the Onion Crew - sfeergroepering? | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 11
 the Onion Crew - sfeergroepering? 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht the Onion Crew - sfeergroepering?
Bestekes,


gisteren met één van mijn makkers na 't sporten nog wat over 'n iendracht zitten praten. De hausse waar we nu inzitten brengt ideetjes naar boven en eentje was de start van een soort sfeergroepering. Geen traditionele supportersclub, geen boksclub, maar een soort van onafhankelijke organisatie die al dan niet in samenwerking met het bestuur leuke dingen rond wedstrijden van 'n iendracht kan doen. De organisatie van sfeerbevorderende initiatieven bijvoorbeeld, een duwtje in de rug van de merchandise bijvoorbeeld (door mee te werken voor de ontwikkeling van een casual-lijn, om maar iets te zeggen). Mijn maat zijn natte droom is bijvoorbeeld om met pompiers op verplaatsing te rijden (wat we vorig jaar deden in denderleeuw).

Is dat een goed idee? Iemand die zin heeft om daar wat in te vliegen? Laat het zeker weten (ik heb wel een beetje ervaring opgedaan door zo iets te doen bij een andere club, heel ver van hier....)


12 Sep 2006, 7:41
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Ik weet het eigenlijk niet goed, niet zo lang geleden waren er toch ook al de Dark Ultras en toen is gebleken dat dat toch allemaal zo simpel niet is. Ik denk bovendien dat de supportersclubs toch heel wat meer slagkracht hebben naar de supporters toe en veel gemakkelijker een bepaald publiek kunnen bereiken dan een onafhankelijke sfeergroepering.
Bovendien waren er eergisteren geen initiatieven, juist 3000 dolenthousiaste fans, en het resultaat was een adembenemende sfeer zoals we hem al enkele jaren niet meer gezien hebben. Ik heb het wel voor de Engelse sfeer, waar de stem het enige attribuut is om sfeer te maken.

Pas op, van mij mogen jullie dat gerust proberen hoor, maar ik heb er mijn twijfels bij of hier echt nood aan is op dit moment en of dit initiatief effectief een kans op slagen zou hebben. Maar dat is mijn mening natuurlijk ;-) .


12 Sep 2006, 8:22
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Goed om weten!

Het was maar een voorstelletje he. 't Is beter om meteen te weten dat zo iets niet echt nodig is, of heel moeilijk écht van de grond te krijgen is, in plaats van er nodeloos tijd en energie in te stoppen.


12 Sep 2006, 8:29
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
fillou as ge afsprekt omtrent een vergaoderink, lotj iet weten. kdon mee


12 Sep 2006, 8:29
Vaste Waarde

Lid geworden op: 07 Feb 2006, 12:47
Berichten: 1442
Leeftijd: 37
Locatie: Hofstade
WLM: wheely79@hotmail.com
Zoals ik al eerder gezegd heb, al juich ik alle positieve ideeën toe, maar gisteren was toch fantastisch, geen omheiningen, Engelse toestanden prachtig. We zijn carnavalesk genoeg om ideeën te pikken van anderen, al is ne pompier een goe gedacht natuurlijk

Mvg,

T

_________________
Come on Iendracht! Let's Roll!!!
"Giejn boerepeerd in ons stee, mor Devos in een slee. Kristof vér 11"


12 Sep 2006, 9:37
Vaste Waarde

Lid geworden op: 07 Feb 2006, 12:47
Berichten: 1442
Leeftijd: 37
Locatie: Hofstade
WLM: wheely79@hotmail.com
Correctie, tuurlijk wou ik zeggen: geen ideeën van anderen: ik vind de gezangen ook het meest sfeervolle wat je kan hebben. WC-papier, trommel, allemaal tof zenne, maar dat doen ze op een ander ook. We waren simpel, goed, goed bij stem, allé ja, as back in the good old days, laat het ons zo houden

Mvg,

T

_________________
Come on Iendracht! Let's Roll!!!
"Giejn boerepeerd in ons stee, mor Devos in een slee. Kristof vér 11"


12 Sep 2006, 9:39
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
wheel's armée schreef:
Correctie, tuurlijk wou ik zeggen: geen ideeën van anderen: ik vind de gezangen ook het meest sfeervolle wat je kan hebben. WC-papier, trommel, allemaal tof zenne, maar dat doen ze op een ander ook. We waren simpel, goed, goed bij stem, allé ja, as back in the good old days, laat het ons zo houden

Mvg,

T


doen ze da op temse, opstal???? da zie ik daar toch nie gebeuren!


12 Sep 2006, 9:42
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
wheel's armée schreef:
Correctie, tuurlijk wou ik zeggen: geen ideeën van anderen: ik vind de gezangen ook het meest sfeervolle wat je kan hebben. WC-papier, trommel, allemaal tof zenne, maar dat doen ze op een ander ook. We waren simpel, goed, goed bij stem, allé ja, as back in the good old days, laat het ons zo houden

Mvg,

T


't was ook niet echt de bedoeling om wc-papier en trommels te beginnen meepakken hoor. Ik ben zélf nogal voorstander van een engelse sfeer en vind ook dat je toestanden zoals bijvoorbeeld op racing genk (vuurwerk voor en na de match, spellejes in de tribune met tickets voor de cinema, wc-papier dat met een camionetje van de club voor de tribune afgezet wordt ...) geen garantie geven voor sfeer.

Het belangrijkste "wapen" van een supporter is zijn of haar stem. Dat daar visueel iets kan aan gekoppeld worden door vlaggen of merchandise is wel een feit. 't Was eigenlijk vooral daarover dat ik het had. Behalve als het echt indrukwekkend zou kunnen gedaan worden, is een tifo bijvoorbeeld ook maar zever. De bedoeling van het initiatief is eigenlijk alleen maar om de fans een identiteit te geven. Of je nu met een supportersclub met de bus komt of zelf met een auto. Langs de andere kant is het natuurlijk wél zo dat 'n iendracht, doordat iedereen eigenlijk min of meer uit dezelfde buurt komt, toch al een redelijk hechte groep supporters heeft.


12 Sep 2006, 10:07
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Nja ik denk te kunnen zeggen dat de sfeergroep van vroeger toch wel iets heeft kunnen bereiken (verscheidene keren met Garré nog rond tafel gezeten, actie voor match tegen Brugge, Polo verkoop,..)

Misschien is zoiets nog te doen als je het coordineert vanop deze site en forum, m.a.w. een rekening openen, iedereen laten weten hoeveel geld eropstaat en aan wat het besteedt wordt, en dan mss eens een actie te doen na een peiling op het forum (zodat meerderheid vd iendrachters hiermee akkoord is)


12 Sep 2006, 11:09
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Fillou schreef:
wheel's armée schreef:
Correctie, tuurlijk wou ik zeggen: geen ideeën van anderen: ik vind de gezangen ook het meest sfeervolle wat je kan hebben. WC-papier, trommel, allemaal tof zenne, maar dat doen ze op een ander ook. We waren simpel, goed, goed bij stem, allé ja, as back in the good old days, laat het ons zo houden

Mvg,

T


't was ook niet echt de bedoeling om wc-papier en trommels te beginnen meepakken hoor. Ik ben zélf nogal voorstander van een engelse sfeer en vind ook dat je toestanden zoals bijvoorbeeld op racing genk (vuurwerk voor en na de match, spellejes in de tribune met tickets voor de cinema, wc-papier dat met een camionetje van de club voor de tribune afgezet wordt ...) geen garantie geven voor sfeer.

Het belangrijkste "wapen" van een supporter is zijn of haar stem. Dat daar visueel iets kan aan gekoppeld worden door vlaggen of merchandise is wel een feit. 't Was eigenlijk vooral daarover dat ik het had. Behalve als het echt indrukwekkend zou kunnen gedaan worden, is een tifo bijvoorbeeld ook maar zever. De bedoeling van het initiatief is eigenlijk alleen maar om de fans een identiteit te geven. Of je nu met een supportersclub met de bus komt of zelf met een auto. Langs de andere kant is het natuurlijk wél zo dat 'n iendracht, doordat iedereen eigenlijk min of meer uit dezelfde buurt komt, toch al een redelijk hechte groep supporters heeft.


En met de stijgende lijn waar EA weer in zit heeft zoiets zeker kans, als je het goed aanpakt en niet meteen te groot wilt zien.

Beginnen met wat kapitaal bijeen te krijgen, bv door een t shirt verkoop ofzo, en dan zo sparen voor bijvoorbeeld een grote vlag voor over het publiek te laten gaan (nu ons stadion weer aant vollopen is, is dit nodig ;) )


12 Sep 2006, 11:11
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Wat je altijd kan doen (en daar wil ik gerust bij helpen) is een casuallijn uitbrengen en met het geld dat je daar bij elkaar krijgt iets speciaal doen voor de supporters (een reuzevlag, ...)

Indien dat een succes is kan je dat altijd nog herhalen

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


12 Sep 2006, 12:12
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2006, 13:02
Berichten: 172
Locatie: 400 m van de PC tempel
das idd allemaal wel waar en tof maar de vocale steun die we zondag geleverd hebben was echt wel de max. Ik zei nog: na nog tklein orkestje derbij van vroeger en we wanen ons weer in 2e - 1e klas.
echt wel de max. blijven zingen is de boodschap.
Ik denk dat er in de K, kant vanaf het middenveld tot het scorebord een angst heerst om te zingen.
Mooesten we nu ne keer over de lengte van het veld de bovenste 2/3 rijen innemen dan zou het publiek onder ons ook meezingen en is de angst overwonnen. tis maar e voorstel he


12 Sep 2006, 13:03
forumlegende

Lid geworden op: 20 Apr 2006, 17:28
Berichten: 2983
Leeftijd: 43
Locatie: Buggenhout
een orkestje vind ik niet zo een goed idee,soms moeilijk om erboven te zingen


12 Sep 2006, 13:06
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
acrid schreef:
een concertje vind ik niet zo een goed idee,soms moeilijk om erboven te zingen


Ik herinner me nog hoe er op het einde altijd 'euthanasie' (da liedje van de Schalkse Ruiters) gezongen werd naar dat orkestje. Als de spionkop iets begon te zingen, begon da orkest een ander lied te spelen, redelijk op mijn zenen werkten die mannen eigenlijk. Soit, ik denk dat de meesten indertijd al de zalige leeftijd van 100 jaar overschreden hadden, veel zullen er wel nimmer van leven zeker :grijns: .


12 Sep 2006, 13:08
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
dat waren er van dendermonde,daar kunt ge niet te veel van verwachten.


12 Sep 2006, 13:19
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst