Artikels - Pagina 355 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 353 354 355 356 357 444
 Artikels 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Artikels
Hugo schreef:
Mooie tijden mee beleeft maar had toen wel een ploeg klasbakken ter beschikking, nu is het een ander gegeven.
Maar zoals iendrachter aangaf diene Lobijn of Staelens enz..liever niet dan lijkt dit mij meer een betere keuze.


Kent het huis natuurlijk en 1 (of 2 meer dan waarschijnlijk) man in het bijzonder...


19 Nov 2018, 10:46
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Artikels
is die beter dan tom?


19 Nov 2018, 11:06
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Artikels
waly 2 schreef:
is die beter dan tom?


De vraag van 1 miljoen!


19 Nov 2018, 11:40
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Artikels
Met BVR zou ik nog kunnen leven. Ook Stef Van de Velde zou een optie (geweest) zijn. Soit, blijft een onnodige ingreep.


19 Nov 2018, 12:44
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
AlostanA schreef:
Met BVR zou ik nog kunnen leven. Ook Stef Van de Velde zou een optie (geweest) zijn. Soit, blijft een onnodige ingreep.


Ik vind het ook een jammerlijke en onnodige ingreep. Tom is/was (naar de buitenwereld toe, want hoe hij op de trainingen zelf is, weet je niet, natuurlijk) een schitterende trainer: uitstekende communicator, glasheldere analyses, eerlijke nabesprekingen, (meestal) logische en zeer verdedigbare wissels, ...
Heb gisteren na de match Predrag gesproken: volgens hem was er al sinds het begin van het seizoen onenigheid tussen Tom en de sportieve cel over de volgen tactiek en veldbezetting (4-3-3 vs. 4-4-2). Tom is/was echter zeer rechtlijnig (sommigen noemen dat dan 'koppig') en deed wat hij het best achtte voor de ploeg. Daarvoor kreeg hij ook van bestuur en sportieve cel vrijheid van handelen. Als de resultaten dan - door veel pech en twijfelachtige scheidsrechterlijke beslissingen - tegenvallen, dan krijgt die sportieve cel natuurlijk een stok in handen om de hond (TDC, dus) te slaan.


19 Nov 2018, 13:37
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef:
AlostanA schreef:
Met BVR zou ik nog kunnen leven. Ook Stef Van de Velde zou een optie (geweest) zijn. Soit, blijft een onnodige ingreep.


Ik vind het ook een jammerlijke en onnodige ingreep. Tom is/was (naar de buitenwereld toe, want hoe hij op de trainingen zelf is, weet je niet, natuurlijk) een schitterende trainer: uitstekende communicator, glasheldere analyses, eerlijke nabesprekingen, (meestal) logische en zeer verdedigbare wissels, ...
Heb gisteren na de match Predrag gesproken: volgens hem was er al sinds het begin van het seizoen onenigheid tussen Tom en de sportieve cel over de volgen tactiek en veldbezetting (4-3-3 vs. 4-4-2). Tom is/was echter zeer rechtlijnig (sommigen noemen dat dan 'koppig') en deed wat hij het best achtte voor de ploeg. Daarvoor kreeg hij ook van bestuur en sportieve cel vrijheid van handelen. Als de resultaten dan - door veel pech en twijfelachtige scheidsrechterlijke beslissingen - tegenvallen, dan krijgt die sportieve cel natuurlijk een stok in handen om de hond (TDC, dus) te slaan.


Als je die aan het woord laat, ga je het inderdaad weten, de potenzager! :hmm:

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


19 Nov 2018, 13:56
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Aug 2010, 16:14
Berichten: 592
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef:
AlostanA schreef:
Met BVR zou ik nog kunnen leven. Ook Stef Van de Velde zou een optie (geweest) zijn. Soit, blijft een onnodige ingreep.


Ik vind het ook een jammerlijke en onnodige ingreep. Tom is/was (naar de buitenwereld toe, want hoe hij op de trainingen zelf is, weet je niet, natuurlijk) een schitterende trainer: uitstekende communicator, glasheldere analyses, eerlijke nabesprekingen, (meestal) logische en zeer verdedigbare wissels, ...
Heb gisteren na de match Predrag gesproken: volgens hem was er al sinds het begin van het seizoen onenigheid tussen Tom en de sportieve cel over de volgen tactiek en veldbezetting (4-3-3 vs. 4-4-2). Tom is/was echter zeer rechtlijnig (sommigen noemen dat dan 'koppig') en deed wat hij het best achtte voor de ploeg. Daarvoor kreeg hij ook van bestuur en sportieve cel vrijheid van handelen. Als de resultaten dan - door veel pech en twijfelachtige scheidsrechterlijke beslissingen - tegenvallen, dan krijgt die sportieve cel natuurlijk een stok in handen om de hond (TDC, dus) te slaan.

Hoogst ongelukkig dat onze CEO voor de media dan zegt dat "vanuit de onderbuik van de club" duidelijk werd dat een ommekeer met De Cock niet meer mogelijk was, terwijl het bestuur niet echt de onderbuik van de club is. Chapeau dat de coach dan nog heel waardig van zijn kant voor diezelfde media op zijn ontslag reageert.

In ieder geval vind ik Bart Van Renterghem een betere keuze dan pakweg Lorenzo Staelens, zeker nu we met een jonge kern zitten die nog veel progressiemarge heeft. De spelers die van onze club een stap hogerop hebben kunnen/mogen zetten (Depoitre, Podevijn, De Schutter, Moreels,...), hebben met Van Renterghem gewerkt.


19 Nov 2018, 14:02
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Artikels
Als ik dat lees over die onenigheid, vraag ik me toch af wat de bedoelingen eigenlijk zijn van die sportieve cel en wat dat met andere trainers gaat geven? Akkoord dat uw sportieve cel als klankbord kan fungeren bij momenten, maar dan zit de samenstelling ervan bij de club hier wel al dik mis toch: de T2 en de keepertrainer werken elke dag samen met de T1, dus kunnen die toch moeilijk op die sportieve cel-meetings plots een ander tactisch idee of veldbezetting gaan poneren? Zal nogal marcheren dan naar uw spelers...

Ik leid er gewoon uit af dat Sven, Flippo en (godbetert) DA en zelfs de voorzitter hun zeg willen doen over de tactiek en dat ze daar al van bij de start van het seizoen mee bezig zijn? Ik zie daar compleet het nut niet van in: integendeel zelfs: stel dat de sportieve cel zegt tegen de trainer dat je zus en zo moet spelen en je krijgt een verlies te slikken: het is wel uw trainer die altijd de verantwoordelijkheid draagt en het mag komen uitleggen... Dan zal die sportieve cel waarschijnlijk niet piepen... Bovendien tast je daarmee ook het gezag en de kunde van uw trainer aan.

Wat mij betreft, tekent uw sportieve cel de visie uit en zoekt ze een trainer en de spelers die in die visie passen. Dat werk doet ze vóór het seizoen (hoogstens tot het einde van de zomermercato) en dan laat je het over aan uw trainer, die je toch met een reden hebt aangesteld. Ik zou het wel eens willen zien dat BVR of DG elke week met de sportieve cel gaan klappen over de tactiek... Wereld op zijn kop... Als iemand het voor het zeggen wil hebben op het veld, pak dan uw verantwoordelijkheid en neem zelf het trainerschap op of leg duidelijk verantwoording af. Maar dat halfslachtig gedoe, geeft alleen frustratie en stress. Met alles wat er intussen naar buiten is gekomen, is het gewoon duidelijk dat ze van TDC af wilden. Voor de enen was er een conflict met een speler, dan was hij te braaf, nu is hij weer te koppig en was er discussie over de veldbezetting... Als er trouwens 1 trainer is die het predicaat "koppig" heeft, zal het toch wel BVR zijn zeker...

En wat die veldbezetting betreft: als er in uw centrale as, maar 1 kan (uit)voetballen - dan mag je nog met 28 op dat midden staan... Daar had de sportieve cel oog voor moeten hebben, niet in welke opstelling de trainer zou moeten spelen...


19 Nov 2018, 15:58
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Artikels
Welk bestuur gaat nu zelf beslissen welke tactiek er moet gespeeld worden.

Dat is toch te zot voor woorden. Waarvoor dient den trainer dan?
Om na de match de bongskes uit te delen?


19 Nov 2018, 16:45
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
kheiremans schreef:
Welk bestuur gaat nu zelf beslissen welke tactiek er moet gespeeld worden.

Dat is toch te zot voor woorden. Waarvoor dient den trainer dan?
Om na de match de bongskes uit te delen?


Lezen jullie eigenlijk wat er geschreven staat?

Tom is/was echter zeer rechtlijnig (sommigen noemen dat dan 'koppig') en deed wat hij het best achtte voor de ploeg. Daarvoor kreeg hij ook van bestuur en sportieve cel vrijheid van handelen.


19 Nov 2018, 17:23
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef:
kheiremans schreef:
Welk bestuur gaat nu zelf beslissen welke tactiek er moet gespeeld worden.

Dat is toch te zot voor woorden. Waarvoor dient den trainer dan?
Om na de match de bongskes uit te delen?


Lezen jullie eigenlijk wat er geschreven staat?

Tom is/was echter zeer rechtlijnig (sommigen noemen dat dan 'koppig') en deed wat hij het best achtte voor de ploeg. Daarvoor kreeg hij ook van bestuur en sportieve cel vrijheid van handelen.


Tuurlijk lezen we wat er geschreven staat maar de andere zinnen die je daar neerpent, zijn toch ook duidelijk?

..


19 Nov 2018, 17:48
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef:
kheiremans schreef:
Welk bestuur gaat nu zelf beslissen welke tactiek er moet gespeeld worden.

Dat is toch te zot voor woorden. Waarvoor dient den trainer dan?
Om na de match de bongskes uit te delen?


Lezen jullie eigenlijk wat er geschreven staat?

Tom is/was echter zeer rechtlijnig (sommigen noemen dat dan 'koppig') en deed wat hij het best achtte voor de ploeg. Daarvoor kreeg hij ook van bestuur en sportieve cel vrijheid van handelen.


Dus je krijgt vrijheid zolang die mening hetzelfde is als wat het bestuur dacht. Ja zo kan elke dictator zeggen dat in zijn land er vrijheid is voor iedereen. Je moet gewoon zien dat je dezelfde mening hebt. Simpel.

Hoe interpreteer jij het dan Filip? Je bent duidelijk verstandiger dan mij want ik snap het niet.


19 Nov 2018, 18:46
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
kheiremans schreef:
filip.dhose schreef:
kheiremans schreef:
Welk bestuur gaat nu zelf beslissen welke tactiek er moet gespeeld worden.

Dat is toch te zot voor woorden. Waarvoor dient den trainer dan?
Om na de match de bongskes uit te delen?


Lezen jullie eigenlijk wat er geschreven staat?

Tom is/was echter zeer rechtlijnig (sommigen noemen dat dan 'koppig') en deed wat hij het best achtte voor de ploeg. Daarvoor kreeg hij ook van bestuur en sportieve cel vrijheid van handelen.


Dus je krijgt vrijheid zolang die mening hetzelfde is als wat het bestuur dacht. Ja zo kan elke dictator zeggen dat in zijn land er vrijheid is voor iedereen. Je moet gewoon zien dat je dezelfde mening hebt. Simpel.

Hoe interpreteer jij het dan Filip? Je bent duidelijk verstandiger dan mij want ik snap het niet.


Niet nodig om cynisch/sarcastisch te worden.
Een trainer wordt aangesteld om de trainingen te leiden, zijn ploeg op te stellen, tactische keuzes te maken en tijdens de matchen te coachen en vervangingen door te voeren. Ideaal daarbij is dat het bestuur:
1) in samenspraak met de coach een kern samenstelt. Zoals je zult kunnen begrijpen is dat niet altijd mogelijk: als een coach overneemt tijdens het seizoen is dat al helemaal onmogelijk. Als een nieuwe coach aan een nieuw seizoen begint, kun je moeilijk als club al je spelers met langlopende contracten buitengooien.
2) de grote tactische lijnen uitzet. Bij Ajax bv. vindt iedereen dat normaal, dat het clubbestuur bepaalt dat er volgens een bepaald systeem gespeeld wordt. De club is daarvan doordrongen, en vanaf de duiveltjes wordt dat systeem erin gedrild. Als je als club dan een coach zoekt en uiteindelijk aanstelt, moet dat gegeven voor alle partijen duidelijk zijn (de vraag is maar of dat bij ons zo is/was). Als je dan als coach daarvan afwijkt, heeft die 2 mogelijkheden:
* OF hij behaalt mooie resultaten: (meestal) is er dan geen vuiltje aan de lucht (alhoewel er ooit al coaches buitengevlogen zijn met straffe resultaten. Het beste voorbeeld dat ik me voor de geest kan halen is Luka Peruzovic.
"Peruzović ging na zijn carrière als speler aan de slag als coach (…) en werd (…) in juli 1992 coach van Anderlecht (…). Op 14 januari 1993 werd hij daar ontslagen, ondanks een riante koppositie in de competitie. Het clubbestuur gaf als reden een gebrek aan communicatie mee maar vele commentatoren waren van oordeel dat de Kroaat baan moest ruimen wegens zijn tactiek met vijf verdedigers die toenmalig voorzitter Constant Vanden Stock niet kon smaken." (bron: Wikipedia)
* OF hij behaalt geen resultaten (om welke reden dan ook!): dan geeft die coach vanzelfsprekend aan zijn bestuur een alibi om de samenwerking stop te zetten.

Maar voor alle duidelijkheid nogmaals: ik vind het ontslag van TDC een blunder.


19 Nov 2018, 20:50
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Artikels
We kunnen niet ontkennen dat Carl opteerde voor een andere veldbezetting, voor het eerst met Mitu in een vrije rol.

Het is misschien geen meesterzet maar zo’n ingreep had ik onze vorige coach niet zien doen... verklaart misschien zijn rechtlijnigheid/koppigheid wat dan zijn kop zou hebben gekost als we mr. Dhose mogen geloven...


19 Nov 2018, 23:17
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Artikels
Nog nieuws/geruchten over trainers in de krant?


20 Nov 2018, 11:04
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 353 354 355 356 357 444


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 42 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst