dump - Pagina 9 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11 14
 dump 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:12
Berichten: 1766
Leeftijd: 38
Locatie: Affligem
Bericht Re: uitgebreide informatie
placietjen schreef:
we gingen zeker over dat jaar ;) die scan van casual komt uit de vloek van blavier en boven de foto stond: Eendracht Aalst terug naar 1ste klasse, dus het kan niet anders dan van dat jaar zijn ;)

of er staat een fout op off. website, of vloek van blavier heeft een fout... maar dat zal alle 2 willen lukken peisk.


Wim Moyson is de kozijn van mijn moeder, ik zal het hem anders is vragen als ek em is zie...


04 Jan 2008, 21:02
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jun 2005, 10:59
Berichten: 1158
Leeftijd: 42
Bericht Re: Ploegfoto's
eintracht frankfurt schreef:
eintracht frankfurt schreef:
Bartos schreef:
placietjen schreef:
1989-1990

Afbeelding

namen ontbreken


Op de onderste rij alleszins Lozano en Limpens al op het eerste zicht.


verdoeme, ik ken de gezichten, maar de namen liggen op de tip van mijn tong. Als er iemand alle namen van dat jaar kan posten, kan ik de vraagtekens toewijzen (behalve van de staf, op de trainer na)!
Dus inderdaad 89-90. Hier gaan we :
boven : ? - ? - Droeven - Kanu - Wittebole - ? - Chunga - Mandiangu
midden : ? - De Bruycker - De Wolf - gotbil- De Rijck - ? - ? (deze kwam van Eeklo, ne goeie middenvelder...) - ? - ?
onder : Mariman - De Schrijver - Lozano - Van Maldeghem - Limpens - ? - ?

Er moet ergens een Van Poelvoorde staan, dieje van Eeklo weet ik zeker als ik zijn naam zie. En Poortvliet staat er niet bij, is die later op het seizoen aangekocht?


YES, weet het weer : die kale die van Eeklo kwam, was Van der Keelen !


04 Jan 2008, 21:33
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: uitgebreide informatie
roeckie schreef:
placietjen schreef:
we gingen zeker over dat jaar ;) die scan van casual komt uit de vloek van blavier en boven de foto stond: Eendracht Aalst terug naar 1ste klasse, dus het kan niet anders dan van dat jaar zijn ;)

of er staat een fout op off. website, of vloek van blavier heeft een fout... maar dat zal alle 2 willen lukken peisk.


Wim Moyson is de kozijn van mijn moeder, ik zal het hem anders is vragen als ek em is zie...


maar mijn bestekes, jullie moeten nikske vragen. Die foto met Arzoni als sponsor dateert van 1987-1988, met Urzua, Zakkas, Peter Cooman. Die mannen speelden niet meer bij ons in 1990-1991 en toen was Duvel onze hoofdsponsor als ik het me goed herinner. Bovendien waren onze truitjes verticaal zwart-wit gestreept.

En nogmaals : in 87-88 verloren we de eindronde tegen Lierse. In '91 promoveerden met Fazekas, maar ZONDER Urzua, Zakkas, en Cooman na 30 jaar weer naar eerste klasse, en toen kwam ook dat boek "De vloek van Blavier" uit. Bovendien, waar zien jullie op die foto Mandiangu, Kanu, Eeckhout, Godtbil, Droeven, De Schrijver die toen deel uitmaakten van het fanionelftal, met Schippers toen al als reserve keeper??
Ik zal binnen 2 weken de ploegfoto van het promotiejaar 90-91 inscannen en posten, OK?

Nog meer details gewenst? SALVADOR, help mij hier ne keer. Gij zijt ook nog ene die nog langer als ik naar den Iendracht ga kijken.

En als er hier nu nog ene twijfelt aan mijn uitleg : :boks: :boks: :boks:
:D

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


04 Jan 2008, 21:51
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: uitgebreide informatie
Waar staat Peter Cooman op die foto ?


04 Jan 2008, 21:53
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: uitgebreide informatie
Jeroen schreef:
Waar staat Peter Cooman op die foto ?


middelste rij, derde van rechts

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


04 Jan 2008, 21:55
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: uitgebreide informatie
Jeroen schreef:
Waar staat Peter Cooman op die foto ?


en blijkbaar twijfel je, dus :boks: :boks: :boks:

:D

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


04 Jan 2008, 21:57
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: uitgebreide informatie
Ik twijfel niet hoor, hij trekt alleen niet meer op zijn foto ;)


04 Jan 2008, 21:59
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: uitgebreide informatie
Jeroen schreef:
Ik twijfel niet hoor, hij trekt alleen niet meer op zijn foto ;)


allez dan : :kiss:

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


04 Jan 2008, 22:00
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: uitgebreide informatie
Citeer:
Nog meer details gewenst? SALVADOR, help mij hier ne keer. Gij zijt ook nog ene die nog langer als ik naar den Iendracht ga kijken.

Mensen herkennen (en dus ook spelers) is mijne sterkste kant niet. Toen mijn kinderen nog kleuters waren was ik al blij als ik met de juiste thuiskwam als ik ze van school ging halen.
Maar de volgorde van de jaren, om ergens te beginnen:

87-88: eerste vol jaar met Fazekas als trainer en schitternde Chunga en ne kwikzilveren Zakkas en Urzua al vond ik die zelf een beetje minder. Sponsor is Arzoni. Wa halen de eindronde en laten geen enkele goal binnen in die 6 matchen (dat is uniek, denk ik) en gaan toch niet over. DE belangrijke match tegen Lierse is de eerste match van Eendracht Aalst die rechtstreeks op TV komt, in tweede klasse nota bene...

88-89: defitg siezoen waarin we net buiten de eindrondeplaatsen vallen. Ik denk dat toen ook nog altijd Arzoni sponsor is, maar dat weet ik niet zeker.

89-90: iedreen wordt zot in Aalst, Lozano komt, grote sponsors (VTM op de truitjes), en de start si geod... maar krijgt geen vervolg. Het wordt een jaar met hoogtes en veel laagtes, even wordt het nog spannend... als het stadion moet ontruimd worden voor een bomalarm in de match tegen Stade Leuven.

90-91: het tweede wonderjaar van Fazekas. ASLK wordt sponsor. Moeilijke start, maar op kousevoeten halen we toch nipt de eindronde. AAlst speelt onder meer en schitterende match thui tegen Turnhout (heb ik gezien). Ik was niet op de beslissende match tegen Turnhout, maar ik weet nog goed dat het radionieuws om 9 uur begon met: "We beginnen dit nieuws met een sportbericht..." en de tranen begonnen voer mijn wangen te stromen, want dat kon maar één ding zijn... De laatste match thui tegen Sint Niklaas was een gala-match, ik stond met mijn broer en schoonbroer in het vak van de bezoekers, want we waren wat laat en ge kon er niet meer op...

91-92: jaar in eerste klasse, we kwamen er niet aan te pas en meteen een retourticketje... Ik herinner me een match tegen Club Luik, 0-2, en toen heb ik hgevoeld wat "berusting" betekent, en 't was nog maar oktober of november... Wat later verloren ze tegen Lierse 6-0 en het commentaar op TV: "Tegen dit Aalst kon zelfs FC de Kampioenen winnen...

92-93: we spelen al meteen terug de eindronde, maar verliezen die van Oostende. Ze hebben toen wel Meysen ontdekt bij Tongeren!

93-94: fantastisch jaar met een goede De Bilde maar ook Krncevic en Seal. We winnen de eindronde in een onwaarschijnlijke match met rood voor Leo VDE, vallende supporters en
met de hulp van Beerschot dat Moeskroen in bewang houdt. Ik hoor het nog altijd door het stadion daveren: "Beerschot, Beerschot,..." En de voglende dag in Het Nieuwsblad: "In uitzinnige sfeer naar eerste."
Over die match kan ik een boek schrijven.

De rest kennen jullie wel, zeker...
En dit ook, maar omdat Eintracht het zo lief vroeg...


04 Jan 2008, 23:08
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Ploegfoto's
eintracht frankfurt schreef:
eintracht frankfurt schreef:
Bartos schreef:
placietjen schreef:
1989-1990

Afbeelding

namen ontbreken


Op de onderste rij alleszins Lozano en Limpens al op het eerste zicht.


verdoeme, ik ken de gezichten, maar de namen liggen op de tip van mijn tong. Als er iemand alle namen van dat jaar kan posten, kan ik de vraagtekens toewijzen (behalve van de staf, op de trainer na)!
Dus inderdaad 89-90. Hier gaan we :
boven : ? - ? - Droeven - Kanu - Wittebole - ? - Chunga - Mandiangu
midden : ? - De Bruycker - De Wolf - ? - De Rijck - ? - ? (deze kwam van Eeklo, ne goeie middenvelder...) - ? - ?
onder : Mariman - De Schrijver - Lozano - Van Maldeghem - Limpens - ? - ?

Er moet ergens een Van Poelvoorde staan, dieje van Eeklo weet ik zeker als ik zijn naam zie. En Poortvliet staat er niet bij, is die later op het seizoen aangekocht?


YES, weet het weer : die kale die van Eeklo kwam, was Van der Keelen !


boven : Paul (kinesist) - ? - Droeven - Kanu - Wittebole - eeckhout - Chunga - Mandiangu
midden : Everaert - De Bruycker - De Wolf - De Maere - De Rijck - ? - Julien Van De Keere - Bart De Lathouwer - Van Wilderode (ploegafgevaardigde)
onder : Mariman - De Schrijver - Lozano - Van Maldeghem - Limpens - ? - De Waegeneer


04 Jan 2008, 23:37
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: uitgebreide informatie
dank u salvador :worship:
hoewel dat ik eigenlijk alleen maar vroeg te bestigen dat die ene foto met Arzoni van het seizoen 87-88 was en niet 90-91 :D

en wat de historie betreft : de beslissende eindrondematch EA-Lierse, de enige tweedeklassewedstrijd ooit op TV (BRT) heb ik op DVD :love:

nog wat anekdotes van ons "gouden" jaar 91-92 (gezakt met 16 punten, 4 overwinning en maar liefst... 18 doelpunten !!). Dat was het seizoen waar we op den duur niet meer content waren als we wonnen, maar gewoon als we eens een goalke maakten :lol:
Lierse-EA 6-0 : De Wolf wil een hoekschop trappen en shot gewoon pal op de cornervlag. Hilariteit troef en nog meer afgang voor ons.
Op de 30ste speeldag, EA ondertussen al mathematisch bijna zeker van degradatie, nog 1 supportersbus naar Charleroi : een minibuske ingelegd door 't Ajuintje aan het station, 18 inschrijvingen :plat: waaronder den dezen... Was er toch wel een reporter van De Morgen mee om ons te interviewen waarom we nog zo zot waren om naar Charleroi te rijden om wellicht nog eens een nederlaag te zien. :D
We komen dan in Charleroi aan en de zwaantjes die ons stonden op te wachten om ons naar het stadion te begeleiden hadden uiteraard geen minibus verwacht, dus onze chauffeur gewoon doodgemoedereerd doorgereden. Aan het stadion vinden we dan het bezoekersvak niet, en plots grote paniek, want de "supportersbus" is aangekomen zonder begeleiding. Een flik stapt serieus kwaad op de bus en begint de chauffeur uit te kafferen :plat:

4-0 de boot in en in dat minibuske de hele terugrit door gezongen. Die reporter van De Morgen kwam niet meer bij.

Dat waren nog eens tijden, ze. Nu altijd met dat winnen en 1000 man op verplaatsing. Zo saai :D

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


05 Jan 2008, 3:08
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19 Apr 2007, 17:17
Berichten: 109
Leeftijd: 35
Bericht Re: uitgebreide informatie
Geweldige anekdotes Salvador en Eintracht. (y)
Mijn eerste herinneringen aan den Eendracht zijn pas van rond '94, dus tof om ne keer verhalen te horen van jaren daarvoor.

_________________
Afbeelding


05 Jan 2008, 12:40
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 4378
Leeftijd: 36
Bericht Re: Re:
Bartos schreef:

Afbeelding

volgende lijst komt niet volledig overeen met ploegfoto (wie kan de ploegofoto corrigeren ? )

Christophe Neirinckx
David Van Hoyweghen
Davy Cooreman
Dirk Daelmans
Geoffrey Claeys
Georges Arts
Gunther Thiebaut
Harald Meyssen
Jan Van Steenberghe
Johan Grommen
Kris Temmerman
Kristof De Saedeleer
Kristof Kestens
Ljubodrag Milosevic
Patrick Dimbala
Pedrag Filipovic
Peter Van Der Heyden
Ringo Jacobs
Sammy van den Bossche
Sarli Cosimo
Sindre Rekdal
Steve Cooreman
Stijn Vergeylen
Vladan Kujovic
Warry Van Wattum


Ik denk dat ik volgende herken (ondanks de slechte kwaliteit van de foto):

bovenste rij: Kris Temmerman, Johan Grommen, Johny Hanssen, Christophe Neirinckx, ?
tweede rij (van boven te beginnen): Peter Van Der Heyden, Harald Meyssen, Gunther Thiebaut, Ljubodrag Milosevic, Janos Banfi, Dirk Daelmans, ?, Kristof Kestens
tweede rij (van onder te beginnen): ?, Zakari Lambo, David Van Hoyweghen, Stijn Vergeylen, Geoffrey Claeys, Georges Arts, Warry Van Wattum, Jean-Claude Mukanya, Chris Van Puyvelde
onderste rij: Jan Van Steenberghe, Predrag Filipovic, Davy Cooreman, Wim De Coninck, Patrick Orlans, Gilbert De Jonge, Barry Hulshoff, Sammy Van Den Bossche, Steve Cooreman, Vladan Kujovic[/quote]

tweede rij (van onder te beginnen): Odilon De Schrijver = mijn nonkel, Zakari Lambo, David Van Hoyweghen, Stijn Vergeylen, Geoffrey Claeys, Georges Arts, Warry Van Wattum, Jean-Claude Mukanya, Chris Van Puyvelde


05 Jan 2008, 17:39
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Re:
eintracht frankfurt schreef:
eintracht frankfurt schreef:
Bartos schreef:
placietjen schreef:
1999-2000

Afbeelding

volgende lijst komt niet volledig overeen met ploegfoto (wie kan de ploegofoto corrigeren ? )

Christophe Neirinckx
David Van Hoyweghen
Davy Cooreman
Dirk Daelmans
Geoffrey Claeys
Georges Arts
Gunther Thiebaut
Harald Meyssen
Jan Van Steenberghe
Johan Grommen
Kris Temmerman
Kristof De Saedeleer
Kristof Kestens
Ljubodrag Milosevic
Patrick Dimbala
Pedrag Filipovic
Peter Van Der Heyden
Ringo Jacobs
Sammy van den Bossche
Sarli Cosimo
Sindre Rekdal
Steve Cooreman
Stijn Vergeylen
Vladan Kujovic
Warry Van Wattum


Ik denk dat ik volgende herken (ondanks de slechte kwaliteit van de foto):

bovenste rij: Kris Temmerman, Johan Grommen, Johny Hanssen, Christophe Neirinckx, ?
tweede rij (van boven te beginnen): Peter Van Der Heyden, Harald Meyssen, Gunther Thiebaut, Ljubodrag Milosevic, Janos Banfi, Dirk Daelmans, ?, Kristof Kestens
tweede rij (van onder te beginnen): ?, Zakari Lambo, David Van Hoyweghen, Stijn Vergeylen, Geoffrey Claeys, Georges Arts, Warry Van Wattum, Jean-Claude Mukanya, Chris Van Puyvelde
onderste rij: Jan Van Steenberghe, Predrag Filipovic, Davy Cooreman, Wim De Coninck, Patrick Orlans, Gilbert De Jonge, Barry Hulshoff, Sammy Van Den Bossche, Steve Cooreman, Vladan Kujovic


amai Bartos, dat ge Warry Van Wattum nog (her)kent :worship: :lol:
bovenste rij uiterst links ligt ook op de tip van mijn tong. Hij kwam van St.-Niklaas en speelde verdedigende middenvelder. Allez, hoe heette hij nu weeral !!?? :? Als ik in mijn plakboeken kijk en zijn naam zie, weet ik het direct. Weet het nog wel te posten. (y)


ik zou beter nog wat langer nadenken voor ik post :D
PETER QUINTELIER !!


Hij staat uiterst rechts,ge weet rechts is daar waar uwen duim links staat. ;)

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


06 Jan 2008, 21:27
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: uitgebreide informatie
Citeer:
Hij staat uiterst rechts,ge weet rechts is daar waar uwen duim links staat. ;)

Als ge uw handen open voor u houdt en ge draait uw duimen naar elkaar toe, is uw rechterhand de hand die minst op de letter L lijkt (of simpeler: de linkerhand is de hand die de letter L vormt).
Ge moet dat simpel houden, hé...


06 Jan 2008, 22:28
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11 14


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst