Stadion - Pagina 397 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 395 396 397 398 399 462
 Stadion 
Auteur Bericht
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08 Nov 2009, 22:03
Berichten: 855
Leeftijd: 38
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
Timoilsjt schreef:
Pauter schreef:
Ideetje voor de achterkant van de K:
hang over de hele lengte van de achterkant een zwarte basj (of paneel) met in het midden een groot logo van onze ploeg in't wit of een grote foto van de oude K in de glorieperiode (ik denk maar aan KVDN zijn profielfoto). Dit gaat de wind tegenhouden en oogt echt super volgens mij.


Ik peis wel dat ze de achterkant nog verder gaan afwerken, en ik hoop dat ze hier dan meelezen om uw ideeën op te pikken!

Je zou aan de bovenzijde over de volledige lengte nen tekst kunnen plaatsen cfr. boven de Europatribune.
En dan tussen elk trapgat een bash: Centraal het witte logo op zwarte achtergrond, en links en rechts foto 's van de vroegere K, of zelfs van onze Europese wedstrijden tegen Levski en Lazio, kwestie van aan ons roemrijke verleden herinnerd te worden.

Volgens dat ik het artikel op de site las, zullen ze achter de K de modder en rijplaten nog weghalen en vervangen door dolomiet of iets in dienen trand.


(y)

_________________
Giejl men ert kleert wit en zwert


05 Dec 2017, 12:25
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Stadion
Tokkie schreef:
Bram schreef:
Tokkie schreef:
Als je naar de opkomst van de supporters tijdens de laatste VZW supportersvergadering(en) kijkt, kan je ook niet anders dan hem gelijk geven. Jammer genoeg ...

dat wilt toch niets zeggen ?

moet ik als burger naar alle eetfestijnen van NVA of VLD gaan om hun te steunen ?
Misschien wel inderdaad een punt dat een herboren VZW eens moet meenemen, maar lijkt mij iets welke vrij simpel kan gecounterd worden.

Eventueel zelfs via een simpele bevraging zoals we indertijd gedaan hebben met de verkiezing van supportersafgevaardigde.


Bram, als je als VZW ter vertegenwoordiging van de supporters telkens gemiddeld 30 à 50 supporters kan motiveren om te komen luisteren waarvoor je een heel jaar gewerkt hebt, op een supportersbasis van laat ons zeggen 1000 man, dan moet je je conclusies trekken. Dat heb ik alleszins gedaan, ik spreek dan ook in persoonlijke naam.


Misschien eens voorstellen om die vergaderingen op een vrije speeldag/weekend te laten doorgaan ipv op een weekdag?

_________________
oilsjt, goi alien...


05 Dec 2017, 15:12
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Stadion
05/12/2017
Een grote dankuwel!

Op de dag van de vrijwilliger wil het clubbestuur haar waardering uitdrukken aan de vele vrijwilligers die steeds klaarstaan voor onze club. Een grote dankuwel Iendrachters!


06 Dec 2017, 10:19
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Stadion
waly 2 schreef:
05/12/2017
Een grote dankuwel!

Op de dag van de vrijwilliger wil het clubbestuur haar waardering uitdrukken aan de vele vrijwilligers die steeds klaarstaan voor onze club. Een grote dankuwel Iendrachters!


Het zal wel zijn! Zo kunnen de CEO en anderen hun vet betaalde postjes beschermen. Best niet teveel bij nadenken dus wanneer je gratis de klusjes opknapt en steeds in de hoop dat de club er beter van wordt ipv individuen...

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


06 Dec 2017, 15:00
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Stadion
Tokkie schreef:
Bram schreef:
Tokkie schreef:
Als je naar de opkomst van de supporters tijdens de laatste VZW supportersvergadering(en) kijkt, kan je ook niet anders dan hem gelijk geven. Jammer genoeg ...

dat wilt toch niets zeggen ?

moet ik als burger naar alle eetfestijnen van NVA of VLD gaan om hun te steunen ?
Misschien wel inderdaad een punt dat een herboren VZW eens moet meenemen, maar lijkt mij iets welke vrij simpel kan gecounterd worden.

Eventueel zelfs via een simpele bevraging zoals we indertijd gedaan hebben met de verkiezing van supportersafgevaardigde.


Bram, als je als VZW ter vertegenwoordiging van de supporters telkens gemiddeld 30 à 50 supporters kan motiveren om te komen luisteren waarvoor je een heel jaar gewerkt hebt, op een supportersbasis van laat ons zeggen 1000 man, dan moet je je conclusies trekken. Dat heb ik alleszins gedaan, ik spreek dan ook in persoonlijke naam.


Heb dit al van een aantal leden van de VZW gehoord en ik snap het echt niet. Ik snap dat het misschien zo overkomt als er niet echt veel volk fysiek aanwezig is maar dat wil niet zeggen dat er achteraf niet veel meer mensen geïnteresseerd zijn in bv het verslag daarvan.

Ik en vele anderen beschouw(d)en de VZW als een orgaan die de supporters vertegenwoordigt die niet naar die vergaderingen komen.

Mocht dat bv via een Livestream uitgezonden worden zouden er zeker een pak meer volgers zijn. Kijk maar naar volk dat komt kijken in het stadion en hoeveel er tegelijkertijd niet via de Livestream op de site volgen.

Samengevat : Veel of weinig volk fysiek aanwezig maakt niet zoveel uit. Misschien een idee: Voor x euro kan je steunend lid worden van de VZW voor een jaar. Dan pas kan je echt zien welk draagvlak de VZW heeft. Ik zou zeker lid worden.


07 Dec 2017, 13:13
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Stadion
kheiremans schreef:

Heb dit al van een aantal leden van de VZW gehoord en ik snap het echt niet. Ik snap dat het misschien zo overkomt als er niet echt veel volk fysiek aanwezig is maar dat wil niet zeggen dat er achteraf niet veel meer mensen geïnteresseerd zijn in bv het verslag daarvan.

Ik en vele anderen beschouw(d)en de VZW als een orgaan die de supporters vertegenwoordigt die niet naar die vergaderingen komen.

Mocht dat bv via een Livestream uitgezonden worden zouden er zeker een pak meer volgers zijn. Kijk maar naar volk dat komt kijken in het stadion en hoeveel er tegelijkertijd niet via de Livestream op de site volgen.

Samengevat : Veel of weinig volk fysiek aanwezig maakt niet zoveel uit. Misschien een idee: Voor x euro kan je steunend lid worden van de VZW voor een jaar. Dan pas kan je echt zien welk draagvlak de VZW heeft. Ik zou zeker lid worden.


Ik denk wel dat er enige misvatting bestaat rond de beslissing van een aantal mensen om uit de vzw te stappen enerzijds en het loutere feit van de opkomst op een supportersvergadering anderzijds. Het is niet dat het laatste element enkel de oorzaak is van het eerste hé.

Maar je moet een kat een kat durven noemen toch: als er achter de schermen zoveel gebeurd en er zo veel tijd en moeite in kruipt, vaak door een heel beperkte groep (niet omdat we dat willen, maar omdat het in de praktijk wel altijd op die groep neerkomt), en je houdt tweemaal op een jaar een vergadering om toe te lichten wat er is gebeurd en kijkt naar de opkomst, dan is het wel logisch toch dat je u afvraagt waar je mee bezig bent?

Ik snap maar al te goed dat er vraag is om nadien een verslag te kunnen lezen, maar een verslag op papier is niet het allerbelangrijkste van die vergaderingen hé: die momenten zijn er vooral om gedachten te kunnen uitwisselen, dat er tweewegverkeer is, dat er standpunten/ideeën komen,... zoals we eigenlijk begonnen met die afspraak met FDR... En dat is een element waar er niet of nauwelijks nog reactie kwam: bij oproepen die gelanceerd werden om nieuw bloed, was de reactie heel pover... Ook de reacties zelf die ter ore kwamen, waren ook niet altijd van dien aard dat de mensen die zich er vol op smijten, de nodige energie kregen om er verder blijven tijd in te pompen... Bovendien verwacht je na dat verslag dan toch enige reactie, drives om verder te gaan? Laatste verslag gaf aanleiding tot met name polemieken waarbij de vzw zich moest verdedigen waarom bepaalde zaken werden opgelijst... Dan rijzen er toch vragen niet?

Na verloop van tijd moet je toch dat houvast hebben waarom je het nog doet... Is net hetzelfde met het "grote potentieel" of " de slapende reus" waarover men het altijd heeft als het over onze club gaat... Vroeg of laat, moet dat toch eens aangetoond worden... En dan is het goed om horen dat mensen nog altijd vragen na een match wat den Iendracht heeft gedaan, maar wat ben je ermee als het tien jaar geleden is geweest dat die persoon nog een voet in het stadion heeft gezet? Dat toen we Iendracht Ver't Leven deden, we gemiddeld nog voor 3000 mensen speelden en iedereen die toen zijn schouders onder de acties zetten, toch ook een heuse reality check onderging. Nu zouden we bij wijze van spreken een moord begaan voor die aantallen/cijfers...

En we zijn ook maar mensen natuurlijk: als je uzelf onbezoldigd tijd en moeite getroost om dat in elkaar te boksen en je ziet keer op keer minder "mensen" opdagen, je krijgt minder en minder reactie op vragen die we voorafgaand stellen, je krijgt minder respons op uitnodigingen of vragen,... is het dan niet een klein beetje begrijpelijk dat mensen zich openlijk afvragen waarom ze het nog zouden moeten doen?

De vzw is er gekomen om alle supporters een stem te geven, maar als je de stem steeds minder en minder hoort, welke zin heeft het dan uiteindelijk nog? Soms moet je ook "zien" dat je nog relevant bent hé... Ik geef u dan ook gelijk dat een opkomst op een supportersvergadering niet de volledig correcte waardemeter is van het nut van het werk van de vzw, maar welke andere "evaluatiefactoren" hebben we dan? Degenen die ik hierboven oplijstte, draaien ook niet positief uit hoor gezien de evolutie...


Laatst gewijzigd door DT op 07 Dec 2017, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.



07 Dec 2017, 14:33
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Stadion
ik ben ook van mening dat men zich destijds misschien te veel liet ontmoedigen over de opkomst op die vergaderingen. Ook al snap ik dat het misschien ontgoochelend was als je dat afweegt tegen de ettelijke uren die erin zijn gestoken door de leden. Maar eerlijk: waar zou men wél 100en supporters bijeen krijgen?

Die opkomst als waardemeter gebruiken om het draagvlak mee af te toetsen lijkt me totaal naast de kwestie ook. Uiteindelijk heeft van dag één tot en met de laatste dag die vzw zijn doel gediend. infokanaal voor supporters én klankbord voor bestuur, en bovendien zijn er tastbare resultaten geboekt: de gesprekken met de kandidaat overnemers na de periode fdr die geleid hebben tot een doorstart, de open (inhoudelijk zeer goede) meetings en open verslagen naar de supporters toe, de hulp bij evenementen voor supporters, nieuw elan merchandising, en niet in het minst de nieuwe K. allemaal zaken waar de supporters én de club mee gediend zijn, niet meer of niet minder. Ik kan natuurlijk niet voor alle supporters spreken natuurlijk, maar zelf had ik de indruk dat het overgrote merendeel van de supporters voor zo'n supporters vzw waren, gezien er toch ook nooit echt openlijk supporters op tegen waren, op geen enkel moment is me dat opgevallen... ten andere: als een bestuur ooit weggaat, blijven de supporters wél over. dus er is altijd draagvlak.

Als het bestuur zegt dat de vzw geen draagkracht meer had, dan staat dat toch haaks met hoe ik dat zie.

De tijd zal uitwijzen of het bestuur inderdaad nog werk maakt van een structuur/organisatie en financieel draagvlak hiervoor, om hun onlangs herhaalde belofte om ea binnen de 5 jaar in het profvoetbal te krijgen. Ik ben ervan overtuigd dat we rond de tijd van de licentieweken (waar ook het transfer- en contractenhuiswerk grotendeels moet klaar zijn) welke aspiraties we nog mogen hebben over dat plan. Het feit dat eerder door de club zelf vooropgestelde deadlines niet werden gehaald doet vandaag niet echt het beste vermoeden, natuurlijk. Men had als bestuur natuurlijk de kans kunnen grijpen om in alle openheid toe te lichten waarom dat nog niet is gebeurd, maar kijk... die info hebben we als supporter jammer genoeg niet mogen krijgen.


07 Dec 2017, 14:38
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Stadion
DT schreef:
kheiremans schreef:

Heb dit al van een aantal leden van de VZW gehoord en ik snap het echt niet. Ik snap dat het misschien zo overkomt als er niet echt veel volk fysiek aanwezig is maar dat wil niet zeggen dat er achteraf niet veel meer mensen geïnteresseerd zijn in bv het verslag daarvan.

Ik en vele anderen beschouw(d)en de VZW als een orgaan die de supporters vertegenwoordigt die niet naar die vergaderingen komen.

Mocht dat bv via een Livestream uitgezonden worden zouden er zeker een pak meer volgers zijn. Kijk maar naar volk dat komt kijken in het stadion en hoeveel er tegelijkertijd niet via de Livestream op de site volgen.

Samengevat : Veel of weinig volk fysiek aanwezig maakt niet zoveel uit. Misschien een idee: Voor x euro kan je steunend lid worden van de VZW voor een jaar. Dan pas kan je echt zien welk draagvlak de VZW heeft. Ik zou zeker lid worden.


Ik denk wel dat er enige misvatting bestaat rond de beslissing van een aantal mensen om uit de vzw te stappen enerzijds en het loutere feit van de opkomst op een supportersvergadering anderzijds. Het is niet dat het laatste element enkel de oorzaak is van het eerste hé.

Maar je moet een kat een kat durven noemen toch: als er achter de schermen zoveel gebeurd en er zo veel tijd en moeite in kruipt, vaak door een heel beperkte groep (niet omdat we dat willen, maar omdat het in de praktijk wel altijd op die groep neerkomt), en je houdt tweemaal op een jaar een vergadering om toe te lichten wat er is gebeurd en kijkt naar de opkomst, dan is het wel logisch toch dat je u afvraagt waar je mee bezig bent?

Ik snap maar al te goed dat er vraag is om nadien een verslag te kunnen lezen, maar een verslag op papier is niet het allerbelangrijkste van die vergaderingen hé: die momenten zijn er vooral om gedachten te kunnen uitwisselen, dat er tweewegverkeer is, dat er standpunten/ideeën komen,... zoals we eigenlijk begonnen met die afspraak met FDR... En dat is een element waar er niet of nauwelijks nog reactie kwam: bij oproepen die gelanceerd werden om nieuw bloed, was de reactie heel pover... Ook de reacties zelf die ter ore kwamen, waren ook niet altijd van dien aard dat de mensen die zich er vol op smijten, de nodige energie kregen om er verder blijven tijd in te pompen... Bovendien verwacht je na dat verslag dan toch enige reactie, drives om verder te gaan? Laatste verslag gaf aanleiding tot met name polemieken waarbij de vzw zich moest verdedigen waarom bepaalde zaken werden opgelijst... Dan rijzen er toch vragen niet?

Na verloop van tijd moet je toch dat houvast hebben waarom je het nog doet... Is net hetzelfde met het "grote potentieel" of " de slapende reus" waarover men het altijd heeft als het over onze club gaat... Vroeg of laat, moet dat toch eens aangetoond worden... En dan is het goed om horen dat mensen nog altijd vragen na een match wat den Iendracht heeft gedaan, maar wat ben je ermee als het tien jaar geleden is geweest dat die persoon nog een voet in het stadion heeft gezet? Dat toen we Iendracht Ver't Leven deden, we gemiddeld nog voor 3000 mensen speelden en iedereen die toen zijn schouders onder de acties zetten, toch ook een heuse reality check onderging. Nu zouden we bij wijze van spreken een moord begaan voor die aantallen/cijfers...

En we zijn ook maar mensen natuurlijk: als je uzelf onbezoldigd tijd en moeite getroost om dat in elkaar te boksen en je ziet keer op keer minder "mensen" opdagen, je krijgt minder en minder reactie op vragen die we voorafgaand stellen, je krijgt minder respons op uitnodigingen of vragen,... is het dan niet een klein beetje begrijpelijk dat mensen zich openlijk afvragen waarom ze het nog zouden moeten doen?

De vzw is er gekomen om alle supporters een stem te geven, maar als je de stem steeds minder en minder hoort, welke zin heeft het dan uiteindelijk nog? Soms moet je ook "zien" dat je nog relevant bent hé... Ik geef u dan ook gelijk dat een opkomst op een supportersvergadering niet de volledig correcte waardemeter is van het nut van het werk van de vzw, maar welke andere "evaluatiefactoren" hebben we dan? Degenen die ik hierboven oplijstte, draaien ook niet positief uit hoor gezien de evolutie...



Begrijpelijke reactie! Maar tijden veranderen, natuurlijk...

Als je het nu iets digitaler zou aanpakken en de site iendracht.be zou opwaarderen als supportersportaal én als VZW op gestructureerde en transparante manier al uw bevindingen, verslagen en rapporten daar zou verzamelen (en daar statistieken over bijhoudt, uiteraard), kan je mogelijk wel een breder draagvlak creëren en kan je die statistieken indien nodig ook voorleggen aan het bestuur (ivm al dan niet representatief zijn).

De drempel verlagen dus.

En inderdaad, zolang je halsstarrig blijft weigeren om mensen 'die niet (kunnen) komen luisteren' achteraf volledig te informeren ('want dat zijn nu eenmaal niet de échte supporters', nietwaar), zal het beperkt blijven tot wat het is/was.


07 Dec 2017, 14:48
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Stadion
ik ben naar de laatste vergadering geweest en vond dat er weinig jonge supporters waren.


07 Dec 2017, 14:52
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Stadion
allesaaneen schreef:
DT schreef:
kheiremans schreef:

Heb dit al van een aantal leden van de VZW gehoord en ik snap het echt niet. Ik snap dat het misschien zo overkomt als er niet echt veel volk fysiek aanwezig is maar dat wil niet zeggen dat er achteraf niet veel meer mensen geïnteresseerd zijn in bv het verslag daarvan.

Ik en vele anderen beschouw(d)en de VZW als een orgaan die de supporters vertegenwoordigt die niet naar die vergaderingen komen.

Mocht dat bv via een Livestream uitgezonden worden zouden er zeker een pak meer volgers zijn. Kijk maar naar volk dat komt kijken in het stadion en hoeveel er tegelijkertijd niet via de Livestream op de site volgen.

Samengevat : Veel of weinig volk fysiek aanwezig maakt niet zoveel uit. Misschien een idee: Voor x euro kan je steunend lid worden van de VZW voor een jaar. Dan pas kan je echt zien welk draagvlak de VZW heeft. Ik zou zeker lid worden.


Ik denk wel dat er enige misvatting bestaat rond de beslissing van een aantal mensen om uit de vzw te stappen enerzijds en het loutere feit van de opkomst op een supportersvergadering anderzijds. Het is niet dat het laatste element enkel de oorzaak is van het eerste hé.

Maar je moet een kat een kat durven noemen toch: als er achter de schermen zoveel gebeurd en er zo veel tijd en moeite in kruipt, vaak door een heel beperkte groep (niet omdat we dat willen, maar omdat het in de praktijk wel altijd op die groep neerkomt), en je houdt tweemaal op een jaar een vergadering om toe te lichten wat er is gebeurd en kijkt naar de opkomst, dan is het wel logisch toch dat je u afvraagt waar je mee bezig bent?

Ik snap maar al te goed dat er vraag is om nadien een verslag te kunnen lezen, maar een verslag op papier is niet het allerbelangrijkste van die vergaderingen hé: die momenten zijn er vooral om gedachten te kunnen uitwisselen, dat er tweewegverkeer is, dat er standpunten/ideeën komen,... zoals we eigenlijk begonnen met die afspraak met FDR... En dat is een element waar er niet of nauwelijks nog reactie kwam: bij oproepen die gelanceerd werden om nieuw bloed, was de reactie heel pover... Ook de reacties zelf die ter ore kwamen, waren ook niet altijd van dien aard dat de mensen die zich er vol op smijten, de nodige energie kregen om er verder blijven tijd in te pompen... Bovendien verwacht je na dat verslag dan toch enige reactie, drives om verder te gaan? Laatste verslag gaf aanleiding tot met name polemieken waarbij de vzw zich moest verdedigen waarom bepaalde zaken werden opgelijst... Dan rijzen er toch vragen niet?

Na verloop van tijd moet je toch dat houvast hebben waarom je het nog doet... Is net hetzelfde met het "grote potentieel" of " de slapende reus" waarover men het altijd heeft als het over onze club gaat... Vroeg of laat, moet dat toch eens aangetoond worden... En dan is het goed om horen dat mensen nog altijd vragen na een match wat den Iendracht heeft gedaan, maar wat ben je ermee als het tien jaar geleden is geweest dat die persoon nog een voet in het stadion heeft gezet? Dat toen we Iendracht Ver't Leven deden, we gemiddeld nog voor 3000 mensen speelden en iedereen die toen zijn schouders onder de acties zetten, toch ook een heuse reality check onderging. Nu zouden we bij wijze van spreken een moord begaan voor die aantallen/cijfers...

En we zijn ook maar mensen natuurlijk: als je uzelf onbezoldigd tijd en moeite getroost om dat in elkaar te boksen en je ziet keer op keer minder "mensen" opdagen, je krijgt minder en minder reactie op vragen die we voorafgaand stellen, je krijgt minder respons op uitnodigingen of vragen,... is het dan niet een klein beetje begrijpelijk dat mensen zich openlijk afvragen waarom ze het nog zouden moeten doen?

De vzw is er gekomen om alle supporters een stem te geven, maar als je de stem steeds minder en minder hoort, welke zin heeft het dan uiteindelijk nog? Soms moet je ook "zien" dat je nog relevant bent hé... Ik geef u dan ook gelijk dat een opkomst op een supportersvergadering niet de volledig correcte waardemeter is van het nut van het werk van de vzw, maar welke andere "evaluatiefactoren" hebben we dan? Degenen die ik hierboven oplijstte, draaien ook niet positief uit hoor gezien de evolutie...



Begrijpelijke reactie! Maar tijden veranderen, natuurlijk...

Als je het nu iets digitaler zou aanpakken en de site iendracht.be zou opwaarderen als supportersportaal én als VZW op gestructureerde en transparante manier al uw bevindingen, verslagen en rapporten daar zou verzamelen (en daar statistieken over bijhoudt, uiteraard), kan je mogelijk wel een breder draagvlak creëren en kan je die statistieken indien nodig ook voorleggen aan het bestuur (ivm al dan niet representatief zijn).

De drempel verlagen dus.

En inderdaad, zolang je halsstarrig blijft weigeren om mensen 'die niet (kunnen) komen luisteren' achteraf volledig te informeren ('want dat zijn nu eenmaal niet de échte supporters', nietwaar), zal het beperkt blijven tot wat het is/was.


sorry, maar hier ben ik helemaal niet mee akkoord voor alle duidelijkheid. de slinger slaat hier wel efkes door naar de andere kant vind ik. Voor sommigen zal het ook nooit genoeg zijn. en het onderstreept waar ik mijn vorige post mee begon. dat ik zeer goed begrijp dat de energie op is bij mensen die in die vzw zaten.


07 Dec 2017, 14:57
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Stadion
Ik kan leven met de input van Davy maar er is toch 1 heel belangrijke nuance die ik daarin mis: er worden merkbare resultaten opgenomen - waarvoor dank - maar die zijn eigenlijk ook geen waardemeter voor het werk van de vzw... Dit zijn idd zichtbare resultaten maar als Mr. Cleemput uiteindelijk die EUR 45 K niet legt, staat die tribune er niet terwijl de VZW er wel alles aan heeft gedaan wat binnen haar mogelijkheden ligt om ze er te krijgen...

En daar speelt die "zichtbare steun" dus wel een enorm grote rol: de vzw is niet altijd - zeg maar doorgaans - in staat om haar inspanningen ook met resultaat beloond te zien worden, terwijl dat niks afdoet aan de inspanningen die er wel degelijk zijn geweest. Concreet voorbeeld: de discussies met GV na het niet-nakomen van de afspraak van FDR... Uiteindelijk was het resultaat 0 van al die vergaderingen die we daarin als vzw hebben gehad... Maar het feit dat we tov het volledige supporterspubliek konden uitleggen dat we dat hadden gedaan, maakte veel goed omdat we onze rol hadden gespeeld waarvoor we van alle supporters het mandaat hebben gekregen...

En dat "gevoel" is veel minder sterk aanwezig het afgelopen jaar...


07 Dec 2017, 14:57
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Stadion
ik heb lang niets gepost, en dan nog zelden tot nooit als reactie op iets over de vzw, maar puur uit respect voor de mensen vd vzw die met een aantal vragen zitten waar ik veel begrip voor heb, toch een kleine reactie waarbij ik alleen maar voor mezelf kan spreken.

ik vraag me af of een jarenlange té kritische (ik heb het eerste woord dat ik gebruikte hertypt) houding van vele die hard supps, zeker niet alleen naar Het Bestuur (en niet alleen het huidige) maar ook en zelfs vooral bvb op dit forum naar andere supporters met een 'afwijkende' mening een tamelijk grote rol speelt in deze. en ook de wanverhouding tussen sommigen die tijd en energie zat hebben om Hun Mening en hun mening alleen te blijven herhalen, en daar op terug te komen tot in den treure en oneindige, op den duur niet afstraalde voor de meer 'neutralen' (lees slechte supporters conform de gangbare normen op fora) op gans de vzw zelf...Het was bvb niet goed genoeg als Het Bestuur niet minstens gefileerd werd, dan was de vzw te braaf geweest. ik kan maar persoonlijk voor mezelf spreken en ben ongetwijfeld mis, niet te verstandig, ne geitenwollen sok en dergelijke maar bij momenten raak je gewoon gedegouteerd van wat je leest en hoort bvb aan persoonlijke verwijten, verdachtmakingen, de eeuwige 'onheil & verdoemenis' die blijkbaar verkondigd moet worden als je een échte EA-supp zou zijn... En dan heb je iets van 'daar blijf ik héél ver van tussen'.

daarnaast zijn het simpelweg ook meer asociale, individualistere tijden. zeker voor gemeenschapstoestanden als vzw's. Wil ik maar zeggen aan Tokkie & Co: daar kan je niets aan doen en moet je zeker niet persoonlijk gaan nemen. (y)

bij deze duik ik weer onder, mijn werkproductiviteit heeft de laatste tijd een merkelijk opwaartse tendens :D . Iendracht tot in men kist !

_________________
may the FORCE be with you.


07 Dec 2017, 15:00
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Stadion
allesaaneen schreef:

Begrijpelijke reactie! Maar tijden veranderen, natuurlijk...

Als je het nu iets digitaler zou aanpakken en de site iendracht.be zou opwaarderen als supportersportaal én als VZW op gestructureerde en transparante manier al uw bevindingen, verslagen en rapporten daar zou verzamelen (en daar statistieken over bijhoudt, uiteraard), kan je mogelijk wel een breder draagvlak creëren en kan je die statistieken indien nodig ook voorleggen aan het bestuur (ivm al dan niet representatief zijn).

De drempel verlagen dus.

En inderdaad, zolang je halsstarrig blijft weigeren om mensen 'die niet (kunnen) komen luisteren' achteraf volledig te informeren ('want dat zijn nu eenmaal niet de échte supporters', nietwaar), zal het beperkt blijven tot wat het is/was.


Twee opmerkingen:

1) Heb jij al eens rondgekeken op den Iendracht welke mensen er in het stadion zitten? Daar zijn er heel veel die (i) niet op dit forum zitten en (ii) hun feedback ook niet van het internet halen. Dat is dus ook net de reden om ook die mensen te bereiken via een vergadering, eerder dan via enkel een digitaal platform. Dus drempel zou enkel verlaagd worden naar mensen die hier toch al zitten en dus op 1 na alle verslagen al beschikbaar hebben...

2) Laatste punt is dan ook compleet onwaar en jij maakt er hier zo'n discussie van tussen "echte" en "niet-echte": alle verslagen zijn terug te vinden hier (behalve dat van de laatste vergadering), het feit dat je de moeite zelfs niet doet om dat te checken en een gratuite uitspraak lanceert, zegt wat mij betreft genoeg...

@ Still Standing: uw tweede paragraaf zou best wel eens kunnen - maar is het dan niet beter om dat standpunt effectief ook te verkondigen ipv weg te kruipen? Wat er hier als persoonlijke reacties wordt gepost, is bovendien in niets te vergelijken met hoe de supportersvergaderingen bijvoorbeeld verlopen (denk ik toch)...


07 Dec 2017, 15:07
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Stadion
DT schreef:
Ik kan leven met de input van Davy maar er is toch 1 heel belangrijke nuance die ik daarin mis: er worden merkbare resultaten opgenomen - waarvoor dank - maar die zijn eigenlijk ook geen waardemeter voor het werk van de vzw... Dit zijn idd zichtbare resultaten maar als Mr. Cleemput uiteindelijk die EUR 45 K niet legt, staat die tribune er niet terwijl de VZW er wel alles aan heeft gedaan wat binnen haar mogelijkheden ligt om ze er te krijgen...

En daar speelt die "zichtbare steun" dus wel een enorm grote rol: de vzw is niet altijd - zeg maar doorgaans - in staat om haar inspanningen ook met resultaat beloond te zien worden, terwijl dat niks afdoet aan de inspanningen die er wel degelijk zijn geweest. Concreet voorbeeld: de discussies met GV na het niet-nakomen van de afspraak van FDR... Uiteindelijk was het resultaat 0 van al die vergaderingen die we daarin als vzw hebben gehad... Maar het feit dat we tov het volledige supporterspubliek konden uitleggen dat we dat hadden gedaan, maakte veel goed omdat we onze rol hadden gespeeld waarvoor we van alle supporters het mandaat hebben gekregen...

En dat "gevoel" is veel minder sterk aanwezig het afgelopen jaar...


DT, volledig eens met je post. met resultaat bedoelde ik niet zo zeer dat telkens de ideale oplossing werd gevonden. En dat voorbeeld van GV bevestigt dat ook voor mij. die gesprekken zijn er geweest, en de VZW heeft die rol gespeeld met het mandaat van de supporters. Dat is dus een wezenlijk resultaat van de vzw, want door die rol op te pakken was er tenminste uitsluitsel gekomen. ivm tribune: Ik weet heel goed dat het zonder de centen van die brave sponsor niets had geweest, maar op een bepaald moment was er onder andere op sociale media ook door leden van de vzw toch wel wat druk en argumentatie naar voor gebracht. Op de cruciale bijeenkomst las ik dat het clubbestuur zijn kat stuurde, maar dat de vzw er wél was zodat uiteindelijk toch een oplossing is uitgewerkt. Maar nogmaals, alle begrip dat het eens opgeraakt... en zeker als het bestuur je wel kent om in de kou de toegangskaarten te bedelen bij oa die scholenactie, maar dan weer niet als het gaat (om info) over eerder aangegane engagementen tussen bestuur en vzw.


07 Dec 2017, 15:16
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Stadion
DT schreef:

Twee opmerkingen:

1) Heb jij al eens rondgekeken op den Iendracht welke mensen er in het stadion zitten? Daar zijn er heel veel die (i) niet op dit forum zitten en (ii) hun feedback ook niet van het internet halen. Dat is dus ook net de reden om ook die mensen te bereiken via een vergadering, eerder dan via enkel een digitaal platform. Dus drempel zou enkel verlaagd worden naar mensen die hier toch al zitten en dus op 1 na alle verslagen al beschikbaar hebben...



Ja, ik heb daar al eens rondgekeken ;) Het is een feit dat je met een ouder publiek zit, niet toevallig dikwijls mensen die de glorietijd hebben meegemaakt (en eventueel hun kinderen en kleinkinderen) en die zich momenteel nog de moeite getroosten om regelmatig te komen... want wat is Eendracht Aalst op dit moment nog voor een jongere die daar op geen enkele manier bij betrokken was? Een amateurploegske zoals er 100 andere zijn, hé... Soit, da's een andere discussie.

Klopt inderdaad dat je die niet altijd online terugvindt, maar als ze ook niet naar café huppeldepup komen om te luisteren, dan zijn we uitgepraat, hé.

DT schreef:

2) Laatste punt is dan ook compleet onwaar en jij maakt er hier zo'n discussie van tussen "echte" en "niet-echte": alle verslagen zijn terug te vinden hier (behalve dat van de laatste vergadering), het feit dat je de moeite zelfs niet doet om dat te checken en een gratuite uitspraak lanceert, zegt wat mij betreft genoeg...



Ieder z'n mening. Ik heb het over draagvlak en visibiliteit, niet over het inhoudelijke werk van de VZW. En het feit dat het laatste verslag niet te vinden is en de voorgaande in stukken en brokken in een topic dat aaneenhangt van de verwijten, bewijst mijn punt.

De toekomst zal het uitwijzen! Succes aan diegenen die er nog hun tijd gaan insteken!


07 Dec 2017, 15:28
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 395 396 397 398 399 462


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst