Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst - Pagina 55 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina 1 53 54 55 56 57
 Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02 Okt 2011, 9:21
Berichten: 212
Leeftijd: 52
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Nieuwsblad
___________________________

Twee bewindvoerders hadden de voorbije periode de opdracht om na te gaan of de faillissementsvoorwaarden van de eerste ploeg van voetbalclub Eendracht Aalst vervuld waren. Indien dat het geval was zouden zij bij de rechtbank het faillissement of de ontbinding van de vereniging aanvragen of overgaan tot een gerechtelijke reorganisatie.

Zo ver komt het niet want de tijdelijke bewindvoerders zullen eerstdaags hun opdracht beëindigen zonder verder gevolg. “Een verlenging van ons mandaat wordt niet meteen noodzakelijk bevonden. De aangetroffen situatie, die ernstig was, kon in de afgelopen 2,5 weken worden omgebogen”, zegt bewindvoerder Benny Goossens.

Schulden in kaart gebracht
Het volledige beheer en activiteiten van de eerste ploeg werd door de voorzitter van de ondernemingsrechtbank ontnomen voor een periode van 21 dagen. “De schuldenlast van de club werd in kaart gebracht op basis van alle beschikbare informatie. De schulden bleken deels historisch, deels van recente origine en veelal door een gebrek aan beschikbare middelen en inefficiënte opvolging”, luidt het.

Kapitaalsverhoging
“Tot herstel van de aangetroffen precaire situatie werd het huidige bestuur bereid gevonden om op organisatorisch en op administratief vlak stevig bij te sturen. Vanuit ons mandaat zijn daartoe duidelijke richtlijnen gegeven, ook voor de toekomst. Daarnaast heeft de huidige clubleiding tijdens de korte bewindsduur een nieuwe geldinbreng gedaan van meer dan 450.000 euro om alle de schulden te kunnen regelen.”

Het bestuur meent hiermee haar voornemens te hebben aangetoond, en hoopt nu op de steun van de lokale gemeenschap beroep te kunnen doen voor de verdere ambitie van de club.

“We zijn als bewindvoerders verheugd te kunnen melden dat met de bijkomende inbreng vandaag alle gekende en opeisbare schulden werden voldaan. Alle financiële attesten werden ondertussen bekomen voor de lopende licentieaanvragen voor het komende voetbalseizoen. Het bestaande gevaar op een financiële ondergang van deze traditieclub is hierdoor geweken”, aldus de bewindvoerders.

_________________
______________________
Geboeren en getoegen Oilsjteneer


15 Mar 2024, 19:35
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
… volgens mij gaan er hier eerder ontgoocheld dan opgelucht zijn. Er zijn hierin elk geval een paar flagrante ‘ik heb van horen zeggen…’’s pertinent onjuist geweest. Nu ja, het zal allemaal binnenkort wel herbeginnen zeker ?

_________________
may the FORCE be with you.


15 Mar 2024, 20:03
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2647
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Still standing ! schreef:
volgens mij gaan er hier eerder ontgoocheld dan opgelucht zijn. Er zijn hierin elk geval een paar flagrante ‘ik heb van horen zeggen…’’s pertinent onjuist geweest. Nu ja, het zal allemaal binnenkort wel herbeginnen zeker ?

Dat zijn vooral diegene die zich iendracht supporter noemen!!!! :EA:

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


15 Mar 2024, 20:24
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Still standing ! schreef:
volgens mij gaan er hier eerder ontgoocheld dan opgelucht zijn. Er zijn hierin elk geval een paar flagrante ‘ik heb van horen zeggen…’’s pertinent onjuist geweest. Nu ja, het zal allemaal binnenkort wel herbeginnen zeker ?

Dat zijn vooral diegene die zich iendracht supporter noemen!!!! :EA:


Wel, daar ben ik persoonlijk het helemáál niet mee eens !

_________________
may the FORCE be with you.


15 Mar 2024, 20:26
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2647
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Still standing ! schreef:
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Still standing ! schreef:
volgens mij gaan er hier eerder ontgoocheld dan opgelucht zijn. Er zijn hierin elk geval een paar flagrante ‘ik heb van horen zeggen…’’s pertinent onjuist geweest. Nu ja, het zal allemaal binnenkort wel herbeginnen zeker ?

Dat zijn vooral diegene die zich iendracht supporter noemen!!!! :EA:


Wel, daar ben ik persoonlijk het helemáál [b]niet[b] mee eens.

Geen negatieve sfeer meer op dit doodse forum, allemaal aan dezelfde koord trekken , iendracht vooruit!! :EA:

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


15 Mar 2024, 20:31
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Still standing ! schreef:
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Dat zijn vooral diegene die zich iendracht supporter noemen!!!! :EA:


Wel, daar ben ik persoonlijk het helemáál [b]niet[b] mee eens.

Geen negatieve sfeer meer op dit doodse forum, allemaal aan dezelfde koord trekken , iendracht vooruit!! :EA:


Works 4 me, maar ik heb een hekel aan die indeling dat de ‘’negatievelingen’ (hun eigen benaming, niet de mijne) vinden dat zij de term supporter menen te moeten claimen, hetgeen exact is wat jij hier terug doet. daar reageer ik op. Ik veroordeel niemand, maar jij moet mij niet zeggen dat ik/ anderen géén ‘echte’ supporter ben. Trouwens, als ik hier lees wat de echte supps posten, vraag ik mij nogal sterk af wat dat dan zou moeten betekenen. Nen ‘echten’ zijn ? Niemand heefdt (komaan, kop hem er in) een glazen bol, maar met afbreken alleen bouw je anderzijds niets op.

_________________
may the FORCE be with you.


15 Mar 2024, 20:56
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2647
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Still standing ! schreef:
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Still standing ! schreef:

Wel, daar ben ik persoonlijk het helemáál [b]niet[b] mee eens.

Geen negatieve sfeer meer op dit doodse forum, allemaal aan dezelfde koord trekken , iendracht vooruit!! :EA:


Works 4 me, maar ik heb een hekel aan die indeling dat de ‘’negatievelingen’ (hun eigen benaming, niet de mijne) vinden dat zij de term supporter menen te moeten claimen, hetgeen exact is wat jij hier terug doet. daar reageer ik op. Ik veroordeel niemand, maar jij moet mij niet zeggen dat ik/ anderen géén ‘echte’ supporter ben. Trouwens, als ik hier lees wat de echte supps posten, vraag ik mij nogal sterk af wat dat dan zou moeten betekenen. Nen ‘echten’ zijn ? Niemand heefdt (komaan, kop hem er in) een glazen bol, maar met afbreken alleen bouw je anderzijds niets op.

Ik heb steeds ieders mening gerespecteerd maar door de boycot, waar ik niet mee akkoord was, is er een breuk ontstaan tussen de supporters pro en contra
Nu is het aan ons als volwassen mensen om die breuk te lijmen en allen achter onze mooie club te scharen en dit bestuur eindelijk eens een kans te geven.
Als ze zelfs de schulden betalen van de vorige fantasten kunnen we niet anders dan er in te geloven en ons als echte iendrachters de club te steunen. :EA:

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


15 Mar 2024, 21:21
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3872
Leeftijd: 46
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Nu het handje gelost is van de bewindvoering, zullen we zien of ze in staat zijn alleen verder te doen en niet te vervallen in hun 'oude' gewoonte. Er zijn zoveel bruggen opgeblazen dat de argwaan nog wel even zal duren. Ik zie niet meteen de lokale mogelijke sponsors met toeters en bellen terugkeren. Veel waren trouwens al weg onder PLJ.
Vanaf nu hun plicht doen met betalingen en dan promoveren kan al een tweede stap zijn richting vernieuwd vertrouwen.
Ik heb trouwens nog niet zo recent geleden gelezen dat er 7 goede dingen nodig zijn om een persoon opnieuw te vertrouwen, eens die het vertrouwen heeft geschonden. Enfin, vraag mij niet waar en wanneer.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


15 Mar 2024, 22:07
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
witzwet schreef:
Nu het handje gelost is van de bewindvoering, zullen we zien of ze in staat zijn alleen verder te doen en niet te vervallen in hun 'oude' gewoonte. Er zijn zoveel bruggen opgeblazen dat de argwaan nog wel even zal duren. Ik zie niet meteen de lokale mogelijke sponsors met toeters en bellen terugkeren. Veel waren trouwens al weg onder PLJ.
Vanaf nu hun plicht doen met betalingen en dan promoveren kan al een tweede stap zijn richting vernieuwd vertrouwen.
Ik heb trouwens nog niet zo recent geleden gelezen dat er 7 goede dingen nodig zijn om een persoon opnieuw te vertrouwen, eens die het vertrouwen heeft geschonden. Enfin, vraag mij niet waar en wanneer.


Mja. Of je zou eens echt gewoon, gek idee, compleet los gewoon zelfs, de SUPPORT in SUPPORTder kunnen steken. Voor 1 keer. Misschien de laatste keer, genre er op of er onder ? Maar ja, ik weet het, naïef en zo… zo of of My head: sommige rare mensen zouden dat een ‘echte’ SUPPORTer durven noemen. Ik weet het, it’s a strange world, vol met rare naïevelingen en zo.

_________________
may the FORCE be with you.


15 Mar 2024, 23:53
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Kunnen die bewindvoerders niet in het bestuur komen? Sinds die mannen hier zijn gaan we er serieus op vooruit.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


16 Mar 2024, 0:31
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5524
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Allemaal achter de ploeg nu. Er zijn fouten gemaakt en er zullen er in de toekomst waarschijnlijk nog gemaakt worden, maar met deze kapitaalinjectie hebben ze zeker hun goede wil getoond. Nu is het aan alle supporters, t stad en hopelijk sponsors om hetzelfde te doen.


16 Mar 2024, 0:48
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Onze opdracht binnen het (beperkte) kader van art. XX.32 WER bestond erin na te gaan of de faillissementsvoorwaarden in hoofde van de eerste ploeg van voetbalclub Eendracht Aalst vervuld waren, en om zo nodig dienaangaande bij de rechtbank het faillissement of de ontbinding van de VZW aan te vragen, dan wel over te gaan tot een gerechtelijke reorganisatie.

Het dient vermeld dat ons mandaat evenwel beperkt is/was tot de VZW van de eerste ploeg, niet deze van de jeugdspelers of deze van de damesploeg.

Het volledige beheer van de activa en activiteiten van de eerste ploeg werd ingevolge de beschikking van de Voorzitter van de Ondernemingsrechtbank ontnomen voor een periode van 21 dagen.
Einde opdracht

Wij verwachten ons mandaat als voorlopig bewindvoerders maandag a.s. evenwel opnieuw te kunnen inleveren bij de Ondernemingsrechtbank, zonder verder gevolg.

Een verlenging van ons specifiek mandaat wordt heden niet noodzakelijk bevonden.

De aangetroffen situatie, hoewel afdoende ernstig, kon in de afgelopen 2,5 week worden omgebogen.

Er is thans geen acute dreiging meer op insolventie.
Schulden

De schuldenlast van de club werd in kaart gebracht op basis van alle beschikbare informatie.

De schulden bleken deels historisch (in oorsprong terug te leiden naar het vorige bestuur), deels van recente origine, veelal ingevolge een gebrek aan beschikbare middelen en inefficiënte opvolging.

Het is voor de buitenwereld mogelijks onbekend, maar een voetbalclub zoals Eendracht Aalst heeft – minstens om bepaalde ambities waar te maken – nood aan systematische eigen geldinbreng / geldlening door de clubleiding. De normale inkomsten dekken zelden de lopende onkosten, zelfs niet voor de reguliere continuïteit. Een voetbalclub (over)leeft eerder bij de gratie van sponsors en voornamelijk door het krediet van haar eigen bestuur.

Zulks verklaart op heden ook het blijvende negatieve eigen vermogen in de balans, uitsluitend ontstaan door de boekhoudkundige verwerking van de inbreng van het voormalige clubbestuur.

Het vorige bestuur toont zich dienaangaande evenwel vandaag nog steeds zeer flexibel met het oog op het voortbestaan van de club.
Herstel

Tot herstel van de aangetroffen precaire situatie werd het huidige bestuur bereid gevonden om op organisatorisch en op administratief vlak stevig bij te sturen.

Vanuit ons mandaat zijn daartoe duidelijke richtlijnen gegeven, ook voor de toekomst.

Meer dan dat heeft de huidige clubleiding – naast eerdere inspanningen – tijdens de korte bewindsduur een nieuwe geldinbreng gedaan van meer dan 450.000,00 EUR, dit om alle de schulden te kunnen regelen.

Het bestuur meent hiermee haar beste voornemens te hebben aangetoond, en hoopt hierdoor (nog meer) op de steun van de lokale gemeenschap beroep te kunnen doen in haar ambitie om de club sportief naar een hoger niveau te tillen.

We zijn als bewindvoerders verheugd te kunnen melden dat met de bijkomende inbreng vandaag alle gekende vervallen en opeisbare schulden werden voldaan.

Ingevolge hiervan werden ook alle financiële attesten bekomen voor de lopende licentieaanvragen voor het komende voetbalseizoen.

Bovenal is het bestaande gevaar op een (financiële) ondergang van deze traditieclub hierdoor geweken.

Vrijdag 15/03/2024 – 17u00

Voorlopig bewindvoerders

Benny Goossens – Pieter Huyghe


16 Mar 2024, 10:48
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
zonder schulden..hoelang zou dat geleden zijn?misschien moeten ze nu de andere ploegjes eens doorlichten ....maar dat zal niet zeker?juist eendracht aalst. :hmm:


16 Mar 2024, 10:53
Junior

Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37
Berichten: 270
Leeftijd: 52
Locatie: Aalst
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Hopelijk houden ze zonder de bewindvoerders de lijn ook vol en laten ze geen facturen onbetaald. Misschien ook eens laten omringen door ervaren mensen en geen Maxkes meer, die de sponsors aan de lopende band ging binnenhalen. De lokale handelaren zullen natuurlijk (wat verstaanbaar is) nog niet staan te springen net als het stadsbestuur, maar ik denk dat een inbreng van meer dan 450.000 euro toch wel iets wil zeggen.

Spijtig genoeg hebben ze het de eerste 6 a 7 maand verklookt en aan hen nu om het tegendeel te bewijzen. We zullen nu wel zien wat de toekomst brengt zeker.

Wat me vooral toch opvalt is de historische schulden, ik vraag me af hoeveel die dan wel waren en Le Juste had de ploeg toch schuldenvrij overgelaten, de zoveelste leugen dus van die vent.

Allesinds hier verderop gaan onze Azerty's balen tot en met nu, want ze lachten zo al in hun vuistje.

Het zoveelste woelige water van EA doorzwommen, wachten op het volgende zeker


16 Mar 2024, 11:29
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
tigers schreef:
Hopelijk houden ze zonder de bewindvoerders de lijn ook vol en laten ze geen facturen onbetaald. Misschien ook eens laten omringen door ervaren mensen en geen Maxkes meer, die de sponsors aan de lopende band ging binnenhalen. De lokale handelaren zullen natuurlijk (wat verstaanbaar is) nog niet staan te springen net als het stadsbestuur, maar ik denk dat een inbreng van meer dan 450.000 euro toch wel iets wil zeggen.

Spijtig genoeg hebben ze het de eerste 6 a 7 maand verklookt en aan hen nu om het tegendeel te bewijzen. We zullen nu wel zien wat de toekomst brengt zeker.

Wat me vooral toch opvalt is de historische schulden, ik vraag me af hoeveel die dan wel waren en Le Juste had de ploeg toch schuldenvrij overgelaten, de zoveelste leugen dus van die vent.

Allesinds hier verderop gaan onze Azerty's balen tot en met nu, want ze lachten zo al in hun vuistje.

Het zoveelste woelige water van EA doorzwommen, wachten op het volgende zeker


En idem voor den Dozsje en zijnen NietVoorAalst. Ik zie ‘onzen’ schepen nog hoopvol declameren “dit kan het einde voor de club betekenen” nadat ze allicht bijna eigenhandig vanalles op de club afstuurden. En KVV Zelzate / meneer Spaenhoven /Wetteren… zullen ook niet content zijn, ze zullen zowaar zélf moeten proberen voetballend iets te bereiken. Sorry…

bijzonder weinig artikels van 'rwd' momenteel... merkwaardig. :cool:

_________________
may the FORCE be with you.


Laatst gewijzigd door Still standing ! op 16 Mar 2024, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.



16 Mar 2024, 12:44
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina 1 53 54 55 56 57


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 184 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst