Artikels - Pagina 442 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6685 berichten ]  Ga naar pagina 1 440 441 442 443 444 446
 Artikels 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 03 Sep 2005, 12:41
Berichten: 432
Bericht Re: Artikels
Moses Chunga schreef:
AlostanA schreef:
Moses Chunga schreef:
Zoals ik al eerder heb gezegd, hoe extremer de (potsierlijke) aanvallen, hoe meer de opinies langs de andere kant terrein gaan winnen.

Het is een algemeen gegeven dat overal geldig is: elk extreem lokt een extreem langs de andere kant uit. Altijd, Overal.


Je kan ook extreem naïef zijn natuurlijk :hmm:

Mja..


bericht staat nu ook op voetbalkrant


20 Feb 2024, 9:50
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 409
Bericht Re: Artikels
Ik vraag me echt af waarom sommige supporters dit bestuur blijven verdedigen?
Ik had het ook liever anders gezien maar dat ik hoop echt dat deze situatie niet lang meer gaat duren.
Nog liever op het laagste niveau herstarten vanop 0 met lokale investeerders dan dit.
Worden er vragen gesteld wanneer er een supportersvergadering komt of wanneer ze de bewijzen voor alle zaken die in de media komen gaan op tafel leggen dan verwijderen ze die gewoon, zegt dit niet voldoende?
Uiteraard is alles in Aalst serieus uitvergroot en opgeblazen, en als ze morgen alle controles die ze hier doen bij alle clubs toepassen kunnen we ons een andere hobby zoeken, maar dit wil toch ook niet zeggen dat we alles moeten blijven normaal vinden?
Vrouwenploeg die nog geen euro gezien heeft, leveranciers uit de streek die nog steeds op hun geld wachten of al in rechtszaken liggen, net als met ex spelers en trainers.
De jeugd die steeds verder leegloopt op gebied van trainers en spelers.
Uitgerangeerde vedetten die moeten spelen maar niet meekunnen….
De PLJ heeft ons zoals verwacht weer goed bij ons kloten, wat hadden we anders kunnen verwachten?


20 Feb 2024, 14:06
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2647
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Artikels
Bij de Aalsterse fans ontstond onrust nadat bekend raakte dat een club klacht indiende tegen Eendracht voor het opstellen van de Moldaviër Nicolae Milinceanu. Die zou illegaal in ons land verblijven, wat zou resulteren in forfaitnederlagen in alle wedstrijden dat hij op het wedstrijdblad stond. Milinceanu werd na de inval van de sociale inspectie meegenomen voor verhoor, maar sportief manager Kevin Mirallas is formeel. “Milinceanu is legaal in het land. We zouden wel gek zijn om een illegale speler op te stellen.

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


20 Feb 2024, 15:37
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3872
Leeftijd: 46
Bericht Re: Artikels
iendrachter schreef:
Ik vraag me echt af waarom sommige supporters dit bestuur blijven verdedigen?
Ik had het ook liever anders gezien maar dat ik hoop echt dat deze situatie niet lang meer gaat duren.
Nog liever op het laagste niveau herstarten vanop 0 met lokale investeerders dan dit.
Worden er vragen gesteld wanneer er een supportersvergadering komt of wanneer ze de bewijzen voor alle zaken die in de media komen gaan op tafel leggen dan verwijderen ze die gewoon, zegt dit niet voldoende?
Uiteraard is alles in Aalst serieus uitvergroot en opgeblazen, en als ze morgen alle controles die ze hier doen bij alle clubs toepassen kunnen we ons een andere hobby zoeken, maar dit wil toch ook niet zeggen dat we alles moeten blijven normaal vinden?
Vrouwenploeg die nog geen euro gezien heeft, leveranciers uit de streek die nog steeds op hun geld wachten of al in rechtszaken liggen, net als met ex spelers en trainers.
De jeugd die steeds verder leegloopt op gebied van trainers en spelers.
Uitgerangeerde vedetten die moeten spelen maar niet meekunnen….
De PLJ heeft ons zoals verwacht weer goed bij ons kloten, wat hadden we anders kunnen verwachten?


De licentiecommissie zal in zijn verslag de bewijzen leveren waar je naar vraagt. En dan kunnen we verder. Al is 'verder kunnen' misschien retorisch in dit geval.

Gaan we nu weer pagina's vol zeiken over wat het bestuur weerlegt in alle toonaarden en wat anderen dan weer weerleggen met wat het bestuur weerlegt? Dus zal ik ook nog eens herhalen, mits dat hier toch zeer populair is: De licentiecommissie zal in zijn verslag de bewijzen leveren waar je naar vraagt. En dan kunnen we verder. Al is 'verder kunnen' misschien retorisch in dit geval.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


20 Feb 2024, 16:09
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2965
Bericht Re: Artikels
witzwet schreef:
iendrachter schreef:
Ik vraag me echt af waarom sommige supporters dit bestuur blijven verdedigen?
Ik had het ook liever anders gezien maar dat ik hoop echt dat deze situatie niet lang meer gaat duren.
Nog liever op het laagste niveau herstarten vanop 0 met lokale investeerders dan dit.
Worden er vragen gesteld wanneer er een supportersvergadering komt of wanneer ze de bewijzen voor alle zaken die in de media komen gaan op tafel leggen dan verwijderen ze die gewoon, zegt dit niet voldoende?
Uiteraard is alles in Aalst serieus uitvergroot en opgeblazen, en als ze morgen alle controles die ze hier doen bij alle clubs toepassen kunnen we ons een andere hobby zoeken, maar dit wil toch ook niet zeggen dat we alles moeten blijven normaal vinden?
Vrouwenploeg die nog geen euro gezien heeft, leveranciers uit de streek die nog steeds op hun geld wachten of al in rechtszaken liggen, net als met ex spelers en trainers.
De jeugd die steeds verder leegloopt op gebied van trainers en spelers.
Uitgerangeerde vedetten die moeten spelen maar niet meekunnen….
De PLJ heeft ons zoals verwacht weer goed bij ons kloten, wat hadden we anders kunnen verwachten?


De licentiecommissie zal in zijn verslag de bewijzen leveren waar je naar vraagt. En dan kunnen we verder. Al is 'verder kunnen' misschien retorisch in dit geval.

Gaan we nu weer pagina's vol zeiken over wat het bestuur weerlegt in alle toonaarden en wat anderen dan weer weerleggen met wat het bestuur weerlegt? Dus zal ik ook nog eens herhalen, mits dat hier toch zeer populair is: De licentiecommissie zal in zijn verslag de bewijzen leveren waar je naar vraagt. En dan kunnen we verder. Al is 'verder kunnen' misschien retorisch in dit geval.


Dat is niet geheel waar. onbetaalde facturen bij (plaatselijke) leveranciers maken niet uit om wel of geen licentie te krijgen. Gek unt uw licentie krijgen als je onbetaalde facturen hebt. Je moet in orde zijn met RSZ, spelerslonen, ...
Ik acht de kans reëel dat we onze licentie gaan krijgen maar dat wilt niet zeggen dat er achterliggend geen onopgeloste problemen meer zijn met onbetaalde facturen.

Enerzijds hoop ik dat we de licentie krijgen en kunnen promoveren maar anderzijds zal ik geen traan laten als we geen licentie krijgen en het bestuur er de stekker uittrekt. Dit is voor mij momenteel nimmer den Iendracht waar ik al meer dan 30 jaar voor supporter... :cry:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


21 Feb 2024, 10:20
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4812
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Artikels
Ik begrijp de opmerking van de "positivo's" dat er vaak op dezelfde nagels wordt geklopt qua kritiek, maar de enige "defense" die door dezelfde positivo's wordt aangehaald is helaas ook altijd hetzelfde en het probleem daarbij is dat het weinige dat het bestuur communiceert dan ook klak hetzelfde is en dat al X-maanden lang... Dus ja - pro en contra... Kritiek is zeiken, maar ik heb nog geen woord gevonden hoe we dat "blind verdedigen" moeten noemen...

Mijn "probleem" is dat we intussen zo laag zijn gevallen dat we als kritische supporter blijkbaar enkel recht van spreken hebben als de licentie niet gehaald zou worden... En dat vind ik wraakroepend ja, want daar is het sinds de oprichting van VC EA 2002 in sé nooit over gegaan... Ik zie hier ook uitspraken over wat KV Oostende godbetert doet? Los van het feit dat die voluit inzetten op Belgisch nu versterkt met goeie buitenlanders waarvan je de loonkost zelfs nog niet wil vergelijken met onze kern hoewel ze nog 2 reeksen hoger uitkomen, is dat van geen tel. We hebben nooit vergeleken met wat andere clubs doen en nu gaan we daar mee beginnen? Dat is meestal ook geen goed teken...

Tot slot: ik hoor al meer dan 40 jaar dat alles en iedereen tegen den Iendracht is, de stad is nooit een partner geweest, pers is altijd pers gebleven, maar nu is het plots "trop is te veel" en onze Turkse vrienden zouden we er wel eens mee kunnen afschrikken... Astablieft hé seg... Hoe belachelijk moet het worden?

Bottomline is en blijft: je pakt een vierdeklasser over met waarschijnlijk de grootste put in het Belgische amateurvoetbal, je doet de moeite niet om te checken hoe de vork in de steel zit en je acteert van dag 1 zo megalomaan als maar kan zijn... Dat en niks anders is het probleem... De rest is kwatsch...


21 Feb 2024, 10:31
Duivelke

Lid geworden op: 06 Mei 2015, 19:49
Berichten: 30
Bericht Re: Artikels
Kan iemand artikel van nieuwsblad posten aub ?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240220_96929875


21 Feb 2024, 11:11
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2965
Bericht Re: Artikels
DT schreef:
Ik begrijp de opmerking van de "positivo's" dat er vaak op dezelfde nagels wordt geklopt qua kritiek, maar de enige "defense" die door dezelfde positivo's wordt aangehaald is helaas ook altijd hetzelfde en het probleem daarbij is dat het weinige dat het bestuur communiceert dan ook klak hetzelfde is en dat al X-maanden lang... Dus ja - pro en contra... Kritiek is zeiken, maar ik heb nog geen woord gevonden hoe we dat "blind verdedigen" moeten noemen...

Mijn "probleem" is dat we intussen zo laag zijn gevallen dat we als kritische supporter blijkbaar enkel recht van spreken hebben als de licentie niet gehaald zou worden... En dat vind ik wraakroepend ja, want daar is het sinds de oprichting van VC EA 2002 in sé nooit over gegaan... Ik zie hier ook uitspraken over wat KV Oostende godbetert doet? Los van het feit dat die voluit inzetten op Belgisch nu versterkt met goeie buitenlanders waarvan je de loonkost zelfs nog niet wil vergelijken met onze kern hoewel ze nog 2 reeksen hoger uitkomen, is dat van geen tel. We hebben nooit vergeleken met wat andere clubs doen en nu gaan we daar mee beginnen? Dat is meestal ook geen goed teken...

Tot slot: ik hoor al meer dan 40 jaar dat alles en iedereen tegen den Iendracht is, de stad is nooit een partner geweest, pers is altijd pers gebleven, maar nu is het plots "trop is te veel" en onze Turkse vrienden zouden we er wel eens mee kunnen afschrikken... Astablieft hé seg... Hoe belachelijk moet het worden?

Bottomline is en blijft: je pakt een vierdeklasser over met waarschijnlijk de grootste put in het Belgische amateurvoetbal, je doet de moeite niet om te checken hoe de vork in de steel zit en je acteert van dag 1 zo megalomaan als maar kan zijn... Dat en niks anders is het probleem... De rest is kwatsch...

:worship:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


21 Feb 2024, 13:11
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2965
Bericht Re: Artikels
DDay schreef:
Kan iemand artikel van nieuwsblad posten aub ?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240220_96929875

AALST - 

In Merelbeke verdedigt Eendracht Aalst de pas verworven leidersplaats. Sportief gaat het de Ajuinen voor de wind, maar naast het terrein blijft de onzekerheid over de toekomst van de Aalsterse voetbaltrots woekeren als een etterende wonde. Bij het clubbestuur worden steevast de pers en het stadsbestuur aangewezen als boosdoeners.

Wim Redant

Vandaag om 08:28

De verdedigingstactiek van het Aalsterse bestuur op de vele mistoestanden slaat vaak dezelfde toon aan: de pers wil Eendracht in een slecht daglicht stellen en het stadsbestuur wil de club kapot. De Aalsterse schepen Maarten Blommaert spreekt wel duidelijke taal. “De stad is vragende partij om in dialoog te gaan met de club. We willen klaarheid op de vele vragen. Eendracht Aalst op het goede spoor zetten is een gedeelde verantwoordelijkheid van het clubbestuur en de stad. Het komt erop aan om eens duidelijk te finetunen wat de taken zijn van de stad als verhuurder en de club als huurder. Onder de vorige clubeigenaar (Patrick Le Juste, red.) werden de gemaakte afspraken goed nageleefd.”

“Wat op de Zandberg gebeurde, kan uiteraard niet door de beugel”, stelt Blommaert. “De Aalsterse jeugd is onze prioriteit nummer één. Vechtpartijen in het jeugdcomplex en het gebrek aan respect voor de jeugdtrainers kunnen we niet tolereren. Of de club de licentie haalt? Daar hebben we als stadsbestuur geen vat op. Ik veronderstel dat de club bekwame mensen inschakelt om de nodige formaliteiten te vervullen.”

LEES OOK. Levi Jacobs moet zwalpend Elene-Grotenberge reanimeren: “Rangen sluiten en organisatie op punt stellen”

Brandjes blussen

Sportief manager Kevin Mirallas had het te druk om ons te woord te staan. De gewezen Rode Duivel blijkt in vele gevallen weinig beschikbaar. We moeten daarbij wel aanstippen dat Mirallas voortdurend brandjes moet blussen die niet tot zijn takenpakket behoren. “De komende twee wedstrijden zie ik net als alle andere wedstrijden. We bekijken het van match tot match”, gaf Mirallas via sms nog mee.

Op sportief vlak stellen de fans zich stilaan wel vragen waarom Andreas Burssens en Jari De Vriendt uit de selectie vielen, terwijl de Moldavische basisspeler Nicolae Milinceanu niet in de beste vorm zit. Voor de woensdagtrip naar Merelbeke keren Ayrton Mboko en Arne Van Den Eynde terug uit schorsing. Ayaz en De Coninck revalideren nog, maar de plaatsen worden duur na de sterke invalbeurt van de herstelde Fabris. Coach Bekir Celik startte met een zes op zes en geniet alvast het voordeel dat hij dankzij de grote kern kan roteren.

LEES OOK. Raf Leemans van Gents verschoppeling tot vaste waarde bij Jong Lede: “Respect voor clubspelers is niet meer van tel”

Fysieke slag

De in Brussel wonende Luikenaar Ayrton Mboko incasseerde in de carnavalsmatch zijn derde gele kaart, maar keert na zijn schorsing op KRC Gent terug op Merelbeke. “Ik verwacht een fysieke slag. In onze reeks lijkt het dit jaar Aalst tegen de rest. We prijken op kop en willen daar blijven tot het einde van het seizoen. De carnavalsmatch was zot. De Aalsterse fans lijken wat op die van Standard. Ze zijn heel fanatiek. Ik geloof in de kwaliteit van de groep. We hebben zowel sterke Belgen als buitenlanders die een meerwaarde bieden. De titel is ons streefdoel.”

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


21 Feb 2024, 13:14
Duivelke

Lid geworden op: 06 Mei 2015, 19:49
Berichten: 30
Bericht Re: Artikels
Timoilsjt schreef:
DDay schreef:
Kan iemand artikel van nieuwsblad posten aub ?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240220_96929875

AALST - 

In Merelbeke verdedigt Eendracht Aalst de pas verworven leidersplaats. Sportief gaat het de Ajuinen voor de wind, maar naast het terrein blijft de onzekerheid over de toekomst van de Aalsterse voetbaltrots woekeren als een etterende wonde. Bij het clubbestuur worden steevast de pers en het stadsbestuur aangewezen als boosdoeners.

Wim Redant

Vandaag om 08:28

De verdedigingstactiek van het Aalsterse bestuur op de vele mistoestanden slaat vaak dezelfde toon aan: de pers wil Eendracht in een slecht daglicht stellen en het stadsbestuur wil de club kapot. De Aalsterse schepen Maarten Blommaert spreekt wel duidelijke taal. “De stad is vragende partij om in dialoog te gaan met de club. We willen klaarheid op de vele vragen. Eendracht Aalst op het goede spoor zetten is een gedeelde verantwoordelijkheid van het clubbestuur en de stad. Het komt erop aan om eens duidelijk te finetunen wat de taken zijn van de stad als verhuurder en de club als huurder. Onder de vorige clubeigenaar (Patrick Le Juste, red.) werden de gemaakte afspraken goed nageleefd.”

“Wat op de Zandberg gebeurde, kan uiteraard niet door de beugel”, stelt Blommaert. “De Aalsterse jeugd is onze prioriteit nummer één. Vechtpartijen in het jeugdcomplex en het gebrek aan respect voor de jeugdtrainers kunnen we niet tolereren. Of de club de licentie haalt? Daar hebben we als stadsbestuur geen vat op. Ik veronderstel dat de club bekwame mensen inschakelt om de nodige formaliteiten te vervullen.”

LEES OOK. Levi Jacobs moet zwalpend Elene-Grotenberge reanimeren: “Rangen sluiten en organisatie op punt stellen”

Brandjes blussen

Sportief manager Kevin Mirallas had het te druk om ons te woord te staan. De gewezen Rode Duivel blijkt in vele gevallen weinig beschikbaar. We moeten daarbij wel aanstippen dat Mirallas voortdurend brandjes moet blussen die niet tot zijn takenpakket behoren. “De komende twee wedstrijden zie ik net als alle andere wedstrijden. We bekijken het van match tot match”, gaf Mirallas via sms nog mee.

Op sportief vlak stellen de fans zich stilaan wel vragen waarom Andreas Burssens en Jari De Vriendt uit de selectie vielen, terwijl de Moldavische basisspeler Nicolae Milinceanu niet in de beste vorm zit. Voor de woensdagtrip naar Merelbeke keren Ayrton Mboko en Arne Van Den Eynde terug uit schorsing. Ayaz en De Coninck revalideren nog, maar de plaatsen worden duur na de sterke invalbeurt van de herstelde Fabris. Coach Bekir Celik startte met een zes op zes en geniet alvast het voordeel dat hij dankzij de grote kern kan roteren.

LEES OOK. Raf Leemans van Gents verschoppeling tot vaste waarde bij Jong Lede: “Respect voor clubspelers is niet meer van tel”

Fysieke slag

De in Brussel wonende Luikenaar Ayrton Mboko incasseerde in de carnavalsmatch zijn derde gele kaart, maar keert na zijn schorsing op KRC Gent terug op Merelbeke. “Ik verwacht een fysieke slag. In onze reeks lijkt het dit jaar Aalst tegen de rest. We prijken op kop en willen daar blijven tot het einde van het seizoen. De carnavalsmatch was zot. De Aalsterse fans lijken wat op die van Standard. Ze zijn heel fanatiek. Ik geloof in de kwaliteit van de groep. We hebben zowel sterke Belgen als buitenlanders die een meerwaarde bieden. De titel is ons streefdoel.”


thx


21 Feb 2024, 13:26
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3872
Leeftijd: 46
Bericht Re: Artikels
edit

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


21 Feb 2024, 15:53
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3872
Leeftijd: 46
Bericht Re: Artikels
Zelzate legt klacht neer met betrekking tot bij eendracht aalst spelende illegalen en niet correct gevolgde procedures . Meervoud.
Zelzate hoopt dat andere clubs zullen volgen.

Ben toch heel benieuwd hoe dit allemaal gaat eindigen.
Logische reactie na het artikel van de onderzoekcel van HLN.

Wat we ook weten is dat zij reeds een klacht neerlegden en de klacht door de KBVB als ongegrond werd verklaard.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


22 Feb 2024, 20:07
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Artikels
"Ik wist dat er veel problemen waren, maar die lossen we op"
Kevin Mirallas moet E. Aalst naar profvoetbal brengen
Zondag neemt Eendracht Aalst het in eigen huis op tegen Dikkelvenne. De topper tussen de nummers één en twee in tweede nationale A kan live gevolgd worden op HLN.be. Voor de kijkers is het een ideale gelegenheid om het werk van Kevin Mirallas van nabij te bekijken. De ex-Rode Duivel is sportief directeur bij de Ajuinen.Erik Vandeweyer

Na vierentwintig speeldagen staat Eendracht Aalst aan de leiding. De club stond de voorbije maanden regelmatig in het oog van de storm, maar sportief gaat het goed. Dat is de verdienste van Kevin Mirallas.

Hoe belandde hij in Aalst? "In mei kwam ik in Cyprus uit voor Limasol, ik had daar nog een contract voor één jaar. De knie speelde echter op. Er volgde een operatie, waarna de behandelende chirurg me meedeelde dat ik beter kon stoppen met voetballen. Natuurlijk kriebelt het soms, maar ik zag het altijd zitten om ergens sportief directeur te worden. Aalst bood mij die kans. Trainer worden heb ik nooit overwogen."

"Voor mij is dit een positief verhaal. Ik wist vooraf dat er veel problemen waren, maar die lossen we op. De negatieve verhalen zijn vervelend. Zaken kloppen vaak niet en het positieve wordt nauwelijks belicht. Ik heb nu een bureaujob. Uiteraard is dat helemaal anders, maar het gaat nog altijd om voetbal. Dat vond ik belangrijk bij mijn keuze."
Positief verhaal van maken

Sportief gaat het Eendracht Aalst voor de wind. Kevin Mirallas nuanceert toch enigszins. "We staan inderdaad op kop. Dat klopt. Toch zijn er nog te veel ups en downs. Recent pakten we tegen twee degradatiekandidaten één op zes. We moesten al met een straat voorsprong op kop staan. Het toont aan dat Eendracht Aalst in een heel evenwichtige reeks zit. Dat is ook het mooie aan voetbal."

"Of ik veel druk ervaar? Ik kan niet ontkennen dat de club duidelijke doelen voor ogen heeft. Eendracht wil niet promoveren, Eendracht moet promoveren. Woensdag speelden we op Merelbeke. Die ploeg doet het ook goed, maar daar is het niet van moeten. Iedereen in de stad verwacht dat Eendracht terugkeert naar het professioneel voetbal. Aan die weg wil ik mee timmeren. Laat er ons samen een positief verhaal van maken."


23 Feb 2024, 9:57
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Artikels
Twaalf op twaalf en twintig doelpunten in vier matchen. Leider Eendracht Aalst is best op zijn hoede voor de komst van KSC Dikkelvenne zondag. Na zeven goals in Zelzate en vijf thuis tegen Wetteren scoorden de geel-blauwen woensdagavond tegen Voorde-Appelterre opnieuw zes keer.

Never change a winningteam. Die voetbalwijsheid is niet van tel voor Dikkelvenne-trainer Lieven Gevaert. De ploeg die vorige week zaterdag Wetteren met 5-2 klopte, wijzigde hij op twee plaatsen. Per Gordts nam na een gele strafdag weer z'n rechtsachterpositie in. En Preben De Man maakte plaats voor Arno Claeys. "Een beloning voor zijn sterke invalbeurt tegen Wetteren", verduidelijkte Gevaert. "We spelen al enkele weken 3-5-2. Eigenlijk verwachtte ik Voorde-Appelterre in een 4-4-2, maar de bezoekers kozen eveneens voor 3-5-2. Ik denk dat dit hen zuur opbrak, want ze moesten uit hun comfortzone komen. Dat de bezoekers best van wal staken, spreek ik niet tegen. In het begin van de match dwongen ze veel balbezit af, maar echt gevaarlijk waren ze niet."
Uitzonderlijk

Wat Dikkelvenne wel werd. Jassim Mazouz scoort tegenwoordig met de ogen dicht. Hij opende de stand. Twee minuten later dreef Dennis Van Vaerenbergh op. Nog eens vier minuten verder was het dankzij Cedric Deceuninck 3-0. In zes minuten klaarde de thuisploeg de klus. Mazouz dikte de bonus voor de rust aan en lukte in de tweede helft nog twee goals. Vier treffers op één avond, tien goals de voorbije vier wedstrijden. Bij Aalst weten ze wie ze in de gaten moeten houden.

"Momenteel vinden onze spitsen elkaar blindelings", aldus trainer Gevaert. "Opvallend is dat Dennis, Jassim noch Cedric egoïstisch zijn. Ze gunnen elkaar een doelpunt. Achttien goals in drie wedstrijden is uitzonderlijk. We zijn bezig aan een reeks van tien matchen zonder verlies en klimmen naar de tweede plaats. Hier moeten we van genieten, want voor ons moet niets."

Wat voor Aalst anders is. We vermoeden dat Dikkelvenne geen licentie voor eerste amateur aanvraagt. De voorbije dagen maakte de club werk van de vervanging van Dennis Van Vaerenbergh, die volgend seizoen bij reeksgenoot VK Ninove speelt. Boris Kudimbana (27), gewezen spits van Winkel Sport en dit seizoen aan de slag bij Rebecq, is de eerste aanwinst van SCD. "Hij zal zondag de match op Aalst, waar zijn broer Nicaise het doel verdedigt, bijwonen", aldus voorzitter Geert Gevaert. (FHN)


23 Feb 2024, 10:02
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2965
Bericht Re: Artikels
Blijkbaar zijn de spelers en staf woensdag naar Merelbeke met eigen auto 's moeten rijden, zoals een volleerde ploeg uit 4de provinciale. Iemand een idee waarom?
Volgens t bestuur is alles dik OK, en Mirallas vindt het ook een positief verhaal, dus dan begrijp ik daaruit dat de busmaatschappij haar facturen proper betaald zijn en deze toch zou rijden.
Iemand enig idee?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


23 Feb 2024, 16:33
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6685 berichten ]  Ga naar pagina 1 440 441 442 443 444 446


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flosjken en 167 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst