Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme - Pagina 3 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Het is niet omdat er enkelen over de schreef gaan dat wij hier een heropvoedingscursus moeten krijgen.
We kunnen ook zingen van neen aan verkrachters we zeggen neen aan verkrachters en iets van respecteer onze waarden ja respecteer onze waarden.
Maar ja, laten we het bij voetbal houden en alles in het werk stellen om in de toekomst dergelijke zware boetes en straffen te vermijden, echt hé ik hoor duizendmaal liever onze mooie clubliederen zingen. :EA:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


22 Feb 2016, 14:06
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1886
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
de zwette maan zou eigenlijk de alternatief gepigmenteerde homo sapiens van de mannelijke sexe kunnen zijn...

_________________
may the FORCE be with you.


22 Feb 2016, 14:20
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
"zwet" is voortaan uit den boze
"zwette maan" is nu "andersgekleurde medemensj"
"zwette piet" is nu "Bruno" :D
"zwet geldj" is naa "donkergroen betaalmiddel" :lol:
"zwette sjokolat" es naa "niks", want da emmen ze ginjer ni :lol:

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


22 Feb 2016, 19:34
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 09 Dec 2007, 19:09
Berichten: 638
Locatie: aalst
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
pfff woor es den toid da we nog konden roepen voile zwetten , voile homo , a moeder es een hoer , der stoot nen dikken in de goal .... das voebaal hein ... giejne tennis ! Der bestoon eirgere dinges dan da zelle , als ekik voile homo roep op de voebaal wiltj da ni zeggen dak teigen homos ben hein , das alliejn ver den teigenstreiver wa oit zen concentrausje te bringen , en soms likt dadde , soms ni ;-) ....azoe een spel mauken ver niks pffff zjiever gezjiever


22 Feb 2016, 21:24
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Mij gaat het er niet om wat we daar nu allemaal persoonlijk van vinden (al weet iedereen wel wat ik er persoonlijk van vind, om geen misverstanden te krijgen).

Het gaat gewoon hierom:
Als ik weet dat ik mijn geliefde ploeg in de miserie breng door bepaalde dingen te zingen of te roepen of te doen dan doe ik dat niet. Zo simpel is dat!
En ik hoop dat we met velen zo zijn en dat we er ooit in slagen de anderen een halt toe te roepen.
Zodat ons ploegske terug positief in 't nieuws komt, goodwill kweekt bij mogelijke sponsors en bij de bondsinstanties en weer kan groeien naar minstens profvoetbal en liefst ooit terug top 16.
Dat is wat wij kunnen doen en dat is in de lijn van die fantastische speech van keizer Kamiel tijdens de rust van die eindrondematch tegen Lokeren dikke 20 jaar geleden: "Onze spelers spelen voor eerste klasse, maar jullie spelen ook voor eerste klasse!"
Wij supporters spelen om onze club hogerop te proberen krijgen...
En ja, de regels zijn de regels en ge hebt u daaraan te houden, en anders haalde uw club miserie op de hals.


22 Feb 2016, 22:19
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1373
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
tsjoep schreef:
pfff woor es den toid da we nog konden roepen voile zwetten , voile homo , a moeder es een hoer , der stoot nen dikken in de goal .... das voebaal hein ... giejne tennis ! Der bestoon eirgere dinges dan da zelle , als ekik voile homo roep op de voebaal wiltj da ni zeggen dak teigen homos ben hein , das alliejn ver den teigenstreiver wa oit zen concentrausje te bringen , en soms likt dadde , soms ni ;-) ....azoe een spel mauken ver niks pffff zjiever gezjiever


Niet akkoord: vroeger mochten we onze vrouwen afslaan als ze niet gehoorzaamden, vroeger (100 jaar geleden) werden zwarte mensen als nauwelijks beter beschouwd als apen, vroeger mochten we roken op restaurant, vroeger werden (in West-Europa) dieren ook zonder verdoving geslacht, ...
We noemen dat "voortschrijdend inzicht": inzien dat bepaalde dingen die we vroeger als "normaal" beschouwden, eigenlijk niet kunnen.

Enkele opmerkingen:
1) ik heb altijd gedacht dat "voile zwetten" betrekking had op de zwarte outfit van de scheidsrechter. Moet dus kunnen! Anderzijds zijn oerwoudgeluiden of enige andere racistische toespeling tegenover een andersgekleurde medemens totaal af te keuren;
2) de belediging "a moeder es een hoer" vind ik persoonlijk getuigen van een grenzeloze vulgariteit. Ik zou het niet kunnen verdragen dat men zoiets roept over mijn moeder;
3) Allah beledigen (hoer, pooier, ...) moet absoluut kunnen, want daarmee beledig je geen mensen, maar een al dan niet imaginaire godheid. Blasfemie of godslastering is in België en in elk beschaafd land perfect toegelaten;
4) verwijzingen naar IS hebben niets, maar dan ook niets met racisme te maken, en moeten dus kunnen;
5) met voorwerpen gooien naar referees, lijnrechters en spelers van de tegenpartij is onder alle omstandigheden af te keuren.


22 Feb 2016, 23:25
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
filip.dhose schreef:
tsjoep schreef:
pfff woor es den toid da we nog konden roepen voile zwetten , voile homo , a moeder es een hoer , der stoot nen dikken in de goal .... das voebaal hein ... giejne tennis ! Der bestoon eirgere dinges dan da zelle , als ekik voile homo roep op de voebaal wiltj da ni zeggen dak teigen homos ben hein , das alliejn ver den teigenstreiver wa oit zen concentrausje te bringen , en soms likt dadde , soms ni ;-) ....azoe een spel mauken ver niks pffff zjiever gezjiever


Niet akkoord: vroeger mochten we onze vrouwen afslaan als ze niet gehoorzaamden, vroeger (100 jaar geleden) werden zwarte mensen als nauwelijks beter beschouwd als apen, vroeger mochten we roken op restaurant, vroeger werden (in West-Europa) dieren ook zonder verdoving geslacht, ...
We noemen dat "voortschrijdend inzicht": inzien dat bepaalde dingen die we vroeger als "normaal" beschouwden, eigenlijk niet kunnen.

Enkele opmerkingen:
1) ik heb altijd gedacht dat "voile zwetten" betrekking had op de zwarte outfit van de scheidsrechter. Moet dus kunnen! Anderzijds zijn oerwoudgeluiden of enige andere racistische toespeling tegenover een andersgekleurde medemens totaal af te keuren;
2) de belediging "a moeder es een hoer" vind ik persoonlijk getuigen van een grenzeloze vulgariteit. Ik zou het niet kunnen verdragen dat men zoiets roept over mijn moeder;
3) Allah beledigen (hoer, pooier, ...) moet absoluut kunnen, want daarmee beledig je geen mensen, maar een al dan niet imaginaire godheid. Blasfemie of godslastering is in België en in elk beschaafd land perfect toegelaten;
4) verwijzingen naar IS hebben niets, maar dan ook niets met racisme te maken, en moeten dus kunnen;
5) met voorwerpen gooien naar referees, lijnrechters en spelers van de tegenpartij is onder alle omstandigheden af te keuren.


Punt 3 en 4 zijn inderdaad niet echt beledigingen. Maar ben er toch geen voorstander van.
Origineel is het niet, wat het met ons voetbal te maken heeft weet ik ni. En als het als bedoeling heeft moslims te ambeteren : "Van mij mogen er bij den eendracht gerust moslims spelen. Zolang ze zich aanpassen, inzetten en goed kunnen voetballen".

Zou 3 en 4 achterwege laten. Der zijn ludiekere steekskes die veel plezanter en origineler zijn. Ook 2 vind ik redelijk dwaas om te roepen. Er zijn veel betere opties en we hebben het niet nodig te roepen wat op elk plein al geroepen wordt. We hebben een groot genoeg muzikaal repertoire als traditieclubke om origineler uit den hoek te komen :)


23 Feb 2016, 10:18
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2933
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Och, de lange tenen van de voorbije jaren (ook in de gewone maatschappij) zijn haast onmogelijk te vermijden. Triestige evolutie.


23 Feb 2016, 11:48
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Persoonlijk vind ik dat spreekkoren en gezangen moeten kunnen. Maar ze moeten wel iets zinnigs met voetbal te maken hebben. Zoniet vind ik dat eigenlijk een beetje dommigheid uitstralend
Racisme is helemaal uit den boze, is terecht strafbaar Bovendien kan je er eigen spelers tegelijk ook mee treffen.
Loze persoonlijke beledigingen naar spelers van de tegenstrever, die te maken hebben met zijn persoonlijke integriteit horen ook niet thuis op een voetbalveld. ("a moeder is een hoer" "jeanet", ed). Dit raakt het diepste van een mens, terwijl die uitlating volslagen onzinnig is, en niks te maken heeft met voetbal.
Godsdienstbelediging, is inderdaad geen racisme, noch belediging van persoon. Maar kan een diepgelovige speler niet treffen. Of zo'n koorgezang z'n effect heeft is zeker twijfelachtig. Een diépgelovige denkt daar anders over, en gelooft rotsvast dat Allah, de ongelovigen zeker zal straffen.... "So-what-with-this-shit?" Zeker niét démotiverend voor de speler. Een volledig zinloze actie van de supporters dus!
Anders is het; als zaken uit het verleden al zijn bewezen geweest. Het zingen van "Yé; Yé, Yé" naar een speler die betrokken is geweest in de zaak "Yé"; laat die speler aanvoelen, dat het ganse stadion daarvan weet. En daar kan een speler zich heel slecht bij voelen. Zoiets moet dus zéker wél kunnen.
Speekkoren en gezangen moeten iets ZINNIGS brengen, en een ploeg in zijn geheel oppeppen of een tegenstander in zijn geheel demotiveren: "vierde klasser" of "dit is een oefenmatch" of "fusieclub" ...bijvoorbeeld
Weg met individueel gerichte kwetsende ONZINNIGHEID in spreekkoren!
Dit illustreert alleen... eigen domheid.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


23 Feb 2016, 14:11
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2933
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Mja, ik vind het toch een heel dunne lijn hoor. Wat mag wel en niet?
Zo ben je na verloop van tijd alleen nog maar bezig met het opstellen van regels. Iets waar ze vooral in Vlaanderen niet genoeg van kunnen krijgen. De regulitis is echt een kwaal.
En dan krijg je dingen zoals vandaag in HLN : een buur die klacht indient tegen een voetbalclub omdat de supporters te luid juichen bij een doelpunt...


23 Feb 2016, 14:57
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1886
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
het zal wel ethisch laat staan juridisch niet correct zijn mor foitelek is het voor mij tamelijk simpel: ge zoudt als supp moeten mogen roepen en zingen wa dagge wilt (of het dan ook nodig is of u siert om heel plat te gaan is nog iets anders) zolang da ge maar van die mannen rechtstreeks en onrechtstreeks (gooien van dinges) AFBLIJFT.

da zal wel te zwart-wit zijn :D

_________________
may the FORCE be with you.


23 Feb 2016, 15:21
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
tympanum2 schreef:
Mja, ik vind het toch een heel dunne lijn hoor. Wat mag wel en niet?
Zo ben je na verloop van tijd alleen nog maar bezig met het opstellen van regels. Iets waar ze vooral in Vlaanderen niet genoeg van kunnen krijgen. De regulitis is echt een kwaal.
En dan krijg je dingen zoals vandaag in HLN : een buur die klacht indient tegen een voetbalclub omdat de supporters te luid juichen bij een doelpunt...


:lol:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


23 Feb 2016, 15:24
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Hugo schreef:
tympanum2 schreef:
Mja, ik vind het toch een heel dunne lijn hoor. Wat mag wel en niet?
Zo ben je na verloop van tijd alleen nog maar bezig met het opstellen van regels. Iets waar ze vooral in Vlaanderen niet genoeg van kunnen krijgen. De regulitis is echt een kwaal.
En dan krijg je dingen zoals vandaag in HLN : een buur die klacht indient tegen een voetbalclub omdat de supporters te luid juichen bij een doelpunt...


:lol:


binnen 10 jaar mag je nog bij een doelpunt van je ploeg 3x in je handjes klappen, ééns naar links en ééns naar rechts kijken en de pamper op je kop goed zetten :worship:

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


23 Feb 2016, 15:32
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2933
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Hier is nog zo een gevalletje. Niet in België, maar ik zie het hier ook nog gebeuren.
Leuke toekomst.

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leuk ... o-op.dhtml


23 Feb 2016, 18:07
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
tympanum2 schreef:
Hier is nog zo een gevalletje. Niet in België, maar ik zie het hier ook nog gebeuren.
Leuke toekomst.

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leuk ... o-op.dhtml




ik heb het nog al gezegd, tegenwoordig, als je veilig wil spelen, alleen nog ademhalen, maar dan wel als je je tanden gepoetst hebt, verder je mond houden, handen in je zakken, geen scheet meer laten :boks: :plat:

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


23 Feb 2016, 19:45
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst