Financiële toestand - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 17
 Financiële toestand 
Auteur Bericht
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2858
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Bericht Re: Financiële toestand
iendrachter schreef:
Bram schreef:
Je mag nu nog de grootste positieve zijn, deze club is virtueel failliet. Alleen is het wachten op de dag dat iemand extern hun dat eens zwart op wit zal komen zeggen. Tot die dag zou ik aan allen die met deze (alweer) fantasten zaken doen waarschuwen om toch zeer goed op te letten.
Het punt waarop zaken gaan beginnen verdwijnen is (alweer) bereikt. Het punt waarbij "samenwerkingsakkoorden" en dergelijke gesloten zullen worden is op komt :(

Als je deze cijfers trouwens bekijkt, dan heb ik de indruk dat we wel van de gekende truc met de rekening courant wat vanaf geraakt zijn, maar dat we doorspekt zitten van de andere (mogelijks nog dieper gewortelde) financieringsmethoden.

Benieuwd in welke mate ze op het stadhuis nu al in paniek aan het slaan zijn. Wanneer kwam die beruchte obligatielening te vervallen ?


Die lening liep af 31 december 2018 als ik niet mis ben maar ze hadden gevraagd om te verlengen.
Mss kan Johan dit bevestigen?


De gemeenteraad keurde op 26 april 2016 de borgstelling ten behoeve van sportclub Eendracht Aalst goed. Hierdoor waarborgt de stad een lening van 500 000 EUR tot 31 december2018.

Een eventuele verlenging is (nog) niet op de raad geweest


10 Feb 2019, 20:36
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Financiële toestand
jowwan schreef:
iendrachter schreef:
Bram schreef:
Je mag nu nog de grootste positieve zijn, deze club is virtueel failliet. Alleen is het wachten op de dag dat iemand extern hun dat eens zwart op wit zal komen zeggen. Tot die dag zou ik aan allen die met deze (alweer) fantasten zaken doen waarschuwen om toch zeer goed op te letten.
Het punt waarop zaken gaan beginnen verdwijnen is (alweer) bereikt. Het punt waarbij "samenwerkingsakkoorden" en dergelijke gesloten zullen worden is op komt :(

Als je deze cijfers trouwens bekijkt, dan heb ik de indruk dat we wel van de gekende truc met de rekening courant wat vanaf geraakt zijn, maar dat we doorspekt zitten van de andere (mogelijks nog dieper gewortelde) financieringsmethoden.

Benieuwd in welke mate ze op het stadhuis nu al in paniek aan het slaan zijn. Wanneer kwam die beruchte obligatielening te vervallen ?


Die lening liep af 31 december 2018 als ik niet mis ben maar ze hadden gevraagd om te verlengen.
Mss kan Johan dit bevestigen?


De gemeenteraad keurde op 26 april 2016 de borgstelling ten behoeve van sportclub Eendracht Aalst goed. Hierdoor waarborgt de stad een lening van 500 000 EUR tot 31 december2018.

Een eventuele verlenging is (nog) niet op de raad geweest

Aan wie en wanneer moet de lening terugbetaald worden? Dus de borgstelling door de stad is officieel verlopen?


10 Feb 2019, 21:23
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1005
Bericht Re: Financiële toestand
iendrachter schreef:
Het staat er toch, voor 31/12/18 moest dat normaal terugbetaald zijn, DA ging hiervoor uitstel vragen zei hij op de laatste supportersvergadering, hopelijk geven ze dat niet.


100% akkoord. Indien zou blijken dat ons " professioneel " bestuur het ook in dit dossier verkloot zou hebben dan zie ik begot niet in waarom we die bende hier nog langer zouden tolereren. Liever failiiet en een Beerschot scnerio dan. Opdoeken dus die handel - erger gaat het hier toch niet meer worden. (n) :fuck:


10 Feb 2019, 22:20
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Financiële toestand
Chatelet en Olympic gaan fusioneren. Daar komt dan toch een stamnummer vrij?


10 Feb 2019, 23:27
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Financiële toestand
Bakkie schreef:
:worship: Bram,iemand die in de boekhouding zit en weet waarover hij praat ;) voor er hier weer een paar snullen zijn post in twijfel gaan trekken.
ge moet jammer genoeg geen boekhouder meer zijn om dat in te zien :hmm:
schraap het pelletje bla bla bla over "bad bank" en "vermarkten" ervan af en je hebt een kopie van al het voorgaande wat we hier al gekregen hebben.

als je die officiële omzet/marge ziet kelderen weet je wel genoeg, daar zijn 2 verklaringen voor mogelijk. Weet niet welk van de 2 het ergst is.

_________________
If you never try, you'll never know


11 Feb 2019, 0:46
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08 Nov 2009, 22:03
Berichten: 855
Leeftijd: 38
Locatie: Aalst
Bericht Re: Financiële toestand
Jean schreef:
Chatelet en Olympic gaan fusioneren. Daar komt dan toch een stamnummer vrij?


Ik dacht dat wanneer je nu een stamnummer wil overnemen dit binnen de 30 km moet zijn.

Strombeek en Grimbergen zouden ook een fusie aangaan, wanneer dit zou gebeuren lijkt dit me realistischer.
Of Meldert, maar die zouden nu toch blijven bestaan.

_________________
Giejl men ert kleert wit en zwert


11 Feb 2019, 8:25
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Financiële toestand
filip.dhose schreef:
jowwan schreef:
iendrachter schreef:

Die lening liep af 31 december 2018 als ik niet mis ben maar ze hadden gevraagd om te verlengen.
Mss kan Johan dit bevestigen?


De gemeenteraad keurde op 26 april 2016 de borgstelling ten behoeve van sportclub Eendracht Aalst goed. Hierdoor waarborgt de stad een lening van 500 000 EUR tot 31 december2018.

Een eventuele verlenging is (nog) niet op de raad geweest

Aan wie en wanneer moet de lening terugbetaald worden? Dus de borgstelling door de stad is officieel verlopen?


Dat was toch gewoon een borgstelling en geen lening van de stad? Moeten dus toch niks terugbetalen aan de stad?

Wel aan degenen die obligaties genomen hebben. Maar was dat niet voor het grootste deel PLJ?


11 Feb 2019, 8:50
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1770
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Financiële toestand
Tom_1919 schreef:
Jean schreef:
Chatelet en Olympic gaan fusioneren. Daar komt dan toch een stamnummer vrij?


Ik dacht dat wanneer je nu een stamnummer wil overnemen dit binnen de 30 km moet zijn.

Strombeek en Grimbergen zouden ook een fusie aangaan, wanneer dit zou gebeuren lijkt dit me realistischer.
Of Meldert, maar die zouden nu toch blijven bestaan.


Valckenier?

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


11 Feb 2019, 8:56
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Financiële toestand
Tom_1919 schreef:
Jean schreef:
Chatelet en Olympic gaan fusioneren. Daar komt dan toch een stamnummer vrij?


Ik dacht dat wanneer je nu een stamnummer wil overnemen dit binnen de 30 km moet zijn.

Strombeek en Grimbergen zouden ook een fusie aangaan, wanneer dit zou gebeuren lijkt dit me realistischer.
Of Meldert, maar die zouden nu toch blijven bestaan.


Bron?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


11 Feb 2019, 9:53
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08 Nov 2009, 22:03
Berichten: 855
Leeftijd: 38
Locatie: Aalst
Bericht Re: Financiële toestand
Timoilsjt schreef:
Tom_1919 schreef:
Jean schreef:
Chatelet en Olympic gaan fusioneren. Daar komt dan toch een stamnummer vrij?


Ik dacht dat wanneer je nu een stamnummer wil overnemen dit binnen de 30 km moet zijn.

Strombeek en Grimbergen zouden ook een fusie aangaan, wanneer dit zou gebeuren lijkt dit me realistischer.
Of Meldert, maar die zouden nu toch blijven bestaan.


Bron?


Van op hun FB-pagina:

TK Meldert Jeugd
7 februari om 07:40 ·

Goedemorgen iedereen,

Graag willen we onderstaande boodschap met jullie delen, een update ivm de toekomst van TK Meldert.

Beste ouders, spelers en sympathisanten,

28 dagen geleden hebben jullie de mail ontvangen waarin vermeld stond dat de voorzitter zijn engagementen jegens de club wenste te stoppen op het einde van het seizoen. Nieuws dat insloeg als een bom, niet enkel in eerste instantie bij spelers en ouders maar ook bij sympathisanten, supporters en zelfs bij andere voetbalclubs. Zoals toen werd beloofd houden wij er aan om iedereen zo veel als mogelijk op de hoogte te houden van de stand van zaken.

Quasi onmiddellijk zijn er verschillende stappen genomen om te kijken welke mogelijkheden er beschikbaar waren om het voetbal in Meldert voort te laten bestaan. Na heel wat werk achter de schermen en meerdere contacten met de verkopende partij, is de kans zeer reëel dat er ook volgend jaar in Meldert gevoetbald wordt.

Hierdoor komen opnieuw heel wat nieuwe uitdagingen op ons af. De club zal op een moderne (met nadruk op een breed gedragen basis) wijze met een uitgebreide en uitgebalanceerde structuur geleid en beheerd moeten worden. Verschillende entiteiten moeten worden opgericht om ervoor te zorgen dat we elk jaar op een gezonde manier kunnen groeien.
We zijn er van overtuigd dat er in de voetbalclub, in Meldert en omstreken mensen bereid zijn onze club te steunen om verder te groeien en zo de aangeboden voetbalopleiding te blijven optimaliseren en de aanwezige spelers de kansen te geven die ze verdienen.

Om geen tijd meer te verliezen, zal er op dinsdag 12 februari om 19u een informatievergadering doorgaan voor de mensen die bereid zijn ons hierin te steunen en actief deel te nemen aan de redding van onze club. Spreek ons gerust aan de komende dagen of stuur een mail. Aarzel niet om engagement ten opzichte van onze voetbalclub op te nemen. Enkel met vele handen, kunnen we er een succesverhaal van maken. Enkel samen kunnen we werken aan de voetbaltoekomst van onze kinderen.

Op sportief vlak slaan we de weg verder in die we reeds aan het bewandelen zijn en dat is die van het interprovinciaal voetbal. Hier is heel wat werk in verricht waardoor we niet meer ver af zijn van het beoogde doel. De draad wordt terug opgepakt opdat we dit prestigieus label kunnen halen. De mensen die de audit dienen uit te voeren lieten ons alvast weten dat wij nog steeds in de running zijn en er niets verloren is op dit vlak.

We hopen dat dit positief nieuws bij jullie (en in het bijzonder bij onze spelers) het nodige enthousiasme met zich meebrengt om enerzijds het lopende seizoen in schoonheid af te sluiten en anderzijds het nieuwe met veel plezier aan te vangen. We hopen dat we iedere speler volgend seizoen nog in de kleuren van TK mogen bewonderen!

Met sportieve, hoopvolle groeten

Kevin Tirmarche (afgevaardigde U12-scouting)
Guy Van Geert (trainer U12groen- coordinator middenbouw)
Vanessa Willems (mama Seppe U10)
Dany Scheiris (TVJO)
Freddy Parrez (jeugdvoorzitter)

_________________
Giejl men ert kleert wit en zwert


11 Feb 2019, 11:32
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Financiële toestand
Dat was op Torhout..

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


11 Feb 2019, 13:39
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Feb 2017, 21:12
Berichten: 155
Bericht Re: Financiële toestand
Tom_1919 schreef:
Jean schreef:
Chatelet en Olympic gaan fusioneren. Daar komt dan toch een stamnummer vrij?


Ik dacht dat wanneer je nu een stamnummer wil overnemen dit binnen de 30 km moet zijn.

Strombeek en Grimbergen zouden ook een fusie aangaan, wanneer dit zou gebeuren lijkt dit me realistischer.
Of Meldert, maar die zouden nu toch blijven bestaan.


Dat van die 30km is bij een fusie


11 Feb 2019, 14:18
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39
Berichten: 1351
Leeftijd: 34
Locatie: 9450
Bericht Re: Financiële toestand
Langs alle kanten (van bronnen die elkaar niet kennen) krijgen meerdere supporters te horen dat de fusiegesprekken volop aan de gang zijn. PLJ zou meer in Denderleeuw zitten dan in Aalst/Dilbeek/Luxemburg/Zwitserland. Vooral de beide burgemeesters zouden hier drijvende krachten in zijn.

't Stinkend potje wordt stilaan een beerput ...

Dit laten we toch niet zomaar gebeuren?! :boks:

_________________
OB17


11 Feb 2019, 14:21
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Financiële toestand
Tokkie schreef:
Langs alle kanten (van bronnen die elkaar niet kennen) krijgen meerdere supporters te horen dat de fusiegesprekken volop aan de gang zijn. PLJ zou meer in Denderleeuw zitten dan in Aalst/Dilbeek/Luxemburg/Zwitserland. Vooral de beide burgemeesters zouden hier drijvende krachten in zijn.

't Stinkend potje wordt stilaan een beerput ...

Dit laten we toch niet zomaar gebeuren?! :boks:


Het aantal matchen om nog iets te ondernemen wordt wel kort.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


11 Feb 2019, 15:10
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1260
Locatie: Aalst
Bericht Re: Financiële toestand
Tijd om de verantwoordelijken van deze ongein eens met hun rug tegen de muur te drummen!

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


11 Feb 2019, 15:31
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst