bedoeling deelforum | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 bedoeling deelforum 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht bedoeling deelforum
Oké omdat we met youtube een ideaal medium hebben om zo eens wat meer materiaal beschikbaar te stellen lijkt het mij interessant om eens een soort van geordend (in de mate van het mogelijke) archief aan te leggen.

Ik stel voor dat ik een topic maak (nen dump) waar ge alles moogt opsmijten, nadien zal ik dat dan in de juiste plek zetten zodat alles overzichtelijk blijft. Wat is geschikt: eigenlijk alles, maar om geen "overload" te krijgen van materiaal uit de laatste 3-4 jaar zou ik wel voorstellen om daarvan enkel het beste te verzamelen. Veel fijner zou zijn om ouder materiaal terug bij elkaar te zoeken. (ik denk trouwens dat weinig clubs dit hebben, 't zou leuk zijn moesten we daar eens ver kunnen in gaan). Ik hoop daarbij bv. om mensen lijk Eentracht Frankfurt die beeldmateriaal hebben van in de eerste jaren in 1ste klasse, of krantenknipsel uit de jaren 70 ed.
Waar ik ook een oproep naar zou willen doen is naar mensen die iet of wat "oudere" supporters van de club kennen en die dus het forum niet bezoeken om die eens aan te porren om eens wat materiaal beschikbaar te stellen.
Als jullie het zelf niet op het net kunnen brengen is dat geen probleem dan zoeken we wel naar een oplossing.

_________________
If you never try, you'll never know


01 Dec 2007, 15:13
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: bedoeling deelforum
Wie trouwens binnenkort wilt meewerken aan dit archief, geef een seintje...
Wat je nodig hebt is ofwel een scanner of digitaal fototoestel maar vooral redelijk wat tijd en geduld. Technische uitleg over hoe we dat gaan aanpakken is geen probleem.... ik voorzie een handleiding te maken zodat zelfs de grootste computerleek (toch diegenen die hier al in staat zijn om het forum te lezen :D ) in staat gaat zijn om mee te werken.

_________________
If you never try, you'll never know


04 Jan 2008, 14:17
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1775
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: bedoeling deelforum
Iemand enig idee hoe je met een fotokodak het best een foto neemt van een artikel met tekst ??? Lijkt me nog niet zo simpel, zeker als het om oude vergeelde krantenartikels gaat.


03 Mar 2008, 11:10
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: bedoeling deelforum
Flash alleszins afzetten, anders ga je een deel van het artikel niet zien.
Probeer ook de de omgeving goed te verlichten, liefst wel natuurlijk licht ipv lampen dat geeft minder schaduw op het artikel.

Dus zet je voor een groot raam, leg het artikel op de grond, zet je flash af en probeer eens ...

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


03 Mar 2008, 11:13
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1775
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: bedoeling deelforum
Ah, ik dacht flashen om zoveel mogelijk licht te geven.


03 Mar 2008, 11:19
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: bedoeling deelforum
Soms zijn dan delen van je artikel onleesbaar doordat de flash weerkaatst. Maar je moet dat natuurlijk zelf wat uitzoeken. Neem enkele foto's, telkens vanop een andere positie en er zal wel een goeie bij zitten. Als je artikel op een recente krant is, of op blinkend papier, zeker geen flash.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


03 Mar 2008, 11:29
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1775
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: bedoeling deelforum
Als ik foto's neem van pagina's met een witte achtergrond (bv. voetbalmagazine) dan is de achtergrond grijs als ik afdruk op papier. De tekst is wel te lezen maar echt aangenaam is het niet.
Hoe kan ik de witte achtergrond behouden? Moet ik daarvoor een instelling veranderen op m'n kodak of in Microsoft Photo Editor (vanwaar ik de printopdracht lanceer)?


17 Mar 2008, 11:11
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: bedoeling deelforum
elfahem schreef:
Als ik foto's neem van pagina's met een witte achtergrond (bv. voetbalmagazine) dan is de achtergrond grijs als ik afdruk op papier. De tekst is wel te lezen maar echt aangenaam is het niet.
Hoe kan ik de witte achtergrond behouden? Moet ik daarvoor een instelling veranderen op m'n kodak of in Microsoft Photo Editor (vanwaar ik de printopdracht lanceer)?
ik denk uw scherpte ergens regelen als dat kan (is afhankelijk van hoe ge dat doet en met welk toestel). Je kan nadien wel bv. via photoshop ook uw kleuren wat bijwerken hé (of firefox en soortgelijke programma's)... als ge uw scherpte/satturatie ed. zodanig instelt en daar wat mee foefelt krijgt ge dat wel goed.

_________________
If you never try, you'll never know


17 Mar 2008, 19:54
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst