Financiële toestand - Pagina 12 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14 17
 Financiële toestand 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Financiële toestand
filip.dhose schreef:
El Corredor (Light) schreef:
filip.dhose schreef:
Inderdaad: de lichte stijging op korte termijn is geen enkel probleem, dat schommelt van maand tot maand.
Lange termijn zal idd. wss. vooral aan PLJ zijn, die ervoor zorgt dat vele KT-schulden omgezet worden naar LT-schulden aan hemzelf zodat de club geen problemen heeft met de overheid (BTW, RSZ, bedrijfsvoorheffing) en de voetbalbond (om (aanleg van) schrapping te vermijden). Maar het mag duidelijk zijn dat onze club al jaren structureel operationeel verlies maakt (al vele jaren voor PLJ ook, hoor!). Ik vind dat ons bestuur eens moet uitleggen hoe ze die tendens denken te keren.


Hier ga ik toch eventjes ingrijpen! Een "lichte" stijging van 32% :wow: . En die is blijkbaar op korte termijn ook nog geen probleem? De schulden op korte termijn: leveranciers, spelerslonen, RSZ, BTW, bedrijfsvoorheffing. Tis maar wat je geen probleem noemt uiteraard. Ik stel vast dat er een verdubbeling is zelfs ten opzichte van vorig jaar inzake lonen (terwijl je loonkost naar beneden gaat ;-)), RSZ, BTW, BV,...

Dus geen probleem op korte termijn is, sta me toe dit te zeggen, dikke zever. :hmm:

Je moet dit in absolute cijfers bekijken: dat is + 103.000. Morgen kan dit al helemaal anders zijn, wanneer één of andere leverancier betaald werd op de vervaldag van één of andere factuur. Je moet het totaalplaatje bekijken. Het allerbelangrijkste is zelfs gewoon dat er voldoende cash flow is om die KT-schulden te blijven betalen.

Ja, want je gelooft dat die het slechtst mogelijke plaatje is dat werd neergelegd ? :)
Wees er maar gerust op dat de leveranciers onderschat ingeschat worden en klanten overschat zo is het in 30 jaar namelijk al niet anders geweest.

En kom niet melken dat hier auditers achter zitten, die zijn namelijk nog vergankelijker dan trainers op EA.
Een mens vraagt zich af waar ze na al die jaren nog een auditer vinden die zijn krabbel onder dergelijke documenten wilt zetten.

Feiten zijn dat we van een operationeel tekort van 200 à 300k per jaar in 2de klasse vergleden zijn naar 700 à 800k operationeel tekort in 2e amateur


En het erge is, zoals Smetje in een voorgaande post zelf eigenlijk al aangeeft, als je een overnemer zou vinden dan geef je dit "muzikaal pak" gewoon door aan de volgende sukkelaar in het rijtje. Je mag dan al lachen dat het ééne is met een minder louche reputatie dan de voorgaander... dat zal het maximale zijn dat er uit te slepen valt.


De emotionaliteit over herstarten begrijp ik zeker, is des mensen;
waarom veranderen als we iets hebben (hoe slecht het ook is), welke we al jaren gewoon zijn.
Enige manier om dat te doorbreken is met een zeer deftig alternatief voor de pinnen komen.

_________________
If you never try, you'll never know


07 Feb 2020, 20:46
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2639
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Financiële toestand
Dit scenario heb ik reeds jaren voorspeld, iendracht gaat kapot en op denjer is het niet veel beter!
Dus beiden failliet en ergens met de hulp van Ninove een nieuw gedrocht uit de grond stampen!!!!!

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


07 Feb 2020, 21:45
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
Wie gaat naar dat gedrocht kijken dan?


07 Feb 2020, 22:02
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Financiële toestand
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Dit scenario heb ik reeds jaren voorspeld, iendracht gaat kapot en op denjer is het niet veel beter!
Dus beiden failliet en ergens met de hulp van Ninove een nieuw gedrocht uit de grond stampen!!!!!


Ik vrees dat dit scenario al enkele jaren in de sterren staat geschreven en op termijn gaat men niet anders kunnen,er is geen enkele zot die de schulden van onze geliefde voorzitter die hij jaarlijks maakt gaat overnemen,ik zou het enkel maar bejubelen moest die nietsnut zijn geld kwijt zijn ;) en dat ze hem opzij schuiven in de grote opslorping,hij kan het dan proberen uitleggen aan zijn aandeelhouders :D

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


07 Feb 2020, 22:06
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Financiële toestand
filip.dhose schreef:
El Corredor (Light) schreef:
filip.dhose schreef:
Inderdaad: de lichte stijging op korte termijn is geen enkel probleem, dat schommelt van maand tot maand.
Lange termijn zal idd. wss. vooral aan PLJ zijn, die ervoor zorgt dat vele KT-schulden omgezet worden naar LT-schulden aan hemzelf zodat de club geen problemen heeft met de overheid (BTW, RSZ, bedrijfsvoorheffing) en de voetbalbond (om (aanleg van) schrapping te vermijden). Maar het mag duidelijk zijn dat onze club al jaren structureel operationeel verlies maakt (al vele jaren voor PLJ ook, hoor!). Ik vind dat ons bestuur eens moet uitleggen hoe ze die tendens denken te keren.


Hier ga ik toch eventjes ingrijpen! Een "lichte" stijging van 32% :wow: . En die is blijkbaar op korte termijn ook nog geen probleem? De schulden op korte termijn: leveranciers, spelerslonen, RSZ, BTW, bedrijfsvoorheffing. Tis maar wat je geen probleem noemt uiteraard. Ik stel vast dat er een verdubbeling is zelfs ten opzichte van vorig jaar inzake lonen (terwijl je loonkost naar beneden gaat ;-)), RSZ, BTW, BV,...

Dus geen probleem op korte termijn is, sta me toe dit te zeggen, dikke zever. :hmm:

Je moet dit in absolute cijfers bekijken: dat is + 103.000. Morgen kan dit al helemaal anders zijn, wanneer één of andere leverancier betaald werd op de vervaldag van één of andere factuur. Je moet het totaalplaatje bekijken. Het allerbelangrijkste is zelfs gewoon dat er voldoende cash flow is om die KT-schulden te blijven betalen.



Wat die cashflow betreft en jouw totaalplaatje...Zijt ge nu serieus???? :wow:

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


07 Feb 2020, 23:05
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1005
Bericht Re: Financiële toestand
El Corredor (Light) schreef:
filip.dhose schreef:
El Corredor (Light) schreef:

Hier ga ik toch eventjes ingrijpen! Een "lichte" stijging van 32% :wow: . En die is blijkbaar op korte termijn ook nog geen probleem? De schulden op korte termijn: leveranciers, spelerslonen, RSZ, BTW, bedrijfsvoorheffing. Tis maar wat je geen probleem noemt uiteraard. Ik stel vast dat er een verdubbeling is zelfs ten opzichte van vorig jaar inzake lonen (terwijl je loonkost naar beneden gaat ;-)), RSZ, BTW, BV,...

Dus geen probleem op korte termijn is, sta me toe dit te zeggen, dikke zever. :hmm:

Je moet dit in absolute cijfers bekijken: dat is + 103.000. Morgen kan dit al helemaal anders zijn, wanneer één of andere leverancier betaald werd op de vervaldag van één of andere factuur. Je moet het totaalplaatje bekijken. Het allerbelangrijkste is zelfs gewoon dat er voldoende cash flow is om die KT-schulden te blijven betalen.



Wat die cashflow betreft en jouw totaalplaatje...Zijt ge nu serieus???? :wow:


Ik vrees van wel El Co....Hij meent het...
" Zalig zijn de simpelen van geest etc... etc..." :crazy:


08 Feb 2020, 0:47
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 05 Nov 2006, 20:30
Berichten: 581
Bericht Re: Financiële toestand
filip.dhose schreef:
El Corredor (Light) schreef:
filip.dhose schreef:
Inderdaad: de lichte stijging op korte termijn is geen enkel probleem, dat schommelt van maand tot maand.
Lange termijn zal idd. wss. vooral aan PLJ zijn, die ervoor zorgt dat vele KT-schulden omgezet worden naar LT-schulden aan hemzelf zodat de club geen problemen heeft met de overheid (BTW, RSZ, bedrijfsvoorheffing) en de voetbalbond (om (aanleg van) schrapping te vermijden). Maar het mag duidelijk zijn dat onze club al jaren structureel operationeel verlies maakt (al vele jaren voor PLJ ook, hoor!). Ik vind dat ons bestuur eens moet uitleggen hoe ze die tendens denken te keren.


Hier ga ik toch eventjes ingrijpen! Een "lichte" stijging van 32% :wow: . En die is blijkbaar op korte termijn ook nog geen probleem? De schulden op korte termijn: leveranciers, spelerslonen, RSZ, BTW, bedrijfsvoorheffing. Tis maar wat je geen probleem noemt uiteraard. Ik stel vast dat er een verdubbeling is zelfs ten opzichte van vorig jaar inzake lonen (terwijl je loonkost naar beneden gaat ;-)), RSZ, BTW, BV,...

Dus geen probleem op korte termijn is, sta me toe dit te zeggen, dikke zever. :hmm:

Je moet dit in absolute cijfers bekijken: dat is + 103.000. Morgen kan dit al helemaal anders zijn, wanneer één of andere leverancier betaald werd op de vervaldag van één of andere factuur. Je moet het totaalplaatje bekijken. Het allerbelangrijkste is zelfs gewoon dat er voldoende cash flow is om die KT-schulden te blijven betalen.


Filip, jouw positivisme en totaal gebrek aan realisme is pijnlijk. Ik krijg echt compassie met jou. Wake up jongen. Neen, het gaat er morgen niet helemaal anders uitzien met het huidige directiecomité van 2 personen, zelfs niet wanneer er nu plotseling tien leveranciers betaald worden. Of je nu de cijfers absoluut of relatief bekijkt... Feit is dat de situatie uitzichtsloos is.


08 Feb 2020, 13:44
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39
Berichten: 1351
Leeftijd: 34
Locatie: 9450
Bericht Re: Financiële toestand
Het is een emotionele splijtzwam waarmee veel supporters zitten.
Langs de ene kant heb je als Iendrachter trouw gezworen aan een bepaald stamnummer en de daaraan gebonden club, kleuren, naam, historie ... Van nature uit wens je die club het beste toe, wil je dat ze goals scoort, matchen wint en op 't einde van 't seizoen kampioen is.
Maar als je even rationeel nadenkt, soms is een club graag zien ook strijden tegen hetgene wat die club kapotmaakt. Want ja, de club wordt op dit moment (verder) kapotgemaakt. Wie dat ontkent, ontkent 't zonlicht.
Dus wat is dan het beste scenario? Hoe kunnen we de supporters terug perspectief op betere tijden bieden? Door ons geliefd stamnummer 90 zo snel mogelijk en met veel pijn in het hart ten grave te dragen en tegelijk een nieuw stamnummer over te nemen, opdat we met een propere lei een nieuwe start kunnen nemen. Allemaal samen.
En op dat moment kom je voor een nieuwe keuze te staan. Ga je het spel 'eerlijk en eervol' spelen? Lees: Een compleet nieuw stamnummer aanvragen, waardoor je op eigen kracht van in 4de provinciale weer dient op te bouwen?
Of spelen we mee in de typisch belgische stamnummer handel, nemen we een stamnummer van een teloorgegane 1ste-provincialer/3de-amateurklasser over, waardoor we tijd winnen, maar misschien wat eigenheid en fierheid verliezen? Voor beiden valt iets te zeggen.
In elk geval kom je dan met een nieuw project voor de boeg, waarin je de kans hebt om de club ECHT van de Iendrachters te maken. Van een ECHTE community-club uit te bouwen. Waar alle stakeholders (supporters, stad, jeugd, lokale sponsors, vrijwilligers, ...) nauw betrokken zijn en dit ook zo in de beginstatuten vast beschreven staat. Waar alle soorten van supporters op hun eigen manier hun steentje kunnen bijdragen aan de (her)opbouw van de club. Waar iedereen zich betrokken en welkom voelt.
Niet zoals nu ...

_________________
OB17


10 Feb 2020, 14:42
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Financiële toestand
Tokkie schreef:
Het is een emotionele splijtzwam waarmee veel supporters zitten.
Langs de ene kant heb je als Iendrachter trouw gezworen aan een bepaald stamnummer en de daaraan gebonden club, kleuren, naam, historie ... Van nature uit wens je die club het beste toe, wil je dat ze goals scoort, matchen wint en op 't einde van 't seizoen kampioen is.
Maar als je even rationeel nadenkt, soms is een club graag zien ook strijden tegen hetgene wat die club kapotmaakt. Want ja, de club wordt op dit moment (verder) kapotgemaakt. Wie dat ontkent, ontkent 't zonlicht.
Dus wat is dan het beste scenario? Hoe kunnen we de supporters terug perspectief op betere tijden bieden? Door ons geliefd stamnummer 90 zo snel mogelijk en met veel pijn in het hart ten grave te dragen en tegelijk een nieuw stamnummer over te nemen, opdat we met een propere lei een nieuwe start kunnen nemen. Allemaal samen.
En op dat moment kom je voor een nieuwe keuze te staan. Ga je het spel 'eerlijk en eervol' spelen? Lees: Een compleet nieuw stamnummer aanvragen, waardoor je op eigen kracht van in 4de provinciale weer dient op te bouwen?
Of spelen we mee in de typisch belgische stamnummer handel, nemen we een stamnummer van een teloorgegane 1ste-provincialer/3de-amateurklasser over, waardoor we tijd winnen, maar misschien wat eigenheid en fierheid verliezen? Voor beiden valt iets te zeggen.
In elk geval kom je dan met een nieuw project voor de boeg, waarin je de kans hebt om de club ECHT van de Iendrachters te maken. Van een ECHTE community-club uit te bouwen. Waar alle stakeholders (supporters, stad, jeugd, lokale sponsors, vrijwilligers, ...) nauw betrokken zijn en dit ook zo in de beginstatuten vast beschreven staat. Waar alle soorten van supporters op hun eigen manier hun steentje kunnen bijdragen aan de (her)opbouw van de club. Waar iedereen zich betrokken en welkom voelt.
Niet zoals nu ...


Yoo Tokkie, geen discussie dat onzen iendracht al meer dan 30 jaar doodziek is. Den eerste keer toen we naar 1ste klasse gingen eind jaren '80 was er trouwens ook geen geld en zijn ze meteen terug gezakt. Dan is Europa gekomen en niet veel later (lees: samen) de échte financiële crisis.
Geen enkele club heeft geld te veel. Zelfs tot in 3de provinciale (en waarschijnlijk dus ook 4de) kampen clubs met geldtekorten en kunnen ze enkel overleven dankzij de goodwill van één of andere - dikwijls plaatselijke - mecenas die de tekorten aanvult. Vallen die gasten weg, dan is de ploeg simpelweg failliet.

Het idee van een community-club is heel lovenswaardig en zeker de moeite om verder over te brainstormen. Maar we mogen ons niet blindstaren op de geslaagde (Duitse) modellen waar er nog elke week 10.000-15.000man in 't stadion zit en er dus mooie inkomsten binnenrollen.
Het Belgisch voetbal is helaas niet zo aantrekkelijk. Noch voor supporters, noch voor sponsors. Er zijn massa 's redenen voor op te noemen: alcoholcontroles, rookverbod, opkomst van goedkope betaalzenders met topvoetbal uit de luie zetel, minder zwart geld om een goeie ploeg samen te kopen, 't vergrootglas van de veiligheidsdiensten en KBVB om met stadionverboden te strooien, ......
Ik vrees dat zo n' project in België weinig (financiële) slaagkansen heeft, maar dat is mijn mening. Verder is er ook 0,0 band meer met onze huidige club (idem trouwens bij overname van ander stamnummer of fusie): geen stamnummer, geen geschiedenis, ...
Je bent dan gewoon een volledig nieuwe club opgebouwd uit supporters van een teloorgegane glorie, maar de band met het verleden is volledig doorgeknipt. Je kan U dan nog een clubnaam geven met de nam Eendracht Aalst erin, maar je bent het niet. Je kan in 't wit-zwart spelen maar zo zijn er nog 10-tallen andere ploegen, ...

Als je aan zo 'n uitwerking wilt beginnen, wil ik met plezier eens afkomen, want ik hoop dat je mij kan overtuigen van mijn te kritische ingesteldheid op dit vlak ;-).

Misschien zaterdag al op Hoogstraten?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


10 Feb 2020, 17:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Financiële toestand
En toch durf hier vandaag schrijven dat amateurvoetbal binnen 5 jaar enkel nog community voetbal zal zijn met STERK aangepaste verloningen. Hoe haal je het in deze tijden nog in je hoofd te denken dat het business plan van een bedrijf er eentje is waarbij de eigenaar jaarlijks wat bijpast ?! Hallo het jaar 2020 is ondertussen al wel eventjes bezig ? 't mag al een wonder zijn dat het tot 2020 geduurd heeft dat dergelijke structuren konden overleven.

Kort nadien zal het besef dan wel komen dat die nieuwe generatie clubs het regionaal voetbal zal moeten gaan redden en vooral het jeugdvoetbal.
Tenzij ze bij Anderlecht en Brugge een paar 100 extra trainingsvelden gaan aanleggen zal het anders een moeilijke zaak gaan worden om nog geld te verdienen aan hun kinderhandel.

De schittering van de aanblik van een BENELIGA zal binnenkort wel ingewisseld worden voor een pijnlijke realiteit... eerst nog eventjes het EK winnen om nadien in een dronken roes de realiteit nog heel eventjes te kunnen ontkennen.

Eén troost, niet enkel Eendracht Aalst is het ravijn ingesukkeld :(

_________________
If you never try, you'll never know


11 Feb 2020, 0:41
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Financiële toestand
Bij de buren van FCV Dender EH, geleid door de Indonesiër (of Indonesische?) Belinda Siahaan, is het niet veel beter:
Schulden: van 4,1 mio naar 5 mio (dus nog meer dan bij EA!)
KT: 3,1 mio ==> 826K
LT: 867K ==> 3,7 mio
Dus ook daar een evolutie om KT-schulden om te zetten naar LT-schulden door financiële inbreng.
Negatief eigen vermogen: van 1,98 mio naar 2,62 mio.
Gezien de hogere (dan ons) schuldgraad op KT (gecombineerd met het NEV) zou ik zelfs zeggen dat het daar nog slechter is als hier, als dat voor sommigen een (schrale) troost mag zijn.


11 Feb 2020, 1:41
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2639
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Financiële toestand
Vandaag een artikel gelezen over de schulden bij de profclubs en vooral 1B is een echt kerkhof.

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


11 Feb 2020, 12:03
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Financiële toestand
filip.dhose schreef:
Bij de buren van FCV Dender EH, geleid door de Indonesiër (of Indonesische?) Belinda Siahaan, is het niet veel beter:
Schulden: van 4,1 mio naar 5 mio (dus nog meer dan bij EA!)
KT: 3,1 mio ==> 826K
LT: 867K ==> 3,7 mio
Dus ook daar een evolutie om KT-schulden om te zetten naar LT-schulden door financiële inbreng.
Negatief eigen vermogen: van 1,98 mio naar 2,62 mio.
Gezien de hogere (dan ons) schuldgraad op KT (gecombineerd met het NEV) zou ik zelfs zeggen dat het daar nog slechter is als hier, als dat voor sommigen een (schrale) troost mag zijn.


Lijkt me een poster te kunnen zijn op PLJ zijn kamer...


11 Feb 2020, 13:07
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Financiële toestand
iendrachter schreef:
filip.dhose schreef:
Bij de buren van FCV Dender EH, geleid door de Indonesiër (of Indonesische?) Belinda Siahaan, is het niet veel beter:
Schulden: van 4,1 mio naar 5 mio (dus nog meer dan bij EA!)
KT: 3,1 mio ==> 826K
LT: 867K ==> 3,7 mio
Dus ook daar een evolutie om KT-schulden om te zetten naar LT-schulden door financiële inbreng.
Negatief eigen vermogen: van 1,98 mio naar 2,62 mio.
Gezien de hogere (dan ons) schuldgraad op KT (gecombineerd met het NEV) zou ik zelfs zeggen dat het daar nog slechter is als hier, als dat voor sommigen een (schrale) troost mag zijn.


Je moet dan ook wel alles zeggen, in die meer schulden zit wel een stadion.

Hun stadion zit in hun activa à 2,092 mio, onder de rubriek "in volle eigendom".
En ze moeten "slechts" 304.000 EUR afbetalen aan kredietinstellingen (ze komen van 473.000). Dus kan er mijns inziens maximaal 304.000 EUR aan afbetalingsschuld openstaan.
Hun eigen stadion kost hen dus waarschijnlijk ca. 169.000 EUR per jaar.
Wat betalen wij aan jaarlijkse huur?


11 Feb 2020, 15:28
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Financiële toestand
DT schreef:
filip.dhose schreef:
Bij de buren van FCV Dender EH, geleid door de Indonesiër (of Indonesische?) Belinda Siahaan, is het niet veel beter:
Schulden: van 4,1 mio naar 5 mio (dus nog meer dan bij EA!)
KT: 3,1 mio ==> 826K
LT: 867K ==> 3,7 mio
Dus ook daar een evolutie om KT-schulden om te zetten naar LT-schulden door financiële inbreng.
Negatief eigen vermogen: van 1,98 mio naar 2,62 mio.
Gezien de hogere (dan ons) schuldgraad op KT (gecombineerd met het NEV) zou ik zelfs zeggen dat het daar nog slechter is als hier, als dat voor sommigen een (schrale) troost mag zijn.


Lijkt me een poster te kunnen zijn op PLJ zijn kamer...


:plat: :plat:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


11 Feb 2020, 15:35
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14 17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst