Artikels - Pagina 370 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 368 369 370 371 372 444
 Artikels 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Artikels
Allé vooruit, AZ komt naar Aalst. Mij zegt heel de viering weinig of niets, daarvoor is er te veel gebeurd dit seizoen.
En zie maar dat de match mag doorgaan van onze burgervader...


13 Mei 2019, 10:07
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Artikels
Veel hangt af wie op dat moment onze trainer zal zijn en welke kern je hebt. Niet veel zin in zo een match met BVR als trainer en Lievens, Dekuyper, ... en nen hoop testers in de basis


13 Mei 2019, 12:15
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Artikels
iendrachter schreef:
tympanum2 schreef:
Allé vooruit, AZ komt naar Aalst. Mij zegt heel de viering weinig of niets, daarvoor is er te veel gebeurd dit seizoen.
En zie maar dat de match mag doorgaan van onze burgervader...


Een Europese topclub die elk jaar CL speelt had DA gezegd, en dan komen ze met AZ af :lol: .
Dan hadden ze nog beter Gent, Anderlecht of Brugge gevraagd.
Er valt ook niks te vieren natuurlijk, of het zou moeten zijn dat dit bestuur opstapt, dan zou je u stadion nog eens vol kunnen krijgen :D .
Benieuwd of PLJ en DA nu wel de 90 minuten zullen volmaken.


We nen naam, AZ... Gaan ze gratis tickets uitdelen om de tribunes te laten vollopen, vraag ik me dan af?
't Zal waarschijnlijk de enige ploeg geweest zijn die mocht van onze burgervader, die mannen hebben hier geen volk en zullen ook weinig of niets meebrengen.
Misschien kunnen ze hunne fandag op dezelfde dag leggen, wie weet komt er dan nog volk, want anders vrees ik ervoor, met de degradatie zo fris in het geheugen en een 'klepper' als AZ als tegenstander.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


13 Mei 2019, 13:50
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Artikels
Degradatie vergalt Aalsters eeuwfeest

Aalst

Met zijn hondstrouwe achterban en een 100 jaar rijke geschiedenis verdient Eendracht Aalst een plaats bij de 24 profclubs, maar in het Pierre Cornelisstadion bouwt voorzitter Patrick Le Juste aan een nieuwe ploeg voor de tweede amateurklasse.

WIM REDANT,rwd

We gingen op bezoek bij Patrick Le Juste, een Dilbeekse zakenman die beroepshalve bedrijven in nood saneert en Eendracht Aalst na de financiële gezondmaking ook sportief opnieuw springlevend moet maken.

1. Voorzitter blijft aan boord

Patrick Le Justte trok Eendracht uit het financiële moeras waarbij hij zijn knowhow koppelde aan zijn financiële vermogen. De Dilbekenaar hield vorig jaar een overnamebod af en wordt dus geen overgangsfiguur.

“De tering wordt naar de nering gezet” PATRICK LE JUSTEvoorzitter eendracht aalst

“Ik werd verliefd op het spelletje en de club. Na een slechte oogst breekt een boer zijn schuur niet af. Ik trek twee jaar uit om terug te keren naar de eerste amateurklasse. Liefst in één jaar uiteraard, maar een titel komt niet op bestelling. Profvoetbal blijft op langere termijn de doelstelling.”

2. Ontslag van Tom De Cock was fout

Het siert de voorzitter dat hij ook voor de eigen deur veegt bij de evaluatie. “Achteraf bekeken was de trainerswissel De Cock-Van Borm niet de juiste keuze, maar ik heb geen glazen bol en je kan de klok niet terugdraaien. Ik onderstreep wel dat ook De Cock het vooropgestelde doel niet haalde. Bart Van Renterghem ligt nog tot het einde van volgend seizoen onder contract. Met een nieuwe trainer hoef ik dus niet te praten.”

3. Budget wordt verlaagd

Koken kost geld en Aalst mist vele inkomsten door het wegvallen van de derby tegen Dender en toppers als RWDM en Lierse. “De tering wordt naar de nering gezet, want ik wil break-even draaien. Tegenover de verlaagde inkomsten staan ook lagere uitgaven. We gaan sowieso met de grove borstel door de kern die ons sportief in de steek liet. Opties worden niet gelicht en enkele spelers verlaten de club automatisch door degradatieclausules.”

4. Stadiondossier blijft een probleem

In politieke hoek slaakten sommige politici een zucht van opluchting na de degradatie. Le Juste reageert schamper.

“Toen Aalst promoveerde en profvoetbal in het vizier kwam, werd het akelig stil. Nu hoor ik dat een stadion door onze degradatie niet dringend meer is. Het stadiondossier zit al twintig jaar in een impasse. Uiteraard ligt de focus nu op het sportieve herstel, maar een oplossing dringt zich wel op wanneer we de beoogde stap naar het profvoetbal sportief afdwingen.”(rwd) hnb.


16 Mei 2019, 8:52
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Artikels
waly 2 schreef:
Degradatie vergalt Aalsters eeuwfeest

Aalst

Met zijn hondstrouwe achterban en een 100 jaar rijke geschiedenis verdient Eendracht Aalst een plaats bij de 24 profclubs, maar in het Pierre Cornelisstadion bouwt voorzitter Patrick Le Juste aan een nieuwe ploeg voor de tweede amateurklasse.

WIM REDANT,rwd

We gingen op bezoek bij Patrick Le Juste, een Dilbeekse zakenman die beroepshalve bedrijven in nood saneert en Eendracht Aalst na de financiële gezondmaking ook sportief opnieuw springlevend moet maken.

1. Voorzitter blijft aan boord

Patrick Le Justte trok Eendracht uit het financiële moeras waarbij hij zijn knowhow koppelde aan zijn financiële vermogen. De Dilbekenaar hield vorig jaar een overnamebod af en wordt dus geen overgangsfiguur.

“De tering wordt naar de nering gezet” PATRICK LE JUSTEvoorzitter eendracht aalst

“Ik werd verliefd op het spelletje en de club. Na een slechte oogst breekt een boer zijn schuur niet af. Ik trek twee jaar uit om terug te keren naar de eerste amateurklasse. Liefst in één jaar uiteraard, maar een titel komt niet op bestelling. Profvoetbal blijft op langere termijn de doelstelling.”

2. Ontslag van Tom De Cock was fout

Het siert de voorzitter dat hij ook voor de eigen deur veegt bij de evaluatie. “Achteraf bekeken was de trainerswissel De Cock-Van Borm niet de juiste keuze, maar ik heb geen glazen bol en je kan de klok niet terugdraaien. Ik onderstreep wel dat ook De Cock het vooropgestelde doel niet haalde. Bart Van Renterghem ligt nog tot het einde van volgend seizoen onder contract. Met een nieuwe trainer hoef ik dus niet te praten.”

3. Budget wordt verlaagd

Koken kost geld en Aalst mist vele inkomsten door het wegvallen van de derby tegen Dender en toppers als RWDM en Lierse. “De tering wordt naar de nering gezet, want ik wil break-even draaien. Tegenover de verlaagde inkomsten staan ook lagere uitgaven. We gaan sowieso met de grove borstel door de kern die ons sportief in de steek liet. Opties worden niet gelicht en enkele spelers verlaten de club automatisch door degradatieclausules.”

4. Stadiondossier blijft een probleem

In politieke hoek slaakten sommige politici een zucht van opluchting na de degradatie. Le Juste reageert schamper.

“Toen Aalst promoveerde en profvoetbal in het vizier kwam, werd het akelig stil. Nu hoor ik dat een stadion door onze degradatie niet dringend meer is. Het stadiondossier zit al twintig jaar in een impasse. Uiteraard ligt de focus nu op het sportieve herstel, maar een oplossing dringt zich wel op wanneer we de beoogde stap naar het profvoetbal sportief afdwingen.”(rwd) hnb.


:lol: Nog iets dieper gezakt, wil hij bedoelen...

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


16 Mei 2019, 8:56
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Artikels
3. Budget wordt verlaagd

Koken kost geld en Aalst mist vele inkomsten door het wegvallen van de derby tegen Dender en toppers als RWDM en Lierse. “De tering wordt naar de nering gezet, want ik wil break-even draaien. Tegenover de verlaagde inkomsten staan ook lagere uitgaven. We gaan sowieso met de grove borstel door de kern die ons sportief in de steek liet. Opties worden niet gelicht en enkele spelers verlaten de club automatisch door degradatieclausules.”

Eerst den dikke Jan uithangen en nu in 2de amateur al spreken over nen break -even, er is geen budget en ambitie om terug te promoveren naar 1ste amateur triestige gang van zaken. :kots:
Ik zou zeggen PLJ tijd om op te stappen of op zijn minst je bestuursploeg uit te breiden met mensen met voetbalverstand en money.
Allez, 't ziet er weer plezant uit voor het komende voetbalseizoen, toch raar dat Jilke hier bijgetekend heeft gezien onze ambitie. :(

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


16 Mei 2019, 10:02
Junior

Lid geworden op: 26 Okt 2009, 18:11
Berichten: 258
Locatie: Ieper
Bericht Re: Artikels
Ondertussen zijn 27 van de 32 ploegen die volgend jaar zullen uitkomen in 2e klasse amateurs gekend

WEST-VLAANDEREN (minstens 6, maximum 7)
Knokke, Mandel, Menen, Harelbeke, Gullegem, Westhoek
==> Zwevezele kan er nog bijkomen

OOST-VLAANDEREN (minstens 8, maximum 10)
Aalst, Temse, Gent, Petegem, Dikkelvenne, Sint-Niklaas, Hamme, Merelbeke
==> Ronse en Oudenaarde kunnen er nog bijkomen

VLAAMS BRABANT (minstens 3, maximum 6)
Londerzeel, Diegem, Tienen
==> Eppegem, Wijgmaal en Pepingen kunnen er nog bijkomen

ANTWERPEN (minstens 6, maximum 8)
Geel, Berchem, Cappellen, Vosselaar, Duffel, Hoogstraten
==> Houtvenne en Lyra kunnen er nog bijkomen

LIMBURG (zeker 4)
Hades, Hasselt, Bocholt, Spouwen-Mopertingen

- - - - - - - - - - -
3 denkbare opties:

1) West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen samen (zeker als dit op 16 ploegen zou uitkomen)

2) West-Vlaanderen + deel Oost-Vlaanderen (Gent, Petegem, Ronse, Oudenaarde, Aalst, Dikkelvenne, Merelbeke) gecombineerd met enkele ploegen uit Vlaams-Brabant (de noordelijk gelegen oost-vlaamse ploegen zoals Temse, Hamme en Sint-Niklaas gaan dan naar de andere reeks zoals dit jaar het geval was)

3) West-Vlaanderen + deel Oost-Vlaanderen (Gent, Petegem, Dikkelvenne, Merelbeke, Temse, Hamme, Sint-Niklaas) gecombineerd met enkele ploegen uit Antwerpen, in dit geval zou Aalst ingedeeld worden samen me de ploegen uit Limburg, Vlaams Brabant, deel Antwerpen + bijvoorbeeld Ronse en Oudenaarde)

Nog paar weken wachten en we kennen alle 32 ploegen


16 Mei 2019, 16:56
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Aug 2010, 16:14
Berichten: 592
Bericht Re: Artikels
Yentl Egerickx komt terug van Diegem, ook Robbe Cappelleman (20, rechtsachter) wordt volgend jaar lid van de A-kern.

Bron: Het Nieuwsblad

Waanzin (n)


17 Mei 2019, 10:01
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Artikels
Jules Destrooper schreef:
Yentl Egerickx komt terug van Diegem, ook Robbe Cappelleman (20, rechtsachter) wordt volgend jaar lid van de A-kern.

Bron: Het Nieuwsblad

Waanzin (n)


Waarom waanzin? Ik heb liever jeugdspelers dan een reeks overbetaalde vedetten zoals vorig seizoen!


17 Mei 2019, 10:45
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Aug 2010, 16:14
Berichten: 592
Bericht Re: Artikels
Jean schreef:
Jules Destrooper schreef:
Yentl Egerickx komt terug van Diegem, ook Robbe Cappelleman (20, rechtsachter) wordt volgend jaar lid van de A-kern.

Bron: Het Nieuwsblad

Waanzin (n)


Waarom waanzin? Ik heb liever jeugdspelers dan een reeks overbetaalde vedetten zoals vorig seizoen!

Was niet op Egerickx bedoeld, want die heb ik nog nooit zien spelen.

Voor mijn club (lager niveau dan Eendracht Aalst) bekijk ik geregeld de beloften van Aalst en Capelleman is echt niet goed genoeg voor de A-kern.


17 Mei 2019, 11:35
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Artikels
Wat mij vooral stoort is het feit dat na de degradatie iedereen binnen het bestuur hier op zijn postje blijft zitten, onwaarschijnlijk en schandalig na de knoeiboel die ze afgelopen seizoen verwezenlijkt hebben met de gekende dramatische gevolgen.
Eendracht blijft mijn ploeg maar voor opnieuw derderangs voetballisten bezig te zien daar pas ik definitief voor, we zullen het wel rap zien aan de transfers wat de ambities zijn.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


17 Mei 2019, 11:50
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Artikels
Zo een Eggerickx is nog jong en werd bij de beloften toch gezien als een groot talent. Dit seizoen 6 goals bij Diegem. Niks mis mee om zo een jong talent terug een kans te geven. Maar je moet er niet direct van verwachten dat hij de nieuwe aanvalsleider gaat worden. Rustig tijd geven.

Goeie spits zouden we wel nog moeten halen. Dekuyper en Binst buiten kegelen.


17 Mei 2019, 12:43
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 550
Bericht Re: Artikels
Smetje schreef:
Zo een Eggerickx is nog jong en werd bij de beloften toch gezien als een groot talent. Dit seizoen 6 goals bij Diegem. Niks mis mee om zo een jong talent terug een kans te geven. Maar je moet er niet direct van verwachten dat hij de nieuwe aanvalsleider gaat worden. Rustig tijd geven.

Goeie spits zouden we wel nog moeten halen. Dekuyper en Binst buiten kegelen.

Ze gaan bij mij toch met andere namen moeten afkomen om nog te gaan zien hoor
Voor ne middenmoter in 4 e klasse pas ik
Tis ver gekomen hopen op een deftige ploeg voor 4 klasse jongens toch


17 Mei 2019, 13:10
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Artikels
Allesweter schreef:
Smetje schreef:
Zo een Eggerickx is nog jong en werd bij de beloften toch gezien als een groot talent. Dit seizoen 6 goals bij Diegem. Niks mis mee om zo een jong talent terug een kans te geven. Maar je moet er niet direct van verwachten dat hij de nieuwe aanvalsleider gaat worden. Rustig tijd geven.

Goeie spits zouden we wel nog moeten halen. Dekuyper en Binst buiten kegelen.

Ze gaan bij mij toch met andere namen moeten afkomen om nog te gaan zien hoor
Voor ne middenmoter in 4 e klasse pas ik
Tis ver gekomen hopen op een deftige ploeg voor 4 klasse jongens toch


Tuurlijk moeten ze met andere namen komen. Ik zeg gewoon dat er weinig mis is met een jong talent als Eggerickx in de kern. Maar dat mag natuurlijk niet uw eerste spits zijn.


17 Mei 2019, 13:54
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 550
Bericht Re: Artikels
Smetje schreef:
Allesweter schreef:
Smetje schreef:
Zo een Eggerickx is nog jong en werd bij de beloften toch gezien als een groot talent. Dit seizoen 6 goals bij Diegem. Niks mis mee om zo een jong talent terug een kans te geven. Maar je moet er niet direct van verwachten dat hij de nieuwe aanvalsleider gaat worden. Rustig tijd geven.

Goeie spits zouden we wel nog moeten halen. Dekuyper en Binst buiten kegelen.

Ze gaan bij mij toch met andere namen moeten afkomen om nog te gaan zien hoor
Voor ne middenmoter in 4 e klasse pas ik
Tis ver gekomen hopen op een deftige ploeg voor 4 klasse jongens toch


Tuurlijk moeten ze met andere namen komen. Ik zeg gewoon dat er weinig mis is met een jong talent als Eggerickx in de kern. Maar dat mag natuurlijk niet uw eerste spits zijn.

Dekuyper buiten kegelen,heeft wel nog contract ,zie maar dat hij niet onze eerste spits word,want Mbaye zijn we kwijt nu we zakken


17 Mei 2019, 14:54
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 368 369 370 371 372 444


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst