Overname Eendracht Aalst - Pagina 7 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 670 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 45
 Overname Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1256
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
DT schreef:
Mijn samenvatting:

1) Als je een overnemer bent met een degelijke mindset en potentieel ziet in EA, heb je deze eindronde niet (meer) nodig om u te laten overtuigen, point final. Ik beschouw het dus eerder als een marketing truk van PLJ om op het gemoed in te spelen van de supporters en toch nog wat inkomsten te genereren. Feit is dat de club in een neerwaartse spiraal zit en uw overnemer een structureel plan moet hebben om die trend te buigen. Als een paar matchen in een eindronde daar uw waardemeter in zijn, moet je eigenlijk al niet uitpakken.

2) Onder welke omstandigheden buig je in sport het makkelijkst een negatieve trend om: met resultaten. Wanneer heeft EA na de val uit eerste zijn grootste gloriemomenten gehad? Het jaar in derde toen we meteen via de eindronde promoveerden, het kampioenenjaar in vierde (nadat we waren gedegradeerd met de AA Gent youngsters) en we eigenlijk ook het jaar nadien in derde pas in die eindronde zijn gestrand, enz. Als je nu stommelings die eindronde zou winnen, moet je 3/4 van uw kern lozen om achteraan mee te kunnen draaien in 1ste amateur... Voor een overnemer betekent dit dus geld zoeken om tot een deal te komen met de huidige voorzitter, geld om alles te upgraden want je moet al ver gaan zoeken om iets te vinden dat wel goed is en geld vinden om transfers te doen om er niet direct weer uit te vallen in eerste amateur... Als overnemer zou ik dus ook daar wachten tot je bij wijze van spreken de club kan overnemen zoals op het einde van het tijdperk Garré het geval was;

3) Naast de puur sportieve uitdaging (je staat 10de in tweede amateur in de "gemakkelijke" reeks dixit de voorzitter bij aanvang van het seizoen) betekent 1ste amateur ook weer X-aantal bijkomende semi-professionele contracten, extra voorwaarden, enz. Extra zaken waar uw overnemer meteen mee wordt geconfronteerd, zonder dat het u 1 EUR meerwaarde oplevert. Als je de kop kan spelen in de huidige reeks, vergroot je ook de publieke belangstelling (kijk maar naar dit seizoen waar de 28 op 30 periode ook gelijkstond aan de meeste toeschouwers thuis als op verplaatsing) en dus ook het krediet van de overnemer. Als je promoveert en je draait een seizoen als Mandel met een nieuwe eigenaar, teken je al in jaar 1 uw doodsvonnis.

4) Finaal is een "overname" te zot om los te lopen: het gaat hier om een vierdeklasser zonder accommodatie, zonder groeibriljanten met een schuldenput die hallucinant is. Ik ga dus een stap verder dan "zal moeten accepteren wat hij krijgt". Ik zou wachten tot hij zelf geen kant meer uit kan. Feit dat hij zelf zo'n vergadering vooruitschuift met de mededeling die hij gedaan heeft, wil volgens mij wel zeggen dat zijn opties serieus aan het uitdunnen zijn. Dat wisten we tot voor gisteren niet, maar ik zie het toch als een bevestiging dat het serieus begint te nijpen.

5) Los van het keren van de kar inzake de boycot, is doen zoals het gross van de supporters bezig waren de beste manier om deze club nog een toekomst te geven. En de spelers steunen, kunnen we ook op verplaatsing (als je daar met pakweg 500 à duizend man toekomt, zullen ze die steun wel voelen) of via uitgeleides zoals voor de einderondematch op Luik...


AMEN ! (y)


12 Mei 2023, 8:35
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Neutralboy schreef:
DT schreef:
Mijn samenvatting:

1) Als je een overnemer bent met een degelijke mindset en potentieel ziet in EA, heb je deze eindronde niet (meer) nodig om u te laten overtuigen, point final. Ik beschouw het dus eerder als een marketing truk van PLJ om op het gemoed in te spelen van de supporters en toch nog wat inkomsten te genereren. Feit is dat de club in een neerwaartse spiraal zit en uw overnemer een structureel plan moet hebben om die trend te buigen. Als een paar matchen in een eindronde daar uw waardemeter in zijn, moet je eigenlijk al niet uitpakken.

2) Onder welke omstandigheden buig je in sport het makkelijkst een negatieve trend om: met resultaten. Wanneer heeft EA na de val uit eerste zijn grootste gloriemomenten gehad? Het jaar in derde toen we meteen via de eindronde promoveerden, het kampioenenjaar in vierde (nadat we waren gedegradeerd met de AA Gent youngsters) en we eigenlijk ook het jaar nadien in derde pas in die eindronde zijn gestrand, enz. Als je nu stommelings die eindronde zou winnen, moet je 3/4 van uw kern lozen om achteraan mee te kunnen draaien in 1ste amateur... Voor een overnemer betekent dit dus geld zoeken om tot een deal te komen met de huidige voorzitter, geld om alles te upgraden want je moet al ver gaan zoeken om iets te vinden dat wel goed is en geld vinden om transfers te doen om er niet direct weer uit te vallen in eerste amateur... Als overnemer zou ik dus ook daar wachten tot je bij wijze van spreken de club kan overnemen zoals op het einde van het tijdperk Garré het geval was;

3) Naast de puur sportieve uitdaging (je staat 10de in tweede amateur in de "gemakkelijke" reeks dixit de voorzitter bij aanvang van het seizoen) betekent 1ste amateur ook weer X-aantal bijkomende semi-professionele contracten, extra voorwaarden, enz. Extra zaken waar uw overnemer meteen mee wordt geconfronteerd, zonder dat het u 1 EUR meerwaarde oplevert. Als je de kop kan spelen in de huidige reeks, vergroot je ook de publieke belangstelling (kijk maar naar dit seizoen waar de 28 op 30 periode ook gelijkstond aan de meeste toeschouwers thuis als op verplaatsing) en dus ook het krediet van de overnemer. Als je promoveert en je draait een seizoen als Mandel met een nieuwe eigenaar, teken je al in jaar 1 uw doodsvonnis.

4) Finaal is een "overname" te zot om los te lopen: het gaat hier om een vierdeklasser zonder accommodatie, zonder groeibriljanten met een schuldenput die hallucinant is. Ik ga dus een stap verder dan "zal moeten accepteren wat hij krijgt". Ik zou wachten tot hij zelf geen kant meer uit kan. Feit dat hij zelf zo'n vergadering vooruitschuift met de mededeling die hij gedaan heeft, wil volgens mij wel zeggen dat zijn opties serieus aan het uitdunnen zijn. Dat wisten we tot voor gisteren niet, maar ik zie het toch als een bevestiging dat het serieus begint te nijpen.

5) Los van het keren van de kar inzake de boycot, is doen zoals het gross van de supporters bezig waren de beste manier om deze club nog een toekomst te geven. En de spelers steunen, kunnen we ook op verplaatsing (als je daar met pakweg 500 à duizend man toekomt, zullen ze die steun wel voelen) of via uitgeleides zoals voor de einderondematch op Luik...


AMEN ! (y)


Nagel op de kop
Als die eindronde komt: mik dan op de verplaatsingen.
De enige die verantwoordelijk is voor de miserie waar we in zitten heeft hij niet genoemd blijkbaar... een vleugje narcisme is de man niet vreemd.
Wie denkt dat elke euro die nu nog wordt betaald aan de loketten naar de club gaat die zal het nooit snappen vrees ik.
Dus als supporters dan toch een statement willen maken dat enigszins steek houdt, consequent is : massaal op verplaatsing en thuis wegblijven.

Zijne hoogheid die via video conferentie iedereen de schuld geeft van zijn falen.. hallucinant. Il faut le faire...


12 Mei 2023, 8:55
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
goh ja, de graanprijs tijdens de oorlog in Oekraïne heeft ons toch ook finaal de das om gedaan.

Daar heeft PLJ een punt.... :kiss: :lol:

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


12 Mei 2023, 9:04
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
El Corredor (Light) schreef:
goh ja, de graanprijs tijdens de oorlog in Oekraïne heeft ons toch ook finaal de das om gedaan.

Daar heeft PLJ een punt.... :kiss: :lol:

Het waren eerder "de vele energieprijzen"...


12 Mei 2023, 9:08
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Moses Chunga schreef:
El Corredor (Light) schreef:
goh ja, de graanprijs tijdens de oorlog in Oekraïne heeft ons toch ook finaal de das om gedaan.

Daar heeft PLJ een punt.... :kiss: :lol:

Het waren eerder "de vele energieprijzen"...


Vandaar zijn briljant idee om op zaterdagavond de lichtmasten nog eens aan te steken dit seizoen. Ook ons fout natuurlijk


12 Mei 2023, 9:09
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Gelukkig waren er ook twee spelers aanwezig. Falco sprak het legendarische woord : "Neen" en Fabris is in slaap gevallen omdat hij geen jota snapte wat er gezegd werd.


12 Mei 2023, 9:10
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1256
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Moses Chunga schreef:
El Corredor (Light) schreef:
goh ja, de graanprijs tijdens de oorlog in Oekraïne heeft ons toch ook finaal de das om gedaan.

Daar heeft PLJ een punt.... :kiss: :lol:

Het waren eerder "de vele energieprijzen"...


Maar eerst zelf vragen om op Zaterdagavond te spelen, om zeker te zijn dat je dan ook nog eens de energieverslindende masten kan aanleggen. Maar ook daar is het de fout van de supporters want die hadden erom gevraagd om op zaterdagavond te spelen.


12 Mei 2023, 9:16
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Moses Chunga schreef:
Gelukkig waren er ook twee spelers aanwezig. Falco sprak het legendarische woord : "Neen" en Fabris is in slaap gevallen omdat hij geen jota snapte wat er gezegd werd.


:lol:


12 Mei 2023, 9:16
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1260
Locatie: Aalst
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
DT schreef:
Mijn samenvatting:

1) Als je een overnemer bent met een degelijke mindset en potentieel ziet in EA, heb je deze eindronde niet (meer) nodig om u te laten overtuigen, point final. Ik beschouw het dus eerder als een marketing truk van PLJ om op het gemoed in te spelen van de supporters en toch nog wat inkomsten te genereren. Feit is dat de club in een neerwaartse spiraal zit en uw overnemer een structureel plan moet hebben om die trend te buigen. Als een paar matchen in een eindronde daar uw waardemeter in zijn, moet je eigenlijk al niet uitpakken.

2) Onder welke omstandigheden buig je in sport het makkelijkst een negatieve trend om: met resultaten. Wanneer heeft EA na de val uit eerste zijn grootste gloriemomenten gehad? Het jaar in derde toen we meteen via de eindronde promoveerden, het kampioenenjaar in vierde (nadat we waren gedegradeerd met de AA Gent youngsters) en we eigenlijk ook het jaar nadien in derde pas in die eindronde zijn gestrand, enz. Als je nu stommelings die eindronde zou winnen, moet je 3/4 van uw kern lozen om achteraan mee te kunnen draaien in 1ste amateur... Voor een overnemer betekent dit dus geld zoeken om tot een deal te komen met de huidige voorzitter, geld om alles te upgraden want je moet al ver gaan zoeken om iets te vinden dat wel goed is en geld vinden om transfers te doen om er niet direct weer uit te vallen in eerste amateur... Als overnemer zou ik dus ook daar wachten tot je bij wijze van spreken de club kan overnemen zoals op het einde van het tijdperk Garré het geval was;

3) Naast de puur sportieve uitdaging (je staat 10de in tweede amateur in de "gemakkelijke" reeks dixit de voorzitter bij aanvang van het seizoen) betekent 1ste amateur ook weer X-aantal bijkomende semi-professionele contracten, extra voorwaarden, enz. Extra zaken waar uw overnemer meteen mee wordt geconfronteerd, zonder dat het u 1 EUR meerwaarde oplevert. Als je de kop kan spelen in de huidige reeks, vergroot je ook de publieke belangstelling (kijk maar naar dit seizoen waar de 28 op 30 periode ook gelijkstond aan de meeste toeschouwers thuis als op verplaatsing) en dus ook het krediet van de overnemer. Als je promoveert en je draait een seizoen als Mandel met een nieuwe eigenaar, teken je al in jaar 1 uw doodsvonnis.

4) Finaal is een "overname" te zot om los te lopen: het gaat hier om een vierdeklasser zonder accommodatie, zonder groeibriljanten met een schuldenput die hallucinant is. Ik ga dus een stap verder dan "zal moeten accepteren wat hij krijgt". Ik zou wachten tot hij zelf geen kant meer uit kan. Feit dat hij zelf zo'n vergadering vooruitschuift met de mededeling die hij gedaan heeft, wil volgens mij wel zeggen dat zijn opties serieus aan het uitdunnen zijn. Dat wisten we tot voor gisteren niet, maar ik zie het toch als een bevestiging dat het serieus begint te nijpen.

5) Los van het keren van de kar inzake de boycot, is doen zoals het gross van de supporters bezig waren de beste manier om deze club nog een toekomst te geven. En de spelers steunen, kunnen we ook op verplaatsing (als je daar met pakweg 500 à duizend man toekomt, zullen ze die steun wel voelen) of via uitgeleides zoals voor de einderondematch op Luik... Trouwens: gezien het gross aan snertprestaties na de winter (je stond nog altijd eerste met punten voor op Lokeren dacht ik toen zij naar hier kwamen in de eerste match na Nieuwjaar; nu sta je er dik 20 achter zeker?), is het toch aan de spelers en de technische staf zeker om "iets" te doen? Uw nieuwe overnemer zal investeren in een product dat voetbal heet - dus wat mij betreft, is de eindronde het examen voor de spelers om aan geïnteresseerden te laten zien wie er zal kunnen blijven en wie niet...


Ik denk dat jouw analyse de juiste is, DT.
As always.

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


12 Mei 2023, 9:53
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Een vergadering die alweer op FC De Kampioenen-niveau was. Niets voorbereid, technische problemen, niemand die eigenlijk wist wat hij daar kwam doen (ook de schepen viel uit de lucht toen hem gezegd werd dat hij vooraan mocht plaatsnemen), twee spelers die er bij gesleurd zijn en een trainer die er bij zat voor spek en bonen, en daar het narcisme van de voorzitter dat opnieuw hoge ogen gooide nog eens bij. Onze succestrainer met op zijn palmares de slechtste reeks ooit van deze club mocht de spits afbijten met het 'sportieve'. En dat was al een scheet in een netzak. Vanuit zijn kantoor in Zwitserland nam de grote man dan over met een bloemlezing op zichzelf, stak dan de schuld op Corona, de oorlog in Oekraïne en de '25 supporters' die boycotten. Wat voor hem dan uiteindelijk betekende dat zijn emmerke vol was. Arme Patrick. Over zijn fouten en zijn totaal mislukt beleid geen woord. Hij deed wel een oproep om nog eens naar het stadion te komen voor de eindronde, zodat hij toch nog wat centjes kan recupereren want in zijn oneindige goedheid laat hij zowaar de club schuldenvrij na. Nu ja, een overledene zonder schulden blijft een dode. En dat is deze club op sterven na. Wie neemt deze zooi over?


12 Mei 2023, 11:02
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Zou een overnemer dan ook de infrastructuur kunnen overnemen van de stad? Want stel dat er één of andere exotische miljardair over de brug komt die het stadion wil opfrissen, dan heeft die dat toch liefst van al in eigen handen?


12 Mei 2023, 11:08
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Zienaa schreef:
Zou een overnemer dan ook de infrastructuur kunnen overnemen van de stad? Want stel dat er één of andere exotische miljardair over de brug komt die het stadion wil opfrissen, dan heeft die dat toch liefst van al in eigen handen?


Nee de stad blijft steeds eigenaar van de gronden om te voorkomen dat iemand er iets anders dan een voetbalstadion zou kunnen opzetten.


12 Mei 2023, 11:13
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1256
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Zonder een faillissement ligt er alleen een Boom-scenario op de plank waarbij 1 of andere amerikaan of Mexicaan vanop zijn golfterrein aankondigt hoe prachtig deze club wel is en hoe goed hij het wel meent.

Vraag eens in Boom hoe dat afgelopen is.

Langs de andere kant lijkt dit wel te lukken bij RWDM en Wrexham maar het blijft toch ook een dubbeltje op zijn kant.


12 Mei 2023, 12:04
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Neutralboy schreef:
Zonder een faillissement ligt er alleen een Boom-scenario op de plank waarbij 1 of andere amerikaan of Mexicaan vanop zijn golfterrein aankondigt hoe prachtig deze club wel is en hoe goed hij het wel meent.

Vraag eens in Boom hoe dat afgelopen is.

Langs de andere kant lijkt dit wel te lukken bij RWDM en Wrexham maar het blijft toch ook een dubbeltje op zijn kant.


En hij denkt nog altijd dat hij miljoenen gaat krijgen voor deze club .
Dan weet je dat eerlijke investeerders zoals Valckenier - Van stallen in de tijd gaan afgeschrikt en weggejaagd worden door de vraagprijs en er alleen nog de louche figuren gaan overblijven .


12 Mei 2023, 12:14
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1260
Locatie: Aalst
Bericht Re: Overname Eendracht Aalst
Neutralboy schreef:
Zonder een faillissement ligt er alleen een Boom-scenario op de plank waarbij 1 of andere amerikaan of Mexicaan vanop zijn golfterrein aankondigt hoe prachtig deze club wel is en hoe goed hij het wel meent.
Vraag eens in Boom hoe dat afgelopen is.
Langs de andere kant lijkt dit wel te lukken bij RWDM en Wrexham maar het blijft toch ook een dubbeltje op zijn kant.


Goh, je hebt wellicht gelijk. Een buitenlandse investeerder is inderdaad geen garantie op een zorgeloze toekomst voor onze mooie club.
Maar ik denk wat we ook mogen stellen dat de "lokale verankering" van de voorbije 25 jaar ook geen onverdeeld succes was, niet? :oops:

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


12 Mei 2023, 12:14
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 670 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 45


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst