Stadion - Pagina 451 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 449 450 451 452 453 462
 Stadion 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 708
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Stadion
Wie is dat dan?


20 Mar 2022, 22:02
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Stadion
wevege schreef:
Wie is dat dan?


Maarten Blommaert


20 Mar 2022, 22:08
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Stadion
Jommeja. De Ridder zegt dat ook, dat hij supporter is. Maar Blomme is nen echten.


21 Mar 2022, 16:15
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Stadion
Vooruit Aalst
12 uur ·
Tijdens het laatst georganiseerde eetfestijn van Eendracht Aalst ging het vaak over de slechte staat van het voetbalstadion. Recent had hierover ook een overleg plaats tussen de supportersclub en het bestuur van Eendracht Aalst.
Iedereen beseft dat de staat van het stadion zo slecht is dat het niet meer gewoon kan opgelapt worden. Er leeft het idee om het in verschillende fasen volledig af te breken en op dezelfde plaats een
totaal nieuw stadion te bouwen. Hiervoor zou de voetbalclub zelf de kosten op zich willen nemen.
• Heeft over dit idee van de voetbalclub al overleg plaatsgevonden met het CBS? Hoe staat het CBS hier tegenover?
• Wat is er nodig om de procedure te starten die toelaat om het stadion af te breken en volledig nieuw herop te bouwen? Wat is hierin de tijdslijn?
Bekijk het antwoord op de vraag van Sam Van de Putte tijdens het vragenuurtje hier:
https://web-aalst.streamovations.be/.../vragenuur...
#weirdoengt #VooruitNu #vooruit #vooruitaalst #EA1919 #EendrachtAalst #voetbal

een verslagje?te veel gevraagd?


27 Apr 2022, 8:48
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Stadion
Eendracht Aalst wil werk maken van een grondige vernieuwing van het Pierre Cornelisstadion. Schepen van Sport Matthias De Ridder (N-VA) vertelde dat op de gemeenteraad van Aalst. De verbouwing van het stadion zal in drie fases verlopen.

Het Pierre Cornelisstadion is al enkele jaren in slechte staat. Eerst werd gedacht aan de bouw van een nieuw stadion op een andere locatie in Aalst, maar schepen De Ridder vond dat ‘Den Iendracht’ best aan ‘t Hoileg Ert’ blijft spelen.

Gemeenteraadslid Sam Van de Putte (Vooruit) vroeg naar een stand van zaken in het stadiondossier. “De piste om op zoek te gaan naar een locatie voor een nieuw stadion voor Eendracht Aalst is door de club verlaten”, zo antwoordde schepen van Sport. “Er wordt nu nagedacht wat er mogelijk is op de huidige site. Er was een overleg tussen de stad en de club. Eendracht Aalst heeft laten weten dat het zelf wil instaan voor de verbouwingen, dus een financieel probleem stelt er zich niet voor de stad. Wellicht is er geen aanpassing nodig van het ruimtelijk uitvoeringsplan. In een eerste fase zal het om een bouwvergunning gaan, aangevraagd door de club. Zij zijn volop die aanvraag aan het voorbereiden.
De club wil het stadion in drie fases verbouwen. Het voetbalveld blijft liggen waar het ligt, maar de tribunes worden wel vernieuwd. Eerst is de staantribune aan de beurt, later de Europatribune en als allerlaatste wordt de zittribune afgebroken en weer opgebouwd. “De club wil hier zo snel mogelijk werk van maken”, zegt De Ridder.


27 Apr 2022, 15:36
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:12
Berichten: 1021
Leeftijd: 52
Locatie: mollem-asse
Bericht Re: Stadion
https://www.tvoost.be/nieuws/eendracht- ... erd-137890

_________________
Afbeelding


27 Apr 2022, 19:54
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Stadion
Kan er mij iemand uitleggen waarom de voorzitter nieuwe tribunes zou financieren op een grond die niet van hem is? Dan zal hij wel kantoorruimte en dergelijke willen om te verhuren en zal Stad Aalst wel passen om dat goed te keuren.


27 Apr 2022, 20:13
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 549
Bericht Re: Stadion
[quote="iendrachter"]Kan er mij iemand uitleggen waarom de voorzitter nieuwe tribunes zou financieren op een grond die niet van hem is? Dan zal hij wel kantoorruimte en dergelijke willen om te verhuren en zal Stad Aalst wel passen om dat goed te keuren.[/
Naar wat ik heb vernomen, zouden kantoorruimtes en feestzalen geen probleem vormen,maar winkelketens zouden uit den boze zijn.
Ik denk wel dat het de eerste keer in jaren is dat men er echt mee bezig zijn om iets te realiseren.


27 Apr 2022, 21:17
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Feb 2009, 15:15
Berichten: 630
Leeftijd: 37
Locatie: OILSJT
Bericht Re: Stadion
Ik snap niet waarom er niet gekeken wordt naar het eventueel draaien van het stadion, gezien je toch voor een afbraak en volledig nieuwe heropbouw gaat ?! I know -> vergunningen etc. , maar dan kan je er tenminste een mooi modern en gezellig stadion van maken van max. +/- 15.000 plaatsen (wat volgens mij ons potentieel kan zijn als we ooit nog is in 1A zouden geraken) Gemiste kans toch ... ? :wadde:
Toekomstgericht lijkt mij dat toch financieel niet verder kijken dan de neus lang is. Eigenlijk zeg je daarmee tegen je supporters : we gaan de komende 50 jaar in de lagere reeksen nog wat verder ploeteren zonder enig perspectief ... :hmm:

_________________
!!! Iendracht Oilsjt back to glory !!!


27 Apr 2022, 23:14
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2947
Bericht Re: Stadion
Los Beldos schreef:
Ik snap niet waarom er niet gekeken wordt naar het eventueel draaien van het stadion, gezien je toch voor een afbraak en volledig nieuwe heropbouw gaat ?! I know -> vergunningen etc. , maar dan kan je er tenminste een mooi modern en gezellig stadion van maken van max. +/- 15.000 plaatsen (wat volgens mij ons potentieel kan zijn als we ooit nog is in 1A zouden geraken) Gemiste kans toch ... ? :wadde:
Toekomstgericht lijkt mij dat toch financieel niet verder kijken dan de neus lang is. Eigenlijk zeg je daarmee tegen je supporters : we gaan de komende 50 jaar in de lagere reeksen nog wat verder ploeteren zonder enig perspectief ... :hmm:


Volledig akkoord, draaien van het stadion geeft veel meer mogleijkheden. Ik geef wel mee, dat 15.000 plaatsen te hoog gegrepen is als je iets of wat rekening houdt met de hoogte van de in de omgeving opgerichte gebouwen. Mits de hoogte voor de hoogste tribune te beperken tot 15m (=komt overeen met een appartementsblok van pakweg 6 verdiepingen) kan je volgens wat ik ooit eens berekend hebt een stadion oprichten met een capaciteit van ca. 11.000 toeschouwers opgebouwd als volgt (6500 staanplaatsen, 4550 zitplaatsen).

Zelfs als we ooit in eerste terecht zouden komen gaan we zo 'n stadion niet vol krijgen (behoudens bij topmatchen misschien). Als staanplaatsen tegen dan verboden zouden zijn moet je uw aantal staanplaatsen sterk reduceren en kom je nog op ca. 7500 zitplaatsen (ingeschat).

Hopelijk wordt aan de supporters ook eindelijk hun mening is gevraagd, 'k zal dan mijn schetsmatig plan met berekening van capaciteit eens voorleggen. Maar onze vorozitter zijn manier vna werken kennende - doet graag veel op eigen houtje - vrees ik hiervoor.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


28 Apr 2022, 15:01
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:12
Berichten: 1021
Leeftijd: 52
Locatie: mollem-asse
Bericht Re: Stadion
Heb op het vragenuur van de gemeenteraad het antwoord van schepen de ridder gehoord,en die zei dat het plein draaien niet kan op de huidige site want dan moeten er tuinen onteigend worden van bijna al de huizen rond het pc stadion.ze gaan het moeten bouwen op de huidige gronden.
Voordeel zou zijn geen of weinig protest van de buren,nadeel je kan maar 3 tribunes bouwen dus heel moeilijk om een deftige capaciteit uit te bouwen.(weet niet of je daar hoger mag bouwen dan nu het geval is?)
men zou het rup ook niet moeten aanpassen dus kans op snellere realisatie.
Ben benieuwd of het bestuur van eendracht aalst hierover gaat communiceren?en of er al eventuele plannen zijn die we mogen zien?

_________________
Afbeelding


28 Apr 2022, 15:50
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Stadion
Veld draaien is vragen om vertraging door protest buurtbewoners. Bovendien is dat nu ook niet zo ideaal vanuit de lucht bekeken.

Tribunes aan de langsrijden van het veld zouden een zeer beperkte diepte en hoogte kunnen hebben.

Alles vervangen wat er nu is is enige haalbare, dat is na 25 jaar totale stilstand in dat dossier wel duidelijk.

Wel benieuwd naar die zogenaamde plannen, en de ambitie die daaruit spreekt. Aan het sportief beleid te merken vinden ze het allang prima op het vierde niveau, dus die stadionplannen zouden weleens navenant kunnen zijn. Onze alleenheerser kennende zou ik me ok al niet te veel illusies maken over inspraak.


28 Apr 2022, 21:06
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Feb 2009, 15:15
Berichten: 630
Leeftijd: 37
Locatie: OILSJT
Bericht Re: Stadion
Timoilsjt schreef:
Los Beldos schreef:
Ik snap niet waarom er niet gekeken wordt naar het eventueel draaien van het stadion, gezien je toch voor een afbraak en volledig nieuwe heropbouw gaat ?! I know -> vergunningen etc. , maar dan kan je er tenminste een mooi modern en gezellig stadion van maken van max. +/- 15.000 plaatsen (wat volgens mij ons potentieel kan zijn als we ooit nog is in 1A zouden geraken) Gemiste kans toch ... ? :wadde:
Toekomstgericht lijkt mij dat toch financieel niet verder kijken dan de neus lang is. Eigenlijk zeg je daarmee tegen je supporters : we gaan de komende 50 jaar in de lagere reeksen nog wat verder ploeteren zonder enig perspectief ... :hmm:


Volledig akkoord, draaien van het stadion geeft veel meer mogleijkheden. Ik geef wel mee, dat 15.000 plaatsen te hoog gegrepen is als je iets of wat rekening houdt met de hoogte van de in de omgeving opgerichte gebouwen. Mits de hoogte voor de hoogste tribune te beperken tot 15m (=komt overeen met een appartementsblok van pakweg 6 verdiepingen) kan je volgens wat ik ooit eens berekend hebt een stadion oprichten met een capaciteit van ca. 11.000 toeschouwers opgebouwd als volgt (6500 staanplaatsen, 4550 zitplaatsen).

Zelfs als we ooit in eerste terecht zouden komen gaan we zo 'n stadion niet vol krijgen (behoudens bij topmatchen misschien). Als staanplaatsen tegen dan verboden zouden zijn moet je uw aantal staanplaatsen sterk reduceren en kom je nog op ca. 7500 zitplaatsen (ingeschat).

Hopelijk wordt aan de supporters ook eindelijk hun mening is gevraagd, 'k zal dan mijn schetsmatig plan met berekening van capaciteit eens voorleggen. Maar onze vorozitter zijn manier vna werken kennende - doet graag veel op eigen houtje - vrees ik hiervoor.


Destijds toch ook 12.000 capaciteit gehad als we in eerste speelden, waarom nu niet naar 15.000 gaan ? Aalst haar bevolking en die van haar deelgemeenten is in de voorbije 25 jaar toch ook wel stevig gestegen.
Qua hoogte kan je gelijk hebben, ma je kan misschien een stuk onder de hoogte van het veld beginnen bouwen ? (Er zijn zo voorbeelden)
Als je het plein draait win je toch ook plaats aan veldbedekking, dus volgens mij kan dat zeker, de vergunningen dat is natuurlijk een andere zaak ...
Ik vind wel als je ambitie toont om een nieuw stadion te bouwen, op de huidige site blijft en hogerop wil spelen, dat je gerust wat tijd moogt nemen om dit in orde te krijgen ! Beter nog wat langer wachten en een volledig project, dan een half afgekalvde versie ...
Nu ja, dat is mijn mening natuurlijk. ;)

_________________
!!! Iendracht Oilsjt back to glory !!!


28 Apr 2022, 22:19
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 549
Bericht Re: Stadion
Los Beldos schreef:
Ik snap niet waarom er niet gekeken wordt naar het eventueel draaien van het stadion, gezien je toch voor een afbraak en volledig nieuwe heropbouw gaat ?! I know -> vergunningen etc. , maar dan kan je er tenminste een mooi modern en gezellig stadion van maken van max. +/- 15.000 plaatsen (wat volgens mij ons potentieel kan zijn als we ooit nog is in 1A zouden geraken) Gemiste kans toch ... ? :wadde:
Toekomstgericht lijkt mij dat toch financieel niet verder kijken dan de neus lang is. Eigenlijk zeg je daarmee tegen je supporters : we gaan de komende 50 jaar in de lagere reeksen nog wat verder ploeteren zonder enig perspectief ... :hmm:

Het zal ook de bedoeling zijn dat we tijdens de werken niet moeten uitwijken naar een ander stadion, en terwijl verder kunnen spelen in ons eigen stadion, zoals den Antwerp zijn stadion heeft verbouwd.
Bij draaien van het veld is dit allemaal niet mogelijk.


29 Apr 2022, 9:13
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 708
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Stadion
Als ze het verstandig aanpakken kunnen ze op de plaats van de huidige staantribune een zittribune bouwen met onderaan restaurant.
Langs die kant is er achter de tribune dan parking voor de restaurantbezoekers.
Waar nu de zittribune is kunnen ze dan een mooie nieuwe K-tribune maken met cafetaria's.
En als men een stadion heeft van 10.000 à 12.000 plaatsen (moet mogelijk zijn) is dat meer dan voldoende voor 1B en 1A al zal dat laatste dromen blijven denk ik, maar daarvoor is een capaciteit van 10.000 à 12.000 toeschouwers ook voldoende.
Zoals gezegd enkel bij goede prestaties en in topmatchen tegen Anderlecht, Brugge, Gent, Standard zou je dan misschien toeschouwers moeten weigeren.
Maar hoe groter de capaciteit van uw stadion hoe groter uw onkosten ook, en dan moet je afwegen is het sop dat kolen waard.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat we aan 't Heilig Hart blijven en met een vernieuwd stadion komt er hopelijk ook een nieuwe sportieve dynamiek.


29 Apr 2022, 11:59
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 449 450 451 452 453 462


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst