Supportersvergadering 22 januari 18u - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 14
 Supportersvergadering 22 januari 18u 
Auteur Bericht
Scholier

Lid geworden op: 03 Aug 2006, 17:34
Berichten: 142
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
waly 2 schreef:
zijn ze in denderleeuw wel akkoord dat aalst daar komt spelen?fdr zei gisteren ook dat ze nog moeten praten met het stadsbestuur van denderleeuw maar dat denderleeuw onbestuurbaar is .met wie moeten ze dan praten?

Gemeentebestuur heeft niets te zeggen , ja binnen 20 jaar als de erfpacht afloopt .


23 Jan 2015, 17:44
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1406
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
elfahem schreef:
Gisteren niet zozeer geïrriteerd door de vergadering maar vooral door de reportage op TV-Oost. Daar wordt gesproken over harde acties door DE supporters, en dat met name op de dag waarop FDR een vergadering belegt waarop iedereen is uitgenodigd. Er wordt gesproken over harde acties maar wanneer wordt gevraagd naar alternatieven blijft het ijzig stil. Da's goedkoop.
De enige die voorlopig naar alternatieven zoekt die bovendien perspectief bieden naar de toekomst toe is bij mijn weten FDR. Wie zegt trouwens dat DE supporters gekant zijn tegen een tijdelijke verhuis naar Dender wanneer er perspectief op iets beters is? Waar heb ik mijn stem daarover kunnen uitbrengen?
Het heikele punt momenteel is het behalen van de licentie, en dan niet de infrastructurele voorwaarden (verhuizen moeten we toch), maar wel de financiële.


Ik heb geen probleem om naar Dender te verhuizen. vanuit Geraardsbergen is dat +/- 5 km minder ver, zelfs 10 aller-retour! c:-)


23 Jan 2015, 18:45
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Jan 2007, 20:43
Berichten: 1028
Locatie: oilsjtcity
WLM: neutralboy059@hotmail.com
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
witzwet schreef:
De vriendelijke meneer dat ook verantwoordelijke was voor de Ghelamco in Gent heeft ons meegegeven dat er reeds bestemmingswijzigingen bezig zijn (RUP), as we speak. In die gezamenlijke communiqué van stad en bestuur zullen we weten hoe de toekomst eruit zal zien. Tot dusver zou ik niet briesen noch euforie kraaien.

En inderdaad spijtig dat de woordvoerder van OPC deze uitspraken allemaal doet. Dit is zeker niet de mening van alle eendracht aalst supporters! Is dat de mening van heel OPC vraag ik me dan af? Een tijdelijke verhuis met concrete plannen voor een nieuw stadion, wie dat niet ziet zitten moet dan maar thuisblijven hé seg. Altijd da gemem. In PC blijven gaat niet lukken en we weten inmiddels allemaal hoe dat komt. DEAL WITH IT!!



efkens zeggen opc heeft geen mening en is er enkel om de ploeg te steunen, tvoost heeft daar mooi zitten knippen en plakken

_________________
Afbeelding


23 Jan 2015, 20:29
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
OPC059 schreef:
witzwet schreef:
De vriendelijke meneer dat ook verantwoordelijke was voor de Ghelamco in Gent heeft ons meegegeven dat er reeds bestemmingswijzigingen bezig zijn (RUP), as we speak. In die gezamenlijke communiqué van stad en bestuur zullen we weten hoe de toekomst eruit zal zien. Tot dusver zou ik niet briesen noch euforie kraaien.

En inderdaad spijtig dat de woordvoerder van OPC deze uitspraken allemaal doet. Dit is zeker niet de mening van alle eendracht aalst supporters! Is dat de mening van heel OPC vraag ik me dan af? Een tijdelijke verhuis met concrete plannen voor een nieuw stadion, wie dat niet ziet zitten moet dan maar thuisblijven hé seg. Altijd da gemem. In PC blijven gaat niet lukken en we weten inmiddels allemaal hoe dat komt. DEAL WITH IT!!



efkens zeggen opc heeft geen mening en is er enkel om de ploeg te steunen, tvoost heeft daar mooi zitten knippen en plakken


Voila, en het is ook best mogelijk dat ze het interview afgenomen hebben voor de onderhandelingen met het stadsbestuur, vandaar deze reactie mijn gedacht.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


23 Jan 2015, 20:35
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
OPC059 schreef:
witzwet schreef:
De vriendelijke meneer dat ook verantwoordelijke was voor de Ghelamco in Gent heeft ons meegegeven dat er reeds bestemmingswijzigingen bezig zijn (RUP), as we speak. In die gezamenlijke communiqué van stad en bestuur zullen we weten hoe de toekomst eruit zal zien. Tot dusver zou ik niet briesen noch euforie kraaien.

En inderdaad spijtig dat de woordvoerder van OPC deze uitspraken allemaal doet. Dit is zeker niet de mening van alle eendracht aalst supporters! Is dat de mening van heel OPC vraag ik me dan af? Een tijdelijke verhuis met concrete plannen voor een nieuw stadion, wie dat niet ziet zitten moet dan maar thuisblijven hé seg. Altijd da gemem. In PC blijven gaat niet lukken en we weten inmiddels allemaal hoe dat komt. DEAL WITH IT!!



efkens zeggen opc heeft geen mening en is er enkel om de ploeg te steunen, tvoost heeft daar mooi zitten knippen en plakken


toch vreemd dat er dan op Facebook net hetzelfde staat. Het gedacht was vrij duidelijk me dunkt. Tot daar geen probleem maar zeg dan niet dat het de mening van iedereen is. Voor de rest prima sfeeracties. ;-)

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


23 Jan 2015, 20:38
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 24 Jan 2015, 1:22
Berichten: 13
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
Ik lees da forum hier al jaren.Nu mijn eerste post.
Allemaal goed en wel naar Dender verhuizen, maar als er geen schriftelijke garanties zijn voor de verhuis aanvangt, dat er in Aalst een nieuw stadion komt, ga ik niet mee naar Dender.


24 Jan 2015, 1:29
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
Aalst - Het stadsbestuur en de top van Eendracht Aalst gaan begin volgende week kiezen of de club haar stadion in de Bredestraat behoudt en renoveert, of kiest voor een nieuw complex op een andere locatie.








De beslissing kan niet langer worden uitgesteld, omdat de club een degelijk toekomstperspectief moet voorschotelen aan de Belgische Voetbalbond, wil ze volgend seizoen nog een licentie krijgen om in tweede klasse te spelen. De uiterlijke deadline is 16 februari, maar volgens Eendracht-manager Yannick Van Aken wordt de knoop volgende week al doorgehakt. ‘Een renovatie zou een miljoen euro kosten’, zegt hij. ‘Het veld moet worden verbreed, de zitjes zijn te laag en de veldverlichting zou helemaal vernieuwd moeten worden. Dit zou voor de start van het nieuwe seizoen wel gerealiseerd kunnen worden. Kiezen we voor een nieuw complex, dan moeten we voor 16 februari aangeven waar we tijdelijk spelen.’

De drie opties die daarvoor op tafel liggen zijn Molenbeek (het veld van White Star Brussels), Gent (de Ghelamco Arena) en Denderleeuw (het Van Roy-stadion). Het laatste is het meest waarschijnlijke, al ligt dat erg moeilijk bij de supporters. Intussen plant de stad ook de uitbesteding van een locatiestudie die moet bepalen waar in Aalst op termijn een definitief nieuw Eendracht-stadion kan komen.
bron: HNB

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


24 Jan 2015, 9:22
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
Speelt Eendracht vier jaar op FCV Dender?


André Van Roy wil Eendracht alleen ontvangen als het tot een permanente samenwerking komt. - ©

Omdat de Belgische voetbalbond hogere eisen voor de tweedeklassers stelt, is het niet meer mogelijk dat Eendracht Aalst volgend seizoen in het Pierre Cornelisstadion speelt en moet er uitgeweken worden naar een andere gemeente of stad. Voorzitter Frank De Roose noemt daarbij Denderleeuw, maar ook Molenbeek en Gent. Een woordvoerder van supportersclub de Onion Party Crew beseft dat tijdelijk uitwijken wellicht de enige manier is om te overleven.

KEN STANDAERT, JAN VAN LIJSEBETH


Eendracht behoort tot de clubs die geen licentie kunnen halen met de huidige infrastructuur. Er zouden honderdduizenden euro's moeten geïnvesteerd worden om het verouderde stadion te renoveren. De bedoeling is dat er vier jaar uitgeweken wordt naar een andere locatie in afwachting van een nieuw stadion in Aalst of in één van de randgemeenten.

Volgens Eendrachtvoorzitter Frank De Roose zijn drie mogelijkheden. "AA Gent, WS Bussels in Molenbeek en FCV Dender", zegt hij. "De laatste optie is de meest voor de hand liggende, maar er stelt zich een probleem omdat de gemeente daar momenteel onbestuurbaar is. Als we moeten uitwijken naar Gent of Brussel, dan moeten we supportersbussen inleggen voor iedere thuiswedstrijd. Wij beseffen uiteraard ook wel dat we supporters zullen verliezen, maar we hebben geen andere keuze. Een deel van de fans zal het er uiteraard moeilijk mee hebben als we uitwijken naar FCV Dender, maar ze moeten beseffen dat het een tijdelijke oplossing is."

"Vooraleer we uitwijken naar een ander stadion moeten we zekerheid hebben over de bouw van een nieuw stadion. De gesprekken met stadsbestuur lopen vlot, maar ik kan geen details prijsgeven. We hebben voldoende investeerders om een nieuw stadion te bouwen, maar we moeten alleen een gepaste locatie vinden. Er zijn mogelijkheden buiten Aalst in Affligem, Moorsel en Erpe-Mere, maar onze voorkeur gaat uit naar de eigen stad."

FCV Dendervoorzitter André Van Roy wil niet weten van een dergelijk plan. "Ik heb met Frank gepraat over de mogelijke komst van Eendracht naar ons stadion", zegt Van Roy. "Maar enkel op voorwaarde dat er een samenwerking uit voortkomt en Eendracht Aalst niet na enkele jaren weer vertrekt. We kunnen het niet maken dat zij hier gebruik komen maken van onze infrastructuur op een moment waarop wij sportief ons proberen te redden in derde klasse en binnen enkele seizoen zelf terug naar tweede klasse willen."




Gent: kost te hoog

AA Gent-manager Michel Louwagie gelooft niet dat Eendracht Aalst ooit zijn thuismatchen in de Ghelamco Arena zal afwerken. "De organisatiekost voor een wedstrijd ligt voor een tweedeklasser gewoonweg te hoog", zegt Louwagie. "Je spreekt over tienduizenden euro's per match en ze kunnen nu hun spelerslonen met moeite uitbetalen. Bovendien zijn er nog partijen die gebruik maken van ons multifunctioneel stadion en ligt het contractueel vast dat er maximum 25 voetbalwedstrijden mogen doorgaan per seizoen."

De supporters lijken een tijdelijke verhuis wel te kunnen verteren. "Het blijft moeilijk natuurlijk, want je moet kiezen tussen rede en emotie", zegt Jens Van der Kelen van de Onion Party Crew. "Persoonlijk beschouw ik Dender niet langer als een grote rivaal, sportief gezien zijn zij een degradatiekandidaat in derde klasse. Daarom snap ik dat hun stadion, dat eerste klasse waardig is, de makkelijkste optie is. Ik zou het eigenlijk een kleine zegen vinden voor ons als Eendracht-supporters dat Dender hun stadion moet afstaan aan een club die het waard is in zo'n accommodatie te spelen. De grote voorwaarde is wel dat wij zeker zijn dat we na x-aantal seizoenen een nieuwe, moderne thuishaven krijgen."

bron: HLN

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


24 Jan 2015, 9:25
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
De Snor wil er niet van weten? Hij heeft hier toch weinig in te zeggen veronderstel ik, stadion is eigendom van gemeente.


24 Jan 2015, 9:37
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8615
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
:plat: de miserie begint al,volgens manager van Gent is het veel te duur maar dat lijkt voor fdr geen probleem te zijn :) de manager is precies goed op de hoogte wat de spelerslonen betreft en met Dender verlopen de gesprekken ook al heel positief precies,wat volgens velen onmogelijk leek zou wel eens de enigste oplossing kunnen zijn en dat is Brussel,wat ik vooral onthou is dat we nog nergens staan en dat is iets wat we al maanden weten,de poef is nog even hoog,we hebben geen licentie en we hebben geen stadion.
Hoe kan men een compromi tekenen met een bouwheer,als je nog geen geschikte grond hebt waar je MAG op bouwen.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


24 Jan 2015, 9:39
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
Donderdagmiddag had voorzitter De Roose het in een gesprek met onze krant nog over een communicatiestop over het stadiondossier, maar 's avonds toonde de Aalsterse preses zich wel openhartig tegenover een 100-tal supporters. Het staat nu als een paal boven water dat Eendracht het Pierre Cornelisstadion eind juni verlaat bij het aflopen van het huidige huurcontract.








De Roose wil de volgende vier seizoenen verhuizen naar een tijdelijke locatie in afwachting dat een nieuw stadion wordt opgetrokken. Tegen het seizoen 2019-20 zou Eendracht dan zijn intrek nemen in een nieuw stadion dat bij voorkeur in Aalst wordt gebouwd, al sluit De Roose verrassend niet uit dat pakweg voor Erpe-Mere gekozen wordt als Aalst geen oplossingen biedt.

Achter de schermen werd al geijverd voor een tijdelijke verhuizing naar het Denderleeuwse Van Roystadion. Door de politieke patstelling in Denderleeuw ligt die denkpiste evenwel al even stil.

De Roose ziet ook nog twee andere alternatieven. Het Edmond Machtensstadion zou in Sint-Jans-Molenbeek wel moeten gedeeld worden met White Star Brussels. Ook de Ghelamco Arena van AA Gent zou een tijdelijke uitweg bieden, maar dat wordt in Gent als een aprilgrap bestempeld.

Eendracht zou bij thuiswedstrijden pendelbussen inleggen om de supporters te vervoeren.

Het Pierre Cornelisstadion blijft voor het gros van de Aalsterse fans de ziel van de club, maar naast het verouderde stadion zou ook het aanpassen van de verlichting handenvol geld kosten zodat een verlengd verblijf niet opportuun is.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


24 Jan 2015, 10:16
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
die onbestuurbaarheid van Denderleeuw komt nu ook nog eens stokken in de wielen steken.
Gent is volgens mij onmogelijk (zie de reaktie van hun voorzitter)
Naar Brussel trekken ? en telkens bussen inleggen ?, "allien in Oilsjt" zeker ? en weeral nationaal nieuws wegens te gek om los te lopen. Nog 250 sups per "thuismatch" en doodbloeden op termijn als gevolg.
In een andere kleine deelgemeente van Aalst kan alleen maar terug in derde wegens ontoereikendheid van die stadions.
Kiezen tussen de pest en de cholera ? Ja dat komt ervan als er jaren politieke spelletjes worden gespeeld gevoed door de inkompetentie van onze stadsbestuurders.
Maar goed, dat is het verleden en daar zijn we niets mee nu.
NU moet een tijdelijke oplossing gevonden worden en dat kan volgens mij nog alle kanten uit. Welk konijn wordt er uit de Eendrachthoed getoverd ?
Spannende dagen voor ons sups. :EA:

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


24 Jan 2015, 10:30
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1270
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
Het stadion oplappen en nieuwe lichten, maar als ik het goed begrijp blijft die tent nog staan bij een renovatie?
Onze club hheft een nieuwe schwung nodig en geen veredeld oplapwerk.
Spelen in molenbeek? Liever bij achmed dan op 5km bij de buren dan? En na de match in de moskee een theetje gaan drinken.... Neen dank u!


24 Jan 2015, 10:36
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8615
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
Citeer:


De Roose ziet ook nog twee andere alternatieven. Het Edmond Machtensstadion zou in Sint-Jans-Molenbeek wel moeten gedeeld worden met White Star Brussels. Ook de Ghelamco Arena van AA Gent zou een tijdelijke uitweg bieden, maar dat wordt in Gent als een aprilgrap bestempeld.

Eendracht zou bij thuiswedstrijden pendelbussen inleggen om de supporters te vervoeren.

Het Pierre Cornelisstadion blijft voor het gros van de Aalsterse fans de ziel van de club, maar naast het verouderde stadion zou ook het aanpassen van de verlichting handenvol geld kosten zodat een verlengd verblijf niet opportuun is.

Ze kennen fdr daar ook al precies,we zijn pas twee dagen na de vergadering en fdr valt alweer door de mand,met een leugentje om bestwil :plat:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


Laatst gewijzigd door Bakkie op 24 Jan 2015, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.



24 Jan 2015, 10:42
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Supportersvergadering 22 januari 18u
het zou me van onze stadsbestuurders eigenlijk niet meer verwonderen moesten ze er toch nog een miljoen euro tegenaan gooien voor een tijdeljke oplossing van het PC-stadion.
Geld op het kerhof eigenlijk, maar dat zijn we gewoon hier in Oilsjt. Dat zou pas een schande zijn en een kaakslag voor elke belastingbetaler. Ga dat maar uitleggen en verantwoorden aan je kiezers in deze barre economische woelige tijd.

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


24 Jan 2015, 10:53
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 14


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: iendrachter, Moses Chunga en 177 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst