Overname Eendracht Aalst - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 670 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 45
 Overname Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Allesweter schreef:
Kunnen die transfers van Ninove dan nog wel door gaan?


lijkt me logisch dat spelers gaan moeten inleveren. Ook spelers nog naar hier verleiden lijkt me een moeilijke zaak.

Dat gesprek van onze Carl met zijne 9. Ik zou denk ik mijn kat sturen...

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


11 Mei 2023, 22:29
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
El Corredor (Light) schreef:
Als hij natuurlijk 1 à 2 miljoen in gedachte heeft, is hij nog wereldvreemder dan ik dacht.


Ik vrees toch dat het zoiets zal zijn!


11 Mei 2023, 22:29
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 05 Nov 2006, 20:30
Berichten: 581
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Alienj in Oilsjt kan dit. Een voorzitter die zijn club verkoopt via een gammele videoconferentie. Schaamteloze gast die kerel, en wereldvreemd. Het is de schuld van 30 boycotters dat zijn emmer vol is. Allemaal de fout van boycotters en Corona dat de kosten van de elektriciteit de hoogte in stuurde. Zijn betoog hing met haken en ogen aan elkaar. Geen enkele keer zelf mea culpa. Hij laat de club over zonder schulden op lange termijn… Over de prijs wou hij niet uitwijden. Niet meer dan vijf miljoen, ook niet meer dan vier miljoen. Denkt die fantast nu echt dat een overnemer hier meer dan enkele tienduizenden euro’s gaat voor neerleggen? Buiten het merk EA en potentieel (maar hoe valoriseer je dat?) zijn er geen assets meer. Memorabele avond !


11 Mei 2023, 22:37
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Ik vrees eerlijk gezegd wat voor een Boom scenario waar alle mogelijke nationaliteiten/overnemers de revue passeren, en in hun zog weer een resem beloftes. De drie -en vijfjarenplannen zullen ons binnenkort weer rond de oren vliegen...

Geen enkele serieuze mens koopt dit he, tenzij voor ne symbolische euro.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


11 Mei 2023, 23:00
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1256
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Al die da gingen vertrekken als hij er niet was zijn mooi blijven zitten precies.
Ongelooflijk hoe er met deze show weer akkoord wordt gegaan en met een eindronde er vol achter gaan staan.
Een eindronde die nog niet zeker is door de licentievoorwaarden, spelers die na deze show nog supergemotiveerd zijn,... Elk zijn mening veel plezier allemaal en hopelijk alle matchen away.


11 Mei 2023, 23:04
Scholier

Lid geworden op: 24 Sep 2022, 12:54
Berichten: 166
Leeftijd: 69
Locatie: Kreta
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Komaan fcvd, tes de moment


11 Mei 2023, 23:18
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Is eigenlijk pure schande en blij dat ik er niet bij kon zijn. Het gewoon zelf verneuken en dan zeggen dat zijn emmer vol is??? Op basis van wat er naar buiten is gekomen, zou ik zelf extra ijveren voor volledige boycot maar in de zaal was er blijkbaar een andere vibe… dus ik snap het niet zo goed…


11 Mei 2023, 23:24
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Of alle supporters nu terug gaan of niet naar die eindronde dat gaat volgens mij geen verschil maken naar overnemers toe.
De prijs die PLJ in gedachten zal hebben is onrealistisch hoog want hij bekijkt ons versleten stadion en jeugdcomplex als een meerwaarde met een stadiondossier :crazy: .
Het enige wat hij er van zei is dat het geen 3 of 4 miljoen € zal zijn, ik denk dat hij best de sportkrant van vandaag eens opentrekt en leest voor hoeveel de Belgische 1A clubs te koop staan.
Wat mij vooral opviel vanavond was dat er geen enkele zelfkritiek te bespeuren was bij PLJ, alles is een ander zijn fout en dat onze club nog niet dood is want er was een pak volk.
Hopelijk kan er een type Denijs Van De Weghe gevonden worden maar ik vrees voor de zaak.


11 Mei 2023, 23:30
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Mijn bedenkingen na gisterenavond:

1. Iemand zoals PLJ had nooit mogen overnemen bij EA. Hij was en is geen voetbalmens en hij zal het ook nooit worden. Hij begrijpt zelfs de basis principes niet en bovendien communiceert hij dan ook nog vekeerd of helemaal niet.
2. Het had nooit mogen gebeuren, maar het is gebeurd en we zitten ermee.
3. Gisteren kondigt hij aan dat de emmer vol is, wat niet moeilijk is als ge hem zelf laat vollopen. Je kan daar van denken wat je wil, maar hij verkoopt de club. Dat betekent dus dat we op middenlange termijn van hem vanaf zijn.
4. De verkoop van de club biedt perspertieven. Het zijn er niet veel, maar alvast meer dan moest hij blijven aanmodderen.
5. De vibe in de zaal was inderdaad om tijdens de eindronde achter de ploeg te gaan staan. Niemand in de zaal bedoelde daarmee om achter PLJ te gaan staan. Er waren twee emotionele oproepen om als supporter de CLUB niet in de steek te laten, telkens gevolgd door het luidste gejuich. Dat zegt volgens mij iets over de goesting om terug te kunnen supporteren en niet over naïviteit.
6. De horden kandidaat-overnemers die volgens sommigen al maanden klaar staan om de club nieuw leven in te blazen, kunnen nu een bod doen. Ze kunnen beginnen met 50€.


12 Mei 2023, 7:05
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 550
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Plj gaat gewoon moeten aanvaarden wat er geboden word , of het is dit of failliet gaan en er genen bal meer voor terug krijgen.
Hij staat gewoon met zijne rug tegen de muur en denk wel dat hij dat begrijpt.
Wel straf dat alle schuld op iemand anders word gestoken.
Misschien is het wel verstandig om opnieuw wat volk rond het terrein te krijgen om geïnteresseerde overnemers over de de streep te trekken, en dan hopen na vele jaren kommer en kwel dat het eens deftige mensen zijn met voetbal verstand en natuurlijk wat geld.
Hopelijk gebeurt dit zo snel mogelijk want het nieuwe seizoen zal er rap zijn.
Een scenario zoals bij Lokeren met Belgische ondernemers met een hart voor voetbal zou ook bij ons het beste zijn.


12 Mei 2023, 7:27
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Allesweter schreef:
Plj gaat gewoon moeten aanvaarden wat er geboden word , of het is dit of failliet gaan en er genen bal meer voor terug krijgen.
Hij staat gewoon met zijne rug tegen de muur en denk wel dat hij dat begrijpt.
Wel straf dat alle schuld op iemand anders word gestoken.
Misschien is het wel verstandig om opnieuw wat volk rond het terrein te krijgen om geïnteresseerde overnemers over de de streep te trekken, en dan hopen na vele jaren kommer en kwel dat het eens deftige mensen zijn met voetbal verstand en natuurlijk wat geld.
Hopelijk gebeurt dit zo snel mogelijk want het nieuwe seizoen zal er rap zijn.
Een scenario zoals bij Lokeren met Belgische ondernemers met een hart voor voetbal zou ook bij ons het beste zijn.


Le Juste moet just niks... ;)

je schrijft het zelf he, anders failliet.

welk scenario zou het beste zijn denk je voor iemand die de boel wil overnemen? :hmm:

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


12 Mei 2023, 8:06
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
En wat heeft de schepen De Ridder gezegd?
Is er iets gezegd over het stadion?


12 Mei 2023, 8:19
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 550
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
El Corredor (Light) schreef:
Allesweter schreef:
Plj gaat gewoon moeten aanvaarden wat er geboden word , of het is dit of failliet gaan en er genen bal meer voor terug krijgen.
Hij staat gewoon met zijne rug tegen de muur en denk wel dat hij dat begrijpt.
Wel straf dat alle schuld op iemand anders word gestoken.
Misschien is het wel verstandig om opnieuw wat volk rond het terrein te krijgen om geïnteresseerde overnemers over de de streep te trekken, en dan hopen na vele jaren kommer en kwel dat het eens deftige mensen zijn met voetbal verstand en natuurlijk wat geld.
Hopelijk gebeurt dit zo snel mogelijk want het nieuwe seizoen zal er rap zijn.
Een scenario zoals bij Lokeren met Belgische ondernemers met een hart voor voetbal zou ook bij ons het beste zijn.


Le Juste moet just niks... ;)

je schrijft het zelf he, anders failliet.

welk scenario zou het beste zijn denk je voor iemand die de boel wil overnemen? :hmm:

Misschien dat we de eindronde winnen, maar dan zal zijne prijs in zijn gedachten ook wel stijgen zeker :lol:


12 Mei 2023, 8:24
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
wevege schreef:
En wat heeft de schepen De Ridder gezegd?
Is er iets gezegd over het stadion?

Niets nieuws.

1. Dat er garages gekocht zijn in het belang van het stadion dossier. Ik denk dat dat idd niet onbelangrijk is en ik weet ook dat daar in de gemeenteraad niet veel animo voor was, om het zacht uit te drukken.

2. Dat er geen budget is en waarschijnlijk ook niet zal komen. Dat is eigenlijk normaal. Er zijn veel sportclubs die evenveel recht hebben om gesteund te worden. De redding van de club moet niet vanuit de stad komen. In Mechelen is dat ook niet gebeurd en kijk wat daar allemaal kan. Die stad is exact even groot dan Aalst. Het merk KV Mechelen is sterker dan Eendracht Aalst, maar ook EA is nog steeds een sterk merk. Het enige dat nog wat overeind blijft.


12 Mei 2023, 8:27
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Mijn samenvatting:

1) Als je een overnemer bent met een degelijke mindset en potentieel ziet in EA, heb je deze eindronde niet (meer) nodig om u te laten overtuigen, point final. Ik beschouw het dus eerder als een marketing truk van PLJ om op het gemoed in te spelen van de supporters en toch nog wat inkomsten te genereren. Feit is dat de club in een neerwaartse spiraal zit en uw overnemer een structureel plan moet hebben om die trend te buigen. Als een paar matchen in een eindronde daar uw waardemeter in zijn, moet je eigenlijk al niet uitpakken.

2) Onder welke omstandigheden buig je in sport het makkelijkst een negatieve trend om: met resultaten. Wanneer heeft EA na de val uit eerste zijn grootste gloriemomenten gehad? Het jaar in derde toen we meteen via de eindronde promoveerden, het kampioenenjaar in vierde (nadat we waren gedegradeerd met de AA Gent youngsters) en we eigenlijk ook het jaar nadien in derde pas in die eindronde zijn gestrand, enz. Als je nu stommelings die eindronde zou winnen, moet je 3/4 van uw kern lozen om achteraan mee te kunnen draaien in 1ste amateur... Voor een overnemer betekent dit dus geld zoeken om tot een deal te komen met de huidige voorzitter, geld om alles te upgraden want je moet al ver gaan zoeken om iets te vinden dat wel goed is en geld vinden om transfers te doen om er niet direct weer uit te vallen in eerste amateur... Als overnemer zou ik dus ook daar wachten tot je bij wijze van spreken de club kan overnemen zoals op het einde van het tijdperk Garré het geval was;

3) Naast de puur sportieve uitdaging (je staat 10de in tweede amateur in de "gemakkelijke" reeks dixit de voorzitter bij aanvang van het seizoen) betekent 1ste amateur ook weer X-aantal bijkomende semi-professionele contracten, extra voorwaarden, enz. Extra zaken waar uw overnemer meteen mee wordt geconfronteerd, zonder dat het u 1 EUR meerwaarde oplevert. Als je de kop kan spelen in de huidige reeks, vergroot je ook de publieke belangstelling (kijk maar naar dit seizoen waar de 28 op 30 periode ook gelijkstond aan de meeste toeschouwers thuis als op verplaatsing) en dus ook het krediet van de overnemer. Als je promoveert en je draait een seizoen als Mandel met een nieuwe eigenaar, teken je al in jaar 1 uw doodsvonnis.

4) Finaal is een "overname" te zot om los te lopen: het gaat hier om een vierdeklasser zonder accommodatie, zonder groeibriljanten met een schuldenput die hallucinant is. Ik ga dus een stap verder dan "zal moeten accepteren wat hij krijgt". Ik zou wachten tot hij zelf geen kant meer uit kan. Feit dat hij zelf zo'n vergadering vooruitschuift met de mededeling die hij gedaan heeft, wil volgens mij wel zeggen dat zijn opties serieus aan het uitdunnen zijn. Dat wisten we tot voor gisteren niet, maar ik zie het toch als een bevestiging dat het serieus begint te nijpen.

5) Los van het keren van de kar inzake de boycot, is doen zoals het gross van de supporters bezig waren de beste manier om deze club nog een toekomst te geven. En de spelers steunen, kunnen we ook op verplaatsing (als je daar met pakweg 500 à duizend man toekomt, zullen ze die steun wel voelen) of via uitgeleides zoals voor de einderondematch op Luik... Trouwens: gezien het gross aan snertprestaties na de winter (je stond nog altijd eerste met punten voor op Lokeren dacht ik toen zij naar hier kwamen in de eerste match na Nieuwjaar; nu sta je er dik 20 achter zeker?), is het toch aan de spelers en de technische staf zeker om "iets" te doen? Uw nieuwe overnemer zal investeren in een product dat voetbal heet - dus wat mij betreft, is de eindronde het examen voor de spelers om aan geïnteresseerden te laten zien wie er zal kunnen blijven en wie niet...


Laatst gewijzigd door DT op 12 Mei 2023, 8:38, 1 keer totaal gewijzigd.



12 Mei 2023, 8:30
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 670 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 45


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst