Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst - Pagina 54 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina 1 52 53 54 55 56 57
 Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Junior

Lid geworden op: 06 Sep 2019, 16:40
Berichten: 240
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Dit verslag gaat rond. Heb ik alleszins al een paar keer toegestuurd gekregen. Geen idee waarom dit niet openlijk gedeeld wordt.

Verslag van de vergadering van het bestuur van EA met de supportersclubs van 01/03/2024.

Het bestuur is erg tevreden dat de voorlopige bewindvoerders er zijn. ( :banana: Noot van de redactie, excuseer) Nu kunnen ze samen zicht krijgen van de volledige schuld .Ze geven volledige transparantie. Er is ook gebleken dat er nog 5 schulden waren uit de periode 2019 – 2023 (bewind van Lejuste), die nog niet betaald waren. Voor 2 van deze zaken werd EA veroordeeld bij verstek.

Ulas heeft deze week uit eigen vermogen 200 000 euro op de rekening van EA  gestort om de belangrijkste schulden reeds te betalen. EA mag zelf geen betalingen meer uitvoeren. De bewindvoerders gebruiken nu dit geld om de schulden te betalen. Indien er nog meer nodig is, gaat hij nog meer storten. 

De spelers van de eerste ploeg zijn nu volledig betaald. Het bestuur heeft vandaag ook bijeengezeten met de spelers om hun een antwoord  te geven over al de negatieve berichten in de media, die volgens hun vol onjuistheden zitten. Ze hebben aan de spelers de mailuitwisseling met de licentiemanager laten zien, waaruit blijkt dat het licentiedossier op de goede weg is. Ze hebben de spelers vandaag gemotiveerd hierdoor.

Het is een leugen dat er een blanco licentiedossier bij de licentiemanager is ingediend. Tulin heeft mij de laatste opmerkingen van de licentiemanager op haar smartphone laten lezen. Er moeten nog een deel van het loon van een drietal spelers van vorig seizoen betaald worden ( stond in de laatste opmerkingen). Ik zag bvb dat Chris Espeso nog € 4500,00 moest krijgen. Die betalingen gingen nu gebeuren. Het afbetalingsplan voor de RSZ wordt correct gevolgd. Er ontbreken wel nog 2 attesten van de stad Aalst. Matthias De Ridder heeft aan Tulin aan de telefoon beloofd dat dit in orde zal komen.

De auto’s van Valckenier zijn betaald. Het bestuur had de achterstallige betalingen in december per ongeluk op de rekening van een speler gestort, waardoor Valckenier niets had gekregen. Deze speler heeft nu alles terugbetaald.

Met de drankleverancier Piqueur was er de vóór de carnavalsmatch discussie. Hij wou maar leveren als hij onmiddellijk € 4500,00 cash kreeg (Piqueur heeft dit seizoen ook een sponsorcontract van € 10 000, maar hij wou dit niet aftrekken van de facturen). Dit is gebeurd maar er te weinig geleverd. Dit had Gino aan Tulin gemeld. Piqueur vond dat hij de hoeveelheid best kon inschatten.

Tulin heeft aan de bewindvoerders gevraagd om zo vlug mogelijk hun werk af te ronden zodat deze operatie geen hindernis vormt .voor de licentie.  Nu loopt hun opdracht immers gedurende 3 weken. Ze gaan akkoord indien het nodige geld gestort wordt om de verschuldigde schulden te kunnen vereffenen. Het bestuur zal dit doen. Daarom heeft Ulas reeds € 200 000 gestort. Indien ze nog meer nodig hebben, gaat hij nog meer betalen. De bewindvoerders zijn op vraag van Tulin bereid om te communiceren met de media over de positieve gang van zaken.

De klachten van Zelzate en Wetteren ( vandaag nog Racing Gent) over het illegaal statuut van Miliceanu zijn afgewezen door de Bond. Hij heeft immers een Roemeens paspoort.

De Ladies hadden vorig weekend geen bus omdat hij vast zat in een verkeersopstropping. Volgende week zal er voor de verplaatsing naar Westerlo zeker een bus zijn.

Ze gaan voor de Ladies een licentie aanvragen voor de Super Ligue. Eens de betalingen voor de licentie van de mannen ok is, gaan ze de vrouwen beginnen betalen.

Eens het licentiedossier in orde is, komt er een algemene supportersvergadering.


04 Mar 2024, 9:45
Duivelke

Lid geworden op: 29 Aug 2019, 13:59
Berichten: 26
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
tigers schreef:
Sponsje teire schreef:
tigers schreef:
Iemand als die vergadering vrijdag al doorgegaan is die onderstaand kan bevestigen of niet? Is bericht dat op facebook staat dat ik hier even plak. De puntjes is de namen die ik weggelaten heb van wie post en reageert.

.......op vrijdagavond hebben de voorzitter van de supportersclubs meer uitleg gekregen van wat er aan de hand is met de bewindvoerders.
Het bestuur liet weten dat het over schulden gaat van 2019 tot 2023.
En dat ondertussen het nodige geld voor deze schulden is aangebracht.
Waarvoor dank, wat dat betekend dat onze club blijft verder bestaan.
Als dit is opgelost komt er een open vergadering aan waar je al uw vragen kwijt kan.
Je mag me altijd bellen of eens het aan uw broer vragen dat er ook bij was vrijdag.
Btw gisteravond een mooie overwinning.

Er zou ook een bedrag van 6 cijfers voor de komma gestort zijn op de EA rekening. Naar het schijnt zijn we gered en is de club solvabeler dan ooit. Uiteraard was het indienen van een blanco licentie dossier een groteske leugen van de pers. Stoute journalisten willen onze club kapot.
Hopelijk kan een aanwezige dit snel bevestigen, dat zou FANTASTISCH nieuws zijn

(Neen, allemaal leugens dus)


Kunde nog wat belachelijker doen.

Dit was voor alle duidelijkheid geen aanval op u, al begrijp ik dat dit zo kan overkomen.
Ik refereer naar het verslag één comment hier boven. Het enige wat dus belachelijk is, is dat er nog altijd mensen zijn die deze éénrichtingscommunicatie blind geloven.

Te gek voor woorden dit allemaal. :crazy:


04 Mar 2024, 10:18
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Aug 2014, 18:49
Berichten: 187
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
De reactie van de bewindsvoerders daar wachten we allemaal op.. zolang die er niet komt neem ik al het positieve nieuws met een korreltje zout.

Waar ik me vooral aan erger is dat de media weet uit zeer goede bron over die Blanco Licentie maar ons Tulin het tegendeel bewijst. Dan is die zeer goede bron toch ook niet betrouwbaar of Tulin is aan het liegen maar nogmaals kan ze ons dan de mond snoeren als we uiteindelijk een licentie krijgen.. ik ben vooral benieuwd wie dan die ‘zeer goede bron’ is


04 Mar 2024, 11:52
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
zaterdag kon je op mandel alleen betalen met cash?maffia? :)


04 Mar 2024, 12:31
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1014
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
jMs schreef:
De reactie van de bewindsvoerders daar wachten we allemaal op.. zolang die er niet komt neem ik al het positieve nieuws met een korreltje zout.

Waar ik me vooral aan erger is dat de media weet uit zeer goede bron over die Blanco Licentie maar ons Tulin het tegendeel bewijst. Dan is die zeer goede bron toch ook niet betrouwbaar of Tulin is aan het liegen maar nogmaals kan ze ons dan de mond snoeren als we uiteindelijk een licentie krijgen.. ik ben vooral benieuwd wie dan die ‘zeer goede bron’ is


De dingen zijn wat mij betreft eigenlijk vrij simpel nu..
De enigen die op dit moment geloofwaardigheid hebben zijn die bewindvoerders.
Dus zolang die geen verklaringen doen ( officieel dan en uit eerste hand ) weten we gewoon niets.
Want geloven wat dat totaal onbetrouwbaar/ongeloofwaardig bestuur allemaal uitkraamt dat doe ik al héél lang niet meer... :crazy:


04 Mar 2024, 13:27
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5524
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
iendrachter schreef:
Zeer raar allemaal, de Turken zijn blij dat er bewindvoerders zijn zodat ze een overzicht van alle schulden hebben stom: .


Slim gezien van het bestuur. In plaats van zelf een doorlichting te doen of boekhouders te betalen de bewindvoerders het werk laten doen :lol: ;)


04 Mar 2024, 13:56
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2965
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Smetje schreef:
iendrachter schreef:
Zeer raar allemaal, de Turken zijn blij dat er bewindvoerders zijn zodat ze een overzicht van alle schulden hebben stom: .


Slim gezien van het bestuur. In plaats van zelf een doorlichting te doen of boekhouders te betalen de bewindvoerders het werk laten doen :lol: ;)

Die mannen werken niet gratis hé, ze zullen de inkomsten van hun boks-gala alvast goed kunnen gebruiken om die bewindvoerders te betalen.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


07 Mar 2024, 14:13
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 400
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Timoilsjt schreef:
Smetje schreef:
iendrachter schreef:
Zeer raar allemaal, de Turken zijn blij dat er bewindvoerders zijn zodat ze een overzicht van alle schulden hebben stom: .


Slim gezien van het bestuur. In plaats van zelf een doorlichting te doen of boekhouders te betalen de bewindvoerders het werk laten doen :lol: ;)

Die mannen werken niet gratis hé, ze zullen de inkomsten van hun boks-gala alvast goed kunnen gebruiken om die bewindvoerders te betalen.

Dat zal wel meevallen. Eén dag per week x 3 weken x 2 man = 6 dagen. Dat is 9000€ Een peulschil.


07 Mar 2024, 14:48
Scholier

Lid geworden op: 24 Sep 2022, 12:54
Berichten: 172
Leeftijd: 69
Locatie: Kreta
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Moses Chunga schreef:
Timoilsjt schreef:
Smetje schreef:

Slim gezien van het bestuur. In plaats van zelf een doorlichting te doen of boekhouders te betalen de bewindvoerders het werk laten doen :lol: ;)

Die mannen werken niet gratis hé, ze zullen de inkomsten van hun boks-gala alvast goed kunnen gebruiken om die bewindvoerders te betalen.

Dat zal wel meevallen. Eén dag per week x 3 weken x 2 man = 6 dagen. Dat is 9000€ Een peulschil.


Nou, ik wil wel helpen, ik doe da alliejn, vir 6000 euries kan je me kontakteren


07 Mar 2024, 18:52
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 400
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Hoe zit dat eigenlijk met die twee teppes? Hoe lang moet dat eigenlijk duren om eens naar die boeken te kijken. Ik zou ze eerlijk gezegd niet betalen.... Azoe troesjelen seg.


08 Mar 2024, 11:14
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2965
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Moses Chunga schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met die twee teppes? Hoe lang moet dat eigenlijk duren om eens naar die boeken te kijken. Ik zou ze eerlijk gezegd niet betalen.... Azoe troesjelen seg.

Als de Turken er nog niet in slagen om op 6 maand tijd hun boekhouding op orde te krijgen en te weten waar ze betaalachterstanden hebben, dan zou ik het straf vinden als 2 externen daar op 3 weken wel in slagen ;)

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


09 Mar 2024, 21:36
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
https://www.hln.be/aalst/eendracht-aals ... ~ae2179ef/

_________________
may the FORCE be with you.


15 Mar 2024, 18:38
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Voetbalclub Eendracht Aalst hing een faillissement boven het hoofd, maar door een forse kapitaalsinjectie is de club voorlopig gered. Het was het Turkse bestuur zelf dat met een bedrag van meer dan 450.000 euro over de brug kwam. Daarmee is de club weer schuldenvrij en komt een licentieaanvraag voor het volgende voetbalseizoen niet langer in gevaar.


15 Mar 2024, 18:45
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1406
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Iemand die dit artikel volledig kan posten AUB?
www.hln.be/aalst/eendracht-aalst-dan-to ... ~ae2179ef/


15 Mar 2024, 19:13
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Eendracht Aalst dan toch gered van faillissement: Turkse investeerders pompen 450.000 euro in voetbalclub
Voetbalclub Eendracht Aalst hing een faillissement boven het hoofd, maar door een forse kapitaalsinjectie is de club voorlopig gered. Het was het Turkse bestuur zelf dat met een bedrag van meer dan 450.000 euro over de brug kwam. Daarmee is de club weer schuldenvrij en komt een licentieaanvraag voor het volgende voetbalseizoen niet langer in gevaar.

Faroek Özgünes 15-03-24, 17:18 Laatste update: 17:57
Drie weken geleden stelde de ondernemingsrechtbank Gent twee bewindvoerders aan die een duidelijke opdracht kregen: binnen 21 dagen onderzoeken of de noodlijdende club nog een toekomst had of dat het voldeed aan de faillissementsvoorwaarden. Er lagen drie scenario’s op tafel: een gerechtelijke ontbinding, een faillissement of een gerechtelijke reorganisatie. Het wordt geen van de drie.

Maandag zullen bewindvoerders Pieter Huyghe en Benny Goossens aan de ondernemingsrechtbank meedelen dat Eendracht Aalst voorlopig weer levensvatbaar is. Mogelijk blijft de club wel op de radar van de rechtbank staan.

De Turkse financiers hebben een aanzienlijk bedrag in hun club gepompt. Het gaat om een bedrag van meer dan 450.000 euro. Met dat geld zijn alle gekende schuldeisers terugbetaald, ook de onbetaalde facturen uit de periode van het vorige bestuur. Het waren vooral leveranciers die nog op hun centen zaten te wachten. Verder zijn alle achterstallige schulden bij de RSZ betaald, evenals de bedrijfsvoorheffing op de spelerslonen. Ook de houding van de vorige voorzitter Patrick Le Juste draagt in belangrijke mate bij tot het verder bestaan van de club.

Blijf op de hoogte
Krijg een melding bij belangrijke berichten over Regio Aalst.

Woelig water
De kapitaalsinjectie is van belang voor de club om ook volgend seizoen te kunnen blijven voetballen. De voetbalbond vraagt immers garanties dat de club schuldenvrij is. De FOD Financiën heeft intussen ook de nodige attesten geleverd voor een licentieaanvraag voor het komende voetbalseizoen. Bij een faillissement zou de club haar stamnummer verliezen en dat zou ook gevolgen hebben voor de jeugd- en de damesclub. Dat gevaar is nu dus geweken.

Sinds de overname van Eendracht Aalst door Turkse financiers zat de club in woelig water. Er werden vragen gesteld over de belangstelling van buitenlandse geldschieters voor een noodlijdende voetbalclub uit de tweede amateurklasse. Half januari van dit jaar viel de sociale inspectie binnen tijdens een wedstrijd en stelde een waslijst aan inbreuken vast. Een speler uit Moldavië bleek zelfs niet over een geldige verblijfsvergunning te beschikken. Er waren klachten van spelers over wanbetaling met als triest dieptepunt een heuse vechtpartij in de kantine.

Nu de club voorlopig gered is, kan het bestuur die donkere bladzijde omslaan. Eendracht Aalst kan alvast met vernieuwde moed en een propere lei het voetbalweekend inzetten.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


15 Mar 2024, 19:27
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina 1 52 53 54 55 56 57


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst