Voorkeurslocatie nieuw stadion - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Voorkeurslocatie nieuw stadion 

Voorkeurslocatie nieuw stadion
De site tussen de Bergemeerssenstraat en de Albrechtlaan  37%  [ 17 ]
Het terrein achter de Colruyt  17%  [ 8 ]
Een gebied aan de E40 in Erembodegem  46%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 46

 Voorkeurslocatie nieuw stadion 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
De plaats aan de E 40 kan interessant zijn om sponsors aan te trekken. Er zullen heel wat sponsors geïnteresseerd zijn om reclame te maken dat zichtbaar is voor de wagens op de E 40.


30 Mei 2017, 18:00
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
kben wel benieuwd welk stukje aan de E40 (Erembodegem) er bedoeld wordt. In principe is langs de E40 hety meest slimme om het te doen. Omwille van het verkeer dat dan niet door het centrum moet, en omwille van het feit dat er dan minder weerstand van gelijk welke partij zal zijn omdat ge eerder aan een uithoek van de stad zit. ook om zo'n complex uit te baten lijkt het me aantrekkelijker als het idd zeer visibel langs de E40 ligt dan weggestoken/verscholen op die andere locaties...


Ik ben wel eens benieuwd of er deze keer ook daden zullen volgen ipv alleen maar woorden, net zoals jaren geleden. Het is ergens logisch dat 't stad gaat uitkijken naar pistes voor de lange termijn. maar dat was het vier jaar geleden ook...


30 Mei 2017, 22:02
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
Timoilsjt schreef:
anathema76 schreef:
Bedankt voor de extra info, Tim!
Je bent duidelijk goed op de hoogte! ;)

Ik stem dan voor Albrechtlaan!


Graag gedaan maat!
Ik stem gewoon voor een nieuw stadion, op grondgebied Aalst ;).

En op kortere termijn stem ik voor het in orde komen van een tijdelijke tribune ipv de tent en een nieuwe (semi-)syntethische grasmat.

---
DITO MENING, ALS TIMOILSJT

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


30 Mei 2017, 23:00
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
Een nieuw stadion is het belangrijkste. Vermoedelijk te bekostigen door de club of een investeerder. Om het zo rendabel mogelijk te maken denk ik aan een combinatie met kantoren. Daarom opteer ik voor locatie langsheen E-40. Dank voor verduidelijking omtrent site Colruyt en het gepresenteerde mooie stadion.


31 Mei 2017, 6:10
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
dreams are ten a penny

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


31 Mei 2017, 7:21
Knaap

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 21:53
Berichten: 87
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
zwetzat schreef:
dreams are ten a penny

Allez, ten doeng we nog wa voesj hein:

Locatie tussen achterkant van 't kerkhof en R41. (Zurendries)
Meer dan plaats genoeg (momenteel veld van 200 bij 700m)
"Relatief" dicht bij het centrum, en komende van E40 langs 2 kanten bereikbaar zonder dat je de ring daarbij te veel zou belasten. (Haring en Kwalestraat)

Dat staat waarschijnlijk ingekleurd als landbouwgrond nu? Maar das een terrein/locatie van 14 hectare die nu wat ingesloten ligt tussen stad en E40 en waar ge dus weinig anders mee kunt doen. Mij lijkt het logischer om hier een stuk landbouwgrond van op te offeren ipv de Siesegemkouter waar ge met bijna 100 hectare aan landbouwgrond zit. Kwestie van de versnippering in de ruimtelijke ordening wat te vermijden.

Afbeelding


31 Mei 2017, 14:00
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
in Deirremonne hebben ze nog veel plek.

ge moet dan wel nog een verharde weg nor ginder, lopend water en nen stevigen accu voor ellentriek aanleggen, maar plek hebben ze ginder wel... ;)

_________________
may the FORCE be with you.


31 Mei 2017, 14:13
Scholier

Lid geworden op: 11 Aug 2008, 10:55
Berichten: 118
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
zandbergske schreef:
http://arch4mc.blogspot.be/2014/09/nieuw-stadion-eendracht-aalst-2.html
zou perfect mogelijk kunnen worden op deze plaats,weinig mensen zouden er last van hebben en er zijn redelijk veel parkeerplaatsen in de buurt(parkings winkels,zwembad,carnavalswerkhallen)wat betreft mobiliteit is het misschien niet top maar zondagmiddag of zaterdagavond heb je toch al minder verkeer daar dus waarom niet voor deze site gaan?

Steek daar direct een parking onder, of ruimte voor een feestzaal. maak de kantines zo dat ze kunnen gebruikt worden voor trouw en andere feesten en eetfestijnen. Nu de Carlton in Aalst weggevallen is blijft alleen kaai 17 over.
er is wel degelijk nood aan ruimte ( wel gezellig maken) voor dergelijke feestjes.
Een stadion hoeft in deze tijden niet enkel meer een stadion te zijn, er zijn zoveel mogelijkheden, kantoren of winkels, hotel (zie St Truiden).


31 Mei 2017, 14:40
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
Volledig mee eens! Een voetbalstadion wordt slechts 20x per seizoen gebruikt dus moet je het met andere zaken rendabel maken.


31 Mei 2017, 14:50
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1770
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
Ik vind een multifunctioneel voetbalstadion eigenlijk maar quatsch. Ik kan begrijpen dat ge voor een stadion van 20.000, 30.000 of 40.000 man aan iets dergelijks denkt, maar een stadion van 8 à 10.000 man moet ge toch ook zonder al die franjes kunnen zetten. Oilsjt is nu ook niet die wereldstad waar we nog een winkelcomplex (na de Tragel en het centrum), zakenruimte (hoe moeilijk was het niet om die toren in Erembodegem te vullen) of een ondergrondse parking (na de Hopmarkt en nu ook de discussie over het Esplandeplein) nodig hebben. Een voetbalstadion met een goeie feestzaal lijkt me al meer dan genoeg.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


31 Mei 2017, 14:51
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
elfahem schreef:
Ik vind een multifunctioneel voetbalstadion eigenlijk maar quatsch. Ik kan begrijpen dat ge voor een stadion van 20.000, 30.000 of 40.000 man aan iets dergelijks denkt, maar een stadion van 8 à 10.000 man moet ge toch ook zonder al die franjes kunnen zetten. Oilsjt is nu ook niet die wereldstad waar we nog een winkelcomplex (na de Tragel en het centrum), zakenruimte (hoe moeilijk was het niet om die toren in Erembodegem te vullen) of een ondergrondse parking (na de Hopmarkt en nu ook de discussie over het Esplandeplein) nodig hebben. Een voetbalstadion met een goeie feestzaal lijkt me al meer dan genoeg.


wa zegde goi? :lol:


31 Mei 2017, 15:05
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1260
Locatie: Aalst
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
elfahem schreef:
Ik vind een multifunctioneel voetbalstadion eigenlijk maar quatsch. Ik kan begrijpen dat ge voor een stadion van 20.000, 30.000 of 40.000 man aan iets dergelijks denkt, maar een stadion van 8 à 10.000 man moet ge toch ook zonder al die franjes kunnen zetten. Oilsjt is nu ook niet die wereldstad waar we nog een winkelcomplex (na de Tragel en het centrum), zakenruimte (hoe moeilijk was het niet om die toren in Erembodegem te vullen) of een ondergrondse parking (na de Hopmarkt en nu ook de discussie over het Esplandeplein) nodig hebben. Een voetbalstadion met een goeie feestzaal lijkt me al meer dan genoeg.


Een mening als een ander, alleen... dan vind je geen investeerders, want return on investment is veel te laag.
PS1: Die toren in Erembodegem zit vol en de projectontwikkelaars plannen al een nieuwe toren :)
PS2: Je kan die ondergrondse parking bekijken als een gedeelde parking voor alle winkels/kantoren/etc. Resultaat: bovengronds al het blik weg, wat een mooiere omgeving oplevert.

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


31 Mei 2017, 15:08
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
elfahem schreef:
Ik vind een multifunctioneel voetbalstadion eigenlijk maar quatsch. Ik kan begrijpen dat ge voor een stadion van 20.000, 30.000 of 40.000 man aan iets dergelijks denkt, maar een stadion van 8 à 10.000 man moet ge toch ook zonder al die franjes kunnen zetten. Oilsjt is nu ook niet die wereldstad waar we nog een winkelcomplex (na de Tragel en het centrum), zakenruimte (hoe moeilijk was het niet om die toren in Erembodegem te vullen) of een ondergrondse parking (na de Hopmarkt en nu ook de discussie over het Esplandeplein) nodig hebben. Een voetbalstadion met een goeie feestzaal lijkt me al meer dan genoeg.


Probleem is dat dat 'multifunctionele' een noodzakelijke voorwaarde is voor (private) investeerders/geldschieters... is inderdaad niet nodig als stad en/of club dat (al dan niet samen) kunnen financieren, tenzij je als stadsbestuur iets kan 'regelen' met bv. Ghelamco ivm. vastgoed op de plaats van het PC-stadion, om het aantrekkelijk te maken, maar dat ligt dan weer gevoelig op vlak van openbare aanbesteding.


31 Mei 2017, 15:13
Miniem

Lid geworden op: 15 Mei 2017, 11:16
Berichten: 66
Leeftijd: 40
Locatie: Aalst
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
En als ze nu eens een stadion zetten waar ze het Okapi stadion gaan zetten. 1 volledig sportief complex met een apart stadion voor Okapi en EA. Met daarin gelegen een evenementenhal voor de carnavalisten en andere faciliteiten die ze nu ook willen zetten... De plannnen zijn toch nog maar eens gewijzigd (zie artikel vorige week in de krant)


31 Mei 2017, 15:39
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1770
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Voorkeurslocatie nieuw stadion
Hoe dan ook, ik vind dat eerst en vooral moet worden nagedacht over een old school stadion. 's Zaterdags in de Lejuste Arena eerst mijn saucissen gaan kopen in de Renmans en er 's zondags naar de voetbal gaan zien, lijkt me zo against modern football. Ik verwacht dat de stad ook wel wat eisen zal stellen i.v.m. de uitbating op het terrein dat zij - hopelijk ooit - ter beschikking zal stellen.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


31 Mei 2017, 15:42
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst