Artikels - Pagina 408 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 406 407 408 409 410 444
 Artikels 
Auteur Bericht
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Artikels
Ook Wim De Coninck doet boekje open over Veljkovic: "Stond in de kleedkamer van Aalst met een enveloppe met geld"

Spijtoptant Dejan Veljkovic heeft wel meerdere zaken op zijn kerfstok. De verhalen komen nu dan ook naar boven. In de podcast De Tribune van de VRT deed ook Wim De Coninck zijn duit in het zakje.

De Coninck was in 2000 trainer van Eendracht Aalst, dat op dat moment heel moeilijke financiële tijden kende. De Coninck had toen één doelman en een 15-jarige tweede doelman. Veljkovic bood toen een doelman aan en Aalst ging akkoord. "Kort na de transfer kwam Veljkovic de kleedkamer binnen", vertelt De Coninck in De Tribune.

"Ik was alleen. Veljkovic gaf me een enveloppe. Daarin zat geld ter waarde van zes cijfers. Hij zei dat het geld voor mij was omdat de transfer in orde was gekomen. Ik zei hem dat ik het geld niet wou en vroeg hoe hij aan dat geld was gekomen. De doelman was namelijk een vrije speler. Veljkovic antwoordde dat het zijn makelaarsloon was, waarvan ik de helft kon krijgen. "Je moet nemen", zei hij tegen mij."

"Hij bleef aandringen, tot ik antwoordde dat ik het geld zou aanvaarden, maar het wel meteen naar het secretariaat zou brengen. Misschien dat op die manier iemand van de club toch zijn loon zou kunnen krijgen."

Daarna liep het verkeerd tussen beide heren. "Veljkovic had vijf spelers bij Aalst en ik behandelde iedereen gelijk. Daar was hij kwaad om. Een keer is het zelfs tot een handgemeen gekomen. Ik had zijn beste speler op de bank gezet omdat hij te weinig liep, naar mijn mening. We verloren die match en de volgende dag stond Veljkovic in mijn kleedkamer."

"Hij bedreigde me en het kwam tot een handgemeen. Ik ben iemand die nooit vecht, maar ik heb hem toen moeten buiten zetten."
voetbalkrant


22 Dec 2021, 9:40
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
Tweede Nationale B
In ons 'team van het seizoen' tot nu toe is het dan ook niet vreemd dat Hoogstraten, Lyra-Lierse en Belisia Bilzen elk twee spelers afvaardigen. Deze spelers haalden de opstelling: Jordy Peffer (Lyra-Lierse), Endrit Voca (Hoogstraten), Seongheon Baik (Tongeren), Simon Bracké (Hasselt), Leonardo Cascio (Belisia Bilzen), Senne Van Dooren (Hoogstraten), Falke Vandecaetsbeek (Belisia Bilzen), Mathias Nys (Lyra-Lierse), Daimy Deflem (Diegem), Jef van der Veken (Londerzeel) en Lars Wantens (Eendracht Aalst). Op de bank hebben we ook nog Wertelaers, Janssen, Bautmans, Mombaerts, Wijnen, Kil, Adesanya, Beirlant, Fall, Reangelo en Van Kruijssen. Zij worden allemaal gezien als de beste spelers uit Tweede Nationale B dit seizoen.

Bron: https://voetbalflitsen.be/nieuws/ez13s0 ... -domineren


23 Feb 2022, 21:00
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Artikels
Volgens hun facebookpagina zal Hoogstraten alsnog een licentie aanvragen voor 1e nationale


01 Mar 2022, 10:45
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Artikels
Hoogstraten VV

De aanhoudende uitstekende sportieve resultaten na de winterstop hebben ook naast het veld voor een positieve vibe gezorgd. Mede hierdoor is de uitwerking van een aantal structurele, organisatorische en financiële zaken, die onze eerdere beslissing mee hebben bepaald, in een stroomversnelling gekomen waardoor we nu goed gepositioneerd zijn voor de stap naar 1ste Amateur. We zijn dan ook verheugd te kunnen aankondigen dat we de licentie voor 1ste Amateur alsnog aanvragen.
Wij kijken dan ook meer dan ooit uit naar de titel op het einde van dit seizoen als bekroning van een schitterend seizoen met een uitzonderlijke ploeg.


01 Mar 2022, 11:40
Junior

Lid geworden op: 06 Sep 2019, 16:40
Berichten: 221
Bericht Re: Artikels
Achja, voelen al enkele weken aankomen dat het seizoen er voor ons op zit. Derde periode is slecht begonnen, dus eindronde zie ik er ook niet echt meer aankomen. Hopelijk wordt er tijdens dit rustig einde van het seizoen wat huiswerk gemaakt achter de schermen, maar bon.. Hoop doet al 30 jaar leven :p


01 Mar 2022, 12:37
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
Volgend seizoen verandert de 1B Pro League van gelaat. Aan de huidige acht teams worden vier beloftenploegen (U23) van 1A-clubs toegevoegd om tot twaalf deelnemers te komen.
Na afloop van een reguliere competitie die 22 speeldagen duurt, volgen play-offs om de promovendus en de degradant te bepalen. “Om de ontwikkeling van onze talenten alle kansen te geven, treden komend seizoen vier beloftenteams van onze Pro League-clubs aan in 1B. Nog eens vier U23-ploegen krijgen een plekje in de eerste nationale”, klinkt het bij de Pro League.
“Finaal worden zes beloftenteams onderverdeeld in de tweede nationale, waarvan vier in de Vlaamse reeks en twee in de afdeling van het ACFF. In totaal zijn er dus 14 plaatsen te verdelen over de competities 1B, eerste nationale en tweede nationale VV en ACFF.”

Dat zou dan betekenen dat ze in Eerste Nationale met 20 gaan spelen!?
En dat zou dan betekenen dat enkel de kampioenen promoveren naar 1 Nationale + eindronde met eerst 12 ploegen uit 2de Nationale, via 2 rondes herleiden tot 3 en dan eindronde met 13de van Eerste Nationale.
We moeten dus in de eerste 5 eindigen, en hopen dat de 3de periode niet gewonnen wordt door de 6de of 7de of ... in het eindklassement (gebeurt niet vaak, maar het kan - ooit is EA er zelfs eens slachtoffer van geworden in 2de klasse, met FC Eeklo).


01 Mar 2022, 12:55
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Artikels
Dag Filip,

leg dat eens uit met aantal ploegen per reeks, want dit is niet helemaal duidelijk.
Snap niet hoe onzen Eendracht zou kunnen promoveren


02 Mar 2022, 8:32
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
wevege schreef:
Dag Filip,

leg dat eens uit met aantal ploegen per reeks, want dit is niet helemaal duidelijk.
Snap niet hoe onzen Eendracht zou kunnen promoveren

Ik verwacht nog een antwoord van Voetbal Vlaanderen, maar het kan bijna niet anders dan dat ze in Eerste Nationale met 20 gaan spelen.
Momenteel zijn ze met 15.
De eerste (of de eerstvolgende met licentie 1B) stijgt, maar de laatste zakt uit 1B: saldo = 0.
Er komen 4 beloftenploegen bij: saldo = +4.
Plaatsen 16, 15 en 14 zakken (maar 16 bestaat niet): saldo -2
De 3 kampioenen van 2 Amateur (of hun plaatsvervangers met licentie) stijgen: saldo +3
15 + 0 + 4 - 2 + 3 = 20.
De 13de speelt eindronde met 3 ploegen uit Tweede Nationale. Die 3 ploegen komen uit 3 x 4 ploegen (periodewinnaars + 5des) die eerst 2 ronden spelen om van 12 naar 6 en van 6 naar 3 te gaan.
EA moet dus (indien geplaatst voor deze eindronde) 4 tegenstanders elimineren om te promoveren.


02 Mar 2022, 10:44
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Artikels
M.a.w. zal nooit gebeuren...

Op naar een schitterend 2022-2023 :hmm:

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


02 Mar 2022, 22:42
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
hansken schreef:
M.a.w. zal nooit gebeuren...

Op naar een schitterend 2022-2023 :hmm:

Tja, waarom niet? Ten eerste: die theoretisch 12 ploegen uit Tweede Nationale zullen er wellicht minder zijn omdat ze niet allemaal een licentie zullen hebben voor Eerste Nationale. Ten tweede: het is ons 5 jaar geleden wel gelukt, en we hebben een traditie van eindrondes, veel meer dan titels.


03 Mar 2022, 10:46
Junior

Lid geworden op: 06 Sep 2019, 16:40
Berichten: 221
Bericht Re: Artikels
Ik zie ze echt veel liever nog eens failliet gaan en naar 1ste prov (of dergelijke) dan met deze equipe (ploeg, bestuur) promoveren. Alles schreeuwt dat we dit jaar absoluut niet verdiend zouden overgaan.


03 Mar 2022, 10:53
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Artikels
Smeirff schreef:
Ik zie ze echt veel liever nog eens failliet gaan en naar 1ste prov (of dergelijke) dan met deze equipe (ploeg, bestuur) promoveren. Alles schreeuwt dat we dit jaar absoluut niet verdiend zouden overgaan.


Inderdaad. Als je nog niet kunt winnen van een onthoofd pepingen, het tegen nog een boel andere staartploegen niet ka
halen en daarbij nog eens elke topper verliest dan heb je in eerste amateur op sportief vlak niks te zoeken.

En dan hebben we het nog niet eens over het bestuurlijke, ons bouwvallig stadion dat nu toch ook wel zal wegen op een licentie voor eerste neem ik aan...

Volledig uitzichtloos


03 Mar 2022, 12:58
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Artikels
Smeirff schreef:
Ik zie ze echt veel liever nog eens failliet gaan en naar 1ste prov (of dergelijke) dan met deze equipe (ploeg, bestuur) promoveren. Alles schreeuwt dat we dit jaar absoluut niet verdiend zouden overgaan.


Klopt ik ook, maar er zijn nog steeds supporters die denken dat dit nog goed komt.
Een mooi voorbeeld is Racing Mechelen, ook gezakt naar 1ste provenciale en volgend jaar zo goed als zeker terug in onze reeks met een ploeg die sterker zal zijn als die van ons.
En dan nog met een hoofdsponsor die eerst in EA wou investeren maar het was hier niet nodig volgens onze voorzitter.
Ik ben ook vrij zeker dat ploegen als Hoogstraten en Lyra met een kleiner budget werken als dat van EA, er zitten daar gewoon wel bekwame personen met verstand van voetbal.
Als je ziet bij ons een Fabris en Lentz vanwaar die jongens moeten komen voor een matchke in 4de klasse te spelen :crazy: .
Het is hier volledig hopeloos en uitzichtloos, ik ga de thuismatchen nog gaan kijken omdat ik het mij niet kan laten maar we zouden beter allemaal thuisblijven zoals er veel supporters al doen. Probleem is dat het bij EA nooit lukt om iedereen mee te krijgen.
Blijven verder desteren zoals nu is puur tijdverlies.


03 Mar 2022, 13:49
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
iendrachter schreef:
Smeirff schreef:
Ik zie ze echt veel liever nog eens failliet gaan en naar 1ste prov (of dergelijke) dan met deze equipe (ploeg, bestuur) promoveren. Alles schreeuwt dat we dit jaar absoluut niet verdiend zouden overgaan.


Klopt ik ook, maar er zijn nog steeds supporters die denken dat dit nog goed komt.
Een mooi voorbeeld is Racing Mechelen, ook gezakt naar 1ste provenciale en volgend jaar zo goed als zeker terug in onze reeks met een ploeg die sterker zal zijn als die van ons.
En dan nog met een hoofdsponsor die eerst in EA wou investeren maar het was hier niet nodig volgens onze voorzitter.
Ik ben ook vrij zeker dat ploegen als Hoogstraten en Lyra met een kleiner budget werken als dat van EA, er zitten daar gewoon wel bekwame personen met verstand van voetbal.
Als je ziet bij ons een Fabris en Lentz vanwaar die jongens moeten komen voor een matchke in 4de klasse te spelen :crazy: .
Het is hier volledig hopeloos en uitzichtloos, ik ga de thuismatchen nog gaan kijken omdat ik het mij niet kan laten maar we zouden beter allemaal thuisblijven zoals er veel supporters al doen. Probleem is dat het bij EA nooit lukt om iedereen mee te krijgen.
Blijven verder desteren zoals nu is puur tijdverlies.

Waarom :crazy: ??? Fabris en Lentz zijn officieel "deeltijds betaalde sportbeoefenaars", maar iedereen weet dat die mannen full-time van het voetbal leven. Ik heb jarenlang van Geraardsbergen naar Antwerpen en Bettembourg (GH Luxemburg) gependeld voor mijn werk. Wat is het verschil?


05 Mar 2022, 1:39
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef:
iendrachter schreef:
Smeirff schreef:
Ik zie ze echt veel liever nog eens failliet gaan en naar 1ste prov (of dergelijke) dan met deze equipe (ploeg, bestuur) promoveren. Alles schreeuwt dat we dit jaar absoluut niet verdiend zouden overgaan.


Klopt ik ook, maar er zijn nog steeds supporters die denken dat dit nog goed komt.
Een mooi voorbeeld is Racing Mechelen, ook gezakt naar 1ste provenciale en volgend jaar zo goed als zeker terug in onze reeks met een ploeg die sterker zal zijn als die van ons.
En dan nog met een hoofdsponsor die eerst in EA wou investeren maar het was hier niet nodig volgens onze voorzitter.
Ik ben ook vrij zeker dat ploegen als Hoogstraten en Lyra met een kleiner budget werken als dat van EA, er zitten daar gewoon wel bekwame personen met verstand van voetbal.
Als je ziet bij ons een Fabris en Lentz vanwaar die jongens moeten komen voor een matchke in 4de klasse te spelen :crazy: .
Het is hier volledig hopeloos en uitzichtloos, ik ga de thuismatchen nog gaan kijken omdat ik het mij niet kan laten maar we zouden beter allemaal thuisblijven zoals er veel supporters al doen. Probleem is dat het bij EA nooit lukt om iedereen mee te krijgen.
Blijven verder desteren zoals nu is puur tijdverlies.

Waarom :crazy: ??? Fabris en Lentz zijn officieel "deeltijds betaalde sportbeoefenaars", maar iedereen weet dat die mannen full-time van het voetbal leven. Ik heb jarenlang van Geraardsbergen naar Antwerpen en Bettembourg (GH Luxemburg) gependeld voor mijn werk. Wat is het verschil?


Voor een amateurclub op dit niveau zou voetbal toch nog altijd eerder een bijverdienste moeten zijn dan iets om full-time van te leven denk ik.
We spelen niet in 1A of 1B toch?
Bij Fabris kan je nog zeggen dat hij 1 van de sterkhouders is, maar hoeveel punten heeft die Lentz al gepakt dit seizoen? En dan lees je nog dat ze zijn contract willen verlengen ook :stom:
Van een voorzitter die er niets van kent en een trainer die de pedalen kwijt is kan je natuurlijk niet beter verwachten.


05 Mar 2022, 10:43
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 406 407 408 409 410 444


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst