Artikels - Pagina 390 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 388 389 390 391 392 444
 Artikels 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Artikels
Bram schreef:
Davy schreef:
Ik dacht gelezen te hebben dat orlans daar ook zijn lijntje eens gaat uitgooien? Dan komt het daar zeker goed :)
Gohja ik volg en ben ook sceptisch, maar ondertussen zullen ze daar dan toch de accommodatie hebben waardoor er altijd wel een partij zal geïnteresseerd zijn om er zich eens achter te zetten....


Idd. Dat klopt... als het er zal staan hebben ze voor 50 jaar een mooie accomodatie om op voort te bouwen zelfs nadien, als hun project zou mislukken


18 Jul 2020, 16:07
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Artikels
beetje in dezelfde trend, zoals het er nu naar uit ziet gaat voetbal met supporters toch zwaar in het gedrang gaan komen. Ben benieuwd hoeveel buffer er nog overschiet vooraleer de eerste amateurploegen ermee kappen.
Ik vrees dat het op vele plaatsen al maar een kwestie van weken meer is.

_________________
If you never try, you'll never know


19 Jul 2020, 0:26
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Artikels
Bram schreef:
beetje in dezelfde trend, zoals het er nu naar uit ziet gaat voetbal met supporters toch zwaar in het gedrang gaan komen. Ben benieuwd hoeveel buffer er nog overschiet vooraleer de eerste amateurploegen ermee kappen.
Ik vrees dat het op vele plaatsen al maar een kwestie van weken meer is.

---
Die amateurploegen die maar 50 tot 400 "thuis"supporters hebben, zullen wellicht het verschil aan supportersinkomsten nauwelijks voelen ..door het samengaan met de coronacrisis .
Als echter het aantal bezoeker-supporters in aantallen worden beperkt; dus maar met mondjesmaat worden binnengelaten, vanwege coronamaatregelen: (met andere woorden: eerst voorrang gegeven aan hun eigen supporters)
...Dan komt de kat op de koord :voor de supporters van de titelpredentenden..Die clubs die met veel volk op bezoek willen komen; maar niet binnen kunnen of mogen...
En als bij kleinere clubs ook nog hun sponsors / geldschieters de geldkraan meer zullen dicht draaien,
Dan kan weldra het bloedbad..beginnen.... En fusioneren maar...!
Ik denk dat er ons nog wat te wachten staat in amateurklasse

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


19 Jul 2020, 23:36
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Artikels
pattaboem schreef:
Bram schreef:
beetje in dezelfde trend, zoals het er nu naar uit ziet gaat voetbal met supporters toch zwaar in het gedrang gaan komen. Ben benieuwd hoeveel buffer er nog overschiet vooraleer de eerste amateurploegen ermee kappen.
Ik vrees dat het op vele plaatsen al maar een kwestie van weken meer is.

---
Die amateurploegen die maar 50 tot 400 "thuis"supporters hebben, zullen wellicht het verschil aan supportersinkomsten nauwelijks voelen ..door het samengaan met de coronacrisis .
Als echter het aantal bezoeker-supporters in aantallen worden beperkt; dus maar met mondjesmaat worden binnengelaten, vanwege coronamaatregelen: (met andere woorden: eerst voorrang gegeven aan hun eigen supporters)
...Dan komt de kat op de koord :voor de supporters van de titelpretendenten.. Nl die clubs die met veel volk op bezoek willen komen; maar niet binnen kunnen of mogen...
En als bij kleinere clubs ook nog hun sponsors / geldschieters de geldkraan meer zullen dicht draaien,
Dan kan weldra het bloedbad..beginnen.... En fusioneren maar...of verzuipen!
Ik denk dat er ons nog wat te wachten staat in amateurklasse

---
Ik denk hierbij ook aan de regeling voor bezoekers-tickets en de organisatie voor de verplaatsingsbussen.
Want veel versoepeling voor de coronamaatregelen, zie ik er op korte termijn niet aan komen...
-Hoe zal men de toegangsorganisatatie voor de bezoekers regelen ?
-Hoe zullen ze dat regelen bij kleinere clubs; met kleinere stadion-capaciteit, en beperkte (corona)plaatsen ?
Op Vosselaar zijn thans voor ons, 350 tickets beschikbaar.
Maar zal dat ook zo zijn bij, andere verplaatsingen ? Of als de belangstelling van ons stijgt ?
...Chaos op komst ??

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Jul 2020, 11:05
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Artikels
je ziet het toch zo al komen dat enkel profvoetbal zal met "beperkt" publiek spelen en al de rest gewoon niet ?
Weinig kristallen bol nodig om die voorspelling te maken.
De profclubs alleen hebben de mensen en de infrastructuur om te garanderen dat het in veilige omstandigheden kan gebeuren, schrijf maar op!

_________________
If you never try, you'll never know


21 Jul 2020, 16:09
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Artikels
Bram schreef:
je ziet het toch zo al komen dat enkel profvoetbal zal met "beperkt" publiek spelen en al de rest gewoon niet ?
Weinig kristallen bol nodig om die voorspelling te maken.
De profclubs alleen hebben de mensen en de infrastructuur om te garanderen dat het in veilige omstandigheden kan gebeuren, schrijf maar op!

---
Ik deel die vrees met jou Bram.
De vraag blijft open, of het profvoetbal met beperkt publiek op langere termijn... ook leefbaar blijft?
(...tot het vaccin er is...).
Tenzij de Tv-gelden intussen voldoende compensatie bieden...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Jul 2020, 21:14
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Artikels
Net als in de reële economie zullen ze de dans zo lang als mogelijk proberen ontspringen op de kap van de kleinsten. Maar ik zet hier vandaag 50 euro in dat het maar een kwestie van weken meer is vooraleer een eerste grote club uit Europa (laat ons zeggen een club die zelfs in poulefase zat van Europaleague ) de boeken zal neerleggen.

Cash is king, dat zie je ook aan het transfergedrag bij een aantal clubs...
Proberen verzilveren wat nog kan en voorts maken dat je enorm je (vaste) loonmassa beperkt kan houden op dit moment.
Op dat vlak denk ik dat je vandaag terug merkt dat Club Brugge qua bedrijfsvoering mijlenver boven de rest uitsteekt... Genk heeft met Dessers een enorme gok genomen en AA Gent begint nerveus te worden. Het nadeel van Anderlecht (geen deftige spelers en veel aflopende contracten) kan uiteindelijk nog hun redding betekenen.
Daarnaast denk ik dat Club Brugge waarschijnlijk wel ettelijke maanden kan overleven puur op zijn reserves en goodwill bij stakeholders. Die hebben ondertussen zodanig een imago opgebouwd dat die er niet meer bij het minste zullen afhaken. Bij veel andere club zal er ondertussen wel al flink van de reserves gegeten worden.

Als je dan de brug maakt naar amateurvoetbal en onze situatie; abo-verkoop is de piek geweest net na afloop van 1e golf, maar ik kan me niet voorstellen dat er nadien nog veel bijgekomen is. Best case scenario haal je daar 10.000 euro mee op.Onze historiek kennende is dat om het gat van een vorig seizoen (deels) mee op te vullen. Benieuwd hoeveel vaste kosten wij eigenlijk nog maken in deze tijden (zou het stad nog huurgeld vragen ? )... ik kan alleen maar hopen voor het voortbestaan van amateurvoetbal tout court dat de spelers op dit niveau ook beseffen dat ze "maar" in het amateurvoetbal spelen.

2e golf van Covid zal in elk geval alle twijfels wegnemen of die hertekening van het voetballandschap (die er ook voorheen ook al zat aan te komen) zal worden doorgevoerd.

_________________
If you never try, you'll never know


22 Jul 2020, 20:01
Junior

Lid geworden op: 26 Okt 2009, 18:11
Berichten: 258
Locatie: Ieper
Bericht Re: Artikels
Bram schreef:
je ziet het toch zo al komen dat enkel profvoetbal zal met "beperkt" publiek spelen en al de rest gewoon niet ?
Weinig kristallen bol nodig om die voorspelling te maken.
De profclubs alleen hebben de mensen en de infrastructuur om te garanderen dat het in veilige omstandigheden kan gebeuren, schrijf maar op!


Ik zie het eerder omgekeerd

Als de ploegen uit 1A maar met heel beperkt publiek mogen spelen zal een deel zich verleggen naar het amateurvoetbal terwijl ze vroeger de keuze moesten maken tussen de match van de eigen ploeg in 1A of de match van de lokale amateurploeg


22 Jul 2020, 22:30
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Artikels
Ik volg vanuit een vrij markte met vraag/aanbod speregels.
Alleen zal dat aanbod gewoon zodanig gereguleerd gaan worden (vandaag is een 1e stap, had persoonlijk zelfs al ingrijpender verwacht qua sportbeoefening).

Zeker voor Aalst zie je het zo al gebeuren, de shift of power gaat nu naar een lichaam niveau. Daar zitten nog meer dan op Vlaams/federaal niveau is personen die leven op de polulariteit van het moment. En dus zal het verbieden van sportevenementen een zodanige no-brainer worden dat je gewoon geen wedstrijden met volk zal mogen (of kunnen omdat de regels onhaalbaar zijn) organiseren.

De 2e kogel richting amateurvoetbal is alvast afgevuurd

_________________
If you never try, you'll never know


23 Jul 2020, 15:46
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Artikels
Bram schreef:
Ik volg vanuit een vrij markte met vraag/aanbod speregels.
Alleen zal dat aanbod gewoon zodanig gereguleerd gaan worden (vandaag is een 1e stap, had persoonlijk zelfs al ingrijpender verwacht qua sportbeoefening).

Zeker voor Aalst zie je het zo al gebeuren, de shift of power gaat nu naar een lichaam niveau. Daar zitten nog meer dan op Vlaams/federaal niveau is personen die leven op de polulariteit van het moment. En dus zal het verbieden van sportevenementen een zodanige no-brainer worden dat je gewoon geen wedstrijden met volk zal mogen (of kunnen omdat de regels onhaalbaar zijn) organiseren.

De 2e kogel richting amateurvoetbal is alvast afgevuurd


Akkoord, maar wel 2 kanttekeningen waardoor ik de kogel richting amateurvoetbal eerder catalogeer als een propje papier:

1) De amateurclubs en hun supporters hebben op dit moment zelf nog altijd een sleutel in handen door van die 400-personenregeling een succes te maken. Als dat blijkt te werken en de versoepelingsplannen blijven zoals ze zijn, behoort een versoepeling naar 800 man tot de mogelijkheden, en met zo'n "wedstrijdcapaciteit" diende het gross van de amateurclubs het sowieso al te rooien vóór Corona. Dat zou dus een duidelijke incentive moeten zijn. Als je het vergelijkt met muziekfestivals en massaspektakels, kan het amateurvoetbal er - in verhouding - eigenlijk nog zonder kleerscheuren vanaf komen als de maatregelen worden toegepast zoals het hoort.

2) Verschillende evenementen of activiteiten verbieden zal idd altijd boven het hoofd hangen, maar zonder een breed debat met alle sectoren, ga je het virus nooit kordaat kunnen aanpakken.De heren/dames politici zullen misschien wel ooit de neiging hebben gehad om zich te laten verleiden om enkel zaken te verbieden, maar ik denk dat intussen hun euro ook wel gevallen zal zijn, dat effectief toezien op de zaken die je moet doen in alledaagse dingen, meer resultaat zullen hebben dan simpelweg extra zaken te gaan verbieden en dan de kop in het zand te steken.

Stom voorbeeld uit onze keizerlijke stede: de wekelijkse markt op de parking van de Keizershallen vind/vond ik best deftig georganiseerd, maar met de laatste versoepeling is het ook daar redelijk de foute kant uitgegaan: het laatste stuk op het Keizersplein staan de kramen daar langs weerszijden op 1 helft van de baan (andere helft is open voor doorgaand verkeer) waardoor je nooit iemand kan kruisen zonder die te raken of toch wel heel dichtbij te komen. Zolang dat soort stommiteiten blijft doorgaan, ben je er vet mee dat je 100 meter verder 5 meter uit elkaar kan lopen als je op een specifieke strook nagenoeg door een trechter geduwd wordt... En de risico's daar zijn een beetje groter dan op een matchke tussen 2 amateurclubs. Dat besef zal er intussen toch wel zijn.

Op dit moment is het gezond verstand van elk individu hetgeen wat ervoor kan zorgen dat bepaalde versoepelingen zullen kunnen worden aangehouden. Als elke versoepeling echter met de voeten wordt getreden, ja dan weet je wat de gevolgen kunnen/zullen zijn... En dan kan je zeker schieten op beleidsmensen en dergelijke, maar als het individu zelf toch liever zijn eigen ding blijft doen, zie je meteen wat de gevolgen zijn.


23 Jul 2020, 17:42
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Artikels
Ik zag vandaag al een eerste keer voorpagina's met vergelijkende statistiekjes tussen de verschillende Vlaamse steden. Die sensatielust van ongegeneerde media in combinatie met al even ongegeneerd electoraal populisme van lokale burgemeesters....

Neen ik voorspel een opbod van de meest draconische maatregelen tussen onze burgemeesters met vooral de evenementensector en sport als voornaamste doelwitten.

Voorts ga ik absoluut niet akkoord met je stelling over dat burgerschap, maar dat gaat ons enorm off-topic brengen.

_________________
If you never try, you'll never know


23 Jul 2020, 19:45
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Artikels
Vraag naar uitstel competitiestart amateurclubs

De amateurclubs gruwelden bij het eerder uitgesproken advies om wedstrijden enkel zonder toeschouwers te laten plaatsvinden. Daarom nam de raad van bestuur van Voetbal Vlaanderen maandag het principebesluit om de competities, hogere afdelingen en provinciale, niet te laten doorgaan indien de wedstrijden zonder publiek afgewerkt moeten worden. De competitiestart is voorzien voor het eerste weekend van september.

“Onze clubs worstelen met de combinatie van de economische vereisten van rendabel beheer en de maatschappelijke opdracht die ze naar hun leden hebben, vooral naar jeugd. Vandaag kunnen onze clubs enkel zelfbedruipend zijn als belangrijke aspecten van de huidige clubwerking kunnen worden aangeboden. Zonder toeschouwers, zonder kantine, zonder horeca, met minder sponsoring is dit een onmogelijke opdracht”, verklaarde de amateurvleugel van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB). “Onze clubs hebben het vandaag moeilijk. Velen wachten nog op de beloofde Vlaamse crisissteun, maar de meeste lokale overheden hebben de uitrol hiervan nog niet operationeel opgenomen. Ook van andere solidariteit, bijvoorbeeld via tv-rechten en via bijdragen aan een solidariteitsmechanisme met inbreng van het profvoetbal, is nog altijd geen sprake.”

De vereniging van de amateurclubs heeft aan Voetbal Vlaanderen dan ook gevraagd om de competitiestart voorlopig uit te stellen. “Voor 200 fans of achter gesloten deuren voetballen is voor clubs uit eerste, tweede en derde amateur allesbehalve leefbaar”, aldus woordvoerder Steven Van Geeteruyen bij Het Laatste Nieuws. “Wij vrezen een bloedbad en niet alleen in de amateurreeksen. We hopen dat Voetbal Vlaanderen snel de juiste beslissing neemt. Zo niet zullen de clubs zelf moeten beslissen en rekenen we op een enorme solidariteit.”

bron: NB

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


28 Jul 2020, 12:28
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Artikels
Daar zie je een volgende soap afkomen, zij die een doodstrijd willen leveren om inkomsten en toch de competitie willen zien beginnen vs. zij die opzien tegen alle moeite en beseffen dat het een onbegonnen strijd is.

Benieuwd hoeveel (en of ) er clubs zijn die perse gaan willen starten. Wetende dat de overheid terug zeer diplomatisch gekozen heeft te zeggen dat sportevenementen mogen doorgaan mits enkele beperkingen,leggen ze eigenlijk - terug- de bal volledig in het kamp van de federaties en clubs zelf.

En gelijk die laatsten daar tegenwoordig topwerk afleveren zit de volgende chaos er dus al aan te komen.

_________________
If you never try, you'll never know


28 Jul 2020, 13:51
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Artikels
Bram schreef:
Daar zie je een volgende soap afkomen, zij die een doodstrijd willen leveren om inkomsten en toch de competitie willen zien beginnen vs. zij die opzien tegen alle moeite en beseffen dat het een onbegonnen strijd is.

Benieuwd hoeveel (en of ) er clubs zijn die perse gaan willen starten. Wetende dat de overheid terug zeer diplomatisch gekozen heeft te zeggen dat sportevenementen mogen doorgaan mits enkele beperkingen,leggen ze eigenlijk - terug- de bal volledig in het kamp van de federaties en clubs zelf.

En gelijk die laatsten daar tegenwoordig topwerk afleveren zit de volgende chaos er dus al aan te komen.


En wat gaan ze doen met de bekercompetitie? Die start voor de laagste reeksen dacht ik al 9 augustus.
En nu blijkt dat Seraing voor een oefenmatch oplegt aan ons om Coronatests te ondergaan, wat een kostleijk grapje blijkt. Als ploegen zo gaan beginnen zal er niet veel gebekerd worden, gewoon een financieel noodlijdende club verplichten om testen te ondergaan en ze zijn failliet...

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


28 Jul 2020, 15:38
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 02 Sep 2005, 20:49
Berichten: 2256
Bericht Re: Artikels
Ik denk dat de competitie in september niet gaat starten bij de amateurclubs.
Als je ziet dat met de huidige maatregelingen clubs uit de provincie Antwerpen 4 weken niet mogen trainen, dan snap je dat die niet klaar kunnen zijn tegen begin september om de competitie aan te vatten.
We staan weer een hectische competitie te wachten, dat lijkt me al duidelijk.

_________________
Is jouw euro-biljet (shortcode + serienummer) al ingevoerd op www.eurobilltracker.com ?
Als een andere eurobilltracker jouw biljet al eerder ingevoerd heeft, ontdek je de afstand dat jouw biljet afgelegd heeft.


28 Jul 2020, 23:27
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 388 389 390 391 392 444


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst