Open brief aan het bestuur - Pagina 3 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 11
 Open brief aan het bestuur 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 22:53
Berichten: 539
Leeftijd: 41
WLM: malderlewinssi@yahoo.com
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Één vraag: is er een reële dreiging dat we het seizoen niet uitdoen en in een Olympic Charleroi-verhaal tuimelen?


21 Okt 2011, 7:50
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4813
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Fillou schreef:
Aangezien we langs deze weg de deur naar de "bestuurskamer" opengezet hebben, kunnen we maar best ook langs deze weg een kort verslagje van het bezoek gisteren posten.

Dat Eendracht Aalst op dit moment niet de beste financiële papieren van tweede klasse heeft, is een beetje een understatement. Wij hebben die papieren gezien en ja, er is werk aan de winkel. Maar daar is inderdaad een plan voor.

Het brengt ons niets op om die cijfers hier te noteren, net zoals het ons geen stap verder brengt om te discuteren over wiens fout dat nu allemaal is en wie daar wel en niet verantwoordelijk voor is. De boodschap die we gisteren kregen en waar we na die cijfers nog een flinke tijd over meegedacht hebben is dat we vooruit moeten. 'n Iendracht moet er door en dat is zeker haalbaar. Maar dan moeten we toch allemaal mee werken en op een positieve en constructieve manier aan onze toekomst bouwen.

Twee manieren: minder geld uitgeven en meer geld binnen krijgen. Het bestuur werkt aan een saneringsplan dat er moet voor zorgen dat de tekorten niet meer kunnen groeien. Gecombineerd met initiatieven om sponsordeals te verstevigen en nieuwe sponsors aan te trekken, moet dat al voor een flinke boost zorgen. Om dan, los daarvan, door enkele gerichte acties, een beter georganiseerde aanpak van het gebeuren rond een iendracht-wedstrijd en dergelijke onze Club opnieuw financieel sterk te maken. Een uurtje brainstormen leverde ons al enkele interessante denkpistes op. Ook wij zijn er zeker van dat we leuke dingen kunnen doen.


Samengevat kunnen we zeggen dat niet al het slechte nieuws dat hier verteld werd cafepraat is. Maar er is een plan en we kunnen niet anders dan ons vertrouwen te geven aan de mensen die de handschoen opgenomen hebben. Samen moeten we zorgen dat we er door geraken. Aal tesaumen, dus!


Inderdaad. Perfecte samenvatting Fillou.


21 Okt 2011, 7:57
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4813
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
malder schreef:
Één vraag: is er een reële dreiging dat we het seizoen niet uitdoen en in een Olympic Charleroi-verhaal tuimelen?


Niemand heeft een glazen bol uiteraard, maar neen.


21 Okt 2011, 7:58
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4819
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Welke indruk liet het bestuur op jullie?
Strijdvaardig en vastberaden of eerder gelaten en twijfelachtig?

_________________
oilsjt, goi alien...


21 Okt 2011, 9:48
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Jul 2009, 10:01
Berichten: 135
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
En hoe zat het met de geruchten van de transfers...


21 Okt 2011, 9:50
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
jammen schreef:
Welke indruk liet het bestuur op jullie?
Strijdvaardig en vastberaden of eerder gelaten en twijfelachtig?




strijdvaardig en vastberaden. Maar, naar mijn bescheiden mening (ze lezen mee dus ik wik mijn woorden :D ) wat onderbemand om de uitdagingen waar we voor staan, heel kordaat aan te pakken.

Net daarom lijkt het belangrijk dat ook een aantal supporters mee de handschoen opnemen en in het verhaal stappen. Daarom is de bijeenkomst morgen van enkele vertegenwoordigers per supportersclub belangrijk. De bedoeling daarvan is niet zo zeer om alles nog eens van begint tot einde uit te leggen. Maar vooral om het startsein te geven voor operatie "restore hope". In dat opzicht lijken de opmerkingen dat "de onafhankelijken" er niet mogen bij zijn, nergens voor nodig. De acties die gestart worden hebben meer dan genoeg input nodig. Dus iedereen die zich wel "smijten" zal meer dan welkom zijn.


21 Okt 2011, 9:55
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4813
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Fillou schreef:
jammen schreef:
Welke indruk liet het bestuur op jullie?
Strijdvaardig en vastberaden of eerder gelaten en twijfelachtig?




strijdvaardig en vastberaden. Maar, naar mijn bescheiden mening (ze lezen mee dus ik wik mijn woorden :D ) wat onderbemand om de uitdagingen waar we voor staan, heel kordaat aan te pakken.

Net daarom lijkt het belangrijk dat ook een aantal supporters mee de handschoen opnemen en in het verhaal stappen. Daarom is de bijeenkomst morgen van enkele vertegenwoordigers per supportersclub belangrijk. De bedoeling daarvan is niet zo zeer om alles nog eens van begint tot einde uit te leggen. Maar vooral om het startsein te geven voor operatie "restore hope". In dat opzicht lijken de opmerkingen dat "de onafhankelijken" er niet mogen bij zijn, nergens voor nodig. De acties die gestart worden hebben meer dan genoeg input nodig. Dus iedereen die zich wel "smijten" zal meer dan welkom zijn.


Qua indruk voor de mensen die erbij waren op de vorige grote supportersvergadering: de onzekere muisjes van toen waren niet te herkennen (en dat is dus zeker positief op te vatten)


21 Okt 2011, 10:12
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 12 Mar 2006, 20:07
Berichten: 15
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Fillou schreef:
Aangezien we langs deze weg de deur naar de "bestuurskamer" opengezet hebben, kunnen we maar best ook langs deze weg een kort verslagje van het bezoek gisteren posten.

Dat Eendracht Aalst op dit moment niet de beste financiële papieren van tweede klasse heeft, is een beetje een understatement. Wij hebben die papieren gezien en ja, er is werk aan de winkel. Maar daar is inderdaad een plan voor.

Het brengt ons niets op om die cijfers hier te noteren, net zoals het ons geen stap verder brengt om te discuteren over wiens fout dat nu allemaal is en wie daar wel en niet verantwoordelijk voor is. De boodschap die we gisteren kregen en waar we na die cijfers nog een flinke tijd over meegedacht hebben is dat we vooruit moeten. 'n Iendracht moet er door en dat is zeker haalbaar. Maar dan moeten we toch allemaal mee werken en op een positieve en constructieve manier aan onze toekomst bouwen.

Twee manieren: minder geld uitgeven en meer geld binnen krijgen. Het bestuur werkt aan een saneringsplan dat er moet voor zorgen dat de tekorten niet meer kunnen groeien. Gecombineerd met initiatieven om sponsordeals te verstevigen en nieuwe sponsors aan te trekken, moet dat al voor een flinke boost zorgen. Om dan, los daarvan, door enkele gerichte acties, een beter georganiseerde aanpak van het gebeuren rond een iendracht-wedstrijd en dergelijke onze Club opnieuw financieel sterk te maken. Een uurtje brainstormen leverde ons al enkele interessante denkpistes op. Ook wij zijn er zeker van dat we leuke dingen kunnen doen.


Samengevat kunnen we zeggen dat niet al het slechte nieuws dat hier verteld werd cafepraat is. Maar er is een plan en we kunnen niet anders dan ons vertrouwen te geven aan de mensen die de handschoen opgenomen hebben. Samen moeten we zorgen dat we er door geraken. Aal tesaumen, dus!


Heel blij dit te lezen!
Hopelijk kunnen we nu samen (supporters en bestuur) aan de toekomst werken. Besparen betekent wss ook bepaalde dure spelers laten gaan. AL zijn dit mss de betere spelers, so be it: op langere termijn zal dit zijn vruchten afwerpen.

Bedankt OPC!

Enkel jammer dat er geen duidelijk uitsluitsel gegeven wordt over de precieze schuldenberg.. Op die manier zal er weer een roddelcarroussel op gang komen "ik heb horen zeggen dat.."


21 Okt 2011, 10:39
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4813
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Flyerke schreef:

Heel blij dit te lezen!
Hopelijk kunnen we nu samen (supporters en bestuur) aan de toekomst werken. Besparen betekent wss ook bepaalde dure spelers laten gaan. AL zijn dit mss de betere spelers, so be it: op langere termijn zal dit zijn vruchten afwerpen.

Bedankt OPC!

Enkel jammer dat er geen duidelijk uitsluitsel gegeven wordt over de precieze schuldenberg.. Op die manier zal er weer een roddelcarroussel op gang komen "ik heb horen zeggen dat.."


Dju Flyerke, ge waart goe begonnen maar uwe "waarschijnlijk" en wat er in die zin achter komt, is just een brugsken te ver. Zoals ik hier ook al postte op de reactie van Serre in dit verband een paar weken terug, is de link tussen besparen en dure spelers laten gaan, niet het punt op de agenda. Als je verder wil, kan je het u als voetbalclub niet veroorloven om uw grootste kapitaal - uw spelers die de club doen draaien - zomaar van de hand te doen. En de nieuwe ploeg ziet dat ook heel goed in.

Wat ben je er mee om uw toppers te verkopen voor een peulschil? Vervangen moet je ze toch hoor. En als je met een mindere ploeg plots op een degradatieplaats zou terugvallen, hoeveel sponsors ga je dan overtuigen om geld in de club te pompen?

Wat wel duidelijk is: de redenering van betere spelers = hoogste lonen = verkopen = geld binnen = club gered, is gewoon veel te makkelijk en veel te ongenuanceerd...

Er zijn ook geen geruchten over spelersverkopen, enz. dus ze hier zelf lanceren als supporter, is niet echt slim. Integendeel, Aalst wat kennende in deze situatie, zouden de spelers het zelf allemaal nog gaan geloven ook.


21 Okt 2011, 11:27
Online
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1874
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Ik hoop ook dat de betere spelers blijven, maar als je bvb. Thompson & Gbarsin van de hand kan doen, ben je toch al een deel loonkost kwijt. Een besparing die me perfect te rechtvaardigen blijkt.


21 Okt 2011, 11:33
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4819
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Fillou schreef:
jammen schreef:
Welke indruk liet het bestuur op jullie?
Strijdvaardig en vastberaden of eerder gelaten en twijfelachtig?




strijdvaardig en vastberaden. Maar, naar mijn bescheiden mening (ze lezen mee dus ik wik mijn woorden :D ) wat onderbemand om de uitdagingen waar we voor staan, heel kordaat aan te pakken.

Net daarom lijkt het belangrijk dat ook een aantal supporters mee de handschoen opnemen en in het verhaal stappen. Daarom is de bijeenkomst morgen van enkele vertegenwoordigers per supportersclub belangrijk. De bedoeling daarvan is niet zo zeer om alles nog eens van begint tot einde uit te leggen. Maar vooral om het startsein te geven voor operatie "restore hope". In dat opzicht lijken de opmerkingen dat "de onafhankelijken" er niet mogen bij zijn, nergens voor nodig. De acties die gestart worden hebben meer dan genoeg input nodig. Dus iedereen die zich wel "smijten" zal meer dan welkom zijn.


Al bij al toch positief nieuws in deze onzekere tijden, bedankt.
En ik wil mij gerust nog ne keer "smijten" voor mijn club.

_________________
oilsjt, goi alien...


21 Okt 2011, 11:34
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13
Berichten: 5023
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Dat jullie de cijfers liever niet publiceren, daar kan ik inkomen (of was dit op vraag vd manager?). Maar ik denk dat er heel wat supporters eindelijk duidelijkheid wensen over de hoogte en de aard van de schulden, vooraleer ze zich volledig willen inzetten voor het voortbestaan van de club.
Momenteel zijn slechts het bestuur en een selecte groep supporters op de hoogte van de financiële toestand. Mij lijkt het niet terecht dat iemand die niet mocht deelnemen aan die vergadering, deze info ontzegd/onthouden wordt.

_________________
22/04/2007 - 17/04/2011


21 Okt 2011, 12:15
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 770
Locatie: Stad van mijn dromen
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Verbechio schreef:
Dat jullie de cijfers liever niet publiceren, daar kan ik inkomen (of was dit op vraag vd manager?). Maar ik denk dat er heel wat supporters eindelijk duidelijkheid wensen over de hoogte en de aard van de schulden, vooraleer ze zich volledig willen inzetten voor het voortbestaan van de club.
Momenteel zijn slechts het bestuur en een selecte groep supporters op de hoogte van de financiële toestand. Mij lijkt het niet terecht dat iemand die niet mocht deelnemen aan die vergadering, deze info ontzegd/onthouden wordt.


Inderdaad, plus als ze zich 'cleaner' willen voordoen dan voorgaande besturen is dit de ideale manier. Breng die cijfers naar buiten en dan weet iedereen wat de status is... Geen gezever en geroddel meer op het forum (vb de schuld is met 300K gestegen op 2 maand). Ook een ideale manier om het vertrouwen van de supporters te winnen.


21 Okt 2011, 12:37
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 11:06
Berichten: 563
Leeftijd: 45
Locatie: Aalst
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
Verbechio schreef:
Dat jullie de cijfers liever niet publiceren, daar kan ik inkomen (of was dit op vraag vd manager?). Maar ik denk dat er heel wat supporters eindelijk duidelijkheid wensen over de hoogte en de aard van de schulden, vooraleer ze zich volledig willen inzetten voor het voortbestaan van de club.
Momenteel zijn slechts het bestuur en een selecte groep supporters op de hoogte van de financiële toestand. Mij lijkt het niet terecht dat iemand die niet mocht deelnemen aan die vergadering, deze info ontzegd/onthouden wordt.


Ik moet echt niet weten hoeveel het is, gewoon horen dat er iets aan gedaan wordt en dat we nog niet dood zijn.
Of die schulden nu 1,3mio zijn of 1,9mio wat weet je daar nu meer mee?


21 Okt 2011, 12:58
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4919
Bericht Re: Open brief aan het bestuur
AlostanA schreef:
Ik hoop ook dat de betere spelers blijven, maar als je bvb. Thompson & Gbarsin van de hand kan doen, ben je toch al een deel loonkost kwijt. Een besparing die me perfect te rechtvaardigen blijkt.


Je denkt toch niet dat veel ploegen gaan geinteresseert zijn in de mindere goden, de kans zal veel groter zijn om een van je sterkhouders te verliezen.
We zijn nog maar 10 wedstrijden ver, nog 25 te gaan, mij lijkt het een gevaarlijke onderneming om je kern af te slanken.
Thompson is nog geen top akkoord, maar ik zou hem nog niet afschrijven, Gbarsin is wel een degelijke speler hoor, en we hebben al niet veel alternatieven wat het middenveld betreft.
Ik ben er nog niet zeker van dat we zonder problemen in tweede zullen blijven hoor, gezien het spelpeil van de laatste weken.
Het zou natuurlijk een spijtige ontwikkeling zijn als je weer eens om financiële redenen, genoodzaakt bent om dit sportief risico te nemen, met als mogelijk gevolg rechtsteekse degradatie of barages.
Enfin, jullie zullen de stand van zaken en de toekomstplannen van de huidige bewindvoerders wel morgen vernemen zeker.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


21 Okt 2011, 13:09
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AlostanA en 177 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst