1ste Amateurliga 2017-2018 - Pagina 23 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 527 berichten ]  Ga naar pagina 1 21 22 23 24 25 36
 1ste Amateurliga 2017-2018 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
DT schreef:
Ipv te dromen wat dit voor positiefs voor onze club zou kunnen betekenen, lijkt het mij verstandiger om lessen te trekken hieruit en te bekijken wat je als club vooral NIET moet doen als je niet dezelfde weg wil opgaan... Sla er de budgetten van de 1B-ploegen eens op na en vergelijk dat met het onze... Meer is er niet nodig om te beseffen dat we nog een lange weg te gaan hebben... Als clubs waar er geld zit zoals Knokke, Deinze, enz. de stap niet wagen, waarom zouden wij het dan wel kunnen/moeten?

Goeie insteek (y)

Daar waar je links en rechts trouwens hoort zeggen dat je lot in handen leggen van een grote buitenlandse overnemer de enige manier zal gaan worden om te overleven;
kan je misschien ook eens de vraag stellen of je lot in handen leggen van een grote buitenlandse investeerder niet net die kansen om te overleven hypothekeren is.

_________________
If you never try, you'll never know


07 Mei 2018, 19:10
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
pattaboem schreef:
DT schreef:
Ipv te dromen wat dit voor positiefs voor onze club zou kunnen betekenen, lijkt het mij verstandiger om lessen te trekken hieruit en te bekijken wat je als club vooral NIET moet doen als je niet dezelfde weg wil opgaan... Sla er de budgetten van de 1B-ploegen eens op na en vergelijk dat met het onze... Meer is er niet nodig om te beseffen dat we nog een lange weg te gaan hebben... Als clubs waar er geld zit zoals Knokke, Deinze, enz. de stap niet wagen, waarom zouden wij het dan wel kunnen/moeten?

---
Je hebt gelijk wat betreft de te trekken lessen. Wij hebben toch ook al niet weinig 'geschiedenis' achter de rug...op dat vlak.
Maar wat betreft Eendracht, ben ik toch ook niet zo surrealistisch? toch?
Niet ik; maar het bestuur zelf heeft verkondigd dat we volgend seizoen voluit gaan voor top 5.
En dat impliceert een eindrondeticket... of strijd voor promotie naar 1B...
We weten allemaal dat verblijf in amateurreeksen, een vagevuur is, waar we op termijn niet redabel kunnen verblijven.
En ja, voor 1B is véél meer budget nodig, hetgeen momenteel niet beschikbaar is.
Maar zijn we niet gestaag bezig aan de heropbouw? Sanering van kosten van personeel ? De cvba die er weldra zal zijn, en die grotere budgetten mogelijk maken in 1B ?
En voor 1B moeten we eerst promoveren. Zijn we alweer enige tijd verder.
Ik geloof zelf ook niet dat dit volgend jaar al zou lukken.
Maar zeg nooit dat dit onmogelijk is. In 2de amateur hadden we de promotie ook nooit vooraf gesteld...
Laat ons toch evenwel optimistisch blijven, ...zonder overdreven van stapel te lopen....
Uiteindelijk zijn we dit seizoen ook maar 6 puntjes ver gestrand van een eindrondeplaats


Mijn post is niet alleen bedoeld op de supporters hoor ;)

En ik zeg ook niet dat het een must is dat het budget 5x zo hoog moet zijn als nu: als je dat kan compenseren met een degelijke interne werking bijvoorbeeld, hoeft dat budget niet zo stevig te zijn... alleen is de laatste wending daar toch ook geen voorbeeld dat alles vlekkeloos verloopt...

Daarom ben ik ervan overtuigd dat het beter is om stap voor stap door te groeien en sterker te worden in al uw geledingen dan een blinde sprong te wagen. Naast het budget hebben de clubs in 1B ook de accommodatie, de professionele(re) werking, mensen met ervaring in de gelederen... Bij ons is het hoofd scouting tevens de beloftencoach en nu blijkt dat de CEO ook de tickets zal moeten verkopen en de website zal moeten onderhouden... Het is dat soort stappen waar ik op doel...


07 Mei 2018, 19:19
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1872
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Bram schreef:
AlostanA schreef:
Vankemzeke schreef:
7 mensen ontslagen op Eendracht Aalst,waaronder Van Aken,verantwoordelijke ticketing en de webmaster.


Straf nieuws toch. Dat wil zeggen dat zowat de hele organisatie en de communicatie van de club in andere handen komt.

Kom zeg, sinds FDR al in 2011 zie je die loonmassa op administratie elk jaar enkel nog halucinanter worden.
Was één van de eerste opmerkingen op AV na aanstelling van een eerste zo een groep, welke hogere omzet hun "loon" dan zou gaan compenseren. Volgens Frank was dat een kwestie van tijd en deel van het professioneler worden.

edit: bovenstaande in de veronderstelling dat die 7 effectief loonmassa vrij maken, en met alle respect voor de verdiensten van de bewuste personen.

Of het een goede zaak is dat alles dan bij een DA terecht komt is weer een andere zaak. Maar bon, daarmee kunnen we ons dan echt eens een voorstelling maken van wat hij zoal doet.


Ik wou geen oordeel geven hoor met die reactie, ik vind het gewoon straf nieuws in die zin dat Yannick en zijn makkers hier bijna tien jaar 'in functie zijn' en dat nu anderen de club moeten gaan 'organiseren'. Met het vertrek van Van Hauwermeiren enkele maanden geleden en nu deze 'ontslagronde' is ook het laatste spoor van De Roose uitgewist. Ik vermoed dat dit ook meespeelt voor Le Juste.


07 Mei 2018, 19:42
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1388
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Vankemzeke schreef:
Jean schreef:
Vankemzeke schreef:
7 mensen ontslagen op Eendracht Aalst,waaronder Van Aken,verantwoordelijke ticketing en de webmaster.



Is er eindelijk een serieuze doorlichting geweest?


Of om budget vrij te maken om spelers te kunnen aantrekken ;)
De communicatie zal even op zich laten wachten,want ze moeten waarschijnlijk de nieuwe webmaster nog opleiden,of..... DA trekt al het werk naar zich toe.


Ik hoor andere geluiden. Men wil blijkbaar besparen op de vrijwilligersvergoedingen, en in dat verhaal willen YVA en nog een paar anderen niet meestappen, tenzij DA ook zijn eigen loon wat vermindert. Ze zouden er zelf de brui aan willen geven.


07 Mei 2018, 23:18
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
altijd een gevoelig thema, en eens je het onderwerp aan snijdt altijd onverwachte wendingen.
Hebben het thema een heel aantal maanden met een grote bocht vermeden, je mag nu toch verwachten dat ze goed nagedacht hebben over de manier van aanpak.

Sowieso een gevaarlijke periode nu wel om oppurtunisten te zien opduiken

_________________
If you never try, you'll never know


08 Mei 2018, 0:14
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
filip.dhose schreef:
Vankemzeke schreef:
Jean schreef:


Is er eindelijk een serieuze doorlichting geweest?


Of om budget vrij te maken om spelers te kunnen aantrekken ;)
De communicatie zal even op zich laten wachten,want ze moeten waarschijnlijk de nieuwe webmaster nog opleiden,of..... DA trekt al het werk naar zich toe.


Ik hoor andere geluiden. Men wil blijkbaar besparen op de vrijwilligersvergoedingen, en in dat verhaal willen YVA en nog een paar anderen niet meestappen, tenzij DA ook zijn eigen loon wat vermindert. Ze zouden er zelf de brui aan willen geven.


YVA vrijwilliger?
Ik denk dat diens gsm vergoeding al ver boven de norm moet zitten aangezien da spel vastgegroeid lijkt aan zijn oor. :D :D

En bij besparingen stel ik mij dan boekhoudersgewijs dan de vraag: Waarom deed je dit dan niet vroeger al? Waarschijnlijk omdat je nu vaststelt dat je al met een gat zit voor volgend jaar. :hmm:

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


08 Mei 2018, 7:46
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39
Berichten: 1351
Leeftijd: 34
Locatie: 9450
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
AlostanA schreef:
Bram schreef:
AlostanA schreef:

Straf nieuws toch. Dat wil zeggen dat zowat de hele organisatie en de communicatie van de club in andere handen komt.

Kom zeg, sinds FDR al in 2011 zie je die loonmassa op administratie elk jaar enkel nog halucinanter worden.
Was één van de eerste opmerkingen op AV na aanstelling van een eerste zo een groep, welke hogere omzet hun "loon" dan zou gaan compenseren. Volgens Frank was dat een kwestie van tijd en deel van het professioneler worden.

edit: bovenstaande in de veronderstelling dat die 7 effectief loonmassa vrij maken, en met alle respect voor de verdiensten van de bewuste personen.

Of het een goede zaak is dat alles dan bij een DA terecht komt is weer een andere zaak. Maar bon, daarmee kunnen we ons dan echt eens een voorstelling maken van wat hij zoal doet.


Ik wou geen oordeel geven hoor met die reactie, ik vind het gewoon straf nieuws in die zin dat Yannick en zijn makkers hier bijna tien jaar 'in functie zijn' en dat nu anderen de club moeten gaan 'organiseren'. Met het vertrek van Van Hauwermeiren enkele maanden geleden en nu deze 'ontslagronde' is ook het laatste spoor van De Roose uitgewist. Ik vermoed dat dit ook meespeelt voor Le Juste.


Van Hauwermeiren is nog steeds/opnieuw volop in functie binnen EA hoor :) is achter de schermen verantwoordelijk voor het sportieve ...

_________________
OB17


08 Mei 2018, 7:58
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1872
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Tokkie schreef:
AlostanA schreef:
Bram schreef:
Kom zeg, sinds FDR al in 2011 zie je die loonmassa op administratie elk jaar enkel nog halucinanter worden.
Was één van de eerste opmerkingen op AV na aanstelling van een eerste zo een groep, welke hogere omzet hun "loon" dan zou gaan compenseren. Volgens Frank was dat een kwestie van tijd en deel van het professioneler worden.

edit: bovenstaande in de veronderstelling dat die 7 effectief loonmassa vrij maken, en met alle respect voor de verdiensten van de bewuste personen.

Of het een goede zaak is dat alles dan bij een DA terecht komt is weer een andere zaak. Maar bon, daarmee kunnen we ons dan echt eens een voorstelling maken van wat hij zoal doet.


Ik wou geen oordeel geven hoor met die reactie, ik vind het gewoon straf nieuws in die zin dat Yannick en zijn makkers hier bijna tien jaar 'in functie zijn' en dat nu anderen de club moeten gaan 'organiseren'. Met het vertrek van Van Hauwermeiren enkele maanden geleden en nu deze 'ontslagronde' is ook het laatste spoor van De Roose uitgewist. Ik vermoed dat dit ook meespeelt voor Le Juste.


Van Hauwermeiren is nog steeds/opnieuw volop in functie binnen EA hoor :) is achter de schermen verantwoordelijk voor het sportieve ...


Ah bon, ik had me gebaseerd op dit: https://www.eendracht-aalst.be/nieuws/o ... an-bestuur


08 Mei 2018, 8:59
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39
Berichten: 1351
Leeftijd: 34
Locatie: 9450
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
AlostanA schreef:
Tokkie schreef:
AlostanA schreef:

Ik wou geen oordeel geven hoor met die reactie, ik vind het gewoon straf nieuws in die zin dat Yannick en zijn makkers hier bijna tien jaar 'in functie zijn' en dat nu anderen de club moeten gaan 'organiseren'. Met het vertrek van Van Hauwermeiren enkele maanden geleden en nu deze 'ontslagronde' is ook het laatste spoor van De Roose uitgewist. Ik vermoed dat dit ook meespeelt voor Le Juste.


Van Hauwermeiren is nog steeds/opnieuw volop in functie binnen EA hoor :) is achter de schermen verantwoordelijk voor het sportieve ...


Ah bon, ik had me gebaseerd op dit: https://www.eendracht-aalst.be/nieuws/o ... an-bestuur


Tussen de officiële structuur en de "officieuze" zitten wel wat verschillen hoor

_________________
OB17


08 Mei 2018, 11:25
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1907
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... te-amateur

_________________
may the FORCE be with you.


08 Mei 2018, 13:36
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3852
Leeftijd: 46
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Lierse praat met Oosterzonen om stamnummer over te nemen. Als dat in orde komt heb je er een titelfavorietje bij (en we konden nu al niet winnen :D )

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


11 Mei 2018, 23:04
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2955
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
witzwet schreef:
Lierse praat met Oosterzonen om stamnummer over te nemen. Als dat in orde komt heb je er een titelfavorietje bij (en we konden nu al niet winnen :D )

't is dan te hopen dat ze op het Lisp spelen.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


12 Mei 2018, 7:32
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Ik hoorde nochtans dat ze in 1ste volgorde van prioriteit, met stadsgenoot Lyra praatten over een fusie....Nadien eventueel met Oosterzonen.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


12 Mei 2018, 7:54
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1388
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
pattaboem schreef:
Ik hoorde nochtans dat ze in 1ste volgorde van prioriteit, met stadsgenoot Lyra praatten over een fusie....Nadien eventueel met Oosterzonen.


Komaan zeg, fusioneren met Oosterzonen, wat is dat toch voor zever! :crazy:
Oosterzonen ligt in Oosterwijk, een gehucht van Westerlo.
Dat Oosterzonen fusioneert met Westerlo (tot een soort van FC Zuiderkempen), en Lierse met Lyra.
Die laatste fusie zou eigenlijk wel grappig zijn, want in 1972 fusioneerde Lierse SK met het oude Lyra TSV, en veranderde zijn naam naar Lierse SV, om dan later, in 1982, weer terug te keren naar de oorspronkelijke benaming Lierse SK. Typisch, je fusioneert met een andere ploeg, en dan zorg je er zo snel mogelijk voor dat elk spoor van die andere partner verdwijnt. En dan zou nu het heropgerichte Lyra, dat - zoals het hoort - herbegonnen is in vierde provinciale, Lierse opslorpen. De ironie van de geschiedenis ...

Ik vind overigens dat die traditieclubs, die failliet gaan, maar net voor hun "dood" nog rap een koekoeksei in een andere club leggen, een ongelooflijk gebrek aan respect tonen voor die andere verenigingen: bij GB Antwerpen hebben ze "Germinal" laten vallen, en werd het weer Beerschot (ben trouwens benieuwd hoe lang nu "Wilrijk" in de naam zal mogen blijven). Bij Mouscron-Péruwelz moest "Péruwelz" er uit, bij SWI Harelbeke, moest de "I" van Ingelmunster er uit, bij Lokeren SNW vloog de SNW (Sint-Niklaas Waasland), bij RC Gent-Zeehaven moest de "Zeehaven" (en dus elke verwijzing naar Heirnis, Meulestede en Oostakker) weg, enzovoort enzoverder.

Allez, wat ik eigenlijk wil zeggen: als je fusioneert, heb dan respect voor de andere partner in het verhaal. Als je dat niet kunt opbrengen, en je wilt absoluut je eigen naam en identiteit behouden, herbegin dan in 4de provinciale, maar parasiteer niet op een andere club. :kots:


12 Mei 2018, 9:22
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3852
Leeftijd: 46
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
In het kader van de laatste promovendus volgende wedstrijden heen en terug: Halve finales

Hamme - Winkel Sport
Mandel U - FC Luik

FC Luik wipte O.Chaleroi na verlengingen en een zeer goedkope penalty. Ook La Louvière werd uitgeschakeld in de tweede ronde.
Mandel pakte Hasselt in met 4-0.
Chatelet rechtstreeks gered door de zwanenzang van Lierse

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


12 Mei 2018, 12:38
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 527 berichten ]  Ga naar pagina 1 21 22 23 24 25 36


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst