VZW Supporters Eendracht Aalst. - Pagina 144 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 142 143 144 145 146 152
 VZW Supporters Eendracht Aalst. 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
witteken schreef:
Bomber schreef:
hansken schreef:
AV was blijkbaar op 29/01



Em blijkbaar was Michel "kazakkendraaier" Markey afgevaardigde voor de supporters.


een verslag voor de supporters is niet nodig ?
informatie geraakt nog steeds niet tot bij de supporters :(


Ik vind het ook wel straf dat wanneer ge als "vertegenwoordiger van de supporters" naar die AV gaat, ge nieens via het forum of een ander kanaal diezelfde supporters op de hoogte brengt van die AV, En iets meer zegt over die jaarrekening die is neergelegd. :hmm:

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


04 Feb 2018, 23:46
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1405
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
hansken schreef:
witteken schreef:
Bomber schreef:


Em blijkbaar was Michel "kazakkendraaier" Markey afgevaardigde voor de supporters.


een verslag voor de supporters is niet nodig ?
informatie geraakt nog steeds niet tot bij de supporters :(


Ik vind het ook wel straf dat wanneer ge als "vertegenwoordiger van de supporters" naar die AV gaat, ge nieens via het forum of een ander kanaal diezelfde supporters op de hoogte brengt van die AV, En iets meer zegt over die jaarrekening die is neergelegd. :hmm:


En die info, dat hoeft niet uitgebreid te zijn. Alleen al het bedrag van het NEV (negatief eigen vermogen, één van de belangrijkste indicatoren) zou ons al veel wijzer maken.


05 Feb 2018, 0:29
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
filip.dhose schreef:
hansken schreef:
witteken schreef:

een verslag voor de supporters is niet nodig ?
informatie geraakt nog steeds niet tot bij de supporters :(


Ik vind het ook wel straf dat wanneer ge als "vertegenwoordiger van de supporters" naar die AV gaat, ge nieens via het forum of een ander kanaal diezelfde supporters op de hoogte brengt van die AV, En iets meer zegt over die jaarrekening die is neergelegd. :hmm:


En die info, dat hoeft niet uitgebreid te zijn. Alleen al het bedrag van het NEV (negatief eigen vermogen, één van de belangrijkste indicatoren) zou ons al veel wijzer maken.


Om de beurt gaat in afwachting van een officiële supportersvertegenwoordiging, een verantwoordelijke van een supportersclub, naar de AV van EA. Na raadpleging via mail is mijn supportersclub als eerste aan de beurt gekomen. Ik heb vorige week een verslag van de AV aan alle supportersclubs meegedeeld. Zie hieronder mijn verslag. Op vrijdag 23 februari zal het bestuur van EA een algemene supportersvergadering bijeenroepen om verslag uit te brengen van de AV en de nabije positieve toekomstplannen toe te lichten. Het bestuur heeft mij gevraagd om geen cijfers in het verslag te zetten uit vrees dat die ( zonder de nodige uitleg) een eigen leven zouden leiden. Het bestuur zal zelf uitleg over de cijfers geven op de algemene supportersvergadering van 23 februari.

VERSLAG VAN DE AV VAN 29/01.

Aanwezig: Patrick Le Juste, Paul Moerman, Jurgen Rubbrecht, Michel Markey (allen leden)
Dirk Adriaenssens: secretaris van de vergadering.
Edwin Maes: bedrijfsrevisor.

1. Samenstelling van de vergadering. Ontslagen uit de AV.

Er wordt nota genomen van de vele ontslagen, die werden opgestuurd als concreet gevolg van de dading die met de vorige voorzitter Frank De Roose werd afgesloten. De lijst van ontslagnemenden is de volgende: Frank De Roose, Jan De Nil, André Goffaerts, Rik Balcaen, Karel Bosteels, Luc Ledegen, Dirk De Backer, Rudy De Backer, Jo Roseleth/Tom Vanraes, Guy De Coster, Luc Vanhauwermeiren. Voor deze laatste twee betekent dit ook dat zij de Raad Van Bestuur verlaten en dat er naar vervanging moet gezocht worden om het quorum van drie leden in de Raad Van Bestuur te respecteren. Alle andere leden zoals de voorzitter, Paul Moerman, Jurgen Rubbrecht en Michel Markey zijn aanwezig. Deze laatste is de vertegenwoordiger van de supporters gedurende 1 jaar en dit via een beurtrol. Dit betekent dat hij na 1 jaar zal afgelost worden door de voorzitter van een andere supportersgroep. Michel benadrukt dat hij niet echt de supporters kan vertegenwoordigen omdat hier geen stemming onder de supporters is over geweest.

2. Benoeming nieuwe bestuurders.

De vergadering benoemt Jurgen Rubbrecht en Paul Moerman, zodat zij nu samen met Patrick Le Juste de nieuwe Raad van Bestuur vormen.

3. Dading met Frank De Roose.

Na lange onderhandelingen werd een dading ondertekend met Frank De Roose. Er werd hem tegemoetkoming toegekend die ervoor zorgt dat 3,5 keer zoveel schuld van de balans kan geschrapt worden. Alle schulden aan Frank De Roose en aan de leden van de AV die ontslag genomen hebben, vallen immers weg.

4. Goedkeuring jaarrekening.

De jaarrekening lopend tot 30/06/2017, werd op de vergadering goedgekeurd.

5. Overdracht van het patrimonium van de VZW naar de CVBA.


De vergadering keurt de overdracht van het patrimonium van de VZW naar de CVBA goed. Deze overdracht kan maar slagen indien achtereenvolgens de revisor en de Voetbalbond goedkeuring geven.
Om de goedkeuring van de Voetbalbond te krijgen mag er geen opeisbare schuld meer zijn. Vandaag na de dading met Frank De Roose bestaat er geen opeisbare schuld meer, zodat de procedure van overdracht van het vermogen naar de CVBA tegelijkertijd met de aanvraagprocedure van de licentie zou kunnen ingezet worden.
Deze overdracht van het vermogen naar de CVBA is belangrijk ivm. het aantrekken van investeerders. Investeerders zijn immers over het algemeen niet geïnteresseerd in een VZW.

Varia.

1) Michel stelt voor om een supportersvergadering te houden en Patrick vraagt om dit te doen na midden februari. EA zal dit in samenspraak met Michel organiseren en bij voorkeur op een vrijdag avond. Er wordt gedacht aan 23/02 of 02/03. Op deze vergadering gaan de beslissingen van deze AV worden toegelicht aan de supporters..
2) Komt er nog sportieve versterking? Het is de bedoeling om net voor de vervaldag nog 1 keer toe te slaan voor een spits.
3) BDO: is na een RFP uitverkoren om een legal due diligence te doen. We wachten ook op het resultaat van onze interne audit maar aangezien we juridisch geen background hebben in het DC en in de RVB leek ons dit noodzakelijk. Start is voorzien voor tweede week februari.
4) Boedelscheiding tussen VZW Hoofdbestuur en VZW Jeugd: twee belangrijke elementen. Verschuiving van activa is geen must want kan ook met terbeschikkingstelling. Indien verschuiving actief nogal logisch dat passief volgt.
5) Infrastructuur: De K moet nog wanden krijgen en de renovatie van de Europatribune zal gedragen worden door sponsors.
6) De dading met FDR werd ervaren als een pluspunt voor de club.

__________________________________________________________________


05 Feb 2018, 13:56
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
parol schreef:
filip.dhose schreef:
hansken schreef:

Ik vind het ook wel straf dat wanneer ge als "vertegenwoordiger van de supporters" naar die AV gaat, ge nieens via het forum of een ander kanaal diezelfde supporters op de hoogte brengt van die AV, En iets meer zegt over die jaarrekening die is neergelegd. :hmm:


En die info, dat hoeft niet uitgebreid te zijn. Alleen al het bedrag van het NEV (negatief eigen vermogen, één van de belangrijkste indicatoren) zou ons al veel wijzer maken.


Om de beurt gaat in afwachting van een officiële supportersvertegenwoordiging, een verantwoordelijke van een supportersclub, naar de AV van EA. Na raadpleging via mail is mijn supportersclub als eerste aan de beurt gekomen. Ik heb vorige week een verslag van de AV aan alle supportersclubs meegedeeld. Zie hieronder mijn verslag. Op vrijdag 23 februari zal het bestuur van EA een algemene supportersvergadering bijeenroepen om verslag uit te brengen van de AV en de nabije positieve toekomstplannen toe te lichten. Het bestuur heeft mij gevraagd om geen cijfers in het verslag te zetten uit vrees dat die ( zonder de nodige uitleg) een eigen leven zouden leiden. Het bestuur zal zelf uitleg over de cijfers geven op de algemene supportersvergadering van 23 februari.

VERSLAG VAN DE AV VAN 29/01.

Aanwezig: Patrick Le Juste, Paul Moerman, Jurgen Rubbrecht, Michel Markey (allen leden)
Dirk Adriaenssens: secretaris van de vergadering.
Edwin Maes: bedrijfsrevisor.

1. Samenstelling van de vergadering. Ontslagen uit de AV.

Er wordt nota genomen van de vele ontslagen, die werden opgestuurd als concreet gevolg van de dading die met de vorige voorzitter Frank De Roose werd afgesloten. De lijst van ontslagnemenden is de volgende: Frank De Roose, Jan De Nil, André Goffaerts, Rik Balcaen, Karel Bosteels, Luc Ledegen, Dirk De Backer, Rudy De Backer, Jo Roseleth/Tom Vanraes, Guy De Coster, Luc Vanhauwermeiren. Voor deze laatste twee betekent dit ook dat zij de Raad Van Bestuur verlaten en dat er naar vervanging moet gezocht worden om het quorum van drie leden in de Raad Van Bestuur te respecteren. Alle andere leden zoals de voorzitter, Paul Moerman, Jurgen Rubbrecht en Michel Markey zijn aanwezig. Deze laatste is de vertegenwoordiger van de supporters gedurende 1 jaar en dit via een beurtrol. Dit betekent dat hij na 1 jaar zal afgelost worden door de voorzitter van een andere supportersgroep. Michel benadrukt dat hij niet echt de supporters kan vertegenwoordigen omdat hier geen stemming onder de supporters is over geweest.

2. Benoeming nieuwe bestuurders.

De vergadering benoemt Jurgen Rubbrecht en Paul Moerman, zodat zij nu samen met Patrick Le Juste de nieuwe Raad van Bestuur vormen.

3. Dading met Frank De Roose.

Na lange onderhandelingen werd een dading ondertekend met Frank De Roose. Er werd hem tegemoetkoming toegekend die ervoor zorgt dat 3,5 keer zoveel schuld van de balans kan geschrapt worden. Alle schulden aan Frank De Roose en aan de leden van de AV die ontslag genomen hebben, vallen immers weg.

4. Goedkeuring jaarrekening.

De jaarrekening lopend tot 30/06/2017, werd op de vergadering goedgekeurd.

5. Overdracht van het patrimonium van de VZW naar de CVBA.


De vergadering keurt de overdracht van het patrimonium van de VZW naar de CVBA goed. Deze overdracht kan maar slagen indien achtereenvolgens de revisor en de Voetbalbond goedkeuring geven.
Om de goedkeuring van de Voetbalbond te krijgen mag er geen opeisbare schuld meer zijn. Vandaag na de dading met Frank De Roose bestaat er geen opeisbare schuld meer, zodat de procedure van overdracht van het vermogen naar de CVBA tegelijkertijd met de aanvraagprocedure van de licentie zou kunnen ingezet worden.
Deze overdracht van het vermogen naar de CVBA is belangrijk ivm. het aantrekken van investeerders. Investeerders zijn immers over het algemeen niet geïnteresseerd in een VZW.

Varia.

1) Michel stelt voor om een supportersvergadering te houden en Patrick vraagt om dit te doen na midden februari. EA zal dit in samenspraak met Michel organiseren en bij voorkeur op een vrijdag avond. Er wordt gedacht aan 23/02 of 02/03. Op deze vergadering gaan de beslissingen van deze AV worden toegelicht aan de supporters..
2) Komt er nog sportieve versterking? Het is de bedoeling om net voor de vervaldag nog 1 keer toe te slaan voor een spits.
3) BDO: is na een RFP uitverkoren om een legal due diligence te doen. We wachten ook op het resultaat van onze interne audit maar aangezien we juridisch geen background hebben in het DC en in de RVB leek ons dit noodzakelijk. Start is voorzien voor tweede week februari.
4) Boedelscheiding tussen VZW Hoofdbestuur en VZW Jeugd: twee belangrijke elementen. Verschuiving van activa is geen must want kan ook met terbeschikkingstelling. Indien verschuiving actief nogal logisch dat passief volgt.
5) Infrastructuur: De K moet nog wanden krijgen en de renovatie van de Europatribune zal gedragen worden door sponsors.
6) De dading met FDR werd ervaren als een pluspunt voor de club.

__________________________________________________________________


bedankt (y)


05 Feb 2018, 14:25
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13161
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Cijfers mogelijks verkeerd interpreteren? :?

_________________
If you never try, you'll never know


05 Feb 2018, 14:57
Miniem

Lid geworden op: 15 Mei 2017, 11:16
Berichten: 66
Leeftijd: 40
Locatie: Aalst
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Bram schreef:
Cijfers mogelijks verkeerd interpreteren? :?


Begrijp ik ook niet goed. Cijfers zijn cijfers in een jaarrekening :hmm:


05 Feb 2018, 16:49
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2937
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Lijkt me toch ook het belangrijkste van een jaarrekening... :crazy:


05 Feb 2018, 17:30
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Schie'dj oit! schreef:
Bram schreef:
Cijfers mogelijks verkeerd interpreteren? :?


Begrijp ik ook niet goed. Cijfers zijn cijfers in een jaarrekening :hmm:

Het bestuur zal de cijfers wel meedelen op de algemene supportersvergadering van 23 februari met de nodige uitleg daarrond. Men mag niet vergeten dat de jaarrekening over vorig seizoen gaat. Er werd nog verlies geboekt vorig seizoen. Dit verlies heeft o.a. te maken met het aantal winstpremies dat moest uitgekeerd worden. In de begroting was er geen eindronde voorzien en evenmin een promotie wat nog een forse premie opleverde die door PLJ met plezier werd betaald.


05 Feb 2018, 19:28
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Bram schreef:
Cijfers mogelijks verkeerd interpreteren? :?


lees: we geven geen cijfers aangezien jullie toch ne nest stomme kloten zijn die toch niet weten hoe je zoiets moet interpreteren...

ne supportersafgevaardigde die naar de pijpen danst van ons bestuur zonder enige kritische inbreng. :nieje: Een mens zou heimwee krijgen naar de vergaderingen op Derowood indertijd. :wow:

aangezien de supportersvergadering maar voor einde februari is, zullen ze de jaarrekening ook niet vroeger neerleggen.

nu goed, ik heb onze DA een half jaar geleden horen zeggen dat we zo goed als schuldenvrij zijn. :rolandjen:

Als dat waar is, kraak ik een bidon Etixx recovery!! :EA:

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


05 Feb 2018, 19:30
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
parol schreef:
Schie'dj oit! schreef:
Bram schreef:
Cijfers mogelijks verkeerd interpreteren? :?


Begrijp ik ook niet goed. Cijfers zijn cijfers in een jaarrekening :hmm:

Het bestuur zal de cijfers wel meedelen op de algemene supportersvergadering van 23 februari met de nodige uitleg daarrond. Men mag niet vergeten dat de jaarrekening over vorig seizoen gaat. Er werd nog verlies geboekt vorig seizoen. Dit verlies heeft o.a. te maken met het aantal winstpremies dat moest uitgekeerd worden. In de begroting was er geen eindronde voorzien en evenmin een promotie wat nog een forse premie opleverde die door PLJ met plezier werd betaald.


Als ik me niet vergis een beetje hetzelfde verhaal dan de vorige keer.
Met andere woorden het ziet er niet goed uit ;)

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


05 Feb 2018, 19:33
Junior

Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37
Berichten: 270
Leeftijd: 52
Locatie: Aalst
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Bakkie schreef:
parol schreef:
Schie'dj oit! schreef:

Begrijp ik ook niet goed. Cijfers zijn cijfers in een jaarrekening :hmm:

Het bestuur zal de cijfers wel meedelen op de algemene supportersvergadering van 23 februari met de nodige uitleg daarrond. Men mag niet vergeten dat de jaarrekening over vorig seizoen gaat. Er werd nog verlies geboekt vorig seizoen. Dit verlies heeft o.a. te maken met het aantal winstpremies dat moest uitgekeerd worden. In de begroting was er geen eindronde voorzien en evenmin een promotie wat nog een forse premie opleverde die door PLJ met plezier werd betaald.


Als ik me niet vergis een beetje hetzelfde verhaal dan de vorige keer.
Met andere woorden het ziet er niet goed uit ;)


Haha ben het een keer eens met jou. Als de vorige jaarrekening al niet goed was en vorig jaar weer verlies, idd het ziet er weer ene nest uit, die op niets zal trekken waar een heleboel trilala zal aangehangen worden tijdens die supportersvergadering. Want, want, want


05 Feb 2018, 20:52
Junior

Lid geworden op: 07 Mei 2015, 14:51
Berichten: 214
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Dag Michel, het doet me veel plezier te zien dat je weer actief wordt op het forum.
Het verwondert me wel dat je op een vraag van de ex VZW leden zegt dat je enkel naar de AV ging om notities te maken en niet om er te zetelen.
Wat blijkt nu uit het verslag..... Mr Markey staat genotuleerd als lid en heeft dus mee alles bekrachtigd...het kleine randzinnetje ten spijt.
En het ergste van al is dat als de supporters, voor wie jij het toch allemaal doet, om cijfers vragen ze deze niet krijgen van jou. Ook al heb je ze mee goedgekeurd.
Je bent wel al goed ingeburgerd want je bent hun jaarrekening zelfs al aan het verdedigen en goedpraten nog voor onze bestuurders er iets over gezegd hebben.
Ik begrijp nu tenvolle waarom Mr PLJ de 2 afgevaardigden van de VZW zo graag buiten wou...
Veel succes ermee, maar als een politieker(die betaald is door Mr PLJ) en al 3 vorige besturen dienend, zal het jouw waarschijnlijk makkelijker afgaan dan je 2 voorgangers.
En by the way, een vergadering met 2 man om benoemd te worden voor 1 jaar is ook niet echt representatief me dunkt.
Wat baten kaars en bril....


05 Feb 2018, 21:18
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Ne mens geraakt dat hier allemaal stillekes beu wanneer ne keer positieve berichten zoals nieuwe investeerders of er komt schot in het stadiondossier, het zou mooi geweest zijn juist voor ons 100 jarig bestaan, 't zal nen droeim bloiven men gedacht. :(

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


05 Feb 2018, 21:40
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3872
Leeftijd: 46
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Vergaderingen georgansieerd door het bestuur om efkes de juiste interpretatie te geven aan de cijfers. Awel, ik heb nog nooit een vergadering, georganiseerd door het bestuur, geweten dat er waarheden worden verteld, zeker niet als het om de cijfers gaat. Mij zullen ze er alvast niet meer zien.

Pattaboem gaat wel op de eerste rij zitten en ons de juiste verklaring meedelen achteraf, hij kan zich ook kandidaat stellen om volgend jaar parol af te lossen op de AV. :wave: :wave:

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


06 Feb 2018, 0:50
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
parol schreef:
Het bestuur zal de cijfers wel meedelen op de algemene supportersvergadering van 23 februari met de nodige uitleg daarrond. Men mag niet vergeten dat de jaarrekening over vorig seizoen gaat. Er werd nog verlies geboekt vorig seizoen. Dit verlies heeft o.a. te maken met het aantal winstpremies dat moest uitgekeerd worden. In de begroting was er geen eindronde voorzien en evenmin een promotie wat nog een forse premie opleverde die door PLJ met plezier werd betaald.

Haha, dat vind ik een goeken :lol:
Voor aanvang van dat seizoen was het nochtans dé doelstelling die ze naar voor schoven. Om die reden hebben ze Dirk Geeraerd ook ontslaan dacht ik en bij de aanstelling van TDC zeiden ze dat hij maar 1 doel had: die eindronde halen. En nu kom jij met dienen uitleg af :lol: U kunnen ze ook alles wijsmaken zeker..
Maar jonges, gene paniek, we gaan over naar ne geweldige cvba want vanaf dan gaan de investeerders in rijen voor de deur staan! :EA:


06 Feb 2018, 12:01
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 142 143 144 145 146 152


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst