Stadion - Pagina 452 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 450 451 452 453 454 462
 Stadion 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2947
Bericht Re: Stadion
zandbergske schreef:
Heb op het vragenuur van de gemeenteraad het antwoord van schepen de ridder gehoord,en die zei dat het plein draaien niet kan op de huidige site want dan moeten er tuinen onteigend worden van bijna al de huizen rond het pc stadion.ze gaan het moeten bouwen op de huidige gronden.
Voordeel zou zijn geen of weinig protest van de buren,nadeel je kan maar 3 tribunes bouwen dus heel moeilijk om een deftige capaciteit uit te bouwen.(weet niet of je daar hoger mag bouwen dan nu het geval is?)
men zou het rup ook niet moeten aanpassen dus kans op snellere realisatie.
Ben benieuwd of het bestuur van eendracht aalst hierover gaat communiceren?en of er al eventuele plannen zijn die we mogen zien?


Blijkbaar kan onze heer schepen dan zeer slecht met een meetlat overweg of weet hij niet hoe Google earth werkt... Onteigenen van woningen is niet aan de orde als je het plein draait én bovendien kan je dan 4 deftige tribunes bouwen.

Het huidige ruimtegebruik (excl. de 2 chalets achter de K) is ca. 102 op 118m.

Als je het plein draait heb je ca. 110 op 140m zonder onteigeningen. Je moet wiskundig niet sterk onderlegd zijn om te zien dat het plein draaien U meer ruimte geeft. Dus ik begrijp De Ridder zijn uitleg niet dat je mensen zou moeten onteigenen eerlijkgezegd.

Langs de lange zijden van het plein kan je dan tribunes bouwen vergelijkbaar met de huidige zit tribune en de vroegere K.
En dan heb je achter beide doelen ruimte genoeg om ook nog 2 mooie tribunes op te trekken. Elke tribune (buiten de K) kan je uitrusten met kantines met zicht op 't plein alsook resto met zicht op 't plein.

Zet hier eens ne goeie landmeter op en op minder dan een dag is heel het terrein afgepaald én weet men meteen tot op de centimeter hoeveel ruimte men in elke richting heeft, zowel in huidige toestand als bij gedraaid plein.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


29 Apr 2022, 12:34
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2947
Bericht Re: Stadion
Los Beldos schreef:
Timoilsjt schreef:
Los Beldos schreef:
Ik snap niet waarom er niet gekeken wordt naar het eventueel draaien van het stadion, gezien je toch voor een afbraak en volledig nieuwe heropbouw gaat ?! I know -> vergunningen etc. , maar dan kan je er tenminste een mooi modern en gezellig stadion van maken van max. +/- 15.000 plaatsen (wat volgens mij ons potentieel kan zijn als we ooit nog is in 1A zouden geraken) Gemiste kans toch ... ? :wadde:
Toekomstgericht lijkt mij dat toch financieel niet verder kijken dan de neus lang is. Eigenlijk zeg je daarmee tegen je supporters : we gaan de komende 50 jaar in de lagere reeksen nog wat verder ploeteren zonder enig perspectief ... :hmm:


Volledig akkoord, draaien van het stadion geeft veel meer mogleijkheden. Ik geef wel mee, dat 15.000 plaatsen te hoog gegrepen is als je iets of wat rekening houdt met de hoogte van de in de omgeving opgerichte gebouwen. Mits de hoogte voor de hoogste tribune te beperken tot 15m (=komt overeen met een appartementsblok van pakweg 6 verdiepingen) kan je volgens wat ik ooit eens berekend hebt een stadion oprichten met een capaciteit van ca. 11.000 toeschouwers opgebouwd als volgt (6500 staanplaatsen, 4550 zitplaatsen).

Zelfs als we ooit in eerste terecht zouden komen gaan we zo 'n stadion niet vol krijgen (behoudens bij topmatchen misschien). Als staanplaatsen tegen dan verboden zouden zijn moet je uw aantal staanplaatsen sterk reduceren en kom je nog op ca. 7500 zitplaatsen (ingeschat).

Hopelijk wordt aan de supporters ook eindelijk hun mening is gevraagd, 'k zal dan mijn schetsmatig plan met berekening van capaciteit eens voorleggen. Maar onze vorozitter zijn manier vna werken kennende - doet graag veel op eigen houtje - vrees ik hiervoor.


Destijds toch ook 12.000 capaciteit gehad als we in eerste speelden, waarom nu niet naar 15.000 gaan ? Aalst haar bevolking en die van haar deelgemeenten is in de voorbije 25 jaar toch ook wel stevig gestegen.
Qua hoogte kan je gelijk hebben, ma je kan misschien een stuk onder de hoogte van het veld beginnen bouwen ? (Er zijn zo voorbeelden)
Als je het plein draait win je toch ook plaats aan veldbedekking, dus volgens mij kan dat zeker, de vergunningen dat is natuurlijk een andere zaak ...
Ik vind wel als je ambitie toont om een nieuw stadion te bouwen, op de huidige site blijft en hogerop wil spelen, dat je gerust wat tijd moogt nemen om dit in orde te krijgen ! Beter nog wat langer wachten en een volledig project, dan een half afgekalvde versie ...
Nu ja, dat is mijn mening natuurlijk. ;)


Bevolkingsaantal is gestegen, dat klopt, maar 'welke' bevolking is hier bij gekomen; Volgens mij weinig mensen die ooit hun hart aan den iendracht zullen verkopen ;-).
Verder is er is een algemene tendens van een afnemend aantal supporters bij nagenoeg alle ploegen (misschien met uitzondering van de top ploegen).
Voor mij mag 15.000 maar op de ruimte die je aan de Bredestraat hebt krijg ik het alleszins niet ingetekend. Een goeie landmeter en architect misschien wel ;-). Maar dan ga je echt wel nog een stuk hoger moeten bouwen en alles wat je hoger bouwt heeft meer impact op de omgeving (zicht, zonlicht, ;..) en geeft dus meer risico op protest van de omwonenden + dat ik niet weet of het wettelijk is toegestaan volgens de plaatselijk geldende bouwvoorschriften.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


29 Apr 2022, 12:39
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2947
Bericht Re: Stadion
Allesweter schreef:
Los Beldos schreef:
Ik snap niet waarom er niet gekeken wordt naar het eventueel draaien van het stadion, gezien je toch voor een afbraak en volledig nieuwe heropbouw gaat ?! I know -> vergunningen etc. , maar dan kan je er tenminste een mooi modern en gezellig stadion van maken van max. +/- 15.000 plaatsen (wat volgens mij ons potentieel kan zijn als we ooit nog is in 1A zouden geraken) Gemiste kans toch ... ? :wadde:
Toekomstgericht lijkt mij dat toch financieel niet verder kijken dan de neus lang is. Eigenlijk zeg je daarmee tegen je supporters : we gaan de komende 50 jaar in de lagere reeksen nog wat verder ploeteren zonder enig perspectief ... :hmm:

Het zal ook de bedoeling zijn dat we tijdens de werken niet moeten uitwijken naar een ander stadion, en terwijl verder kunnen spelen in ons eigen stadion, zoals den Antwerp zijn stadion heeft verbouwd.
Bij draaien van het veld is dit allemaal niet mogelijk.


Bij draaien van 't veld behoud je gewoon uw huidige hoofdtribune met 2500(?) zitplaatsen, die dan achter uw doel staat op dat moment. Meer dan voldoende voor ons, we halen geen 1000man meer per match.
Dan sta je 1 jaar op de hoofdtribune - hebben we nog al meegemaakt - en tegen 't volgend seizoen kan er al 1 tribune langs de landzijde van het veld gebouwd zijn. Dus draaien van 't veld betekent net dat je tijdens de werken moet uitwijken naar een ander plein.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


29 Apr 2022, 12:41
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 549
Bericht Re: Stadion
Timoilsjt schreef:
Allesweter schreef:
Los Beldos schreef:
Ik snap niet waarom er niet gekeken wordt naar het eventueel draaien van het stadion, gezien je toch voor een afbraak en volledig nieuwe heropbouw gaat ?! I know -> vergunningen etc. , maar dan kan je er tenminste een mooi modern en gezellig stadion van maken van max. +/- 15.000 plaatsen (wat volgens mij ons potentieel kan zijn als we ooit nog is in 1A zouden geraken) Gemiste kans toch ... ? :wadde:
Toekomstgericht lijkt mij dat toch financieel niet verder kijken dan de neus lang is. Eigenlijk zeg je daarmee tegen je supporters : we gaan de komende 50 jaar in de lagere reeksen nog wat verder ploeteren zonder enig perspectief ... :hmm:

Het zal ook de bedoeling zijn dat we tijdens de werken niet moeten uitwijken naar een ander stadion, en terwijl verder kunnen spelen in ons eigen stadion, zoals den Antwerp zijn stadion heeft verbouwd.
Bij draaien van het veld is dit allemaal niet mogelijk.


Bij draaien van 't veld behoud je gewoon uw huidige hoofdtribune met 2500(?) zitplaatsen, die dan achter uw doel staat op dat moment. Meer dan voldoende voor ons, we halen geen 1000man meer per match.
Dan sta je 1 jaar op de hoofdtribune - hebben we nog al meegemaakt - en tegen 't volgend seizoen kan er al 1 tribune langs de landzijde van het veld gebouwd zijn. Dus draaien van 't veld betekent net dat je tijdens de werken moet uitwijken naar een ander plein.

Denk dat op een goeie 3 maand tussen 2 seizoenen dit toch moeilijk te verwezenlijken is.
Oude tribune afbreken en funderingen weghalen, plus terrein terug aanleggen en inzaaien op een goeie 3 maand lijkt me toch wat kort.
Zou natuurlijk de beste oplossing zijn,maar ik zal al content zijn moest het nu eindelijk eens in orde komen en we terug een deftige K hebben en daarna de rest eens deftig vernieuwen.


29 Apr 2022, 16:57
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2947
Bericht Re: Stadion
Allesweter schreef:
Timoilsjt schreef:
Allesweter schreef:
Het zal ook de bedoeling zijn dat we tijdens de werken niet moeten uitwijken naar een ander stadion, en terwijl verder kunnen spelen in ons eigen stadion, zoals den Antwerp zijn stadion heeft verbouwd.
Bij draaien van het veld is dit allemaal niet mogelijk.


Bij draaien van 't veld behoud je gewoon uw huidige hoofdtribune met 2500(?) zitplaatsen, die dan achter uw doel staat op dat moment. Meer dan voldoende voor ons, we halen geen 1000man meer per match.
Dan sta je 1 jaar op de hoofdtribune - hebben we nog al meegemaakt - en tegen 't volgend seizoen kan er al 1 tribune langs de landzijde van het veld gebouwd zijn. Dus draaien van 't veld betekent net dat je tijdens de werken moet uitwijken naar een ander plein.

Denk dat op een goeie 3 maand tussen 2 seizoenen dit toch moeilijk te verwezenlijken is.
Oude tribune afbreken en funderingen weghalen, plus terrein terug aanleggen en inzaaien op een goeie 3 maand lijkt me toch wat kort.
Zou natuurlijk de beste oplossing zijn,maar ik zal al content zijn moest het nu eindelijk eens in orde komen en we terug een deftige K hebben en daarna de rest eens deftig vernieuwen.


Zou krap kunnen zijn, doch er zijn veel ploegen op hoog niveau die elk tussenseizoen hun grasmat (zonder onderbouw weliswaar) vernieuwen. .Afbraak tent en uitbraak fundering, hekwerk... mag maar 1 week duren. Aanleg drainagesysteem en heel de nest moet toch ook op een maand kunnen. Dan heeft uw grasmat nog 2 maand tijd om te wortelen. Is normaalgezien voldoende.

Voor mij hoeft het plein niet gedraaid maar het biedt U naar de toekomst wel de meeste mogelijkheden, ook nqar capaciteit van t stadion.

Vanavond euromillions winnen en we zullen da plein nekeer snel 90graden draaien :angel:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


29 Apr 2022, 19:25
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Stadion
Zou de grond dan van PLJ buiten Aalst te koop komen :cool:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


30 Apr 2022, 9:58
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
Timoilsjt schreef:
Los Beldos schreef:
Timoilsjt schreef:

Volledig akkoord, draaien van het stadion geeft veel meer mogleijkheden. Ik geef wel mee, dat 15.000 plaatsen te hoog gegrepen is als je iets of wat rekening houdt met de hoogte van de in de omgeving opgerichte gebouwen. Mits de hoogte voor de hoogste tribune te beperken tot 15m (=komt overeen met een appartementsblok van pakweg 6 verdiepingen) kan je volgens wat ik ooit eens berekend hebt een stadion oprichten met een capaciteit van ca. 11.000 toeschouwers opgebouwd als volgt (6500 staanplaatsen, 4550 zitplaatsen).

Zelfs als we ooit in eerste terecht zouden komen gaan we zo 'n stadion niet vol krijgen (behoudens bij topmatchen misschien). Als staanplaatsen tegen dan verboden zouden zijn moet je uw aantal staanplaatsen sterk reduceren en kom je nog op ca. 7500 zitplaatsen (ingeschat).

Hopelijk wordt aan de supporters ook eindelijk hun mening is gevraagd, 'k zal dan mijn schetsmatig plan met berekening van capaciteit eens voorleggen. Maar onze vorozitter zijn manier vna werken kennende - doet graag veel op eigen houtje - vrees ik hiervoor.


Destijds toch ook 12.000 capaciteit gehad als we in eerste speelden, waarom nu niet naar 15.000 gaan ? Aalst haar bevolking en die van haar deelgemeenten is in de voorbije 25 jaar toch ook wel stevig gestegen.
Qua hoogte kan je gelijk hebben, ma je kan misschien een stuk onder de hoogte van het veld beginnen bouwen ? (Er zijn zo voorbeelden)
Als je het plein draait win je toch ook plaats aan veldbedekking, dus volgens mij kan dat zeker, de vergunningen dat is natuurlijk een andere zaak ...
Ik vind wel als je ambitie toont om een nieuw stadion te bouwen, op de huidige site blijft en hogerop wil spelen, dat je gerust wat tijd moogt nemen om dit in orde te krijgen ! Beter nog wat langer wachten en een volledig project, dan een half afgekalvde versie ...
Nu ja, dat is mijn mening natuurlijk. ;)


Bevolkingsaantal is gestegen, dat klopt, maar 'welke' bevolking is hier bij gekomen; Volgens mij weinig mensen die ooit hun hart aan den iendracht zullen verkopen ;-).
Verder is er is een algemene tendens van een afnemend aantal supporters bij nagenoeg alle ploegen (misschien met uitzondering van de top ploegen).
Voor mij mag 15.000 maar op de ruimte die je aan de Bredestraat hebt krijg ik het alleszins niet ingetekend. Een goeie landmeter en architect misschien wel ;-). Maar dan ga je echt wel nog een stuk hoger moeten bouwen en alles wat je hoger bouwt heeft meer impact op de omgeving (zicht, zonlicht, ;..) en geeft dus meer risico op protest van de omwonenden + dat ik niet weet of het wettelijk is toegestaan volgens de plaatselijk geldende bouwvoorschriften.

***
De bevolkingsgroei kan wél degelijk een factor zijn. Je hebt de "die-hards", die altijd supporter zullen blijven ongeacht de belabberde resultaten en de rangschikking. En je hebt ook de succes-supporters, die graag voetbal zien als er goed voetbal vertoond wordt 'op hoger niveau'. Als het bevolkingspotentieel van de regio, belangrijk(er) is, "kweek" je automatisch nieuwe supporters om goed voetbal te komen bekijken. Ongeacht of zij hun roots in Aalst hebben/hadden...
Dàt is immers 'het potentieel'. Voorwaarde daarvoor is immers steeds 'het groeiend (voetbal)succes'

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


30 Apr 2022, 12:28
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 549
Bericht Re: Stadion
Bakkie schreef:
Zou de grond dan van PLJ buiten Aalst te koop komen :cool:

Verklaar u nader Bakkie
Was er al grond buiten Aalst gekocht?


30 Apr 2022, 13:14
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Stadion
Allesweter schreef:
Bakkie schreef:
Zou de grond dan van PLJ buiten Aalst te koop komen :cool:

Verklaar u nader Bakkie
Was er al grond buiten Aalst gekocht?


Plj had toch grond buiten Aalst om een groot nieuw stadion te bouwen.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


30 Apr 2022, 15:49
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 708
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Stadion
Wie A zegt moet ook B zeggen hé Bakkie.
Waar is die grond?


30 Apr 2022, 16:43
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Stadion
wevege schreef:
Wie A zegt moet ook B zeggen hé Bakkie.
Waar is die grond?


Dat moet je aan PLJ vragen waar zijn groot stuk grond ergens gelegen is ;)

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


30 Apr 2022, 17:05
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13159
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Stadion
we gaan hem nu toch niet beginnen betrappen op leugens zeker ;)
voor dien keer dat die mens iets zegt wat bij de haren getrokken is, kop op hé Bakkie, we krijgen een nieuw stadion :lol: hoop doet leven :juij:

_________________
If you never try, you'll never know


30 Apr 2022, 21:17
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Stadion
Bram schreef:
we gaan hem nu toch niet beginnen betrappen op leugens zeker ;)
voor dien keer dat die mens iets zegt wat bij de haren getrokken is, kop op hé Bakkie, we krijgen een nieuw stadion :lol: hoop doet leven :juij:


Leugentje(s) om bestwil moet kunnen :lol:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


30 Apr 2022, 21:23
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1373
Bericht Re: Stadion
Bakkie schreef:
Bram schreef:
we gaan hem nu toch niet beginnen betrappen op leugens zeker ;)
voor dien keer dat die mens iets zegt wat bij de haren getrokken is, kop op hé Bakkie, we krijgen een nieuw stadion :lol: hoop doet leven :juij:


Leugentje(s) om bestwil moet kunnen :lol:

Waarom al die geheimzinnigheid? Waar gaat dit in godsnaam over?


30 Apr 2022, 22:27
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Stadion
filip.dhose schreef:
Bakkie schreef:
Bram schreef:
we gaan hem nu toch niet beginnen betrappen op leugens zeker ;)
voor dien keer dat die mens iets zegt wat bij de haren getrokken is, kop op hé Bakkie, we krijgen een nieuw stadion :lol: hoop doet leven :juij:


Leugentje(s) om bestwil moet kunnen :lol:

Waarom al die geheimzinnigheid? Waar gaat dit in godsnaam over?

Serieus man :hmm: of ben je dan toch zo naïef.
Nooit naar de goed nieuws show geweest precies. :wadde:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


30 Apr 2022, 22:40
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 450 451 452 453 454 462


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst