Financiële toestand - Pagina 11 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13 17
 Financiële toestand 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Financiële toestand
El Corredor (Light) schreef:
filip.dhose schreef:
De Jean schreef:

Merci! Dat zal dus over de meer courante uitgaven gaan zoals lonen en de meeste leveranciers.

Lange Termijn zal dan eerder... PLJ zelf zijn?

Inderdaad: de lichte stijging op korte termijn is geen enkel probleem, dat schommelt van maand tot maand.
Lange termijn zal idd. wss. vooral aan PLJ zijn, die ervoor zorgt dat vele KT-schulden omgezet worden naar LT-schulden aan hemzelf zodat de club geen problemen heeft met de overheid (BTW, RSZ, bedrijfsvoorheffing) en de voetbalbond (om (aanleg van) schrapping te vermijden). Maar het mag duidelijk zijn dat onze club al jaren structureel operationeel verlies maakt (al vele jaren voor PLJ ook, hoor!). Ik vind dat ons bestuur eens moet uitleggen hoe ze die tendens denken te keren.


Hier ga ik toch eventjes ingrijpen! Een "lichte" stijging van 32% :wow: . En die is blijkbaar op korte termijn ook nog geen probleem? De schulden op korte termijn: leveranciers, spelerslonen, RSZ, BTW, bedrijfsvoorheffing. Tis maar wat je geen probleem noemt uiteraard. Ik stel vast dat er een verdubbeling is zelfs ten opzichte van vorig jaar inzake lonen (terwijl je loonkost naar beneden gaat ;-)), RSZ, BTW, BV,...

Dus geen probleem op korte termijn is, sta me toe dit te zeggen, dikke zever. :hmm:


(y) Ze gaan het hier nooit begrijpen man,doe geen moeite ;)

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


06 Feb 2020, 18:04
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Financiële toestand
Van een goede 200k-300k operationeel tekort in 2e klasse (2-3 jaar geleden)
naar 700-800k operationeel tekort in 4de klasse vandaag

Maar we worden niet leeggetrokken en alles gaat goed :stom:

_________________
If you never try, you'll never know


07 Feb 2020, 8:31
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Financiële toestand
Bram schreef:
Van een goede 200k-300k operationeel tekort in 2e klasse (2-3 jaar geleden)
naar 700-800k operationeel tekort in 4de klasse vandaag

Maar we worden niet leeggetrokken en alles gaat goed :stom:


:D

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


07 Feb 2020, 8:33
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Financiële toestand
Ik denk dat PLJ ook wel beseft dat dit niet houdbaar meer is. Stopt hij ermee is em al zijn centen kwijt, maar welke zot gaat dezen boel nu nog willen overnemen? Zelfs buitenlands investeerders zullen hierin zelfs nimeer willen meegaan, en ge hebt dan zelfs nog geen eigen stadion, laat staan zicht op een locatie...

Ik zou onze situatie stilaan hopeloos willen gaan noemen. Herstart in 4e provinciale lijkt me de meest haalbare optie op dit moment. Maar dan wel op "fansbasis" naar analogie van lyra-lierse. Die zijn daar aan een mooi project bezig op dat vlak!

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


07 Feb 2020, 10:14
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39
Berichten: 1351
Leeftijd: 34
Locatie: 9450
Bericht Re: Financiële toestand
hansken schreef:
Ik denk dat PLJ ook wel beseft dat dit niet houdbaar meer is. Stopt hij ermee is em al zijn centen kwijt, maar welke zot gaat dezen boel nu nog willen overnemen? Zelfs buitenlands investeerders zullen hierin zelfs nimeer willen meegaan, en ge hebt dan zelfs nog geen eigen stadion, laat staan zicht op een locatie...

Ik zou onze situatie stilaan hopeloos willen gaan noemen. Herstart in 4e provinciale lijkt me de meest haalbare optie op dit moment. Maar dan wel op "fansbasis" naar analogie van lyra-lierse. Die zijn daar aan een mooi project bezig op dat vlak!


Idd, een nieuw project naar Duits model. De fans zijn de baas (lees: meerderheidsaandeelhouder).
Dan is het ónze club, óns project. Dan moeten we niet langer afhangen vd grillen v 1 machtspersoon, maar kan iedereen op zijn eigen manier zijn steentje bijdragen aan de opbouw van de club. Kijk idd nr Lyra-Lierse of (iets hogere regionen) Union Berlin. Achter zo’n project schaar ik me meteen, en ik denk veel jonge gasten met me. Dan is het enkel nog de vraag of je enerzijds bvb een stamnummer overpakt en start in 1ste prov of dat je helemaal herbegint in 4de prov met een compleet nieuw stamnr.

_________________
OB17


07 Feb 2020, 10:29
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
wat houd jullie tegen?


07 Feb 2020, 10:39
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Financiële toestand
Tokkie schreef:
hansken schreef:
Ik denk dat PLJ ook wel beseft dat dit niet houdbaar meer is. Stopt hij ermee is em al zijn centen kwijt, maar welke zot gaat dezen boel nu nog willen overnemen? Zelfs buitenlands investeerders zullen hierin zelfs nimeer willen meegaan, en ge hebt dan zelfs nog geen eigen stadion, laat staan zicht op een locatie...

Ik zou onze situatie stilaan hopeloos willen gaan noemen. Herstart in 4e provinciale lijkt me de meest haalbare optie op dit moment. Maar dan wel op "fansbasis" naar analogie van lyra-lierse. Die zijn daar aan een mooi project bezig op dat vlak!


Idd, een nieuw project naar Duits model. De fans zijn de baas (lees: meerderheidsaandeelhouder).
Dan is het ónze club, óns project.
Dan moeten we niet langer afhangen vd grillen v 1 machtspersoon, maar kan iedereen op zijn eigen manier zijn steentje bijdragen aan de opbouw van de club. Kijk idd nr Lyra-Lierse of (iets hogere regionen) Union Berlin. Achter zo’n project schaar ik me meteen, en ik denk veel jonge gasten met me. Dan is het enkel nog de vraag of je enerzijds bvb een stamnummer overpakt en start in 1ste prov of dat je helemaal herbegint in 4de prov met een compleet nieuw stamnr.


goh ja, klinkt allemaal mooi maar lijkt me hier in Aalst gewoon niet realiseerbaar. Met welk geld? Wie is er bekwaam genoeg om dat te leiden? En over dat herbeginnen in 4e provinciale... Nee, merci dank u wel. Maar ieder zijn mening uiteraard...

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


07 Feb 2020, 10:45
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
voila..


07 Feb 2020, 10:48
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1260
Locatie: Aalst
Bericht Re: Financiële toestand
En wat als je een paar trappen hoger kan herbeginnen, El Corredor?

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


07 Feb 2020, 11:34
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Financiële toestand
Persoonlijk zou ik provinciale ook niet echt zien zitten. Als je opnieuw wil beginnen liefst niet lager dan 3de amateur.


07 Feb 2020, 11:47
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Financiële toestand
anathema76 schreef:
En wat als je een paar trappen hoger kan herbeginnen, El Corredor?


Dan is het uiteraard een andere zaak. Maar alles staat met inkomsten (sponsors, sponsering), bekwame mensen. En wat neem je over als startbasis, ook nen belangrijke... ;)

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


07 Feb 2020, 11:51
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Financiële toestand
El Corredor (Light) schreef:
anathema76 schreef:
En wat als je een paar trappen hoger kan herbeginnen, El Corredor?


Dan is het uiteraard een andere zaak. Maar alles staat met inkomsten (sponsors, sponsering), bekwame mensen. En wat neem je over als startbasis, ook nen belangrijke... ;)


Volledig mee eens.
4e provinciale is nog totaal iets anders dan een nieuw project in amateurreeks. Sorry 4e prov. dat zie ik niet zitten.

Nieuw project in amateurklasse (als er ooit stamnummer zou vrij komen) lijkt me enige valabele vluchtroute.
En idd onder de bovenvermelde voorwaarden...
Of er ooit een haalbaar alternatief komt (krachtige capabele bestuursploeg met veeel centjes) is vandaag moeilijk in te schatten. Veel te veel alsen en maren om optimistisch te kunnen zijn.

Dat de huidige club nog kan gereanimeerd worden. Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik da nooit geloven. Club is volgens mij definitief naar de kloten geholpen


07 Feb 2020, 12:22
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Financiële toestand
iendrachter schreef:
Een 4de klasser met meer dan 3 miljoen euro schulden zonder stadion en dan lees je dat er toch nog supporters zijn die denken dat de enige oplossing een buitenlandse investeerder kan zijn :crazy:
In 1A en 1B kunnen die mannen geld verdienen aan een transfer en krijgen ze tv geld,
maar in de amateurreeksen is het maandelijks bijpassen om niks in de plaats te krijgen.
Er is geen oplossing meer voor de huidige situatie, het is gewoon wachten tot PLJ er genoeg van krijgt.


PLJ kan er natuurlijk altijd voor kiezen om nog iets te recupereren. Stel nu dat de lange termijnschulden aan hem 2M zijn, is het nog altijd beter om 500K te recupereren dan helemaal niks.

Maar zelfs dan wordt het een moeilijk verhaal.


07 Feb 2020, 13:59
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 16 Nov 2007, 12:13
Berichten: 528
Locatie: Aalst
Bericht Re: Financiële toestand
Where the FUCK(!) zijn wij (in) verzeild geraakt jongens :?


07 Feb 2020, 17:16
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Financiële toestand
El Corredor (Light) schreef:
filip.dhose schreef:
De Jean schreef:

Merci! Dat zal dus over de meer courante uitgaven gaan zoals lonen en de meeste leveranciers.

Lange Termijn zal dan eerder... PLJ zelf zijn?

Inderdaad: de lichte stijging op korte termijn is geen enkel probleem, dat schommelt van maand tot maand.
Lange termijn zal idd. wss. vooral aan PLJ zijn, die ervoor zorgt dat vele KT-schulden omgezet worden naar LT-schulden aan hemzelf zodat de club geen problemen heeft met de overheid (BTW, RSZ, bedrijfsvoorheffing) en de voetbalbond (om (aanleg van) schrapping te vermijden). Maar het mag duidelijk zijn dat onze club al jaren structureel operationeel verlies maakt (al vele jaren voor PLJ ook, hoor!). Ik vind dat ons bestuur eens moet uitleggen hoe ze die tendens denken te keren.


Hier ga ik toch eventjes ingrijpen! Een "lichte" stijging van 32% :wow: . En die is blijkbaar op korte termijn ook nog geen probleem? De schulden op korte termijn: leveranciers, spelerslonen, RSZ, BTW, bedrijfsvoorheffing. Tis maar wat je geen probleem noemt uiteraard. Ik stel vast dat er een verdubbeling is zelfs ten opzichte van vorig jaar inzake lonen (terwijl je loonkost naar beneden gaat ;-)), RSZ, BTW, BV,...

Dus geen probleem op korte termijn is, sta me toe dit te zeggen, dikke zever. :hmm:

Je moet dit in absolute cijfers bekijken: dat is + 103.000. Morgen kan dit al helemaal anders zijn, wanneer één of andere leverancier betaald werd op de vervaldag van één of andere factuur. Je moet het totaalplaatje bekijken. Het allerbelangrijkste is zelfs gewoon dat er voldoende cash flow is om die KT-schulden te blijven betalen.


07 Feb 2020, 20:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13 17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst