Standaard Wetteren - Eendracht Aalst - Pagina 21 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 341 berichten ]  Ga naar pagina 1 19 20 21 22 23
 Standaard Wetteren - Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Miniem

Lid geworden op: 28 Mei 2008, 9:35
Berichten: 57
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
Positief punt gisteren: Niels De Schutter!
Klasbak! Valt me op dat niemand dat gemerkt heeft blijkbaar.

Door de vele blessures en dus geen Mieghem en Coulibaly in de centrale as ging het warempel beter als met hen in de ploeg.

Niels deed dat voortreffelijk en voetbalt vaak veel beter uit!

De eerste helft was degelijk. Niet super.

Limpens stond zelfs langs de lijn te coachen :?
Dit forum wordt blijkbaar echt gelezen door de Eendracht familie... :whistle:
Jammer genoeg heeft hij dit maar 1 helft vol gehouden. Na de penalty zat hij weer op een tube pattex. Laat dat nu net de moment zijn dat je er wel moet staan :wave:

Ons spelsysteem is voor te huilen. Week na week. Maand na maand.

Zelfs den zwaksten tegenstander komt meermaals alleen voor de keeper. Als je zo hoog speelt, met 4 op een lijn achteraan... Keer op keer ten onder gaat... Wat doet men dan het best? NIETS blijkbaar :zzz:

Als ambitieuze derdeklasser ontvang je thuis een 1ste provincialer... Koud gepakt achteraan en niet eens een opstelling met 2 aanvallers??? Achter komen en dan een spits voor een spits wisselen!

Al maanden hetzelfde liedje en niemand die ingrijpt!

Wakker worden :drank:


01 Sep 2008, 14:29
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 16:23
Berichten: 1683
Leeftijd: 55
Locatie: Erembodegem
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
hansken schreef:
heeft stefke bij meldert geen opstapclausule zoals hij had bij opwijk? da als er een ploeg van een hogere reeks zich aanbiedt hij weg kan?

da is nen trainer die zen ploeg zeker kan motiveren!


t is te zien aan hun resultaat van zaterdag :lol:


01 Sep 2008, 14:29
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
the_red_ant69 schreef:
hansken schreef:
heeft stefke bij meldert geen opstapclausule zoals hij had bij opwijk? da als er een ploeg van een hogere reeks zich aanbiedt hij weg kan?

da is nen trainer die zen ploeg zeker kan motiveren!


t is te zien aan hun resultaat van zaterdag :lol:


was et onze dan zoveel beter? :hmm:

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


01 Sep 2008, 14:30
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
blacky schreef:
Positief punt gisteren: Niels De Schutter!
Klasbak! Valt me op dat niemand dat gemerkt heeft blijkbaar.

Door de vele blessures en dus geen Mieghem en Coulibaly in de centrale as ging het warempel beter als met hen in de ploeg.

Niels deed dat voortreffelijk en voetbalt vaak veel beter uit!

De eerste helft was degelijk. Niet super.

Limpens stond zelfs langs de lijn te coachen :?
Dit forum wordt blijkbaar echt gelezen door de Eendracht familie... :whistle:
Jammer genoeg heeft hij dit maar 1 helft vol gehouden. Na de penalty zat hij weer op een tube pattex. Laat dat nu net de moment zijn dat je er wel moet staan :wave:

Ons spelsysteem is voor te huilen. Week na week. Maand na maand.

Zelfs den zwaksten tegenstander komt meermaals alleen voor de keeper. Als je zo hoog speelt, met 4 op een lijn achteraan... Keer op keer ten onder gaat... Wat doet men dan het best? NIETS blijkbaar :zzz:

Als ambitieuze derdeklasser ontvang je thuis een 1ste provincialer... Koud gepakt achteraan en niet eens een opstelling met 2 aanvallers??? Achter komen en dan een spits voor een spits wisselen!

Al maanden hetzelfde liedje en niemand die ingrijpt!

Wakker worden :drank:


Dat punt van De Schutter klopt - maar was al duidelijk van in de voorbereiding - De Schutter moet in die centrale driehoek staan omdat hij in eerste instantie enkel denkt aan het verdedigen - de andere drie voor die plaatsen (Franck, Couli en Van Mieghem) willen de bal veel voelen, zijn beter in het opbouwen dan in het verdedigen - Niels is betrokken in de passing als het echt moet en wil/moet niet betrokken worden in het opzetten van een aanval. Hij recupereert de ballen. Dat gegeven en die andere mentaliteit (werker en blokker zoals Dugardeyn was) zorgt er voor dat het centraal op het middenveld beter staat met Niels erbij. Dat is een echte verdedigende middenvelder die effectief mee verdedigt. De anderen zijn intrinsiek waarschijnlijk betere voetballers (in balbezit dan), maar voetbal blijft een ploegsport en dan is de balans in het team van belang. Waarom speelt een Gatuso bij Milan - omdat een Kaka dan weet dat de waterdrager en trouwe luitenant achter hem staat om oorlog te maken... De Schutter doet net hetzelfde: inzet, werkkracht en duelkracht, met nog een goede pass ook...

En het spelsysteem is goed - ALS JE ER DE SPELERS VOOR HEBT - Die 4-5-1 is een Troch-systeem. Waarom: is een van de weinige combinaties van hangende spits / aanvallende middenvelder in 1 die tien à vijftien goals maakt en er daarnaast nog evenveel klaarlegt voor anderen. Dat is een kwaliteit die zeker vorig seizoen niet werd opgemerkt (op Torhout bijv waar we verliezen wordt hij uitgemaakt achteraf, maar geeft daar wel 4 zuivere assists). De combinatie Troch - Arnold was zo succesvol omdat ze in dat systeem perfect complementair waren. Arnold hield de bal bij, Troch zwierf errond.

Nu start Arnold (laten we wel wezen, verre van in vorm) al met het idee dat hij weer op een eiland zal mogen voetballen omdat de eerste middenvelder niet 3 meter achter hem staat, maar 10... En dat is een hemelsbreed verschil. Ik zag hem echter ook beter spelen dan in de voorbereiding (won wel degelijk kopduels hoor en was met name in de eerste helft goed in de passing - in de tweede helft krijgt hij enkel kloteballen op twintig meter van doel met twee man in zijn nek - wat kan hij dan forceren?) - ligt ook niet aan hem dat ze erachter blijven doorglippen als door boter hé. Hij mist gewoon die tweede spits in de 4-4-1-1 die we speelden met Troch erbij. Nu is het een echte 4-5-1 en dat lukt al veel minder.

Laat die Kabonga eens de plaats achter Arnold innemen zie volgende week - iemand met snelheid die weet waar hij moet lopen en de goal weet staan - laat hem rond Arnold zwerven en we maken kans...


01 Sep 2008, 14:57
Reserve

Lid geworden op: 23 Mei 2006, 21:16
Berichten: 338
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
2 spitsen opstellen, kvrees dat het niet in zijn systeem past.


01 Sep 2008, 15:11
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 17:04
Berichten: 1862
Locatie: Gijzegem- Aalst
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
En laat ons eindelijk stoppen met die 4 spelers op 1 lijn achteraan, ze kunnen het niet !!!


01 Sep 2008, 15:24
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
Gijzegem Vaneigest schreef:
En laat ons eindelijk stoppen met die 4 spelers op 1 lijn achteraan, ze kunnen het niet !!!


sorry ma tegewoordig speelt elke ploeg me hun verdediging op 1 lijn he... wilt ge trg me ne laatste man gaan spele dan mss? :p

laat ze gwn minder hoog spelen dan...

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


01 Sep 2008, 15:49
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
suppo schreef:
2 spitsen opstellen, kvrees dat het niet in zijn systeem past.


Kweet het - maar als je in een 4-5-1 blijft spelen, heb je een typische aanvallende middenvelder nodig, die als hij niemand vrij kan spelen zelf naar doel kan trekken, iemand die geregeld in de zestien duikt en dat heb je momenteel niet. Noch Franck, noch Van Mieghem, noch Couli. Aelbrecht zou dat in principe wel kunnen (liet hij zien bij dat doelpunt) en was ook zo op zijn sterkst toen hij ooit zo in eerste debuteerde. Maar ja, dat is lang geleden.

Ik blijf erbij - het was niet de 4-5-1 die succes leverde, het was de 4-4-1-1 die Troch op het lijf geschreven was. Dat Franck geen Troch is, wist je al van in zijn periode bij Dender. Ewen heeft vorig jaar eventjes die rol overgenomen, maar kon dat ook geen gans seizoen volhouden. En aangezien we geen Custovic lopen hebben die die positie kan invullen, kan het geen kwaad om 2 complementaire spitsen achter elkaar te zetten denk ik (op basis van de kwaliteiten van Arnold en Kabonga). Heikel punt is dan natuurlijk dat je centraal op het middenveld 2 spelers zal moeten ontgoochelen uit het quartet Van Mieghem, Couli, De Schutter en Franck (in de optiek dat Aelbrecht 1ste keus rechtermiddenvelder zal blijven tot zolang Podevijn out is). Hoewel, met al onze blessures en alvast een hangende schorsing voor Couli zou dat probleem zich wel eens vanzelf kunnen oplossen. Boussoufa zou die positie ook nog kunnen invullen denk ik.

Ideale elf voor zondag mocht ik mogen kiezen (laat de langdurig geblesseerden Van Dender, De Veirman en Podevijn buiten beschouwing)

Lambrecht

T. Spotbeen Seminck Dessaer De Schutter

Van den Brande Coulibaly Franck Lord

Kabonga

Arnold


01 Sep 2008, 16:02
Reserve
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Aug 2005, 22:00
Berichten: 299
AOL: rollo29
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
[quote="Bartos"]Na op TV Oost de beelden bekeken te hebben nog volgende twee opmerkingen:

- Hoe er bij het derde en vierde Wetterse doelpunt verdedigd wordt, zoiets is dus echt onaanvaardbaar hé. Nadat een speler van Wetteren alleen op de doelman afgestuurd wordt, is er zelfs geen enkele verdediger van ons die nog aanstalten maakt om er achteraan te gaan.

en wa zou da willen zeggen denkt ge als ze zelfs geen moeite meer doen...?

_________________
iendracht!


01 Sep 2008, 16:24
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
blacky schreef:
Positief punt gisteren: Niels De Schutter!
Klasbak! Valt me op dat niemand dat gemerkt heeft blijkbaar
.

Door de vele blessures en dus geen Mieghem en Coulibaly in de centrale as ging het warempel beter als met hen in de ploeg.

Niels deed dat voortreffelijk en voetbalt vaak veel beter uit!

De eerste helft was degelijk. Niet super.

Limpens stond zelfs langs de lijn te coachen :?
Dit forum wordt blijkbaar echt gelezen door de Eendracht familie... :whistle:
Jammer genoeg heeft hij dit maar 1 helft vol gehouden. Na de penalty zat hij weer op een tube pattex. Laat dat nu net de moment zijn dat je er wel moet staan :wave:

Ons spelsysteem is voor te huilen. Week na week. Maand na maand.

Zelfs den zwaksten tegenstander komt meermaals alleen voor de keeper. Als je zo hoog speelt, met 4 op een lijn achteraan... Keer op keer ten onder gaat... Wat doet men dan het best? NIETS blijkbaar :zzz:

Als ambitieuze derdeklasser ontvang je thuis een 1ste provincialer... Koud gepakt achteraan en niet eens een opstelling met 2 aanvallers??? Achter komen en dan een spits voor een spits wisselen!

Al maanden hetzelfde liedje en niemand die ingrijpt!

Wakker worden :drank:


De schutter is idd altijd een van de betere en ons verdediging ja ze maken fouten ,maar van de 4man dat daar zoude moeten staan stonter maar enen é(niet dat dat een geldig excuus is maar toch).


01 Sep 2008, 16:53
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
Iendrachter90 schreef:
De schutter is idd altijd een van de betere en ons verdediging ja ze maken fouten ,maar van de 4man dat daar zoude moeten staan stonter maar enen é(niet dat dat een geldig excuus is maar toch).


2 van de 4 hé, Seminck en Roel zijn toch beide basisspelers.


01 Sep 2008, 17:14
Junior

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 9:55
Berichten: 209
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
Op de beelden van TV-Oost zie je dat Delanghe staat te wachten op een gele kaart, tot hij ziet dat het rood is en beseft dat de scheids niet voor een schwalbe maar voor een penalty fluit :crazy: Pas dan juicht hij.

+ volgens mij staat Delanghe op het moment van de pas 1m buitenspel


01 Sep 2008, 17:23
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
bon, mijn bescheiden mening :
verdediging : heeeeeeeeel onzeker, ook in de eerste helft. Tot 4x (VIER maal) toe kon een Wetterenspeler alleen op onze doelman afgaan na een hele simpele doorsteekbal door het CENTRUM van onze verdediging. Gelukking stonden ze telkens 10cm buitenspel en vlagde de lijnrechter.
Heb toen al voorspeld dat we in de 2de helft zo een doelpunt gingen slikken, en ja hoor, de 2-1 was zo eentje (rode kaart of niet, het zat eraan te komen).
Individueel zijn het degelijke spelers, en hebben ze ook sterk gespeeld (met Coulibaly voorop), maar een simpele pas door het CENTRUM is voldoende om iemand alleen door te sturen, onbegrijpelijk. (en ik spreek niet over counters he !).

middenveld : degelijk gespeeld in de eerste helft. Vond Franck heel goed eigenlijk, zocht onmiddellijk de diepte. Maar verzoop in de 2de helft.
Aelbrecht vond ik al in de eerste helft zwak, heeft geen enkele goede pas gegeven. En ik ben GEEN Aelbrechthater, integendeel.

Aanval : de commentaar op Arnold vind ik onbegrijpelijk. In de eerste helft trok hij altijd 2-3 man op zich, en ze konden hem gewoon niet van de bal krijgen. Legde de bal altijd perfect af, een-tweetjes etc... Begrijp de kritiek niet hoor. Probeer maar eens met 2 man op je rug nog een goede pass te geven.

Lord was super. Die heeft minstens 10 keer de achterlijn gehaald door 2-3 man te dribbelen, maar de laatste pas werd slechts 1x afgewerkt. Daar hadden we toch meer moeten uithalen. Lord moet enorm gefrustreerd geweest zijn.

En na de rode kaart : onbegrijpelijk en onvergeeflijk !!! Je zomaar laten afslachten. De rode kaart is geen excuus. Betonneer het achteraan, speel op 1-1 en probeer met Arnold en Lord op de counter een 1-2 op een diefje af te dwingen.

Bon, tot aan de 0-1 dacht ik dat we het gingen halen, de sfeer sloeg ook in de pan, maar op een fase zo laten afslachten pfff.

Toch maar opletten : volgende week lijkt me ook al zo een typische 0-1 of 1-2 match... beter in het spel, maar tegen de muur botsen op zijn Peruwelz's vorig jaar. En dan sta je daar met 0 op 6 en matchen tegen WS Woluwe en Waregem in het verschiet... Ik hou mijn hartje vast.

Grüße

PS : bij Sankt Pauli was het ook crisis, maar die wonnen met 4-1 nu. Dus alles is nog mogelijk :-))

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


01 Sep 2008, 17:36
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
Bartos schreef:
Iendrachter90 schreef:
De schutter is idd altijd een van de betere en ons verdediging ja ze maken fouten ,maar van de 4man dat daar zoude moeten staan stonter maar enen é(niet dat dat een geldig excuus is maar toch).


2 van de 4 hé, Seminck en Roel zijn toch beide basisspelers.


Meestal speelt spotbeen,mede doordat roel geblest was maarja,daarom dat ik hem niet echt als basispeler beschouwde ;) Maar ge hebt e punt.


01 Sep 2008, 17:49
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Jan 2006, 20:53
Berichten: 1157
Bericht Re: Standaard Wetteren - Eendracht Aalst
dekerpeld schreef:
Beste Jeroen, Aelbrecht een ramp noemen en zeggen dat hij het spel vertraagt...???
Van op de plaats waar jij stond had je zeker geen goed zicht op het veld. Tim was vandaag zeker een van de beteren, scoort, heeft een aantal kansen (OK maakt ze niet af, maar verdomme hij krijgt wel kansen, wat van onze spits Arnold niet kan gezegd worden...), zoekt de combinatie en biedt een aanzienlijke versterking voor de ploeg nu hij centraal speelt (voor zover jij dat opgemerkt hebt natuurlijk negativistje...). Maar ja, voor sommigen kan Tim nooit iets goed doen hé, nietwaar Iendrachter90? Het feit dat deze notoire Aelbrechthater vond dat Tim vandaag "redelijk" was, zegt genoeg. Hoe heb je dat op het scherm gekregen man? Het stoort mij al lang dat Aelbrecht bij sommigen onder jullie zo goed als geen krediet krijgt (voor één van jullie mocht hij zelfs vertrekken naar Terjoden...), dit in tegentelling tot bijvoorbeeld Arnold die, om het zacht uit te drukken, ook niet altijd fantastisch staat te spelen. Daarover zelden een woord. Ook nooit een woord over de egoïstische trekjes van Lord (fantastische speler overigens) die zoals vandaag opnieuw, steeds zelf probeert af te werken i.p.v. de bal af te leggen aan een vrijstaande speler. Op die manier brengen zijn ruches ook niet veel op hé. Ik ben er van overtuigd dat indien Tim op de plaats waar hij nu speelt mag blijven spelen vertrouwen zal kweken (dat was vandaag trouwens ook al te zien) en de ploeg nog veel diensten zal bewijzen. Maar ja onze vrienden Jeroen en Iendrachter90 zal ik nu niet kunnen overtuigen. Maar wees gerust, Tim zal dat wel doen op het veld.




Gij moet ongetwijfeld familie van Aelbrecht zijn :wadde:

...... zij die op Claessens stonden te kappen omdat hij zijn werk deed :crazy:
van mij mogen ze hem terug ruilen voor bovenstaande


01 Sep 2008, 18:19
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 341 berichten ]  Ga naar pagina 1 19 20 21 22 23


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst