competitiehervorming - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 competitiehervorming 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: competitiehervorming
Wat er ook van zij, als dit er door komt (of eender welke andere hervorming) dan zullen sportieve resultaten én accommodatie meespelen bij het bepalen van wie wel en wie niet... Echt geen tijd te verliezen om van dit laatste werk te maken!


06 Nov 2013, 23:08
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: competitiehervorming
Er wordt hier wel één ding over het hoofd gezien. Deze nieuwe hervorming maakt een duidelijk onderscheid tussen amateurvoetbal en professioneel voetbal. Bij mijn weten is Eendracht Aalst op dit moment GEEN profclub en komt het dan ook niet in aanmerking...


07 Nov 2013, 10:35
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Hervorming eerste en tweede klasse
Ik zou het toch enorm raar vinden als ze die indeling gaan baseren op de klassering van 1 seizoen! Ploegen in eerste die eens een minder seizoen hebben, worden meteen in de B reeks gezet? Tgoh en wat als er een ploeg van de "G5" volgend jaar op de 13e plaats eindigt? Gaat die dan ook in de B reeks starten?

Wat met de stadionproblematiek, vooral in de 2e klasse toch een pijnpunt?

Khoop dat de stad Aalst ook beseft dat als dit er effectief doorkomt, we meteen worden uitgesloten door onze (tent) staantribune?? En er dus met nieuwjaar effectief een definitieve beslissing zal moeten komen betreffende ons stadion!

Ik zie dit toch niet zo positief in voor onze club hoor, deze hervormingen.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


07 Nov 2013, 12:33
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Hervorming eerste en tweede klasse
Ze zijn nog maar net met het plan beginnen rondgaan bij de eersteklassers, dus er is nog wat tijd. Als het al in voege komt, want dat is helemaal niet zeker.
Maar inderdaad best eens goed nadenken wat ze willen met onze ploeg : blijven aanmodderen of er een volwaardige eersteklasser van maken.


07 Nov 2013, 13:19
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13
Berichten: 5023
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
Bericht Re: competitiehervorming
Dani schreef:
Er wordt hier wel één ding over het hoofd gezien. Deze nieuwe hervorming maakt een duidelijk onderscheid tussen amateurvoetbal en professioneel voetbal. Bij mijn weten is Eendracht Aalst op dit moment GEEN profclub en komt het dan ook niet in aanmerking...


Mja, dan gaan ze die B-reeks niet vol krijgen ook e ;)

Het ziet er toch naar uit dat die hervorming er komt (afwachten in welke definitieve versie) dus moet er onmiddellijk werk gemaakt worden om erbij te zijn!

_________________
22/04/2007 - 17/04/2011


07 Nov 2013, 13:20
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Hervorming eerste en tweede klasse
Is het niet handiger van 1 van de 2 rubrieken rond de competitiehervormingen te sluiten?
Kwestie van het een beetje overzichtelijk te houden.

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


07 Nov 2013, 14:24
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Hervorming eerste en tweede klasse
Het is inderdaad zo dat er nog niets definitief is. Maar als Anderlecht erachter staat en de meerderheid van de eersteklassers, dan lijkt het plan zo goed als gereed. En we houden ons beter ook klaar in het seizoen 2014-15.

Dit nieuwe systeem biedt voor alle clubs heel wat meer mogelijkheden: Vergeleken met vandaag:

- meer potentiële kandidaten voor de titel, of europese tickets. (8 clubs!)
- meer kandidaten voor een plaatsje in eerste klasse (tja: 8 clubs!) waarvan er 50% doorgaat het volgend seizoen.
- deze (4 stijgers) kunnen het jaar nadien terug meedingen naar de TOP 8 die strijdt voor de hoogste prijzen.
- Eerste klasse B krijgt hierdoor (hopelijk) ook meer media-aandacht (voor sponsoring)
- de 4 dalers van eerste klasse B, verzeilen dan wel in de hél van 2de klasse, die wellicht de onbelangrijke rol zal krijgen, van de huidige derde klasse.

Ik zie het persoonlijk wel zitten. Als je de top 4 eens bekijkt van de huidige 2°klasse qua bezoekersgegevens... Antwerp is ongenaaktbaar en hoort op zijn plaats in de Top.
Maar daarna zitten wij op de hielen van de rest...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


07 Nov 2013, 15:44
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Hervorming eerste en tweede klasse
K'hoop dat de stad Aalst ook beseft dat als dit er effectief doorkomt, we meteen worden uitgesloten door onze (tent) staantribune?? En er dus met nieuwjaar effectief een definitieve beslissing zal moeten komen betreffende ons stadion!
Ik zie dit toch niet zo positief in voor onze club hoor, deze hervormingen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik mag stellen dat het thans 5 voor twaalf is, voor het stadsbestuur.
Binnen amper 7 weekjes is het al Nieuwjaarsperiode en valt het doek.
Qua sensibilisering, moet er niet één; maar drie tandjes bijgestoken worden, voor een waardig EA-stadion.
Het seizoen 2014-15 wordt dan ook het seizoen van de waarheid.
Erop of eronder. Er bij horen... in de eerste klasse.
Of niet,..en terecht komen in de vergeetputten van 2de of 3deklasse.
De nieuwe beslissingen, zullen er heel rap zijn.....Oplossingen moeten snel volgen.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


07 Nov 2013, 16:21
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Hervorming eerste en tweede klasse
De vraag is natuurlijk of ze effectief de achterdeur (4 degradanten) gaan openzetten in de zogenoemde B-reeks hé ? Buiten het invullen van de namen lijkt mij dat toch ook wel een struikelblok te zullen worden. Indien er effectief 4 degradanten voorzien worden die dan in 2de klasse zullen verzeilen (huidige 3de) dan lijkt het mij eigenlijk zelfs allesbehalve een goed idee om volgend jaar direkt alles-op-alles te zetten om er gaan bij te horen. Laat een aantal clubs zich dan maar overgaloperen om er volgend jaar vanaf minuut 1 bij te zijn. Hun dure investeringen om er direkt bij te zijn kunnen dan al direkt omgezet worden in een ticketjes retour ...
Vergeet ook niet dat 4 clubs die zaken zal gelijk staan aan een zeer groot aantal spelers wiens contracten zullen worden ontbonden. Als er 4 degradanten voorzien worden (waar ik wel aan twijfel) dan ben ik van mening dat we niet ten alle koste moeten maken dat we er gaan bij zijn. 't is tegen de Aalsterse mentaliteit, maar voor één keer liever eens afgewerkt en klaar dan overhaast en half.

_________________
If you never try, you'll never know


07 Nov 2013, 17:36
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: competitiehervorming
Dat is ook nog zo'n element wat in de gelekte persartikels niet aangesneden wordt hé: hoe gaat het amateurniveau er uit zien?

Wat met derde en vierde klasse? Zijn clubs uit derde per definitie uitgesloten van het nieuwe systeem? Betekent dat dan ook dat ze bij de Pro-League afstappen van hun plannen om de reserven van de eersteklasseploegen op een lager competitieniveau te willen integreren, enz.

Zal toch nog flink wat water door de zee moeten vloeien en ik voorzie opnieuw een pak rechtzaken sowieso of in latere instantie een echt handeltje in stamnummers... Denk bijvoorbeeld dat een club als Wilrijk Beerschot niet echt in provinciale is gestart om uiteindelijk hoogstens tot de amateurklasse te geraken...

Tot slot: zoals het er naar uitziet, staan we voor een zeer ingrijpende verandering van de competities en het Belgisch voetballandschap. Eens dit wordt doorgevoerd, is er geen weg meer terug denk ik.


07 Nov 2013, 18:17
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: competitiehervorming
Eigenlijk is het een zeer goeie zaak voor ons (of misschien juist niét) dat het nieuws van de vermoedelijke competitiehervorming NU is uitgelekt, nog voor Nieuwjaar.
En er mogelijks 'verkeerde' beslissingen worden genomen, over onze stadionproblematiek.
Men heeft nu enigszins een beeld wat de nieuwe competitie waarschijnlijk zal worden in de nabije toekomst.

Ik vrees dat de death-line 'nieuwjaar' wel eens zou kunnen uitgesteld worden, voor belangrijk (politiek en sportief) overleg.
En gezien nog niks vast ligt, en de parameters nog alle richtingen kunnen uitgaan ben ik echt bang voor Aalsterse politieke onenigheid die bestaande of nieuwe oplossingen op de lange baan zullen schuiven..
Veel zal afhangen van Eendrachtige goede wil van iedereen. En waar wij als supporters de nodige druk moeten zetten.
"Iendracht nor eerste" zou onze slagzin moeten worden, die elke politieker moet aanhoren...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


08 Nov 2013, 11:39
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: competitiehervorming
Misschien ook iets om (ten gepaste tijde), op onze website(s) te plaatsen "iendracht nor eerste!" (A of B).
Om de ontwerpers van de nieuwe competitie duidelijk te maken wat wij in Aalst eisen en verwachten....
Onze grote supportersschare en onze clubgeschiedenis is toch ook een belangrijke parameter!

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


08 Nov 2013, 11:50
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: competitiehervorming
We vergeten wel dat we met geburen zitten die wél over een stadion beschikken om zonder problemen in die A of B reeks te mogen starten. Ik hoop dat dit op termijn niet het criterium wordt waar we rekening mee gaan moeten houden.


08 Nov 2013, 17:57
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: competitiehervorming
We vergeten wel dat we met geburen zitten die wél over een stadion beschikken om zonder problemen in die A of B reeks te mogen starten. Ik hoop dat dit op termijn niet het criterium wordt waar we rekening mee gaan moeten houden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is inderdaad heel juist "Zienaa". Dat gevaar loert inderdaad! Mijn maag keert al buitenstebinnen als ik daar aan denkt dat die Denderbrol nu plots een hoofdrol zou opeisen in de competitiehervorming ... met een leeg stadion.
En dit louter gevolg is, van hun ijdelheid en de vrijgevigheid van hun dorpsbestuur en een handjevol supporters dat daar een paar jaren zeer hoog van de toren heeft geblazen.
Reden temeer dat de Stad Aalst nu eens eindelijk haar staart zou mogen roeren, en nu concreet iets mag ondernemen om onze club terug naar het hoogste niveau te brengen.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


09 Nov 2013, 2:57
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: competitiehervorming
pattaboem schreef:
We vergeten wel dat we met geburen zitten die wél over een stadion beschikken om zonder problemen in die A of B reeks te mogen starten. Ik hoop dat dit op termijn niet het criterium wordt waar we rekening mee gaan moeten houden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is inderdaad heel juist "Zienaa". Dat gevaar loert inderdaad! Mijn maag keert al buitenstebinnen als ik daar aan denkt dat die Denderbrol nu plots een hoofdrol zou opeisen in de competitiehervorming ... met een leeg stadion.
En dit louter gevolg is, van hun ijdelheid en de vrijgevigheid van hun dorpsbestuur en een handjevol supporters dat daar een paar jaren zeer hoog van de toren heeft geblazen.
Reden temeer dat de Stad Aalst nu eens eindelijk haar staart zou mogen roeren, en nu concreet iets mag ondernemen om onze club terug naar het hoogste niveau te brengen.



Ben es curieus...31 december is niet zo ver meer af hé...

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


09 Nov 2013, 15:09
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst