verslag vergadering 13/05/2014 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 verslag vergadering 13/05/2014 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht verslag vergadering 13/05/2014
Supportersvergadering 13.05.2014

Aanvang: 19.15 (enorm veel belangstelling, schatting 60a70 personen)
T1 en T2 + flippo aanwezig.
Agenda: jeugdacademie, omvorming vzw naar nv, stadion, organisatie algemeen, oefenwedstrijden, toekomst kort/middeltermijn, sportieve doelstellingen, kern, rondvraag einde.

Jeugdacademie: LVH: Seizoenen afgesloten, p17 is kampioenenploeg en worden gehuldigd voor de wedstrijd tegen zulte waregem. Op zandberg worden tornooien gesponserd itea tornooi word bv jartazi-tornooi. Er komt nog een BBQ op zandberg. Volg week pas sessie voor de jeugd. Zomerstages komen er ook.
Doorgestuurde vraag: waarom zo weinig doorstroming van de jeugd? Kost ons veel geld? Neen, lidgeld van 495 gaat niet naar club. Word gebruikt voor busreizen naar verplaatsingen. Echte goei jeugdspelers worden weggeplukt door topclubs (anderlecht/standard) Aalst kan zo een spelers niet houden. Proberen nauwer samen te werken met jeugdspelers en ouders om te helpen waar ze kunnen (begeleiding school etc.)


Omzetting van VZW naar NV:
Waarom naar een venootschapsstructuur?
-evolutie en groei economische activiteiten
-Professionalisering
-Stadion
-Kapitaalbehoefte
- Fiscale onzekerheid
- Verankering leden / investeerders:

Oprichting nv:
Wie? Huidige leden AV =>Inbreng rekening-couranten tegen aandelen in NV. Nieuwe investeerders
Statuten/Aandeelhoudersovereenkomsten: afspraken maken ivm overdrachten aandelen(voorkooprecht/volgrecht)
Afspraken omtrent bestuur.
Afspraken omtrent toewijzing resultaten.

-Oprichting van een werkgroep met leden uit AV (ook sup lid en vz tom)
Timing seizoen: 2014/15.
Overleg KBVB: voorjaar 2014.
Overleg revisor (ben landman uit Ninove): midden 2014.
Opmaak statuten: einde 2014.
Opmaak statuten rvb/revisor: voorjaar 2015.
Indienen dossier kbvb: begin 2015!

Stadion: Grond zuid 4 vooropgesteld.
Positieve brief gekregen om aankoop grond uit te voeren. (kantoren, winkels, logistiek, , restaurant, aanbieding jobs, socio-economisch aspect allemaal heel belangrijk!)
Brief geschreven met onze intentie en bod.
Oprichting van cvba (stad, ea, bouwpromotor (3kanshebbers, maar nog niet vrijgegeven) en investeerders )
Hoogdringendheid! (interesse van Movianto) het is nu afwachten op beslissing van de stad, voor wie ze gaan kiezen!
Voorstellen van supporters ivm sfeer vak zijn welkom.
Dossier was wel op tijd ingediend, iets fout gelopen bij het indienen door stad.
(er zal een groep worden opgericht ivm sfeer adviezen ism Bram/johan)
Nieuwbouwdossier valt wellicht in definitieve fase voor 30-06-2014! (dan zou stad dus gekozen moeten hebben, pin hem niet vast op een week later, dit is vooropgestelde datum)
Indien negatief gaan ze voor nieuwe tribune op EA.
Slechte staat parking/kantines is aan stad doorgegeven. Als stad niet toestand niet verbeterd zullen wij het mogelijke doen. (putten vullen etc.)
Verbreding van het veld (6meter): stond op agenda CBS. Binnen de week nieuws hierover!
Donderdag controle IBZ ivm infrastructuur. Gebreken doorgeven aan stad, hopelijk weinig gebreken zodoende dat we hier nog enkele jaren kunnen spelen.
Er komt een afspraak met de stad met alle stadsdiensten inzake veiligheidsreglement. Ook in samenspraak met de politie.

Organisatie algemeen:
*abonnementen afhaalmomenten: alle huidige abonnee houders zijn gemaild/gebrieft. Zoniet, contacteer Saskia.
*wk campagne elke wedstrijd op groot scherm. Vak A/E worden tribunes. Nieuwe sponsers hebben alles hiervoor bekostigd, kunnen enkel winst maken.
*sfeer vak aangevraagd aan diensten: bezoekers in kleine tent, sfeer vak enkel in Europa tribune, niet in zittribune A/E. F/G zeker niet geschikt. Zolang er geen antwoord gegeven is door instanties blijft de kortingsactie wel geldig voor die vakken! Begrijpen de onvrede van de supporters hierover, maar er is geen enkel ander alternatief!
*fandag: supporters willen ook iets doen, moeten zelf laten weten wat en hoe. Club zal helpen waar het kan. Wedstrijd tegen Zulte-Waregem mag doorgaan van politie.


Oefenwedstrijden: Fandag: ea-zulte waregem. 11 of 12 juli ea-roda jc of Sparta Rotterdam. 17 juli wedstrijd op jabeke tegen cercle. 19/7 ea- aa gent (ov). Ook nog wedstrijden tegen teralfene, wetteren, boezingen. 27 juli thuis tegen oudenaarde (ov).

Toekomst kort/middenlange termijn:
Bouw stadion
professionalisering structuur tegen seizoen 15/16.
10 spelers worden professioneel aangesloten.
Uitbreiding met financieel directeur, fulltime management.
Uitbreiding AV met minstens 3 personen.
Financiële valkuilen vermijden => Voorbereid zijn als we meer punten halen. Input gedaan: extra 250000 is nodig! (stijging commerciële)
Laatste afbetalingen van vroeger aan het doen, eind volgend seizoen zijn die afgelopen. (vanaf dan moet break even draaien mogelijk zijn) Doorgaan op elan van financiële zuivering.


Hervorming belgacom league: indeling en 2 groepen van 8. (prof en amateurs) kampioen en daler niet meegerekend. Profs aansluitend bij eerste reeks met tv gelden. Amateurs aansluitend bij tweede reeks met tv gelden. Verdeling profreeks: 437.500 per ploeg, tweede reeks slechts 100.000 per ploeg. Eerste 2 stijgen naar eerste klasse, laatste 2 van profreeks zakken naar amateurklasse, eerste 2 van amateurklasse stijgen naar profklasse. (dit alles onder voorbehoud, dit ligt nu op tafel, voorstel van duchatelet)

Kern: 16 a kern, 2keepers, 2jeugdspelers onder contract, in de breedte onze jeugd gebruiken (bij blessures), besparing budget met 100K. DOEL IS TOP 8!

Regi aan het woord: Warme ontvangst gekregen van bestuur. Deze winter al contact gehad, toen ni uitgeraakt door zijn contract bij Hamme. TOP 8 is zo belangrijk, zowel voor bestuur als hemzelf. Zijn eerste eis is: spelen met jonge, dynamische spelers (liefst Belgisch) Jeugdopleiding is heel belangrijk ook voor hem. 100% inzet moet, belangrijker dan fouten maken (fouten worden aanvaard van jongeren). Club moet leven van de supporters, hij is blij dat hij hoort dat de supporters er willen achter staan. Hoopt ook op een sfeer vak achter doel, ideaal voor de ploeg vooruit te stuwen, maar hij vraagt begrip voor de club omdat dat niet allemaal van zichzelf gaat. Vind realistisch doel top 8, moeten samen ervoor werken club, supporters en spelers.

Flippo: ging zen laatste seizoen zijn, heeft gezegd dat hij ging stoppen als er iemand beter zou komen. Dit is nog altijd niet gebeurd ;-) Hij staat nu gewoon ter beschikking, zal klaar zijn als het moet. Voelt zich nog altijd goed, en denkt dat hij de ploeg nog steeds iets kan bijbrengen. Als er jonge gasten zijn of komen die beter zijn staat hij met plezier zijn plaats af.

Voorzitter heeft nog NOOIT zo een goed gevoel gehad bij een nieuwe trainer. Durft dat gerust zeggen.

Er Komt nog een 2e spits bij en een nummer 10! Achteraan niets.

Uitleg regi over ratko; kent hem van in Nederland. Is een team player, hard werkend, laat anderen scoren. Is sterk en heeft gestalte.
Heeft ook gevraagd: doe geen transfers van namen! Wilt geen wow-transfers. Voor hem primeert team transfers/rendement!

Reactie Na vraag: Er is op dit moment geen scouting cel, op dit moment doet flippo/sportief manager LVH/ en trainer (roland VDB deed dit ook) dit. Als financieel de toestand beter is komt er een echte scouting cel.

Op dit moment geen geld voor veel transfers e.d. ea moet werken volgens het budget dat voorhanden ligt. Het is moeilijk maar het kan niet anders, alles draait om geld.

Roland VDB is terug naar Dender, word intern opgevangen.


*1e training 30 juni op zandberg.

Verdere vragen: Willems veranda blijft. Zijn uitgenodigd daar binnen 2 weken, gaan praten of er iets extra mogelijk is.
Zijn bezig met (veel) extra nieuwe sponsors. Nog geen namen vrijgegeven.
Er moet nog eens samengezeten worden hoe de supporters langer in het stadion te houden. => Vragen aan de supporters ideeën of voorstellen om de sfeer te verbeteren!!

Vergadering afgesloten om 22.10



Ik hoop da iedereen hiermee tevreden is, als er nog dingen aangevuld moeten worden mag dit altijd, kheb men best gedaan om het zo snel mogelijk online te krijgen!

Grts Hansken :EA:

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


13 Mei 2014, 22:38
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Aug 2010, 14:04
Berichten: 2529
Leeftijd: 59
Locatie: in a kreezie world
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
merci Hans ! Great job.

_________________
Iendracht 4ever.


13 Mei 2014, 22:40
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5514
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Bedankt voor het snelle verslag.


13 Mei 2014, 22:48
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5514
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Over een eventuele samenwerking met Valckenier is dus nog niks gezegd?

En blijkbaar is het nog niet zeker dat we meer krijgen van Willems na de degradatie van Bergen?


13 Mei 2014, 22:50
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Smetje schreef:
Over een eventuele samenwerking met Valckenier is dus nog niks gezegd?

En blijkbaar is het nog niet zeker dat we meer krijgen van Willems na de degradatie van Bergen?


Het bestuur moet eerstdaags bij onze sponsor op bezoek gaan op uitnodiging van Willems himself.
Om de sponsoring verder te zetten of.... :wadde:
Verder liet FDR niet in zijn kaarten kijken wat eventuele nieuwe sponsors betreft.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


13 Mei 2014, 23:08
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Interessante vergadering precies :wow: een kopie van vorige vergadering,weer veel beloftes en veel goede wil,maar weer niets concreet en de boer ploegde rustig verder :hmm:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


14 Mei 2014, 6:51
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2935
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Klopt. Wat is er nu eigenlijk uit gekomen?
Noppes, niks nieuws, alleen maar 'we gaan dit' en 'we gaan dat', maar als het zover zal zijn...
Nu niet dat ik iets wereldschokkends verwachtte, maar toch.
Enfin, het verhaal gaat verder...


14 Mei 2014, 9:34
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Bakkie schreef:
Interessante vergadering precies :wow: een kopie van vorige vergadering,weer veel beloftes en veel goede wil,maar weer niets concreet en de boer ploegde rustig verder :hmm:
Klopt en stoort mij toch ook mateloos. Die verbreding van het terrein(om er maar iets uit te pikken), in vorig verslag stond te lezen dat dit na dit seizoen ging gebeuren punt. Nu staat dit op de agenda van CBS voor donderdag a.s ?????
DAT ZOU TOCH ALLEMAAL AL MOETEN GEREGELD ZIJN. Of gaan ze er een week voor de competitie aan beginnen.
@hansken, bedankt om verslag te posten


14 Mei 2014, 10:13
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1907
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
toch een meer dan raar verhaal met Roland VDB.

het breekpunt is allicht die Desaeyere-saga geweest. de sportief manager moest voor de sportieve continuïteit zorgen maar wordt in zijn eerste beslissing die hij neemt (het al dan niet aanblijven van de T1, toch wel iets dat bij een normale club in de bevoegdheid van een sportief manager zou moeten vallen) al gemuilkorfd en gepasseerd. en als er al zolang contacten waren met RVA waarom wist de sportief manager daar dan blijkbaar niet van ?

ik heb de indruk dat sommigen tamelijk schimmige machtsspelletjes (blijven) spelen, die tot nu toe voor een vooral erg discontinu, grillig, intuïtief parcours geleid hebben sedert de exit van BVR. en de factor die daar wat rechtlijnigheid en termijnvisie had moeten tegenoverplaatsen werk je dan zo snel mogelijk terug buiten... staat het belang van de club dan wel voorop of een ego ? :wadde:

_________________
may the FORCE be with you.


14 Mei 2014, 10:44
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Still standing ! schreef:
toch een meer dan raar verhaal met Roland VDB.

het breekpunt is allicht die Desaeyere-saga geweest. de sportief manager moest voor de sportieve continuïteit zorgen maar wordt in zijn eerste beslissing die hij neemt (het al dan niet aanblijven van de T1, toch wel iets dat bij een normale club in de bevoegdheid van een sportief manager zou moeten vallen) al gemuilkorfd en gepasseerd. en als er al zolang contacten waren met RVA waarom wist de sportief manager daar dan blijkbaar niet van ?

ik heb de indruk dat sommigen tamelijk schimmige machtsspelletjes (blijven) spelen, die tot nu toe voor een vooral erg discontinu, grillig, intuïtief parcours geleid hebben sedert de exit van BVR. en de factor die daar wat rechtlijnigheid en termijnvisie had moeten tegenoverplaatsen werk je dan zo snel mogelijk terug buiten... staat het belang van de club dan wel voorop of een ego ? :wadde:


Meer dan waarschijnlijk, maar ik denk dat we met onze nieuwe trainer een beter vakman in huis hebben gehaald.
Strubbelingen, machtstrijd en complotten hoe je het ook wil noemen zijn er overal te vinden binnen besturen van sportclubs.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


14 Mei 2014, 11:04
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Ik denk dat sommigen teveel naar soaps als "Thuis" kijken ... :D

Vertrek van VDB lijkt me heel logisch. Als je overal moet besparen en de kern serieus uitdunt, waarom dan een "technisch directeur" betalen terwijl je met Filipovic, Van Hauwermeiren, Van Acker en de nieuwe T2 in principe meer dan genoeg mensen hebt die het sportief beleid kunnen uitstippelen?

Dat lijkt me dan eerlijk gezegd een héél zotte kost en logisch dat die mag beschikken.


14 Mei 2014, 11:05
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Jeroen schreef:
Ik denk dat sommigen teveel naar soaps als "Thuis" kijken ... :D

Vertrek van VDB lijkt me heel logisch. Als je overal moet besparen en de kern serieus uitdunt, waarom dan een "technisch directeur" betalen terwijl je met Filipovic, Van Hauwermeiren, Van Acker en de nieuwe T2 in principe meer dan genoeg mensen hebt die het sportief beleid kunnen uitstippelen?

Dat lijkt me dan eerlijk gezegd een héél zotte kost en logisch dat die mag beschikken.


toch iemand die niet alles dramatiseert, wat een verluchting... :worship:


Laatst gewijzigd door Jean op 14 Mei 2014, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.



14 Mei 2014, 11:06
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1907
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Jeroen schreef:
Ik denk dat sommigen teveel naar soaps als "Thuis" kijken ... :D

Vertrek van VDB lijkt me heel logisch. Als je overal moet besparen en de kern serieus uitdunt, waarom dan een "technisch directeur" betalen terwijl je met Filipovic, Van Hauwermeiren, Van Acker en de nieuwe T2 in principe meer dan genoeg mensen hebt die het sportief beleid kunnen uitstippelen?

Dat lijkt me dan eerlijk gezegd een héél zotte kost en logisch dat die mag beschikken.



ok, maar het blijft -hoe je het ook draait of keert- toch wel heel labiel allemaal he. 'logisch' ja, als ge van Oilsjt zijdt: aanwerven, paar keers van functie veranderen en op 1-2 jaar weer buiten 'om te besparen'. Uiteindelijk zijn de enige 2 die in het bestuur continu zijn de voorzitter en LVH. je vernoemt Flippo maar dat is een speler tot nu toe. en over RVA en zijnen t2 hun kwaliteiten gaan we het niet hebben maar mag ik nederig opmerken dat als je hun track record bekijkt ze zelden ergens lang blijven ? wat een feuilleton als "Thuis" (nog nooit gezien, jammer genoeg nooit op dergelijke uren thuis, ben al blij als ik mijn klein mannen nog in bed kan steken) daar mee te maken heeft gaat mijn petje te boven als ik dan zou durven concluderen dat de spoeling nogal magerkes is... hetgeen ik op een forum als dees al lang niet meer durf :plat:

_________________
may the FORCE be with you.


14 Mei 2014, 11:25
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Jean schreef:
Jeroen schreef:
Ik denk dat sommigen teveel naar soaps als "Thuis" kijken ... :D

Vertrek van VDB lijkt me heel logisch. Als je overal moet besparen en de kern serieus uitdunt, waarom dan een "technisch directeur" betalen terwijl je met Filipovic, Van Hauwermeiren, Van Acker en de nieuwe T2 in principe meer dan genoeg mensen hebt die het sportief beleid kunnen uitstippelen?

Dat lijkt me dan eerlijk gezegd een héél zotte kost en logisch dat die mag beschikken.


toch iemand die niet alles dramatiseerd, wat een verluchting... :worship:


Heb je nog positieve punten :hmm: het is gewoon hetzelfde gelul dan de vorige vergadering,veel beloven en veel gazette praat,maar nog helemaal niets concreet.
Willems ging het budget optrekken als Bergen degradeerde,nu moet er nog gepraat worden,nieuw stadion nog steeds hetzelfde wat we hier vorig seizoen al wisten enz......
Wat het sfeervak betreft,daar heeft hij zich ook mooi van tussen gepraat,eerst alles beloven en nu ligt de beslissing bij de politie,ik ben er zeker van dat het niet zal mogen (hij ook) wat was zijn tegen voorstel :wadde: geen want het interesseert hem geen bal.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


14 Mei 2014, 12:38
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4818
Locatie: oilsjt
Bericht Re: verslag vergadering 13/05/2014
Mooi en overzichtelijk verslag, bedankt hansken.
Veel wijzer zijn we er echter niet door geworden maar dat is jouw fout natuurlijk niet. ;)

_________________
oilsjt, goi alien...


14 Mei 2014, 12:55
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Didjeeken en 66 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst