Spelerskern 2017 - 2018 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 14
 Spelerskern 2017 - 2018 
Auteur Bericht
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39
Berichten: 1351
Leeftijd: 34
Locatie: 9450
Bericht Spelerskern 2017 - 2018
Doelmannen

Kevin Van den Noortgaete (2019)
Julien De Vriendt (2019)

Verdedigers

Jelle Geenens (2018)
Arno Claeys (2018)
Kenny Van Hoevelen (2018)
Falko Geenens (2018)

Middenvelders

Brian Marmitte (2020)
Bahnou Diarra (2019)
Boris Van Gysegem (2018)
Bigen Yala Lusala (medio 2019)

Aanvallers

Cédric Mitu (medio 2019)
Klaas De Rock (medio 2019)

_________________
OB17


22 Feb 2017, 11:13
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
Ziet er al heel goed uit, veel beter dan vorig seizoen toen we bijna geen spelers hadden.
En dit zijn allen spelers die hun truitje willen nat maken, een groot verschil met verleden jaar.
Nu nog Jilke De Coninck en een Verstraeten erbij en dan nog wat zoeken:
- grote beweeglijke spits
- goede spelverdeler (Van Tricht ?) misschien liefst met body of gaat die Boris Van Gysegem dat kunnen?


22 Feb 2017, 12:56
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
wevege schreef:
Ziet er al heel goed uit, veel beter dan vorig seizoen toen we bijna geen spelers hadden.
En dit zijn allen spelers die hun truitje willen nat maken, een groot verschil met verleden jaar.
Nu nog Jilke De Coninck en een Verstraeten erbij en dan nog wat zoeken:
- grote beweeglijke spits
- goede spelverdeler (Van Tricht ?) misschien liefst met body of gaat die Boris Van Gysegem dat kunnen?


Jilke langer vastleggen zou nu zeker en vast een prioriteit moeten zijn. En verder is De Koker volgens mij toch ook eentje om te houden...


22 Feb 2017, 13:10
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
wevege schreef:
Ziet er al heel goed uit, veel beter dan vorig seizoen toen we bijna geen spelers hadden.
En dit zijn allen spelers die hun truitje willen nat maken, een groot verschil met verleden jaar.
Nu nog Jilke De Coninck en een Verstraeten erbij en dan nog wat zoeken:
- grote beweeglijke spits
- goede spelverdeler (Van Tricht ?) misschien liefst met body of gaat die Boris Van Gysegem dat kunnen?


Oppassen dat er met de vergelijking met het verleden, zeker vorig jaar, geen zaken door elkaar worden gehaald: op het moment van de carnavalsmatch vorig seizoen (begin februari) was alles nog relatief helder; ook naar spelerskern toe - gesprekken waren lopende, er waren een aantal mondelinge akkoorden, ploeg stond er goed voor en de vibe zat goed na de goeie resultaten (oa. de 4-4 op Dender)... Dat zorgde meteen ook voor een - onterechte - shift in verwachting want plots zou die ploeg kunnen meedoen voor het kampioenschap...

Tijdens de rust van de carnavalsmatch was er ook geen vuiltje aan de lucht hé: 2-0 voor en op schema. Uiteindelijk wordt het 2-4 (finaal 0-5) en begint eigenlijk daar de miserie wat finaal resulteert in het La Louvière-debacle.

Dus wat leren we daaruit: dat er dit jaar uitstekend werk is geleverd achter de schermen naar verlenging van aflopende contracten toe MAAR dat er ook een keerzijde van de medaille kan zijn: vorig jaar liep de eindronde af met een sisser en had je eigenlijk de luxe dat er weinig was getekend zodanig dat je nog 10 man op de keien kon zwieren... Wat als de sfeer omslaat dit seizoen en de verwachtingen de realiteit weer gaan uitdagen (als ik lees wat de reacties hier zijn na een verliesmatch bijv.)? Dat een aantal spelers die in Tokkie's lijstje staan plots de boter gaan gefret hebben... Kleine vergelijking nog met dat drama/schande-elftal van vorig seizoen: vorig seizoen op 20 februari had Bokila 14 keer gescoord in de competitie... Wie doet dat dit seizoen?

Soit, ik speel gewoon advocaat van de duivel hé maar zie wel dat mensen precies snel en veel vergeten... Enerzijds is iedereen blij met de contractverlengingen maar daarnaast heeft iedereen ook zijn verlanglijstje klaar wat ze er allemaal nog bij willen... Zo werkt het helaas niet hé en het is in het geval van onze club eerder "of" dan "en-en" op dit moment... Hopelijk dringt dat besef door bij iedereen.


Laatst gewijzigd door DT op 22 Feb 2017, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.



22 Feb 2017, 13:39
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
Is wel juist wat gezegd, maar diegenen die het op het terrein moesten doen tegen La Louvière kon het geen barst meer schelen wat het resultaat werd want ze gingen toch elders poen pakken. Dat lijkt me toch een belangrijke correctie.
Kan het og steeds niet vatten dat we ginder 1-3 wonnen en thuis telkens minstens 2 à 3 stappen tekort kwamen in elk duel omdat ze niet wouden lopen. Truitjes waren zeker niet nat na die match.


22 Feb 2017, 13:47
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
wevege schreef:
Is wel juist wat gezegd, maar diegenen die het op het terrein moesten doen tegen La Louvière kon het geen barst meer schelen wat het resultaat werd want ze gingen toch elders poen pakken. Dat lijkt me toch een belangrijke correctie.
Kan het og steeds niet vatten dat we ginder 1-3 wonnen en thuis telkens minstens 2 à 3 stappen tekort kwamen in elk duel omdat ze niet wouden lopen. Truitjes waren zeker niet nat na die match.


Belangrijke correctie die wel niet valt te staven natuurlijk met bewijzen want de helft van die ploeg had nog geen ploeg voor het seizoen erop en de andere helft zat hier nog vast of had akkoord gegeven om te blijven. Grootste deel van de eerste helft was er ook niks aan de hand trouwens, tot het eerste tegendoelpunt viel... Soit, is andere discussie - ik geef gewoon aan dat transfer/contractpolitiek een werk van lange adem is/moet zijn waar veel parameters in rekening worden genomen en dat de uitslag van 1 match (zowel positief als negatief) in principe geen doorslag mag geven... Vorig jaar kon die match gebruikt worden om schoon schip te maken (ook al heb je daarmee ook bruikbare elementen weggegooid), maar is heel uitzonderlijk, zeker in de positie waar de club zich bevindt. Dus ik hoop dat de mensen die hier nu een mening verkondigen, bij die mening gaan blijven mocht het anders uitdraaien dan verhoopt... Lees de reacties in het begin op Arno, ed. eens, of op Falko...


22 Feb 2017, 14:04
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
@DT: kan je iets meer vertellen over die Van Gysegem?

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


22 Feb 2017, 14:17
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
het is alleszins positief dat er onder de spelers wel een algemene stemming van tevredenheid en bereidheid lijkt te zijn om te verlengen, zelfs al staat niet vast dat het Amateur A zou worden volgend seizoen. dat wijst denk ik op enerzijds voldoende realisme van de kant vd spelers uit, maar anderzijds ook op een betere interne situatie vanwege de club zelf en een degelijke relatie met de coach ?

maar DT heeft gelijk: het kan op Oilsjt allemaal (te) rap keren. of hoe een vd oudste Vlaamse spreekwoorden het verwoordt: "de krijgsroe is scheef en krom, zij slaat en zalft weerom"...

_________________
may the FORCE be with you.


22 Feb 2017, 14:21
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
El Corredor (Light) schreef:
@DT: kan je iets meer vertellen over die Van Gysegem?


Linksvoetige centrale middenvelder die zoals Diarra op de drie centrale posities op het midden uit de voeten kan en zich meteen tot grootste van de bende in die zone ontpopt. Wordt soms ook als aanvaller uitgespeeld en komt uit de ISM-stal.


22 Feb 2017, 14:36
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
ISM?

Wat die post over la lou betreft. Bv. Bokila wou niet bijtekenen omdat hij niet het loon kreeg wat hij vroeg. Denk dat Bokila en bv gaye van de meeste supporters wel mochten blijven. Aan inzet ontbrak het niet bij die 2. En wimpie was geen sublieme voetballer maar maakte wel zeer makkelijk een goal. bv. die laatste op dender was technisch knap uitgevoerd.

Mochten we die kwaliteit kunnen injecteren bij Mitu... (maar dan zat hij nu niet bij ons vermoed ik)


22 Feb 2017, 15:55
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1260
Locatie: Aalst
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
kheiremans schreef:
ISM?


Makelaarskantoor International Sport Management

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


22 Feb 2017, 16:08
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
Klopt wat er hier geschreven wordt over het snel draaien van de omstandigheden vorig jaar, maar de inzet en de bereidheid om iets te tonen zijn dit jaar toch veel groter. Ik zie zulke scenario's dit seizoen niet gebeuren. En al zeker niet die ultieme schande tegen de Wolven. We zien toch ook veel beter voetbal dit seizoen, al is het niet elke match feest. Een Yala en Mitu liep er echt niet bij hoor vorig jaar.
En Bokila...och ja, die stond vaak op de juiste plaats en dat is ook een kunst. Maar een voetballer?? Nee, sorry...


22 Feb 2017, 17:29
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
DT schreef:
Soit, ik speel gewoon advocaat van de duivel hé maar zie wel dat mensen precies snel en veel vergeten... Enerzijds is iedereen blij met de contractverlengingen maar daarnaast heeft iedereen ook zijn verlanglijstje klaar wat ze er allemaal nog bij willen... Zo werkt het helaas niet hé en het is in het geval van onze club eerder "of" dan "en-en" op dit moment... Hopelijk dringt dat besef door bij iedereen.

Die opmerking maakt je eerder hier ook al eens na de match tegen Petegem, maar ik ben nog altijd niet mee waar je daarmee nu naartoe wilt ?
Door de band genomen komt deze in der haast samengestelde kern goed uit de verf dit seizoen, voor kampioen te spelen (laten we het maar benoemen) komen ze echter te kort. In de weinig topwedstrijden in deze reeks hebben dat dat jammer genoeg moeten vaststellen. Maar ik denk toch dat het gros van de supporters wel vol vertrouwen heeft in deze groep. En dat dus de grote lijnen zeker perspectief geven naar de toekomst.

Om dan te komen tot het punt; we weten nu al dat er zeker een 4-5 tal vertrekkers zullen zijn ook bij deze kern. Die gaan we toch vervangen ? En ik mag toch hopen dat bij het zoeken van vervangers er dan extra aandacht gaat naar het zoeken naar profielen die kwaliteiten brengen welke we nu wat te kort komen ?
Allé, om nu terug namen te noemen: Een Ken Van Damme zal wel gaan vertrekken, dat is toch wel al een mooi salarisbudget om te herbesteden?

Als dat laatste niet het geval is, en er nog zwaarder bespaard moet worden op loonkost (wat ik kan begrijpen) dan heb ik niets gezegd uiteraard. Maar in bovenstaande ging ik toch uit dat het budget volgend jaar op de zelfde hoogte zou gaan liggen dan dit seizoen.

_________________
If you never try, you'll never know


22 Feb 2017, 21:10
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
Bram schreef:

Om dan te komen tot het punt; we weten nu al dat er zeker een 4-5 tal vertrekkers zullen zijn ook bij deze kern. Die gaan we toch vervangen ? En ik mag toch hopen dat bij het zoeken van vervangers er dan extra aandacht gaat naar het zoeken naar profielen die kwaliteiten brengen welke we nu wat te kort komen ?
Allé, om nu terug namen te noemen: Een Ken Van Damme zal wel gaan vertrekken, dat is toch wel al een mooi salarisbudget om te herbesteden?



Geen idee wie die 4-5 man zijn moet ik bekennen, maar zelfs al zou dat kloppen, is het geen absolute logica die opgaat hé. Het is bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat iemand die hier deze zomer is toegekomen met weinig adelbrieven/statistieken op de teller en een contract kreeg van 1 jaar (en zo waren er toch wel een paar), nu wel wa extra boter bij de vis wil bij een contractverlenging. Dan heb je qua naam wel dezelfde speler over beide seizoenen bekeken, maar op papier (en in kas) zal het toch wel wat schelen en zou het dus best kunnen dat als er 5 vertrekken er maar 2 in de plaats komen... Voor alle duidelijkheid: ik spreek hier hypothetisch maar het uitgangspunt dat 1 contract verdwijnt, automatisch ruimte maakt voor een ander contract met dezelfde cijfertjes, gaat wel niet opgaan.

Ander punt om op uw voorbeeld door te gaan: alles weer onder hypothese te catalogeren - als Ken een heel hoge "fix" zou hebben, zou je dat inderdaad kunnen vervangen door een ander "fix" contract zonder al te veel kleerscheuren, maar als Ken bijvoorbeeld vooral een vergoeding zou krijgen op basis van geleverde prestaties en je neemt dit seizoen als maatstaf naar volgend seizoen voor deze positie/man in de kern, ga je naar komend seizoen toe geen zwaar budget te besteden hebben hé in het geval van Ken op basis van dit seizoen tot nu toe...

En punt van de contractverlengingen lijkt me toch duidelijk: als je al 12 man vastliggen hebt op dit moment waarvan er minstens 7 basispeler zijn dit seizoen, weet je toch ook wel dat er geen 10 anderen meer gaan bijkomen hé.


22 Feb 2017, 22:00
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Spelerskern 2017 - 2018
Mogelijke vertrekkers: Van Damme, Van Kerckhoven, Verbrughe, Baras en Van Tricht zijn nog einde contract zeker? De Coninck ook nog niet bijgetekend.

En dan zijn er nog onze 2 huurlingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


22 Feb 2017, 22:18
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 14


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst