Diegem - Eendracht aalst - Pagina 17 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina 1 13 14 15 16 17
 Diegem - Eendracht aalst 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Diegem - Eendracht aalst
DT schreef:
Bartos schreef:
DT schreef:
Kabongo is iemand die je op snelheid (dus met de ruimte voor zich) moet piloteren, met ballen over de grond - zoals ze dat bij de reserven duidelijk na tien minuten door hadden en dan kan hij voor gevaar zorgen...


Ge moet dan wel maken dat er genen enkele verdediger van den tegenstander meer in de weg staat ook :D . Kabongo heeft misschien wel snelheid, maar als ge gewoon met de kop in de grond begint te lopen tot ge den bal kwijt zijt, hebt ge ook niet veel aan uw snelheid hé.


Klopt, maar dat gebeurde telkens op de flank... en heb het al aangehaald - in de huidige ploeg is het bal afgeven aan de andere en die moet dan maar zien dat hij er iets mee doet... Een Lord krijgt ook dikwijls het verwijt tijdens de match dat hij te veel man dribbelt op zijn flank, maar krijgt hij van iemand hulp, biedt er zich iemand aan, maakt er zich iemand aanspeelbaar? Nope...Als iemand met de kwaliteiten van Lord soms al geen oplossingen ziet, tja dan mag Kabongo van mij toch ook op een klein beetje krediet rekenen...

Ik zie "Benji" natuurlijk niet bezig op training en in de reservenmatch vorige week liep hij ook weer te sterven rechts op het middenveld, maar was wel uitstekend die ene helft waar hij zijn contract kon versieren... De goals die hij daar maakte , zelfs met verdedigers rond hem, waren klasse en waren alle drie van een ander allooi. Was dat dan een eenmalige uitschieter? Misschien wel... Het zou alvast niet de eerste zijn die hier gekocht werd op basis van 1 goede prestatie, remember Shabi -> een dijk van een match met Boom tegen ons - awel, ik heb hem nooit meer zo goed zien spelen erna...

Maar als je de grote namen vaak de mist ziet ingaan, dan wil ik nog voorbehoud maken voor de mannen die progressie kunnen maken... Een jonge gast laten debuteren, is altijd een risico en doe je normaliter het best als het loopt (zie maar hoe een Podevijn, een Nicolas De Langhe, een De Schutter in het eerste elftal zijn ingepast - op momenten dat het goed ging en dan draaien ze meteen soepel mee in het geheel)...

Als enige spits in een 4-5-1 gedropt worden, zonder automatismen en met een ploeg die tot dan toe amper 1 goeie helft achter de rug had was al ni makkelijk, dan vind ik dat je van iemand van 21 (waarin ik een echte zwervende spits zie) niet kan verwachten, dat hij het eens gaat doen. Twee matchen later verzeilt hij naar de rechterkant om dan helemaal uit de ploeg te vallen... en als derde of vierde stand-in voor de rechterflank gebruikt te worden... Dan kan je er op sakkeren zoveel je wil, maar ik denk niet dat hij er zelf voor kiest om op rechts te gaan spelen.


heb kabongo al goed en slecht zien spelen, maar zou hem toch ook zeker nog niet afschrijven hoor. zeker ook gezien de alternatieven die voor handen zijn... en inderdaad... in het voetbal dat we de laatste maanden zien, is het denk ik als spits zeer lastig om een goeie beurt te maken, gezien we doorgaans (en met lichte overdrijving) een paar keer per match de achterlijn van de tegenstander halen.

laat net dat het verschil zijn met 2 jaar terug... dat we meer druk konden zetten, door een middenveld dat de bal achteraan vroeg en vooraan afleverde, dar waar we nu vaak met een middenveld zitten met skivlagskes waar onze verdedigers en aanvallers moeten omheen lopen.


20 Nov 2008, 14:00
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26
Berichten: 2279
Leeftijd: 45
Locatie: Herzele
WLM: bjorn.vw@hotmail.com
Bericht Re: Diegem - Eendracht aalst
edit

_________________
*** Iendracht Forever ***
*** Com'on you Spurs ***


20 Nov 2008, 21:30
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina 1 13 14 15 16 17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst