Voorbereiding 16-17 - Pagina 9 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11 15
 Voorbereiding 16-17 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Een sterke tweede helft gezien met als lichtpunten de ingevallen Mitu en Lusala...

Als je de pijnpunten (targetman + linksback en koobalsterke cm) kan wegwerken dan draai je dit seizoen zeker mee voorin.


30 Jul 2016, 22:15
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Dani schreef:
Een sterke tweede helft gezien met als lichtpunten de ingevallen Mitu en Lusala...

Als je de pijnpunten (targetman + linksback en koobalsterke cm) kan wegwerken dan draai je dit seizoen zeker mee voorin.


linksback? Daar hebben we Van Kerckhoven, Verbrugge en in een latere fase J. Geenens nog. Rechtsback lijkt me dringender, daar heb je enkel Falko Geenens.

Ik vind Van Kerckhoven en Mitu het meest meevallen momenteel.

Wel heel benieuwd naar de keuzes die DG gaat maken binnenkort. Ook hoe DG met deze groep gaat omgaan, in communicatie extern en intern. Claeys Van Hoevelen Verbrugge Geenens lijkt me qua snelheid en wendbaarheid geen goede mix.

Baras is de eerste vier matchen geschorst, dus lijkt het mij toch al een goed plan, om binnenkort toch eens een "starting" team te proberen zonder Baras. Is iemand die vooral de actie maakt. En in het systeem die we gaan spelen (4-2-3-1) lijkt het me toch daar van belang om een balvaste spits te hebben die de rest (De Rock, Mitu, Lusala, Van Tricht) laat bijsluiten.

en om positief af te sluiten, de technische bagage lijkt me ruimer dan vorig jaar, al was dat misschien zo moeilijk niet na die bende houthakkers van vorig jaar.

Simpele passes lukken wel, de meeste staan meteen goed ingedraaid om de bal vooruit te spelen. Daar moet men maar op bouwen.

Maar toch nog wat ervaring erbij want bij de minste schorsing of blessure is de spoeling dunnetjes.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


30 Jul 2016, 22:31
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
4-0 is een zwaar overdreven score maar het legt ook de pijnpunten bloot + de voetjes blijven op de grond.
Toch ook wel het zwaarst ontgoocheld in de centrale as van de verdediging de eerste helft, geen lijn, geen spreken en geen leiding + lange ballen naar voor pompend.
Van Kenny verwacht ik toch dat hij die rol opneemt, het is de enige met ervaring die gehaald specifiek om dat net te gaan doen. In combinatie van die Claeys gaan er zeker betere afspraken nodig zijn.

Linksback was vandaag (1ste helft vooral) inderdaad een probleem, maar die Van Kerckhoven liet toch al zien daar het best voor de dag te komen. Die positie lijkt mij dus minder een probleem.

2de helft terug voetballend was het bij vlagen echt wel goed, jammer dat Barras net voor de 3-0 valt een paar keer vertikt (zat wel stikdood) om nog de inspanning te leveren want daar zat op dat moment eerder de 2-1 aan te komen dan de 3-0.

_________________
If you never try, you'll never know


31 Jul 2016, 2:23
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jun 2005, 10:59
Berichten: 1158
Leeftijd: 42
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Bram schreef:
4-0 is een zwaar overdreven score maar het legt ook de pijnpunten bloot + de voetjes blijven op de grond.
Toch ook wel het zwaarst ontgoocheld in de centrale as van de verdediging de eerste helft, geen lijn, geen spreken en geen leiding + lange ballen naar voor pompend.
Van Kenny verwacht ik toch dat hij die rol opneemt, het is de enige met ervaring die gehaald specifiek om dat net te gaan doen. In combinatie van die Claeys gaan er zeker betere afspraken nodig zijn.

Linksback was vandaag (1ste helft vooral) inderdaad een probleem, maar die Van Kerckhoven liet toch al zien daar het best voor de dag te komen. Die positie lijkt mij dus minder een probleem.

2de helft terug voetballend was het bij vlagen echt wel goed, jammer dat Barras net voor de 3-0 valt een paar keer vertikt (zat wel stikdood) om nog de inspanning te leveren want daar zat op dat moment eerder de 2-1 aan te komen dan de 3-0.


Bram, Ik doe altijd mijn best he :lol:


31 Jul 2016, 8:14
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2571
Leeftijd: 42
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Net zoals we na de ruime zeges tegen Lede en Teralfene niet euforisch moeten gaan doen, hoeven we deze 4-0 nederlaag tegen Leuven niet te dramatiseren. Bij OHL zijn ze klaar om aan de competitie in 1B te beginnen terwijl wij nog in volle voorbereiding zitten. Voor mij was dit dus geen echte test voor onze ploeg maar eerder een logisch verlies. De matchen tegen de ploegen van ons niveau (Namur, Grimbergen, Berchem) zijn voor mij meer waardemeters om te weten wat onze ambities mogen zijn.
Wat mij tegen Leuven (vooral in de eerste helft) opviel, is dat we achterin met een gebrek aan snelheid kampen. Claeys liet ook een onzekere indruk. Voorin deed Baras zijn uiterste best maar hij stond er te veel alleen voor. Met een sterke balvaste spits (nog aan te werven) naast hem zou hij beter uit de verf komen denk ik. Voorts vond ik De Koker goed spelen op het middenveld, wat niet wegneemt dat er daar ook nog iemand mag bijkomen, net zoals op de rechtsachter. Gewoon omdat er daar te weinig alternatieven zijn.
Maar er zit dus wel iets in. De inzet en de goesting zijn er en bij momenten wordt er goed gevoetbald. Als we op de vermelde posities nog versterking op de kop kunnen tikken, zit er een mooi seizoen aan te komen denk ik.


31 Jul 2016, 8:55
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
iendrachter schreef:
pattaboem schreef:
In de oefenwedstrijd OHL-Eendracht Aalst verloor onzen iendracht, met 4-0 tegen het B-eltal van Leuven.
Na de koffie was het reeds 2-0 en in de tweede helft werd de score verdubbeld.
Een logisch resultaat, maar het was wel een interessante wedstrijd om conclussies te trekken als voorbereiding op het komende seizoen.
We hebben nog effe de tijd om versterkingen te zoeken, en lessen te leren...


Ik weet niet of ge de wedstrijd gezien hebt maar het was wel degelijk de A kern van Leuven.
Vooral centraal vanachter vond ik ons zeer zwak 1ste helft, Van Hoevelen is momenteel zeker nog geen leider die hij zou moeten zijn en die Claeys had het ook heel moeilijk vond ik.
Spijtig ook dat DG niet begon met zijn sterkste ploeg met Mitu en Lusala in de basis.
Met Baras op een eiland te laten voetballen ben je ook niks.
We hebben zeker een beter voetballende ploeg als vorig seizoen en zijn er enkele keren goed uitgekomen.
Hadden toch 1 of 2 goals kunnen maken.
Nog een rechtsback,centrale middenvelder en targetspits met gestalte moeten er zeker nog bij.

---
Neen, de match heb ik zelf niet gezien, maar hoorde de commentaar van een meegereisde sup. Het B-elftal werd aanvankelijk aangekondigd als tegenstander, maar bref; des te beter voor de reele krachtmeting onderling tegen hun A-ploeg. In 2de amateur krijgen we geen tegenstanders van het "prof"-formaat van OHL te bekampen. Dus moeten we niet echt wakker liggen van die 4-0 nederlaag. Alleen maar bouwen aan onze tekortkomingen die thans zichtbaar zijn gebleken.
Dat DG niet met zijn sterkste ploeg begon, zou je hem alleen maar kunnen kwalijk nemen als het voor echte keiharde competitie was. Nu zal het wellicht draaien om "experimenteren". Dit is dus niet zo erg als hij er lessen kan uit trekken....

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


31 Jul 2016, 9:00
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Goe gespeeld zou ik zeggen voor een 2de amateurploeg die amper twee weken bezig is tegen wel degelijk de A-ploeg van OHL die al van 25 juni bezig is met hun voorbereiding.
Dat er nog wat ervaring en gestalte moet bijkomen is duidelijk, zeker en vast een targetspits om een hoofdrol te kunnen spelen.
Enfin, ze zijn goe bezig, nu nog de nodige versterking. :EA:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


31 Jul 2016, 9:03
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
oilsjt schreef:

Bram, Ik doe altijd mijn best he :lol:
Het sfeertje zat ook wel goed.
De klassiekers werden vanonder het stof gehaald (y)

_________________
If you never try, you'll never know


31 Jul 2016, 12:29
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Hugo schreef:
Goe gespeeld zou ik zeggen voor een 2de amateurploeg die amper twee weken bezig is tegen wel degelijk de A-ploeg van OHL die al van 25 juni bezig is met hun voorbereiding.
Dat er nog wat ervaring en gestalte moet bijkomen is duidelijk, zeker en vast een targetspits om een hoofdrol te kunnen spelen.
Enfin, ze zijn goe bezig, nu nog de nodige versterking. :EA:

gohja, een targetspits wilt natuurlijk zeggen dat voetbal over de grond meteen overboord zal gegooid worden. Als je er met één speelt zoals gisteren de eerste helft dan heb je dat inderdaad nodig.

Maar eigenlijk, als je nu merkt dat combinatievoetbal deze ploeg zijn sterkte al blijkt, misschien zijn er dan andere - belangrijkere - posities om eerst in te vullen ?

_________________
If you never try, you'll never know


31 Jul 2016, 12:30
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2571
Leeftijd: 42
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Daarnet gehoord dat er woensdag gespeeld wordt tegen Robur met de spelers die dinsdag niet in actie komen tegen Namen. Meldert donderdag zou dan weer niet doorgaan.
Iemand die dit kan bevestigen?


31 Jul 2016, 21:00
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jun 2005, 10:59
Berichten: 1158
Leeftijd: 42
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Meldert gaat idd nietdoor de rest kan ik niet bevestigen


01 Aug 2016, 8:09
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 849
Locatie: mejlert
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Meldert wou niet op de volgens hen te vele eisen van eendracht ingaan:

Helft van alle inkomsten (inkom + drank)
Eten voorzien voor 40 man + het mcoht enkel vis zijn en geen vlees.

Meldert heeft dan beslist te annuleren en een andere tegenstander te zoeken aangezien ze anders financieel er zouden aan insteken.

Toch wel jammer dat den eendracht zo'n eisen deed. Het is bij elk ploegske krabben om rond te komen.


01 Aug 2016, 9:53
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4811
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
Bram schreef:
Hugo schreef:
Goe gespeeld zou ik zeggen voor een 2de amateurploeg die amper twee weken bezig is tegen wel degelijk de A-ploeg van OHL die al van 25 juni bezig is met hun voorbereiding.
Dat er nog wat ervaring en gestalte moet bijkomen is duidelijk, zeker en vast een targetspits om een hoofdrol te kunnen spelen.
Enfin, ze zijn goe bezig, nu nog de nodige versterking. :EA:


gohja, een targetspits wilt natuurlijk zeggen dat voetbal over de grond meteen overboord zal gegooid worden. Als je er met één speelt zoals gisteren de eerste helft dan heb je dat inderdaad nodig.

Maar eigenlijk, als je nu merkt dat combinatievoetbal deze ploeg zijn sterkte al blijkt, misschien zijn er dan andere - belangrijkere - posities om eerst in te vullen ?


Dat is enkel als je targetspits enkel maar dient te fungeren als een stormram of breekijzer. Met het spelersmateriaal dat je nu beschikbaar hebt, zal een degelijke targetspits de ploeg rendement laten halen. Iemand die vooraan de ballen kan bijhouden/kaatsen om bijvoorbeeld Van Tricht te laten aansluiten of die kan profiteren van het werk van uw flanken.

Als je Baras wil laten renderen, heeft hij iemand naast of kort achter zich nodig, wat impliceert dat je iemand centraal op het midden zal moeten opofferen... Wetende dat DG altijd voor 4 man op lijn achterin opteert, betekent dit dat je dus altijd een mannetje centraal op het midden zal moeten opofferen. En met het aanwezige spelersmateriaal kan je u dat simpelweg niet veroorloven in matchen waar het er echt toe doet.

In een ideale wereld heb je dus sowieso nood aan een regulator op het midden, een targetspits en vergeten we ook de rechtsachter niet... Alleen moeten de middelen er wel zijn; zijn die er niet en is er maar ruimte voor bijvoorbeeld 1 speler dan heeft deze kern in mijn ogen het meeste nood aan die targetspits. Dan kan je blijven spelen in de intussen vertrouwde 4-5-1; daar heb je met Yala-Lusala en Mitu de geschikte flanken voor en heb je met Van Tricht iemand die bij Boom ook zo speelde achter Matthysen. Voor de overige 2 plaatsen op het midden is het dan bekijken afhankelijk van de tegenstander wie het best de rollen kan invullen...

Alleen betekent dergelijke opstelling meestal een bankzittersstatuut voor Baras en of die daar mee zal kunnen leven? Maar ik bekijk het ploeggegeven en wetende dat Bruno de eerste 4 matchen met inzet aan zich voorbij moet laten gaan, kies ik ook daar eieren voor mijn geld want je kan het u niet veroorloven om uw start te missen... In het kader van dat financiële blijf ik het dan ook jammer vinden dat we met De Rock, Mitu, Yala Lusala en Baras weliswaar extra kwaliteit hebben aangetrokken, maar daarmee nog niet het missing profiel hebben afgedekt. Zeker als je ook al wist dat Blanckaert en Lorré zouden overgeheveld worden in het aanvallende compartiment, die eerder concurrenten zijn van de eerste vier dan dat ze een extra optie aanreiken.

Dus zeker meer voetbal in onze kern, maar in vierde win je daar alleen geen matchen mee dus ik hoop dat het onevenwicht in onze kern ons niet te zuur zal opbreken... Ik vrees immers met de huidige kern een beetje hetzelfde euvel als zo vaak de laatste jaren - als het plan A goed uitpakt, zal het goed lopen, en misschien zelfs iets flitsender zijn dan de afgelopen seizoenen, maar als plan A adequaat geneutraliseerd wordt door de tegenstander, zal het meer nog dan anders behelpen zijn vermoed ik.


Laatst gewijzigd door DT op 01 Aug 2016, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.



01 Aug 2016, 11:09
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2861
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
kheiremans schreef:
Meldert wou niet op de volgens hen te vele eisen van eendracht ingaan:

Helft van alle inkomsten (inkom + drank)
Eten voorzien voor 40 man + het mcoht enkel vis zijn en geen vlees.

Meldert heeft dan beslist te annuleren en een andere tegenstander te zoeken aangezien ze anders financieel er zouden aan insteken.

Toch wel jammer dat den eendracht zo'n eisen deed. Het is bij elk ploegske krabben om rond te komen.

Dom van Meldert. De Leeuwkes zagen het wel anders. Veel drankverbruik (Affligem :drank: )en 50pct van de tickets geeft veel meer rentabiliteit dan een oefenwedstrijdvoor pakweg 62 betalenden. Toen ik er ooit speelde was het al een klassebestuur , nu ook.


01 Aug 2016, 11:24
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1398
Bericht Re: Voorbereiding 16-17
jowwan schreef:
kheiremans schreef:
Meldert wou niet op de volgens hen te vele eisen van eendracht ingaan:

Helft van alle inkomsten (inkom + drank)
Eten voorzien voor 40 man + het mcoht enkel vis zijn en geen vlees.

Meldert heeft dan beslist te annuleren en een andere tegenstander te zoeken aangezien ze anders financieel er zouden aan insteken.

Toch wel jammer dat den eendracht zo'n eisen deed. Het is bij elk ploegske krabben om rond te komen.

Dom van Meldert. De Leeuwkes zagen het wel anders. Veel drankverbruik (Affligem :drank: )en 50pct van de tickets geeft veel meer rentabiliteit dan een oefenwedstrijdvoor pakweg 62 betalenden. Toen ik er ooit speelde was het al een klassebestuur , nu ook.


Ik vind 50/50-verdeling van de winst (en niet van de inkomsten!) toch helemaal niet onredelijk, als je weet dat 80 % van de supporters op dergelijke matchen van EA zijn.


01 Aug 2016, 12:23
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11 15


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst