Peiling: Tegenstanders PLJ - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 Peiling: Tegenstanders PLJ 

Reken ik mezelf tot tegenstander van onze Zonnekoning PLJ?
JA!  71%  [ 32 ]
Nee  29%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 45

 Peiling: Tegenstanders PLJ 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
Ik zou het al schitterend vinden als ik zelf nog kan meemaken dat we een stabiele ploeg in 1B zijn....


23 Okt 2019, 16:12
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
[quote="allesaaneen"]Pattaboem heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat een club staat of valt met de dikte van de portefeuille van haar geldschieter. Het probleem bij EA en bij 1000 andere clubs op dit niveau is dat die voorzitters altijd ofwel supporters zijn met een beetje geld, ofwel machtswellustelingen met een beetje geld. Dat beetje geld is er dan op een jaar of 3 door. Op die manier kan je natuurlijk niets opbouwen.

Om de 'reus' wakker te maken, zijn er dus andere budgetten nodig dan die van onze haute financier. Maar iedereen die denkt dat een club op hoog niveau en op lange termijn financieel kan gedragen worden door 'de supporters' of door '5 olijke middenstanders met veel goesting', is een dromer.
---

Dat is wat ik finaal bedoel @ "allesaaneen".
En zo is er niemand nog niet in de verste verte te bespeuren...
Ook al is EA een potentiele club, waar eerste klasse realistisch mogelijk is, mits het nodige geld, én een goed beheer, én een fantastisch potentieel aan supporters.

Wat baten dan al die scheldpartijen en verwijten naar al die vorige voorzitters...
Als er niemand in zicht is die onze supportersdroom kan verwezenlijken?
Wegpesten, en laten vervangen door een andere machteloze nieuwe voorzitter...?

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


23 Okt 2019, 18:52
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
Ik begrijp u ergens maar de grootste fout van PLJ is dat hij niet wil inzien dat hij zich moet laten omringen door andere geldschieters en dat er een degelijke technische staf met scouting moet worden opgezet.
Verder zijn supporters nodig, dus probeer dan naar die supporters te luisteren en duw de vzw niet in het verdomhoekje.
Iedereen maakt fouten en als je er uit leert OK, hopelijk kan men hem dat duidelijk maken en hem zeggen wat er hem te doen staat.


23 Okt 2019, 19:29
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
wevege schreef:
Ik begrijp u ergens maar de grootste fout van PLJ is dat hij niet wil inzien dat hij zich moet laten omringen door andere geldschieters en dat er een degelijke technische staf met scouting moet worden opgezet.
Verder zijn supporters nodig, dus probeer dan naar die supporters te luisteren en duw de vzw niet in het verdomhoekje.
Iedereen maakt fouten en als je er uit leert OK, hopelijk kan men hem dat duidelijk maken en hem zeggen wat er hem te doen staat.

---
Ik denk dat PLJ maar al te goed 200% begrijpt dat je niet vooruit kan zonder krachtige kapitaalinjectering..
Maar die zijn uiterst moeilijk te vinden , tenzij in het verre (malafide) oosten
En daar loopt het inderdaad fout, .. net zoals bij vorige besturen.
Wellicht heeft hij in de beginfase van zijn voorzitterschap gedacht dat met krachtig bezuiningen, en saneren, dus om een aantal kostyen naar beneden te halen. Tegelijk met zijn (onvoldoende) inbreng; onze club op de rails kon brengen.
PLJ heeft eerder nooit kaas gegeten van voetbaleconomie, en nog minder van sportief beleid in de voetbalwereld.
Daarom dat ik geloof dat hij het zeker wel goed bedoelt, en intussen ook EA-fan is geworden;
Maar beleidsmatig onhandig fout bezig is. En wellicht zijn ego ook een rol speelt als gereputeerd econoom.
In zijn vorige leven als econoom is hij nooit gewoon geweest, dat een legertje supporters inspraak eisten in zijn beroepsbezigheden....
De voetbalwereld is inderdaad een heel specifiek eigen jargon. En PLJ moet veel leergeld betalen.
We hebben niemand anders die hem kan/zal vervangen. En daarom dat ik géén tegenstander ben van PLJ, maar hoop dat hij leert uit zijn sociale fouten, en ons uiteindelijk toch op de rails zal brengen.
Zijn ontslag gepaard met faillissement brengt ons naar 4de provinciale... met een nieuwe voorzitter 'zonder centen ... Dus het ergste doemscenario voor ons gelIefde EA.....

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


23 Okt 2019, 20:50
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
Was nog aan het twijfelen of ik wel tegen zou stemmen, maar de posts van mensen zoals Pattaboem hebben me over de streep getrokken om dit zeker wel te doen.


24 Okt 2019, 9:12
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
pattaboem schreef:
wevege schreef:
Ik begrijp u ergens maar de grootste fout van PLJ is dat hij niet wil inzien dat hij zich moet laten omringen door andere geldschieters en dat er een degelijke technische staf met scouting moet worden opgezet.
Verder zijn supporters nodig, dus probeer dan naar die supporters te luisteren en duw de vzw niet in het verdomhoekje.
Iedereen maakt fouten en als je er uit leert OK, hopelijk kan men hem dat duidelijk maken en hem zeggen wat er hem te doen staat.

---
Ik denk dat PLJ maar al te goed 200% begrijpt dat je niet vooruit kan zonder krachtige kapitaalinjectering..
Maar die zijn uiterst moeilijk te vinden , tenzij in het verre (malafide) oosten
En daar loopt het inderdaad fout, .. net zoals bij vorige besturen.
Wellicht heeft hij in de beginfase van zijn voorzitterschap gedacht dat met krachtig bezuiningen, en saneren, dus om een aantal kostyen naar beneden te halen. Tegelijk met zijn (onvoldoende) inbreng; onze club op de rails kon brengen.
PLJ heeft eerder nooit kaas gegeten van voetbaleconomie, en nog minder van sportief beleid in de voetbalwereld.
Daarom dat ik geloof dat hij het zeker wel goed bedoelt, en intussen ook EA-fan is geworden;
Maar beleidsmatig onhandig fout bezig is. En wellicht zijn ego ook een rol speelt als gereputeerd econoom.
In zijn vorige leven als econoom is hij nooit gewoon geweest, dat een legertje supporters inspraak eisten in zijn beroepsbezigheden....
De voetbalwereld is inderdaad een heel specifiek eigen jargon. En PLJ moet veel leergeld betalen.
We hebben niemand anders die hem kan/zal vervangen. En daarom dat ik géén tegenstander ben van PLJ, maar hoop dat hij leert uit zijn sociale fouten, en ons uiteindelijk toch op de rails zal brengen.
Zijn ontslag gepaard met faillissement brengt ons naar 4de provinciale... met een nieuwe voorzitter 'zonder centen ... Dus het ergste doemscenario voor ons gelIefde EA.....


Denk dat dienen boot al lang vertrokken is zenne. Zelfkritiek ga je die man nooit meer kunnen aanleren. Het zit er gewoon niet in. Hoe spijtig ik dat ook vind. Want op papier was dit mogelijks een geschikte voorzitter... Had hij nu nog maar gewoon gezegd : "Ik doe enkel het financiële en zoek bekwame figuren om de rest voor mij te doen." Zou al een pak beter geweest zijn.


24 Okt 2019, 10:57
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
kheiremans schreef:
pattaboem schreef:
wevege schreef:
Ik begrijp u ergens maar de grootste fout van PLJ is dat hij niet wil inzien dat hij zich moet laten omringen door andere geldschieters en dat er een degelijke technische staf met scouting moet worden opgezet.
Verder zijn supporters nodig, dus probeer dan naar die supporters te luisteren en duw de vzw niet in het verdomhoekje.
Iedereen maakt fouten en als je er uit leert OK, hopelijk kan men hem dat duidelijk maken en hem zeggen wat er hem te doen staat.

---
Ik denk dat PLJ maar al te goed 200% begrijpt dat je niet vooruit kan zonder krachtige kapitaalinjectering..
Maar die zijn uiterst moeilijk te vinden , tenzij in het verre (malafide) oosten
En daar loopt het inderdaad fout, .. net zoals bij vorige besturen.
Wellicht heeft hij in de beginfase van zijn voorzitterschap gedacht dat met krachtig bezuiningen, en saneren, dus om een aantal kostyen naar beneden te halen. Tegelijk met zijn (onvoldoende) inbreng; onze club op de rails kon brengen.
PLJ heeft eerder nooit kaas gegeten van voetbaleconomie, en nog minder van sportief beleid in de voetbalwereld.
Daarom dat ik geloof dat hij het zeker wel goed bedoelt, en intussen ook EA-fan is geworden;
Maar beleidsmatig onhandig fout bezig is. En wellicht zijn ego ook een rol speelt als gereputeerd econoom.
In zijn vorige leven als econoom is hij nooit gewoon geweest, dat een legertje supporters inspraak eisten in zijn beroepsbezigheden....
De voetbalwereld is inderdaad een heel specifiek eigen jargon. En PLJ moet veel leergeld betalen.
We hebben niemand anders die hem kan/zal vervangen. En daarom dat ik géén tegenstander ben van PLJ, maar hoop dat hij leert uit zijn sociale fouten, en ons uiteindelijk toch op de rails zal brengen.
Zijn ontslag gepaard met faillissement brengt ons naar 4de provinciale... met een nieuwe voorzitter 'zonder centen ... Dus het ergste doemscenario voor ons gelIefde EA.....


Denk dat dienen boot al lang vertrokken is zenne. Zelfkritiek ga je die man nooit meer kunnen aanleren. Het zit er gewoon niet in. Hoe spijtig ik dat ook vind. Want op papier was dit mogelijks een geschikte voorzitter... Had hij nu nog maar gewoon gezegd : "Ik doe enkel het financiële en zoek bekwame figuren om de rest voor mij te doen." Zou al een pak beter geweest zijn.


Ik zie de toekomst ook somber in, met de huidige stand van zaken, ....waar geen beterschap is te bespeuren.
Zelfs al zouden we dit jaar promoveren; Dan is er ook nog geen vooruitzicht om een rol van betekenis te spelen in 1ste amateur.
Ik sluit mij aan bij de visie van Kheiremans, en zoals eerder gezegd hoop ik dat PLJ op sociaal vlak, leert uit zijn fouten en inderdaad het sportief beleid overlaat aan écht bekwame mensen die beslissingen nemen. En hijzelf zich louter bezig houdt met een goed financieel beleid...
We moeten momenteel vasthouden wat we hebben, en dat is 'amateurklasse'.
Zolang er zich geen voorzitter aanbiedt , met een dikke uitpuilende portefeuille..kunnen we niet verder dromen....
Met een goede en bekwame sportieve cel, kunnen we hooguit met mondjesmaat opschuiven naar boven.....
.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


25 Okt 2019, 0:18
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
allesaaneen schreef:
Pattaboem heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat een club staat of valt met de dikte van de portefeuille van haar geldschieter. Het probleem bij EA en bij 1000 andere clubs op dit niveau is dat die voorzitters altijd ofwel supporters zijn met een beetje geld, ofwel machtswellustelingen met een beetje geld. Dat beetje geld is er dan op een jaar of 3 door. Op die manier kan je natuurlijk niets opbouwen.

Om de 'reus' wakker te maken, zijn er dus andere budgetten nodig dan die van onze haute financier. Maar iedereen die denkt dat een club op hoog niveau en op lange termijn financieel kan gedragen worden door 'de supporters' of door '5 olijke middenstanders met veel goesting', is een dromer.

Tenzij je iets anders bedoelt, Bram?

Laat ons de definities van "hoog niveau" dan eens afstemmen ? Wat is voor jouw hoog niveau, als 2e amateur dat is (want daar houden we blijkbaar zeer hard aan vast? ) dan wil ik de discussie nog wel eens aangaan, ja.

_________________
If you never try, you'll never know


25 Okt 2019, 23:16
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
allesaaneen schreef:

Door te promoveren naar 1A.

En hoe promoveer je naar 1A? Door een veel groter budget te verzamelen dan dat van het huidige eenmansbestuur. Het draait in deze fase puur om budget, al de rest volgt eruit. Ja, ook het stadion. Dat is geen vereiste zolang je niet op enig niveau speelt.

Wat een visie zeg, alsof elke club in België vandaag de ambitie moet hebben om naar 1A te promoveren.
Dat is zowat hetzelfde zeggen als je mag als ondernemer geen zaak opstarten als je niet meteen de hele wereld en de rest van het melkwegstelsel verovert....
't zou een trieste wereld zijn met vooral weinig Belgische werkgelegenheid :)

Persoonlijk ben ik sterk van mening dat deze club gewoon terug op zoek moet naar een realistische missie. Opgelet, er zijn weinig clubs in Belgïe die op dat vlak uberhaupt iets van positionering doen.
De weinigen die het hebben zijn weinig verrassend de laatste 2 landskampioenen.
Al de rest (op een uitzondering na) heeft de zelfde kijk op de situatie als jij.

Dan is het inderdaad een ratrace waar enkel de hoogstbiedende een kans maakt. Maar dan run je ook enkel volgens kort termijn inzichten.

Ben er van overtuigd dat als je de Aalstenaars een club geeft met een missie in lijn met het DNA van de Eendrachtsupporter, dat je zelfs in de amateurreeksen een verhaal kan schrijven die broodnodig vertrouwen kan herstellen en waar je vervolgens terug verder mee kan kijken.

_________________
If you never try, you'll never know


25 Okt 2019, 23:23
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
Bram schreef:
allesaaneen schreef:

Door te promoveren naar 1A.

En hoe promoveer je naar 1A? Door een veel groter budget te verzamelen dan dat van het huidige eenmansbestuur. Het draait in deze fase puur om budget, al de rest volgt eruit. Ja, ook het stadion. Dat is geen vereiste zolang je niet op enig niveau speelt.

Wat een visie zeg, alsof elke club in België vandaag de ambitie moet hebben om naar 1A te promoveren.
Dat is zowat hetzelfde zeggen als je mag als ondernemer geen zaak opstarten als je niet meteen de hele wereld en de rest van het melkwegstelsel verovert....
't zou een trieste wereld zijn met vooral weinig Belgische werkgelegenheid :)

Persoonlijk ben ik sterk van mening dat deze club gewoon terug op zoek moet naar een realistische missie. Opgelet, er zijn weinig clubs in Belgïe die op dat vlak uberhaupt iets van positionering doen.
De weinigen die het hebben zijn weinig verrassend de laatste 2 landskampioenen.
Al de rest (op een uitzondering na) heeft de zelfde kijk op de situatie als jij.

Dan is het inderdaad een ratrace waar enkel de hoogstbiedende een kans maakt. Maar dan run je ook enkel volgens kort termijn inzichten.


Ben er van overtuigd dat als je de Aalstenaars een club geeft met een missie in lijn met het DNA van de Eendrachtsupporter, dat je zelfs in de amateurreeksen een verhaal kan schrijven die broodnodig vertrouwen kan herstellen en waar je vervolgens terug verder mee kan kijken.

----
Ik ben het volledig eens met Bram, dat niet elke cLub in Belgie de ambitie moet koesteren om in 1A te willen spelen. Er zijn inderdaad wat clubs die dit van de daken schreeuwen.
Men moet de realiteit onder ogen zien en rekening houden met meerdere factoren, bvb of de ligging van de club, behorend tot een centrumstad; en het economisch rendement haalbaar is voor de club. Ook een sterke supportersschare kan bijeen krijgen enz..
Het verleden heeft aangetoond dat AALST (EA) als 10de grootste stad van Belgie, 2de van de provincie een plaats moet kunnen handhaven tussen 18 eersteklasseclubs. Laat ons stellen , de middenmoot in de klassering. Kleinere of gelijkaardige gemeentes als Lokeren, Beveren, Moeskroen, Oostende, Mechelen, kunnen dit wél. Economisch potentieel voor een 1steklasseclub zou dus moeten mogelijk zijn.
Maar ontontbeerlijke factoren, zijn zeker ook het goed beheer, de investeringsmiddelen, een bekwame sportieve cel e.a.
De hoop en het streven van de supporters om ooit terug terug te keren naar de glorietijden in 1A , is heel normaal, gezien het verleden concreet heeft aangetoond, dat het supporterspotentieel aanwezig is, en Aalst als centrumstad geschikt is om een eersteklasseploeg te bezitten.
Maar het is inderdaad ook juist ; dat we momenteel totaal geen vooruitzichten hebben om naar 1A te streven, ...met de huidige middelen en infrastructuur.
Dus hoogstens een trage geleidelijk opgang hogerop Er moet eerst nog heel veel water naar de zee vloeien...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


29 Okt 2019, 13:16
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Peiling: Tegenstanders PLJ
Als ik me goed herinner spelen we volgend seizoen in 1B, allez dat heft PLJ ons toch gezegd.
Lokeren en Waasland Beveren dat is maar peanuts, maar die nootjes spelen we 2 à 3 reeksen hoger dan ons.

Als we zo voortdoen spelen we weldra in eerste provinciale!
Dat is de realiteit!!!


29 Okt 2019, 13:30
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst