Stadion - Pagina 439 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 437 438 439 440 441 462
 Stadion 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
https://kmskdeinze.be/nieuws/2020/03/km ... omst-voor/


25 Mar 2020, 15:40
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Stadion
Deinze is Aalst niet eh (en omgekeerd) :hmm: :hmm:


26 Mar 2020, 11:46
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Stadion
Aalst -

Voetbalclub Eendracht Aalst speelt volgend seizoen op een nieuwe grasmat. De club maakt van de coronacrisis gebruik om het veld grondig te renoveren. “Het wordt een grasmat zoals we er hier nog nooit één hebben gezien”, aldus greenkeeper Mario Van den Berghe.

“De club heeft lang getwijfeld, maar uiteindelijk wordt het veld toch volledig gerenoveerd”, zeggen Dirk Creve van Grondwerken De Ceuster en Mario Van den Berghe, de greenkeeper van Eendracht Aalst.

Er wordt voorlopig nog niet gevoetbald in het Pierre Cornelisstadion maar toch zijn het heel belangrijke dagen voor greenkeeper Mario. “Als alles goed gaat, wordt het een grasmat zoals we er hier nog nooit één hebben gezien”, zegt Mario. Voorlopig ligt er enkel een laag zand, maar deze week wordt het gras gezaaid. De sproeiers worden aangepast en het veld werd wat opgehoogd, en de grasmat zal ook letterlijk naar een hoger niveau worden getild. “Het wordt een serieuze verbetering. Het is een werk van lange adem geweest, maar het wordt echt een topplein. Bij de eerste competitiewedstrijd op de nieuwe grasmat ga ik negentig minuten lang genieten”, aldus de gepassioneerde Mario.

Hij is al drie jaar lang de vaste greenkeeper van den Iendracht. “Ik lig ’s nachts soms wakker van het plein. Op de dag van een wedstrijd ben ik op de club vanaf 7 uur ’s morgens. Dan maai ik, breng ik de belijning aan en controleer ik elk plekje op het veld. Ik ben een echte pitbull”, vertelt de greenkeeper. “De dag na de wedstrijd vul ik samen met materiaalman Ronny Vonck elke put die in het veld is getrapt. Ik ben dus dagelijks op de club.”

Want Mario verzorgt niet alleen het veld in het Pierre Cornelisstadion, hij onderhoudt ook de oefenterreinen op de Zandberg. Wekelijks ontfermt Mario zich dus over zeven pleinen, goed voor 42.000 vierkante meter. “De staat van het veld is enorm belangrijk, want een schitterende grasmat straalt ambitie uit. Ik vind trouwens dat de club op drie jaar tijd een zwaar inhaalmanoeuvre heeft gedaan, met dank aan de investeringen van voorzitter Patrick Le Juste.”

In welke amateurreeks Eendracht Aalst volgend seizoen zal spelen, is nog niet duidelijk. De club heeft verzet aangetekend tegen de vroegtijdige stopzetting van het seizoen 2019-2020. Er lijkt dus nog een waterkansje op Eerste Amateur, maar vast staat dat de eerste matchen hier in september worden gespeeld. “Dat geeft het gras de nodige ademruimte om te groeien. Er mag wel niets verkeerd gaan, zo hopen we dat het toch nog genoeg zal regenen zodat we de grasmat voldoende kunnen sproeien”, besluit Mario.hnb


12 Jun 2020, 9:17
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Stadion
Patrick Le Juste, voorzitter van Eendracht Aalst, dreigt met een vertrek uit Aalst als er voor 1 september geen schot komt in het stadiondossier. “Wij zijn rond met onze plannen. Een architect tekende een nieuw stadion met parking en er is geld. Alleen moet het stadsbestuur ons gronden ter beschikking stellen”, zegt Le Juste.

Eendracht Aalst is klaar voor het nieuwe seizoen. De A-kern bleef op de doelmannen Devriendt en Van Gerven, verdediger Martens en spits Mitu na intact. Lentz en Figys zijn de nieuwe keepers, Colpaert moet voor ervaring achterin zorgen en voor Mitu wordt nog een vervanger aangetrokken. Ook het A-terrein en de oefenterreinen op jeugdcomplex Zandberg liggen er schitterend bij. Voorzitter Patrick Le Juste investeerde in de heraanleg van het hoofdterrein en een oefenveld op Zandberg, maar hij wil meer. “Er moet eindelijk schot in het stadiondossier komen”, zegt de Dilbekenaar.
Ambitieus blijven

“Het is dankzij het puike werk van firma De Ceuster en terreinverzorger Mario Van den Berghe met zijn team dat het eerste elftal en onze 300 jeugdspelers in optimale omstandigheden het seizoen kunnen aanvatten”, gaat Le Juste verder. “Hoewel ook wij een groot financieel verlies leden als gevolg van de coronacrisis, vind ik het belangrijk om deze investering te doen. Ik blijf ambitieus en wil met deze club hogerop. Daarom is het noodzakelijk dat er op korte termijn een nieuw stadion wordt gebouwd. We missen tal van inkomsten omdat we in ons oude stadion geen enkele eersteklasser kunnen ontvangen. De veiligheid kan immers niet gegarandeerd worden.”

We missen tal van inkomsten omdat we in ons oude stadion geen enkele eersteklasser kunnen ontvangen. De veiligheid kan immers niet gegarandeerd worden
Eendracht Aalst-voorzitter Patrick Le Juste

Stadiondossier is af

De voorzitter stipt aan klaar te zijn met het stadiondossier. “Een architect tekende een nieuw stadion met parking en er is een budget. Aangezien het geld op de bank nauwelijks rente oplevert, is het een mooie opportuniteit om te investeren in dit project. Alleen moet het stadsbestuur ons gronden ter beschikking stellen. Er wordt nu al 25 jaar getalmd, de tijd is rijp om tot actie over te gaan. We vragen in feite zeer weinig, want het gaat gewoon over een ruil van dure bouwgrond voor goedkoop recreatiegebied. Het Pierre Cornelisstadion ligt in een woonwijk en wij willen uitwijken naar de rand van de stad. Ik wil dat het stadsbestuur voor 1 september kleur bekent. Als dat niet gebeurt, moeten we als club onze conclusies trekken en eens gaan kijken naar de mogelijkheden bij naburige gemeenten. Ik denk daarbij aan Affligem, Erpe-Mere of Haaltert. De bal ligt in het kamp van het stadsbestuur. Ik ben nu vier jaar voorzitter en heb al heel wat geïnvesteerd. In de beginperiode kreeg de club steun van het stadsbestuur, maar intussen worden we aan ons lot overgelaten. In de begroting van de stad Aalst voor de komende vijf jaar, is immers niets voorzien voor Eendracht Aalst. Het jeugdcomplex Zandberg is 31 jaar oud en al lang afgeschreven. Ook dat is dringend aan een opknapbeurt toe, maar het stadsbestuur, dat eigenaar is, doet alsof we niet bestaan”, besluit de voorzitter scherp.

Niemand wil dat Eendracht Aalst andere oorden gaat opzoeken. We moeten daar chauvinistisch in zijn en de club in Aalst houden. Een verhuis zou ook niet goed onthaald worden door de supporters.
Burgemeester Christoph D’Haese (N-VA)

Burgemeester wil onderhandelen

Burgemeester Christoph D’Haese heeft begrip voor het ongenoegen van Patrick Le Juste en is bereid om volgende maand al aan tafel te gaan zitten met de voorzitter. “Niemand wil dat Eendracht Aalst andere oorden gaat opzoeken. We moeten daar chauvinistisch in zijn en de club in Aalst houden. Een verhuis zou ook niet goed onthaald worden door de supporters. Voor zo’n grootschalig project heb je al gauw een stuk grond van 6.000 tot 8.000 vierkante meter nodig. Daarvoor zullen wat grondverwervingen nodig zijn. Op 10 augustus agendeer ik dat op de agenda van het schepencollege, waarna ik contact opneem met de voorzitter”, belooft D’Haese.


23 Jul 2020, 19:31
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Stadion
Misschien tijd dat de supporters zich hier ook eens laten horen en aan Dozje duidelijk maken dat voor ons een verhuis uit Aalst wel aanvaardbaar is als de stad ons in de steek laat.

Misschien zie ik het te positief, maar met Walter De Donder als burgemeester van Affligem denk ik dat je moet proberen om met een project te komen waarin je Studio 100 kan betrekken. Een stadion met ingebouwd/aanpalend indoor pretpark (zoals Plopsa Hasselt) of subtropisch zwembad (Studio 100 was nog op zoek naar locaties voor nog Plopsaqua parken)


23 Jul 2020, 22:20
Scholier

Lid geworden op: 11 Aug 2008, 10:55
Berichten: 118
Bericht Re: Stadion
Smetje schreef:
Misschien tijd dat de supporters zich hier ook eens laten horen en aan Dozje duidelijk maken dat voor ons een verhuis uit Aalst wel aanvaardbaar is als de stad ons in de steek laat.

Misschien zie ik het te positief, maar met Walter De Donder als burgemeester van Affligem denk ik dat je moet proberen om met een project te komen waarin je Studio 100 kan betrekken. Een stadion met ingebouwd/aanpalend indoor pretpark (zoals Plopsa Hasselt) of subtropisch zwembad (Studio 100 was nog op zoek naar locaties voor nog Plopsaqua parken)

Verhuis naar vlaams Brabant ????????


23 Jul 2020, 22:49
Reserve

Lid geworden op: 03 Mei 2017, 16:37
Berichten: 310
Bericht Re: Stadion
anubis schreef:
Smetje schreef:
Misschien tijd dat de supporters zich hier ook eens laten horen en aan Dozje duidelijk maken dat voor ons een verhuis uit Aalst wel aanvaardbaar is als de stad ons in de steek laat.

Misschien zie ik het te positief, maar met Walter De Donder als burgemeester van Affligem denk ik dat je moet proberen om met een project te komen waarin je Studio 100 kan betrekken. Een stadion met ingebouwd/aanpalend indoor pretpark (zoals Plopsa Hasselt) of subtropisch zwembad (Studio 100 was nog op zoek naar locaties voor nog Plopsaqua parken)

Verhuis naar vlaams Brabant ????????


Doen zeg ik dan.
Wees eens eerlijk, wat heeft Aalst ons nog te bieden? Of al geboden de laatste 25jaar? Niks!


23 Jul 2020, 23:39
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Stadion
Smetje schreef:
Misschien tijd dat de supporters zich hier ook eens laten horen en aan Dozje duidelijk maken dat voor ons een verhuis uit Aalst wel aanvaardbaar is als de stad ons in de steek laat.

Misschien zie ik het te positief, maar met Walter De Donder als burgemeester van Affligem denk ik dat je moet proberen om met een project te komen waarin je Studio 100 kan betrekken. Een stadion met ingebouwd/aanpalend indoor pretpark (zoals Plopsa Hasselt) of subtropisch zwembad (Studio 100 was nog op zoek naar locaties voor nog Plopsaqua parken)

Iendracht dat speelt buiten groot Aalst, laat staan zelfs in een andere provincie is niet meer Eendracht Aalst!
Ik ben trouwens heel benieuwd naar het stadionontwerp. Allemaal zitjes en geen sfeervolle staantribune meer? Of zo n zielig ontwerp als bij Zulte Waregem, achter de goal.

Wij als supporters zouden steun moeten geven aan onze voorzitter in zijn zoektocht naar een nieuwe grond - en daar sta ik achter mits in groot Aalst - maar in ruil zou wat inspraak van de supporterss in het stadionontwerp getuigen van respect van de voorzitter naar de supporters. Dat wederzijds respect is er nog steeds niet. Hij blijft inzijn ivoren toren zijn goesting doen.

Kan de nieuwe supporters vzw de plannen eens niet opvragen en voorleggen aan ALLE supporters zodat zij hun idee kunnen geven?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


23 Jul 2020, 23:51
Reserve

Lid geworden op: 03 Mei 2017, 16:37
Berichten: 310
Bericht Re: Stadion
Ik zie het verschil niet tussen een Eendracht Aalst in pakweg Erembodegem, groot Aalst en bijvoorbeeld Affligem. Dan spreek je misschien over een kilometer verschil. De huidige site is een no-go bij de veiligheidsdiensten dus verhuizen moet je toch. Wat betreft ontsluiting schuif je dan op naar de rand van de stad en dan maak dat mijn inziens niet uit of dat er dan net buiten valt.

Wat betreft de plannen kunnen we kort zijn. De stad vraagt de club om plannen voor te leggen alvorens ze grond toewijzen, of nog beter, zelfs nog maar zoeken. Hoe kan je nu een huis tekenen zonder een bouwgrond te bezitten? De zoveelste schijnbeweging van stad Aalst. De club heeft dus inderdaad plannen gemaakt maar die zullen nog heel wat veranderingen ondergaan van zodra de locatie vast staat.

In het kort; de stad laat alles gewoon aanslepen zoals het al 20jaar doet. De club moet voor een zekere toekomst kiezen, en zonder nieuw stadion is die er simpelweg niet, en elders proberen iets te forceren.


24 Jul 2020, 6:35
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Stadion
ik woon op een 500 meter van het stadion en zou het mij niet aantrekken moesten ze hier verhuizen.t stad kan er hier dan patatten op kweken..


24 Jul 2020, 9:25
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Stadion
Destijds was er een supporter die een stadion had uitgetekend, een mooi complex was dit.
Graag zou ik ook eens het nieuwe ontwerp zien, dus bij deze vragen aan de voorzitter om dit plan op de website van de club te plaatsen.
Wat mij betreft vind ik een locatie op de Siesegemlaan perfect, het is aan de stadsrand en dicht bij de snelweg. Makkelijk bereikbaar voor iedereen en bezoekende supporters kunnen snel worden verwijderd.


24 Jul 2020, 10:19
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Stadion
Uit het niets nog eens een artikel over "ons" stadion, waarbij onze voorzitter zelfs een getekend ontwerp EN geld heeft. :wow: :wow: :wow: :wow:

Is blijkbaar normaal, toen ik dat las van "en er is geld voor ook", moet zeggen dat ik toch efkes moest slikken.

Benieuwd naar dit zoveelste concrete plan, en naar de uitwerking ervan.

Voor mijn part zetten ze het in Affligem, Erpe Mere, ...

Aan de Bredestraat ga je toch nooit Europees mogen spelen. :D :D

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


24 Jul 2020, 10:27
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Stadion
wevege schreef:
Destijds was er een supporter die een stadion had uitgetekend, een mooi complex was dit.
Graag zou ik ook eens het nieuwe ontwerp zien, dus bij deze vragen aan de voorzitter om dit plan op de website van de club te plaatsen.
Wat mij betreft vind ik een locatie op de Siesegemlaan perfect, het is aan de stadsrand en dicht bij de snelweg. Makkelijk bereikbaar voor iedereen en bezoekende supporters kunnen snel worden verwijderd.

Siesegem zou een mooie en heel logische locatie zijn.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


24 Jul 2020, 10:31
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2858
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Bericht Re: Stadion
Wie de locatiestudie wenst , ook al dateert deze van 2017, maar blijft actueel :EA: , kan deze bekomen .
Via m/FB of email Johanvannieuwenhove7@gmail.com


24 Jul 2020, 10:34
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Stadion
De financiële toestand was niet zo rooskleurig las ik onlangs en nu plots plannen voor een nieuw stadion laat me lachen, volgens mij is het niet meer dan een spelletje blufpoker. :hmm:
Apropos den Dosje heeft gienen toid ver 'n Iendracht wegens teveel werk met zen nief eetkot. :kots:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


24 Jul 2020, 10:54
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 437 438 439 440 441 462


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst