Verslag AV van 28/05/2018 - Pagina 3 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Verslag AV van 28/05/2018 
Auteur Bericht
Ancien

Bericht Re: Verslag AV van 28/05/2018
ik bedoel de transfers van pvdp.

02 Jun 2018, 14:57
Ancien

witteken schreef:
@parol .Wanneer komt dat uitgebreid verslag van DA ?

Nog niets?

03 Jun 2018, 15:38
Vaste Waarde

Hier volgt het officiële verslag van de buitengewone AV opgemaakt door D.A.

"Notulen van de Buitengewone Algemene Vergadering der leden
28 mei 2018
I. BUREAU

De zitting wordt geopend om 20.15 onder het voorzitterschap van de heer Patrick Le Juste.
De heer Dirk Adriaenssens wordt aangesteld als secretaris.
De voorzitter en de secretaris zullen samen het bureau vormen.

II. SAMENSTELLING VAN DE VERGADERING

Patrick Le Juste, Paul Moerman en Michel Markey zijn aanwezig. Jurgen Rubbrecht kon door een seminarie niet aanwezig zijn maar had wel al een ochtendvergadering bij gewoond om een aantal punten toe te lichten.

III. AGENDA
• Toelichting rationaliseringsoefening
• Stand van Zaken Sportieve uitbouw
• Varia

IV. TOELICHTING RATIONALISERINGSOEFENING

De voorzitter stelt dat er van in het begin gesteld is dat er drie waves zouden volgen en licht nog even de historiek toe:
1) Bij de start eind 2015 werden een aantal excessen weg gesneden en werd de Voorzitter als leider vervangen door Patrick Le Juste maar de klemtoon lag toen op technische en operationele continuïteit. Patrick, Dirk en Sven, degelijk opgeleid en ervaren in financiële materies, hadden te weinig kennis van het voetbalgebeuren om toen drastische beslissingen te nemen.
2) In een tweede fase werden een aantal vergoedings-pakketten afgebouwd tijdens de vorige zomer en werd er ook voor gezorgd dat het bestuur eindelijk met one voice sprak door het tweede luik van de dading met Frank en zijn gevolg te activeren.
3) Nu zitten we in de derde fase waarbij efficiëntie, centralisatie en kostenbeheersing centraal staan. Het vertrek van heel wat mensen op PC zorgt voor een kosten besparing van 50 k en zorgt ervoor dat de voorzitter met drie communicatielijnen (Tamara, Sven en Dirk) de hele club kan runnen. Dit wordt des te noodzakelijker omdat hij het volgend seizoen minder aanwezig zal kunnen zijn wegens de buitenlandse professionele activiteiten.
Michel Markey kan deze historiek wel plaatsen maar stelt dan de vraag waarom er werd ingegrepen bij de jeugd. Guy De Smet, Tomas en vooral Herbert liggen blijkbaar een stuk gevoeliger dan de namen bij de eerste ploeg.
Bij Guy De Smet werd besloten om het contract niet te verlengen en dit omdat beide partijen niet langer op dezelfde golflengte zitten. Guy heeft zeker kwaliteiten maar wordt eerder gezien als een theoreticus en minder een man van het terrein. Bovendien moet zijn missie erin bestaan om de jeugd maximaal te integreren en te betrekken in het grotere geheel (de eerste ploeg) en dat kan niet echt een succes worden genoemd.
Wat Tomas en Herbert betreft, is er in eerste instantie de volledige automatisering van de boekhouding via Tamara en anderzijds de wil van Herbert om zijn mandaten (lid van de VZW jeugd en van haar RVB) te beëindigen. Dit moeten we respecteren en de toekomst zal uitwijzen of één van beiden dan wel beiden nog een rol kunnen spelen binnen de club. Vandaag is dit echter niet aan de orde.

V. STAND VAN ZAKEN SPORTIEVE UITBOUW

Het leitmotiv blijft minder kwantiteit en meer kwaliteit. De kern zal dus heel wat kleiner zijn dan vorig seizoen. Ook het sportief budget wordt opgetrokken en als alle clubs de zaken correct inkleuren zouden we daarmee bij de top 5 moeten zitten. Het betekent ook dat de ambitie van top 5 gerechtvaardigd is.
We gaan echter geen loonspanning creëren waarbij onze would be nummer 10 40% meer zou verdienen dan de nummer 2. Dit is niet gezond en wilden we niet. Daarom hebben we ook afgehaakt. De zoektocht naar een nummer 10 gaat dus verder en dit aan redelijke prijzen. Normaal gezien moeten we voor einde juni nog een aantal aankondigen kunnen doen.
Misschien volgt er dan nog één of andere opportuniteit einde augustus net voor de deadline maar dan praten we over een speler die voornamelijk op premies mikt en niet op zijn vast salaris dat per definitie zeer laag zal liggen.

VI. VARIA

Overdracht patrimonium VZW  CVBA. Moet idealiter in het tussenseizoen gebeuren. Eén en ander werd afgestemd met de bond en dit zou snel kunnen gaan indien we de laatste opkuis nog kunnen doen.

De vergadering wordt finaal gesloten om 22.10
Secretaris
Dirk Adriaenssens

05 Jun 2018, 12:48
Ancien

Leeftijd: 39
Amai, de Marie-Louise gaat op en neer...

De nieuwe structuur die ons naar het profvoetbal moest brengen van toch niet zo lang geleden:
https://www.eendracht-aalst.be/club/organisatie/bestuur

Raus damit!

05 Jun 2018, 14:35
Nationale Ploeg

"en zorgt ervoor dat de voorzitter met drie communicatielijnen (Tamara, Sven en Dirk) de hele club kan runnen."

Ik maak me wel serieus zorgen over de organisatie van de club. Die was al niet schitterend en deze constructie maakt ons niet veel wijzer. Is er bvb. nog iemand met het commerciële bezig? Er lijkt ook geen enkele ambitie om het zakkende aantal toeschouwers aan te pakken? Het minimum-comfort in het stadion? Enzovoort...

05 Jun 2018, 16:46
Vaste Waarde

Ik heb het verslag nog doen verbeteren. In de "Varia" was het punt van de afdekking van de staantribune vergeten. Ziehier de definitieve en verbeterde versie.

"Notulen van de Buitengewone Algemene Vergadering der leden
28 mei 2018

I. BUREAU
De zitting wordt geopend om 20.15 onder het voorzitterschap van de heer Patrick Le Juste.
De heer Dirk Adriaenssens wordt aangesteld als secretaris.
De voorzitter en de secretaris zullen samen het bureau vormen.

II. SAMENSTELLING VAN DE VERGADERING

Patrick Le Juste, Paul Moerman en Michel Markey zijn aanwezig. Jurgen Rubbrecht kon door een seminarie niet aanwezig zijn maar had wel al een ochtendvergadering bij gewoond om een aantal punten toe te lichten.

III. AGENDA

• Toelichting rationaliseringsoefening
• Stand van Zaken Sportieve uitbouw
• Varia

IV. TOELICHTING RATIONALISERINGSOEFENING

De voorzitter stelt dat er van in het begin gesteld is dat er drie waves zouden volgen en licht nog even de historiek toe:
1) Bij de start eind 2015 werden een aantal excessen weg gesneden en werd de Voorzitter als leider vervangen door Patrick Le Juste maar de klemtoon lag toen op technische en operationele continuïteit. Patrick, Dirk en Sven, degelijk opgeleid en ervaren in financiële materies, hadden te weinig kennis van het voetbalgebeuren om toen drastische beslissingen te nemen.
2) In een tweede fase werden een aantal vergoedings-pakketten afgebouwd tijdens de vorige zomer en werd er ook voor gezorgd dat het bestuur eindelijk met one voice sprak door het tweede luik van de dading met Frank en zijn gevolg te activeren.
3) Nu zitten we in de derde fase waarbij efficiëntie, centralisatie en kostenbeheersing centraal staan. Het vertrek van heel wat mensen op PC zorgt voor een kosten besparing van 50 k en zorgt ervoor dat de voorzitter met drie communicatielijnen (Tamara, Sven en Dirk) de hele club kan runnen. Dit wordt des te noodzakelijker omdat hij het volgend seizoen minder aanwezig zal kunnen zijn wegens de buitenlandse professionele activiteiten.
Michel Markey kan deze historiek wel plaatsen maar stelt dan de vraag waarom er werd ingegrepen bij de jeugd. Guy De Smet, Tomas en vooral Herbert liggen blijkbaar een stuk gevoeliger dan de namen bij de eerste ploeg.
Bij Guy De Smet werd besloten om het contract niet te verlengen en dit omdat beide partijen niet langer op dezelfde golflengte zitten. Guy heeft zeker kwaliteiten maar wordt eerder gezien als een theoreticus en minder een man van het terrein. Bovendien moet zijn missie erin bestaan om de jeugd maximaal te integreren en te betrekken in het grotere geheel (de eerste ploeg) en dat kan niet echt een succes worden genoemd.
Wat Tomas en Herbert betreft, is er in eerste instantie de volledige automatisering van de boekhouding via Tamara en anderzijds de wil van Herbert om zijn mandaten (lid van de VZW jeugd en van haar RVB) te beëindigen. Dit moeten we respecteren en de toekomst zal uitwijzen of één van beiden dan wel beiden nog een rol kunnen spelen binnen de club. Vandaag is dit echter niet aan de orde.

V. STAND VAN ZAKEN SPORTIEVE UITBOUW

Het leitmotiv blijft minder kwantiteit en meer kwaliteit. De kern zal dus heel wat kleiner zijn dan vorig seizoen. Ook het sportief budget wordt opgetrokken en als alle clubs de zaken correct inkleuren zouden we daarmee bij de top 5 moeten zitten. Het betekent ook dat de ambitie van top 5 gerechtvaardigd is.
We gaan echter geen loonspanning creëren waarbij onze would be nummer 10 40% meer zou verdienen dan de nummer 2. Dit is niet gezond en wilden we niet. Daarom hebben we ook afgehaakt. De zoektocht naar een nummer 10 gaat dus verder en dit aan redelijke prijzen. Normaal gezien moeten we voor einde juni nog een aantal aankondigen kunnen doen.
Misschien volgt er dan nog één of andere opportuniteit einde augustus net voor de deadline maar dan praten we over een speler die voornamelijk op premies mikt en niet op zijn vast salaris dat per definitie zeer laag zal liggen.

VI. VARIA

Overdracht patrimonium VZW  CVBA. Moet idealiter in het tussenseizoen gebeuren. Eén en ander werd afgestemd met de bond en dit zou snel kunnen gaan indien we de laatste opkuis nog kunnen doen.

Wat de K-tribune betreft, worden de wanden in de komende weken aangebracht zodat onze supporters niet meer in de tocht zullen staan. Volledig winddicht konden we het niet maken omwille van veiligheidsredenen. Onze K komt immers een stuk hoger dan de I-tribune.
Daarenboven komt er een zeil om de K beter af te dekken met de namen van de supportersclubs op. Dit wordt opgeleverd in samenspraak met Gert-Jan Arijs.

De vergadering wordt finaal gesloten om 22.10
Secretaris
Dirk Adriaenssens

05 Jun 2018, 16:49
Vaste Waarde

Leeftijd: 43
bedankt parol.

wat bedoelen ze met de laatste opkuis ?
is er nog info over de contractverlenging van de rock en verstraeten ?
ze hebben beiden nog een contract van een jaar, maar ze waren daar op het laatste van het seizoen toch met bezig om te verlengen ?

05 Jun 2018, 19:28
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 51
Website: https://www.youtube.com/watch?v=EZJ_UKBtSHc
DT schreef:

De nieuwe structuur die ons naar het profvoetbal moest brengen van toch niet zo lang geleden:

Raus damit!

Hopelijk zinkt de Marie - Louise niet :) weten ze eigenlijk zelf nog wat ze de supps allemaal al wijs gemaakt hebben.

05 Jun 2018, 19:56
forumlegende

Best grappige tekst eigenlijk dat verslag.

Je neemt een club over en je gaat pas in de derde fase over tot kostenbeheersing? Wie slikt die zever nog zeg. pfff. Ik denk dat ze vooral gezien hebben dat het budget voor volgend jaar niet rond geraakt eigenlijk, maar das de slechte mens in mij dat dat denkt. :lol:

een aantal hoge vergoedingen werden geschrapt, maar ze zijn er nog eentje vergeten denk ik.

Bij het begin van PLJ werd er zwaar ingezet op structuur, om ze vervolgens te herleiden tot 3 mensen, waarvan er al één zeker niet bekwaam is, maar soit.

05 Jun 2018, 20:33
Vaste Waarde

Bakkie schreef:
DT schreef:

Raus damit!

Hopelijk zinkt de Marie - Louise niet :) weten ze eigenlijk zelf nog wat ze de supps allemaal al wijs gemaakt hebben.

De Marie-Louise zal nooit vergaan :lol: .
Wel raar dat ze 2 seizoenen nodig gehad hebben om die opkuis te doen,
van financiële experten had ik dat inzicht toch al eerder verwacht.
En het sportief budget gaat omhoog, maar als je tussen de lijnen door leest moeten er veel spelers vertrekken en gaan er niet veel bijkomen, en mogen ze ook niet te duur zijn.....
En dat een Tarfi 40% meer kost dan een WVT dat is ook wel duidelijk merkbaar op het veld,
Vraag me ook af als je WVT wil houden wat het nut is van nog een extra 10 te gaan halen,
dan zou mijn voorkeur eerder gaan naar een flankspeler, of Van Hoevelen nog laten vertrekken en een centrale verdediger halen die kan uitvoetballen, dan heb je op elke centrale positie op het veld (op voorwaarde dat Sterckx komt) iemand met voetballend vermogen.

05 Jun 2018, 20:43
Ancien

Leeftijd: 40
Top 5 ambitie moet kunnen...als de ploegen het correct inkleuren....wat een giller :plat: !! Met andere woorden, indien er spelers zijn die beter zijn dan de onze krijgen ze waarschijnlijk zwart geld. Hier dekt men zich al in voor mocht die doelstelling niet gehaald worden.

:cry: :cry: :cry: Ja maar....de andere ploegen zijn niet eerlijk geweest :cry: :cry: :cry:

Awel...Guess what....dumbass....ze krijgen allemaal een pak in 't zwart! Maar Eendracht Aalst heeft op dat vlak enkel geld voor dure CEO's ipv een deftige spelers.

Tarfi: doelstelling 1: peut....naar Deinze....
Jiyar: Peut....
Joye: Peut....
Dujardin van Hamme, a maar wacht eens, Lievens is gratis en transfervrij....jepla....dag piste Dujardin....

Wie komt er dan wel nog bij....benieuwd !!!

05 Jun 2018, 23:16

Leeftijd: 30
Kan er mij iemand vertellen (zonder te verwijten ofzo) hoe het komt dat die Tamarra op een half seizoen, zo snel 1 van de "spreekbuizen" van PLJ is geworden? Meteen boekhouding, abbo's en secretariaat op haren boterham... Heeft zij daarin enige ervaring? Zo snel ineens zo belangrijk, ik vind het bizar!

07 Jun 2018, 0:29

Leeftijd: 51
Website: https://www.youtube.com/watch?v=EZJ_UKBtSHc
hansken schreef:
Kan er mij iemand vertellen (zonder te verwijten ofzo) hoe het komt dat die Tamarra op een half seizoen, zo snel 1 van de "spreekbuizen" van PLJ is geworden? Meteen boekhouding, abbo's en secretariaat op haren boterham... Heeft zij daarin enige ervaring? Zo snel ineens zo belangrijk, ik vind het bizar!

Delicaat onderwerp en zeker als men in het verleden gaat graven :)

07 Jun 2018, 5:34
forumlegende

Leeftijd: 37
Website: http://www.eendracht-aalst.be
hansken schreef:

heeft veel ervaring in finance, iemand die graag initiatieven neemt en iemand die zich hard inzet. ook iemand tussen de supporters. gezien de rest daar liever in de ivoren toren blijft hoop ik dat zich dat niet tegen Tamara moet keren, want dat zou ze zeker niet verdienen. ten andere... de administratie (abo's en facturatie) kon wel wat nieuw bloed gebruiken als ik de teneur van de laatste jaren zo wat heb gevolgd hier...

ik heb ok gezien dat zij op 2 jaar tijd veel meer werk oppakt binnen de club, afgaande op hoe ik haar ken is dat alleen maar een goeie zaak. of het lukt zal ook nog van zoveel andere factoren afhangen natuurlijk, want ik vind haar pakket precies wel heel veel voor éne persoon.

07 Jun 2018, 8:21
Ancien

Davy schreef:
hansken schreef:

heeft veel ervaring in finance, iemand die graag initiatieven neemt en iemand die zich hard inzet. ook iemand tussen de supporters. gezien de rest daar liever in de ivoren toren blijft hoop ik dat zich dat niet tegen Tamara moet keren, want dat zou ze zeker niet verdienen. ten andere... de administratie (abo's en facturatie) kon wel wat nieuw bloed gebruiken als ik de teneur van de laatste jaren zo wat heb gevolgd hier...

ik heb ok gezien dat zij op 2 jaar tijd veel meer werk oppakt binnen de club, afgaande op hoe ik haar ken is dat alleen maar een goeie zaak. of het lukt zal ook nog van zoveel andere factoren afhangen natuurlijk, want ik vind haar pakket precies wel heel veel voor éne persoon.

Als ik zie waarvoor zij allemaal verantwoordelijk is amaai , maar wat doet dienen dikst betaalden hier eigenlijk?
Nieuwe sponsors??? Nieuwe investeerders??? :wadde:

07 Jun 2018, 9:09
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5