Tweede Amateurliga 2016-2017 - Pagina 17 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 362 berichten ]  Ga naar pagina 1 15 16 17 18 19 25
 Tweede Amateurliga 2016-2017 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13163
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
een nieuw stadion op een termijn van minder dan 10j komt hier enkel als iemand voor de nodige grond kan zorgen rond de E40, as simple as that.

Heb je die voorwaarde natuurlijk ingevuld, dan kan je met een ontwikkelaar als Gelamco (en redelijk wat anderen) gerust eens rond de tafel. En dat zonder dat je er als club zelf veel op de tafel hoeft te leggen.
Probleem is dat bovenstaande voorwaarde op grondgebied Aalst niet al te evidend zal zijn.

Alle andere opties vergen en veel te grote "eigen inbreng"

_________________
If you never try, you'll never know


16 Mar 2017, 19:26
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
El Corredor (Light) schreef:
Iemand die weet of wij een klacht hebben lopen tegen Knokke inzake een niet speelgerechtigde speler? (cfr. Deinze), of gaat het hier om een roddel?



De geruchtenmolen draait op volle toeren dat competitieleider Knokke zou geknoeid hebben met de van Deinze overgenomen Brecht Laleman die van een profstatuut genoot, maar in Knokke een amateurcontract kreeg aangemeten.

De Aalsterse voorzitter Patrick Le Juste is op de hoogte en besprak het geval in de Raad van Bestuur, maar benadrukt dat de club heeft beslist om geen klacht in te dienen.

“Mogelijk is Aalst een benadeelde partij, maar dat geldt voor tal van andere clubs. Wij kijken de kat uit de boom en zijn niet van plan om klacht in te dienen. We gaan ervan uit dat het op termijn wel zal uitgeklaard worden of er iets niet koosjer is met die transfer.”


17 Mar 2017, 9:45
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5744
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
witteken schreef:
El Corredor (Light) schreef:
Iemand die weet of wij een klacht hebben lopen tegen Knokke inzake een niet speelgerechtigde speler? (cfr. Deinze), of gaat het hier om een roddel?



De geruchtenmolen draait op volle toeren dat competitieleider Knokke zou geknoeid hebben met de van Deinze overgenomen Brecht Laleman die van een profstatuut genoot, maar in Knokke een amateurcontract kreeg aangemeten.

De Aalsterse voorzitter Patrick Le Juste is op de hoogte en besprak het geval in de Raad van Bestuur, maar benadrukt dat de club heeft beslist om geen klacht in te dienen.

“Mogelijk is Aalst een benadeelde partij, maar dat geldt voor tal van andere clubs. Wij kijken de kat uit de boom en zijn niet van plan om klacht in te dienen. We gaan ervan uit dat het op termijn wel zal uitgeklaard worden of er iets niet koosjer is met die transfer.”


moest dat bij ons gebeuren de klachten zouden nogal binnen vliegen.de voetbalbond zou zelf klacht indienen denk ik.


17 Mar 2017, 10:05
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2969
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
allesaaneen schreef:
Leuke denkpiste, en ik zie de potentiële meerwaarde van een kwart draai wel, maar het lijkt me een stap te ver naar haalbaarheid toe. We zitten al jaaaaaaren in een situatie waar zelfs een verroest hekje niet kan worden vervangen of geverfd, laat staan dat ons stadion zou draaien.

Plus, ook belangrijk: dat betekent dan weer x-aantal maanden/jaren 'ergens anders gaan spelen', een relatief hoge drempel, om nadien terug te keren. We hebben vorig jaar gezien waar die discussies toe leiden.

Vraag is ook of je die extra capaciteit van een 4e tribune nodig hebt (ooit nog 11.000 man, zonder tribune Leopoldlaan). Denk niet dat we meer nodig hebben. Maakt daar desnoods een (nog niet in België geziene) led-/videowall van.

En tenslotte zit je dan idd met een hoofdtribune die veel te lang is voor de korte zijde van het veld. Die zijde (op termijn) afbreken komt dan uiteindelijk neer op een nieuw stadion zetten. Lijkt me niet nodig en vooral een stap te ver naar haalbaarheid.


Haalbaarheid van het verhaal schat ik somber in, maar als het haalbaar is, is de piste van het draaien van het plein zeker in overweging te nemen.
Je hoeft niet ergens anders te gaan spelen in competitieverband, denk ik. Als je na de competitie (zijnde half mei) start met de aanleg van een nieuwe grasmat, dan moet die toch tegen begin september er liggen. Toch als je gaat voor kunstgras.

Als je de extra capacieit niet nodig hebt, heeft dit enkel maar voordelen: minder hoog bouwen, minder duur stadion,... Ik heb gewoon de maximumcapaciteit berekend. Minder kan natuurlijk altijd.

De hooftribune hoeft niet gesloopt, ook al is ze breder dan het gedraaide veld. Zolang je genoeg capaciteithebt met uw andere tribune(s) behoud je gewoon de hoofdtribune (achter de goal dan) waarbij de vakken A en E inderdaad niet gebruikt kunnen worden als zittribune.

het hele verhaal komt inderdaad neer op de bouw van een volledig nieuw stadion, doch met volgende voordelen:
- je kan er op relatief korte termijn aan beginnen (zonder teveel buurtprotest is start na het seizoen 2018-2019 haalbaar) als je nu reeds met de vergunningsprocedure begint, zijnde MER en omgevingsvergunng. Op gelijk welke andere locatie heb je nog meer procedures te doorlopen en wees gerust, je gaat overal buurtprotest hebben, is 't niet van buurtbewoners is 't van natuurliefhebbers (cfr. miserie industrieterren Sieseghemkouter/crematorium), landbouwers,...
- ja kan in fases werken waardoor de kosten gespreid liggen in de tijd en je kan bouwen naar noodzaak (als de capaciteit van het stadion in het gedrang komt). Als je 2 tribunes bout (= nieuwe K + nieuwe hoofdtribune), dan behoud je achter de goal langs de Bredestraat de huidige hoofdtribune en kan je ahcter de goal aan 't oefenterrein eventueel een reclamewand zetten die U geld opbrengt ipv kost. Blijkt later dat de capaciteit uitgebreid moet worden vliegt ofwel de reclamewand buiten en komt daar een nieuwe tribune OF je sloopt de huidige hoofdtribune en zet daar een nieuwe.

MAAR zoals door velen aangehaald: haalbaarheid project Bredestraat 0,0000...1% wegens terecht opgeworpen redenen. Buurtprotest is er één van, maar vooral geen extra inkomsten uit winkels/appartementen doet investeerders afhaken.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


17 Mar 2017, 13:36
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2969
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
witteken schreef:
El Corredor (Light) schreef:
Iemand die weet of wij een klacht hebben lopen tegen Knokke inzake een niet speelgerechtigde speler? (cfr. Deinze), of gaat het hier om een roddel?



De geruchtenmolen draait op volle toeren dat competitieleider Knokke zou geknoeid hebben met de van Deinze overgenomen Brecht Laleman die van een profstatuut genoot, maar in Knokke een amateurcontract kreeg aangemeten.

De Aalsterse voorzitter Patrick Le Juste is op de hoogte en besprak het geval in de Raad van Bestuur, maar benadrukt dat de club heeft beslist om geen klacht in te dienen.

“Mogelijk is Aalst een benadeelde partij, maar dat geldt voor tal van andere clubs. Wij kijken de kat uit de boom en zijn niet van plan om klacht in te dienen. We gaan ervan uit dat het op termijn wel zal uitgeklaard worden of er iets niet koosjer is met die transfer.”


Vind ik vreemd. Stel dat die speler tegen ons opgesteld stond en we winnen de rechtszaak, dan hebben wij 3 punten meer en Knokke 3 minder, waardoor je op 4 punten komt. Of andere ploegen ook punten bijkrijgen of niet, maakt onze rekening niet (Petegem geen licentie en Winkel staat nog te ver achter en kan max. 2punten krijgen). Hopelijk stond diene gast er ook op tegen degradatiekandidaten (zoals Halle) die hopen met een proces punten terug te verdienen in de strijd tegen de degradatie.

Als je kampioen kunt worden moet je daar voor gaan vind ik, ook al is het via procedures, want de eindorne heb je 1 kans op 13... We zijn zelf ook al genekt geweest via procedures (cfr. Cercle Brugge historie)

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


17 Mar 2017, 13:42
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4813
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
Timoilsjt schreef:
witteken schreef:
El Corredor (Light) schreef:
Iemand die weet of wij een klacht hebben lopen tegen Knokke inzake een niet speelgerechtigde speler? (cfr. Deinze), of gaat het hier om een roddel?



De geruchtenmolen draait op volle toeren dat competitieleider Knokke zou geknoeid hebben met de van Deinze overgenomen Brecht Laleman die van een profstatuut genoot, maar in Knokke een amateurcontract kreeg aangemeten.

De Aalsterse voorzitter Patrick Le Juste is op de hoogte en besprak het geval in de Raad van Bestuur, maar benadrukt dat de club heeft beslist om geen klacht in te dienen.

“Mogelijk is Aalst een benadeelde partij, maar dat geldt voor tal van andere clubs. Wij kijken de kat uit de boom en zijn niet van plan om klacht in te dienen. We gaan ervan uit dat het op termijn wel zal uitgeklaard worden of er iets niet koosjer is met die transfer.”


Vind ik vreemd. Stel dat die speler tegen ons opgesteld stond en we winnen de rechtszaak, dan hebben wij 3 punten meer en Knokke 3 minder, waardoor je op 4 punten komt. Of andere ploegen ook punten bijkrijgen of niet, maakt onze rekening niet (Petegem geen licentie en Winkel staat nog te ver achter en kan max. 2punten krijgen). Hopelijk stond diene gast er ook op tegen degradatiekandidaten (zoals Halle) die hopen met een proces punten terug te verdienen in de strijd tegen de degradatie.

Als je kampioen kunt worden moet je daar voor gaan vind ik, ook al is het via procedures, want de eindorne heb je 1 kans op 13... We zijn zelf ook al genekt geweest via procedures (cfr. Cercle Brugge historie)


Gaat hier om de doelman die na een handvol wedstrijden in het begin van de competitie naar de bank verdween en sindsdien niet meer heeft gespeeld...


17 Mar 2017, 15:50
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 720
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
Lalemand heeft volgendewedstrijden gespeeld:
Knokke - Torhout 2-0
Brakel - Knokke 1-0
Knokke - Petegem 1-3
Knokke - Gullegem 3-3
Sint-Niklaas - Knokke 0-2
RC Gent - Knokke 1-0

Nadien stond Bram Paepe in doel.
Als het inderdaad Brecht Lalemand is die onterecht werd opgesteld zou hun dat 7 punten verlies kunnen kosten.


17 Mar 2017, 16:45
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7537
Leeftijd: 35
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
Volgens mij is op het blad staan zelfs al voldoende om geen punten te krijgen. Indien hij niet speelgerechtigd was natuurlijk.

Kan me vergissen ook maar dacht toch dat het zo in elkaar zat.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


17 Mar 2017, 16:48
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
wevege schreef:
Lalemand heeft volgendewedstrijden gespeeld:
Knokke - Torhout 2-0
Brakel - Knokke 1-0
Knokke - Petegem 1-3
Knokke - Gullegem 3-3
Sint-Niklaas - Knokke 0-2
RC Gent - Knokke 1-0

Nadien stond Bram Paepe in doel.
Als het inderdaad Brecht Lalemand is die onterecht werd opgesteld zou hun dat 7 punten verlies kunnen kosten.


St niklaas zou wel een goede zaak kunnen doen .


17 Mar 2017, 17:16
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2862
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
hansken schreef:
Volgens mij is op het blad staan zelfs al voldoende om geen punten te krijgen. Indien hij niet speelgerechtigd was natuurlijk.

Kan me vergissen ook maar dacht toch dat het zo in elkaar zat.

Dat klopt , het blad in zijn totaliteit telt. Het kostte ons den titel eind jaren 60-ig tegen Cercle :kots:


17 Mar 2017, 17:49
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
jowwan schreef:
hansken schreef:
Volgens mij is op het blad staan zelfs al voldoende om geen punten te krijgen. Indien hij niet speelgerechtigd was natuurlijk.

Kan me vergissen ook maar dacht toch dat het zo in elkaar zat.

Dat klopt , het blad in zijn totaliteit telt. Het kostte ons den titel eind jaren 60-ig tegen Cercle :kots:


Die speler stond elke competitiewedstrijd op het blad en dus moet Knokke al zijn punten verliezen!


17 Mar 2017, 20:39
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7537
Leeftijd: 35
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
ALS hij niet speelgerechtigd was he.. Is vooralsnog een gerucht.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


17 Mar 2017, 23:30
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
jowwan schreef:
hansken schreef:
Volgens mij is op het blad staan zelfs al voldoende om geen punten te krijgen. Indien hij niet speelgerechtigd was natuurlijk.

Kan me vergissen ook maar dacht toch dat het zo in elkaar zat.

Dat klopt , het blad in zijn totaliteit telt. Het kostte ons den titel eind jaren 60-ig tegen Cercle :kots:



Later nog eens voorgehad he, wat punten kwijt door onterecht opgestelde speler, was dat niet Axel Vergeylen of zoiets?! Dacht dat toen Beveren of Moeskroen klacht indiende...

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


18 Mar 2017, 11:06
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13163
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
Karel Verhulst was dat

_________________
If you never try, you'll never know


18 Mar 2017, 11:25
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
Bram schreef:
Karel Verhulst was dat



Juist! Die was het! Weet wel nog dat die maar paar minuten op veld gestaan heeft, en toch kregen we klacht aan ons been.

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


18 Mar 2017, 11:31
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 362 berichten ]  Ga naar pagina 1 15 16 17 18 19 25


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst