competitiehervorming | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 competitiehervorming 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht competitiehervorming
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... itie.dhtml

Geen plaats meer voor E.Aalst ?


Reeks B
OH Leuven
KV Oostende
Waasland-Beveren
Bergen
Moeskroen-Péruwelz
Eupen
Westerlo
STVV
Antwerp
Boussu-Dour
RWDM-Brussels
WS Brussel

Ik denk dat het dus een strijd gaat worden met de 3 onderste clubs + Lommel om in reeks B te raken.
En dit plan komt er door hoor, met of zonder instemming van de 2de klassers :(

_________________
If you never try, you'll never know


06 Nov 2013, 12:36
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1261
Locatie: Aalst
Bericht Re: competitiehervorming
Bram schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1735837/2013/11/06/Naar-twee-profreeksen-van-12-clubs-na-nieuwe-stap-in-hervorming-competitie.dhtml

Geen plaats meer voor E.Aalst ?


Reeks B
OH Leuven
KV Oostende
Waasland-Beveren
Bergen
Moeskroen-Péruwelz
Eupen
Westerlo
STVV
Antwerp
Boussu-Dour
RWDM-Brussels
WS Brussel

Ik denk dat het dus een strijd gaat worden met de 3 onderste clubs + Lommel om in reeks B te raken.
En dit plan komt er door hoor, met of zonder instemming van de 2de klassers :(


Probleem is dat je een stadion van 8000 plaatsen moet hebben, waarvan 5000 zitplaatsen. WIJ hebben dat niet, maar Boussu-Dour en WS Brussel zeker ook niet hoor! Westerlo wel?

Dus zonder nieuwe tribune of volledig nieuw stadion geraken we daar nooit in.

Of dit plan er komt, weet ik nog niet, want de huidige eersteklassers die in de B-reeks belanden, zullen ook niet blij zijn en uiteindelijk heeft amateurvoetbal, dat ook zijn zegen moet geven, 80% van de stemmen in handen.

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


06 Nov 2013, 12:51
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: competitiehervorming
Bram schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1735837/2013/11/06/Naar-twee-profreeksen-van-12-clubs-na-nieuwe-stap-in-hervorming-competitie.dhtml

Geen plaats meer voor E.Aalst ?


Reeks B
OH Leuven
KV Oostende
Waasland-Beveren
Bergen
Moeskroen-Péruwelz
Eupen
Westerlo
STVV
Antwerp
Boussu-Dour
RWDM-Brussels
WS Brussel

Ik denk dat het dus een strijd gaat worden met de 3 onderste clubs + Lommel om in reeks B te raken.
En dit plan komt er door hoor, met of zonder instemming van de 2de klassers :(
Ver staan we daar toch niet van verwijderd, hadden we afgelopen weekend gewonnen stondn we er al tussen. Of het er doorkomt of niet doen we er toch best aan om bij die eerste acht te eindigen iets wat we met deze kern toch mogen eisen en verwachten. In die optiek zou het dus toch te verantwoorden zijn om er vooraan nog iets bij te halen dit seizoen


06 Nov 2013, 13:18
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: competitiehervorming
Ik ben weer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. De bezielers van deze indelingen gooien met termen als economisch leefbaar, potentieel, opkrikken van het niveau van het Belgisch voetbal, enz. maar uiteindelijk wordt er op geen enkel van die elementen degelijke analyse verricht. Nu ga je in een reeks van 12 ploegen opnieuw 4 ploegen uit West-Vlaanderen proppen die mekaar enorm beconcurreren inzake sponsors en geografisch hinterland, terwijl je clubs die kunnen bogen op flink wat steun uit het stadsbestuur zoals OHL en Bergen en geografisch ook flink wat hinterland kunnen aanboren, gewoon in reeks B worden ingedeeld. Op welke basis mogen Cercle (hebben zelfs geen eigen stadion), Lierse en Charleroi in reeks A en moeten OHL en Bergen naar de B-reeks? Als de Samy weggaat bij Lierse is het gedaan en Charleroi moet jaar na jaar afbouwen, terwijl Bergen en OHL van niks gestaag gegroeid zijn...

Stuk over de tweedeklassers is helemaal om te lachen. Boussu en WS Woluwe zijn zo goed als failliet maar mogen wel meedoen, Antwerp heeft geen stadion terwijl Roeselare en Geel, die wel treffelijke accommodatie hebben, zelfs niet genoemd worden. Ploegen als Tubize en Dessel zitten ook te blinken met een nieuw stadion wat bijvoorbeeld KV Mechelen ook niet heeft in de A-reeks. Ipv dergelijke voorstellen in de pers te lanceren, zouden ze eerst de parameters van hun indeling eens mogen delen...

Soit, verder sukkelen gaan we doen onder het mom van "ten gunste van het niveau van het Belgisch voetbal" omdat een echt grondige analyse er nooit zal doorgeraken wegens het veto van de G-5...

Blijft allemaal ook verschrikkelijk arbitrair hé - koper van de rechten beslist wat er zal gebeuren... Drie jaar later ziet die koper dat het niets heeft opgebracht, verkoopt den boel en een andere koper heeft weer andere plannen met de competitie, en zo blijft het bollen terwijl Club Brugge nog altijd in de eerste voorronde van de Champions League zal blijven struikelen over Wroclaw die tegen dan waarschijnlijk een Europese grootmacht zullen zijn geworden...


06 Nov 2013, 13:21
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: competitiehervorming
DT schreef:
Ik ben weer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. De bezielers van deze indelingen gooien met termen als economisch leefbaar, potentieel, opkrikken van het niveau van het Belgisch voetbal, enz. maar uiteindelijk wordt er op geen enkel van die elementen degelijke analyse verricht. Nu ga je in een reeks van 12 ploegen opnieuw 4 ploegen uit West-Vlaanderen proppen die mekaar enorm beconcurreren inzake sponsors en geografisch hinterland, terwijl je clubs die kunnen bogen op flink wat steun uit het stadsbestuur zoals OHL en Bergen en geografisch ook flink wat hinterland kunnen aanboren, gewoon in reeks B worden ingedeeld. Op welke basis mogen Cercle (hebben zelfs geen eigen stadion), Lierse en Charleroi in reeks A en moeten OHL en Bergen naar de B-reeks? Als de Samy weggaat bij Lierse is het gedaan en Charleroi moet jaar na jaar afbouwen, terwijl Bergen en OHL van niks gestaag gegroeid zijn...

Stuk over de tweedeklassers is helemaal om te lachen. Boussu en WS Woluwe zijn zo goed als failliet maar mogen wel meedoen, Antwerp heeft geen stadion terwijl Roeselare en Geel, die wel treffelijke accommodatie hebben, zelfs niet genoemd worden. Ploegen als Tubize en Dessel zitten ook te blinken met een nieuw stadion wat bijvoorbeeld KV Mechelen ook niet heeft in de A-reeks. Ipv dergelijke voorstellen in de pers te lanceren, zouden ze eerst de parameters van hun indeling eens mogen delen...

Soit, verder sukkelen gaan we doen onder het mom van "ten gunste van het niveau van het Belgisch voetbal" omdat een echt grondige analyse er nooit zal doorgeraken wegens het veto van de G-5...

Blijft allemaal ook verschrikkelijk arbitrair hé - koper van de rechten beslist wat er zal gebeuren... Drie jaar later ziet die koper dat het niets heeft opgebracht, verkoopt den boel en een andere koper heeft weer andere plannen met de competitie, en zo blijft het bollen terwijl Club Brugge nog altijd in de eerste voorronde van de Champions League zal blijven struikelen over Wroclaw die tegen dan waarschijnlijk een Europese grootmacht zullen zijn geworden...

Ze vernoemen de parameter(s) hé:de huidige stand

Ik denk in ieder geval dat die hervorming er echt wel zit aan te komen. En hopelijk dus met nieuwjaar nieuws over ons stadion.

_________________
If you never try, you'll never know


06 Nov 2013, 13:31
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2297
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: competitiehervorming
Wel ik vind het niet slecht, het enige wat wij moeten doen is zorgen dat we in groep B kunnen aantreden en dat begint bij na nieuwjaar versterkingen zoeken.

Citeer:
De laatste vier strijden met de eerste vier uit B voor vier tickets in A het seizoen daarop.


Betekent dit dan dat de kampioen in B niet automatisch promoveert?


06 Nov 2013, 13:44
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: competitiehervorming
Bram schreef:

Ze vernoemen de parameter(s) hé:de huidige stand

Ik denk in ieder geval dat die hervorming er echt wel zit aan te komen. En hopelijk dus met nieuwjaar nieuws over ons stadion.


Weet ik Bram maar dat gaat toch niet dé parameter zijn? Even een competitiehervorming doorvoeren op basis van een ranking van 15 matchen in het seizoen 13-14? Welke normaal-denkende mens - laat staan de bestuurders van de eersteklasseclubs die ingedeeld zijn in de B-reeks - gaat instemmen met een voorstel dat gebaseerd is op zo'n belachelijk criterium? Timmer dan zoals OHL maar eens gestaag aan de weg en wordt maar overal geprezen over de manier van werken en dan schuiven ze zoiets voor uw neus...

Is ook simpel om dat spel op die basis te boycotten hé - stemming verdagen tot je met uw club bij die top 12 bent geraakt. Dan kunnen de ploegen die er op dat moment zijn uitgevallen op hun beurt weer de boel stilleggen...

Vind het straf dat Antwerp bijvoorbeeld zomaar in reeks B zou kunnen geraken ondanks jarenlang geen kloten uitgestoken te hebben. Objectief bekeken zouden wij het als club ook niet verdienen vind ik persoonlijk terwijl een Tubize van niks een stadion heeft gezet en daarmee in derde zou moeten sukkelen terwijl wij - zoals het er nu voorstaat - in theorie met een tribunetent de promotie naar de reeks A zouden kunnen bewerkstelligen... Is compleet van de pot gerukt toch?


06 Nov 2013, 14:06
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5514
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: competitiehervorming
Voor ons zou het beter zijn om 2 reeksen van 14 of 15 ploegen te hebben, maar ze willen natuurlijk absoluut naar een kleiner aantal.

In elk geval, als het erdoor komt, moeten we erbij zijn. Anders raak je definitief in de vergeetput.

Ik weet wel niet of ze die indeling zomaar gaan maken op basis van het klassement van 1 seizoen. Ik denk dat er ook wel naar andere dingen zal gekeken worden.


06 Nov 2013, 14:11
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: competitiehervorming
de waarde van het nieuwe voetbalcontract zal bepalen wat er met onze competitie zal gedaan worden.

deze vernieuwing zal wel pas voor binnen twee jaar zijn toch en niet volgend jaar?

de opzet van 2 x 12 ploegen vind ik prima.

wie er natuurlijk allemaal moet/mag/zal bijzitten, dat is natuurlijk wel een heikel punt.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


06 Nov 2013, 14:16
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: competitiehervorming
DT schreef:
Bram schreef:

Ze vernoemen de parameter(s) hé:de huidige stand

Ik denk in ieder geval dat die hervorming er echt wel zit aan te komen. En hopelijk dus met nieuwjaar nieuws over ons stadion.


Weet ik Bram maar dat gaat toch niet dé parameter zijn? Even een competitiehervorming doorvoeren op basis van een ranking van 15 matchen in het seizoen 13-14? Welke normaal-denkende mens - laat staan de bestuurders van de eersteklasseclubs die ingedeeld zijn in de B-reeks - gaat instemmen met een voorstel dat gebaseerd is op zo'n belachelijk criterium? Timmer dan zoals OHL maar eens gestaag aan de weg en wordt maar overal geprezen over de manier van werken en dan schuiven ze zoiets voor uw neus...

Het artikel komt uit HLN hé. 't is nu niet dat ze daar zelf eerst een analyse gaan gedaan hebben vooraf...De lijst die ik poste was dan ook gebaseerd op dat artikel. Denk dat voetbalbond en E&Y wel zo snugger zullen zijn om daar nog geen uitspraken over te gaan doen. In ieder geval gaan ze wel moeten zorgen dat indien het sportieve doorweegt, dat dit met een aanvaardbare marge wordt aangekondigd.

Voor een aantal clubs die nu al op het randje balanceren zal het dus nog een tijdje pompen worden, om dan hopelijk in de B-reeks te verzeilen ... wie er naast valt heeft quasi zeker een faillisement aan zijn been.

_________________
If you never try, you'll never know


06 Nov 2013, 14:20
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: competitiehervorming
El Corredor (Light) schreef:
de waarde van het nieuwe voetbalcontract zal bepalen wat er met onze competitie zal gedaan worden.

deze vernieuwing zal wel pas voor binnen twee jaar zijn toch en niet volgend jaar?

de opzet van 2 x 12 ploegen vind ik prima.

wie er natuurlijk allemaal moet/mag/zal bijzitten, dat is natuurlijk wel een heikel punt.


Vind ik wel een grappig antwoord want uw laatste zin is natuurlijk wel van primordiaal belang voor uw voorlaatste zin. :-)

Ik zou eerder kijken naar de ploegen die in aanmerking komen voor een mogelijk nieuwe formule en dan pas gaan beslissen met hoeveel ploegen er in een poule zal worden gespeeld. Want sla me dood, ik zie niet in wat het voordeel is van 12 tov 16 ploegen behalve extra geldgewin voor die 12...

Zoals het er nu voorstaat, moet je dus nu tien clubs lozen uit de liga. Ga er maar eens aanstaan want sommige clubs hebben infrastructuur en profstatuut (Tubize, Roeselare) maar de resultaten slaan tegen en hebben geen volk, anderen hebben volk maar geen infrastructuur (Antwerp, wij) en nog anderen overleven bij gratie van een investeerder of andere club (Eupen, Moeskroen, Woluwe)... Gaat schoon worden om daar objectief in te zijn...

En dan spreek ik nog niet over de clubs met mogelijkheden in derde waarover nog niets is gezegd. Een Oudenaarde bijvoorbeeld tuimelt ten onrechte uit tweede dit jaar, maar zou daardoor wel eens voorgoed de trein kunnen missen...


06 Nov 2013, 14:34
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: competitiehervorming
wat ik eigenlijk nog veel belangrijker vind is wat de "kneusjes" uit de B-reeks aan tv-gelden gaan krijgen. Ook dat zal van belang zijn bij die hun overlevingskansen...

Fox zal de competitieformule bepalen, als ik mij niet vergis hebben ze voor 1 miljard (!!!) de rechten op die hollandse Mickey Mouse competitie gekocht. Benieuwd hoeveel het contract hier gaat waard zijn.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


06 Nov 2013, 15:06
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3857
Leeftijd: 46
Bericht Re: competitiehervorming
Boussu? En White Star? Geen volk, geen geld, geen accomodatie...Boussu zou qua stadion nog mogelijkheden hebben. Maar die staan het water aan de lippen, zou me zelfs verwonderen dat die ploeg nog pakweg 3 jaar zal bestaan. Hun volk gaat naar Bergen zien.

Een lachertje mochten die twee in die B-reeks zitten ten nadelen van Roeselare of Aalst, zelfs Lommel of Geel.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


06 Nov 2013, 17:10
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Hervorming eerste en tweede klasse
Het plan ('Anderlecht') om een nieuwe competitiehervorming door te voeren vanaf het seizoen 2015-2016 ligt opnieuw op tafel.

De nieuwe hervorming zou inhouden dat eerste en tweede klasse hervormd zouden worden naar een competitie met twee poules van twaalf ploegen. In juni kwam Ernst & Young al met dat voorstel op de proppen. Volgens Het Belang Van Limburg zet Anderlecht het idee opnieuw op de agenda.

In groep A zouden de 12 sterkste clubs zitten. In beide groepen wordt een competitie over 22 speeldagen afgewerkt. De eerste acht van groep A, strijden na de reguliere competitie om de titel en de Europese tickets. Nummer 9 tot 12 uit groep A en nummer 1 tot 4 uit groep B spelen Play Offs voor voor vier plaatsen in groep A in het daaropvolgende seizoen. Nummer 5 en 12 uit groep B moeten strijden om het behoud.

Binnen de Profliga is er nog geen akkoord over dit plan. Topclubs als Anderlecht steunen het initiatief ten volle, maar het is afwachten hoe de kleine clubs zich tegenover dit voorstel zullen opstellen. De competitiehervorming is nog niet voor volgend seizoen, maar zal wellicht in voegen treden vanaf het seizoen 2015-2016.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ingeval dit plan doorgaat, heeft dit belangrijke gevolgen, zowel sportief als naar infrastructuur toe; naar het volgend voetbalseizoen.
Belangrijke beslissingen naar de keuze van de aanpassing van het stadion (staantribune)...
Maar vooral sportief en naar scouting toe voor onze ploeg voor volgend seizoen.
Volgens het nieuwe plan zouden 24 clubs ingedeeld worden in eerste klasse A en B. Dus wellicht de 12 hoogst geklasseerde eersteklassers voor eredivisie A. En de 4 laagst geklasseren in eerste + de 8 hoogst geklasseerden in tweede klasse, die de eredivise B vormen.
De ambitie volgend seizoen wordt dus : eindigen bij de 8 hoogst geklasseerden in de Belgacom League.
Een nieuwe, én HAALBARE uitdaging in t verschiet, voor volgend seizoen!
Scouters: dus nu mag er al serieus uitgekeken worden...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


06 Nov 2013, 18:25
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 21 Jun 2011, 21:43
Berichten: 602
Leeftijd: 32
Locatie: Lede
Bericht Re: Hervorming eerste en tweede klasse
Citeer:
Het plan om de Belgische competitie vanaf het seizoen 2015-2016 te hervormen ligt opnieuw op tafel. Jean-Pierre Van Droogenbroeck reageert.

De secretaris-generaal van de Nationale Voetballiga, die alle tweedeklassers verenigt, schiet het nieuwe plan niet meteen af. "Het voorstel van een eerste klasse met 24 clubs, waarvan 12 in de A-reeks en evenveel in de B-reeks, is niet nieuw. Maar omdat Anderlecht het idee ondersteunt verscheen het vandaag plots in alle kranten", reageert Van Droogenbroeck in La Dernière Heure.

AMATEURNIVEAU

"Volgens mij zou deze hervorming een goede zaak zijn voor tweede klasse. De reeks is op dit moment verdeeld in twee groepen: een helft die graag naar het hoogste niveau wil promoveren en een andere helft die al lang blij is om in tweede klasse te kunnen spelen. Deze visies spreken elkaar natuurlijk tegen, waardoor het moeilijk is om een consensus te vinden. Sommige clubs zouden liefst van al terugkeren naar het amateurniveau."

Van Droogenbroeck wil dan ook graag met de de tweedeklassers aan tafel gaan zitten. "We zullen hen raadplegen, maar de meeste clubs zien het voorstel wel zitten. We onderhandelen vaak met de Pro League maar op dit moment is er nog niets officieel. We hangen van de goede wil van de eersteklassers, die hoe dan ook een reeks hoger spelen dan ons. We wachten af want momenteel ligt er nog niets officieel vast."


06 Nov 2013, 21:50
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst