Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst - Pagina 56 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina 1 53 54 55 56 57
 Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Die bewindvoerders op ons afsturen was inderdaad een mooi cadeau. Het zal er natuurlijk wel op aankomen iets structureels neer te zetten.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


16 Mar 2024, 13:14
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7465
Leeftijd: 35
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Kan iemand mij de "hoera" stemming uitleggen die heerst op o.a. Facebook?

De Turken hebben vorige zomer dus de club overgenomen van Le Juste, zijn er in die 9 maanden in geslaagd om:

- De laatste sponsors te laten vertrekken
- Een hele dure profkern te installeren die eigenlijk matige resultaten haalt (ondanks de #1 positie)
- Schulden te creëren bij zowat elke leverancier
- Zowat de hele jeugdwerking is onder hun beleid vertrokken
- De beleving tijdens matchen is zieliger dan ooit (er is even weinig volk als vroeger, de kantines zijn een drama, restaurant trekt geen volk, er is geen enkel nieuw betalend sponsorbord te zien)
- Het strafste: PLJ is blijkbaar gewoonweg niet betaald geweest, waardoor die een pak meer geld kan opeisen en de facto de club op elk moment in faling kan duwen.

Ik wil dan even heel positief proberen te zijn en dan zie ik 1 iets in hun voordeel; sportief staan we op promoveren, als de licentie gehaald wordt althans.

Ik ben allesbehalve een fan van Le Juste geweest en heb dat jaren ook continu uitgesproken, die man had geen beleid noch een visie, maar het structureel verlieslatende E.Aalst had toen wel tenminste nog enkele sponsors, een degelijke jeugdwerking en op het einde van het jaar werden de rekeningen proper betaald (via uiteraard R/C, waardoor je zwaar afhankelijk werd van de persoon Le Juste). Het was slecht, zonder enig zicht op beterschap, maar dit is toch vele malen erger?

Die klungelen er zodanig op los zodat er reeds na 9 maanden een bewindvoerder wordt aangesteld, en op het laatste nippertje komen er dan eindelijk fondsen (450.000 EUR blijkbaar) die integraal zijn gegaan naar de schulden (spelers, auto leasing, spelerstruitjes, drankleverancier) die ze in "no-time" zelf hebben gecreëerd.

En wake-up call voor iedereen: die 450.000 EUR wordt er waarschijnlijk ingepompt via rekening courant waardoor ze effectief hetzelfde doen als wat Patrick Le Juste al die jaren heeft gedaan. Alleen zijn we nu wel de risé van het nationale voetbal en komen we om de 2 weken in de gazet met ofwel schandalige ofwel lachwekkende zaken die ervoor zorgen dat geen enkele gedegen ondernemer noch maar in de verste verte iets met Eendracht Aalst te maken wilt hebben.

Ik snap totaal niet waarom de vele "die-hards" zoveel krediet geven aan dit bestuur die imo op geen enkele manier de laatste 9 maanden heeft bewezen dat zij de capaciteiten noch fondsen hebben om ons hogerop te brengen.

De hoera stemming omtrent die 450.000 EUR is echt wel om te lachen... Binnen een paar maanden gaan ze datzelfde bedrag opnieuw mogen bijpassen. Qua sponsorgeld komt er niets binnen en die 1.000 fans die elke 2 weken 20 tot 30 EUR uitgeven op hun zondag, daarmee ga je het dus echt niet gaan redden hé. Of kan iemand mij inlichten over andere inkomsten? Als je in vierde klasse zelfs niet richting een break-even kan gaan, wat zal dat geven als ze richting 1B willen gaan waar de meeste clubs budgetten tussen de 5 en 10 miljoen euro? Gaan ze dat elk jaar gaan leggen tot als we 1A zitten?

Mijn mening: hoe pijnlijk dit ook is na 2002, hoe sneller men de stekker uit dit Eendracht trekt hoe beter. Ik ben er van overtuigd dat er een draagvlak voor een voetbalclub in onze stad zal blijven bestaan en dat die toekomst effectief in het Pierre Cornelisstadion, in het zwart/wit en zonder fusiegedrocht is.

Maar deftige investeerders kon je nooit aantrekken op de manier de PLJ de club te koop heeft gezet, dat bewijst het zootje ongeregeld die club nu aan het leiden is. En na 9 maanden van extra schuldcreatie, negatieve pers en vooral een leegloop van medewerkers die echt wel hun meerwaarde hadden, gaat geen enkele deftige investeerder nog geld willen pompen in ons stamnummer 90 en een met schulden beladen vennootschap.

De enige oplossing is in mijn ogen een korte doodstrijd met een faling, en dan een propere doorstart (waar je dan waarschijnlijk een stamnummer van elders zal moeten overkopen). Persoonlijk blijf ik een grote interesse en potentieel in het "merk" Eendracht Aalst merken, maar geen deftig mens die zaken wilt doen met een PLJ, noch met het huidige bestuur.


16 Mar 2024, 15:53
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3873
Leeftijd: 46
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
tigers schreef:
Hopelijk houden ze zonder de bewindvoerders de lijn ook vol en laten ze geen facturen onbetaald. Misschien ook eens laten omringen door ervaren mensen en geen Maxkes meer, die de sponsors aan de lopende band ging binnenhalen. De lokale handelaren zullen natuurlijk (wat verstaanbaar is) nog niet staan te springen net als het stadsbestuur, maar ik denk dat een inbreng van meer dan 450.000 euro toch wel iets wil zeggen.

Spijtig genoeg hebben ze het de eerste 6 a 7 maand verklookt en aan hen nu om het tegendeel te bewijzen. We zullen nu wel zien wat de toekomst brengt zeker.

Wat me vooral toch opvalt is de historische schulden, ik vraag me af hoeveel die dan wel waren en Le Juste had de ploeg toch schuldenvrij overgelaten, de zoveelste leugen dus van die vent.

Allesinds hier verderop gaan onze Azerty's balen tot en met nu, want ze lachten zo al in hun vuistje.


Het zoveelste woelige water van EA doorzwommen, wachten op het volgende zeker


Hoge bomen vangen veel wind. Leedvermaak zal er altijd zijn. En zolang ze nog geïnteresseerd zijn in wat Eendracht Aalst doet, kijk eens aan. Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om te gaan kijken wat die oetlullen schijven op facebook, wat de eerste ploeg heeft gedaan of hoe het er reilt en zeilt. Die mogen van mij part gewoon ontploffen. Ik zou het niet eens weten, geen interesse. Nobody cares, zelfs Denderleeuw niet.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


16 Mar 2024, 16:33
Junior

Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37
Berichten: 270
Leeftijd: 52
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Jeroen schreef:
Kan iemand mij de "hoera" stemming uitleggen die heerst op o.a. Facebook?

De Turken hebben vorige zomer dus de club overgenomen van Le Juste, zijn er in die 9 maanden in geslaagd om:

- De laatste sponsors te laten vertrekken
- Een hele dure profkern te installeren die eigenlijk matige resultaten haalt (ondanks de #1 positie)
- Schulden te creëren bij zowat elke leverancier
- Zowat de hele jeugdwerking is onder hun beleid vertrokken
- De beleving tijdens matchen is zieliger dan ooit (er is even weinig volk als vroeger, de kantines zijn een drama, restaurant trekt geen volk, er is geen enkel nieuw betalend sponsorbord te zien)
- Het strafste: PLJ is blijkbaar gewoonweg niet betaald geweest, waardoor die een pak meer geld kan opeisen en de facto de club op elk moment in faling kan duwen.

Ik wil dan even heel positief proberen te zijn en dan zie ik 1 iets in hun voordeel; sportief staan we op promoveren, als de licentie gehaald wordt althans.

Ik ben allesbehalve een fan van Le Juste geweest en heb dat jaren ook continu uitgesproken, die man had geen beleid noch een visie, maar het structureel verlieslatende E.Aalst had toen wel tenminste nog enkele sponsors, een degelijke jeugdwerking en op het einde van het jaar werden de rekeningen proper betaald (via uiteraard R/C, waardoor je zwaar afhankelijk werd van de persoon Le Juste). Het was slecht, zonder enig zicht op beterschap, maar dit is toch vele malen erger?

Die klungelen er zodanig op los zodat er reeds na 9 maanden een bewindvoerder wordt aangesteld, en op het laatste nippertje komen er dan eindelijk fondsen (450.000 EUR blijkbaar) die integraal zijn gegaan naar de schulden (spelers, auto leasing, spelerstruitjes, drankleverancier) die ze in "no-time" zelf hebben gecreëerd.

En wake-up call voor iedereen: die 450.000 EUR wordt er waarschijnlijk ingepompt via rekening courant waardoor ze effectief hetzelfde doen als wat Patrick Le Juste al die jaren heeft gedaan. Alleen zijn we nu wel de risé van het nationale voetbal en komen we om de 2 weken in de gazet met ofwel schandalige ofwel lachwekkende zaken die ervoor zorgen dat geen enkele gedegen ondernemer noch maar in de verste verte iets met Eendracht Aalst te maken wilt hebben.

Ik snap totaal niet waarom de vele "die-hards" zoveel krediet geven aan dit bestuur die imo op geen enkele manier de laatste 9 maanden heeft bewezen dat zij de capaciteiten noch fondsen hebben om ons hogerop te brengen.

De hoera stemming omtrent die 450.000 EUR is echt wel om te lachen... Binnen een paar maanden gaan ze datzelfde bedrag opnieuw mogen bijpassen. Qua sponsorgeld komt er niets binnen en die 1.000 fans die elke 2 weken 20 tot 30 EUR uitgeven op hun zondag, daarmee ga je het dus echt niet gaan redden hé. Of kan iemand mij inlichten over andere inkomsten? Als je in vierde klasse zelfs niet richting een break-even kan gaan, wat zal dat geven als ze richting 1B willen gaan waar de meeste clubs budgetten tussen de 5 en 10 miljoen euro? Gaan ze dat elk jaar gaan leggen tot als we 1A zitten?

Mijn mening: hoe pijnlijk dit ook is na 2002, hoe sneller men de stekker uit dit Eendracht trekt hoe beter. Ik ben er van overtuigd dat er een draagvlak voor een voetbalclub in onze stad zal blijven bestaan en dat die toekomst effectief in het Pierre Cornelisstadion, in het zwart/wit en zonder fusiegedrocht is.

Maar deftige investeerders kon je nooit aantrekken op de manier de PLJ de club te koop heeft gezet, dat bewijst het zootje ongeregeld die club nu aan het leiden is. En na 9 maanden van extra schuldcreatie, negatieve pers en vooral een leegloop van medewerkers die echt wel hun meerwaarde hadden, gaat geen enkele deftige investeerder nog geld willen pompen in ons stamnummer 90 en een met schulden beladen vennootschap.

De enige oplossing is in mijn ogen een korte doodstrijd met een faling, en dan een propere doorstart (waar je dan waarschijnlijk een stamnummer van elders zal moeten overkopen). Persoonlijk blijf ik een grote interesse en potentieel in het "merk" Eendracht Aalst merken, maar geen deftig mens die zaken wilt doen met een PLJ, noch met het huidige bestuur.


@Jeroen het was redelijk lang wachten op de eerste redelijk of negatieve reactie. Pas op ik versta je, wie zou dit niet doen.

Maar toch zou ik enkele opmerkingen willen laten

- Waren er nog sponsors of waren het enkel de doeken die er nog hingen, wie sponsorde nog onder Le Juste
- Ze zullen schulden gecreëerd hebben bij leverancier, laat ik me niet over uit, maar wie de grootste.
- Is de jeugdwerking ooit al eens content geweest (net zoals bij vele ploegen in lagere afdelingen)
- Ik denk dat de K redelijk vol zit enkel afgelopen 2 thuismatchen, maar daar zal wel reden voor zijn zeker.
- Kantines zijn idd ene drama geef ik 100 procent gelijk en resto wat wil je een oud kot?

En dat die 450.000 op de RC komt ja dat zal zeker dus tot hiertoe geef ik je op alle vlakken redelijk gelijk.

Maar lees dan ook de rest wat de bewindoerders zeggen, dat een bestuur steeds moet investeren want dat de kosten niet de noden dekken en dat zal al zeker niet het geval zijn waar wij ons nu bevinden. Dus iedereen die ooit Eendracht overneemt in deze reeksen moet investeren of inbinden en als je meer dan 450 000 neerlegd zegt iets dus geef het een kans.


16 Mar 2024, 19:47
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3873
Leeftijd: 46
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Ik vraag mij eigenlijk af hoe andere ploegen dat dan doen die 0.0 supporters hebben en het moeten hebben van ook lokale sponsors. Hebben die dan zo een pak sponsors/fondsen dat daar honderduizenden euro's binnen stromen, gelijk water uit de kraan om dan break-even te draaien? Kijk nu naar Deinze, of pakweg Dender. Ploegen die nu meedoen voor promotie naar 1A. Hoe doen die dat dan? Draaien die break-even? Moet er daar dan niet constant worden ingepompt? Die spelers spelen toch ook niet voor 5 bonnetjes.

Die moeten toch ook constant bijpassen? Welke grote geldmachine zit er achter Ninove? Die mannen moeten daar ook betaald worden en hebben al deftig aangekocht voor volgend seizoen. Zelfs van de betere in onze reeks. Vragen vorig seizoen geen licentie aan voor eerste amateur, nu kan dat plots wel. Uit eigen middelen? Winst gedraaid met 5 man en een paardenkop in tweede amateur ? Welke fondsen om hogerop te raken hebben die ploegen dan?

KVV Zelzate haalt een De Neve en Kagé, dat envelopke wil ik toch eens tellen. Zowel die boven als onder tafel...uit welk fondsen?

Als dit bestuur kan 450 000 euro ophoesten mogen ze op zijn minst opnieuw het voordeel van de twijfel krijgen, zonder fondsen noch sponsors. Maar het is een feit... natuurlijk, vertrouwen terugwinnen is moeilijk. En er zijn te weinig sponsors. Diegenen die al weg waren onder PLJ gaan ook niet direct terugkomen met al het gedoe waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn. Zeker niet. En in de tijd van PLJ denk ik dat Plastiek, Arijs nog de enige waren die een bedrag neertelden...Al ben ik niet zeker van die laatste. De laatste sponsors zijn trouwens ook meteen mét PLJ vertrokken, nog voor de fratsen van de Turken. Arijs zit nog wekelijks in de tribune.

Ik zie ook dat een aantal historische schulden ook werden afbetaald. Die waren dan toch blijkbaar niet zo dringend onder PLJ en al zeker niet voor stad Aalst. Nu plots wel. Oké fair enough.

Geen beleving? Ik zag vandaag in Oudenaarde dan toch wat anders. Hele match gezongen. Maar het zegt wel veel dat men dit aanhaalt. Ik durf zelfs te stellen dat de beleving ook al morsdood was onder Le Juste. Gelatenheid.

Ik wil opnieuw een nieuwe balans maken na 6 maanden. Zijn ze dan hetzelfde bedje ziek gebleven of hebben ze nu goed geluisterd naar hun twee leermeesters? We zullen zien...

Maar ik zou nu toch heel straf vinden dat de Turken hier nu alweer 450 000 inpompen om eigenlijk de boel finaal om zeep te helpen door onkunde. Hun kans was nu met de bewindvoering.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


17 Mar 2024, 1:21
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7465
Leeftijd: 35
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Die clubs hebben meestal toch wel een basis aan sponsors en "business club" beleving. En uiteraard zullen die ook draaien bij de gratie van een paar grote sponsors, waarbij er vaak ook een paar bestuursleden zitten. Het probleem is dat wij 0 (nul!) sponsors nog hebben. En dat ons bestuur 9 maanden na de overname reeds in bewindvoering zat omdat ze niemand betaald hebben. Waarom doet iedereen daar zo licht over? Is dat Le Juste zijn fout? Je zegt neen tegen een hele hoop aan potentieel geld puur omdat je E.Aalst leidt zoals je die aan het leiden bent (hoor eens hoe de sponsorbrochure eruitzag en hoeveel mensen hebben ingetekend na hun fameuze sponsoravonden in oktober - november).

De kern die wij nu hebben samengesteld + daarbovenop Max en Mirallas... ik denk dat je achterover valt wat de maandelijkse kostprijs daarvan is. Als zij dat zo hadden geïnstalleerd en maand na maand de centen leggen + de zaken structureel in orde hadden gezet, ik denk dat er maar een fractie van de kritiek van nu zou zijn.

Hebben wij 4 keepers nodig of konden we misschien ook voor de titel spelen zonder Mikulic en Kudimbana (en dus Schelfhout als #1?) Zijn al die buitenlanders zo een meerwaarde? Volgens mij kan je met de helft van het budget een ploeg samenstellen die in de huidige reeks, waar er belachelijk veel verliespunten zijn, reeds 10 punten los staat. Dat zijn dus wel degelijk allemaal beleidsbeslissingen die financiële gevolgen hebben en als je dan doodleuk jouw leveranciers maar gaat betalen als de rechtbank met een faling dreigt, met wat ben je dan bezig? Hoe kan je achter zoiets staan als supporter? Als ondernemer of leverancier blijf je in ieder geval vér weg van zo'n bedrijven.

Er is inderdaad wat meer volk in de K dan vorig jaar en diegene die komen zorgen zeker voor ambiance. Maar het is toch in de verste verte niet te vergelijken met bv. het laatste titeljaar in vierde klasse? Ik ken meer mensen die thuis blijven dan dat er overtuigd raken om te gaan kijken.

En over Dender, Deinze - die overleven bij gratie van inderdaad een buitenlandse partij die er massa's inpompt. Alleen zijn dat wel succesverhalen. Die clubs zijn dus nu ook interessant voor een overname. Beide clubs spelen voor promotie naar eerste en komen niet in het nieuws met wantoestanden in de jeugd, betalen tijdig hun leveranciers en spelers, dienen BTW-aangiftes en hebben geen sociale inspectie aan hun been waar tal van inbreuken worden vastgesteld. Beide clubs hebben een degelijk stadion en zo verzekeren ze hun toekomst op een hoger niveau. Want als die buitenlanders daar op een dag vertrekken dan zullen er wel andere geïnteresseerden zijn, voetbal blijft op dat niveau een interessant product ...

Als je niet ziet dat alles wat er dit seizoen gebeurt een serieus teken aan de wand is dat we helaas weer prijs hebben met een bestuur / eigenaar die eigenlijk niet geschikt is om een club als Aalst hogerop te laten spelen, dan ontken je in mijn ogen het zonlicht.

En akkoord, zolang ze er geld in blijven inpompen mogen ze verder doen. Niemand zal ze tegenhouden. Maar ik kan alleen maar afschuw voor de huidige gang van zaken hier neerpennen, want ik geloof er totaal niet in en ik vind dat enorm zonde voor een club waar ik al 25 jaar naar ga kijken. Het was rotslecht en zonder enig toekomstperspectief onder Le Juste maar ik vrees dat hij ons een laatste cadeau heeft gedaan met de club in handen te geven van deze groep. Het enige verschil is dat er nu luchtkastelen worden gebouwd en dat een deel van de supporters daar blijkbaar (voorlopig) in mee gaan.

Als laatste: wat er rondgaat is dat Le Juste nog geen eurocent heeft gezien na de overname vorige zomer. PLJ kennende gaat die dat niet blijven toestaan hoor (en hij heeft gelijk, om eerlijk te zijn). Als dit klopt dan is die 450.000 EUR het eerste wat die Turken er echt hebben ingestoken... Als je hoort welke bedragen PLJ nog kan opeisen ben ik benieuwd hoe het de komende maanden gaat evolueren. Ze gaan heel diepe zakken mogen hebben om zonder sponsors deze kern te blijven betalen + PLJ te vriend te houden.

Ik ben benieuwd maar ik kan met de beste wil ter wereld geen enthousiasme aan de dag leggen.


17 Mar 2024, 9:58
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Jeroen schreef:
Die clubs hebben meestal toch wel een basis aan sponsors en "business club" beleving. En uiteraard zullen die ook draaien bij de gratie van een paar grote sponsors, waarbij er vaak ook een paar bestuursleden zitten. Het probleem is dat wij 0 (nul!) sponsors nog hebben. En dat ons bestuur 9 maanden na de overname reeds in bewindvoering zat omdat ze niemand betaald hebben. Waarom doet iedereen daar zo licht over? Is dat Le Juste zijn fout? Je zegt neen tegen een hele hoop aan potentieel geld puur omdat je E.Aalst leidt zoals je die aan het leiden bent (hoor eens hoe de sponsorbrochure eruitzag en hoeveel mensen hebben ingetekend na hun fameuze sponsoravonden in oktober - november).

De kern die wij nu hebben samengesteld + daarbovenop Max en Mirallas... ik denk dat je achterover valt wat de maandelijkse kostprijs daarvan is. Als zij dat zo hadden geïnstalleerd en maand na maand de centen leggen + de zaken structureel in orde hadden gezet, ik denk dat er maar een fractie van de kritiek van nu zou zijn.

Hebben wij 4 keepers nodig of konden we misschien ook voor de titel spelen zonder Mikulic en Kudimbana (en dus Schelfhout als #1?) Zijn al die buitenlanders zo een meerwaarde? Volgens mij kan je met de helft van het budget een ploeg samenstellen die in de huidige reeks, waar er belachelijk veel verliespunten zijn, reeds 10 punten los staat. Dat zijn dus wel degelijk allemaal beleidsbeslissingen die financiële gevolgen hebben en als je dan doodleuk jouw leveranciers maar gaat betalen als de rechtbank met een faling dreigt, met wat ben je dan bezig? Hoe kan je achter zoiets staan als supporter? Als ondernemer of leverancier blijf je in ieder geval vér weg van zo'n bedrijven.

Er is inderdaad wat meer volk in de K dan vorig jaar en diegene die komen zorgen zeker voor ambiance. Maar het is toch in de verste verte niet te vergelijken met bv. het laatste titeljaar in vierde klasse? Ik ken meer mensen die thuis blijven dan dat er overtuigd raken om te gaan kijken.

En over Dender, Deinze - die overleven bij gratie van inderdaad een buitenlandse partij die er massa's inpompt. Alleen zijn dat wel succesverhalen. Die clubs zijn dus nu ook interessant voor een overname. Beide clubs spelen voor promotie naar eerste en komen niet in het nieuws met wantoestanden in de jeugd, betalen tijdig hun leveranciers en spelers, dienen BTW-aangiftes en hebben geen sociale inspectie aan hun been waar tal van inbreuken worden vastgesteld. Beide clubs hebben een degelijk stadion en zo verzekeren ze hun toekomst op een hoger niveau. Want als die buitenlanders daar op een dag vertrekken dan zullen er wel andere geïnteresseerden zijn, voetbal blijft op dat niveau een interessant product ...

Als je niet ziet dat alles wat er dit seizoen gebeurt een serieus teken aan de wand is dat we helaas weer prijs hebben met een bestuur / eigenaar die eigenlijk niet geschikt is om een club als Aalst hogerop te laten spelen, dan ontken je in mijn ogen het zonlicht.

En akkoord, zolang ze er geld in blijven inpompen mogen ze verder doen. Niemand zal ze tegenhouden. Maar ik kan alleen maar afschuw voor de huidige gang van zaken hier neerpennen, want ik geloof er totaal niet in en ik vind dat enorm zonde voor een club waar ik al 25 jaar naar ga kijken. Het was rotslecht en zonder enig toekomstperspectief onder Le Juste maar ik vrees dat hij ons een laatste cadeau heeft gedaan met de club in handen te geven van deze groep. Het enige verschil is dat er nu luchtkastelen worden gebouwd en dat een deel van de supporters daar blijkbaar (voorlopig) in mee gaan.

Als laatste: wat er rondgaat is dat Le Juste nog geen eurocent heeft gezien na de overname vorige zomer. PLJ kennende gaat die dat niet blijven toestaan hoor (en hij heeft gelijk, om eerlijk te zijn). Als dit klopt dan is die 450.000 EUR het eerste wat die Turken er echt hebben ingestoken... Als je hoort welke bedragen PLJ nog kan opeisen ben ik benieuwd hoe het de komende maanden gaat evolueren. Ze gaan heel diepe zakken mogen hebben om zonder sponsors deze kern te blijven betalen + PLJ te vriend te houden.

Ik ben benieuwd maar ik kan met de beste wil ter wereld geen enthousiasme aan de dag leggen.


De enige oplossing is in mijn ogen een korte doodstrijd met een faling, en dan een propere doorstart (waar je dan waarschijnlijk een stamnummer van elders zal moeten overkopen

daar kijk ik met afschuw naar. :x


17 Mar 2024, 11:39
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1406
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Hebben wij 4 keepers nodig of konden we misschien ook voor de titel spelen zonder Mikulic en Kudimbana (en dus Schelfhout als #1?) Zijn al die buitenlanders zo een meerwaarde?

Ondanks alle aankopen van buitenlanders zijn het de Vlamingen die het geraamte van de ploeg vormen.
Van al die buitenlanders (14) staan er slechts 4 in de top-11 van speelminuten: Mrsic, Milinceanu, Race en Angelov. Van de wintertransfers lijkt me enkel Mputu een onmiddellijke versterking. De transfers van Kudimbana en Dja Djedje snap ik totaal niet. Mboko is niet slecht, maar zijn profiel hadden we al in huis. En Zaian/Statev lijken me toekomstgerichte transfers die ook gedaan werden om de U21-keuze wat te vergroten (daar waar je in het begin van het seizoen gewoonweg verplicht was om Beerens, Rogghé, Tursunov of Kaleki op je blad te zetten.

Geenens F. 2020
Van Den Eynde 1851
Straetman 1809
De Coninck 1749
De Backer 1724
Mrsic 1721
Milinceanu 1676
Burssens 1637
De Vriendt 1541
Race 1403
Angelov 1325
Schelfhout 1206
Mikulic 1044
Ayaz 1017
Roumpoulakou 1010
Mputu 900
Fabris 870
Mboko 607
Belesi 413
Segbefia 388
Dja Djedje 357
Zaian 336
Statev 328
Kudimbana 270
Dekuyper C. 174
Tursunov 152
Rogghé 73
Harrouch-Tourki 50
Kaleki 29
Lufulu-Onia 22
Geenens J. 18


17 Mar 2024, 11:45
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7465
Leeftijd: 35
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Citeer:
De enige oplossing is in mijn ogen een korte doodstrijd met een faling, en dan een propere doorstart (waar je dan waarschijnlijk een stamnummer van elders zal moeten overkopen

daar kijk ik met afschuw naar. :x


Mijn laatste alinea gaat over assumpties, het zal moeten blijken wat er van waar is. Al de rest is gebaseerd op wat iedereen kan zien.

En betreffende dat stamnummer.. Dat is een nummertje dat in het buitenland zelfs nergens bestaat. Zijn we ook zo gehecht aan ons ondernemingsnummer? Voor mij is dat gewoon administratie. Eendracht Aalst is voor mij de volkse club met een trouw publiek, spelers die hun kop ervoor leggen en de typische Aalsterse mentaliteit / sfeer. Van dat laatste vind ik persoonlijk heel weinig overschieten met het huidige bestuur / spelerskern.

RWDM, Lokeren, Beerschot, ... ze zijn door wanbeleid uit het verleden allemaal hun stamnummer kwijt maar die clubs blijven hun aantrekkingskracht en historiek hebben. Of Eendracht nu onder stamnummer 90 of stamnummer 3000 speelt. Mij zal het eerlijk gezegd worst wezen want dat is niet wat je club doet leven of uniek maakt.

Als we met ons stamnummer 90 nog 10 jaar klooien in vierde klasse dan zal het inmiddels 30 jaar geleden zijn dat we nog in eerste hebben gespeeld. Veel zal er dan ook niet meer overschieten van de "grandeur" van Eendracht Aalst en of we dan nog veel instroom van nieuwe fans gaan hebben gehad daar heb ik toch ook mijn twijfels over.

Wat natuurlijk los staat van een fusieverhaal. Als je in het blauw-zwart-wit in Denderleeuw gaat spelen dan houden we de facto écht op met te bestaan, want met zo'n verhaal heeft niemand binding.


17 Mar 2024, 12:01
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Of Eendracht nu onder stamnummer 90 of stamnummer 3000 speelt. Mij zal het eerlijk gezegd worst wezen want dat is niet wat je club doet leven of uniek maakt. Of Eendracht nu onder stamnummer 90 of stamnummer 3000 speelt. Mij zal het eerlijk gezegd worst wezen want dat is niet wat je club doet leven of uniek maakt.

ga dat bij club brugge,anderlecht ,standard of antwerp eens zeggen. :wow:


17 Mar 2024, 13:26
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7465
Leeftijd: 35
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Sja, laat ze bij Anderlecht, Antwerp of Brugge eens + 20 jaar klooien in derde / vierde klasse met geen perspectief op beterschap (want ik zie het perspectief niet hoor met de huidige schuldenberg).


17 Mar 2024, 14:28
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Jeroen schreef:
Kan iemand mij de "hoera" stemming uitleggen die heerst op o.a. Facebook?

De Turken hebben vorige zomer dus de club overgenomen van Le Juste, zijn er in die 9 maanden in geslaagd om:

- De laatste sponsors te laten vertrekken
- Een hele dure profkern te installeren die eigenlijk matige resultaten haalt (ondanks de #1 positie)
- Schulden te creëren bij zowat elke leverancier
- Zowat de hele jeugdwerking is onder hun beleid vertrokken
- De beleving tijdens matchen is zieliger dan ooit (er is even weinig volk als vroeger, de kantines zijn een drama, restaurant trekt geen volk, er is geen enkel nieuw betalend sponsorbord te zien)
- Het strafste: PLJ is blijkbaar gewoonweg niet betaald geweest, waardoor die een pak meer geld kan opeisen en de facto de club op elk moment in faling kan duwen.

Ik wil dan even heel positief proberen te zijn en dan zie ik 1 iets in hun voordeel; sportief staan we op promoveren, als de licentie gehaald wordt althans.

Ik ben allesbehalve een fan van Le Juste geweest en heb dat jaren ook continu uitgesproken, die man had geen beleid noch een visie, maar het structureel verlieslatende E.Aalst had toen wel tenminste nog enkele sponsors, een degelijke jeugdwerking en op het einde van het jaar werden de rekeningen proper betaald (via uiteraard R/C, waardoor je zwaar afhankelijk werd van de persoon Le Juste). Het was slecht, zonder enig zicht op beterschap, maar dit is toch vele malen erger?

Die klungelen er zodanig op los zodat er reeds na 9 maanden een bewindvoerder wordt aangesteld, en op het laatste nippertje komen er dan eindelijk fondsen (450.000 EUR blijkbaar) die integraal zijn gegaan naar de schulden (spelers, auto leasing, spelerstruitjes, drankleverancier) die ze in "no-time" zelf hebben gecreëerd.

En wake-up call voor iedereen: die 450.000 EUR wordt er waarschijnlijk ingepompt via rekening courant waardoor ze effectief hetzelfde doen als wat Patrick Le Juste al die jaren heeft gedaan. Alleen zijn we nu wel de risé van het nationale voetbal en komen we om de 2 weken in de gazet met ofwel schandalige ofwel lachwekkende zaken die ervoor zorgen dat geen enkele gedegen ondernemer noch maar in de verste verte iets met Eendracht Aalst te maken wilt hebben.

Ik snap totaal niet waarom de vele "die-hards" zoveel krediet geven aan dit bestuur die imo op geen enkele manier de laatste 9 maanden heeft bewezen dat zij de capaciteiten noch fondsen hebben om ons hogerop te brengen.

De hoera stemming omtrent die 450.000 EUR is echt wel om te lachen... Binnen een paar maanden gaan ze datzelfde bedrag opnieuw mogen bijpassen. Qua sponsorgeld komt er niets binnen en die 1.000 fans die elke 2 weken 20 tot 30 EUR uitgeven op hun zondag, daarmee ga je het dus echt niet gaan redden hé. Of kan iemand mij inlichten over andere inkomsten? Als je in vierde klasse zelfs niet richting een break-even kan gaan, wat zal dat geven als ze richting 1B willen gaan waar de meeste clubs budgetten tussen de 5 en 10 miljoen euro? Gaan ze dat elk jaar gaan leggen tot als we 1A zitten?

Mijn mening: hoe pijnlijk dit ook is na 2002, hoe sneller men de stekker uit dit Eendracht trekt hoe beter. Ik ben er van overtuigd dat er een draagvlak voor een voetbalclub in onze stad zal blijven bestaan en dat die toekomst effectief in het Pierre Cornelisstadion, in het zwart/wit en zonder fusiegedrocht is.

Maar deftige investeerders kon je nooit aantrekken op de manier de PLJ de club te koop heeft gezet, dat bewijst het zootje ongeregeld die club nu aan het leiden is. En na 9 maanden van extra schuldcreatie, negatieve pers en vooral een leegloop van medewerkers die echt wel hun meerwaarde hadden, gaat geen enkele deftige investeerder nog geld willen pompen in ons stamnummer 90 en een met schulden beladen vennootschap.

De enige oplossing is in mijn ogen een korte doodstrijd met een faling, en dan een propere doorstart (waar je dan waarschijnlijk een stamnummer van elders zal moeten overkopen). Persoonlijk blijf ik een grote interesse en potentieel in het "merk" Eendracht Aalst merken, maar geen deftig mens die zaken wilt doen met een PLJ, noch met het huidige bestuur.


En ik die dacht dat ik nen negatieve mens was ... :D

Eerlijk is eerlijk, ik had nooit verwacht dat het ging opgelost geraken eigenlijk.

De manier waarop is ook bijzonder bizar. Je betaalt maanden aan een stuk geen kat, om vervolgens er in eens 450.000 euro in te pompen.

En kom niet af met het feit dat ze geen zicht hadden op de schulden he. Op die historische, tot daar nog aan toe, maar de rest? Daar hadden ze zelf voor gezorgd.

Die bewindvoerders waren dus een zege voor de Turken, maar wat zit een Mirallas of die fils à papa Peeters hier te doen?

Dat fameus 100 dagen plan? Golden sponsors? Kampioenshirts?

En dat gemelk over de belgische spelers mag ook stoppen. Al die buitenlandse brol die ze gehaald hebben, zijn niet fit en verdienen pakken geld. en je staat ocharme ochiere nog geen straat punten voor.

Dan heb je gewoon slecht gewerkt, en dit op alle gebied.

De Turken hebben betaald, en EA is niet failliet. Dat is het enige positieve.

Maar het is nog maar de vraag of ze structureel hun les hebben geleerd.

Ik hoop het voor jullie. :EA:

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


17 Mar 2024, 15:33
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3873
Leeftijd: 46
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Inderdaad. We moeten hopen dat ze hun les hebben geleerd. Maar dat zal opnieuw de toekomst moeten uitwijzen.

En ook waar dat heel wat buitenlandse spelers niet brengen wat moet. Ik blijf Roumpoulaka een groot verlies vinden. Kudimbana en Djedje absoluut niet nodig.

Tijd brengt raad.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


17 Mar 2024, 17:03
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 400
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Ik lees ergens dat het bestuur Le Juste te vriend moet houden. Dat is niet moeilijk, het zijn vrienden. Le Juste beheert de Zwitserse portefeuille van de voorzitter.


17 Mar 2024, 17:14
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1406
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Iemand die de artikels in HLN en Sportwereld over Oudenaarde-EA en financiële redding volledig kan posten?


17 Mar 2024, 22:21
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina 1 53 54 55 56 57


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 186 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst