1ste Amateurliga 2017-2018 - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 527 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 36
 1ste Amateurliga 2017-2018 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
filip.dhose schreef:
Jean schreef:
hansken schreef:
Hier ook al besteld en betaald!

Kan er mij iemand snel even uitleggen hoe het zit met promotie-degradatie reglementen? Is het met periodes of gwn nr 2-3-4 eindronde? En wat met eindronde voor te degraderen?

Thx ver de info.


Er is geen kampioen, de vier eerste spelen een eindronde om op te gaan. De drie laatste zakken, de vierde laatste speelt de eindronde.


Correct. En de punten van die eerste 4 worden na 30 matchen gehalveerd. Met die gehalveerde punten starten ze dus aan een eindronde met 6 speeldagen.

--
Op dit systeem heb ik weinig commentaar. Tenzij dat ik het oneerlijk vind dat er slechts één promovendus is. Eerlijker zou zijn, net zoals in alle lagere reeksen, dat er naast de kampioen een tweede stijger mee kan promoveren . Ten slotte zijn er (uit een reeks van 16 clubs) 3 degradanten + mogelijks een vierde...
Eerste amateurliga , is duidelijk de moeilijkste reeks om promotie mogelijk te maken. En als je eerste eindigt, moet je promotie, nogmaals eens verdienen in een eindronde.
Weinig logica voor een reeks van 16 clubs, waar de beste van het eindklassement geen enkele garantie heeft voor promotie, en anderzijds ook 4 clubs kunnen degraderen...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


01 Jul 2017, 11:38
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
En om te promoveren moet je een licentie voor 1B verkregen hebben.
Vorig seizoen had enkel Beerschot Wilrijk die licentie. De andere deelnemers aan die eindronde speelden dus eigenlijk mee voor spek en bonen want promoveren zat er toch niet in.

Wat ons betreft, zal ik al content zijn als we uit de gevarenzone kunnen blijven.


01 Jul 2017, 13:36
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
zwawi schreef:
En om te promoveren moet je een licentie voor 1B verkregen hebben.
Vorig seizoen had enkel Beerschot Wilrijk die licentie. De andere deelnemers aan die eindronde speelden dus eigenlijk mee voor spek en bonen want promoveren zat er toch niet in.

Wat ons betreft, zal ik al content zijn als we uit de gevarenzone kunnen blijven.


Die gevarenzone zal zowat de helft van de ploegen omvatten hé.


01 Jul 2017, 13:56
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Jean schreef:
zwawi schreef:
En om te promoveren moet je een licentie voor 1B verkregen hebben.
Vorig seizoen had enkel Beerschot Wilrijk die licentie. De andere deelnemers aan die eindronde speelden dus eigenlijk mee voor spek en bonen want promoveren zat er toch niet in.

Wat ons betreft, zal ik al content zijn als we uit de gevarenzone kunnen blijven.


Die gevarenzone zal zowat de helft van de ploegen omvatten hé.


Lommel lijkt me de gedoodverfde titelkandidaat.

FC Knokke, Berchem, Dessel en Deinze zijn de outsiders.

In Hamme zit het er blijkbaar bovenarms op tussen enkele spelers en het bestuur i.v.m. achterstallige betalingen. Ook bij ASV Geel zware financiële problemen.

Virton, KSK Heist, Patro Eisden, SV Oudenaarde en FC Oosterzonen zijn clubs die heel bewust "zaaien naar de zak".

Seraing is superambitieus, maar forceren ze zich niet? In Seraing is al meer dan één club failliet gegaan na eerst grote sier gehouden te hebben. FCV Dender idem, maar de financiële situatie is daar zeer flou. Langs de ene kant betaalt een Indonesiër alle spelerslonen (van de eerste ploeg), langs de andere kant hoor je dan weer dat de winstpremies van de beloften zelfs niet betaald worden. En grote bedragen kunnen dat toch niet zijn?

Châtelet-Farciennes is het grote mysterie.

Ik ben realistisch, en ben dit jaar tevreden met de 12de plaats.


02 Jul 2017, 2:52
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 27 Jun 2017, 15:20
Berichten: 10
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Met onze motivatie en inzet gaan we veel ploegen het heel lastig maken. Met meer sfeer + een hopelijk betere grasmat gaan de ploegen hopelijk terug zoals vroeger met een bang hart naar t'oileg ert kommen :EA:


02 Jul 2017, 9:02
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Kevinvn1919 schreef:
Met onze motivatie en inzet gaan we veel ploegen het heel lastig maken. Met meer sfeer + een hopelijk betere grasmat gaan de ploegen hopelijk terug zoals vroeger met een bang hart naar t'oileg ert kommen :EA:


Onze beste matchen hebben we op een goede grasmat gespeeld (Gent, Brakel, Torhout iets minder), dus ik hoop dat onze nieuwe "peloeze" er beter bij ligt dan vorig seizoen.
De sfeer van de vorige K zal met de nieuwe tribune hopelijk een beetje terugkomen.

_________________
oilsjt, goi alien...


02 Jul 2017, 11:17
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
filip.dhose schreef:
Jean schreef:
zwawi schreef:
En om te promoveren moet je een licentie voor 1B verkregen hebben.
Vorig seizoen had enkel Beerschot Wilrijk die licentie. De andere deelnemers aan die eindronde speelden dus eigenlijk mee voor spek en bonen want promoveren zat er toch niet in.

Wat ons betreft, zal ik al content zijn als we uit de gevarenzone kunnen blijven.


Die gevarenzone zal zowat de helft van de ploegen omvatten hé.


Lommel lijkt me de gedoodverfde titelkandidaat.

FC Knokke, Berchem, Dessel en Deinze zijn de outsiders.

In Hamme zit het er blijkbaar bovenarms op tussen enkele spelers en het bestuur i.v.m. achterstallige betalingen. Ook bij ASV Geel zware financiële problemen.

Virton, KSK Heist, Patro Eisden, SV Oudenaarde en FC Oosterzonen zijn clubs die heel bewust "zaaien naar de zak".

Seraing is superambitieus, maar forceren ze zich niet? In Seraing is al meer dan één club failliet gegaan na eerst grote sier gehouden te hebben. FCV Dender idem, maar de financiële situatie is daar zeer flou. Langs de ene kant betaalt een Indonesiër alle spelerslonen (van de eerste ploeg), langs de andere kant hoor je dan weer dat de winstpremies van de beloften zelfs niet betaald worden. En grote bedragen kunnen dat toch niet zijn?

Châtelet-Farciennes is het grote mysterie.

Ik ben realistisch, en ben dit jaar tevreden met de 12de plaats.

--
Een licentie aanvragen voor een reeks hoger te mogen spelen (1B) is altijd noodzakelijk om te mogen promoveren. Wat aartsmoeilijk is voor de meeste clubs.
Zoals er nu, weinig of geen goedgekeurde licenties toegekend worden, is het inderdaad voor een 14/15-tal ploegen een gans seizoen spelen, voor géén énkele progressie, ... akelig genoeg, enkel om niet te degraderen... ( degradtiespook hangt altijd over de 4 laatst geklasseerden )
WHAUW !! Leuke voetbalcompetitie,...die 1ste amateurliga, niet? Dé uitvinding van KBVB...
In die zin, is 1ste matateurliga, eveneens een 'cut-competitie':
Spelen om NIETS te kunnen winnen, .... wel een 15-tal clubs om niets te verliezen !!

Wat ons betreft met een van de grootste supportersschare in deze reeks:
We willen niet degraderen, en er zijn momenteel ook geen andere opties.
Dromen is dus momenteel verboden.
Mik ik dus op zorgeloos voetbal, en veel attractief voetbalspectakel.
Dus zie ik een zo hoog mogelijke plaats in het klassement tussen 1 en 12. Om zo weinig mogelijk 'verlies-teleurstelling' of degradatiestress, te moeten opkroppen.
Einderonde spelen zou alleen nuttig zijn, voor de recette.
Het zal dus zaak zijn voor het bestuur,
om binnen zo kort mogelijke tijd 'licentie-klaar te zijn voor 1 B.
Optimistisch gesteld: We hebben 4 jaar, binnen de vooropgestelde termijn en het 5jaar-plan voor profvoetbal,
...en dan mogen we weer dromen...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


02 Jul 2017, 11:44
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
een mooi seizoen draaien is voor mij: goed voetbal zien, af en toe een uitschieter en uit de degradatiezorgen blijven en daarnaadt het gevoel hebben dat de club in al zijn facetten weer groeit.

die hervorming is en blijft idd een spijtige zaak. hopelijk. doen ze daar binnen een paar jaar iets aan.


02 Jul 2017, 14:03
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
pattaboem schreef:
filip.dhose schreef:
Jean schreef:

Die gevarenzone zal zowat de helft van de ploegen omvatten hé.


Lommel lijkt me de gedoodverfde titelkandidaat.

FC Knokke, Berchem, Dessel en Deinze zijn de outsiders.

In Hamme zit het er blijkbaar bovenarms op tussen enkele spelers en het bestuur i.v.m. achterstallige betalingen. Ook bij ASV Geel zware financiële problemen.

Virton, KSK Heist, Patro Eisden, SV Oudenaarde en FC Oosterzonen zijn clubs die heel bewust "zaaien naar de zak".

Seraing is superambitieus, maar forceren ze zich niet? In Seraing is al meer dan één club failliet gegaan na eerst grote sier gehouden te hebben. FCV Dender idem, maar de financiële situatie is daar zeer flou. Langs de ene kant betaalt een Indonesiër alle spelerslonen (van de eerste ploeg), langs de andere kant hoor je dan weer dat de winstpremies van de beloften zelfs niet betaald worden. En grote bedragen kunnen dat toch niet zijn?

Châtelet-Farciennes is het grote mysterie.

Ik ben realistisch, en ben dit jaar tevreden met de 12de plaats.

--
Een licentie aanvragen voor een reeks hoger te mogen spelen (1B) is altijd noodzakelijk om te mogen promoveren. Wat aartsmoeilijk is voor de meeste clubs.
Zoals er nu, weinig of geen goedgekeurde licenties toegekend worden, is het inderdaad voor een 14/15-tal ploegen een gans seizoen spelen, voor géén énkele progressie, ... akelig genoeg, enkel om niet te degraderen... ( degradtiespook hangt altijd over de 4 laatst geklasseerden )
WHAUW !! Leuke voetbalcompetitie,...die 1ste amateurliga, niet? Dé uitvinding van KBVB...
In die zin, is 1ste matateurliga, eveneens een 'cut-competitie':
Spelen om NIETS te kunnen winnen, .... wel een 15-tal clubs om niets te verliezen !!

Wat ons betreft met een van de grootste supportersschare in deze reeks:
We willen niet degraderen, en er zijn momenteel ook geen andere opties.
Dromen is dus momenteel verboden.
Mik ik dus op zorgeloos voetbal, en veel attractief voetbalspectakel.
Dus zie ik een zo hoog mogelijke plaats in het klassement tussen 1 en 12. Om zo weinig mogelijk 'verlies-teleurstelling' of degradatiestress, te moeten opkroppen.
Einderonde spelen zou alleen nuttig zijn, voor de recette.
Het zal dus zaak zijn voor het bestuur,
om binnen zo kort mogelijke tijd 'licentie-klaar te zijn voor 1 B.
Optimistisch gesteld: We hebben 4 jaar, binnen de vooropgestelde termijn en het 5jaar-plan voor profvoetbal,
...en dan mogen we weer dromen...


Kan iemand de belangrijkste licentievoorwaarden opsommen om een licentie te verkrijgen voor 1B?
Niet dat ik ons top-4 zie spelen, maar als ge ziet dat vorig jaar enkel Beerschot de licentie kreeg, dan moeten die voorwaarden toch heel zwaar zijn.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


02 Jul 2017, 19:51
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Op maandag 15 juni werd door de Nationale Studiecommissie de plannen van de aanstaande competitiehervorming goedgekeurd. Zo zullen er vanaf het seizoen 2016-2017 nog steeds 16 clubs in de hoogste divisie spelen (eerste klasse A), de overige 8 profclubs zullen uitkomen in eerste klasse B.

Er zullen dus nog 24 profclubs in België zijn en vaak wordt gesteld dat deze ploegen aan strenge licentievoorwaarden moeten voldoen. Voetbalkrant dook de reglementen van de KBVB in en hier krijgt u te zien aan welke voorwaarden de ploegen uit eerste klasse A en B zullen moet voldoen.

Naast de meer algemene criteria (zoals bijvoorbeeld het hebben van een receptiezaal en voldoende ruime kleedkamers), hebben de belangrijkste voorwaarden betrekking tot het aantal tribuneplaatsen en de lichtsterkte van de verlichtingsinstallatie.
5.000 versus 1.500 zitplaatsen

Voor de ploegen uit eerste klasse A moet het stadion vanaf 2016 uitgerust zijn met een verlichtingsinstallatie met een gemiddelde verlichtingssterkte van minstens 800 lux. Daarnaast moet het stadion een capaciteit hebben van minstens 8.000 plaatsen, waarvan 5.000 zitplaatsen.

Voor de ploegen uit eerste klasse B geldt dezelfde voorwaarde in verband met de verlichtingsinstallatie: een gemiddelde verlichtingssterkte van minstens 800 lux. Ook zal het stadion moeten beschikken over minstens 4.000 plaatsen, waarvan 1.500 zitplaatsen.
Strenge voorwaarden?

Het zijn de voorwaarden voor eerste klasse B waar vele tweedeklassers het moeilijk mee hebben om aan te voldoen. Als je enkel deze getallen bekijkt, weet je als leek hoegenaamd niet of deze criteria nu zogenaamde ‘strenge’ licentievoorwaarden zijn.

Daarom maken we even de vergelijking: vóór de geplande competitiehervorming vanaf 2016 moesten de stadions van de tweedeklassers over een verlichtingsinstallatie van gemiddeld 400 lux beschikken en een capaciteit van 3.000 plaatsen met 750 zitplaatsen. Dat is dus een groot verschil.
En wat met de amateurclubs?

Voor de volledigheid vermelden we ook de voorwaarden waaraan de clubs uit de hoogste amateurklasse moeten voldoen. Zij zullen over een verlichtingsinstallatie van 300 lux moeten beschikken (200 lux in een overgangsseizoen) en een stadion met 1.500 plaatsen, waarvan 300 zitplaatsen


02 Jul 2017, 22:55
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
dus Samenvatting/overzicht : LICENTIEVOORWAARDEN , ...onderandere:

STADION TRIBUNE PLAATSEN
1A : 8000
1B: 4000
1AMAT :1500

STADION ZITPLAATSEN
1A 5000
1B 1500
1 AMAT: 300

LUX STADION VERLICHTING
1A 800 LUX
1B 800 LUX
1AMAT 300 LUX

HOE ZIT HET MET DEZE WAARDEN IN HET PC STADION? (meegerekend de nieuwe staantribune)
EN TOT HOEVER IS HET TECHNISCH MOGELIJK, DIE NOG UIT TE BREIDEN ?

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


03 Jul 2017, 1:08
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Volgens mij is enkel de lichtsterkte een probleem, aan de andere voorwaarden wordt voldaan.


03 Jul 2017, 11:12
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Feb 2009, 15:15
Berichten: 630
Leeftijd: 37
Locatie: OILSJT
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
Inderdaad, dat denk ik ook ! Naar mijn weten hebben wij 400 lux of ben ik verkeerd geïnformeerd ?! :cool:

_________________
!!! Iendracht Oilsjt back to glory !!!


04 Jul 2017, 2:32
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
filip.dhose schreef:
Jean schreef:
zwawi schreef:
En om te promoveren moet je een licentie voor 1B verkregen hebben.
Vorig seizoen had enkel Beerschot Wilrijk die licentie. De andere deelnemers aan die eindronde speelden dus eigenlijk mee voor spek en bonen want promoveren zat er toch niet in.

Wat ons betreft, zal ik al content zijn als we uit de gevarenzone kunnen blijven.


Die gevarenzone zal zowat de helft van de ploegen omvatten hé.


Lommel lijkt me de gedoodverfde titelkandidaat.

FC Knokke, Berchem, Dessel en Deinze zijn de outsiders.

In Hamme zit het er blijkbaar bovenarms op tussen enkele spelers en het bestuur i.v.m. achterstallige betalingen. Ook bij ASV Geel zware financiële problemen.

Virton, KSK Heist, Patro Eisden, SV Oudenaarde en FC Oosterzonen zijn clubs die heel bewust "zaaien naar de zak".

Seraing is superambitieus, maar forceren ze zich niet? In Seraing is al meer dan één club failliet gegaan na eerst grote sier gehouden te hebben. FCV Dender idem, maar de financiële situatie is daar zeer flou. Langs de ene kant betaalt een Indonesiër alle spelerslonen (van de eerste ploeg), langs de andere kant hoor je dan weer dat de winstpremies van de beloften zelfs niet betaald worden. En grote bedragen kunnen dat toch niet zijn?

Châtelet-Farciennes is het grote mysterie.

Ik ben realistisch, en ben dit jaar tevreden met de 12de plaats.


Het is ook een mooie reeks met heel wat traditieclubs:
* Berchem Sport: 41 jaar Eerste Klasse, 28 jaar Tweede Klasse
* Eendracht Aalst: 16 jaar Eerste Klasse, 35 jaar Tweede Klasse
* FCV Dender: 2 jaar Eerste Klasse, 7 jaar Tweede Klasse
* Patro Eisden: 1 jaar Eerste Klasse, 37 jaar Tweede Klasse
* KMSK Deinze: 17 jaar Tweede Klasse
* VW Hamme: 17 jaar Tweede Klasse
* Dessel Sport: 14 jaar Tweede Klasse
* Lommel United: 12 jaar Tweede Klasse, waarvan 5 onder de naam VV Overpelt-Fabriek (het huidige Lommel is immers NIET het SK Lommel dat jaren in Eerste Klasse gespeeld heeft)
* Exc. Virton: 11 jaar Tweede Klasse
* KSK Heist: 6 jaar Tweede Klasse
* SV Oudenaarde: 4 jaar Tweede Klasse
* ASV Geel: 3 jaar Tweede Klasse (het huidige Geel is NIET het Verbroedering Geel dat ooit nog één jaar in Eerste Klasse gespeeld heeft, maar wel Verbroedering Meerhout dat naar Geel verhuisde)
* RFC Seraing: 7 jaar Tweede Klasse, waarvan 5 onder de naam Royal Boussu-Dour Borinage (het huidige Seraing is immers NIET het FC Seraing dat in de jaren '80 en '90 een paar jaar in Eerste Klasse speelde)
* FC Knokke: speelde blijkbaar voor WO II twee jaar in Tweede Klasse
* SC Châtelet-Farciennes en FC Oosterzonen speelden nooit hoger dan Derde Klasse


06 Jul 2017, 15:00
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: 1ste Amateurliga 2017-2018
En ik verwacht (hoop) dat de 1ste amateurklasse op termijn nog aantrekkelijker zal worden. Ploegen als rwdm, luik, la louviere, boom zullen weldra ook de overgang maken vermoed ik


06 Jul 2017, 20:54
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 527 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 36


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst