Stadion - Pagina 440 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 438 439 440 441 442 462
 Stadion 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Stadion
Smetje schreef:
Misschien tijd dat de supporters zich hier ook eens laten horen en aan Dozje duidelijk maken dat voor ons een verhuis uit Aalst wel aanvaardbaar is als de stad ons in de steek laat.

Misschien zie ik het te positief, maar met Walter De Donder als burgemeester van Affligem denk ik dat je moet proberen om met een project te komen waarin je Studio 100 kan betrekken. Een stadion met ingebouwd/aanpalend indoor pretpark (zoals Plopsa Hasselt) of subtropisch zwembad (Studio 100 was nog op zoek naar locaties voor nog Plopsaqua parken)


Studio 100 heeft enkele jaren geleden de site Duparc onderzocht als locatie maar is tot de conclusie gekomen dat Aalst -en de regio- niet ideaal is voor hen.


24 Jul 2020, 11:45
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Stadion
jowwan schreef:
Wie de locatiestudie wenst , ook al dateert deze van 2017, maar blijft actueel :EA: , kan deze bekomen .
Via m/FB of email Johanvannieuwenhove7@gmail.com


Gekende studie. Maar zoals gesteld destijds: wie de studie betaalt, bepaalt ook wat de uitkomst ervan is. Dus geheel onafhankelijk en correct uitgevoerd kan je ze bezwaarlijk noemen. Ze hebben toen heel wat eisen meegegeven aan het studiebureau waardoor amper iets over bleef. Geef minder eisen en er schieten veel meer locaties over.
Vandaag de dag is het verkrijgen van een omgevingsvergunning voor zo 'n project toch een lijdensweg waar je jaren aan vast hangt, of je uw stadion nu neerpoot op industriegrond, recreatiegrond of landbouwgrond.

Sieseghem lijkt mij één van de beste locatie (naar ondermeer ontsluiting: N9 richting Erpe-Mere, Gent, ...; Boudewijnlaan richting Erembodegem, Dendermonde, Lebbeke, E40 richting overal ;-); afrittencomplex richting Haaltert, Ninove, Geraardsbergen, ... ), maar de snelste locatie is hun huidig terrein aan de Bredestraat.
En daar kan je ook een stadion van 10.000man neerpoten volgens de voorschriften, en dat lijkt mij meer dan groot genoeg.
Tof dat dit dossier nog eens op tafel komt, hebben we nog nekeer iets anders om over te zeveren :D

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


24 Jul 2020, 14:04
Reserve

Lid geworden op: 03 Mei 2017, 16:37
Berichten: 310
Bericht Re: Stadion
Timoilsjt schreef:
... maar de snelste locatie is hun huidig terrein aan de Bredestraat.


Tim, ik weet dat jij een aanhanger bent van deze denkpiste maar dat is onhaalbaar. Waarom? Omdat in een vergadering met de veiligheidsdiensten mij ooit eens op het hart is gedrukt dat een verbouwing of nieuwbouw op de huidige locatie altijd op een njet zal stuiten vanwege diezelfde veiligheidsdiensten.

En hoezeer ik ook nostalgische gevoelens heb omtrent ons PCstadion kan ik ze echt geen ongelijk geven.


24 Jul 2020, 14:43
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Stadion
ik ben toch ook al lange tijd voorstander van den Bellekouter in Affligem. behoudens het gegeven dat dat al recreatiezone is, aan de afritten E40, 'derangeer' je daar buiten de Loanton (en daar kan je iets mee uitwerken) niet te veel plaatselijke middenstand (een stok die al gebruikt is om onzen witzwetten hond mee te meppen) en -vind ik zeker niet onbelangrijk- trek je je hinterland beter open naar Teralfene, Asse en dergelijke pajottoestanden. het zou mij als EA-supp nul de botten derangeren dat dat dan Vlaams-Brabant of buiten grondgebied stad Aalst is, eerlijk gezegd, laat staan dat ik het niet meer EA zou vinden. dan vindt ik een soort Denjer, Temseke of Beerschot-maneuver toch wat erger. bovendien is den tijd van volkse voetbalclubs tussen de woonblokken simpelweg definitief gepasseerd. daar moest zelfs genen Covid 19 voor passeren. enfin, elk zijn gedacht daarover.

_________________
may the FORCE be with you.


24 Jul 2020, 15:07
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Stadion
fromfathertoson schreef:
Timoilsjt schreef:
... maar de snelste locatie is hun huidig terrein aan de Bredestraat.


Tim, ik weet dat jij een aanhanger bent van deze denkpiste maar dat is onhaalbaar. Waarom? Omdat in een vergadering met de veiligheidsdiensten mij ooit eens op het hart is gedrukt dat een verbouwing of nieuwbouw op de huidige locatie altijd op een njet zal stuiten vanwege diezelfde veiligheidsdiensten.

En hoezeer ik ook nostalgische gevoelens heb omtrent ons PCstadion kan ik ze echt geen ongelijk geven.

Ik denkt dat Tim ook wat naïef is wanneer PLJ zegt dat er geld is voor een stadion.

Dat stadion zal niet door E. Aalst gebouwd worden hé gasten. Maximaal zal het nog de cantines ervan uitbaten.
Vanuit die optiek mag je er dan ook 9300% zeker van zijn dat dat geld er enkel is op een zeer aantrekkelijke locatie waardoor de uitbater van die site er in slaagt er een rendabel project van te maken. Iets wat in de Bredestraat met enkel een voetbalstadion nooit kan lukken.

Die tussenstap nemen zou overigens de domste lange termijnzet zijn die de Aalst/voetbalminnend Aalst kan nemen. Dan blijf je ter plaatste trappelen.

Abstractie maken tussen een voetbalstadion in (of rond) Aalst vs. een stadion van Eendracht Aalst is trouwens een mentaal emotionele barrière waar veel supporters zich eens zullen moeten over zetten.

_________________
If you never try, you'll never know


24 Jul 2020, 15:45
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Stadion
Bram schreef:
fromfathertoson schreef:
Timoilsjt schreef:
... maar de snelste locatie is hun huidig terrein aan de Bredestraat.


Tim, ik weet dat jij een aanhanger bent van deze denkpiste maar dat is onhaalbaar. Waarom? Omdat in een vergadering met de veiligheidsdiensten mij ooit eens op het hart is gedrukt dat een verbouwing of nieuwbouw op de huidige locatie altijd op een njet zal stuiten vanwege diezelfde veiligheidsdiensten.

En hoezeer ik ook nostalgische gevoelens heb omtrent ons PCstadion kan ik ze echt geen ongelijk geven.

Ik denkt dat Tim ook wat naïef is wanneer PLJ zegt dat er geld is voor een stadion.

Dat stadion zal niet door E. Aalst gebouwd worden hé gasten. Maximaal zal het nog de cantines ervan uitbaten.
Vanuit die optiek mag je er dan ook 9300% zeker van zijn dat dat geld er enkel is op een zeer aantrekkelijke locatie waardoor de uitbater van die site er in slaagt er een rendabel project van te maken. Iets wat in de Bredestraat met enkel een voetbalstadion nooit kan lukken.

Die tussenstap nemen zou overigens de domste lange termijnzet zijn die de Aalst/voetbalminnend Aalst kan nemen. Dan blijf je ter plaatste trappelen.

Abstractie maken tussen een voetbalstadion in (of rond) Aalst vs. een stadion van Eendracht Aalst is trouwens een mentaal emotionele barrière waar veel supporters zich eens zullen moeten over zetten.


Ik had me ook teveel gefocust op onze voorzitter en de huidige toestand van de club, maar zo had ik de zaak nog niet bekeken deze denkpiste zou wel eens kunnen kloppen.
Bon, als dit onze laatste overlevingskans is dan moeten we daar mee leren leven, bestaat de kans dan niet dat ze er onze buren uit Ninove en Denderleeuw bij betrekken of is een fusie niet echt nodig?

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


24 Jul 2020, 18:31
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Stadion
Bram heeft helemaal gelijk he.. is eigenlijk een 2e FDR verhaal!

Dat hij een ontwerp heeft wil ik goed geloven, dat had frank ook. Heeft gewoon een deal gemaakt met een bouwpromotor inzake het neerpoten/uitbaten van het stadion. Dachten jullie nu echt dat PLJ eventjes 20-30 milj zou neertellen, dat er echt geld was :D

Dan had je dat wel al gezien aan onze transfers hoor ;)

Schijnmaneuvre van de voorzitter imo, maar ben wel blij dat het dossier weer onder de aandacht is! Wat druk kan geen kwaad!

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


25 Jul 2020, 0:07
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Stadion
fromfathertoson schreef:
Timoilsjt schreef:
... maar de snelste locatie is hun huidig terrein aan de Bredestraat.


Tim, ik weet dat jij een aanhanger bent van deze denkpiste maar dat is onhaalbaar. Waarom? Omdat in een vergadering met de veiligheidsdiensten mij ooit eens op het hart is gedrukt dat een verbouwing of nieuwbouw op de huidige locatie altijd op een njet zal stuiten vanwege diezelfde veiligheidsdiensten.

En hoezeer ik ook nostalgische gevoelens heb omtrent ons PCstadion kan ik ze echt geen ongelijk geven.


Je hebt gelijk hoor, maar t is spijtig dat geld alles regeert. Nu ja, dat is de moderne tijd ;) .

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


25 Jul 2020, 1:55
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Stadion
Bram schreef:
fromfathertoson schreef:
Timoilsjt schreef:
... maar de snelste locatie is hun huidig terrein aan de Bredestraat.


Tim, ik weet dat jij een aanhanger bent van deze denkpiste maar dat is onhaalbaar. Waarom? Omdat in een vergadering met de veiligheidsdiensten mij ooit eens op het hart is gedrukt dat een verbouwing of nieuwbouw op de huidige locatie altijd op een njet zal stuiten vanwege diezelfde veiligheidsdiensten.

En hoezeer ik ook nostalgische gevoelens heb omtrent ons PCstadion kan ik ze echt geen ongelijk geven.

Ik denkt dat Tim ook wat naïef is wanneer PLJ zegt dat er geld is voor een stadion.

Hey Bram, ik ben niet naïef hoor, eerder nostalgisch ;) .
Ik besef maar al te goed dat een puur stadion zonder extra 's niet meer leefbaar is en daarom de Bredestraat ten dode is opgeschreven. PLJ heeft het geld niet, dat komt van een bouwpromotor en die wilt terecht return on investment in de vorm van extra inkomsten via winkels, hotel, kantoren,... en daarvoor is op de site bredestraat geen plaats.

Heel het krantenartikel zal toch weer een storm in een glas water zijn.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


25 Jul 2020, 2:01
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Stadion
Patrick Le Juste hoopt dat er snel schot in de zaak komt
“Stadiondossier op stadsagenda”

Aalst

De Aalsterse voorzitter Patrick Le Juste saneerde Eendracht, maar wil ook sportief hogerop en dat wil de financiële expert gepaard zien met een nieuw stadion. Aalst geniet de voorkeur, maar Erpe-Mere, Haaltert en Affligem zijn alternatieven.

Wim Redant

Het Aalsterse stadiondossier zit al een paar decennia muurvast en dus gooide Patrick Le Juste de knuppel in het hoenderhok. Door te schermen met een mogelijk vertrek uit Aalst loste de zakenman een schot voor de boeg wat blijkbaar niet in dovemansoren viel.

“Het plan A blijft uiteraard een stadion bouwen in Aalst. Als de stad ons evenwel blijft negeren, zie ik me genoodzaakt om ook in omringende gemeenten aan te kloppen. Ik vraag gewoon een lap grond waar we een stadion kunnen optrekken. Affligem, Erpe-Mere en Haaltert zijn opties. Ik voerde er al wat losse gesprekken met mogelijke privé-investeerders, maar met de officiële instanties sprak ik nog niet. Dat deed ik intussen wel al een paar keer met de Aalsterse burgemeester Christoph D’Haese”, onthult Le Juste.

“Het stadiondossier wordt op de volgende agenda geplaatst. Tot op heden staat er namelijk nog niets vermeld in de meerjarenbegroting. Dat is toch een eerste horde die moet genomen worden als de stad het ernstig meent met ons stadiondossier. In met Aalst vergelijkbare steden als Kortrijk staat men al een stuk verder.”

“De stad Aalst heeft nog niets vermeld in meerjarenbegroting” PATRICK LE JUSTEVoorzitter Eendracht Aalst

Het stamnummer 90 uitbouwen tot een profclub blijft het doel van de financiële expert die zich mateloos ergert aan het geknoei van de Pro League. “De Pro League maakt het Belgische voetbal in het buitenland belachelijk. Eigenbelang regeert. De profclubs genieten socialezekerheidsvoordelen en haalden 103 miljoen euro tv-geld binnen, maar de amateurclubs kunnen stikken. Ook 1B is een gedrocht, maar je moet voorbij die poort van dat kerkhof naar 1A. Met de grote financiële draagkracht van puissant rijke buitenlandse investeerders zoals in Leuven kan dat lukken. Dat de beloften van Club Brugge zonder licentiedossier opgenomen worden in 1B illustreert hoe de Pro League de amateurclubs voor schut zet.”


07 Aug 2020, 10:22
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Stadion
Dat eerste stuk is voor de schijn. Alsof die man investeerders vindt om een stadion te zetten...

Over het tweede stuk en de Pro League moet ik hem gelijk geven. 1A en de nationale ploeg, dat is het Belgisch voetbal al jaren. Alles wat daaronder valt is ballast voor de heren van het grote geld.
Dat kan zelfs een enorme crisis niet veranderen. Nee hoor, ikke ikke ikke...en de rest kan in de financiële put stikken.


07 Aug 2020, 10:46
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: Stadion
Was er deze week geen schepencollege waar het stadion op de agenda stond ?
Was toch de belofte van de burgemeester.
Iemand nieuws ?


12 Aug 2020, 10:37
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
witteken schreef:
Was er deze week geen schepencollege waar het stadion op de agenda stond ?
Was toch de belofte van de burgemeester.
Iemand nieuws ?

--
Tja... "belofte"...
Had er over dit onderwerp al iets (positiefs) besproken geweest, dan waren we nu al zeker op de hoogte geweest.
Zij konden natuurlijk CBS-hun bespreking nog uitstellen tot 1 september hé...
"Vriejt intoesiast" zijn ze daarover nooit geweest...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


13 Aug 2020, 13:38
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
witteken schreef:
Was er deze week geen schepencollege waar het stadion op de agenda stond ?
Was toch de belofte van de burgemeester.
Iemand nieuws ?

--
Tja... "belofte"...
Had er over dit onderwerp al iets (positiefs) besproken geweest, dan waren we nu al zeker op de hoogte geweest.
Zij konden natuurlijk hun CBS-bespreking nog uitstellen tot 1 september hé...
"Vriejt intoesiast" zijn ze daarover nooit geweest...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


13 Aug 2020, 14:17
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
Hoe zit dat eigenlijk met die fameuze task force?


03 Sep 2020, 12:47
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 438 439 440 441 442 462


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst