggen waarom kan je op dat plan niet verder achteruit tot de Dender, maar daar is de nieuwe evenementen/basketzaal voorzien.
En het grootste gebouw dat je ziet op de foto (rechts onderaan, is het gebouw waar o.a. rollerland in zit, wordt niet afgebroken deze activiteiten blijven bestaan, hierdoor kan je dus ook niet in de breedte verder uitschuiven, je zit immers vast tussen het gebouw van den Aldi en het gebouw waarin o.a. Rollerland zit.)

Afbeelding

Op deze tekening zie je een plan van de Tragel zoals het in de laatste plannen voorzien was.
Geel is de evenementenhal en groen is dan de plek waar nu commerciële ruimte in voorzien is.

Afbeelding

Nogmaals, wil hier echt niet de spelbederver spelen. En als er mogelijkheden zijn om een nieuw stadion te zetten dan moet daar zeker naar gekeken worden. Maar met ideeën voor de dag komen waarvan men totaal niet weet of het realistisch is (want wat ik hier voorstel is immers ook geen deftig onderzoek, en dat zegt al veel)
Daarmee gaan we zeker niets vooruit.

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


22 Apr 2011, 12:45
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13161
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Nieuw Stadion
Als we de viaduct neerhalen, en we maken daar een tunnel van in de plaats die onder het stadion loopt dan zit ge toch direkt goed ? :D

_________________
If you never try, you'll never know


22 Apr 2011, 12:50
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 164 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst