Verslag AV van 28/05/2018 - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Verslag AV van 28/05/2018 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 30
Bericht Re: Verslag AV van 28/05/2018
Het gaat over sterckx..

29 Mei 2018, 22:06
forumlegende

hansken schreef:
Het gaat over sterckx..

Zou dik in orde zijn denk ik.

29 Mei 2018, 22:10
Nationale Ploeg

Leeftijd: 64
iendrachter schreef:
pattaboem schreef:
wevege schreef:
Sterckx is einde contract bij Dender

--
Dan heb ik toch het voorgevoel dat men eerder met Sterckx bezig is,
...dan met Davy Joye.

Het verschil in de matchen tegen Dender dit jaar was toch dat hun middenveld veel sterker was vond ik.
Het voetballend vermogen van een Tarfi of Sterckx hebben wij niet opt midden, ook al hebben ze ginder een slecht seizoen gehad, tegen ons in de thuismatch hier waren ze toch wel zeer sterk.
Heeft wel nog nooit ergens lang gezeten die Sterckx en is wel blessuregevoelig.
Joye speelt 1ste klasse minivoetbal ook en mag dat combineren van Petegem, ik denk als die naar hier wil komen dat hij dan wel zal moeten kiezen.....
Als ik hier lees dat die jongen niet zou meekunnen in 1ste amateur moet ik wel eens lachen,
is ginder altijd de draaischijf geweest en goed voor een goal of 20 per seizoen en Petegem stond altijd vooraan in 3de klasse, de enige reden dat ze niet over gaan is omdat ze niet willen.....

--
Het is juist dat het middenveld van Dender met Sterckx en Tarfi zeer solide is/was. DIt duo, dat elkaar al kende van hun anderlechtperiode, speelde ook samen het seizoen hiervoor, (geloof ik) Top 5 in amateur1
Wél héél raar, dat Dender het het jongste seizoen héél moeilijk had om erin te blijven...
Toch geloof ik in de kwaliteiten van een middenvelder zoals Sterckx, die toch op hoger niveau al wat bewezen heeft,. Daarnaast is het toch nog altijd afwachten met de 30-jarige Joye. Hoe goed hij ook is, en bewezen heeft in een reeks lager.
Bij ons wordt het de optelsom van onze gebleven kern, versterkt met onze nieuwe aanwinsten, waar de middenveldversterking, de meerwaarde moet bevatten;
Middenveld, opbouw en spelmaken was vaak de zwakke achillespees van onze ploeg..
Als we gespaard blijven van blessures, met een degelijke (defensieve) middenvelder zoals Sterckx, zouden wij volgend seizoen mogelijks enkele plaatsjes kunnen opschuiven in de eindrangschikking, en hopelijk een eindrondeplaatsje kunnen behalen.
De voorbereide oefenwedstrijden zullen ons al iets wijzer maken hierover...

29 Mei 2018, 23:30
Vaste Waarde

Leeftijd: 43
@parol .Wanneer komt dat uitgebreid verslag van DA ?

01 Jun 2018, 9:04
Ancien

Leeftijd: 39
pattaboem schreef:
iendrachter schreef:
pattaboem schreef:
--
Dan heb ik toch het voorgevoel dat men eerder met Sterckx bezig is,
...dan met Davy Joye.

Het verschil in de matchen tegen Dender dit jaar was toch dat hun middenveld veel sterker was vond ik.
Het voetballend vermogen van een Tarfi of Sterckx hebben wij niet opt midden, ook al hebben ze ginder een slecht seizoen gehad, tegen ons in de thuismatch hier waren ze toch wel zeer sterk.
Heeft wel nog nooit ergens lang gezeten die Sterckx en is wel blessuregevoelig.
Joye speelt 1ste klasse minivoetbal ook en mag dat combineren van Petegem, ik denk als die naar hier wil komen dat hij dan wel zal moeten kiezen.....
Als ik hier lees dat die jongen niet zou meekunnen in 1ste amateur moet ik wel eens lachen,
is ginder altijd de draaischijf geweest en goed voor een goal of 20 per seizoen en Petegem stond altijd vooraan in 3de klasse, de enige reden dat ze niet over gaan is omdat ze niet willen.....

--
Het is juist dat het middenveld van Dender met Sterckx en Tarfi zeer solide is/was. DIt duo, dat elkaar al kende van hun anderlechtperiode, speelde ook samen het seizoen hiervoor, (geloof ik) Top 5 in amateur1
Wél héél raar, dat Dender het het jongste seizoen héél moeilijk had om erin te blijven...
Toch geloof ik in de kwaliteiten van een middenvelder zoals Sterckx, die toch op hoger niveau al wat bewezen heeft,. Daarnaast is het toch nog altijd afwachten met de 30-jarige Joye. Hoe goed hij ook is, en bewezen heeft in een reeks lager.
Bij ons wordt het de optelsom van onze gebleven kern, versterkt met onze nieuwe aanwinsten, waar de middenveldversterking, de meerwaarde moet bevatten;
Middenveld, opbouw en spelmaken was vaak de zwakke achillespees van onze ploeg..
Als we gespaard blijven van blessures, met een degelijke (defensieve) middenvelder zoals Sterckx, zouden wij volgend seizoen mogelijks enkele plaatsjes kunnen opschuiven in de eindrangschikking, en hopelijk een eindrondeplaatsje kunnen behalen.
De voorbereide oefenwedstrijden zullen ons al iets wijzer maken hierover...

Mocht deze piste effectief rond komen, is dit een speler die het hele team veel zou kunnen bijbrengen omdat die nu eenmaal lager in het veld het spel in handen neemt dan wat een nr. 10 typisch doet. Alleen al daarom valt deze keuze toe te juichen. Leunt niet alleen dichter aan bij het voetbalspel van deze tijd maar gaat altijd ons spel ten goede komen. Is iemand die dolgraag de bal heeft en hem van daaruit ook op maat kan versturen... Gezien zijn lagere positie in het veld, moet het dan niet per sé die laatste pass zijn net voor de zestien, maar mag het gerust een pre-assist zijn of een spelverlegging naar de andere flank toe.
Zoals eerder aangehaald, is zo'n type speler ook belangrijk (geweest) bij andere ploegen - Tamsin bij Knokke, Tiburgs bij Dessel, Brulmans bij Deinze en noem maar op. Heeft bovendien een zeer goeie traptechniek wat zowel voor vrije trappen, afstandschoten en met name corners een extra wapen is.

Is wat mij betreft ook complementair met alles wat we momenteel nog voor het centrale middenveld lopen hebben (ook met de tien die wij al hebben bijvoorbeeld), al moeten zijn pure defensieve kwaliteiten wel niet overroepen worden - het had een reden waarom ofwel Bogaerts ofwel Pe ofwel Goffin naast hem stonden bij Dender...

Zoals gezegd, toe te juichen... Maar vooralsnog is er geen getekend contract hé...

01 Jun 2018, 10:29
Vaste Waarde

@DT Ik vraag me dan wel af waarom ze ook Tarfi naar hier wouden halen als volgens u onze nr 10 WVT complementair is met Sterckx, moet toch zijn dat ze er bij de sportieve cel anders over denken?
Maar anderzijds is er nog nergens gezegd dat WVT naar andere ploeg moet uitkijken, raar....
Ipv te zeggen we moeten nog wachten op een handtekening tot de speler terugkeert uit vakantie is dat dan zo moelijk om die voor zijn vakantie te laten tekenen? Ze hebben hun les uit het verleden nog niet geleerd....
En dat ze eens werk maken van 1 of 2 flankspelers ook, bvb een Yoshi Mariën van Hamme heb ik al enkele keren zien spelen en vond ik wel sterk.

01 Jun 2018, 12:50
Ancien

Leeftijd: 39
iendrachter schreef:
@DT Ik vraag me dan wel af waarom ze ook Tarfi naar hier wouden halen als volgens u onze nr 10 WVT complementair is met Sterckx, moet toch zijn dat ze er bij de sportieve cel anders over denken?
Maar anderzijds is er nog nergens gezegd dat WVT naar andere ploeg moet uitkijken, raar....
Ipv te zeggen we moeten nog wachten op een handtekening tot de speler terugkeert uit vakantie is dat dan zo moelijk om die voor zijn vakantie te laten tekenen? Ze hebben hun les uit het verleden nog niet geleerd....
En dat ze eens werk maken van 1 of 2 flankspelers ook, bvb een Yoshi Mariën van Hamme heb ik al enkele keren zien spelen en vond ik wel sterk.

God ja, wie weet da jong :-)

Kon ook zijn dat ze - zoals zovelen - in een nieuwe nr. 10 (Tarfi) de witte merel zagen. Eens die binnengehaald, had dat misschien wel betekent dat WVT moest vertrekken (we zijn nog maar begin juni hé - in den tijd van CJ moest iedereen de laatste week van de transferperiode nog verkassen)... Maar ik denk niet dat het echt realistisch was/is om te denken dat ze zowel Sterckx als Tarfi naar hier konden halen.

Nu, het is niet omdat ik vind dat ze complementair zouden kunnen zijn (Sterckx en Tarfi speelden ook samen in 1 ploeg) dat de sportieve cel dat ook vindt hé: kan ook zomaar zo zijn dat ze René als echte 10 willen zetten en dat WVT alsnog moet vertrekken... Dan blijft ook de verdedigende mid-positie nog vacant...

Yoshi werd al tijd geleden op de agenda gezet dacht ik en is daarnaast ook enorm polyvalent... Was tot voor vorige week niet echt een valabele optie omdat hij nog tot eind volgend seizoen onder contract lag, maar met de degradatie kan zowel de positie op de agenda als het contractprobleem veranderen natuurlijk...

01 Jun 2018, 13:59
Scholier

[quote="iendrachter"]@DT Ik vraag me dan wel af waarom ze ook Tarfi naar hier wouden halen als volgens u onze nr 10 WVT complementair is met Sterckx, moet toch zijn dat ze er bij de sportieve cel anders over denken?
En dat ze eens werk maken van 1 of 2 flankspelers ook, bvb een Yoshi Mariën van Hamme heb ik al enkele keren zien spelen en vond ik wel sterk.[/quote]

Te laat, tekende bij... RFC Liege :wave:

01 Jun 2018, 20:30

Leeftijd: 51
Website: https://www.youtube.com/watch?v=EZJ_UKBtSHc
Tienj en tander schreef:
iendrachter schreef:
En dat ze eens werk maken van 1 of 2 flankspelers ook, bvb een Yoshi Mariën van Hamme heb ik al enkele keren zien spelen en vond ik wel sterk.[/quote]

Logisch,die gaan voor een top 5 plaats :p

01 Jun 2018, 21:20
forumlegende

Bakkie schreef:
Tienj en tander schreef:
iendrachter schreef:

Logisch,die gaan voor een top 5 plaats :p

Het gaat daar druk worden in Den top 5. :lol:

01 Jun 2018, 21:24
Vaste Waarde

Tienj en tander schreef:
iendrachter schreef:

Te duur of te laat, er zijn nog zekerheden in het transferbeleid van EA :lol: .

01 Jun 2018, 21:48
Ancien

niet vergeten dat vorig jaar al onze transfers mislukt waren.had daar 1 of 2 goede tussen gezeten zaten we nu wel al verder.

01 Jun 2018, 22:32

Leeftijd: 51
Website: https://www.youtube.com/watch?v=EZJ_UKBtSHc
waly 2 schreef:
niet vergeten dat vorig jaar al onze transfers mislukt waren.had daar 1 of 2 goede tussen gezeten zaten we nu wel al verder.

Dan speelden we dit jaar al voor de top 5 :lol:

02 Jun 2018, 12:39
Vaste Waarde

waly 2 schreef:

Huh? Je kunt toch moeilijk zeggen dat De Neve en Jan Mertens mislukte transfers waren (nummers 4 en 7 qua speelminuten)? Bovendien hebben we met de winterstop Heymans en Mbaye binnengehaald. Ook miskopen?

En Gyselinck en Bangoura waren zeker geen uitschieters of sterkhouders, maar als kernverbreding was dat toch geen absolute ramp? (resp. 971 en 1058 speelminuten). En wat Bangoura betreft: ik weet het, hij heeft zich onmogelijk gemaakt met dat egoïstisch gedrag bij die strafschopfases. En ja, ik weet het, de 2de helft van het seizoen heeft hij geen deuk in een pakje boter gestampt … Maar hij heeft wel 5 goals gemaakt, en dat is er één meer dan Mitu die 2,5 keer langer op het veld gestaan heeft dan hem.

Als je van mislukte transfers wilt spreken: Amazou en Ntika, en die hebben ze dan ook met de winterstop netjes geloosd.

02 Jun 2018, 13:33
Vaste Waarde

filip.dhose schreef:
waly 2 schreef:

Huh? Je kunt toch moeilijk zeggen dat De Neve en Jan Mertens mislukte transfers waren (nummers 4 en 7 qua speelminuten)? Bovendien hebben we met de winterstop Heymans en Mbaye binnengehaald. Ook miskopen?

En Gyselinck en Bangoura waren zeker geen uitschieters of sterkhouders, maar als kernverbreding was dat toch geen absolute ramp? (resp. 971 en 1058 speelminuten). En wat Bangoura betreft: ik weet het, hij heeft zich onmogelijk gemaakt met dat egoïstisch gedrag bij die strafschopfases. En ja, ik weet het, de 2de helft van het seizoen heeft hij geen deuk in een pakje boter gestampt … Maar hij heeft wel 5 goals gemaakt, en dat is er één meer dan Mitu die 2,5 keer langer op het veld gestaan heeft dan hem.

Als je van mislukte transfers wilt spreken: Amazou en Ntika, en die hebben ze dan ook met de winterstop netjes geloosd.

De Neve en Mbaye zijn voor mij geslaagde transfers, en Mertens is een degelijke invaller en in mijn ogen zelf beter als een Van Hoevelen, die ik nog zou laten vertrekken.
Van Heymans had ik meer verwacht, maar kan zeker voetballen en had geen matchritme toen hij hier toekwam, dus als die nu een volledige voorbereiding kan meemaken komt dat wel goed denk ik.
En al de rest van die nieuwkomers was materiaal voor 2de of 3de amateur of zelfs provenciale......
Kijk maar naar de ploegen waar deze jongens allemaal naartoe gaan.

02 Jun 2018, 13:48
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5