Transfers winterstop - Pagina 14 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 303 berichten ]  Ga naar pagina 1 12 13 14 15 16 21
 Transfers winterstop 
Auteur Bericht
Scholier

Lid geworden op: 21 Nov 2011, 19:42
Berichten: 131
Bericht Re: Transfers winterstop
Still standing ! schreef:
lolo4ever schreef:
gweninho schreef:
Ligt dat dan aan BVR alleen? Volgens mij is er op dit moment gewoon geen enkele speler bij onze reserven die de stap kan zetten naar de A-kern om direct mee te draaien...Dat heeft niets te maken met de kansen die BVR hen geeft

Als je ziet dat zelfs spelers die met goedkeuring van BVR naar hier kwamen nauwelijks een kans krijgen hoe gaan Ndefe en Dooremont ooit die stap zetten.Als je 15 nieuwe spelers binnenhaalt dan mag je er als jeugdspeler zeker van zijn dat je nooit een eerlijke kans gaat krijgen.


ai ai is uw obsessie weer aan het loskomen ? diep ademhalen, en dat een tijdje herhalen of ge ligt vannacht weer alleen maar in uwen slaap naar onzen trainer te meppen. denk daarentegen liever aan dien prachtigen mens van nen Laurent Depoitre, De Topschutter van de Zomerstop, en ge zult zalig knorren met een glimlach van gelukzaligheid...


Ben ik de enige die deze reactie totaal misplaatst, van de pot gerukt en niets terzake doend vind?

Volgens mij heeft Lolo4ever gelijk, als ge 15 nieuwe haalt zou ik toch ook wel opteren om er 1 of 2 jeugdspelers bij te halen (al heeft hij er natuurlijk wel 2 met Ndefe en Verhoeven, hierboven nergens aangehaald?) indien kwaliteit genoeg.


04 Jan 2013, 0:09
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Transfers winterstop
Ach, als ze er de voorbije zomer voor geopteerd hadden om de kaart van de jeugd te trekken en die bleken er niet klaar voor te zijn, stonden dezelfde mensen ook klaar om die keuze neer te sabelen.
Uiteindelijk wordt de trainer afgerekend op de resultaten en daarvoor moet hij, binnen de mogelijkheden, proberen de sterkst mogelijke kern bij mekaar te halen en hier de best mogelijke resultaten mee halen. En daar slaagt hij voorlopig in.

Trouwens, bij de meeste ploegen wordt er enkel echt aan de jeugd een kans gegeven als er wegens gebrek aan geld geen andere keuze is. lolo4ever kan dat dan bijvoorbeeld onze trainer aanwrijven, maar ook bij de ploeg waar hij voor supportert, KV Oostende, is het niet zo dat de jeugd volop hun kans krijgt hé.


04 Jan 2013, 0:32
Miniem

Lid geworden op: 11 Apr 2012, 12:21
Berichten: 44
Bericht Re: Transfers winterstop
Ik denk dat BVR binnen de mate van het mogelijke wel probeert hoor.

Vorig jaar mochten Ndefe en Nzimana al van bij de winterstop meetrainen. Ndefe kreeg door enkele blessures onverwacht zijn kans en greep die en heeft dan ook een contract.

Aster is ne jonge centrum verdediger die voor zijn positie nog wa weinig ervaring heeft, maar die zal er geraken afgaande op commentaren over hem en beloftewedstrijden. is naar verluid de volgende jeugdspeler die een contract zou krijgen.

Dooremont heeft dit jaar getoond dat hij ook de stap kan zetten van jeugd naar volwassenvoetbal en is zeker evengoed als die ander twee. Ik denk echt wel dat Bart genoeg kansen durft geven qua trainen maar er moeten enkele blessures vallen vooraleer ze zullen spelen.

Ik volg de reserven van Aalst al een tijdje en er lopen momenteel niet veel talenten rond, maar deze drie kunnen echt wel voetballen en werken er ook voor.

Dus enerzijds moet zandberg mss wat meer talenten produceren, anderzijds moet bvr mss wat meer durven kansen geven in wedstrijden. maar al bij al gaat dat goed hier bij aalst, niet te klagen echt niet.


04 Jan 2013, 3:39
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 23:08
Berichten: 825
Bericht Re: Transfers winterstop
WetterenForever5479 schreef:
Ik denk dat BVR binnen de mate van het mogelijke wel probeert hoor.

Vorig jaar mochten Ndefe en Nzimana al van bij de winterstop meetrainen. Ndefe kreeg door enkele blessures onverwacht zijn kans en greep die en heeft dan ook een contract.

Aster is ne jonge centrum verdediger die voor zijn positie nog wa weinig ervaring heeft, maar die zal er geraken afgaande op commentaren over hem en beloftewedstrijden. is naar verluid de volgende jeugdspeler die een contract zou krijgen.

Dooremont heeft dit jaar getoond dat hij ook de stap kan zetten van jeugd naar volwassenvoetbal en is zeker evengoed als die ander twee. Ik denk echt wel dat Bart genoeg kansen durft geven qua trainen maar er moeten enkele blessures vallen vooraleer ze zullen spelen.

Ik volg de reserven van Aalst al een tijdje en er lopen momenteel niet veel talenten rond, maar deze drie kunnen echt wel voetballen en werken er ook voor.

Dus enerzijds moet zandberg mss wat meer talenten produceren, anderzijds moet bvr mss wat meer durven kansen geven in wedstrijden. maar al bij al gaat dat goed hier bij aalst, niet te klagen echt niet.



Wetteren forever :?


04 Jan 2013, 8:08
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Transfers winterstop
WetterenForever5479 schreef:
Ik denk dat BVR binnen de mate van het mogelijke wel probeert hoor.

Vorig jaar mochten Ndefe en Nzimana al van bij de winterstop meetrainen. Ndefe kreeg door enkele blessures onverwacht zijn kans en greep die en heeft dan ook een contract.

Aster is ne jonge centrum verdediger die voor zijn positie nog wa weinig ervaring heeft, maar die zal er geraken afgaande op commentaren over hem en beloftewedstrijden. is naar verluid de volgende jeugdspeler die een contract zou krijgen.

Dooremont heeft dit jaar getoond dat hij ook de stap kan zetten van jeugd naar volwassenvoetbal en is zeker evengoed als die ander twee. Ik denk echt wel dat Bart genoeg kansen durft geven qua trainen maar er moeten enkele blessures vallen vooraleer ze zullen spelen.

Ik volg de reserven van Aalst al een tijdje en er lopen momenteel niet veel talenten rond, maar deze drie kunnen echt wel voetballen en werken er ook voor.

Dus enerzijds moet zandberg mss wat meer talenten produceren, anderzijds moet bvr mss wat meer durven kansen geven in wedstrijden. maar al bij al gaat dat goed hier bij aalst, niet te klagen echt niet.


Twee kleine kanttekeningen:

1) Als BVR toch zo stellig zou geloven in Ndefe en Dooremont, waarom laat hij ze dan concurreren voor dezelfde positie binnen het beloftenelftal? Als er 1 positie niet voor Gigli is, zal het toch wel de rechtsachter zijn... Als je in iemand gelooft maar hem nog niet klaar acht voor het grote werk, laat je hem mijn insziens wel op zijn sterkste positie spelen bij de reserven zodat hij kan groeien, neen? Geldt wat mij betreft voor beide spelers.

2) Over Aster: zit hier nu precies twee jaar en heeft in die tijdspanne amper de wedstrijdkern gehaald. Op die tijd hebben volgende verdedigers die centraal kunnen spelen de club verlaten: Brecht Moreels, Kristof Kestens, Niels De Schutter en Thomas Van Renterghem. Ondertussen zijn Smet, Bogaerts, Petrovic en nu Delic er bij gekomen. Een echt signaal dat er 100% in Aster wordt geloofd, vind ik dat dus toch ook niet. Dacht trouwens dat hij begin dit seizoen weer teruggezet is naar de beloften en dus ook niet meer meetraint met de A-kern.

Dus kan ik ook niet anders dan Lolo4ever bijtreden - je mag als entourage/supporter nog zo inpraten op een speler dat ze geduld moeten oefenen, dat hun kans wel zal komen maar vroeg of laat zullen ze toch ook naar zichzelf moeten kijken en dan denk ik dat ze eerder zullen ontbolsteren bij een andere club dan hier. Zeker ook als je de leeftijd ziet van de achterlijn van de eerste ploeg waar er toch nog een aantal heel wat jaren te gaan hebben (Smet, Bogaerts, Delic, Gunst, Pietermaat). En als speler zal je na 2 jaar toch ook wel aanvoelen of een trainer het voor u heeft of niet zeker?


04 Jan 2013, 8:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Transfers winterstop
Uw jeugd krijgt altijd maar kansen naargelang de omstandigheden, dat is bij ons zo, en dat is overal zo.
Omstandigheden in zijn ruimste zin trouwens: geldgebrek, blessures, een rotte groep, ...

Ik volg Bart dat BVR gewoon werkt met de groep die hij heeft en daaruit het beste probeert te halen.
Sorry maar op basis van de kansen die ze in de voorbereiding gekregen hebben kon je niet anders dan te zeggen dat ze te licht waren hé zeg.
Die Dooremont vond ik eigenlijk wel goed, maar dat was 1 wedstrijd tegen Lokeren helemaal in het begin van de voorbereiding. Ndefe niet goed genoeg (en Smet op dat moment nog zeer belovend op rechtsback ! )en van Aster was zelfs geen sprake.

Ben akkoord dat het leuk is om er regelmatig eene te zien doorbreken, maar het is 2de klasse hé zeg. Eene opstellen puur omdat hij jeugd is moet van mij zeker en vast niet. Terbij dan wordt hij ZEKER met de grond gelijk gemaakt.

_________________
If you never try, you'll never know


04 Jan 2013, 9:14
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 38
Bericht Re: Transfers winterstop
Bram schreef:
Uw jeugd krijgt altijd maar kansen naargelang de omstandigheden, dat is bij ons zo, en dat is overal zo.
Omstandigheden in zijn ruimste zin trouwens: geldgebrek, blessures, een rotte groep, ...

Ik volg Bart dat BVR gewoon werkt met de groep die hij heeft en daaruit het beste probeert te halen.
Sorry maar op basis van de kansen die ze in de voorbereiding gekregen hebben kon je niet anders dan te zeggen dat ze te licht waren hé zeg.
Die Dooremont vond ik eigenlijk wel goed, maar dat was 1 wedstrijd tegen Lokeren helemaal in het begin van de voorbereiding. Ndefe niet goed genoeg (en Smet op dat moment nog zeer belovend op rechtsback ! )en van Aster was zelfs geen sprake.

Ben akkoord dat het leuk is om er regelmatig eene te zien doorbreken, maar het is 2de klasse hé zeg. Eene opstellen puur omdat hij jeugd is moet van mij zeker en vast niet. Terbij dan wordt hij ZEKER met de grond gelijk gemaakt.

(y)

_________________
Supporter since 2003

Iendracht nor 2e


04 Jan 2013, 9:33
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Feb 2010, 11:34
Berichten: 416
Bericht Re: Transfers winterstop
Volledig eens met de repliek van DT wat niet altijd het geval is.
En Bartos(ondanks uw sneer) ook andere clubs kiezen voor direct succes maar dat wil nog niet zeggen dat er geen andere weg is.Ik kan niet geloven dat er sinds Van Damme(kwam eerder toevallig in de ploeg toen het slecht ging in 2008 onder Didden) geen enkele jeugdspeler meer was met voldoende talent voor het eerste elftal.
Je kan slechts doorgroeien als je echt week na week een kans krijgt in het eerste elftal en blijkbaar kan dat alleen als het slecht gaat of als er een trainer is die echt gelooft in een jeugdpolitiek.Als je echter spelers gaat bijhalen die het nauwelijks verder schoppen dan nummer 14,15,16,17 op de invallersbank dan jaag je de laatste jeugdspeler weg.Die mannen voelen dat ook aan dat ze voor een onmogelijke opdracht staan en dat die praatjes over geduld nergens op slaan.
Jeugdspelers zijn het echte kapitaal van de club maar zoals de banken doen ook de meeste clubs aan kapitaalvernietiging en staan ze dan te janken om steun.
Eigenlijk zou je als club in je statuten moeten schrijven dat er elk seizoen minstens één jeugdspeler in de basis moet komen.


04 Jan 2013, 9:37
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Transfers winterstop
Bram schreef:
Uw jeugd krijgt altijd maar kansen naargelang de omstandigheden, dat is bij ons zo, en dat is overal zo.
Omstandigheden in zijn ruimste zin trouwens: geldgebrek, blessures, een rotte groep, ...

Ik volg Bart dat BVR gewoon werkt met de groep die hij heeft en daaruit het beste probeert te halen.
Sorry maar op basis van de kansen die ze in de voorbereiding gekregen hebben kon je niet anders dan te zeggen dat ze te licht waren hé zeg.
Die Dooremont vond ik eigenlijk wel goed, maar dat was 1 wedstrijd tegen Lokeren helemaal in het begin van de voorbereiding. Ndefe niet goed genoeg (en Smet op dat moment nog zeer belovend op rechtsback ! )en van Aster was zelfs geen sprake.

Ben akkoord dat het leuk is om er regelmatig eene te zien doorbreken, maar het is 2de klasse hé zeg. Eene opstellen puur omdat hij jeugd is moet van mij zeker en vast niet. Terbij dan wordt hij ZEKER met de grond gelijk gemaakt.


Goh, voor mij gaat de discussie niet over effectief iemand te moeten opstellen in de eerste ploeg, maar regelmatig de kern halen van de eerste ploeg moet toch het doel zijn. Uiteraard wordt er pas naar de jeugd gegrepen als het niet anders kan - is nog steeds eigen aan de Belgische voetbalcultuur helaas -, maar met zo'n jeugdwerking moet er vroeg of laat toch ook aan resultaten/doorstroming gedacht worden. Er kleeft immers toch een kostenplaatje aan. Plus: gezien de jeugdige en talentvolle A-kern waarover we nu beschikken, staat die jeugdwerking nog voor een moeilijkere opdracht me dunkt. En als je zelf als club de nummers 16 en 17 niet kan voortbrengen met zo'n jeugdwerking, heb je toch wel ergens gefaald neen?

Klopt zeker dat onze youngsters in de voorbereiding niet altijd super waren, maar dat gold ook voor sommige volwaardige A-kernspelers, zelfs basisspelers van nu. Anderen maakten trouwens de omgekeerde beweging van supersterk in de voorbereiding tot een schim van zichzelf nu en die halen de kern wel moeiteloos... Dus verder kijken dan enkel de voorbereiding op het seizoen is toch wel de boodschap. En daar lijkt BVR toch wel mee bezig - is immers niet voor niets dat Jadot mag uitkijken naar een andere ploeg...

Toch vind ik dat spelers van 19 - 20 jaar stappen moeten kunnen zetten in hun ontwikkeling en ik weet niet of we daarin zo goed scoren... Hoe je het ook draait of keert, als je jonge gasten binnenhaalt van 18 van elders, die een meerwaarde betekenen voor je club, heb je het uiteraard uitstekend gedaan maar duw je uw eigen lichting wel weer met minstens 6 maand achteruit en dat doe je toch niet ongestraft. En als je dan op het einde uw kosten/baten-analyse maakt, ga je toch ergens een keuze moeten maken welke richting je als club wenst in te slaan... Ga je verder op het ingeslagen pad met het aantrekken van jeugdig talent van eersteklassers of trek je zelf meer de kaart van de eigen jeugd. Want op leeftijd gezien, komen de twee stromingen dit jaar echt wel in elkaars vaarwater terecht als je de leeftijden ziet van de aangetrokkenen... En dan wordt het inderdaad wel moeilijk om uw eigen jeugd gemotiveerd te houden.

Daarom ook dat je op je hoede moet blijven voor te veel "huurlingen" - jeugdige huurlingen die het goed doen, barreren vaak doorstromingskansen van eigen jeugd waardoor je niet enkel de huurling kan verliezen maar ook de rij erachter waardoor je het risico loopt telkens helemaal vanop nul te moeten herbeginnen. En daarover waken is geen eenvoudige oefening...

Klein voorbeeld qua aanpak centrale verdedigerskwestie: je begint aan de voorbereiding met vier centrale verdedigers Smet-Filipovic-Kestens-Bogaerts. Heel snel wordt duidelijk dat Smet uw rechtsachter wordt waardoor je dus met drie dingt naar twee plaatsen. Ipv dan meteen ook iemand uit uw beloftenkern een volwaardige stap voorwaarts te laten maken (spreek hier over bij de groep horen hé, niet als basisspeler-materiaal maar tenminste de mogelijkheid om een echte kans te ruiken), wordt die - Aster met name - in een ploeg gedropt met enkele hopeloze testers waardoor je meteen met een slecht gevoel start. Gevolg: niet alleen de testers worden afgeserveerd, maar in 1 beweging ook uw eigen jeugd. En dat vind ik jammer. Eigen jeugd moet klaarblijkelijk wanneer ze eindelijk eens de kans krijgen meteen Messi-niveau halen - zeker tijdens de voorbereiding - waar aangekochte spelers veel meer krediet krijgen. Als er dan op uw positie mensen bijkomen tijdens de winter terwijl je zelf en zelfs de man voor u in de pikorde geen kans hebben gekregen, dan kan je toch niet anders dan uw conclusies trekken? En het kan dan wel zijn dat dat elders ook gebeurt, maar dan stel ik me de vraag of er daar zoveel middelen ter beschikking van de jeugd worden gesteld...


04 Jan 2013, 9:46
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Transfers winterstop
lolo4ever schreef:
Volledig eens met de repliek van DT wat niet altijd het geval is.
En Bartos(ondanks uw sneer) ook andere clubs kiezen voor direct succes maar dat wil nog niet zeggen dat er geen andere weg is.Ik kan niet geloven dat er sinds Van Damme(kwam eerder toevallig in de ploeg toen het slecht ging in 2008 onder Didden) geen enkele jeugdspeler meer was met voldoende talent voor het eerste elftal.
Je kan slechts doorgroeien als je echt week na week een kans krijgt in het eerste elftal en blijkbaar kan dat alleen als het slecht gaat of als er een trainer is die echt gelooft in een jeugdpolitiek.Als je echter spelers gaat bijhalen die het nauwelijks verder schoppen dan nummer 14,15,16,17 op de invallersbank dan jaag je de laatste jeugdspeler weg.Die mannen voelen dat ook aan dat ze voor een onmogelijke opdracht staan en dat die praatjes over geduld nergens op slaan.
Jeugdspelers zijn het echte kapitaal van de club maar zoals de banken doen ook de meeste clubs aan kapitaalvernietiging en staan ze dan te janken om steun.
Eigenlijk zou je als club in je statuten moeten schrijven dat er elk seizoen minstens één jeugdspeler in de basis moet komen.


Jij kan dit hier nu wel zeggen, maar als die jeugdspeler niet mee blijkt te kunnen, wordt hij wel door de fans met de grond gelijk gemaakt hoor, jeugdspeler of niet.
En nogmaals, moet je dan spelers in de ploeg gaan zetten die het niveau niet aankunnen enkel en alleen omdat het jeugdspelers zijn? Dan heb ik persoonlijk liever ene die gene jeugdspeler is, maar wel een meerwaarde brengt. Ook al vind ik het persoonlijk schitterend als er een jeugdspeler echt kan doorbreken.
En bovendien hebben die paar jeugdspelers die hier eventueel een kans zouden kunnen krijgen ook nog de pech dat hier in de heenronde echt nauwelijks een blessure of schorsing gevallen is en de ploeg nooit echt lange tijd vierkant gedraaid heeft. Dan is het logisch dat die er niet inkomen.
En ivm die sneer, gezien uw ongewone interesse en kennis over KV Oostende dacht ik echt dat ge daar voor supportert :wadde: .


04 Jan 2013, 11:26
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Transfers winterstop
Bartos schreef:
lolo4ever schreef:
Volledig eens met de repliek van DT wat niet altijd het geval is.
En Bartos(ondanks uw sneer) ook andere clubs kiezen voor direct succes maar dat wil nog niet zeggen dat er geen andere weg is.Ik kan niet geloven dat er sinds Van Damme(kwam eerder toevallig in de ploeg toen het slecht ging in 2008 onder Didden) geen enkele jeugdspeler meer was met voldoende talent voor het eerste elftal.
Je kan slechts doorgroeien als je echt week na week een kans krijgt in het eerste elftal en blijkbaar kan dat alleen als het slecht gaat of als er een trainer is die echt gelooft in een jeugdpolitiek.Als je echter spelers gaat bijhalen die het nauwelijks verder schoppen dan nummer 14,15,16,17 op de invallersbank dan jaag je de laatste jeugdspeler weg.Die mannen voelen dat ook aan dat ze voor een onmogelijke opdracht staan en dat die praatjes over geduld nergens op slaan.
Jeugdspelers zijn het echte kapitaal van de club maar zoals de banken doen ook de meeste clubs aan kapitaalvernietiging en staan ze dan te janken om steun.
Eigenlijk zou je als club in je statuten moeten schrijven dat er elk seizoen minstens één jeugdspeler in de basis moet komen.


Jij kan dit hier nu wel zeggen, maar als die jeugdspeler niet mee blijkt te kunnen, wordt hij wel door de fans met de grond gelijk gemaakt hoor, jeugdspeler of niet.
En nogmaals, moet je dan spelers in de ploeg gaan zetten die het niveau niet aankunnen enkel en alleen omdat het jeugdspelers zijn? Dan heb ik persoonlijk liever ene die gene jeugdspeler is, maar wel een meerwaarde brengt. Ook al vind ik het persoonlijk schitterend als er een jeugdspeler echt kan doorbreken.
En bovendien hebben die paar jeugdspelers die hier eventueel een kans zouden kunnen krijgen ook nog de pech dat hier in de heenronde echt nauwelijks een blessure of schorsing gevallen is en de ploeg nooit echt lange tijd vierkant gedraaid heeft. Dan is het logisch dat die er niet inkomen.
En ivm die sneer, gezien uw ongewone interesse en kennis over KV Oostende dacht ik echt dat ge daar voor supportert :wadde: .



Ach Bartos, trek het u niet aan, als er hier iemand een sneer geeft is het het wel Oostende4ever, of hoe hij ook noemt. Onze trainer kan in zijn ogen niks goed doen, en laat hij altijd goed merken.

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


04 Jan 2013, 11:47
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Transfers winterstop
Bartos schreef:
lolo4ever schreef:
Volledig eens met de repliek van DT wat niet altijd het geval is.
En Bartos(ondanks uw sneer) ook andere clubs kiezen voor direct succes maar dat wil nog niet zeggen dat er geen andere weg is.Ik kan niet geloven dat er sinds Van Damme(kwam eerder toevallig in de ploeg toen het slecht ging in 2008 onder Didden) geen enkele jeugdspeler meer was met voldoende talent voor het eerste elftal.
Je kan slechts doorgroeien als je echt week na week een kans krijgt in het eerste elftal en blijkbaar kan dat alleen als het slecht gaat of als er een trainer is die echt gelooft in een jeugdpolitiek.Als je echter spelers gaat bijhalen die het nauwelijks verder schoppen dan nummer 14,15,16,17 op de invallersbank dan jaag je de laatste jeugdspeler weg.Die mannen voelen dat ook aan dat ze voor een onmogelijke opdracht staan en dat die praatjes over geduld nergens op slaan.
Jeugdspelers zijn het echte kapitaal van de club maar zoals de banken doen ook de meeste clubs aan kapitaalvernietiging en staan ze dan te janken om steun.
Eigenlijk zou je als club in je statuten moeten schrijven dat er elk seizoen minstens één jeugdspeler in de basis moet komen.


Jij kan dit hier nu wel zeggen, maar als die jeugdspeler niet mee blijkt te kunnen, wordt hij wel door de fans met de grond gelijk gemaakt hoor, jeugdspeler of niet.
En nogmaals, moet je dan spelers in de ploeg gaan zetten die het niveau niet aankunnen enkel en alleen omdat het jeugdspelers zijn? Dan heb ik persoonlijk liever ene die gene jeugdspeler is, maar wel een meerwaarde brengt. Ook al vind ik het persoonlijk schitterend als er een jeugdspeler echt kan doorbreken.
En bovendien hebben die paar jeugdspelers die hier eventueel een kans zouden kunnen krijgen ook nog de pech dat hier in de heenronde echt nauwelijks een blessure of schorsing gevallen is en de ploeg nooit echt lange tijd vierkant gedraaid heeft. Dan is het logisch dat die er niet inkomen.
En ivm die sneer, gezien uw ongewone interesse en kennis over KV Oostende dacht ik echt dat ge daar voor supportert :wadde: .


Volledig akkoord Bartos en ik denk ook niet dat Lolo4ever daar een probleem mee heeft. Alleen vind ik wel dat Lolo4ever een punt heeft als hij zegt dat als zelfs bepaalde spelers die door BVR in het tussenseizoen gehaald zijn en nauwelijks de kern halen, dat het voor de eigen jeugd dubbel zo moeilijk zal zijn om erin te geraken. Op basis van de ontwikkelingen de afgelopen jaren is dat toch gewoon zo? Dit jaar valt het inderdaad allemaal heel goed mee, maar de voorbije twee jaar was de return van de transfers toch een pak minder? En als je dan de rekening maakt dat een TVR of een Gbarssin toch nog beter is dan alles wat er bij onze jeugd rondloopt, dan geef ik El Corredor gelijk dat er daar iets moet veranderen.

Mij gaat het over het principe om tot die meerwaardes te komen. Mijn vraag is of je voor plaats 15 tem 17 in uw kern meer meerwaarde haalt uit transfers of spelers halen van buitenaf dan wel uw betere jongeren een perspectief te bieden op meer en ze geleidelijk aan te laten groeien. Ik denk dat je met minder misnoegde spelers zit als je - voor die posities - de kaart van de jeugd trekt dan als je voor optie 1 gaat en zowel de aangetrokken spelers die er naast vallen als uw jeugd passeert. En het is uiteindelijk die jeugd die u zal toelaten om stappen vooruit te zetten hoor uiteindelijk.


Laatst gewijzigd door DT op 04 Jan 2013, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.



04 Jan 2013, 12:27
Miniem

Lid geworden op: 11 Apr 2012, 12:21
Berichten: 44
Bericht Re: Transfers winterstop
Ik geef u volledig gelijk hoor DT. Dat zijn inzichten waarover ik niet beschikte.

Ik zie de kwaliteiten van die drie voorgenoemde, maar zie ook de kwaliteiten van BVR. Ik wil niet overdreven kritisch zijn maar omdat hij niet durft, weten we niet of een bogaerts wel nodig is als je aster hebt, een smet als je dooremont hebt en mss in mindere mate een pietermaat als je Ndefe hebt.

niet veel mensen zien ze bezig op training, daarom nodig ik iedereen uit eens een beloftenmatch te gaan bekijken, gratis voor abonnees als ik mij niet vergis en interessant voor de voetballiefhebbers om te zien hoe de bankzitters van het a elftal en de jonge talenten het doen.


04 Jan 2013, 12:31
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Transfers winterstop
WetterenForever5479 schreef:
Ik geef u volledig gelijk hoor DT. Dat zijn inzichten waarover ik niet beschikte.

Ik zie de kwaliteiten van die drie voorgenoemde, maar zie ook de kwaliteiten van BVR. Ik wil niet overdreven kritisch zijn maar omdat hij niet durft, weten we niet of een bogaerts wel nodig is als je aster hebt, een smet als je dooremont hebt en mss in mindere mate een pietermaat als je Ndefe hebt.

niet veel mensen zien ze bezig op training, daarom nodig ik iedereen uit eens een beloftenmatch te gaan bekijken, gratis voor abonnees als ik mij niet vergis en interessant voor de voetballiefhebbers om te zien hoe de bankzitters van het a elftal en de jonge talenten het doen.


Nou, ik weet niet of dat overdreven kritisch zou zijn. Mij lijkt het dat een kritische noot hier dit seizoen enkel maar naar de spelers mag vallen terwijl de persoon die deze spelers week na week weer opstelt, niet een beetje in vraag mag worden gesteld. Ik herinner me discussies uit het nabije verleden wat BVR bezielde om Delclef of TVR week na week het vertrouwen te schenken op de linksback-positie, waarom De Schutter niet in de ploeg kwam, enz.

Als je dit seizoen kanttekeningen plaatst bij het feit dat een onfitte linksback centraal op uw midden loopt te sloffen, uw beste verdedigende middenvelder op rechts loopt te bakkeleien waardoor de balans helemaal scheef zit in uw team en in essentie uw enige echte centrale verdediger in uw kern nooit centraal wordt ingezet, wordt je meteen aanzien als BVR-hater. Ik vind dat een gekke evolutie.

En om bij deze topic te blijven: ik uit kritiek op BVR omdat ik vind dat er logischere keuzes/omzettingen konden worden gemaakt om de problemen - het slikken van tegengoals en het gebrek aan defensieve stabiliteit tout cours - aan te pakken, dan een mannetje binnen te halen voor een andere.

Ter verduidelijking: ik zeg niet dat Aster, PJ en Gigli het veel beter zouden hebben gedaan hé. Maar extra krediet tov een buitenstaander, waarvan je op voorhand ook nooit weet wat ze hier zullen brengen, hebben ze toch ook niet hé.


04 Jan 2013, 12:49
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Transfers winterstop
@DT: helemaal akkoord dat BVR zelf in het verleden een fout maakte door zelf krabbers te gaan halen die het niveau niet aankonden en daardoor de jeugd minder kans kreeg.

Maar dit jaar vind ik dat je hem op dat vlak weinig kan verwijten. De voorbereiding verliep top qua organisatie, zeker verdedigend en het was zelfs aanvallend waar het schoentje wrong ! Dat het in de competitie dit jaar compleet anders liep dan de voorbereiding liet vermoeden is ongewoon maar bon het is nu zo.

Ik wil er hier eventueel wat commentaren bijhalen, maar de reacties bij de oefenwedstrijden op onze achterlijn waren bijna lyrisch. Dat uw beste jeugd dan toevallig ook op die posities zit, tsja daar kan Bart weinig aan doen hé. Als ge zo een verdediging kunt neerplanten dan moet je het niet laten. Op dat moment zou ik het in ieder geval ook niet gedaan hebben (ligt nu wel anders). En het moment waarop ge uw ploeg vorm geeft is natuurlijk wel tijdens zo een voorbereiding.

Voorts heb je ook volledig gelijk dat de jeugdopleiding de laatste jaren te weinig gebracht heeft, maarja de vaudeville dat het daar ook geweest is.... zelfkritiek stond daar ook jarenlang niet in de woordenboek.

Ik reageerde dus voor duidelijk te zijn op het feit dat het DIT jaar de schuld zou zijn van BVR dat er geen jeugd doorbreekt. En die vind ik dus onterecht. Want ik denk dat het wel duidelijk is dat ik het ook niet zozeer heb voor onze coach

_________________
If you never try, you'll never know


04 Jan 2013, 13:38
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 303 berichten ]  Ga naar pagina 1 12 13 14 15 16 21


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 83 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst