Trainerswissel - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9
 Trainerswissel 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Trainerswissel
Davy schreef:
ik kan je volgens in heel wat van je (vele) punten, maar ik vind ons vanachter te kwetsbaa. Er zijn dit seizoen naar mijn mening al heeeel veel tegendoelpunten gevallen, die je moeilijk de trainer kan. aanwrijven. Langs ne kant ben ik wel overtuigd van de waarde van een martin, een de cuyper, en ook Glouftsis, maar met die laatste mag ook niet te veel gebeuren, want dan wordt het nog veel moeilijker. de situatie is slecht maar niet dramatisch (qua klassering), maar er moeten wel nog punten worden gepakt. ik ben benieuwd.



Ja en neen - in de heenronde slikten we enorm veel doelpunten op stilstaande fase. Het aantal tegendoelpunten in de actie waren eigenlijk verwaarloosbaar en als ze vielen, kwam het vaak altijd vanop 1 kant. Dergelijke zaken vind ik trainbaar en of het door training komt of niet, in de terugronde valt alvast op dat het aantal tegendoelpunten op stilstaande fases merkelijk zijn geminderd.

Alleen is het euvel op rechts niet helemaal opgelost en is de ploeg bovendien weer hervallen in het oude zeer dat ons al 3 jaar achtervolgt onder BVR - in de snelle omschakeling van de tegenstander slaagt hij er niet in om een defensief concept uit te dokteren zodanig dat diepe ballen tussen of in de rug van de verdediging niet slag om slinger in een doelpunt resulteren. Daar staan nu Smet, Filipovic, Bogaerts en Petrovic, maar ook in vorige jaren met De Castro en De Schutter gebeurde dat, met Potjes op linksback gebeurde dat, met Brecht Moreels en Kestens gebeurde dat, enz. Vorig seizoen stonden er dus ook andere spelers daar (waar sommigen nu al heel nostaligisch aan terugdenken) en waren we even kwetsbaar met volgens mij een van de meest gepasseerde defensies... Dan is er mijn insziens toch meer aan de hand dan gewoon gebrek aan kwaliteit...

Spelers misschien op hun echte positie uitspelen, had ook veel kunnen helpen... Smet centraal bijvoorbeeld, Bogaerts doorschuiven, Pietermaat rechtsback en waarom niet Filipovic even terug op linksback als zowel Gunst en Petrovic niet fit of uit vorm zijn? Je hebt toch een centrale verdediger op de bank zitten, nu Lievens, voor Nieuwjaar Kestens en je hebt er bij de beloften en je kan zelfs Lauden daar zetten in hoogste nood... Dat niet overwegen van andere opties is toch wel wraakroepend? Je bent kwetsbaar achterin, maar waar is er amper of nooit iets veranderd (hetzij op links en hetzij 1x door de schorsing van Mike)... En dat is toch ook de verantwoordelijkheid van de trainer... Dat er in het veld al eens iets misgaat zoals eerste doelpunt op Heist is idd de trainer niet aan te wrijven, maar kan je zeggen dat hij alles geprobeerd heeft om de rollen om te keren? Dat toch ook niet. Heeft in zijn eerste wedstrijd bij ons 1 radicale ingreep genomen door Filipovic centraal te zetten en dat pakte goed uit, maar nog vaker pakken logische beslissingen beter uit en dat wilde BVR niet altijd inzien (meer nog - niemand leek hem dat inzicht te kunnen bijbrengen en dan weet je dat het vroeg of laat stopt)...


12 Mar 2013, 11:54
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Trainerswissel
DT schreef:
Davy schreef:
ik kan je volgens in heel wat van je (vele) punten, maar ik vind ons vanachter te kwetsbaa. Er zijn dit seizoen naar mijn mening al heeeel veel tegendoelpunten gevallen, die je moeilijk de trainer kan. aanwrijven. Langs ne kant ben ik wel overtuigd van de waarde van een martin, een de cuyper, en ook Glouftsis, maar met die laatste mag ook niet te veel gebeuren, want dan wordt het nog veel moeilijker. de situatie is slecht maar niet dramatisch (qua klassering), maar er moeten wel nog punten worden gepakt. ik ben benieuwd.



Ja en neen - in de heenronde slikten we enorm veel doelpunten op stilstaande fase. Het aantal tegendoelpunten in de actie waren eigenlijk verwaarloosbaar en als ze vielen, kwam het vaak altijd vanop 1 kant. Dergelijke zaken vind ik trainbaar en of het door training komt of niet, in de terugronde valt alvast op dat het aantal tegendoelpunten op stilstaande fases merkelijk zijn geminderd.

Alleen is het euvel op rechts niet helemaal opgelost en is de ploeg bovendien weer hervallen in het oude zeer dat ons al 3 jaar achtervolgt onder BVR - in de snelle omschakeling van de tegenstander slaagt hij er niet in om een defensief concept uit te dokteren zodanig dat diepe ballen tussen of in de rug van de verdediging niet slag om slinger in een doelpunt resulteren. Daar staan nu Smet, Filipovic, Bogaerts en Petrovic, maar ook in vorige jaren met De Castro en De Schutter gebeurde dat, met Potjes op linksback gebeurde dat, met Brecht Moreels en Kestens gebeurde dat, enz. Vorig seizoen stonden er dus ook andere spelers daar (waar sommigen nu al heel nostaligisch aan terugdenken) en waren we even kwetsbaar met volgens mij een van de meest gepasseerde defensies... Dan is er mijn insziens toch meer aan de hand dan gewoon gebrek aan kwaliteit...

Spelers misschien op hun echte positie uitspelen, had ook veel kunnen helpen... Smet centraal bijvoorbeeld, Bogaerts doorschuiven, Pietermaat rechtsback en waarom niet Filipovic even terug op linksback als zowel Gunst en Petrovic niet fit of uit vorm zijn? Je hebt toch een centrale verdediger op de bank zitten, nu Lievens, voor Nieuwjaar Kestens en je hebt er bij de beloften en je kan zelfs Lauden daar zetten in hoogste nood... Dat niet overwegen van andere opties is toch wel wraakroepend? Je bent kwetsbaar achterin, maar waar is er amper of nooit iets veranderd (hetzij op links en hetzij 1x door de schorsing van Mike)... En dat is toch ook de verantwoordelijkheid van de trainer... Dat er in het veld al eens iets misgaat zoals eerste doelpunt op Heist is idd de trainer niet aan te wrijven, maar kan je zeggen dat hij alles geprobeerd heeft om de rollen om te keren? Dat toch ook niet. Heeft in zijn eerste wedstrijd bij ons 1 radicale ingreep genomen door Filipovic centraal te zetten en dat pakte goed uit, maar nog vaker pakken logische beslissingen beter uit en dat wilde BVR niet altijd inzien (meer nog - niemand leek hem dat inzicht te kunnen bijbrengen en dan weet je dat het vroeg of laat stopt)...


Om over stilstaande fases te spreken: is het je nog niet opgevallen dat we de laatste weken totaal ongevaarlijk zijn op hoekschoppen en vrije trappen? Er is geen schrijnend gebrek aan kopbalsterkte in deze ploeg. De tientallen hoekschoppen in de laatste 5 wedstrijden leverden amper een doelkans op. De meeste vrije trappen en corners worden dan ook ronduit slecht getrapt.. Onze beste koppers Bogaerts, Vandewalle en Glouftsis komen er nauwelijks aan te pas...

Is het je ook al opgevallen dat, wanneer er sprake is van echte pressing van onze aanvallers, de tegenstander telkens door onze defensie snijdt als een mes door boter ?

Het enige wat BVR kan aangewreven worden, dat is dat er zo weinig verrassing in ons spel zit. Hij heeft het verrassingseffect nochtans een paar keer geprobeerd door eerst vanuit het niets een Cerimagic te brengen en later een Delic. Dat is verkeerd uitgedraaid. Zou het dan ook ergens niet een gebrek aan kwaliteit zijn dat vooral de grootste boosdoener is van onze lamentabele prestaties?? De coach in vraag stellen, OK. Maar ik vind dat je ook de spelers in vraag mag stellen hoor DT.


12 Mar 2013, 12:18
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2935
Bericht Re: Trainerswissel
Natuurlijk hebben de spelers ook een verantwoordelijkheid voor de lamentabele resultaten.
Maar in de eerste maanden van het seizoen waren de resultaten er wel. Kwaliteit was er toen wel?
Dus er moet toch iets serieus scheef zitten of scheef gegroeid zijn. En daarin draagt BVR een enorme verantwoordelijkheid.


12 Mar 2013, 12:51
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Trainerswissel
Dani schreef:

Om over stilstaande fases te spreken: is het je nog niet opgevallen dat we de laatste weken totaal ongevaarlijk zijn op hoekschoppen en vrije trappen? Er is geen schrijnend gebrek aan kopbalsterkte in deze ploeg. De tientallen hoekschoppen in de laatste 5 wedstrijden leverden amper een doelkans op. De meeste vrije trappen en corners worden dan ook ronduit slecht getrapt.. Onze beste koppers Bogaerts, Vandewalle en Glouftsis komen er nauwelijks aan te pas...

Is het je ook al opgevallen dat, wanneer er sprake is van echte pressing van onze aanvallers, de tegenstander telkens door onze defensie snijdt als een mes door boter ?

Het enige wat BVR kan aangewreven worden, dat is dat er zo weinig verrassing in ons spel zit. Hij heeft het verrassingseffect nochtans een paar keer geprobeerd door eerst vanuit het niets een Cerimagic te brengen en later een Delic. Dat is verkeerd uitgedraaid. Zou het dan ook ergens niet een gebrek aan kwaliteit zijn dat vooral de grootste boosdoener is van onze lamentabele prestaties?? De coach in vraag stellen, OK. Maar ik vind dat je ook de spelers in vraag mag stellen hoor DT.


Euh, doe ik dat dan niet? Ik geef toch aan dat Mike in de fout gaat bij eerste doelpunt van Heist bijvoorbeeld. Waar het mij om te doen was in bovenstaande post, is een reactie op de defensieve kwetsbaarheid die Davy aanhaalt en ik geef aan dat het niet alleen met een mindere kwaliteit van de spelers te maken heeft omdat je hetzelfde probleem ook had met spelers die velen hier bestempelen als "hogere" kwaliteit dan wat we nu hebben.

Dat jij dan als tegenvoorbeeld met de aanvallende stilstaande fases aan komt draven, is een mooi discussiepunt maar heeft niks met die defensieve kwetsbaarheid op zich te maken. Ik snap ook niet dat wij niet meer gevaar kunnen creëren uit stilstaande fases, maar anderzijds zijn het wel steeds dezelfde spelers die die ballen geven. Ook dat is toch meegegeven door een trainer of niet? Bij mij zou een speler in mindere vorm er ook al eens naastgezet worden, laat staan dat hij elke stilstaande fase moet nemen... Maar ook dat kon dan weer blijven gebeuren... Bijvoorbeeld de kritiek op Smet en Pietermaat hier om er twee te noemen - meningen zijn verdeeld (eufemistisch uitgedrukt) over hun prestaties, al dan niet terecht - Bart blijft ze krediet geven, wat heel mooi is, maar soms moet je als coach ze soms ook even uit de wind zetten bijvoorbeeld. Tom was tot en met Lommel een van de meest constante middenvelders van de terugronde bij ons, maar omdat hij een werkmier is, valt die niet op. Erger nog: wordt met de vinger gewezen door het publiek dat hij niets bijdraagt tot het spel... Was echter wel de enige die zich in al die matchen vanuit het middenveld liet terugzakken om de bal op te eisen en van daaruit proberen te verdelen... Tegen Lommel kreeg hij de opdracht mee om Sam Van Aken uit de match te houden wat goed lukte... Toch krijgt hij geen extra vermelding van zijn coach terwijl hij zich wel staande hield...

Anderen zoals Smet worden enkel afgerekend op de fouten - tegen Sint-Niklaas was Mike echter zowel de beste opbouwer en meest constante verdediger tot bij het tegendoelpunt... Alleen zien de mensen nu enkel nog het slechte... Nu worden al die youngsters keer op keer voor de leeuwen geworpen in een ploeg die niet draait, die week na week verliest en waar elke fout nu ook telkens weer wordt uitgelicht dat het zelfs niet meer objectief bekeken wordt of de individuele prestatie over de gehele match ok was of zelfs goed... Dat zijn ook dingen die een trainer moet ondervangen of niet? Als trainer moet je toch ook eens denken - bewijs ik die speler hier een dienst mee? Delic en Cerimagic worden gebracht terwijl de week ervoor nog aangegeven wordt dat ze totaal nog niet klaar zijn... Gevolg: voor Delic de ene kutprestatie na de andere maar dat weet je toch van tevoren?? Dat zijn ook beslissingen van een trainer hé...

Ik zie wel niemand in het spel de bal opeisen van een ander bij dergelijke fases en dat is tekenend want in het begin van het seizoen moest Alex bij wijze van spreken vechten om op een gevaarlijke plaats een bal te mogen trappen... Dat zegt dus ook veel...

Dat wij panikeren onder pressing is ook niet het manco van deze ploeg alleen, maar dat had een De Schutter evenzeer - zag je bijvoorbeeld in de heenwedstrijd op Oostende nog.

En als niet fitte spelers in een ploeg droppen al aanvaarde verrassingseffecten moeten zijn terwijl wel fitte spelers in de tribune moeten plaatsnemen of keer op keer met de beloften de wei in moeten, dan hoop ik dat de Chris iets andere ideëen heeft...


Laatst gewijzigd door DT op 12 Mar 2013, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.



12 Mar 2013, 13:21
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4818
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Trainerswissel
Even een hersenkronkel van mij:
Stel nu dat Chris Janssens de pionnen op een andere (juiste) plaats zet. Ik bedoel een Mike Smet naast Flippo op CV, Bogaerts naast Ken als CM en Tom op back rechts. Daarbij zoals gebruikelijk Martin en De Cuyper op de flanken en Weydish als hangende spits achter Stavros.
Stel dat er dan met deze opstelling wél goed voetbal gebracht wordt en dat er wél gewonnen wordt.
Dan is dat in mijn ogen toch een tactische blunder van formaat van BVR, niet?

_________________
oilsjt, goi alien...


12 Mar 2013, 13:43
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09
Berichten: 1489
Leeftijd: 69
Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer
Bericht Re: Trainerswissel
jammen schreef:
Even een hersenkronkel van mij:
Stel nu dat Chris Janssens de pionnen op een andere (juiste) plaats zet. Ik bedoel een Mike Smet naast Flippo op CV, Bogaerts naast Ken als CM en Tom op back rechts. Daarbij zoals gebruikelijk Martin en De Cuyper op de flanken en Weydish als hangende spits achter Stavros.
Stel dat er dan met deze opstelling wél goed voetbal gebracht wordt en dat er wél gewonnen wordt.
Dan is dat in mijn ogen toch een tactische blunder van formaat van BVR, niet?


afwachten wat Janssens gaat doen, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat je dat in een halve week allemaal al voor elkaar gaat krijgen. Dus een beetje (om niet te zeggen veel) krediet moet hij toch krijgen hé :D

_________________
"den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee
winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23


12 Mar 2013, 13:47
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1261
Locatie: Aalst
Bericht Re: Trainerswissel
jammen schreef:
Even een hersenkronkel van mij:
Stel nu dat Chris Janssens de pionnen op een andere (juiste) plaats zet. Ik bedoel een Mike Smet naast Flippo op CV, Bogaerts naast Ken als CM en Tom op back rechts. Daarbij zoals gebruikelijk Martin en De Cuyper op de flanken en Weydish als hangende spits achter Stavros.


Zo'n opstelling moet wel goed voetbal opleveren (y)

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


12 Mar 2013, 14:30
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jan 2008, 11:09
Berichten: 816
Leeftijd: 44
Locatie: Wieze
Bericht Re: Trainerswissel
Bedankt Bart voor de mooie jaren.
Welkom Chris


13 Mar 2013, 12:09
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 64
Locatie: Heusden
Bericht Re: Trainerswissel
Ik zie niet zo veel matchen op een seizoen als de meesten hier, maar ik heb wel de gedaanteverandering gezien toe Bart hier kwam. Van een degradatiekandidaat naar eindronde in seizoen 1, de titel in seizoen 2 en een zeer behoorlijk eerste jaar tweede in seizoen 3. De start dit seizoen was sterk, maar met het parcours dat we de laatste maanden reden weet je dat het niet kan blijven duren.
Spijtig voor het trieste einde maar een ongelooflijk dank u wel voor wat je ons gaf in de voorbije jaren...

Een nieuwe trainer wil ik gewoon alle kans geven. Hopen dat de mayonnaise terug pakt, volgend jaar gericht en wijs versterken en er komen weer mooie tijden...


13 Mar 2013, 22:31
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mar 2009, 19:49
Berichten: 2344
Leeftijd: 35
Locatie: erembodegem
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Bericht Re: Trainerswissel
Het is alleszins duidelijk dat Chris het vuur weer aanwakkerd bij enkele spelers al dan niet bij de gehele kern... Hoop doet leven.

_________________
... Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk. En zegepralend grijnst hij op 's vijands trillend lijk. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, ...


14 Mar 2013, 10:39
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Trainerswissel
ik ben al blij als ze terug voor iedere morzel grond strijden, want ook dat ontbrak er toch aan de laatste weken (maanden)


14 Mar 2013, 10:50
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Trainerswissel
El Corredor schreef:
ik ben al blij als ze terug voor iedere morzel grond strijden, want ook dat ontbrak er toch aan de laatste weken (maanden)


No offense, maar dat durf ik toch te betwijfelen :D


14 Mar 2013, 12:07
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09
Berichten: 1489
Leeftijd: 69
Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer
Bericht Re: Trainerswissel
DT schreef:
El Corredor schreef:
ik ben al blij als ze terug voor iedere morzel grond strijden, want ook dat ontbrak er toch aan de laatste weken (maanden)


No offense, maar dat durf ik toch te betwijfelen :D


nou, nieuwe bezems hebben de gewoonte van goed te vegen !

_________________
"den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee
winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23


14 Mar 2013, 12:14
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Trainerswissel
DT schreef:
El Corredor schreef:
ik ben al blij als ze terug voor iedere morzel grond strijden, want ook dat ontbrak er toch aan de laatste weken (maanden)


No offense, maar dat durf ik toch te betwijfelen :D

Mja, tegen Lommel wel nog, maar tegen Heist ?
Me don't think so

_________________
If you never try, you'll never know


14 Mar 2013, 13:13
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Feb 2010, 11:34
Berichten: 416
Bericht Re: Trainerswissel
El Corredor kan binnenkort tevreden zijn.
Szylar is blijkbaar zinnens elders te tekenen.

....j'ai vu le match,lo,à la semaine prochaine ,si je n'ai pas signé ailleurs....


19 Mar 2013, 17:18
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tijs en 111 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst