Open brief aan het bestuur ... één maand later! | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 Open brief aan het bestuur ... één maand later! 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Het is zaterdag een maand geleden dat OPC hier een bericht plaatste met daarin de dringende vraag aan het bestuur naar enkele woorden uitleg over de gang van zaken. Tot veler verbazing werd daar vrij vlot op gereageerd en kwam er op korte termijn een vrij open gesprek van. Een gesprek waar de ambitie en motivatie van het (kleine) bestuur duidelijk werd en waar de aanwezigen met een goed gevoel buiten stapten. Er begon iets te bewegen. Een supportersactie in combinatie met een ambitieus plan van de club in al haar geledingen gingen de schuldenberg in die mate kelderden dat we konden dromen van een mooie toekomst.

De supporters hebben woord gehouden. De actie met steunkaarten loopt als een trein, er wordt een nieuwe website op poten gezet en de plannen voor twee "events" bij de thuiswedstrijd tegen Antwerp en Tienen worden steeds concreter.

De hamvraag is echter: hoe zit het bij het bestuur? Ja, we weten dat drie jeugdcoördinatoren buiten gezet zijn en intussen enkele aanpassingen bij het jeugdbestuur gebeurden. Als dat de normale gang van zaken en ontwikkeling van de jeugdspelers niet verstoort en we varen er financieel wel bij: schitterend. De prijzen in de kantines werden opgeslaan. Is dat eigenlijk zo? En er is sprake van een abo voor vier toppers waardoor trouwe fans niet de dupe moeten worden van duurdere ticketprijzen en op korte termijn fondsen verzameld worden om de eerste noden te verlichten (financieel). Goed. Maar daar lijkt het te stoppen.

Is er een plan om nieuwe sponsors binnen te halen? Is er een financieel plan dat de rest van het seizoen budgetteert en bij voorkeur ook al een beeld geeft over inkomsten en uitgaven voor volgend seizoen en de jaren daarna? Een "plan" met andere woorden. Op een persconferentie was de lijst met nieuwe sponsors te groot. Kan die dan echt op geen enkele manier online gezet worden? Of was het dan toch flauwekul en was er eigenlijk niet zo veel nieuws te vermelden? Wat zijn de andere structurele inspanningen of plannen? Er moet toch iets zijn?

Is er al een scenario om alsnog iets te recuperen uit boarding die vorig jaar niet betaald werd? Hoewel een aantal bedrijven (ten minste één) meer dan één keer vroeg naar de faktuur? Komt er nog een alternatief waarmee die bedrijven nog kunnen overhaald worden om bijvoorbeeld nog een derde of de helft op tafel te leggen? Al was het tien percent? Is daar al eens over nagedacht eigenlijk?

Hoe zit het met de facturatie van dit jaar? Misschien ben ik té onnozel. Maar ik heb zelf mijn abonnementen nog niet betaald. De reden? Heel eenvoudig. Ik betaal die pas als ik daar een fatkuur van heb om mijn boekhouding te doen kloppen. Twee keer 370 euro. Als jullie ze niet moeten hebben, mij niet gelaten hoor. Het kan toch niet zo moeilijk zijn? Hoeveel abonnees hebben wij? Duizend? Je mag er nog drie werkbladen in excel voor nodig hebben. Eentje voor staanplaatsen, eentje voor zitplaatsen en eentje voor de hoofdtribune. ... is dat zo moeilijk om op te volgen? Ik verwijt niemand iets. Maar al die uren werk op een dag, wat doen jullie daar eigenlijk in? 't Is geen verwijt he. Enkel een vraag naar informatie.

Ik denk dat we tijdens onze bijeenkomst een kleine maand geleden duidelijk de communicatie van de club besproken hebben. Volgens mij vertelden jullie zelfs dat jullie daarvoor door iemand bijgestaan werden. Eerlijk gezegd, zo wil ik ook mijn geld verdienen.

De inspanningen van iedereen die bij de acties betrokken is, zijn lovenswaardig. Zorgen jullie ervoor dat ze niet alleen maar water naar de zee dragen? Ik begin er immers een klein beetje aan te twijfelen.


10 Nov 2011, 14:22
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Toch triestig dat het bestuur plots weer niks meer laat horen, terwijl de supporters woord houden en mooie acties opzetten.

Hopelijk een snelle reactie van het bestuur.


10 Nov 2011, 15:12
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Smetje schreef:
Toch triestig dat het bestuur plots weer niks meer laat horen, terwijl de supporters woord houden en mooie acties opzetten.

Hopelijk een snelle reactie van het bestuur.


ze zijn echt wel bezig hoor. maar het bestuur heeft nu eenmaal ook geen actieve leden te veel he...
of zoals Fillou (die blijkbaar al 1/3de van de competitie gratis kijkt ;) het fillouken) zelf hier recent postte: beetje onderbemand.

die paar man dat dan hun best doen nog opjagen ook kan alleen maar naar hartaanvallen leiden.

trouwens, sponsorcontracten binnenhalen, contracten opmaken, praktische dingen afwerken (logo's van firma's drukken of implementeren id website, boardings laten maken,... ). Het zijn dingen die gewoonweg praktisch vaak niet kunnen op een week.

En dan nog: ze mogen 20 nieuwe sponsors hebben, als die allemaal bij wijze van spreken een sjat kaffe betalen is het ook maar voor de façade alleen he. We zullen tot en met de licentie-uitslag zwaar op ons sjiek moeten bijten, of er nu veel updates komen of niet. vrees dat je daar best van uitgaat.

Allez, ik gaan eens wandelen. Zit hier tegenwoordig ook elk uur eens te kijken 'is er nieuws ?', denk dat mijnen baas ook vriejd content zal zijn als den EA de licentie haalt :plat:

_________________
may the FORCE be with you.


10 Nov 2011, 15:54
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1005
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Mooi initiatief, en inderdaad, het oorverdovend zwijgen van die nieuwe bewindsploeg roept ook bij mij enkele bedenkingen op.
Beroepshalve begeleid ik kaderleden van bedrijven onder andere bij het uitstippelen van hun communicatiestruktuur.
Zacht uitgedrukt, durf ik te stellen dat onze nieuwe bestuurders blijkbaar totaal geen kaas hebben gegeten van hoe ze met communicatie in crisissituaties dienen om te gaan.
Een van de basisprincipes in dit soort situaties is dat je - ofschoon er niet dient gecommuniceerd te worden om te communiceren - je wel dient rekening te houden met het volgende.
Het totaal ontbreken van coherentie in de communicatiestruktuur van een "onderneming in moeilijkheden" zorgt maar voor één ding, namelijk het "voeden" van de zogenaamde "tam-tam-circuits" ( de geruchtenmolens vol met speculaties).
Wat je minimaal kan/ dient te voorzien is een wekelijkse of tweewekelijkse "update" van de huidige situatie.
What about sponsors ? organisatie ? planning ? licentie ? het elftal ?
Blijkbaar hoeft dit alles niet voor de nieuwe ploeg.
En voor diegenen die de bedenking zouden maken dat ze " misschien niets te melden hebben"- graag het volgende :
Zelfs en ZEKER indien er niets te melden is- dient de structurele communicatie te worden gehandhaafd - en dit dus juist om die parallelle circuits lam te leggen.
Het bestuur vraagt de supp's een inspanning te leveren ? Graag, en zoals reeds gemeld aan Bram, ben ook ik bereid tot een ( mooie) geste.
Maar dan enkel en alleen wanneer de door het bestuur beloofde transparantie een feit is.

Nog een laatste bedenking voor de nieuwe bestuursploeg- een marketing principe dat staat als een huis :
" if you want to keep your customer, never ever over promess & under deliver"
In't vloms is dat : wil je je klanten ( in dezer supporters) behouden,dan liefst geen loze beloftes !

Op dit moment, begint wat er aan de hand is op de omgekeerde strategie te lijken : "veel beloven en weinig geven doet......."

Doe er dus alsjeblieft iets aan !

Chris :EA:


10 Nov 2011, 16:03
Ancien

Lid geworden op: 09 Okt 2005, 21:15
Berichten: 4109
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
WLM: janvanboxstael@hotmail.com
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
mamananeto schreef:
Het bestuur vraagt de supp's een inspanning te leveren ? Graag, en zoals reeds gemeld aan Bram, ben ook ik bereid tot een ( mooie) geste.
Maar dan enkel en alleen wanneer de door het bestuur beloofde transparantie een feit is.


Voila, we zijn er. Ik weet niet wat het bestuur verstaat onder "transparantie", maar in elk geval iets anders dan de meesten hier denk ik :hmm:. Wakker worden aub :zzz:


10 Nov 2011, 16:30
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Tot mijn grote genoegen kan ik nu ook laten weten dat er wel degelijk leven is!


Achter de schermen wordt hard gewerkt, met enkele belangrijke realisaties die op het punt staan ook echt gerealiseerd te worden. Zodra er voldoende relevante informatie is om bekend te maken, gooit men ze en public.

We kijken uiteraard allemaal uit naar de dingen waar ze mee bezig zijn. En duimen!


10 Nov 2011, 16:58
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Fillou schreef:
Tot mijn grote genoegen kan ik nu ook laten weten dat er wel degelijk leven is!


Achter de schermen wordt hard gewerkt, met enkele belangrijke realisaties die op het punt staan ook echt gerealiseerd te worden. Zodra er voldoende relevante informatie is om bekend te maken, gooit men ze en public.

We kijken uiteraard allemaal uit naar de dingen waar ze mee bezig zijn. En duimen!


Licht aan het einde van de tunnel?
Ik hoop het in de grond van mijn Iendracht-hart.
Hard werk van bestuur + hard werk van de supporters = Mé maan en macht vèr Den Iendracht.

_________________
oilsjt, goi alien...


10 Nov 2011, 17:09
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
jammen schreef:
Fillou schreef:
Tot mijn grote genoegen kan ik nu ook laten weten dat er wel degelijk leven is!


Achter de schermen wordt hard gewerkt, met enkele belangrijke realisaties die op het punt staan ook echt gerealiseerd te worden. Zodra er voldoende relevante informatie is om bekend te maken, gooit men ze en public.

We kijken uiteraard allemaal uit naar de dingen waar ze mee bezig zijn. En duimen!


Licht aan het einde van de tunnel?
Ik hoop het in de grond van mijn Iendracht-hart.
Hard werk van bestuur + hard werk van de supporters = Mé maan en macht vèr Den Iendracht.


Er is deze week een mondelinge overeenkomst gesloten,voor een bedrag van 50.000 € de naam van de sponsors zal een van de volgende dagen bekend gemaakt worden.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


10 Nov 2011, 17:17
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:12
Berichten: 1021
Leeftijd: 53
Locatie: mollem-asse
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
(y) :EA:

_________________
Afbeelding


10 Nov 2011, 17:33
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21 Jan 2011, 13:19
Berichten: 229
Leeftijd: 34
Locatie: Aalst
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Eindelijk eens goed nieuws :) Aal tesaumen :EA:


10 Nov 2011, 17:41
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Bakkie schreef:
jammen schreef:
Fillou schreef:
Tot mijn grote genoegen kan ik nu ook laten weten dat er wel degelijk leven is!


Achter de schermen wordt hard gewerkt, met enkele belangrijke realisaties die op het punt staan ook echt gerealiseerd te worden. Zodra er voldoende relevante informatie is om bekend te maken, gooit men ze en public.

We kijken uiteraard allemaal uit naar de dingen waar ze mee bezig zijn. En duimen!


Licht aan het einde van de tunnel?
Ik hoop het in de grond van mijn Iendracht-hart.
Hard werk van bestuur + hard werk van de supporters = Mé maan en macht vèr Den Iendracht.


Er is deze week een mondelinge overeenkomst gesloten,voor een bedrag van 50.000 € de naam van de sponsors zal een van de volgende dagen bekend gemaakt worden.



ik ga er van uit dat dit bericht klopt, en dan komt dit bericht geen dag te vroeg moet ik zeggen.

50.000 euro is al een mooi begin (y) , maar er zullen zo nog enkele berichten moeten volgen. ;)

hopelijk krijgen we ook info voor welke periode (half jaar, jaar, 2 jaar) deze sponsoring is, en of dit meteen in de kassa komt of in schijven...


10 Nov 2011, 18:45
Ancien

Lid geworden op: 09 Okt 2005, 21:15
Berichten: 4109
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
WLM: janvanboxstael@hotmail.com
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Zou al een mooi begin zijn! (y)


10 Nov 2011, 19:23
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Fillou schreef:
Tot mijn grote genoegen kan ik nu ook laten weten dat er wel degelijk leven is!


Achter de schermen wordt hard gewerkt, met enkele belangrijke realisaties die op het punt staan ook echt gerealiseerd te worden. Zodra er voldoende relevante informatie is om bekend te maken, gooit men ze en public.

We kijken uiteraard allemaal uit naar de dingen waar ze mee bezig zijn. En duimen!

Hoop doet leven, so keep up the good work!!

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


10 Nov 2011, 19:25
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
mamananeto schreef:
Mooi initiatief, en inderdaad, het oorverdovend zwijgen van die nieuwe bewindsploeg roept ook bij mij enkele bedenkingen op.
Beroepshalve begeleid ik kaderleden van bedrijven onder andere bij het uitstippelen van hun communicatiestruktuur.
Zacht uitgedrukt, durf ik te stellen dat onze nieuwe bestuurders blijkbaar totaal geen kaas hebben gegeten van hoe ze met communicatie in crisissituaties dienen om te gaan.
Een van de basisprincipes in dit soort situaties is dat je - ofschoon er niet dient gecommuniceerd te worden om te communiceren - je wel dient rekening te houden met het volgende.
Het totaal ontbreken van coherentie in de communicatiestruktuur van een "onderneming in moeilijkheden" zorgt maar voor één ding, namelijk het "voeden" van de zogenaamde "tam-tam-circuits" ( de geruchtenmolens vol met speculaties).
Wat je minimaal kan/ dient te voorzien is een wekelijkse of tweewekelijkse "update" van de huidige situatie.
What about sponsors ? organisatie ? planning ? licentie ? het elftal ?
Blijkbaar hoeft dit alles niet voor de nieuwe ploeg.
En voor diegenen die de bedenking zouden maken dat ze " misschien niets te melden hebben"- graag het volgende :
Zelfs en ZEKER indien er niets te melden is- dient de structurele communicatie te worden gehandhaafd - en dit dus juist om die parallelle circuits lam te leggen.
Het bestuur vraagt de supp's een inspanning te leveren ? Graag, en zoals reeds gemeld aan Bram, ben ook ik bereid tot een ( mooie) geste.
Maar dan enkel en alleen wanneer de door het bestuur beloofde transparantie een feit is.

Nog een laatste bedenking voor de nieuwe bestuursploeg- een marketing principe dat staat als een huis :
" if you want to keep your customer, never ever over promess & under deliver"
In't vloms is dat : wil je je klanten ( in dezer supporters) behouden,dan liefst geen loze beloftes !

Op dit moment, begint wat er aan de hand is op de omgekeerde strategie te lijken : "veel beloven en weinig geven doet......."

Doe er dus alsjeblieft iets aan !

Chris :EA:

Lernout & Hauspie, die blonken uit in communicatie, ze waren niet uit de media weg te branden! Anders moeten ze daar eens gaan horen... ;)
Kijk, ik ben achterlijk en niet van deze tijd, maar in de eerste plaats hoop ik dat het bestuur oplossingen zoekt voor de problemen, en ze zijn helaas niet met zovelen dat ze met een paar op elk bericht hier kunnen reageren...

Als expert in communicatie is het misschien wijzer uw boodschap en diensten aan te bieden aan het bestuur zelf (als je dat zou kunnen, zo niet alle begrip), maar deze boodschap hier is in elk geval geen boodschap die veel zoden aan de dijk brengen...

Terloops , de laatste algemene update op de officiële site dateert van 28 oktober (twee weken geleden, dus), inmiddels werd ook aangekondigd dat Ode THompson vertrekt, en werden er meerdere boodschappen gegeven mbt de opgezette campagne.


10 Nov 2011, 23:38
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Open brief aan het bestuur ... één maand later!
Binnen de 14dagen zullen we wel meer weten! (En neen, die van het actiecomité weten niets meer, of moeten info achterhouden voor de supporters) Het is zeker zo dat het bestuur op het punt staat (zeker) 2 sponsers binnen te halen! (meer kan, dat weten we echt niet...)

Hoe meer de actie onder de supporters leeft, hoe meer sponsers zullen toehappen... Ge moogt hier enkel niet vergeten, dat sponsers veel eisen hebben, en het soms LANG kan duren tussen: een eerste bijeenkomst, en het uiteindelijk ondertekenen van een contract...

Aal tesaumen! komoan! :EA:

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


11 Nov 2011, 1:21
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst