Artikels - Pagina 448 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6757 berichten ]  Ga naar pagina 1 446 447 448 449 450 451
 Artikels 
Auteur Bericht
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3897
Leeftijd: 46
Bericht Re: Artikels
Zondag 12 mei om 15 uur:

1. Merelbeke - Jong Essevee

2. Lyra-Lierse - Rupel Boom

3. Sporting Hasselt - Ninove

4. Jong Cercle - Jong KV Mechelen

De eindronde wordt gespeeld via het systeem van directe knock-out: de beslissing valt dus steeds in één wedstrijd. Bij gelijke stand na negentig minuten volgen verlengingen en eventueel strafschoppen. Door de competitiehervorming dient er minstens één U23-ploeg te stijgen naar eerste nationale.

Voetbal Vlaanderen laat de winnende én verliezende clubs onderling nog verder spelen volgens onderstaand schema. De reden? Zowel Eendracht Aalst (kampioen in 2A) als eindronde-deelnemer Merelbeke beschikt op dit moment nog niet over een licentie voor eerste nationale. Deze clubs hebben de mogelijkheid om in beroep (en eventueel hoger beroep) hun licentiedossier alsnog in orde te brengen. Stel dat Aalst en/of Merelbeke hun licentie finaal niet behalen, dienen er extra promotieplaatsen ingevuld te worden.

Ook kregen Patro Eisden en KV Oostende (Challenger Pro League) nog geen licentie voor profvoetbal volgend seizoen. Als zij geen licentie voor 1B krijgen, maar wel voor eerste nationale, heeft dit ook impact en zullen er minder stijgers via de eindronde kunnen gaan.

Zondag 19 mei om 15 uur:

5. Winnaar 4 - Winnaar 3

6. Winnaar 1 - Winnaar 2

7. Verliezer 1 - Verliezer 3

8. Verliezer 4 - Verliezer 2

Zondag 26 mei om 15 uur:

9. Winnaar 6 - Winnaar 5

10. Verliezer 5 - Verliezer 6

11. Winnaar 7 - Winnaar 8

12. Verliezer 8 - Verliezer 7

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


06 Mei 2024, 15:26
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13164
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Artikels
witzwet schreef:
tympanum2 schreef:
Aan de stad lag het niet dat er geen licentie is. Ok, ze hebben ook serieus wat boter op het hoofd, maar ik denk dat veel clubs in andere steden die zo handelen (niet alleen nu maar ook de voorbije jaren) al lang volledig hun plan konden trekken.
Stop nu toch eens met altijd de schuld op iemand of iets anders te steken!


Ik ken eerlijk gezegd geen enkele andere club waar je al meer dan 30 jaar geen goede samenwerking hebt met uw stad. Alle ploegen met een beetje succes krijgen onmiddellijk de nodige steun. In Lierse en Mechelen hebben ze zelfs 2 clubs met noden én met garanties van hun stad. Stad Lokeren sprong ook direct op de kar na de promotie. Union volgt. In de lagere reeksen zie je het nieuwe veld van Merelbeke en Zelzate en heeft Oudenaarde ook al garanties voor/vanaf 2026. Deinze mag ook al rond de tafel gaan zitten.

Dat hier nu al dan niet malafide figuren rondlopen is mee de schuld van een stad die zijn ploeg volledig heeft laten verrotten. Met welke voorzitter zijn die eigenlijk nu deftig overeen gekomen? Met genen enkelen. Zaten zij mee in de onderhandelingen? Neen, als eigenaar van alle accommodaties kan dat tellen. Zij hebben een VERPLETTERENDE verantwoordelijkheid in 30 jaar wanbestuur, and counting...en wat er nu allemaal aan het gebeuren is. Stad Aalst mag er fier op zijn.
Maar ik heb zo de indruk dat bij sommigen hier de welbekende uitdrukking the enemy of my enemy is my friend, stilaan meer van tel is geworden.

Ben eens benieuwd welke (lokale) bedrijfsleider/investeerder er weer met goede bedoeling de club zal overnemen vanaf eind mei en of stad Aalst hun les zal geleerd hebben. Waarschijnlijk niet, want Eendracht Aalst kan hen geen moer schelen. Dat ze in orde waren met het afleveren van de nodige papieren zou alleen nog meer die gedachte voeden. Zo slim zijn ze daar ook wel. (en waarschijnlijk wisten ze ook dat de rest toch niet in orde zou zijn).
dit is gewoon zo een toonbeeld van onze mindset die verkeerd zit.
wij wanen onszelf nog altijd als de club die alles al bewezen heeft en voor wie spelen in 1A eigenlijk een verworven recht is.

Die mindset zit hier om één of andere reden nog altijd in de hoofden van te veel supporters.
Zolang dat hier blijf hangen moet je niet verwachten om een serieuze investeerder aan te trekken of meer dan een beleefdheidspraatje met een stadbestuur af te dwingen. En dan mag je op zich misschien nog gelijk hebben bij wat je schrijft, je koopt er toch niets mee.

Deze club moet terug van zijn wolk afkomen, niet meer boven zijn stand leven en zelf de mouwen opstroppen zonder naar een ander te kijken.

_________________
If you never try, you'll never know


07 Mei 2024, 22:39
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1917
Bericht Re: Artikels
Bram schreef:
witzwet schreef:
tympanum2 schreef:
Aan de stad lag het niet dat er geen licentie is. Ok, ze hebben ook serieus wat boter op het hoofd, maar ik denk dat veel clubs in andere steden die zo handelen (niet alleen nu maar ook de voorbije jaren) al lang volledig hun plan konden trekken.
Stop nu toch eens met altijd de schuld op iemand of iets anders te steken!


Ik ken eerlijk gezegd geen enkele andere club waar je al meer dan 30 jaar geen goede samenwerking hebt met uw stad. Alle ploegen met een beetje succes krijgen onmiddellijk de nodige steun. In Lierse en Mechelen hebben ze zelfs 2 clubs met noden én met garanties van hun stad. Stad Lokeren sprong ook direct op de kar na de promotie. Union volgt. In de lagere reeksen zie je het nieuwe veld van Merelbeke en Zelzate en heeft Oudenaarde ook al garanties voor/vanaf 2026. Deinze mag ook al rond de tafel gaan zitten.

Dat hier nu al dan niet malafide figuren rondlopen is mee de schuld van een stad die zijn ploeg volledig heeft laten verrotten. Met welke voorzitter zijn die eigenlijk nu deftig overeen gekomen? Met genen enkelen. Zaten zij mee in de onderhandelingen? Neen, als eigenaar van alle accommodaties kan dat tellen. Zij hebben een VERPLETTERENDE verantwoordelijkheid in 30 jaar wanbestuur, and counting...en wat er nu allemaal aan het gebeuren is. Stad Aalst mag er fier op zijn.
Maar ik heb zo de indruk dat bij sommigen hier de welbekende uitdrukking the enemy of my enemy is my friend, stilaan meer van tel is geworden.

Ben eens benieuwd welke (lokale) bedrijfsleider/investeerder er weer met goede bedoeling de club zal overnemen vanaf eind mei en of stad Aalst hun les zal geleerd hebben. Waarschijnlijk niet, want Eendracht Aalst kan hen geen moer schelen. Dat ze in orde waren met het afleveren van de nodige papieren zou alleen nog meer die gedachte voeden. Zo slim zijn ze daar ook wel. (en waarschijnlijk wisten ze ook dat de rest toch niet in orde zou zijn).
dit is gewoon zo een toonbeeld van onze mindset die verkeerd zit.
wij wanen onszelf nog altijd als de club die alles al bewezen heeft en voor wie spelen in 1A eigenlijk een verworven recht is.

Die mindset zit hier om één of andere reden nog altijd in de hoofden van te veel supporters.
Zolang dat hier blijf hangen moet je niet verwachten om een serieuze investeerder aan te trekken of meer dan een beleefdheidspraatje met een stadbestuur af te dwingen. En dan mag je op zich misschien nog gelijk hebben bij wat je schrijft, je koopt er toch niets mee.

Deze club moet terug van zijn wolk afkomen, niet meer boven zijn stand leven en zelf de mouwen opstroppen zonder naar een ander te kijken.


Ik vind dat eigenlijk zelf een voorbeeld van een verkeerde mindset, hetgeen jij nu antwoord. Feit is dat als Aalst al tien jaar door de sossen of iets dergelijks zou ‘geregeerd’ zijn zoals het nu al twee decennia den Doszje zijn keizerrijk is, er wel meer steun naar ne voetbalclub dan naar fietsenrekken of dendervlotten van een paar tien- tot honderdduizenden euro’s zou gegaan zijn. Er is al meer dan 1 bestuur met zijne kop tegen de muur gelopen op den Iendracht op ‘onze keizer’ zijn onemanshow-regering ondertussen, het waren allemaal krabbers allicht, maar zolang de kracht der vernieuwing het in Aalst voor het zeggen heeft, zal er weinig kracht voor vernieuwing zijn (en by far niet voor EA alleen). Abführen, die handel. Om te groeien, moet je snoeien vooraleer je kan zaaien. Niet alleen de aannemers van wegenwerken en de ‘vriendjes van’ mogen er met belastinggeld van door gaan… ik hoor het ze graag zeggen op het stadsbestuur: de jeugd van EA doet er toe, euh ??? De grens van cynisme toch heel ver voorbij ! Een paar kilometer verder op en de portefeuille zou heel wijd open gaan voor onze jeugd en potentieel. Dan kan je als bestuur al eens een budget in de eerste ploeg steken ook, ja. Hier niet. Neen, ik volg u niet, je draait het vollledig om.

_________________
may the FORCE be with you.


08 Mei 2024, 0:07
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1917
Bericht Re: Artikels
Statement: moest den Dozsje burgemeester zijn van Denderleeuw ipv Aalst, ze zouden ginder nooit maar dan ook nooit een stadion gehad hebben of in nationale hebben kunnen voetballen
. Voor mij mogen ze hem op den eersten trein richting ginder zetten, en zijn team van puppeteers er bij, om te wisselen met die van ‘ginder’.

_________________
may the FORCE be with you.


08 Mei 2024, 0:30
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1416
Bericht Re: Artikels
Still standing ! schreef:
Bram schreef:
witzwet schreef:

Ik ken eerlijk gezegd geen enkele andere club waar je al meer dan 30 jaar geen goede samenwerking hebt met uw stad. Alle ploegen met een beetje succes krijgen onmiddellijk de nodige steun. In Lierse en Mechelen hebben ze zelfs 2 clubs met noden én met garanties van hun stad. Stad Lokeren sprong ook direct op de kar na de promotie. Union volgt. In de lagere reeksen zie je het nieuwe veld van Merelbeke en Zelzate en heeft Oudenaarde ook al garanties voor/vanaf 2026. Deinze mag ook al rond de tafel gaan zitten.

Dat hier nu al dan niet malafide figuren rondlopen is mee de schuld van een stad die zijn ploeg volledig heeft laten verrotten. Met welke voorzitter zijn die eigenlijk nu deftig overeen gekomen? Met genen enkelen. Zaten zij mee in de onderhandelingen? Neen, als eigenaar van alle accommodaties kan dat tellen. Zij hebben een VERPLETTERENDE verantwoordelijkheid in 30 jaar wanbestuur, and counting...en wat er nu allemaal aan het gebeuren is. Stad Aalst mag er fier op zijn.
Maar ik heb zo de indruk dat bij sommigen hier de welbekende uitdrukking the enemy of my enemy is my friend, stilaan meer van tel is geworden.

Ben eens benieuwd welke (lokale) bedrijfsleider/investeerder er weer met goede bedoeling de club zal overnemen vanaf eind mei en of stad Aalst hun les zal geleerd hebben. Waarschijnlijk niet, want Eendracht Aalst kan hen geen moer schelen. Dat ze in orde waren met het afleveren van de nodige papieren zou alleen nog meer die gedachte voeden. Zo slim zijn ze daar ook wel. (en waarschijnlijk wisten ze ook dat de rest toch niet in orde zou zijn).
dit is gewoon zo een toonbeeld van onze mindset die verkeerd zit.
wij wanen onszelf nog altijd als de club die alles al bewezen heeft en voor wie spelen in 1A eigenlijk een verworven recht is.

Die mindset zit hier om één of andere reden nog altijd in de hoofden van te veel supporters.
Zolang dat hier blijf hangen moet je niet verwachten om een serieuze investeerder aan te trekken of meer dan een beleefdheidspraatje met een stadbestuur af te dwingen. En dan mag je op zich misschien nog gelijk hebben bij wat je schrijft, je koopt er toch niets mee.

Deze club moet terug van zijn wolk afkomen, niet meer boven zijn stand leven en zelf de mouwen opstroppen zonder naar een ander te kijken.


Ik vind dat eigenlijk zelf een voorbeeld van een verkeerde mindset, hetgeen jij nu antwoord. Feit is dat als Aalst al tien jaar door de sossen of iets dergelijks zou ‘geregeerd’ zijn zoals het nu al twee decennia den Doszje zijn keizerrijk is, er wel meer steun naar ne voetbalclub dan naar fietsenrekken of dendervlotten van een paar tien- tot honderdduizenden euro’s zou gegaan zijn. Er is al meer dan 1 bestuur met zijne kop tegen de muur gelopen op den Iendracht op ‘onze keizer’ zijn onemanshow-regering ondertussen, het waren allemaal krabbers allicht, maar zolang de kracht der vernieuwing het in Aalst voor het zeggen heeft, zal er weinig kracht voor vernieuwing zijn (en by far niet voor EA alleen). Abführen, die handel. Om te groeien, moet je snoeien vooraleer je kan zaaien. Niet alleen de aannemers van wegenwerken en de ‘vriendjes van’ mogen er met belastinggeld van door gaan… ik hoor het ze graag zeggen op het stadsbestuur: de jeugd van EA doet er toe, euh ??? De grens van cynisme toch heel ver voorbij ! Een paar kilometer verder op en de portefeuille zou heel wijd open gaan voor onze jeugd en potentieel. Dan kan je als bestuur al eens een budget in de eerste ploeg steken ook, ja. Hier niet. Neen, ik volg u niet, je draait het vollledig om.

Huh, twee decennia? 20 jaar dus? Dozje (N-VA) is burgemeester sinds 2013. 11 jaar dus.
Daarvoor was het 6 jaar Ilseken (CD&V), samen met de sossen.
En daarvoor was het - tot in 2006 - 18 jaar Annie De Maeght (VLD). De periode van het faillissement dus.
Vier politieke strekkingen dus die den Iendracht den duvel aandoen. :?
Enkel de groenen, VB en Stadslijst van Jowwan hebben we nog niet gehad.
En mag ik erop wijzen dat een College van Burgemeester en Schepenen alle beslissingen UNANIEM moet nemen? Ik ken den Dozje persoonlijk, en hij is - om diverse redenen waaronder vooral de excessieve kosten voor beveiliging van wedstrijden, die hem overigens vooral van bovenaf opgelegd wordt - inderdaad een koele minnaar van de voetbalsport. Maar om nu alles wat verkeerd loopt bij EA in zijn nek te duwen??? Laten we serieus blijven, hé, zeg! De abominabele staat van het stadion is het enige dat we hen kunnen verwijten. Anderzijds is deze staat nog nooit de oorzaak geweest van een licentieweigering. Toen EA nog in Tweede Klasse speelde was het stadion nog redelijk, en waren de licentievoorwaarden nog niet zo streng. Dan zijn we afgezakt naar de amateurklassen, en was het stadion telkens weer net goed genoeg. Je ziet dat in ELKE stad/gemeente die eigenaar is van een stadion, dat ze aanpassingswerken altijd maar uitstellen zolang het kan. Stel dat EA volgend jaar onmiddellijk doorstoot naar 1B, dan ben ik eens benieuwd wat het stadsbestuur gaat doen! En als ze dan niet kunnen promoveren door de staat van het stadion, dan zal ik de eerste zijn om het stadbestuur (wie er dan ook moge inzitten) zwaar op de korrel te nemen!


08 Mei 2024, 1:22
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2941
Bericht Re: Artikels
Ik geef je niet graag gelijk, Filip, maar nu moet ik dat toch doen. Heeft het stadsbestuur schuld aan de bijna gezonken toestand van de club? Jazeker, maar de oorzaak ligt voor het overgrote deel bij de club en de opeenvolgende besturen zelf. Is er nu de laatste 15 jaar één serieuze mens geweest die men kon vertrouwen, die geen grootspraak als levenswijze had, die geen alleen heersende baron wou zijn, die echt verstand had van hoe een club te runnen, die dacht om even een ploegje over te nemen en het loopt wel los? Veel goede bedoelingen misschien (en ook veel slechte), maar wat koop je daar mee als men maar wat aanmoddert en de gemaakte putten met de aarde van nieuwe putten vult? Maatschappelijk gezien heeft het voetbal een enorme invloed en betekenis, maar ik snap een Dozje ook als die zegt dat hij het geld van de gemeente anders wil besteden, al is het aan een stom neuzeke of een fietsenstalling waaronder er nog geen éénwieler droog gehouden kan worden. Als de burgemeester een voetbalhater is mag dat echter geen persoonlijke oorzaken hebben, zoveel is zeker. Wie weet is hij niet als kleine jongen gepest omdat zijn voetbalshortje veel te klein was.
We zijn geen grote club meer, en we zijn het nooit geweest. We zijn een traditieclub, een club waar ik na bijna 45 jaar nog altijd voor door het vuur ga en die ik zal blijven verdedigen en steunen. Maar hoe het al die lange jaren gegaan is, ondanks de vele mooie momenten, stemt me echt triestig. Hoe kon dit zo ver gaan dat we nu afhankelijk zijn van een stel -excusez le mot - idiote Turken die nog niet weten hoe ze een pitafoodtruck moeten uitbaten?


08 Mei 2024, 10:04
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4923
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef:
Still standing ! schreef:
Bram schreef:
dit is gewoon zo een toonbeeld van onze mindset die verkeerd zit.
wij wanen onszelf nog altijd als de club die alles al bewezen heeft en voor wie spelen in 1A eigenlijk een verworven recht is.

Die mindset zit hier om één of andere reden nog altijd in de hoofden van te veel supporters.
Zolang dat hier blijf hangen moet je niet verwachten om een serieuze investeerder aan te trekken of meer dan een beleefdheidspraatje met een stadbestuur af te dwingen. En dan mag je op zich misschien nog gelijk hebben bij wat je schrijft, je koopt er toch niets mee.

Deze club moet terug van zijn wolk afkomen, niet meer boven zijn stand leven en zelf de mouwen opstroppen zonder naar een ander te kijken.


Ik vind dat eigenlijk zelf een voorbeeld van een verkeerde mindset, hetgeen jij nu antwoord. Feit is dat als Aalst al tien jaar door de sossen of iets dergelijks zou ‘geregeerd’ zijn zoals het nu al twee decennia den Doszje zijn keizerrijk is, er wel meer steun naar ne voetbalclub dan naar fietsenrekken of dendervlotten van een paar tien- tot honderdduizenden euro’s zou gegaan zijn. Er is al meer dan 1 bestuur met zijne kop tegen de muur gelopen op den Iendracht op ‘onze keizer’ zijn onemanshow-regering ondertussen, het waren allemaal krabbers allicht, maar zolang de kracht der vernieuwing het in Aalst voor het zeggen heeft, zal er weinig kracht voor vernieuwing zijn (en by far niet voor EA alleen). Abführen, die handel. Om te groeien, moet je snoeien vooraleer je kan zaaien. Niet alleen de aannemers van wegenwerken en de ‘vriendjes van’ mogen er met belastinggeld van door gaan… ik hoor het ze graag zeggen op het stadsbestuur: de jeugd van EA doet er toe, euh ??? De grens van cynisme toch heel ver voorbij ! Een paar kilometer verder op en de portefeuille zou heel wijd open gaan voor onze jeugd en potentieel. Dan kan je als bestuur al eens een budget in de eerste ploeg steken ook, ja. Hier niet. Neen, ik volg u niet, je draait het vollledig om.

Huh, twee decennia? 20 jaar dus? Dozje (N-VA) is burgemeester sinds 2013. 11 jaar dus.
Daarvoor was het 6 jaar Ilseken (CD&V), samen met de sossen.
En daarvoor was het - tot in 2006 - 18 jaar Annie De Maeght (VLD). De periode van het faillissement dus.
Vier politieke strekkingen dus die den Iendracht den duvel aandoen. :?
Enkel de groenen, VB en Stadslijst van Jowwan hebben we nog niet gehad.
En mag ik erop wijzen dat een College van Burgemeester en Schepenen alle beslissingen UNANIEM moet nemen? Ik ken den Dozje persoonlijk, en hij is - om diverse redenen waaronder vooral de excessieve kosten voor beveiliging van wedstrijden, die hem overigens vooral van bovenaf opgelegd wordt - inderdaad een koele minnaar van de voetbalsport. Maar om nu alles wat verkeerd loopt bij EA in zijn nek te duwen??? Laten we serieus blijven, hé, zeg! De abominabele staat van het stadion is het enige dat we hen kunnen verwijten. Anderzijds is deze staat nog nooit de oorzaak geweest van een licentieweigering. Toen EA nog in Tweede Klasse speelde was het stadion nog redelijk, en waren de licentievoorwaarden nog niet zo streng. Dan zijn we afgezakt naar de amateurklassen, en was het stadion telkens weer net goed genoeg. Je ziet dat in ELKE stad/gemeente die eigenaar is van een stadion, dat ze aanpassingswerken altijd maar uitstellen zolang het kan. Stel dat EA volgend jaar onmiddellijk doorstoot naar 1B, dan ben ik eens benieuwd wat het stadsbestuur gaat doen! En als ze dan niet kunnen promoveren door de staat van het stadion, dan zal ik de eerste zijn om het stadbestuur (wie er dan ook moge inzitten) zwaar op de korrel te nemen!


Mag ik er u attent op maken dat einde jaren 70 tot en met begin 90 het stadion volledig gerenoveerd was door de opeenvolgende stadsbesturen in 1984 de grote eretribune met Annie De Maeght als schepen van openbare werken, later is er nog de Europatribune bijgekomen en dan zwijg ik nog van het jeugdcomplex dat was in die periode ook dik in orde. Ja van de periode van den Dosje heb je dat stukje kuttribune als het regent loop je daar rond in een modderpoel en nog gezwegen van de toiletten en diene mesthoop achter de chalets een echte schande.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


08 Mei 2024, 14:09
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1278
Bericht Re: Artikels
Beste Hugo,

Mag ik er u op attent maken dat de stad reeds in 2016
500 000 euro borg stond om EA te redden van het faillissement?

Verder werd er overeengekomen op de commissie sport en de gemeenteraad.vorig jaar Februari/Maart dat de stad en de club een overeenkomst hadden om de kosten 50/50 te doen.
De voorwaarde was dat de club de werken die nodig zijn aanvraagt en dan de procedure doorlopen via de stad op de offertes samen goed te keuren.

Nooit is daar een gevolg van de club aan gegeven.

Bron: streamovations Aalst commissie Sport en gemeenteraad.

Het is dus heel simpel, offertes vragen, laten goedkeuren door de stad als eigenaar en 50/50 betalen.

Je moet het dan wel doen natuurlijk.


08 Mei 2024, 14:38
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3897
Leeftijd: 46
Bericht Re: Artikels
500 000 euro borg staan, is dat bedrag ooit effectief dan moeten worden bijgepast? Want borg staan en het dan in wezen moeten betalen zijn wel 2 verschillende zaken. Het bedrag is bij een borgstelling opeisbaar wanneer men zijn financiële verplichtingen niet kan nakomen, voor de zaken waarvoor borg wordt gestaan.

Heeft stad aalst dus effectief 500 000 euro moeten leggen?

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


08 Mei 2024, 17:04
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 05 Jul 2013, 21:09
Berichten: 458
Leeftijd: 33
Bericht Re: Artikels
https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/wi ... ~a58ed173/
Iemand dat dit artikel kan posten?


08 Mei 2024, 19:53
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Aug 2011, 11:15
Berichten: 270
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Artikels
Josken11 schreef:
https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/wie-blijft-en-gaat-deze-zomer-bij-eendracht-aalst-een-stand-van-zaken~a58ed173/
Iemand dat dit artikel kan posten?


Het kampioenschap 2023-’24 zit er definitief op voor Eendracht Aalst. Een uitspraak van de licentiecommissie is er nog niet en dat resultaat kan uiteraard een wereld van verschil betekenen. Indien er een positief antwoord volgt, kan Aalst rekenen op een behoorlijke basis om de nieuwe ploeg rond te bouwen.

Erik Vandeweyer 08-05-24, 17:06
Hoe men het draait of keert, het verdict van de licentiecommissie hangt als een zwaard van Damocles boven de club. Manager Kevin Mirallas geeft duiding. “Uiterlijk op 25 mei kennen we het antwoord op ons beroep, maar we verwachten dat er wellicht al vroeger duidelijkheid zal komen. Intussen werken we gewoon verder. Een behoorlijk aantal spelers ligt nog onder contract.” De volgende spelers hebben een doorlopend contract, al hoeft dat niet per se te betekenen dat er geen transferbewegingen meer kunnen gebeuren: Andreas Burssens, Jilke De Coninck, Zvonimir Mikulic, Stef De Backer, Brice Florentin Dja Djedje, Jari De Vriendt, Adam Zaian, Edvard Linnebo Race, Stefan Statev, Ferhad Ayaz, Jesse Mputu, Bob Straetman, Shimeï Youdi, Antonio Mrsic, Nicolae Milinceanu, Denislav Minkov Angelov.

Ten laatste op 25 mei kennen de supporters het verdict van de licentiecommissie.
Ten laatste op 25 mei kennen de supporters het verdict van de licentiecommissie. © EVL
Vertrekkers
Een aantal spelers zullen Eendracht Aalst verlaten. Kevin Mirallas maakt de rekening. “Een zestal spelers vertrekken. Het gaat om Arne Van Den Eynde (HSV Hoek), Kossi Prince Segbefia, Samuel Fabris, Ayrton Junior Mboko-Sambeya, Falko Geenens (Zelzate) en Robbe Beerens.” Jordy Schelfhout liet weten dat hij nog geen beslissing had genomen.

Falko Geenens, Robbe Beerens en Samuel Fabris zijn zekere vertrekkers.
Falko Geenens, Robbe Beerens en Samuel Fabris zijn zekere vertrekkers. © EVL
De cijfers
Eendracht Aalst won het voorbije seizoen 19 wedstrijden. Er werd 8 keer verloren en 7 keer een gelijkspel behaald. Het relatief groot aantal nederlagen voor een kampioen wijst op een evenwichtige reeks. De ploeg had met voorsprong de beste defensie (amper 35 goals tegen). Aanvallend is er met 60 goals nog marge. Dikkelvenne, Merelbeke, Cercle en zelfs Zelzate (dertiende!) scoorden meer. Een echte goalgetter is er niet. Mputu kwam later bij de groep, Milinceanu lag in de lappenmand. Spelers als Van Den Eynde of De Coninck pikten wel hun doelpunt mee, maar niemand bood een zekerheid voor pakweg 25 goals.


08 Mei 2024, 20:50
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 05 Jul 2013, 21:09
Berichten: 458
Leeftijd: 33
Bericht Re: Artikels
Jules Bocandé schreef:
Josken11 schreef:
https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/wie-blijft-en-gaat-deze-zomer-bij-eendracht-aalst-een-stand-van-zaken~a58ed173/
Iemand dat dit artikel kan posten?


Het kampioenschap 2023-’24 zit er definitief op voor Eendracht Aalst. Een uitspraak van de licentiecommissie is er nog niet en dat resultaat kan uiteraard een wereld van verschil betekenen. Indien er een positief antwoord volgt, kan Aalst rekenen op een behoorlijke basis om de nieuwe ploeg rond te bouwen.

Erik Vandeweyer 08-05-24, 17:06
Hoe men het draait of keert, het verdict van de licentiecommissie hangt als een zwaard van Damocles boven de club. Manager Kevin Mirallas geeft duiding. “Uiterlijk op 25 mei kennen we het antwoord op ons beroep, maar we verwachten dat er wellicht al vroeger duidelijkheid zal komen. Intussen werken we gewoon verder. Een behoorlijk aantal spelers ligt nog onder contract.” De volgende spelers hebben een doorlopend contract, al hoeft dat niet per se te betekenen dat er geen transferbewegingen meer kunnen gebeuren: Andreas Burssens, Jilke De Coninck, Zvonimir Mikulic, Stef De Backer, Brice Florentin Dja Djedje, Jari De Vriendt, Adam Zaian, Edvard Linnebo Race, Stefan Statev, Ferhad Ayaz, Jesse Mputu, Bob Straetman, Shimeï Youdi, Antonio Mrsic, Nicolae Milinceanu, Denislav Minkov Angelov.

Ten laatste op 25 mei kennen de supporters het verdict van de licentiecommissie.
Ten laatste op 25 mei kennen de supporters het verdict van de licentiecommissie. © EVL
Vertrekkers
Een aantal spelers zullen Eendracht Aalst verlaten. Kevin Mirallas maakt de rekening. “Een zestal spelers vertrekken. Het gaat om Arne Van Den Eynde (HSV Hoek), Kossi Prince Segbefia, Samuel Fabris, Ayrton Junior Mboko-Sambeya, Falko Geenens (Zelzate) en Robbe Beerens.” Jordy Schelfhout liet weten dat hij nog geen beslissing had genomen.

Falko Geenens, Robbe Beerens en Samuel Fabris zijn zekere vertrekkers.
Falko Geenens, Robbe Beerens en Samuel Fabris zijn zekere vertrekkers. © EVL
De cijfers
Eendracht Aalst won het voorbije seizoen 19 wedstrijden. Er werd 8 keer verloren en 7 keer een gelijkspel behaald. Het relatief groot aantal nederlagen voor een kampioen wijst op een evenwichtige reeks. De ploeg had met voorsprong de beste defensie (amper 35 goals tegen). Aanvallend is er met 60 goals nog marge. Dikkelvenne, Merelbeke, Cercle en zelfs Zelzate (dertiende!) scoorden meer. Een echte goalgetter is er niet. Mputu kwam later bij de groep, Milinceanu lag in de lappenmand. Spelers als Van Den Eynde of De Coninck pikten wel hun doelpunt mee, maar niemand bood een zekerheid voor pakweg 25 goals.

Thx!


08 Mei 2024, 21:25
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1416
Bericht Re: Artikels
Jules Bocandé schreef:
Josken11 schreef:
https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/wie-blijft-en-gaat-deze-zomer-bij-eendracht-aalst-een-stand-van-zaken~a58ed173/
Iemand dat dit artikel kan posten?


Het kampioenschap 2023-’24 zit er definitief op voor Eendracht Aalst. Een uitspraak van de licentiecommissie is er nog niet en dat resultaat kan uiteraard een wereld van verschil betekenen. Indien er een positief antwoord volgt, kan Aalst rekenen op een behoorlijke basis om de nieuwe ploeg rond te bouwen.

Erik Vandeweyer 08-05-24, 17:06
Hoe men het draait of keert, het verdict van de licentiecommissie hangt als een zwaard van Damocles boven de club. Manager Kevin Mirallas geeft duiding. “Uiterlijk op 25 mei kennen we het antwoord op ons beroep, maar we verwachten dat er wellicht al vroeger duidelijkheid zal komen. Intussen werken we gewoon verder. Een behoorlijk aantal spelers ligt nog onder contract.” De volgende spelers hebben een doorlopend contract, al hoeft dat niet per se te betekenen dat er geen transferbewegingen meer kunnen gebeuren: Andreas Burssens, Jilke De Coninck, Zvonimir Mikulic, Stef De Backer, Brice Florentin Dja Djedje, Jari De Vriendt, Adam Zaian, Edvard Linnebo Race, Stefan Statev, Ferhad Ayaz, Jesse Mputu, Bob Straetman, Shimeï Youdi, Antonio Mrsic, Nicolae Milinceanu, Denislav Minkov Angelov.

Ten laatste op 25 mei kennen de supporters het verdict van de licentiecommissie.
Ten laatste op 25 mei kennen de supporters het verdict van de licentiecommissie. © EVL
Vertrekkers
Een aantal spelers zullen Eendracht Aalst verlaten. Kevin Mirallas maakt de rekening. “Een zestal spelers vertrekken. Het gaat om Arne Van Den Eynde (HSV Hoek), Kossi Prince Segbefia, Samuel Fabris, Ayrton Junior Mboko-Sambeya, Falko Geenens (Zelzate) en Robbe Beerens.” Jordy Schelfhout liet weten dat hij nog geen beslissing had genomen.

Falko Geenens, Robbe Beerens en Samuel Fabris zijn zekere vertrekkers.
Falko Geenens, Robbe Beerens en Samuel Fabris zijn zekere vertrekkers. © EVL
De cijfers
Eendracht Aalst won het voorbije seizoen 19 wedstrijden. Er werd 8 keer verloren en 7 keer een gelijkspel behaald. Het relatief groot aantal nederlagen voor een kampioen wijst op een evenwichtige reeks. De ploeg had met voorsprong de beste defensie (amper 35 goals tegen). Aanvallend is er met 60 goals nog marge. Dikkelvenne, Merelbeke, Cercle en zelfs Zelzate (dertiende!) scoorden meer. Een echte goalgetter is er niet. Mputu kwam later bij de groep, Milinceanu lag in de lappenmand. Spelers als Van Den Eynde of De Coninck pikten wel hun doelpunt mee, maar niemand bood een zekerheid voor pakweg 25 goals.

Straf dat Race in het lijstje staat met blijvers. Ik ben er immers 99 % zeker van dat zijn contract afloopt.
Kudimbana en Belesi worden vergeten in dit lijstje.
En topschutter Straetman wordt leukweg over het hoofd gezien in de laatste alinea m.b.t. de doelpuntenmakers! Straffe journalistiek weer! (n)


09 Mei 2024, 6:06
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5746
Bericht Re: Artikels
Edvard Race

VOORNAAM
Edvard
ACHTERNAAM
Race
POSITIE
Verdediger
NATIONALITEIT
Noorwegen
BIJ EA SINDS
2023
CONTRACT TOT
2024
GEBOORTEDATUM
22/05/1997


09 Mei 2024, 10:53
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3897
Leeftijd: 46
Bericht Re: Artikels
Als ik heel eerlijk mag zijn: belesi, kudimbana, Milinceanu, dja dje dje en angelov mogen van mij ook vertrekken.
Tenzij je natuurlijk in 3de amateur zit volgend jaar. Maar ik veronderstel dat iederzen dan wel zal proberen te vertrekken. God weet wat er gaat gebeuren bij een gedwongen degradatie.

Schelfhout wacht uiteraard ook af op het verdict van het BAS.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


09 Mei 2024, 14:06
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6757 berichten ]  Ga naar pagina 1 446 447 448 449 450 451


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Petroe69 en 19 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst