Supportersvergadering 21-5-13 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 8
 Supportersvergadering 21-5-13 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Supportersvergadering 21-5-13
Ik vond dat er toch wel zware uitspraken zijn gedaan.. Vooral dan van janssens :)
Ik kijk wel al enorm uit naar het nieuwe seizoen + de beslissing van het "EATF" ivm het stadiondossier!

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


22 Mei 2013, 6:50
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 21 Jun 2011, 21:43
Berichten: 602
Leeftijd: 32
Locatie: Lede
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
Ambitie moet je nu eenmaal tonen als trainer en club, maar FDR heeft zeker gelijk als hij zegt dat we met beiden voeten op de grond moeten blijven.

Financieel gaat het ook al stukken beter, en zijn ze op de goede weg.

Kben enkel curieus in hoe ons stadion-dossier zal uitdraaien.


22 Mei 2013, 8:18
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5740
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
en dat er nog altijd 300 gratis binnen geraken. :hmm:


22 Mei 2013, 8:31
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 Okt 2010, 14:05
Berichten: 2345
Leeftijd: 32
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
Aan degenen die er niet waren, of alweer delen vergeten zijn. Kheb bijgehouden wat er allemaal gezegd is geweest en hiervan verslag opgemaakt.
Bij eventuele aanpassingen of fouten, don't shoot me, maar vul zelf aan.

Citeer:
VERSLAG SUPPORTERSVERGADERING

Op de agenda staan de volgende punten:
■Verwelkoming 18u30
■Aanwezigen supportersclubs
■Jeugdacademie
■Financieel : kort overzicht/¬vergelijking - opmerkingen/¬analyse
■Hangende rechtszaken
■Kalender deel I en deel II
■Supporterscharter (louter inleiding met VZW)
■Commercieel
■Dossier stadion 1 & stadion 2 + infrastructuur Zandberg
■Toekomst Eendracht Aalst op korte termijn
■Sportief doel
■Sportieve kern en veldbezetting
■Rondvraag

1) Aanwezige supportersclubs
Er zijn zo’n 50-tal aanwezige supporters, ook de verschillende supportersclubs zijn present.

2) Jeugdacademie
Er is een Jeugdbeleidsplan, maar deze werd niet uitvoerig besproken. Wat we wel konden opmaken is het volgende:
Iedere jeugdspeler krijgt gelijke kansen. Iedereen wordt pas bij aanvang van seizoen ingedeeld in provinciale of nationale. Na blessure start men in ieder geval in provinciale. Er is nog steeds een samenwerkingsverband met RSCA, goede scouting, maar tweerichting is nog wat ver te zoeken, het is voornamelijk 1 richting.
Jeugdwerking heeft nog altijd zijn ‘Nationaal label A.’ Dit omdat de bond niet echt aanpassingen doet voorwaarden en er discussies zijn voor andere ploegen. Met deze label mogen de jeugdploegen in nationale aantreden.
De jeugd is uitgenodigd op het gala avond van ‘Footpass’ waar gouden sterren worden uitgedeeld aan jeugdwerkingen. Eendracht Aalst heeft ook de nominatie voor beste nationale jeugdwerking.
De nationale jeugdcompetitie wordt in 2013-2014 gelinkt aan de competitie van de eerste ploeg. Zo komen we uit tegen sterkere jeugdploegen, maar financieel is dit wel een nadeel, mede door de verre verplaatsingen.
De events (12-tal stuks) die doorgaan op Zandberg hebben een magere opbrengst van slechts € 22.000. Dit wilt men wel naar omhoog brengen.
Het tornooi dat dit seizoen doorging was een basis om verder te werken naar terug een groot tornooi met naam zoals het tot enkele jaren geleden was met ITEA.
300-tal jeugdspelers zijn ingeschreven voor volgend jeugdseizoen. De beloften blijven hun matchen afwerken op de Zandberg.

3) Financieel
Tweemaandelijkse controle van de KBVB.
De laatste verliesmarge (Negatief Eigen Vermogen – NEV ) (op 30/04) bedraagt – € 50.000.
Het totale negatieve eigen vermogen is op 18 maanden van €1.500.000 naar €912.000 gedaald.
Leveranciersschulden zijn gedaald van €684.000 naar € 481.000.
De schulden aan Groen, Comith en Mori zijn afbetaald.

De loonmassa is wel gestegen (730.000) zoals vooropgesteld in budget.

We zitten wel in een positieve flow. De omzet zou zo’n €1.650.000 moeten bedragen.

4) Hangende rechtszaken
Er waren 32 hangende rechtszaken. Er blijven er nu 6 over;
- Beltona is nog steeds hangende in de rechtbank (€ 16717.50).
- Firma Thomas is in afbetaling (€ 21279 was de totale schuld)
- Sportscape is nog steeds hangede in de rechtbank (€ 28799)
- TV Oost is ook nog steeds in de rechtbank : het gaat om ongeveer € 12 100, de oorzaak:
3 jaar geleden waren er ‘blokken’ EA tv op TV Oost, die nooit betaald. De Roose probeert dit onderling op te lossen.
- Het proces ‘Dillen’ is ook nog niet afgehandeld, het bedrag is onbekend, maar zou maximaal om €10.000 gaan.
- Roelandt: Deze zaak is zo goed als voorbij. Totale schuld was € 16 000 en is bijna volledig afbetaald, nog € 4000.
Al deze worden ook opgenomen in het NEV van 50 000 €.

5) Kalender
De kalender voor de voorbereiding is in de war gestuurd. Definitieve data zijn:
28/05: einde seizoenshappening
20/06: 18.30u Eerste OPEN training in Pierre Cornelisstadion met voorafgaand een fotoshoot
26/06: Sponsormatch tegen Bergen in PC Stadion
05/07 Willem II – Eendracht Aalst (daaruit volgt: ‘fanweekend’)
06/07: fandag gaat door. Match tegen Gent valt in het gedrang (match wordt beloofd, ploeg kan veranderen)
11/07-18/07: verlof
21/07: Hamme – Eendracht Aalst
24/07: Terjoden-Welle – EA
26/07: Boezingen SAS – EA

03/04 augustus en 24/25 augustus: eerste competitiematchen. Daartussen zijn het bekerweekends.
07/08: Ardenne – EA
14/08: Vilvoorde - EA
21/08: Hekelgem - EA
Onbekend of deze match zal doorgaan:
02/07: EA - Essevee

6) Supporterscharter
Dit charter zal komend seizoen volledig uitgewerkt worden. Er was enkele maanden geleden al een charter verstuurd naar de supportersclubs. Deze zullen worden uitgenodigd voor een aparte vergadering hieromtrent.

De politie vraagt aan de supporters om dit charter te ondertekenen (supportersvereniging- & clubs, ook om officieel supportersclub te zijn). Voor de politie gaat dit om veiligheid.

7) Commercieel
Het gewenste commerciële budget is al bekomen. De extra inkomsten die (tot eind juni) bijkomen zijn dus als het ware extra.

Ook is er een verder contract met Belgacom TV (TV gelden bedragen €15.000 ).
Gevolg hiervan is dat sommige matchen van zondag naar VRIJDAGAVOND zullen verschoven worden. Dit wordt 3 weken op voorhand aangekondigd door Belgacom.
De vaste boarding is nagenoeg volledig verkocht.

De ledreclame achter de doelen is ook volledig uitverkocht. De Leverancier (RVB) hiervan is intussen sponsor geworden en heeft besloten dat de ledverlichting zal uitgebreid worden met 20 meter ter hoogte van de middenlijn (kant van de staantribune) (Deze is nog 75% vrij).
De return van de LED-Belichting dit seizoen bedroeg 60%.

Shirtsponsor Willems heeft een dynamisch contract met de club. Hiermee wordt bedoeld dat de sponsorgelden afhangen van de eindplaats van de club in de competitie. Mogelijks wordt dit verder gebouwd naar het bekergebeuren (met andere sponsors).

8) Stadion + zandberg
ZANDBERG:
De verlichting langs het kunstgrasplein wordt vervangen door lampen die nu het PCS van licht voorzien. Ook de andere pleinen krijgen een volledig onderhoud. De kantine (dak) wordt volledig (op belofte van de stad Aalst) gerenoveerd.

PIERRE CORNELISSTADION:
De nodige werken voor een mooie grasmat zijn aan de gang.
Binnenlandse zaken legde de club 2 boetes op (staantribune) van €5000. De stad neemt deze op zich. De huur aan de stad is niet verschuldigd zolang de noodtribune er niet staat.

De veiligheid primeert en daardoor is dit het plan op korte en lange termijn:
In juni/juli wordt de afbraak van de ‘K’ voorzien.
In juli/augustus is de opbouw van de noodtribune. *
Voor 31/01/2013 is er een definitieve beslissing over de 2 mogelijke pistes:
Piste 1: Totaal gloednieuw stadion:
Pierre Cornelisstadion afbreken en naar alle waarschijnlijkheid bouw van sociale woningen. In tegenstelling tot de pers zegt, bekijkt de stad 3 mogelijke pistes. Dit moet ook in overleg gebeuren met de provincie (Gent) (Bestemmingswijziging 2016/2017). Hiervoor is er ook een “EATF” opgericht. Een team dat zich hiermee bezig zal houden. De drie mogelijke locaties zijn nog niet geweten, of mogen nog niet geweten worden, het zou wel gaan om de mogelijkheden die in HLN stonden. Bij dit scenario zou het om een stadion voor 15.000-20.000 supporters gaan.
Piste 2: In het stadion blijven, maar gefaseerd 3 nieuwe tribunes bouwen.
3 Fases voor PCS te verbouwen.
1) Huurtribune stoppen en bouw van definitieve betonnen tribune.
2) De Europatribune.
3) De Zittribune
Bij deze piste zou de capaciteit 14.000 plaatsen worden)

Vergunning voor de bouw van een nieuwe tribune zullen op voorhand aangevraagd worden (zonder weet van al dan niet toegeving van nieuw stadion op andere locatie) zodat de werken direct kunnen aanvangen na einde seizoen.
*Noodtribune: Het gaat om een stalen tribune met afdak, goed voor 1500 supporters. De tribune zal enkel voor Eendracht-supporters zijn, de uitsupporters zullen in de Europatribune worden gestald. Deze tribune zal 4 meter dieper achteruit liggen tov de huidige ‘K’. Er is nog geen oplossing voor de kantines, het is moeilijk om ze te verzetten door de onderliggende leidingen.

9) Toekomst EA op korte en middellange termijn
Grotere en verborgen controles op ingangtickets. Belgacom league pakt uit met eigen ticketing met eigen uniek hologram en barcode, (alsook op de abonnementen). De ticketing zal dus hoogstwaarschijnlijk gecomputeriseerd worden met behulp van scanners. (1-malig binnen onder zelfde barcode), tickets kopiëren is dus tevergeefs. Er geraken nog altijd TE VEEL mensen gratis binnen, tot 300!

Het verder uitkuisen van leveranciersbestand/kosten. (minder dan €400.000 openstaande schulden is de wens).
Vandaag 123 abonnees voor komend seizoen.

Tekenen supporterscharter.
Omvorming van VZW naar NV (om onverwachte overnames tegen te gaan)
Ambitie bijstellen (plaats 5 – 8 ) om in functie van komend seizoen eindronde te spelen.
Besparen of opkrikken van het budget.
Infrastructuur vervangen ism stad Aalst (definitieve beslissing)
Spelers met profcontract invoeren (ambitie 3-5 jaar naar eerste klasse gaan)
Fuseren met de damesploeg van EA

10) Sportief doel
Uitrusting blijft dezelfde als seizoen 2012-2013.
Financiële stabiliteit: transfers gedaan rekening houdend met het budget.
Plaats 5-8 (met eventueel eindronde)
Contractverlenging Chris Janssens is een feit.

Chris Janssens aan het woord:
Ik wil een eerste klasse ploeg trainen. Toch kwam in contact met onder andere Filipovic die ik al kende en andere personen binnen de club. Dankzij het enthousiast bestuur, de ambitie en fanatieke supporters koos ik voor een JA bij het aanbod van Eendracht Aalst. Ik wil met deze club naar eerste klasse! Voorbije seizoen hadden we een goede kern, maar mankeerde er maturiteit. Door de ambitie (top 2e klasse – overgang 1e klasse) besliste CJ voor de transfers die tot vandaag gerealiseerd zijn. (mix van titularissen en jonge talenten)
Gianni De Never is een supertalent die in de nationale beloftenploeg zit.

11) Sportieve kern en veldbezetting
Gehuurde spelers:

- Gunst mocht de club verlaten en heeft na overleg zelf beslist dit ook te doen.
- Cerimagic is veel te duur: AA Gent vroeg plots het 10-dubbele!
- Pietermaat mocht wel blijven, maar had dan weer te veel schrik van de concurrentie.
- Zoals geweten is Delic te duur om te laten blijven, wegens niet EU-Burger.

Chris is ook niet echt tevreden over de mentaliteit van Stavros Glouftsis, daarom heeft hij er Ngasseu bijgehaald. Dit zorgt voor onderlinge concurrentie en hopelijk meer inzet. Als glouftsis tegenwerkt of niet presteert, mag hij meteen vertrekken.
Filipovic mag zelf kiezen wanneer hij stopt, in dat geval krijgt hij sowieso een nieuwe functie binnen de club.

_________________
Please don't take my Iendracht away!


22 Mei 2013, 9:02
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2302
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
Van die omvorming van VZW naar NV schrik ik wel, is dit wel mogelijk rekening houdend met de financiële toestand?


22 Mei 2013, 9:22
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
Bedankt voor het gedetailleerde verslag! Blijkbaar hebben ze ervoor gekozen om heel open te communiceren over zowel de financiële toestand als het stadionprobleem, en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Hopelijk kunnen ze hun ambitie waarmaken, maar voor mij hoeft dit nog niet. Schulden afbouwen mag van mij het hoofddoel blijven tot we een gezonde club zijn. Promoveren én schulden afbouwen, daar durf ik niet eens van te dromen.

Trouwens eigenlijk wel straf hoe weinig geld we van Belgacom krijgen (15.000€), maar dat heeft niks te maken met het bestuur. Ik heb (opnieuw) vertrouwen in de bestuursploeg.


22 Mei 2013, 9:30
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2302
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
De Jean schreef:
Trouwens eigenlijk wel straf hoe weinig geld we van Belgacom krijgen (15.000€), maar dat heeft niks te maken met het bestuur. Ik heb (opnieuw) vertrouwen in de bestuursploeg.

't Zijn maar drie nullekes minder dan wat Anderlecht krijgt om CL te spelen :D


22 Mei 2013, 9:32
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2646
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
Bedankt Iendrachtzot voor uw mooie verslag. (y)

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


22 Mei 2013, 9:55
Junior

Lid geworden op: 12 Mei 2010, 11:36
Berichten: 245
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
Bedankt voor het verslag.

Ziet er allemaal niet slecht uit eigenlijk, heb de indruk dat we op de goede weg zijn.

Wel maar magere tegenstanders in de oefenwedstrijden....


22 Mei 2013, 9:58
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
De Jean schreef:
Bedankt voor het gedetailleerde verslag! Blijkbaar hebben ze ervoor gekozen om heel open te communiceren over zowel de financiële toestand als het stadionprobleem, en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Hopelijk kunnen ze hun ambitie waarmaken, maar voor mij hoeft dit nog niet. Schulden afbouwen mag van mij het hoofddoel blijven tot we een gezonde club zijn. Promoveren én schulden afbouwen, daar durf ik niet eens van te dromen.

Trouwens eigenlijk wel straf hoe weinig geld we van Belgacom krijgen (15.000€), maar dat heeft niks te maken met het bestuur. Ik heb (opnieuw) vertrouwen in de bestuursploeg.
Volledig akkoord, als er drie maal naar vrijdagavond zou verschoven worden(wat misschien wel niet zal gebeuren) is dit zeker niet meer rendabel.


22 Mei 2013, 10:05
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
wat ik wel iets minder vind is die opmerking over Stavros: dat kun je binnenskamers bespreken met de speler in kwestie en hoef je niet in het openbaar te gooien, alléz vind ik hé . Den Stavros wat inschattende, denk ik dat het bij hem juist een omgekeerd effect gaat hebben en dat hij dit niet over zich gaat laten gaan en zijn biezen gaat pakken en mss is dat juist wat men wil. :wadde:

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


22 Mei 2013, 10:11
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
zwetzat schreef:
wat ik wel iets minder vind is die opmerking over Stavros: dat kun je binnenskamers bespreken met de speler in kwestie en hoef je niet in het openbaar te gooien, alléz vind ik hé . Den Stavros wat inschattende, denk ik dat het bij hem juist een omgekeerd effect gaat hebben en dat hij dit niet over zich gaat laten gaan en zijn biezen gaat pakken en mss is dat juist wat men wil. :wadde:


God ja, ik denk dat men enkel hiermee een open deur intrapt...


22 Mei 2013, 10:24
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2302
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
En anderzijds kan Stavros nog dienen als pasmunt voor een eventuele andere spits.


22 Mei 2013, 10:25
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2860
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
Zienaa schreef:
Van die omvorming van VZW naar NV schrik ik wel, is dit wel mogelijk rekening houdend met de financiële toestand?

Een NV geeft je juist méér financiele draagkracht en transparantie .


22 Mei 2013, 10:41
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2860
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Bericht Re: Supportersvergadering 21-5-13
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Bedankt Iendrachtzot voor uw mooie verslag. (y)


dienen doet dat goed, hoop op de toekomst :banana:


22 Mei 2013, 10:46
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst